Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

17 lutego 2012 r.
19:43
Edytuj ten wpis

Chodel: Uczniowie zasłabli w szkole. Przez malowanie?

0 35 A A
 (sxc.hu)
(sxc.hu)

Licealiści zasłabli w trakcie lekcji. Zdaniem rodziców wdychali opary farb, bo w szkole trwa remont. – Dlaczego teraz, a nie w ferie? – pytają inspektorzy sanepidu, którzy w poniedziałek zbadają sprawę.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Karetka przyjechała do Zespołu Szkół w Chodlu w czwartek. – Troje młodych ludzi, w wieku od 15 do 17 lat, zabraliśmy do szpitala w Poniatowej – usłyszeliśmy od dyspozytora pogotowia w Opolu Lubelskim.

– Uczniowie zasłabli w szkole. Zdecydowaliśmy się na pozostawienie ich w szpitalu – informuje Marian Szczepaniak, ordynator oddziału dziecięcego.

– W piątek ich stan był dobry. W sobotę prawdopodobnie zostaną wypisani do domu – dodaje. Dlaczego zasłabli? – Tego nie wiem – ucina ordynator.

Rodzice innych uczniów nie mają wątpliwości. – Dyrektor wymyślił sobie remont w trakcie roku szkolnego – mówi jeden z nich. – Gdy nasze dzieci są na lekcjach, w innych pomieszczeniach w najlepsze trwa malowanie. Sprawa jest prosta. Dzieci zatruły się oparami farb.

Dyrektor, który zdecydował o remoncie, jest innego zdania. – To nie ma nic wspólnego z zasłabnięciem dzieci – przekonuje Janusz Kobiałka.

– Raczej chodziło o problemy z ciśnieniem. Gdy jedna uczennica zasłabła, druga zaczęła jej pomagać. Być może sam widok mdlejącej koleżanki tak na nią zadziałał.

A remont? – W czwartek było malowanie jednego pomieszczenia na samym dole. Uczniowie byli w tym czasie na najwyższym piętrze, w różnych klasach – podkreśla dyrektor. – Malowanie odbywało się przy zamkniętych drzwiach. I nie żadnymi farbami olejnymi, tylko emulsyjnymi. Najlepszymi, z atestem.

– Jakie by to farby nie były, niedopuszczalne jest urządzanie malowania w czasie, gdy w tym samym budynku są uczniowie – oburzają się rodzice. – Dlaczego dyrektor nie robił tego w ferie, które były niedawno, tylko teraz?
Identyczne pytanie stawiają inspektorzy sanepidu. – Rozporządzenie ministra edukacji narodowej mówi wyraźnie, że w trakcie zajęć w szkole nie przeprowadza się żadnych remontów. Robi się to w czasie wolnym, np. niedawnych ferii – podkreśla Renata Gawron z Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie.

I zapowiada kontrolę. – Pojedziemy do szkoły w poniedziałek. Przeprowadzimy badania, porozmawiamy z dyrektorem – mówi. – To dyrektor podjął decyzję o remoncie w trakcie roku szkolnego. A to on bierze odpowiedzialność za uczniów, gdy ci są w szkole.

Komentarze 35

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
lolo / 24 lutego 2012 o 22:15
0
źle by nie zrobił
Avatar
pawik / 20 lutego 2012 o 18:56
0
"Na emeryturę zabierze pieprzone pomalowane klasy?"

