Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

7 listopada 2010 r.
21:52
Edytuj ten wpis

Busy na Lubelszczyźnie: Pasażerowie nie chcą jeździć jak śledzie!

0 48 A A

Nawet bilet miesięczny nie gwarantuje tego, że pasażer będzie mógł pojechać wybranym autobusem. To dlatego że pojazdy są przepełnione. Rozwiązaniem byłaby większa liczba kursów. Jednak o to muszą postarać się, zarówno przewoźnicy, jak i sami podróżni.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Taki problem ma pani Beata, nasza Czytelniczka z Bychawy, która wykupiła u jednego z przewoźników miesięczny bilet na dojazdy do Lublina.

"Zaczęło się na początku września. Niemożliwe było znalezienie miejsca siedzącego. Co gorsza, panował taki ścisk, że nawet nie było miejsca, by się czegoś przytrzymać” – napisała do nas w liście.

"Każdy wie o wypadku busa, w którym zginęło osiemnaście osób. Od tamtego czasu patrole policji nękają kierowców, pilnując, by w pojeździe znajdowała się odpowiednia ilość osób. Świetne rozwiązanie, bo sytuacja ścisku się poprawiła. Ale zaczęło się coś znacznie gorszego. Kiedy busy wiozą komplet osób, nie zatrzymują się na przystanku. To wspaniałe uczucie, widzieć, jak bus omija przystanek, a my, trzymając bilet miesięczny w ręku, czujemy, jak marnują się nasze pieniądze” – żali się pani Beata.

Jedyne rozwiązanie, to zwiększenie liczby busów na takich przepełnionych trasach – sugeruje nasza Czytelniczka. Bilet miesięczny nie uprawnia przecież do pierwszeństwa.

– Dzisiaj, w sytuacji wolnego rynku, liczy się raczej kolejność, w której pasażerowie wsiadają – mówi Adrianna Iwan, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego, który decyduje o rozkładach jazdy busów.
Urzędnicy mogą zgodzić się na to, żeby kursy odbywały się częściej, ale pod pewnymi warunkami.
– Najlepiej, gdyby takie zapotrzebowanie było wyrażone przez pasażerów w formie pisemnej. Po drugie, musimy mieć wniosek samych przewoźników. Jeśli takie zgłoszenia otrzymamy z obu źródeł, to jesteśmy skłonni zwiększyć liczbę kursów – zapewnia Adrianna Iwan.

Niektórzy przewoźnicy, którzy również sprzedają bilety miesięczne, już z takiej możliwości skorzystali.
– Chcemy zadbać dobrze o jedną trasę, którą obsługujemy, czyli Tomaszów–Lublin – mówi Margareta Jurkowska, współwłaścicielka firmy Expres Bus. – Czasami, zwłaszcza w piątki i w niedziele, zdarza się, że pasażerów na przystankach jest więcej niż miejsc w busie i muszą czekać na następny pojazd. Dlatego przekazaliśmy już Urzędowi Marszałkowskiemu naszą propozycję rozkładu jazdy i być może wkrótce zwiększymy liczbę kursów – zapowiada.

Inni ze względów ekonomicznych stawiają na rozwiązania doraźne.

– Kiedy zbliżają się święta i pasażerów jest więcej, podstawiamy dodatkowe autobusy tak, żeby zmieścili się wszyscy – mówi Jarosław Cichosz, współwłaściciel firmy przewozowej Supertrans.

– W normalne dni, z ekonomicznego punktu widzenia, nie ma potrzeby zwiększania liczby kursów, bo, na przykład, na takiej trasie jak Lublin–Zamość, odjazdy busów są już i tak co kilka minut – dodaje.
Pasażerowie powinni więc informować Urząd Marszałkowski o trasach, na których jest zbyt mało kursów i mieć nadzieję, że przewoźnicy będą popierać ich wnioski.

"Nie ma problemu, którego nie da się rozwiązać, jednak w tym przypadku rozwiązanie okazuje się zbyt trudne. Lub nieopłacalne. Bo liczą się pieniądze, a nie zadowolenie klienta” – takim smutnym wnioskiem kończy swój list pani Beata.


Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 48

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
aron / 21 kwietnia 2011 r. o 19:11
0
Bzdury piszesz. Jak sobie wyobrażasz objeżdżanie korka polną drogą dużym autobusem?
Avatar
pasażer / 21 kwietnia 2011 r. o 13:26
0
Problemem, nie jest częstotliwość kursów, ale to czym nas wożą. Dopuszczono w majestacie prawa, by przewóz osób realizowany był przez pojazdy, które nie były autobusami. Sprowadzano na potęgę używane busy do transportu towarów i przerabiano w dość prymitywny sposób. Przy prywatnych przewoźnikach funkcjonowała i rosła w siłę armia przerabianych busów, które jeździły jak chciały, bez kontroli ilości pasażerów i które nie da się ukryć były dla ich właścicieli tańsze w utrzymaniu. Chodziło nie o komfort i bezpieczeństwo, tylko o szybką kasę i to się udawało. Przewoźnicy dysponujący normalnymi dużymi autobusami, wobec większych kosztów i powolnej utraty pasażerów zaczęli upadać. Obecnie, gdy prywaciarze nie mają konkurencji na światło dzienne wychodzą problemy, które do tej pory były nieco przykryte. Wożą nas nadal tymi samymi busami, ale nie ma już konkurencji, więc poszczególne linie się korkują.
Rozwiązaniem było by zmuszenie panów busiarzy, by zaczęli ludzi wozić normalnymi dużymi autobusami. Nie potrzeba by wtedy robić dziesiątki rozkładów. Jeden duży pojazd wystarczył by za trzy busy. Poza tym im większa ilość mniejszych pojazdów, tym większe zakorkowanie miast.

Busy do stodoły! Autobusy na drogi!
Problemem, nie jest częstotliwość kursów, ale to czym nas wożą. Dopuszczono w majestacie prawa, by przewóz osób realizowany był przez pojazdy, które nie były autobusami. Sprowadzano na potęgę używane busy do transportu towarów i przerabiano w dość prymitywny sposób. Przy prywatnych przewoźnikach funkcjonowała i rosła w siłę armia przerabianych busów, które jeździły jak chciały, bez kontroli ilości pasażerów i które nie da się ukryć były dla ich właścicieli tańsze w utrzymaniu. Chodziło nie o komfort i bezpieczeństwo, tylko o szybką kasę i to... rozwiń
Avatar
Robert / 9 grudnia 2010 r. o 07:13
0
stan i utrzymanie dróg krajowych woła o pomstę do nieba, niech ITD tym się zajmie, w końcu to też dot. transportu !
Avatar
aaa / 19 listopada 2010 r. o 08:54
0
O JANIE SOKOLE KLUCZOWYM DZIAŁACZU PSL W LUBLINIE I KANDYDACIE POPIERANYM PRZEZ NAJWYŻSZE WŁADZE LUBELSKIEGO PSL NA RADNEGO LUBLINA, ORAZ DUCHOWYM PATRONIE SWOICH KANDYDATÓW W NIEDRZWICY DUŻEJ W RAMACH KOMITETU WYBORCZEGO WYBORCÓW JANA SOKOŁA KTÓRYCH WSPARŁ SWOIM IMIENIEM I NAZWISKIEM JAKO WAŻNY DZIAŁACZ PSL

