Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Teatr

25 października 2011 r.
15:14
Edytuj ten wpis

15. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca 2011 (program, bilety)

Autor: Zdjęcie autora (agdy)
4 0 A A
15. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie (Materiały organizatora)
15. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie (Materiały organizatora)

Można już kupować bilety na spektakle jubileuszowych Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca. Program trwającego w Lublinie od 5 do 13 listopada święta tancerzy – jest kuszący.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Sami byśmy chętnie poszli na taki festiwal – żartowała na spotkaniu z mediami Anna Żak z Lubelskiego Teatru Tańca, który organizuje spotkania. 15. urodzinowa edycja imprezy, to spotkanie z twórcami i zespołami, które już znamy z poprzednich MSTT. Ale ich ponowna obecność to wskazówka dla widzów i rekomendacja.

Zobaczymy w Lublinie artystów, którzy zdaniem organizatorów są osobowościami i spotkanie z nimi tak dla tancerzy jak i dla widzów jest czymś bardzo ważnym. Przyjadą zespoły i soliści z zagranicy i z innych ośrodków w Polsce.

Swoje prace zaprezentują tak znakomici artyści jak: Marco Cantalupo i Katarzyna Gdaniec (Cie Linga, Szwajcaria), Roberto Zappala (Compagnie Zappala Danz, Włochy), Sanna Kekäläinen (K&C Kekäläinen & Company, Finlandia), Jonathan Burrows i Mattego Fargion (Wielka Brytania), Pal Frenak (Compagnie Pal Frenak, Węgry/Francja), Joe Alter (Joe Alter Dance Group, USA), Stanisław Wisniewski (Cie Stanislaw Wisniewski, Francja), Karen Foss (Karen Foss Quiet Works, Norwegia), Aleksander Tebenkov i Victoria Baltzer (Gellery Dance Theatre, Białoruś) oraz szczególnie ceniona przez lubelską publiczność Ann Van den Broek (Belgia/Holandia).

Ponownie pojawią się także polskie osobowości związane ze Spotkaniami: Leszek Bzdyl i Katarzyna Chmielewska (Teatr Dada von Bzdülöw), Wiold Jurewicz (Teatr Tańca Alter), Iwona Olszowska oraz Hanna Strzemiecka i zespoły z Lublina, Lubelski Teatr Tańca i Grupa Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej.

Zaprezentowane zostaną także prace Aleksandry Borys, Karola Tymińskiego i Janusza Orlika, którzy pomimo młodego wieku już stali się rozpoznawalnymi osobowościami zarówno w Polsce, jak i zagranicą.

Traktując program jak wybór najlepszych z najlepszych – trzeba odłożyć wszystko na boki przez dziewięć wieczorów żyć tylko w atmosferze tańca. To trudne, zwłaszcza, że są dni, gdzie w programie umieszczono po trzy prezentacje, co chwilami daje blisko 4 godziny oglądania.

Na szczęście widzowie muszą się przemieszczać z sali do sali – w listopadowej aurze trochę ochłoną.
15. MSTT (program) - udostępnij na Facebook


PROGRAM

5 listopada, sobota

19:00 - Grupa Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej – PREMIERA – "Cokolwiek stanie się” 40' - Warsztaty Kultury - Scena Główna (Uwaga! wejście za okazaniem bezpłatnych wejściówek, które są w kasie CK. Jedna osoba może odebrać maksymalnie dwie )

6 listopada, niedziela

19:00 - "STAND BY”- Premiera filmu Lubelskiego Teatru Tańca oraz TVP Lublin 52' - Studio TVP Lublin ( Uwaga! wejście tylko na zaproszenia)

7 listopada, poniedziałek

18:00 - Janusz Orlik (Polska) - "Święto wiosny” 35' - Warsztaty Kultury - Scena Główna
Karol Tymiński (Polska) - "Crete for C” 16' - Warsztaty Kultury - Hala
Joe Alter Dance Group (USA) - "Świat jest pełen przeszkód: żadna z nich nie jest prawdziwa” 18' - Warsztaty Kultury - Scena Główna

8 listopada, wtorek

18:00 - Aleksandra Borys (Polska) - "lost in details” 25' - Warsztaty Kultury - Scena Główna
Cie Stanislaw Wisniewski (Francja) - "Antypody” 30' - Warsztaty Kultury- Hala
Dance Theatre Gallery (Białoruś) - "Cisza" 5', "Dysonans" 15' - Warsztaty Kultury- Scena Główna

9 listopada, środa

18:00 - Lubelski Teatr Tańca PREMIERA - "gracerunners” 45' - Warsztaty Kultury - Scena Główna
20:00 - Cie Linga (Szwajcaria) - "falling grace” 65' - Teatr Muzyczny (Uwaga! wejście tylko na zaproszenia)

10 listopada, czwartek

18:00 - Cie Linga (Szwajcaria) - "falling grace” 65' - Teatr Muzyczny
20:00 - Ann van den Broek (Holandia/ Belgia) - "We Solo Men” 70' - ACK UMCS "Chatka Żaka”
22:00 - K&C Kekäläinen & Company (Finlandia) - "BESTIA – Książka w pomarańczowym namiocie” 80' - Warsztaty Kultury - Scena Główna