A co dyrek idzie jednak na emeryturę?
Avatar
szczera / 19 lutego 2012 o 18:06
0
szkoda, ze nikt nie widzi co dzieje sie w innych szkolach...
W gimnazjum tez w ferie bylo malowanie i smrod farby nadal sie utrzymuje a w tej szkole nic nie czuc. Jesli ogladaliscie pogode to powinniscie wiediec, ze tego dna cisnienie bardzo gwaltownie spadlo, a dziewczyny te mialy juz takie problemy. Gdzyby to byla farba, wiecej osob by czulo sie tak jak te dziewczyny. A co dopiero pracownicy, ktorzy mieli bezposredni kontakt z farba. Widze, ze ktos chce zaszkodzic szkole i dyrektorowi, bo wszystkie artykuly pisze ten sam redaktor, wiec ktos ma z nim dobre uklady. Moze warto napisac o wielu dobrych i pozytywnych zdarzeniach w tej szkole?
szkoda, ze nikt nie widzi co dzieje sie w innych szkolach...
W gimnazjum tez w ferie bylo malowanie i smrod farby nadal sie utrzymuje a w tej szkole nic nie czuc. Jesli ogladaliscie pogode to powinniscie wiediec, ze tego dna cisnienie bardzo gwaltownie spadlo, a dziewczyny te mialy juz takie problemy. Gdzyby to byla farba, wiecej osob by czulo sie tak jak te dziewczyny. A co dopiero pracownicy, ktorzy mieli bezposredni kontakt z farba. Widze, ze ktos chce zaszkodzic szkole i dyrektorowi, bo wszystkie artykuly pisze ten sam redaktor, wi... rozwiń
Avatar
Zet / 19 lutego 2012 o 17:56
0
nie, nie jest to tylko "sprawa szkoły i wasza", to tez jest sprawa nasza czyli rodziców. Czy tak czy siak pytam sie jak to jest możliwe, żeby w szkole tak śmierdziało farbą, że aż dzieci chorują?
I prawde mówiąc wole tako wersje, bo z dugiej strony jak to jest możliwe że moje dziecko w szkole pali jakieś gówno a szkoła o tym nie wie! Dyrektor mówi o ciśnieniu a szpital mówi że nic nie wie czego dzieci sa chore! Skandal!
Avatar
_ona_ / 19 lutego 2012 o 14:10
0
To znowu ja ta : "trzecia". TO już naprawde zaczyna sie robić chore !! nie uważacie że to jest sprawa szkoły i nasza?? a dla jasności nic nie paliłyśmy i nie ćpałyśmy jak niektórzy z was twierdzą, i rzekome opary z farb nie były przyczyną bo nie byłyśmy w pomieszczeniu które było malowane. mówicie że dziwny zbieg okoliczności że jesteśmy koleżankami?? Może szukajcie winy gdzie indziej a nie cały czas najeżdżacie na naszego dyrektora i nas osądzacie o coś czego nie robiłyśmy ! Zajmnijcie sie swoimi sprawami i nie doszukujcie sie sensacji bo nic wam to nie da!
Pozdrawiam
To znowu ja ta : "trzecia". TO już naprawde zaczyna sie robić chore !! nie uważacie że to jest sprawa szkoły i nasza?? a dla jasności nic nie paliłyśmy i nie ćpałyśmy jak niektórzy z was twierdzą, i rzekome opary z farb nie były przyczyną bo nie byłyśmy w pomieszczeniu które było malowane. mówicie że dziwny zbieg okoliczności że jesteśmy koleżankami?? Może szukajcie winy gdzie indziej a nie cały czas najeżdżacie na naszego dyrektora i nas osądzacie o coś czego nie robiłyśmy ! Zajmnijcie sie swoimi sprawami i nie doszuku... rozwiń