Pani Genowefa Tokarska
Wojewoda Lubelski

L i s t o t w a r t y


Szanowna Pani Wojewodo,

Od dłuższego czasu usiłowałem spotkać się z Panią Wojewodą, jednak moje prośby o to spotkanie pozostały bez odpowiedzi. Pan Krzysztof Pawlos - Dyrektor Pani Gabinetu stwierdził, iż nie ma Pani żadnego interesu w tym, aby się ze mną spotkać. W związku z powyższym zdecydowałem się na wystosowanie tej formy listu.
Propozycję objęcia stanowiska Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego otrzymałem w lutym 2008 roku. Podjąłem to wyzwanie, gdyż jestem absolwentem Wydziału Handlu Wewnętrznego na kierunku Ekonomika
i Organizacja Transportu Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie
i propozycja objęcia powyższej funkcji była zgodna z moim wykształceniem.
Stanowisko Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w Lublinie objąłem 10 marca 2008 roku. W tym czasie Lubelski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego zajmował jedno z ostatnich miejsc w Polsce na tle pozostałych WITD, prawie we wszystkich statystykach. Sprawą nie cierpiącą zwłoki było wprowadzenie szeregu zmian, mających na celu poprawę funkcjonowania podległej mi jednostki. Pozyskanie nowego lokalu na siedzibę inspektoratu było jednym z pierwszych stojących przede mną zadań. W tym czasie patologia
w przewozach pasażerskich na Lubelszczyźnie była niechlubnym ewenementem
w skali kraju. Lubelski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego nie posiadał również odpowiedniego wyposażenia dającego możliwość podjęcia skutecznych działań, mających na celu eliminowanie nieprawidłowości występujących
w przewozach osób i rzeczy.
Przed końcem 2008 roku udało mi się pozyskać nowy lokal na siedzibę WITD w Lublinie, a w wyniku poczynionych starań uzyskałem zgodę Głównego Inspektora Transportu Drogowego na uruchomienie jedynego w Polsce Centralnego Ośrodka Szkoleniowego ITD w Lublinie.
Również wyłącznie dzięki mojej inicjatywie powstał Zespół d/s Poprawy Bezpieczeństwa w Przewozach Pasażerskich, składający się z przedstawicieli m.in.: Politechniki Lubelskiej, Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, którego podstawowym celem była poprawa bezpieczeństwa w przewozach osób na terenie województwa lubelskiego, a finalnym efektem pracy miał być elektroniczny rozkład jazdy eliminujący nieprawidłowości występujące w dotychczasowych rozkładach jazdy (niejednokrotnie są one bowiem sprzeczne z zasadami prawa o ruchu drogowym ).
Oddziały Wydziału Inspekcji w Białej Podlaskiej i Zamościu były tylko oddziałami z nazwy. Jeszcze w 2008 roku doprowadziłem do uruchomienia dwóch oddziałów Wydziału Inspekcji w Zamościu i Międzyrzecu Podlaskim z pełną infrastrukturą niezbędną do ich prawidłowego funkcjonowania. Dzięki zakupom niezbędnego sprzętu w 2008 roku WITD w Lublinie mógł podjąć skuteczne działania, mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach Lubelszczyzny.
Uważam, że dzięki trafnym i dobrze dokonanym zakupom staliśmy się najlepiej wyposażonym Inspektoratem w Polsce. Zakupione laserowe mierniki prędkości były pierwszymi tego typu urządzeniami na terenie naszego województwa i pierwszymi w ITD w Polsce, zaś laserowy miernik prędkości z możliwością nagrywania zdarzeń był pierwszym urządzeniem tego typu w naszym kraju. Nadmieniam, iż korzystając z naszych sukcesów i doświadczeń inne Wojewódzkie Inspektoraty Transportu Drogowego zakupiły również ten sprzęt, jednak za znacznie wyższą cenę.
Na efekty mojej pracy nie trzeba było długo czekać. Wpływy do budżetu państwa wypracowane przez WITD w Lublinie w 2009 roku wyniosły prawie 7,4 mln złotych. W roku 2008 roku wpływy takie były o ponad połowę niższe
i wynosiły 3,4 mln złotych.
Efektem szeroko zakrojonej akcji Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, zapoczątkowanej już w 2008 roku, było przekazanie do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego i Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie obszernych materiałów, dokumentujących łamanie przepisów prawa przez „busy”, a następnie zmiana rozkładów jazdy przez Urząd Marszałkowski, uwzględniająca wszelkie zasady bezpieczeństwa. Byliśmy pierwszym w Polsce Inspektoratem, który opracował dokumentację pomocną
w wyeliminowaniu wadliwych rozkładów jazdy. Niewątpliwie wpłynęło to na poprawę bezpieczeństwa na naszych drogach. Dało również możliwość korzystania
z naszych doświadczeń innym inspektoratom transportu drogowego.
Również dzięki mojej inicjatywie podpisana została umowa o wzajemnej współpracy z KWP w Lublinie, mającej na celu poprawę bezpieczeństwa na naszych drogach.
Działając w oparciu o art. 53 § 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r., Nr 125, poz. 874), niezwłocznie po moim powołaniu na stanowisko Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego, złożyłem do Pani Wojewody wniosek o powołanie na mojego zastępcę Pana Piotra Winiarskiego, poprzedniego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego
w Lublinie, jednak otrzymałem zdecydowaną odmowę. Jednocześnie dano mi do zrozumienia, że jedynym możliwym kandydatem do zaakceptowania przez Panią Wojewodę na mojego zastępcę jest Pan Jan Sokół.
Z informacji uzyskanych od pracowników WITD w Lublinie dowiedziałem się, że jest on osobą mającą kontrowersyjną opinię. Mam wielu znajomych
i przyjaciół w środowisku PSL w Białej Podlaskiej, dowiedziałem się od nich o niechlubnej przeszłości Pana Jana Sokoła, jaką się zapisał zarówno jako dyrektor banku w Leśnej Podlaskiej, jak i działacz PSL na terenie Białej Podlaskiej. Informacjami dotyczącymi działalności Pana Jana Sokoła (min. zakup działek i nieruchomości po rażąco zaniżonych cenach od banku, którego był wówczas dyrektorem) podzieliłem się z Panią Wojewodą.
Z tego też powodu przez ponad dwa miesiące nie wyrażałem zgody na powołanie ww. osoby na mojego zastępcę. Jednak na skutek nacisków ze strony Pani Wojewody oraz gwarancji, iż w przypadku negatywnej oceny pracy Pana Sokoła na stanowisku Zastępcy Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego, będę mógł skorzystać
z przysługującego mi uprawnienia odwołania go z pełnienia
O JANIE SOKOLE KLUCZOWYM DZIAŁACZU PSL W LUBLINIE I KANDYDACIE POPIERANYM PRZEZ NAJWYŻSZE WŁADZE LUBELSKIEGO PSL NA RADNEGO LUBLINA, ORAZ DUCHOWYM PATRONIE SWOICH KANDYDATÓW W NIEDRZWICY DUŻEJ W RAMACH KOMITETU WYBORCZEGO WYBORCÓW JANA SOKOŁA KTÓRYCH WSPARŁ SWOIM IMIENIEM I NAZWISKIEM JAKO WAŻNY DZIAŁACZ PSL