11 listopada, piątek

18:00 - Prezentacja filmu "STAND BY” 52' - Teatr Muzyczny ( Uwaga! wejście za okazaniem bezpłatnych wejściówek, które są w kasie CK. Jedna osoba może odebrać maksymalnie cztery)
20:00 - Ann van den Broek (Holandia/ Belgia) - "Ohm” 60' - ACK UMCS "Chatka Żaka”
22:00 - SzaZa & Dada von Bzdülöw (Polska) - "Caffe Latte” 60' - Warsztaty Kultury - Scena Główna

12 listopada, sobota

18:00 - Compagnia Zappalŕ Danza (Włochy) - "Odisseo” 80' - Teatr Muzyczny
20:00 - Ann van den Broek (Holandia/ Belgia) - "Q61” 70' - ACK UMCS "Chatka Żaka”
22:00 - Jonathan Burrows i Matteo Fargion (Wielka Brytania) - “Cichy taniec” 40' “Mówiący taniec” 45' - Warsztaty Kultury - Scena Główna

13 listopada, niedziela

18:00 - karen foss quiet works (Norwegia) - “TO” 50' - Teatr Muzyczny
20:00 - Compagnie Pal Frenak (Węgry/ Francja) - “Fiuk/ Ukryci Ludzie” 43' - ACK UMCS "Chatka Żaka”
22:00 - Witold Jurewicz i Juliusz Grzybowski - "Czy filozof może mówić o tańcu?” - 35' Warsztaty Kultury - Scena Główna

BILETY
Bilety można kupować w Kasie Centrum Kultury (ul. Narutowicza 32 w Lublinie) w godz. 12–17 oraz na godzinę przed spektaklem w miejscach prezentacji. Ceny: 25 zł/ 15 zł. Karnety: 280 zł/ 140 zł; karnet na 5 wybranych spektakli:100 zł/50 zł.
OPISY SPEKTAKLI

Grupa Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej – Polska | Cokolwiek stanie się
koncepcja i choreografia: Hanna Strzemiecka
współpraca: Anna Żak
taniec: Ewelina Drzał, Dominika Jarosz, Małgorzata Krasowska, Małgorzata Kwiecień, Karolina Sularz, Joanna Szot, Dorota Świć-Kęcik, Katarzyna Świerszcz
muzyka: Acoustilyzer AL1, STI-PA Test Signal V1.1, oraz Eugene Ormandy & The Philadelphia Orchestra "Le Bolero de Ravel"
wizualizacje: Piotr Wolszczak z wykorzystaniem malarstwa Leszka Strzemieckiego
kostiumy: El Bruzda
reżyseria świateł i koncepcja scenografii: Hanna Strzemiecka
realizacja scenografii: Koło Naukowe Elektryków "Napęd i Automatyka" Politechniki Lubelskiej
współpraca techniczna: Daria Dziedzic
czas: 40'

Ezra Pound, “Erat Hora” z “Personae”, 1909
“Cokolwiek stanie się dziękuję”. Wstała
I jak ów promień na obwisłych kwiatach
Co więdnie gdy je wiatr na bok odchyli
Odeszła szybko. "Cokolwiek się stanie”…
Miałem godzinę taką, że bogowie
Nie mogli przecie nic lepszego czynić
Niż nas podglądać, gdy właśnie mijała.
Wolny przekład Bohdana Drozdowskiego dla miesięcznika "Poezja”, 1973

Joe Alter Dance Group / USA | Świat jest pełen przeszkód: żadna z nich nie jest prawdziwa
choreografia: Joe Alter w/ Dorota Łęcka
taniec: Dorota Łęcka
muzyka: Erik Ian Walker, Albert Mathias, Little Dragon, Lhasa de Sela

Kawał czystego ruchu zainspirowany wewnętrznymi przeszkodami, stworzonymi przez fikcję w naszych własnych narracjach. Historie, które sami sobie opowiadamy oparte na interpretacji własnej standardowych wydarzeń z życia każdego z nas. Umysł ma tendencję do interpretowania i nadawania znaczenia wydarzeniom, myślom, słowom, wszystkiemu co wyłapie z rzeczywistości nasza percepcja. Tak samo zachowuje się umysł wtedy, kiedy musi sam stwarzać sobie fikcję, którą interpretuje jako prawdę. Ten taniec to osobista podróż, w której takie historie ostatecznie okazują się fikcją lecz jednocześnie wolnością oraz świadomym wyborem pogrążenia się w nie.


Janusz Orlik / Polska | Święto wiosny
reżyseria: Janusz Orlik
choreografia: Joel Claesson, Nicholas Keegan, Janusz Orlik
wykonanie: Dom Czapski, Nicholas Keegan, Janusz Orlik
współpraca artystyczna, reżyseria światła: Joanna Leśnierowska
światło i dźwięk: Łukasz Kędzierski
muzyka: Igor Strawiński (New York Philharmonic, dyrygent Leonard Bernstein, 1958)
Produkcja spektaklu Art Stations Foundation, 2011
Zrealizowano w ramach stypendium z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