Avatar
kandydat na dyrektora / 19 lutego 2012 o 13:46
0
[quote name='uczennica' timestamp='1329652793' post='599148']
ha ha ha- oparami farb się napewno nie zatruły, chodzą na dolne korytarze i palą jakieś "gówno", to może od tego się zatruły.... popatrzcie lepiej na uczennice- to koleżanki- dziwny zbieg okoliczności, że wszystkie tego samego dnia zemdlały- a czemu w takim razie innym osobom nic nie jest??? to jest dziwne??
[/quote]
Ty baranie bez szkoły!!! Miąłeś nie mówić ze to gówno kupujemy od ciebie i jaramy w szatni na dole, mówiłeś ze to nie śmierdzi? Oddaj mi cukierki co Ci dałem za to!! I Jasiowi kredki gliniane.
[quote name='uczennica' timestamp='1329652793' post='599148']
ha ha ha- oparami farb się napewno nie zatruły, chodzą na dolne korytarze i palą jakieś "gówno", to może od tego się zatruły.... popatrzcie lepiej na uczennice- to koleżanki- dziwny zbieg okoliczności, że wszystkie tego samego dnia zemdlały- a czemu w takim razie innym osobom nic nie jest??? to jest dziwne??
[/quote]
Ty baranie bez szkoły!!! Miąłeś nie mówić ze to gówno kupujemy od ciebie i jaramy w szatni na dole, mó... rozwiń
Avatar
maly Dyzio / 19 lutego 2012 o 13:37
0
Zatrucie oparami z farb jest możliwe. Obecne zatrucie to powtórka z roku szkolnego 2010/2011. Kiedy to Pan dyrektor zarządził cyklinowanie i lakierowanie podłóg. Młodzież i nauczyciele po powrocie z ferii pracowali nie w klasach a w komorach gazowych . Młodzież bardzo źle sie czuła, skarżyła sie dyrektorowi, ale była lekceważona .Było zgłoszenie do ośrodka zdrowia. Takie remonty w czasie nauki to obsesja pana dyrektora.
Wiec pytam:
1. Czy to odpowiedzialne ?
2. Skoro nie farby to może pan dyrektor jest toksyczny?
3. Czy osoba nie odpowiedzialna może być dyrektorem?
Zatrucie oparami z farb jest możliwe. Obecne zatrucie to powtórka z roku szkolnego 2010/2011. Kiedy to Pan dyrektor zarządził cyklinowanie i lakierowanie podłóg. Młodzież i nauczyciele po powrocie z ferii pracowali nie w klasach a w komorach gazowych . Młodzież bardzo źle sie czuła, skarżyła sie dyrektorowi, ale była lekceważona .Było zgłoszenie do ośrodka zdrowia. Takie remonty w czasie nauki to obsesja pana dyrektora.
Wiec pytam:
1. Czy to odpowiedzialne ?
2. Skoro nie farby to może pan dyrektor jest toksyczny?
3. ... rozwiń
Avatar
uczennica / 19 lutego 2012 o 12:59
0
ha ha ha- oparami farb się napewno nie zatruły, chodzą na dolne korytarze i palą jakieś "gówno", to może od tego się zatruły.... popatrzcie lepiej na uczennice- to koleżanki- dziwny zbieg okoliczności, że wszystkie tego samego dnia zemdlały- a czemu w takim razie innym osobom nic nie jest??? to jest dziwne??