Pani Genowefa Tokarska
Wojewoda Lubelski

L i s t o t w a r t y


Szanowna Pani Wojewodo,

Od dłuższego czasu usiłowałem spotkać się z Panią Wojewodą, jednak moje prośby o to... rozwiń
Avatar
aron / 19 listopada 2010 r. o 06:32
0
to źle słyszałeś. Nie planuję zakupu takiego wynalazku
Avatar
Gość / 10 listopada 2010 r. o 19:02
0
A ja słyszałem,że Aron kupuje autobus szynowy i będzie woził na trasie: Zamość-Lublin...
Avatar
aron / 10 listopada 2010 r. o 18:39
0
Przede wszystkim w komunikacji regularnej nie ma wolnego rynku, ponieważ liczba kursów jest regulowana m.in. przez Urząd Marszałkowski.
Avatar
Gość / 10 listopada 2010 r. o 18:14
0
cyt: "Dzisiaj, w sytuacji wolnego rynku, liczy się raczej kolejność, w której pasażerowie wsiadają – mówi Adrianna Iwan, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego, który decyduje o rozkładach jazdy busów."

W sytuacji zdrowego rynku za taką wypowiedź pani Adrianna Iwan wyleciałaby na zbity pysk w ciągu 5 minut, a z nią odpowiedzialni za rozkłady jazdy, żyjący z pieniędzy podatników których lekceważą.
Avatar
Gość / 10 listopada 2010 r. o 16:56
0
Jak Podlasie jest prymitywne to TY PANIE KOLEGO masz rozum człowieka z epoki kamienia łupanego.
Avatar
vbv / 10 listopada 2010 r. o 16:33
0
[quote name='południowe Podlasie' timestamp='1289205736' post='376273']
Sramy na tą waszą Lubelszczyznę!
[/quote]
Prymitywne to Podlasie...
Avatar
aron / 21 kwietnia 2011 r. o 19:11
0
Bzdury piszesz. Jak sobie wyobrażasz objeżdżanie korka polną drogą dużym autobusem?
Avatar
pasażer / 21 kwietnia 2011 r. o 13:26
0
Problemem, nie jest częstotliwość kursów, ale to czym nas wożą. Dopuszczono w majestacie prawa, by przewóz osób realizowany był przez pojazdy, które nie były autobusami. Sprowadzano na potęgę używane busy do transportu towarów i przerabiano w dość prymitywny sposób. Przy prywatnych przewoźnikach funkcjonowała i rosła w siłę armia przerabianych busów, które jeździły jak chciały, bez kontroli ilości pasażerów i które nie da się ukryć były dla ich właścicieli tańsze w utrzymaniu. Chodziło nie o komfort i bezpieczeństwo, tylko o szybką kasę i to się udawało. Przewoźnicy dysponujący normalnymi dużymi autobusami, wobec większych kosztów i powolnej utraty pasażerów zaczęli upadać. Obecnie, gdy prywaciarze nie mają konkurencji na światło dzienne wychodzą problemy, które do tej pory były nieco przykryte. Wożą nas nadal tymi samymi busami, ale nie ma już konkurencji, więc poszczególne linie się korkują.
Rozwiązaniem było by zmuszenie panów busiarzy, by zaczęli ludzi wozić normalnymi dużymi autobusami. Nie potrzeba by wtedy robić dziesiątki rozkładów. Jeden duży pojazd wystarczył by za trzy busy. Poza tym im większa ilość mniejszych pojazdów, tym większe zakorkowanie miast.