"Udźwignięcie »Święta Wiosny« to wyzwanie, na które Janusz Orlik odpowiedział adekwatnie, z energią pozwalającą umieścić na tym samym poziomie potencjał tańca i muzyki.”
Marta Kula, nowytaniec.pl
"Tancerze ofiarowują tu siebie publiczności, lecz znacznie ważniejsza i niemal samowystarczalna wydaje się ich wzajemna relacja. I właśnie w niej spełnia się ofiarowanie.”
Julia Hoczyk, Didaskalia
"Spektakl Orlika to przede wszystkim połączenie precyzyjnej wirtuozerii z tanecznym erotyzmem, którym wszystko to jest podszyte, a także witalnością i czarem.”
Witold Mrozek, dwutygodnik.com

Karol Tymiński / Polska | Crete for C
choreografia: Karol Tyminski
wykonanie: Karol Tyminski
Crete for C, zainspirowane Kronikami Ptaka Nakręcacza Haruki Murakamiego, zostało stworzone jako eksploracja języka ciała jako komunikatora. Performer opowiada historię postaci o imieniu Crete. Jakie jest znaczenie ukryte za złożonością formy?

Aleksandra Borys / Polska | lost in details
choreografia i wykonanie: Aleksandra Borys
opieka artystyczna: Peter Pleyer
muzyka: Gonçalo Almeida
realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski
produkcja: Art Stations Foundation
przy wsparciu: Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
solo powstało w ramach SOLO PROJEKT 2010 - programu rezydencyjnego Art Stations Foundation / www.starybrowarnowytaniec.pl
"- Nie rozumiem, co pan chce powiedzieć przez cacuszko - rzekła Alicja.
Hojdy Bojdy uśmiechnął się pogardliwie. Pewnie, że nie rozumiesz - aż ci to wytłumaczę. Chciałem przez to powiedzieć: argument po prostu nie do zbicia.
- Przecież cacuszko nie znaczy argument nie do zbicia! - zaprotestowała Alicja.
- Jeżeli ja używam jakiegoś słowa - oświadczył Hojdy Bojdy tonem dość pogardliwym - znaczy ono dokładnie to, co ja sobie życzę: ni mniej, ni więcej.
- Tylko pytanie - odrzekła Alicja - czy pan może nadawać słowom aż tyle rozmaitych znaczeń.
Pytanie jest tylko - rzekł Hojdy Bojdy - kto tu decyduje: i koniec."
Lewis Carroll, Alicja w krainie czarów. Po drugiej stronie lustra

Dance Theatre Gallery / Białoruś | Cisza
choreografia: Alexander Tebenkov
taniec: Victoria Baltser
muzyka: F.Chopin
czas: 5 min
Czasami chcemy się zatrzymać i pozwolić chwili ciszy trwać- wszystkie dźwięki, kolory i troski znikają. Tylko w ciszy i podczas kontemplacji jesteśmy w stanie ujrzeć nasze wewnętrzne "ja” i poczuć, że żyjemy.

Dysonans
choreografia i światła: Alexander Tebenkov
taniec: Victoria Baltser, Vlad Tereshenko
muzyka: Jon Hopkins, "Smoke City", Genry Purcell
czas: 15'
Wszyscy jesteśmy różni i tak samo różnie postrzegamy świat i siebie nawzajem… Nie rozumiemy się nawzajem i dosyć często odczuwamy tę dysharmonię … Z jednej strony stwarza to problemy, z drugiej czyni nasze życie interesującym…

Cie Stanislaw Wisniewski / Francja | Antypody
choreografia: Stanislaw Wisniewski
muzyka: Henryk M. Gorecki
światła: Cyril Benhaim
taniec: Patrick Zingilé
zdjęcia: Patrick Zingilé
"Antypody” powstały z inspiracji osobowością Patricka Zingile i nieuniknionego w dzisiejszym świecie zetknięcia z tańcem hip-hop. Ta propozycja choreograficzna wychwytuje fragmenty konwergencji i porozumienia między zjawiskami, które « à priori » sa oddalone: kultury miejskiej (dzielnicowej) i muzyki współczesnej. Fundamenty tańca (klasycznego czy współczesnego), a także minimalistyczna muzyka Góreckiego, towarzyszące mojemu życiu i mojej pracy są tutaj zgromadzone w formie stałego odnawiania. ”Antypody” konfrontują to odnawianie z wirtuozerią i plastycznością stylu « hype » jego frazowaniem i energią ... Ta « kolorowa » choreografia odzwierciedla moją drogę i reakcje na kwestie związane z "nieznanym” i "dziwnym” tak typowym dla naszych czasów.

Lubelski Teatr Tańca / Polska | gracerunners
tancerze: Beata Mysiak, Anna Żak, Ryszard Kalinowski, Wojciech Kaproń
dźwięk i muzyka: Jørgen Knudsen
scenografia i światło: Sigve Sælensminde
gitara: Bartek Węgliński
choreografia: Karen Foss we współpracy z tancerzami biorącymi udział w oryginalnej wersji produkcji: Lea Capkova, Marianne Kjærsund, Daniel Racek
projekcje video: Alan Lucien Øyen
Czas: 45'
Oryginalna produkcja: kfQW/Norwegia, Jan Malik – Nanohach/Czechy, Carte Blanche AS/Norwegia
produkcja lubelska: Teatr Centralny, Centrum Kultury w Lublinie
premiera lubelska: 9.11.2011
Potrzeba intensywnego wysiłku, ciągłe wirowanie, nacisk na przekraczanie granic, wielokrotne przechodzenie przez wyjścia, wejścia i przejścia, intensywność masowych środków informacji, ograniczenia zmęczenia – gracerunners - jako całość jest wyzwaniem zarówno dla wykonawców, jak i dla widowni. Wyzwaniem jest postrzeganie ulotnego stanu umysłu i ludzkiej bezbronności. Przełamywanie barier może stać się subtelną i ważną ciszą. – gracerunners – jest pierwszą częścią trylogii Desert (Pustynia) kfQW