Avatar
Wojtek / 18 lutego 2012 o 21:25
0
Osobiście nie lubię i nie darzę szczególnym szacunkiem dyrektora Kobiałki, równocześnie nie zgadzam się jednak na Jego dyskredytowanie z powodu malowania szatni w czasie gdy w szkole odbywały się lekcje! Innymi słowy - nie rozdmuchujcie afery tam gdzie jej nie ma.
W niejednej szkole, w niejednej instytucji, w niejednym zakładzie remonty odbywają się w czasie zajęć (godzin pracy). W niejednym domu przeprowadza się malowanie w czasie gdy mieszkańcy, w tym dzieci w domu tym przebywają. Nikt jeszcze od tego nie umarł i raczej nie umrze! Nadwrażliwi rodzice – nikt waszych pociech nie pozamykał w świeżo pomalowanych klasach, nie próbował ich wydusić lub otruć! Podczas malowania okna na pewno były otwierane lub uchylane. [Ja w swoim domu wietrzę (uchylając okna) każdego dnia – w zimę także!] Przestańcie wychowywać swoje dzieci w zbyt delikatny sposób! – bo cóż one poczną, jak sobie poradzą po waszej śmierci?
Osobiście nie lubię i nie darzę szczególnym szacunkiem dyrektora Kobiałki, równocześnie nie zgadzam się jednak na Jego dyskredytowanie z powodu malowania szatni w czasie gdy w szkole odbywały się lekcje! Innymi słowy - nie rozdmuchujcie afery tam gdzie jej nie ma.
W niejednej szkole, w niejednej instytucji, w niejednym zakładzie remonty odbywają się w czasie zajęć (godzin pracy). W niejednym domu przeprowadza się malowanie w czasie gdy mieszkańcy, w tym dzieci w domu tym przebywają. Nikt jeszcze od tego nie umarł i raczej nie umr... rozwiń
Avatar
ela / 18 lutego 2012 o 20:30
0
no kurcze, ten dyrektor to musi być jakiś niezły specjalista od reklamy :rolleyes:Znowu głosno o szkole w Chodlu!
Najpierw przy okazji przekrętów z promocją nieobecnych uczniów wyszło, ze przy okazji remontów w szkole wyremontował własne chałupy, a teraz, że zaoszczedził na farbach, kupił dupiuaste a za zaoszczedzoną kase pojechał na narty TTak trzymać Panie Dyrektorze Kobiałka! Wyprowadzisz te szkołe na manowce
no kurcze, ten dyrektor to musi być jakiś niezły specjalista od reklamy :rolleyes:Znowu głosno o szkole w Chodlu!
Najpierw przy okazji przekrętów z promocją nieobecnych uczniów wyszło, ze przy okazji remontów w szkole wyremontował własne chałupy, a teraz, że zaoszczedził na farbach, kupił dupiuaste a za zaoszczedzoną kase pojechał na narty TTak trzymać Panie Dyrektorze Kobiałka! Wyprowadzisz te szkołe na manowce rozwiń
Avatar
lolo / 24 lutego 2012 o 22:15
0
źle by nie zrobił
Avatar
pawik / 20 lutego 2012 o 18:56
0
"Na emeryturę zabierze pieprzone pomalowane klasy?"