Busy do stodoły! Autobusy na drogi!
Problemem, nie jest częstotliwość kursów, ale to czym nas wożą. Dopuszczono w majestacie prawa, by przewóz osób realizowany był przez pojazdy, które nie były autobusami. Sprowadzano na potęgę używane busy do transportu towarów i przerabiano w dość prymitywny sposób. Przy prywatnych przewoźnikach funkcjonowała i rosła w siłę armia przerabianych busów, które jeździły jak chciały, bez kontroli ilości pasażerów i które nie da się ukryć były dla ich właścicieli tańsze w utrzymaniu. Chodziło nie o komfort i bezpieczeństwo, tylko o szybką kasę i to... rozwiń
Avatar
Robert / 9 grudnia 2010 r. o 07:13
0
stan i utrzymanie dróg krajowych woła o pomstę do nieba, niech ITD tym się zajmie, w końcu to też dot. transportu !
Avatar
aaa / 19 listopada 2010 r. o 08:54
0
O JANIE SOKOLE KLUCZOWYM DZIAŁACZU PSL W LUBLINIE I KANDYDACIE POPIERANYM PRZEZ NAJWYŻSZE WŁADZE LUBELSKIEGO PSL NA RADNEGO LUBLINA, ORAZ DUCHOWYM PATRONIE SWOICH KANDYDATÓW W NIEDRZWICY DUŻEJ W RAMACH KOMITETU WYBORCZEGO WYBORCÓW JANA SOKOŁA KTÓRYCH WSPARŁ SWOIM IMIENIEM I NAZWISKIEM JAKO WAŻNY DZIAŁACZ PSL