Compagnie Linga / Szwajcaria | falling grace
pomysł i choreografia: Katarzyna Gdaniec i Marco Cantalupo przy udziale tancerzy
tancerze: Gérald Durand, Ai Koyama, Philippe Lebhar, Raquel Miro, Evangelos Poulinas, Marie Urvoy
światło i scenografia: Bert De Raeymaecker
kostiumy: Machteld Vis
ścieżka dźwiękowa: François Plançon, Marco Cantalupo
muzyka: Taylor Deupree, Richard Skelton, Rafael Irisarri, Max Richter, Zeitkratzer & Carsten Nicolai, Alva Noto i Ryuichi Sakamoto, Phroq, Murcof
Czas trwania: 65' bez przerwy
Równowaga / Brak równowagi. Zbawienne zakłócenie.
Wyszliśmy od założenia, że współcześnie pojęcie równowagi jest wykorzystywane w różnych kontekstach, nabierając całej gamy nowych znaczeń. Społeczeństwo odnosi się do równowagi z poważaniem, postrzegając ją jako idealny stan, do którego wszyscy powinni dążyć – równowaga psychologiczna, żywieniowa, ekologiczna, równowaga w naszym życiu emocjonalnym, lista nie ma końca.

Nie mniej jednak, idealna równowaga pomiędzy dwoma siłami jest stanem tylko przejściowym, niepewnym. Niczym więcej niż zatrzymanym kadrem. Być może ciągłe odniesienia do równowagi są także wytworem nacisków naszego społeczeństwa? Zrównoważone osobowości są postrzegane jako użyteczne i przynoszące zyski. Tracą swoją niezależność. Na mocy wszechobecnych reguł praworządności, tworzonych, aby nas znieczulić i zahipnotyzować, wszelkie utraty panowania, odejścia od norm, są dozwolone jako ucieczka dzięki której możemy na chwilę zachowywać się swobodnie. Juwenalia. Albo Karnawał.

Niszczący, niepokojący i niebezpieczny, brak równowagi jest źródłem energii, odnowienia i kreatywności, siły życiowej. W falling grace skoncentrowaliśmy się na punktach załamania, w których traci się równowagę, a ciało stara się połączyć na nowo z dynamicznymi siłami, do których zawsze się odwołuje, powraca aby móc iść do przodu. Zafascynował nas moment następujący w chwilę po utracie równowagi, kiedy ruch jest zawieszony, zanim ciało nieuchronnie zostanie pociągnięte do ziemi. Ten ulotny moment przywodzi na myśl wdzięk oraz wrażenie, że rzucamy wyzwanie prawom grawitacji.

Pomiędzy niepewną równowagą a twórczym brakiem równowagi, falling grace jest celebracją twórczej delikatności.

Ann van den Broek - Holandia/ Belgia |We Solo Men
Pomysł i choreografia: Ann Van den Broek
tancerze: Dario Tortorelli, Cecilia Moisio, Andreas Kuck, Judit Ruiz Onandi, Jan Martens, Jan Deboom
muzyka i realizacja: Arne Van Dongen
projekt świateł: Bernie van Velzen
scenografia: Niek Kortekaas
kostiumy: Ann Van den Broek
Specjalne podziękowania dla: Christine Engelen, Ortwin de Graef, Michael Jas, Herman Temmerman, David van Bouwel
czas: 70'

koprodukcja Stichting WArd/waRD (NL), vzw WArd/waRD (BE), Korzo Productions (Haga NL)i ccBerchem (Antwerpia BE). Wsparcie finansowe udzielone przez Holenderską Fundację Sztuk Performatywnych i rząd flamandzki

Grupa tancerzy: różne osobowości, a jednak tworzą całość. Są opanowani potrzebą wyrażania się i nawiązania kontaktu. Na scenie wszystko jest możliwe: to bardzo potężne miejsce. Ogarnia ich poczucie przerażenia. Działanie i wycofanie się, siła i słabość, konfrontacja i osamotnienie. Próby komunikacji kończą się niepowodzeniem. Następstwa braku komunikacji. Ciała pod obserwacją. Ciała potępione.

Nowa choreografia Ann Van den Broek jest męskim dziełem. We Solo Men skupia się na konflikcie pomiędzy, z jednej strony, pragnieniem zabawienia i brakiem możliwości komunikacji z drugiej strony. Wołanie mające przyciągnąć uwagę staje się rozpaczliwym wołaniem. We Solo Men jest rozrywką i, w sumie, samotnym skeczem.

Ann Van den Broek stworzyła rytmiczną kompozycję, na którą składają się dźwięki, słowa, ruchy i język ciała, mającą na celu nawiązanie kontaktu z publicznością. Arne van Dongen ponownie napisał muzykę dla Van den Broek – jest ona wykonywana i aranżowana na żywo na scenie, na podstawie dźwięków wydawanych przez tancerzy. Za scenografię odpowiada Niek Kortekaas, a za światło Bernie van Velzen.

