Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

21 grudnia 2009 r.
19:46
Edytuj ten wpis

Spór o budowę nowego odcinka dwupasmówki na ulicy Związkowej

Autor: Zdjęcie autora drs
0 35 A A

Jednych to ucieszy, drugich zmartwi. Jest pozwolenie na budowę ul. Związkowej. Ale może być zaskarżone i prawdopodobnie będzie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Budowy nowego odcinka dwupasmówki wraz z fragmentem Walecznych do Truskawkowej oraz Jagodowej od Związkowej do Walecznych nie chcą mieszkańcy okolicznych budynków, szczególnie tych przy Jagodowej.

Protestujący boją się, że wzmożony ruch narazi ich domy na uszkodzenia spowodowane drganiami wywoływanymi przez przejeżdżające auta, a ich samych na życie w hałasie.

Zwolennicy drogi to głównie mieszkańcy nowych bloków, m.in. przy Cyprysowej, którzy muszą brnąć przez błoto lub jeździć naokoło.

Przeciwnicy dwupasmówki mają na koncie pierwsze zwycięstwo. Po ich skardze Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO) uchyliło wydaną przez Urząd Miasta decyzję środowiskową niezbędną do wydania pozwolenia na budowę.

Tym samym upadł plan Ratusza, który chciał ruszyć z budową we wrześniu tego roku. SKO kazało ponownie sporządzić decyzję środowiskową. 25 listopada nowy dokument był już gotowy, ale protestujący znów zaskarżyli go do SKO.

Teraz pomimo nowej skargi do SKO Urząd Miasta wydał pozwolenie na budowę. – Bo decyzja środowiskowa ma rygor natychmiastowej wykonalności i jej zaskarżenie nie ma dla nas znaczenia – wyjaśnia Joanna Pawelec z Wydziału Architektury i Budownictwa UM. Co będzie, jeśli SKO znów uchyli decyzję środowiskową? – Wtedy będziemy się zastanawiać.

W przyszłorocznym budżecie na budowę nowego odcinka Związkowej prezydent i radni zarezerwowali 3,45 mln zł. Kolejne 7,3 mln na ten cel pójdzie w 2011 r. i na ten rok planowane jest ukończenie nowej drogi.

Komentarze 35

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 16 stycznia 2010 o 21:03
0
droga musi powstać na pewno... tylko wybudujmy ją z głową aby później nie obudzić sie z ręką w nocniku..gdy w przyszłości miasto nas wykiwa i wybuduje tam obwodnicę..... jeśli wybudują tam 4 pasmówkę to ulica walecznych będzie oblegana przez tiry jak wczesniej pan napisał tiry jadą od strony zamku i na Unickiej skręcają w prawo w kierunku Walecznych, następnie w lewo w Andersa aby znaleźć się na Spółdzielczości Pracy i dalej na Białystok. jak nie zrobią ograniczeń to tiry będą kierować się wzdłuż walecznych w stronę związkowej UCIERPI CAŁA UL. WALECZNYCH I OSIEDLE PONIKWODA A TAKŻE MIESZKAŃCY NOWEGO OSIEDLA będą mieli większe natężenie hałasu a tiry staną się niebezpieczne i uciążliwe dla WSZYSTKICH
A WIĘC NIECH KAŻDY Z CZEGOŚ ZREZYGNUJE NA RZECZ DRUGIEGO |(MIESZKAMY W JEDNYM MIEŚCIE A WIĘC WSPIERAJMY SIE I SZUKAJMY NAJLEPSZYCH ROZWIĄZAŃ||||||||)
droga musi powstać na pewno... tylko wybudujmy ją z głową aby później nie obudzić sie z ręką w nocniku..gdy w przyszłości miasto nas wykiwa i wybuduje tam obwodnicę..... jeśli wybudują tam 4 pasmówkę to ulica walecznych będzie oblegana przez tiry jak wczesniej pan napisał tiry jadą od strony zamku i na Unickiej skręcają w prawo w kierunku Walecznych, następnie w lewo w Andersa aby znaleźć się na Spółdzielczości Pracy i dalej na Białystok. jak nie zrobią ograniczeń to tiry będą kierować się wzdłuż walecznych w stronę związkowej UCIERPI CAŁA ... rozwiń
Avatar
Gość / 8 stycznia 2010 o 13:18
0
"Najgorsze ze duża cześć mieszkańców popiera tego typu rozwiązania i w kolejnych wyborach POprze różnych POparańców."

