Problemy z tożsamością różnej maści gwiazd to temat nowego spektaklu Teatru Provisorium i Kompanii Teatr. Premiera w sobotę (11.09).
Tytułowa bohaterka jest kierowcą tira i należy do zawodowej elity. Ale to jej nie wystarcza i od czasu do czasu wciela się w tirówkę. Niepełnosprawna Asia pewnego dnia kupuje CB-radio i zaczyna opiekować się kierowcami, którzy obwołują ją Św. Asią od Tirowców. Waldek, chłopak ze wsi, wyjeżdża do stolicy i przeistacza się w celebrytę Waldiego "Bacardi” Mandarynkę.
I świat tirów, i warszawka mają więc swoje gwiazdy, które łączą problemy z tożsamością. One będą głównym tematem spektaklu Teatru Provisorium i Kompanii Teatr. "Adaptacja powieści Michała Witkowskiego będzie podjęciem kontrowersyjnego problemu tożsamości w świecie, który tożsamość dawno stracił na rzecz pełnego błyskotek, medialnych bytów i plastikowego blichtru świetlanych karier jednodniowych bohaterów” – napisano w tekście promocyjnym przedstawienia.
Dalej twórcy piszą: "Raz zgubiona tożsamość przybiera coraz to nowe kształty próbując naśladować, parodiować, zadziwiać i szokować, podczas kiedy nie ma już nic, co byłoby punktem odniesienia i miarą”.
Spektakl będzie miał intrygującą konstrukcję. "Pomysłem na zbudowanie scenicznego świata "Idź w noc, Margot” będzie rama średniowiecznego teatru z jego misteryjnością i mansjonowym myśleniem o przestrzeni, gdzie jednak diabeł i anioł znaczą to samo, a postaci wychodzą z groteskowo-komiksowego świata, przerysowane i tragiczne zarazem” – opisują twórcy.
Adaptacja prozy Witkowskiego jest dziełem Artura Pałygi z Bielska-Białej, związanego dotąd ze Sceną Prapremier "InVitro”. Pałyga napisał dla niej tryptyk dramatyczny "Nic co ludzkie” i sztukę "Już się ciebie nie boję, Otello!”. Teatr Łukasza Witt-Michałowskiego wystawił też jego dramat "Ostatni taki ojciec”.
Przedstawienie reżyseruje Witold Mazurkiewicz, szef Kompanii Teatr, która w tandemie z Teatrem Provisorium Janusza Opryńskiego zrealizowała dotąd "Koniec wieku” według Alberta Camusa (1996), "Ferdydurke” według Witolda Gombrowicza (1998), "Sceny z życia Mitteleuropy” na motywach "Niepokojów wychowanka Toerlessa” Roberta Musila (2001), "Do piachu” Tadeusza Różewicza (2003), "Trans-Atlantyk” (2004), "Homo Polonicus” według Krystiana Piwowarskiego (2008) i "Emigrantów” Sławomira Mrożka (2009).
Pomysł scenograficzny: Witold Mazurkiewicz. Grafika: Mariusz Tarkawian. Kostiumy: El Bruzda. Muzyka: Mariusz Bogdanowicz. Obsada: Alina Czyżewska, Dominika Mrozowska, Przemysław Buksiński, Piotr Gajos, Jarosław Tomica i Michał Zgiet.
Spektakl będzie grany w Art Studio ACK UMCS "Chatka Żaka” (Lublin, ul. Radziszewskiego 16). Premierę zaplanowano na sobotę o godz. 19. Kolejny termin to niedziela o godz. 19.
Bilety – po 20 zł (normalne) i 10 zł (studenckie) – do kupienia w kasie Centrum Kultury (Lublin, ul. Narutowicza 32) od poniedziałku do piątku w godz. 11.30–15.30 i w Chatce Żaka tuż przed prezentacją.