K&C Kekäläinen & Company / Finlandia | BESTIA – Książka w pomarańczowym namiocie
Choreografia, pomysł, tekst i taniec: Sanna Kekäläinen
Produkcja: Kekäläinen & Company / Kiasma Theatre. Przy wsparciu Dansens Hus, Stockholm
Czas: 75'

Elementem dominującym na scenie jest stary, pomarańczowy namiot z lat 70-tych.
Scena otwiera się na widownię z namiotu, który jest przestrzenią pamięci i znaczeniem pamięci. Tematyka pracy jest uniwersalna. Strona wewnętrzna i zewnętrzna, linia graniczna, skrajne osobowości oraz światowe konflikty polityczne – wszystko jest powiązane ze sobą w krajobrazie umysłowym.

Kekäläinen, bestia, wykonawca (protagonista) i podmiot wydarzenia, obserwuje świat z punktu widzenia przesady i katastrofy. Namiot jest także “zwrotką”, tradycyjną jednostką w sztuce i poezji.

Pojęcie zwrotki zostało rzekomo zapożyczone przez świat Zachodu z klasycznej poezji arabskiej, w której było nazywane przynętą, namiotem, który wskzaywał wers, w którym wyrażony był obiekt pożądania.

Bestia jest pierwszą z dwóch prac. Jest pracą opartą na przesadzie i katastrofie. Piękna, druga część, zostanie wyprodukowana w 2013 roku i będzie koncentrowała się na pojęciu piękna.

Ann van den Broek - Holandia / Belgia | Ohm
choreografia: Ann Van den Broek
tancerze: Jan Deboom, Cecilia Moisio and Judit Ruiz Onandi
muzyka: Arne Van Dongen
scenografia: Niek Kortekaas
zdjęcia: Maarten Vanden Abeele
premiera: 26 marca 2010, De Brakke Grond, Amsterdam (NL)
czas: 60'

Opór. Strata. Działanie. Bezruch. Samotna walka.Ciężki bieg sztafetowy bez końca. Ruch staje się przymusową walką o utrzymanie kontroli. Opieranie się temu, co ulotne i efemeryczne. Ciała opierające się, ciała poddające się.
W pracach Ann Van den Broek te porównywalne skrajności są przeważnie wyrażone niebezpośrednio poprzez oddzielne tematy. W Ohm uwaga skupia się na idei oporu i odziera jej pracę ze zbędnych emocji, aby dotrzeć do sedna.
Fascynujący styl sprawia, że namacalny opór utrzymuje się tu i teraz. Ohm jest jak niekończący się tunnel. Wciągający, a w sumie destruktywny skecz.

SzaZa & Dada von Bzdülöw – Polska | Caffè Latte
Dada von Bzdülöw Theatre: Katarzyna Chmielewska i Leszek Bzdyl
SzaZa: Paweł Szamburski i Patryk Zakrocki
Produkcja: Stowarzyszenie Teatru Dada von Bzdülöw
czas: 60'

SzaZa uwiodła Teatr Dada. Dada uwiodło SzaZę.
Uwiedzeni sobą nawzajem zdecydowali się, by na oczach widzów wypić Caffè latte.
Bezwstydnie sączyć będą zatem ten zadziwiający napój, który nie jest pobudzającą kawą,
ani też zdrowym mlekiem. Ten napój jest zupełnie nieokreślony i niejako zagubiony w czasie kawiarnianego popołudnia. Zatem SzaZa i Dada popijając to coś nieokreślonego, czyli tytułową Caffè latte, i nie mając nic ciekawszego do zrobienia, uwodzić się będą po raz drugi, po raz trzeci, po raz czwarty... A że czasy sceniczne pełne są nowej performatywnej estetyki, to i Dada / SzaZa czynić to będzie w kontekście... eksperymentalnego aspektu zabawy, lub też w kontekście zabawowego aspektu eksperymentu. SzaZa i Dada uwodzić się będą na oczach tych, którzy zdecydują się uczestniczyć w zdarzeniu, co nie chce być ani spektaklem inkrustowanym muzyką, ani też koncertem uatrakcyjnionym tanecznymi figurami. Caffè latte nie chce być dziełem skończonym. Caffè latte chce uwodzić mimo wszelkich konsekwencji spadających prędzej czy później na...

Compagnia Zappalà Danza / Włochy | Odisseo
choreografia i reżyseria: Roberto Zappalà
dramaturgizacja: Nello Calabrò i Roberto Zappalà
muzyka: G.Bryars, P.Castrogiovanni, G.Mahler, A.Meeropol, C.Porter, M.Herbert, G. Prokofieff,E.Satie, W.A.Mozart, G.Rossini, C.Chaplin, G&I Gershwin, J.Dowland
tancerze: Adriano Coletta, Lorenza Di Calogero, Samantha Franchini, Rumiko Otsuka,
Roberto Provenzano, Fernando Roldan Ferrer, Salvatore Romania, Antoine Roux-Briffaud
scenografia i światło: Roberto Zappalà
Koprodukcja compagnia zappalà danza - Scenario Pubblico performing arts
we współpracy z Teatro Stabile of Catania, ArtEZ Arnhem (NL) i AME Associazione Musicale Etnea
czas: 80'

Kolejny krok Zappali w jego projekcie re-mapowania Sycylii "ODISSEO” skupia się na motywie migracji i stosunków pomiędzy nami, ludźmi Zachodu i migrantami. Podobnie do podróży Odyseusza, wiele ze współczesnych tragicznych odysei odgrywa się na Morzu Śródziemnym, a Sycylia znajduje się w centrum tych wydarzeń. Przez większość czasu, poczynając od XIX w. Sycylia była celem wielkich fali migracyjnych.