Pani Genowefa Tokarska
Wojewoda Lubelski

L i s t o t w a r t y


Szanowna Pani Wojewodo,

Od dłuższego czasu usiłowałem spotkać się z Panią Wojewodą, jednak moje prośby o to spotkanie pozostały bez odpowiedzi. Pan Krzysztof Pawlos - Dyrektor Pani Gabinetu stwierdził, iż nie ma Pani żadnego interesu w tym, aby się ze mną spotkać. W związku z powyższym zdecydowałem się na wystosowanie tej formy listu.
Propozycję objęcia stanowiska Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego otrzymałem w lutym 2008 roku. Podjąłem to wyzwanie, gdyż jestem absolwentem Wydziału Handlu Wewnętrznego na kierunku Ekonomika
i Organizacja Transportu Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie
i propozycja objęcia powyższej funkcji była zgodna z moim wykształceniem.
Stanowisko Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w Lublinie objąłem 10 marca 2008 roku. W tym czasie Lubelski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego zajmował jedno z ostatnich miejsc w Polsce na tle pozostałych WITD, prawie we wszystkich statystykach. Sprawą nie cierpiącą zwłoki było wprowadzenie szeregu zmian, mających na celu poprawę funkcjonowania podległej mi jednostki. Pozyskanie nowego lokalu na siedzibę inspektoratu było jednym z pierwszych stojących przede mną zadań. W tym czasie patologia
w przewozach pasażerskich na Lubelszczyźnie była niechlubnym ewenementem
w skali kraju. Lubelski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego nie posiadał również odpowiedniego wyposażenia dającego możliwość podjęcia skutecznych działań, mających na celu eliminowanie nieprawidłowości występujących
w przewozach osób i rzeczy.
Przed końcem 2008 roku udało mi się pozyskać nowy lokal na siedzibę WITD w Lublinie, a w wyniku poczynionych starań uzyskałem zgodę Głównego Inspektora Transportu Drogowego na uruchomienie jedynego w Polsce Centralnego Ośrodka Szkoleniowego ITD w Lublinie.
Również wyłącznie dzięki mojej inicjatywie powstał Zespół d/s Poprawy Bezpieczeństwa w Przewozach Pasażerskich, składający się z przedstawicieli m.in.: Politechniki Lubelskiej, Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, którego podstawowym celem była poprawa bezpieczeństwa w przewozach osób na terenie województwa lubelskiego, a finalnym efektem pracy miał być elektroniczny rozkład jazdy eliminujący nieprawidłowości występujące w dotychczasowych rozkładach jazdy (niejednokrotnie są one bowiem sprzeczne z zasadami prawa o ruchu drogowym ).
Oddziały Wydziału Inspekcji w Białej Podlaskiej i Zamościu były tylko oddziałami z nazwy. Jeszcze w 2008 roku doprowadziłem do uruchomienia dwóch oddziałów Wydziału Inspekcji w Zamościu i Międzyrzecu Podlaskim z pełną infrastrukturą niezbędną do ich prawidłowego funkcjonowania. Dzięki zakupom niezbędnego sprzętu w 2008 roku WITD w Lublinie mógł podjąć skuteczne działania, mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach Lubelszczyzny.
Uważam, że dzięki trafnym i dobrze dokonanym zakupom staliśmy się najlepiej wyposażonym Inspektoratem w Polsce. Zakupione laserowe mierniki prędkości były pierwszymi tego typu urządzeniami na terenie naszego województwa i pierwszymi w ITD w Polsce, zaś laserowy miernik prędkości z możliwością nagrywania zdarzeń był pierwszym urządzeniem tego typu w naszym kraju. Nadmieniam, iż korzystając z naszych sukcesów i doświadczeń inne Wojewódzkie Inspektoraty Transportu Drogowego zakupiły również ten sprzęt, jednak za znacznie wyższą cenę.
Na efekty mojej pracy nie trzeba było długo czekać. Wpływy do budżetu państwa wypracowane przez WITD w Lublinie w 2009 roku wyniosły prawie 7,4 mln złotych. W roku 2008 roku wpływy takie były o ponad połowę niższe
i wynosiły 3,4 mln złotych.
Efektem szeroko zakrojonej akcji Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, zapoczątkowanej już w 2008 roku, było przekazanie do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego i Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie obszernych materiałów, dokumentujących łamanie przepisów prawa przez „busy”, a następnie zmiana rozkładów jazdy przez Urząd Marszałkowski, uwzględniająca wszelkie zasady bezpieczeństwa. Byliśmy pierwszym w Polsce Inspektoratem, który opracował dokumentację pomocną
w wyeliminowaniu wadliwych rozkładów jazdy. Niewątpliwie wpłynęło to na poprawę bezpieczeństwa na naszych drogach. Dało również możliwość korzystania
z naszych doświadczeń innym inspektoratom transportu drogowego.
Również dzięki mojej inicjatywie podpisana została umowa o wzajemnej współpracy z KWP w Lublinie, mającej na celu poprawę bezpieczeństwa na naszych drogach.
Działając w oparciu o art. 53 § 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r., Nr 125, poz. 874), niezwłocznie po moim powołaniu na stanowisko Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego, złożyłem do Pani Wojewody wniosek o powołanie na mojego zastępcę Pana Piotra Winiarskiego, poprzedniego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego
w Lublinie, jednak otrzymałem zdecydowaną odmowę. Jednocześnie dano mi do zrozumienia, że jedynym możliwym kandydatem do zaakceptowania przez Panią Wojewodę na mojego zastępcę jest Pan Jan Sokół.
Z informacji uzyskanych od pracowników WITD w Lublinie dowiedziałem się, że jest on osobą mającą kontrowersyjną opinię. Mam wielu znajomych
i przyjaciół w środowisku PSL w Białej Podlaskiej, dowiedziałem się od nich o niechlubnej przeszłości Pana Jana Sokoła, jaką się zapisał zarówno jako dyrektor banku w Leśnej Podlaskiej, jak i działacz PSL na terenie Białej Podlaskiej. Informacjami dotyczącymi działalności Pana Jana Sokoła (min. zakup działek i nieruchomości po rażąco zaniżonych cenach od banku, którego był wówczas dyrektorem) podzieliłem się z Panią Wojewodą.
Z tego też powodu przez ponad dwa miesiące nie wyrażałem zgody na powołanie ww. osoby na mojego zastępcę. Jednak na skutek nacisków ze strony Pani Wojewody oraz gwarancji, iż w przypadku negatywnej oceny pracy Pana Sokoła na stanowisku Zastępcy Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego, będę mógł skorzystać
z przysługującego mi uprawnienia odwołania go z pełnienia
O JANIE SOKOLE KLUCZOWYM DZIAŁACZU PSL W LUBLINIE I KANDYDACIE POPIERANYM PRZEZ NAJWYŻSZE WŁADZE LUBELSKIEGO PSL NA RADNEGO LUBLINA, ORAZ DUCHOWYM PATRONIE SWOICH KANDYDATÓW W NIEDRZWICY DUŻEJ W RAMACH KOMITETU WYBORCZEGO WYBORCÓW JANA SOKOŁA KTÓRYCH WSPARŁ SWOIM IMIENIEM I NAZWISKIEM JAKO WAŻNY DZIAŁACZ PSL

