Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego zaprezentowała wczoraj plany promocji 2 tys. km ścieżek rowerowych przebiegających przez pięć województw. W Lubelskiem będziemy mieli do dyspozycji 353,6 km szlaku "Green Velo - bo pod taką marką będzie reklamowany.
- Wiosną ukaże się spot telewizyjny promujący szlak; zdjęcia do niego zostały nakręcone latem - mówi prezes ROT WŚ Jacek Kowalczyk. Powstanie m.in. 45-sekundowy spot telewizyjny oraz pięć spotów regionalnych.
Województwa ustaliły, że podczas wystaw targowych będą promowały się wspólnie, pod jednym logotypem i na jednym stoisku. - Debiut zaplanowaliśmy na 27 listopada na jednych z największych targach turystycznych w kraju, TT Warsaw - poinformował Kowalczyk.
W ramach działań promocyjnych powstanie m.in. portal internetowy, a także 2 mln egzemplarzy przewodników, map i folderów na temat szlaku, który zostanie podzielony na 12 tematycznych "królestw”, np. "Dolina Bugu” czy "Góry Świętokrzyskie”.
Planowana łączna długość szlaku wynosi 1980 km, z czego przez woj. warmińsko-mazurskie będzie przebiegało 415,9 km, podlaskie - 594,9 km, lubelskie - 353,6 km, świętokrzyskie - 195,9 km i podkarpackie - 451,1 km. Turyści będą mogli skorzystać z niektórych odcinków tras w czerwcu przyszłego roku. Cały szlak ma być gotowy do grudnia 2015 r.
Całkowity koszt przedsięwzięcia zamknie się kwotą 274 mln zł, z czego znaczna część będzie pochodziła z Programu Operacyjnego "Rozwój Polski Wschodniej”.