Czy Odyseusz/Ulisses był migrantem? Czy dzisiejsi migranci są nowymi Ulissesami? Pomijając wszelki różnice, Ulisses bez wątpienia był obcokrajowcem, który w czasie swoich długich podróży musiał stawić czoła problemowi inkluzji społecznej. Spotkanie/zderzenie z Innym jest prawdziwym wyzwaniem XXI wieku; jak pisał Ryszard Kapuściński "Inny to zwierciadło, w którym się przeglądamy czy - w którym jesteśmy oglądani, to lustro, które demaskuje i obnaża nas, czego wolelibyśmy jednak uniknąć ”, a na dodatek "wszyscy mieszkańcy naszej planety jesteśmy Inni wobec Innych.”

Trwający cały wieczór spektakl "Odisseo” miał swoją premierę w styczniu 2010, jest wynikiem przeprowadzonej przez choreografa serii laboratoryjnych kroków nazywanych "pre-tekstami”, w których udział brały jednostki biorące udział w projekcie.

Pierwszy krok pre-testo 1. naufragio con spettatore” ("pre-tekst 1. Wrak statku i gapie”)został pokazany podczas festiwalu uva grapes Catania contemporary dance festival w sierpniu 2010, prace nad kolejnym, “pre-testo 2. accoglienza” ("pre-tekst 2. powitanie”), trwały pomiędzy wrześniem a październikiem 2010 w Holandii, we współpracy z ArtEZ z Arnhem, i został zaprezentowany na początku października 2010 w Auditorium ArtEZ di Arnhem.

Ann van den Broek - Holandia/ Belgia | Q61
pomysł i choreografia: Ann Van den Broek
tancerze: Dario Tortorelli, Cecilia Moisio, Andreas Kuck, Judith Ruiz Onandi, Frauke Mariën, Jan Deboom (understudy's Emma Seresia, Denise Klevering)
muzyka i realiacja: Arne Van Dongen Song Wonderful Life by Nick Cave & the Bad Seeds
scenografia: Niek Kortekaas
Czas: 70'

Q61 jest spektaklem przeznaczonym na szóstkę tancerzy składającym się z elementów zaczerpniętych ze wcześniejszych choreografii Ann Van den Broek, takich jak: FF+Rew 60, nagradzango Co(te)Lete, I SOLO MENT czy We Solo Men.
Sześć osobowości błąkających się po ograniczonej, wieloznacznej przestrzeni. Wiecznie zanurzonych w spiralę swoich emocji. Ból, pożądanie, agresja, strach, pragnienie i miłość. Nieokiełzana energia staje się bezcelowa; walka nie ma znaczenia. Rezygnacja i piękno akceptacji. Ciała w emocjach. Ciała w zgodzie.
Nowa choreografia Anna Van den Broek jest umiejscowiona w strefie zmierzchu, stanie zawieszenia. W ruchomym krajobrazie osamotnionych emocji. Q61 powoli i rytmicznie przeradza się w długi, delikatny krzyk. Q61 jest dziełem bezgranicznie zasmucającym, a jednocześnie pełnym nadziei.
W Q61 Ann Van den Broek czerpie z materiału, który powstał w czasie dziesięciu lat badań rytmu, emocji i ruchu. Tworzy białą, delikatnie pulsującą kompozycję stale przekształcającego się ruchu.
Poprzez Q61 Ann Van den Broek w pewien sposób zamyka okres, w ramach którego wprowadziła na scenę skrajne emocje takie jak ból, pożądanie, agresja i strach. Dla niej produkcja ta jest końcem serii poprzednich produkcji, który łączą się wzajemnie. Jednocześnie, Q61 wyznacza nowy początek w rozwoju artystycznym Ann. W pewien sposób nadaje nowego wymiaru 10-letniej pracy Ann w charakterze choreografa w WArd/waRD.
Podczas tworzenia Q61 Ann Van den Broek współpracowała ze swoją w miarę stałą grupą tancerzy i twórców. Arne van Donggen jest odpowiedzialny za muzykę, Niek Kortekaas za scenografię, a Bernie van Velzen za światła.

Jonathan Burrows i Matteo Fargion / Wielka Brytania | Cichy taniec i Mówiący Taniec
Czas: 85'
zrealizowane przy wsparciu: Kaaitheater Bruksela; Dance Umbrella London; NOTT Dance Festival, Anglia; Joint Adventures Monachium; The Arts Council of England; PARTS/Rosas; Dance 4; The Laban Centre London oraz the Jonathan Burrows Group

Choreograf Jonathan Burrows i kompozytor Matteo Fargion przedstawiają dwie części z tryptyku produkcji, prezentowanej ponad 200 razy w 28 krajach całego świata. The Quiet Dance and Speaking Dance są kontynuacją łagodnej obserwacji sposobu, w jaki postrzegany jest związek pomiędzy muzyką a tańcem, a także delikatnych, a jednocześnie rozmytych granic pomiędzy dwoma światami. Ich produkcje są formalnymi, lecz pełnymi humoru rozważaniami na temat natury komunikacji / porozumiewania się, oraz związków powstających pomiędzy dwoma elementami oraz widownią.