To świadczy o niedoinformowaniu plany dwupasmówki powstały za rządów Pruszkowskiego a Wasilewski je kontynuuje jak widać tutaj nie ma znaczenia kto jest u władzy.
Avatar
Zdezo / 8 stycznia 2010 o 11:34
0
Tak apropo głosów że ludzie nie wiedzieli że będzie dwupasmówka na przedłużeniu Związkowej. Kiedy powstawały ostatnie bloki na Bazylianówce w planach była zwykła droga osiedlowa. Zostały plany zmienione podczas przebudowy Spółdzielczości. Tak wiec nie można mówić, że nie wiadomo było co ma tu powstać. To miasto zmieniło swoje plany i jest zdziwione że ludzie protestują.
Avatar
Hipcio / 23 grudnia 2009 o 09:20
0
Jedni chcą 2-pasmówki. Drudzy chcą 1-pasmówki z ekranami. Trzeci chcą zwykłej uliczki osiedlowej. Dla czwartych może być 2-pasmówka ale z ograniczeniem do 3.5t. A "piąci" w ogóle nie chcą drogi. I wszyscy razem protestują Tylko w Tubtinie ludziska potrafią się tak zjednoczyć we wspólnym proteście. Wzruszyć się można
Avatar
gac / 23 grudnia 2009 o 08:28
0
[quote name='Tomasz' date='22.12.2009, 23:00:30' post='209986']
Panie, domków (a raczej bloczków) w "dolinie" też jest kilka, więc zachowajmy rozsądne proporcje :-). Nie jest powiedziane, że protestujący nie chcą drogi. Z tego co się orientuję protest dotyczy raczej formy tej drogi. A więc nie "czy" tylko "jak". Ludzie po tamtej stronie oraz właściciele domków jednorodzinnych w okolicach Walecznych wolą aktualne bagno, niż "trasę szybkiego ruchu" na dwa pasy. Ale drodze jako takiej nie sprzeciwiają się. Chodzi tylko o drogę, która generowałaby jak najmniejszy hałas i jak najmniej mikrowstrząsów, czyli "osiedlówkę" a nie "tranzyt" z ciężarówkami.

I o to chodzi. Jestem mieszkańcem ulicy Walecznych i popieram protest. Jeśli UM wyraźnie nie określi ograniczenia tonażowego ( do 3,5 t ) dla tych ulic - protest i kolejne odwołania do SKO będą trwały. Precz z tirami z osiedli mieszkaniowych !!.
[quote name='Tomasz' date='22.12.2009, 23:00:30' post='209986']
Panie, domków (a raczej bloczków) w "dolinie" też jest kilka, więc zachowajmy rozsądne proporcje :-). Nie jest powiedziane, że protestujący nie chcą drogi. Z tego co się orientuję protest dotyczy raczej formy tej drogi. A więc nie "czy" tylko "jak". Ludzie po tamtej stronie oraz właściciele domków jednorodzinnych w okolicach Walecznych wolą aktualne bagno, niż "trasę szybkiego ruchu" na dwa pasy. Ale drodze ja... rozwiń
Avatar
Tomasz / 22 grudnia 2009 o 23:00
0
Seba napisał:
Wiele osób piszących tutaj nie wie, że ulica Jagodowa dzieli się na dwie części. Część pierwsza to domki na wzgórzu, ledwie kilka, które to właśnie one protestują, a część druga to osiedle w dole, które chce tej drogi. Wystarczy, że ci z domków krzyczą i wychodzi na to że Jagodowa nie chce drogi, a jest to nieprawda.[/quote]

Panie, domków (a raczej bloczków) w "dolinie" też jest kilka, więc zachowajmy rozsądne proporcje :-). Nie jest powiedziane, że protestujący nie chcą drogi. Z tego co się orientuję protest dotyczy raczej formy tej drogi. A więc nie "czy" tylko "jak". Ludzie po tamtej stronie oraz właściciele domków jednorodzinnych w okolicach Walecznych wolą aktualne bagno, niż "trasę szybkiego ruchu" na dwa pasy. Ale drodze jako takiej nie sprzeciwiają się. Chodzi tylko o drogę, która generowałaby jak najmniejszy hałas i jak najmniej mikrowstrząsów, czyli "osiedlówkę" a nie "tranzyt" z ciężarówkami.