A co dyrek idzie jednak na emeryturę?
Avatar
szczera / 19 lutego 2012 o 18:06
0
szkoda, ze nikt nie widzi co dzieje sie w innych szkolach...
W gimnazjum tez w ferie bylo malowanie i smrod farby nadal sie utrzymuje a w tej szkole nic nie czuc. Jesli ogladaliscie pogode to powinniscie wiediec, ze tego dna cisnienie bardzo gwaltownie spadlo, a dziewczyny te mialy juz takie problemy. Gdzyby to byla farba, wiecej osob by czulo sie tak jak te dziewczyny. A co dopiero pracownicy, ktorzy mieli bezposredni kontakt z farba. Widze, ze ktos chce zaszkodzic szkole i dyrektorowi, bo wszystkie artykuly pisze ten sam redaktor, wiec ktos ma z nim dobre uklady. Moze warto napisac o wielu dobrych i pozytywnych zdarzeniach w tej szkole?
szkoda, ze nikt nie widzi co dzieje sie w innych szkolach...
W gimnazjum tez w ferie bylo malowanie i smrod farby nadal sie utrzymuje a w tej szkole nic nie czuc. Jesli ogladaliscie pogode to powinniscie wiediec, ze tego dna cisnienie bardzo gwaltownie spadlo, a dziewczyny te mialy juz takie problemy. Gdzyby to byla farba, wiecej osob by czulo sie tak jak te dziewczyny. A co dopiero pracownicy, ktorzy mieli bezposredni kontakt z farba. Widze, ze ktos chce zaszkodzic szkole i dyrektorowi, bo wszystkie artykuly pisze ten sam redaktor, wi... rozwiń
Avatar
Zet / 19 lutego 2012 o 17:56
0
nie, nie jest to tylko "sprawa szkoły i wasza", to tez jest sprawa nasza czyli rodziców. Czy tak czy siak pytam sie jak to jest możliwe, żeby w szkole tak śmierdziało farbą, że aż dzieci chorują?
I prawde mówiąc wole tako wersje, bo z dugiej strony jak to jest możliwe że moje dziecko w szkole pali jakieś gówno a szkoła o tym nie wie! Dyrektor mówi o ciśnieniu a szpital mówi że nic nie wie czego dzieci sa chore! Skandal!
Avatar
_ona_ / 19 lutego 2012 o 14:10
0
To znowu ja ta : "trzecia". TO już naprawde zaczyna sie robić chore !! nie uważacie że to jest sprawa szkoły i nasza?? a dla jasności nic nie paliłyśmy i nie ćpałyśmy jak niektórzy z was twierdzą, i rzekome opary z farb nie były przyczyną bo nie byłyśmy w pomieszczeniu które było malowane. mówicie że dziwny zbieg okoliczności że jesteśmy koleżankami?? Może szukajcie winy gdzie indziej a nie cały czas najeżdżacie na naszego dyrektora i nas osądzacie o coś czego nie robiłyśmy ! Zajmnijcie sie swoimi sprawami i nie doszukujcie sie sensacji bo nic wam to nie da!
Pozdrawiam
To znowu ja ta : "trzecia". TO już naprawde zaczyna sie robić chore !! nie uważacie że to jest sprawa szkoły i nasza?? a dla jasności nic nie paliłyśmy i nie ćpałyśmy jak niektórzy z was twierdzą, i rzekome opary z farb nie były przyczyną bo nie byłyśmy w pomieszczeniu które było malowane. mówicie że dziwny zbieg okoliczności że jesteśmy koleżankami?? Może szukajcie winy gdzie indziej a nie cały czas najeżdżacie na naszego dyrektora i nas osądzacie o coś czego nie robiłyśmy ! Zajmnijcie sie swoimi sprawami i nie doszuku... rozwiń
Avatar
kandydat na dyrektora / 19 lutego 2012 o 13:46
0
[quote name='uczennica' timestamp='1329652793' post='599148']
ha ha ha- oparami farb się napewno nie zatruły, chodzą na dolne korytarze i palą jakieś "gówno", to może od tego się zatruły.... popatrzcie lepiej na uczennice- to koleżanki- dziwny zbieg okoliczności, że wszystkie tego samego dnia zemdlały- a czemu w takim razie innym osobom nic nie jest??? to jest dziwne??
[/quote]
Ty baranie bez szkoły!!! Miąłeś nie mówić ze to gówno kupujemy od ciebie i jaramy w szatni na dole, mówiłeś ze to nie śmierdzi? Oddaj mi cukierki co Ci dałem za to!! I Jasiowi kredki gliniane.
[quote name='uczennica' timestamp='1329652793' post='599148']
ha ha ha- oparami farb się napewno nie zatruły, chodzą na dolne korytarze i palą jakieś "gówno", to może od tego się zatruły.... popatrzcie lepiej na uczennice- to koleżanki- dziwny zbieg okoliczności, że wszystkie tego samego dnia zemdlały- a czemu w takim razie innym osobom nic nie jest??? to jest dziwne??
[/quote]
Ty baranie bez szkoły!!! Miąłeś nie mówić ze to gówno kupujemy od ciebie i jaramy w szatni na dole, mó... rozwiń