Karen Foss Quite Works / Norwegia | to
tancerze: Suzie Davies(UK), Mattias Ekholm (SE), Martina Haydila – Lacova (SK), Magnus Myhr (NO), Marianne Kjærsund (NO), Daniel Racek (SK),
choreografia: Karen Foss (NO) we współpracy z tancerzani
muzyka: Jørgen Knudsen (NO),
scenografia/światło: Sigve Sælensminde (NO),

Łącząc zainteresowanie liczbą 2, jej kulturalnymi i matematycznymi powiązaniami, a także skupiając się na obrazach pustyni, spektakl powoli przenosi się poza granice późnej nowowczesności, obszaru samotności i ekstatycznej kontemplacji. Spektakl ma podtekst wyniszczenia. Produkcja jest drugą częścią trylogii Desert kfQW.

Compagnie Pal Frenak - Węgry / Francja | Fiúk / Ukryci Ludzie
Choreografia i scenografia: Pal Frenak
Wykonanie: Nelson Reguera, André Mandarino, László Major, Péter Holoda
Muzyka: Fabrice Planquette
czas trwania: 43'

Spektakl Ukryci ludzie stawia nas przed lustrem, w którym możemy zobaczyć typy “Macho”, “Narcyza” czy “Herkulesa” i dzięki temu możemy przeanalizować archetypy człowieka. Frenák na zmianę przywołuje męską szowinistyczną przemoc, głupią pretensjonalność, równowagę sił która tworzy konstrukcje dla naszych wymian z innymi. Frenák proponuje nam radykalną wizję ludzkich związków, w pewien sposób pełną rozpaczy. Bada męską seksualność w różnych aspektach: jej pochodzenia, a także źródeł nieświadomych. Jej sensualność nie za kompromisu, jej opryskliwość jest poetycka. Wykorzystane symbole podsuwają nam skojarzenia.

Niszczące emocje i stereotypy, które są tak charakterystyczne dla współczesnych ludzkich relacji, są wyrażone poprzez czarny humor, w którym ironia miesza się z agresją. Choreografia Pál Frenáka w swej koncepcji ukazuje kinowe, prawie teatralne wymiary: jest wyrazem jesto intuicyjnej wiedzy na temat funkcji ludzkich. Projekt Ukryci ludzie jest rodzajem bezpośredniego dostępu do ukrytej w podświadomości wiedzy, a także wizją społeczną bez ustępstw.

Witold Jurewicz i Juliusz Grzybowski / Polska | Czy filozof może mówić o tańcu?
Scenariusz, reżyseria, choreografia, wykonanie: Grzybowski Juliusz, Jurewicz Witold
Muzyka: Odpowiednia
Kostiumy: Odpowiednie
Światło: Odpowiednie

O tańcu mówi się wiele, może czasami zbyt wiele. Aby o tańcu mówić w sposób właściwy, trzeba się od niego oddzielić. Trzeba poczekać aż się skończy przedstawienie. No bo kto widział, aby w trakcie przedstawienia rozmawiać? Podejmiemy próbę, w której, nie tylko mowa będzie o tańcu ale i taniec będzie o mowie, słowem, w jakiś sposób będzie to przedstawienie, w którym filozof i tancerz wystąpią na równych prawach, w tym samym miejscu i czasie. Biorąc pod uwagę, że spotkanie na szczycie odbywa się po raz pierwszy, pertraktacje mogą być trudne, sporne i może dojść do przerwania rozmów lub rozlewu krwi. Znamy się przecież z daleka i bardziej domyślamy się swoich obyczajów aniżeli w nich uczestniczymy. Może się zatem okazać, że przy bliższym spotkaniu wcale nie darzymy się sympatią.

(na podstawie materiałów organizatora)

Komentarze 0

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.
Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Jak się zmienią Al. Racławickie w Lublinie? 12 pomysłów, żeby było ładniej i wygodniej
galeria

Jak się zmienią Al. Racławickie w Lublinie? 12 pomysłów, żeby było ładniej i wygodniej 1 0

O zmiany w projekcie przebudowy Al. Racławickich apeluje do prezydenta Lublina doradzająca mu Rada Kultury Przestrzeni. Prosi o estetyczne chodniki, ozdobną roślinność i miejsca do siedzenia. Lista próśb jest o wiele dłuższa.

Kredyt odnawialny na koncie osobistym – co to jest i jak działa?

Kredyt odnawialny na koncie osobistym – co to jest i jak działa? 0 0

Bieżące wydatki pochłonęły całą pensję, a na kolejną trzeba czekać jeszcze kilka dni? A może pojawił się nieoczekiwany wydatek, przekraczający obecne możliwości domowego budżetu? To tylko przykłady sytuacji, w których pomocny może okazać się dostęp do kredytu odnawialnego na koncie osobistym. Czym dokładnie jest i jak działa taki produkt?