Pani Genowefa Tokarska
Wojewoda Lubelski

L i s t o t w a r t y


Szanowna Pani Wojewodo,

Od dłuższego czasu usiłowałem spotkać się z Panią Wojewodą, jednak moje prośby o to... rozwiń
Avatar
aron / 19 listopada 2010 r. o 06:32
0
to źle słyszałeś. Nie planuję zakupu takiego wynalazku
Avatar
Gość / 10 listopada 2010 r. o 19:02
0
A ja słyszałem,że Aron kupuje autobus szynowy i będzie woził na trasie: Zamość-Lublin...
Avatar
aron / 10 listopada 2010 r. o 18:39
0
Przede wszystkim w komunikacji regularnej nie ma wolnego rynku, ponieważ liczba kursów jest regulowana m.in. przez Urząd Marszałkowski.
Avatar
Gość / 10 listopada 2010 r. o 18:14
0
cyt: "Dzisiaj, w sytuacji wolnego rynku, liczy się raczej kolejność, w której pasażerowie wsiadają – mówi Adrianna Iwan, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego, który decyduje o rozkładach jazdy busów."

W sytuacji zdrowego rynku za taką wypowiedź pani Adrianna Iwan wyleciałaby na zbity pysk w ciągu 5 minut, a z nią odpowiedzialni za rozkłady jazdy, żyjący z pieniędzy podatników których lekceważą.
Avatar
Gość / 10 listopada 2010 r. o 16:56
0
Jak Podlasie jest prymitywne to TY PANIE KOLEGO masz rozum człowieka z epoki kamienia łupanego.
Avatar
vbv / 10 listopada 2010 r. o 16:33
0
[quote name='południowe Podlasie' timestamp='1289205736' post='376273']
Sramy na tą waszą Lubelszczyznę!
[/quote]
Prymitywne to Podlasie...
Zobacz wszystkie komentarze 48

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Rangers FC – Lech Poznań 1:0. Druga porażka w Lidze Europy

Rangers FC – Lech Poznań 1:0. Druga porażka w Lidze Europy

Drugi mecz i druga porażka „Kolejorza” w fazie grupowej Ligi Europy. W czwartek Lech przegrał na wyjeździe ze szkockim Rangers FC 0:1.

Duży protest w małym lubelskim mieście
zdjęcia
galeria

Duży protest w małym lubelskim mieście

Miasteczko liczy jakieś 3700 mieszkańców. Na protest kobiet przyszło około 500. - Sama byłam zdumiona - mówi Ew Zielińska, uczestniczka „czarnego spaceru” po Nałęczowie.

Żłobki w Lublinie. Przez wirusa jeden zamknięty, w innym brakuje pracowników

Żłobki w Lublinie. Przez wirusa jeden zamknięty, w innym brakuje pracowników

Coraz trudniej jest działać miejskim żłobkom, gdzie lista obecności opiekunów skraca się wskutek podejrzeń o zakażenie koronawirusem. Placówkę przy ul. Herberta trzeba było zamknąć. Przy ul. Zelwerowicza w opiece nad dziećmi pomagają panie pokojowe.

Jest nowy skarbnik w Chełmie

Jest nowy skarbnik w Chełmie

Skarbnikiem Chełma nie jest już Emilia Ignatowicz-Steć. Zastąpiła ją wieloletnia pracownica urzędu miasta Marzena Guzowska.

Kierowcy skrzykują się na wielki strajk. W piątek chcą zablokować drogi
galeria

Kierowcy skrzykują się na wielki strajk. W piątek chcą zablokować drogi

W piątek od godziny 12 do 13 drogi i ulice w całej Polsce mogą zostać zablokowane. Tak zawodowi kierowcy chcą się włączyć w protest kobiet.