Avatar
maly Dyzio / 19 lutego 2012 o 13:37
0
Zatrucie oparami z farb jest możliwe. Obecne zatrucie to powtórka z roku szkolnego 2010/2011. Kiedy to Pan dyrektor zarządził cyklinowanie i lakierowanie podłóg. Młodzież i nauczyciele po powrocie z ferii pracowali nie w klasach a w komorach gazowych . Młodzież bardzo źle sie czuła, skarżyła sie dyrektorowi, ale była lekceważona .Było zgłoszenie do ośrodka zdrowia. Takie remonty w czasie nauki to obsesja pana dyrektora.
Wiec pytam:
1. Czy to odpowiedzialne ?
2. Skoro nie farby to może pan dyrektor jest toksyczny?
3. Czy osoba nie odpowiedzialna może być dyrektorem?
Zatrucie oparami z farb jest możliwe. Obecne zatrucie to powtórka z roku szkolnego 2010/2011. Kiedy to Pan dyrektor zarządził cyklinowanie i lakierowanie podłóg. Młodzież i nauczyciele po powrocie z ferii pracowali nie w klasach a w komorach gazowych . Młodzież bardzo źle sie czuła, skarżyła sie dyrektorowi, ale była lekceważona .Było zgłoszenie do ośrodka zdrowia. Takie remonty w czasie nauki to obsesja pana dyrektora.
Wiec pytam:
1. Czy to odpowiedzialne ?
2. Skoro nie farby to może pan dyrektor jest toksyczny?
3. ... rozwiń
Avatar
uczennica / 19 lutego 2012 o 12:59
0
ha ha ha- oparami farb się napewno nie zatruły, chodzą na dolne korytarze i palą jakieś "gówno", to może od tego się zatruły.... popatrzcie lepiej na uczennice- to koleżanki- dziwny zbieg okoliczności, że wszystkie tego samego dnia zemdlały- a czemu w takim razie innym osobom nic nie jest??? to jest dziwne??
Avatar
Wojtek / 18 lutego 2012 o 21:25
0
Osobiście nie lubię i nie darzę szczególnym szacunkiem dyrektora Kobiałki, równocześnie nie zgadzam się jednak na Jego dyskredytowanie z powodu malowania szatni w czasie gdy w szkole odbywały się lekcje! Innymi słowy - nie rozdmuchujcie afery tam gdzie jej nie ma.
W niejednej szkole, w niejednej instytucji, w niejednym zakładzie remonty odbywają się w czasie zajęć (godzin pracy). W niejednym domu przeprowadza się malowanie w czasie gdy mieszkańcy, w tym dzieci w domu tym przebywają. Nikt jeszcze od tego nie umarł i raczej nie umrze! Nadwrażliwi rodzice – nikt waszych pociech nie pozamykał w świeżo pomalowanych klasach, nie próbował ich wydusić lub otruć! Podczas malowania okna na pewno były otwierane lub uchylane. [Ja w swoim domu wietrzę (uchylając okna) każdego dnia – w zimę także!] Przestańcie wychowywać swoje dzieci w zbyt delikatny sposób! – bo cóż one poczną, jak sobie poradzą po waszej śmierci?
Osobiście nie lubię i nie darzę szczególnym szacunkiem dyrektora Kobiałki, równocześnie nie zgadzam się jednak na Jego dyskredytowanie z powodu malowania szatni w czasie gdy w szkole odbywały się lekcje! Innymi słowy - nie rozdmuchujcie afery tam gdzie jej nie ma.
W niejednej szkole, w niejednej instytucji, w niejednym zakładzie remonty odbywają się w czasie zajęć (godzin pracy). W niejednym domu przeprowadza się malowanie w czasie gdy mieszkańcy, w tym dzieci w domu tym przebywają. Nikt jeszcze od tego nie umarł i raczej nie umr... rozwiń
Avatar
ela / 18 lutego 2012 o 20:30
0
no kurcze, ten dyrektor to musi być jakiś niezły specjalista od reklamy :rolleyes:Znowu głosno o szkole w Chodlu!
Najpierw przy okazji przekrętów z promocją nieobecnych uczniów wyszło, ze przy okazji remontów w szkole wyremontował własne chałupy, a teraz, że zaoszczedził na farbach, kupił dupiuaste a za zaoszczedzoną kase pojechał na narty TTak trzymać Panie Dyrektorze Kobiałka! Wyprowadzisz te szkołe na manowce
no kurcze, ten dyrektor to musi być jakiś niezły specjalista od reklamy :rolleyes:Znowu głosno o szkole w Chodlu!
Najpierw przy okazji przekrętów z promocją nieobecnych uczniów wyszło, ze przy okazji remontów w szkole wyremontował własne chałupy, a teraz, że zaoszczedził na farbach, kupił dupiuaste a za zaoszczedzoną kase pojechał na narty TTak trzymać Panie Dyrektorze Kobiałka! Wyprowadzisz te szkołe na manowce rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 35

