Bogdanka wypracowała w I kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży na poziomie prawie 421 mln zł – o 1,8 proc. niższe w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Jednocześnie poprawiły się pozostałe kluczowe wyniki finansowe – zysk netto wyniósł 54 mln zł, wzrósł o 66,6 proc.
Osiągnięcie dobrych wyników było możliwe dzięki elastyczności działania oraz konsekwentnej realizacji rozpoczętego w ubiegłym roku programu optymalizacji nakładów inwestycyjnych i redukcji kosztów. Koszt własny produkcji sprzedanej został zredukowany o 39 mln zł (o 10,3 proc.) w stosunku do I kwartału ubiegłego roku, zaś całkowite koszty produkcji o 25 mln zł (o 6,4 proc.) Stąd tak duży wzrost zysku netto.
– Utrzymujemy bezpieczną płynność finansową. Pozostajemy najbardziej efektywną i najnowocześniejszą kopalnią węgla kamiennego w Polsce. Szacujemy naszą całoroczną sprzedaż węgla na poziomie 8,5 do 9 mln ton – powiedział Krzysztof Szlaga, prezes Bogdanki.
W I kwartale br. produkcja węgla handlowego osiągnęła poziom 2,3 mln ton (o 17,3 proc. więcej w ujęciu rok do roku), a sprzedaż 2,2 mln ton (wzrost o 12,2 proc). Długość wykonanych w tym okresie wyrobisk korytarzowych wyniosła 6,4 km i była większa o 23,1 proc. w porównaniu z I kwartałem 2015 r.
Łączne wydatki poniesione na nowe wyrobiska i modernizację istniejących opiewały na blisko 45 mln zł. Przypomnijmy, że jesienią ubiegłego roku Grupa Enea stała się właścicielem łącznie 66 proc. akcji LW Bogdanka.