Największa spółdzielnia mieszkaniowa w Puławach podnosi czynsze

Największa spółdzielnia mieszkaniowa w Puławach podnosi czynsze

Puławska Spółdzielnia Mieszkaniowa w przyszłym roku podniesie najważniejszą zmienną w czynszu, czyli opłatę za eksploatację podstawową. Ta wzrośnie o ponad 25 proc., do 2,05 zł za metr kwadratowy miesięcznie. Dla 50-metrowego mieszkania oznacza to podwyżkę o ponad 20 zł miesięcznie.

Jak 1 listopada dotrzeć na cmentarze w Lublinie autobusem lub samochodem
INformator

Jak 1 listopada dotrzeć na cmentarze w Lublinie autobusem lub samochodem

Trzy specjalne linie 200, 201 i 202 mają zapewnić w tym roku dojazd do lubelskich cmentarzy. Pozostałe, zwykłe linie, np. kursująca na Majdanek 158, będą mieć wzmocnione rozkłady jazdy. Ratusz ogłosił też zmiany w organizacji ruchu ulicznego w pobliżu nekropolii.

"Na Warszawę". W piątek manifestacja "Strajku Kobiet" w stolicy
galeria
film

"Na Warszawę". W piątek manifestacja "Strajku Kobiet" w stolicy

W piątek w stolicy odbędzie się demonstracja organizowana przez „Strajk Kobiet”. Protest rozpocznie się jednocześnie w trzech miejscach, a następnie przemarsze prawdopodobnie się połączą. Hasłem manifestacji będzie: „Na Warszawę”.

Lublin. Miasto daje 14,2 mln na dwie pętle. Jedna będzie nowa, druga powiększona

Lublin. Miasto daje 14,2 mln na dwie pętle. Jedna będzie nowa, druga powiększona

Miasto podpisało umowę na budowę nowej pętli komunikacji miejskiej przy al. Kraśnickiej (w połowie drogi między ul. Bełżycką a ul. Jana Pawła II) oraz przebudowę istniejącej pętli przy os. Poręba na końcu ul. Granitowej. Kontrakt za 14,2 mln zł wygrała firma Strabag, która musi się uporać z zadaniem w niecały rok.

Polski Cukier Avia kontra ZAKSA Strzelce Opolskie, czyli mecz o sześć punktów

Polski Cukier Avia kontra ZAKSA Strzelce Opolskie, czyli mecz o sześć punktów

Wyjazdowym przeciwnikiem Polskiego Cukru Avii będzie w sobotę ZAKSA Strzelce Opolskie. Pierwszy gwizdek o godz. 17.

Minister Czarnek chce karać uczelnie. Za zachęcanie do udziału w protestach
galeria

Minister Czarnek chce karać uczelnie. Za zachęcanie do udziału w protestach

Konsekwencje wobec uczelni zachęcających swoich studentów do udziału w trwających strajkach kobiet zapowiedział minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.

Boniecki, Dostatni, Oszajca, Szostek. Księża i zakonnicy apelują: „skończyć z używaniem religii do celów politycznych”

Boniecki, Dostatni, Oszajca, Szostek. Księża i zakonnicy apelują: „skończyć z używaniem religii do celów politycznych”

Opowiadają się przeciwko upolitycznieniu Kościoła i chcą rozliczenia duchownych z aktów pedofilii. 27 księży i zakonników wystosowało otwarty apel, pod którym podpisali się też duchowni z Lublina.

Padwa Zamość realizuje swój cel

Padwa Zamość realizuje swój cel

MKS Padwa Zamość prowadzi w tabeli grupy D I ligi piłkarzy ręcznych po pięciu rozegranych kolejkach.

Uwaga! Salmonella w partii masła z Łukowa

Uwaga! Salmonella w partii masła z Łukowa

Salmonella wykryta w partii masła produkowanego w Łukowie – ostrzega Główny Inspektorat Sanitarny.

Mocna sugestia, ostra reakcja. Znowu napięcie na linii Ratusz - TVP Lublin

Mocna sugestia, ostra reakcja. Znowu napięcie na linii Ratusz - TVP Lublin

Kolejne spięcie między prezydentem Lublina a lokalnym oddziałem Telewizji Polskiej. TVP puszcza w świat sugestię, że Krzysztof Żuk popiera mazanie po kościołach. Ten odpowiada telewizji, że jest „narzędziem propagandy”

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.