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018 0 0

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie 13 8

Do dziś na lubelskich osiedlach powinny się pojawić kolorowe pojemniki do segregacji śmieci, ale mało gdzie je widać. Tylko właśnie do niedzieli miał trwać „okres przejściowy” w dzielnicach, które przechodzą na nowy system segregacji odpadów, ale okazuje się, że zamieszanie jeszcze może potrwać.

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia]
galeria

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia] 13 0

Miłośnicy kwiatów z całego województwa lubelskiego w niedzielę przybyli do Końskowoli, żeby zrobić zakupy podczas Święta Róż. To jedna z najlepszych okazji do zaopatrzenia się w sadzonki, kwiaty, a także lokalne, zdrowe produkty żywnościowe. Na scenie zagrały m.in. zespoły taneczne.

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje"

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje" 0 4

Mieszkańcy coraz częściej odwiedzają folwark w łęczyńskim Podzamczu. Kibicują inwestycji, która odmienia ten dawniej zapuszczony fragment Łęcznej.

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach
16 lipca 2018, 19:00

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach 0 0

Przed nami trzeci koncert w ramach tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach. W poniedziałek, 16 lipca o godz. 19 w Kościele pw. św. Brata Alberta wystąpi Wacław Golonka.

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego 0 2

W poniedziałek zacznie się kolejny etap przebudowy sieci gazowej w rejonie powstającej drogi, która pobiegnie od Kunickiego do Wrotkowskiej.

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim
Wideo, zdjęcia
galeria
film

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim 431 38

Przy dźwiękach syren i okrzykach wściekłych rolników przemawiał w niedzielę w Kraśniku premier Mateusz Morawiecki. Uroczystość odsłonięcia pomnika smoleńskiego zamieniła się w antyrządowy protest przeciwko niskim cenom malin, agrestu, porzeczek i wiśni.

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018!
film

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018! 2 0

MUNDIAL 2018 Trójkolorowi wygrali w finale z Chorwacją 4:2 po kapitalnym spotkaniu na moskiewskich Łużnikach i zdobyli drugi w historii Puchar Świata. To ogromny sukces dla selekcjonera Didiera Deschampsa, który zdobył to trofeum zarówno jako piłkarz jak i trener

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków 7 0

Lubelscy policjanci szukają świadków dwóch wypadków drogowych, do których doszło na początku lipca.

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika
film

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika 16 9

Co znajdowało się na niewielkim wzgórzu zalanym podczas budowy Zalewu Zemborzyckiego?

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery 3 0

W piątkowe południe dyżurny łukowskiej komendy policji otrzymał telefoniczną informację o młodym mężczyźnie, którego zachowanie wskazywało, że chce ukraść rower. Zawiadamiający opisując jego wygląd, informował dyżurnego o trasie ucieczki młodzieńca.

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje 19 5

Rozpoczęła się przebudowa drogi Krężnica Jara - Strzeszkowice w powiecie lubelskim. To jedna z dwóch inwestycji, realizowanych przez samorząd powiatowy w ramach megaprojektu drogowego, w którym biorą udział także pozostałe powiaty ziemskie województwa lubelskiego.

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program]
16 lipca 2018, 17:30

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program] 2 0

Co Gdzie Kiedy. W poniedziałek w podróż po Lubelszczyźnie wyrusza Festiwal "Śladami Singera". W tym roku artyści zawitają do 12 miast i miejscowości. – Chcemy bawić, zachwycać, ale też skłaniać do refleksji – mówią organizatorzy. Słowo-klucz to pamięć lokalna.

MUNDIAL 2018. Francja – Chorwacja 4:2 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO]
film

MUNDIAL 2018. Francja – Chorwacja 4:2 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO] 6 4

W ostatnim meczu mistrzostw świata w Rosji Francja gra na Łużnikach z Moskwie z Chorwacją. Czy powtórzy wynik sprzed 20 lat, czy po raz pierwszy złoto zdobędzie zespół z Bałkanów?

Wyjeżdżasz za granicę? Ile trzeba poczekać na nowy paszport?

Wyjeżdżasz za granicę? Ile trzeba poczekać na nowy paszport? 0 5

Tradycyjnie już okres wakacyjny to czas wzmożonego ruchu w punktach paszportowych. Wiele osób dopiero tuż przed planowanym urlopem zdaje sobie sprawę, że ma nieważny paszport. Dlatego warto sprawdzić termin ważności naszego paszportu. Tylko w czerwcu br. wydano prawie 215 tys. nowych paszportów, a w całym pierwszym półroczu 2018 r. aż 977 tys. dokumentów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.