Infomat na Rynku miał prezentować walory turystyczne regionu. A pokazywał film porno

Infomat na Rynku miał prezentować walory turystyczne regionu. A pokazywał film porno 35 6

Film porno zamiast reklam chwalących walory turystyczne okolicy można było zobaczyć w sobotę na infomacie ustawionym na hrubieszowskim rynku.

Paulina Guba znowu blisko rekordu, Polska druga w Pucharze Świata

Paulina Guba znowu blisko rekordu, Polska druga w Pucharze Świata 3 1

W weekend na stadionie olimpijskim w Londynie rozgrywane były zawody o Puchar Świata. Mamy powody do radości, bo Polska zajęła drugą lokatę, jedynie za USA. Biało-Czerwonych w Anglii reprezentowała trójka zawodników z województwa lubelskiego: Paulina Guba i Karolina Kołeczek (obie AZS UMCS Lublin) oraz Dominik Kopeć (Agros Zamość)

Depositphotos otrzymał polską wersję językową

Depositphotos otrzymał polską wersję językową 0 0

W dniu dzisiejszym pragnę poświęcić nieco miejsca stronie Depositphotos.com która to święci tryumfy popularności za naszą zachodnią granicą. Od teraz także Polacy mają możliwość wypróbować funkcjonalności jakie ona oferuje, a to wszystko za sprawą specjalnie przygotowanej dla rodaków nakładki językowej.

USA: Nieprawdopodobny upadek. Rowerzystka wpadła w dziurę między mostem a drogą [wideo]
film

USA: Nieprawdopodobny upadek. Rowerzystka wpadła w dziurę między mostem a drogą [wideo] 2 0

Wydział Transportu z Wisconsin w USA opublikował nagranie wideo przedstawiające rowerzystkę omijającą rogatki przed podnoszącym się mostem w miejscowości Menasha.

LKPS Politechnika Lublin buduje zespół na nowy sezon

LKPS Politechnika Lublin buduje zespół na nowy sezon 0 0

LKPS Politechnika Lublin kompletuje skład. Wiceprezes klubu Maciej Krzaczek: w porównaniu do poprzedniego sezonu będziemy mieli mocniejszy skład, a co za tym idzie, stawiamy przed drużyną wyższe cele

Walizka z niespodzianką. Policjanci już czekali aż pasażer wysiądzie z busa
galeria
film

Walizka z niespodzianką. Policjanci już czekali aż pasażer wysiądzie z busa 26 2

Młody mężczyzna z Lublina wpadł na przemycie 12 kilogramów amfetaminy. Policjanci zatrzymali go, kiedy wysiadał z busa, jadącego z Holandii.

Kierowcy jeszcze nie nauczyli się tędy jeździć. Wjechał w naukę jazdy [zdjęcia]
galeria
film

Kierowcy jeszcze nie nauczyli się tędy jeździć. Wjechał w naukę jazdy [zdjęcia] 16 3

Do wypadku doszło w poniedziałek rano w Zamościu na rondzie im. Prymasa Stefana Wyszyńskiego.

Ulewny deszcz, burze, grad. Kiedy zmieni się pogoda? [nowe ostrzeżenie]
film

Ulewny deszcz, burze, grad. Kiedy zmieni się pogoda? [nowe ostrzeżenie] 7 0

Kolejne ostrzeżenie pogodowe dla woj. lubelskiego wydało IMGW.

Płouszowice: Ciężarówka wywróciła się na obwodnicy Lublina

Płouszowice: Ciężarówka wywróciła się na obwodnicy Lublina 6 1

Uwaga na utrudnienia w ruchu w okolicach Płouszowic na drodze S19 między węzłami Lublin Sławinek a Lublin Węglin.

Koncert Poli Rise w Radiu Lublin
20 lipca 2018, 19:00

Koncert Poli Rise w Radiu Lublin 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 20 lipca o godz. 19 w Studiu Muzycznym Radia Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) odbędzie się koncert Poli Rise.

Pokazali pilot serialu kręconego w Lublinie. TVP chwali się widzami
galeria

Pokazali pilot serialu kręconego w Lublinie. TVP chwali się widzami 0 2

3,3 mln widzów zgromadził przed telewizorami pilot serialu „Drogi Wolności”, do którego zdjęcia kręcone były m.in. na lubelskim Starym Mieście.

Puławy Ku Odrodzonej: Pod c. i k. okupacją

Puławy Ku Odrodzonej: Pod c. i k. okupacją 1 1

Najwyższą władzą administracyjną dla wszystkich okupowanych przez Austro-Węgry obszarów była Naczelna Komenda Armii (Armeeoberokommando – AOK). Natomiast na terenie Królestwa Polskiego najwyższą władzą administracyjną w pierwszym roku wojny komendy etapowe armii (Armeeetappenkommando – AEK) i gubernatorstwa wojskowe (Militärgouvernement), zaś od 1 września 1915r. Generalne Gubernatorstwo Wojskowe w Polsce (Militärgeneralgouvernement in Polen).

Państwowe Muzeum na Majdanku zaprasza na zwiedzanie z przewodnikiem

Państwowe Muzeum na Majdanku zaprasza na zwiedzanie z przewodnikiem 0 0

W wyznaczone dni w lipcu sierpniu i wrześniu turyści indywidualni mogą zwiedzać były niemiecki nazistowski obóz.

Kalendarz
lipiec 2018
P W Ś C Pt S N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Co Gdzie Kiedy - aplikacja mobilna

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.