Dzielnicowy Dom Kultury Węglin zaprasza na podwójną wystawę "Obiekty latające", którą będzie można podziwiać online na Facebooku instytucji. Będą to ekspozycje: "Balon" Jarosława Koziary (wernisaż 14 maja) oraz "Pełnia" Magdaleny Franczak (wernisaż 20 czerwca).
Wystawy będą dostępne nie tylko online, ale również w świecie rzeczywistym - w Kiosku ze Sztuką mieszczącym się przed budynkiem DDK Węglin (ul. Judyma 2a). - Budynek Kiosku – całkowicie odizolowany od publiczności, a jednocześnie pozwalający na kontakt ze sztuką przez szybę, wydaje się idealnym modelem architektonicznym dla prezentacji w obecnych czasach - przekonują organizatorzy wydarzenia.
Jako pierwszą będzie można zobaczyć ekspozycję Jarosława Koziary "Balon". Opis: uwięziony w kiosku balon z grupą pasażerów na pokładzie, jest z jednej strony przypomnieniem, powstałej parę lat temu, instalacji Jarosława Koziary, która zawisła w centrum miasta – pełnym turystów i mieszkańców, unosząc się nad gwarem miejskim. Z drugiej jest gorzkim komentarzem do obecnej rzeczywistości, w której zmuszeni jesteśmy do pozostania w domach. Obiekt, który powinien latać korzystając z wolności, zamknięty zostaje w kiosku i smutno unosi się w tej niewielkiej przestrzeni.
Wernisaż wystawy Jarosława Koziary odbędzie się online 14 maja o godz. 18 na Facebooku DDK Węglin (TUTAJ). Wystawę będzie można podziwiać w Kiosku ze Sztuką przed budynkiem instytucji.
Druga odsłona wystawy zostanie otwarta 20 czerwca. Będzie to ekspozycja Magdaleny Franczak "Pełnia". Opis: Balon zniknął. Nie wiadomo, co się z nim stało, czy udało mu się nocą wymknąć z Kiosku? W każdym razie pojawił się księżyc – kolejny obiekt, który powinien pozostawać na wolności, ale zamknięty jest w swoistej kwarantannie. Tajemniczy satelita świeci wewnętrznym blaskiem, wabiąc ćmy i ludzi. Artystka, umieszczając w Kiosku księżyc, zachęca jednocześnie do interakcji za pomocą dotyku – zmysłu, którego brak w tej chwili chyba najbardziej odczuwamy. W Kiosku znajdą się rękawice zabezpieczające oraz szara farba, którą będzie można, za pomocą własnych palców zaznaczyć księżycowe kratery i pustynie, nadając trójwymiarowej rzeźbie dodatkowego, osobistego charakteru płynącego prosto z dzielnicy.