Jeśli nawet Związkowej nie przedłużą w przyszłości do obwodnicy to i tak przy dwupasmówce bez ograniczeń będą jeździły tiry. Widzę często taką strategię ciężarówek - jadą od strony zamku i na Unickiej skręcają w prawo w kierunku Walecznych, następnie w lewo w Andersa aby znaleźć się na Spółdzielczości Pracy i dalej na Białystok. Gdy powstanie dwupasmówka to można jechać cały czas prosto obok cmentarza przez Ponikwodę, potem w lewo w Związkową i pięknie znaleźć się nieco dalej na Spółdzielczości Pracy. Chyba że są jakieś ograniczenia na Ponikwodzie dla dużych pojazdów, ale nie kojarzę.

[quote name='Seba' post='209849' date='22.12.2009, 19:07:53']Te osoby, które nie chcą tej budowy to sami są ignorantami i mają zablokowane ważniejsze funkcje myślowe mózgu. Przecież ta droga to dojazd dla 3 DUŻYCH OSIEDLI. Kilkadziesiąt osób blokuje inwestycję, która ma służyć tysiącom. Sam mieszkam na ulicy Jagodowej co roku błoto, doły ale pewne osoby przez wrodzoną głupotę idą dalej w zaparte. Gdybyśmy mieli inny system prawny to za takie coś można było by im dopieprzyć takie kary, że odechciałby im się komitetów we własnej sprawie. Na dodatek wciskają kit ludziom, że oni chcą też naszego dobra.

A do pana który miesza w to politykę. Idź Pan się odlać do pisuaru a nie głupoty gadasz.


Nie do pana, tylko do Pana, Panie apolityczny w kwestiach inwestycji drogowych. I grzeczniej trochę...


Nie do pana, tylko do Pana, Panie apolityczny w kwestiach inwestycji drogowych. I grzeczniej trochę... rozwiń
Avatar
Gregor / 22 grudnia 2009 o 22:38
0
Mieszkaniec Jagodowej napisał:
Mieszkam na Jagodowej i jestem zwolennikiem dwupasmówki. Mam dość wilczych dołów, wiosennych bagienek i widoków rodem z brazylijskich slumsów. Jeśli mówić o jakimkolwiek problemie, to o przelotówce przez Jagodową na Cyprysową. Dziennie brukowaną drogą z ograniczeniem prędkości do 30 km/h przejeżdża kilka tysięcy samochodów. Za to powinni wisieć decydenci, a nie za budowę dwupasmówki. Szybciej budujcie bo min sie do wiosny podwozie w samochodzie rozleci. A niezmototoryzowanej mniejszośc nie słuchajcie. Przez takich oszołomów nie mamy elektrowni atomowej, zblokowano Rospudę i wiele innych. Na pohybel!



No właśnie, co za idioci zaprojektowali całe to blokowisko na cyprysowej (ciasnota jak na Ułanów na Czubach) i dojazd zrobili przez Jagodową, zamiast wyprowadzić inną drogę. Kogoś powinni za jaja za taki numer powiesić.

Pomimo, że lecą iskry w dyskusji, to większość wypowiadających się jest zwolennikami przedłużenia Związkowej. Może rzeczywiście 2 pasy zwiększyły by przepustowość, aczkolwiek wąskim gardłem jest dalsza część Związkowej za skrzyżowaniem ze Spółdzielczości Pracy. I tak będzie się korkowało, zwłaszcza, że duża część kierowców jedzie od strony Reala, przecina Spółdzielczość aby zawrócić i jechać w kierunku Elizówki.
Jeśli 2 pasy i ograniczenia prędkości i ciężaru pojazdów oraz sensowne zjazdy w Jagodową, Walecznych, Bazylianówkę i jeszcze chodniki po obu stronach to miałoby by to sens.



No właśnie, co za idioci zaprojektowali całe to blokowisko na cyprysowej (ciasnota jak na Ułanów na Czubach) i dojazd zrobili przez Jagodową, zamiast wyprowadzić inną drogę. Kogoś powinni za jaja za taki numer powiesić.

Pomimo, że lecą iskry w dyskusji, to większość wypowiadających się jest zwolennikami przedłużenia Związkowej. Może rzeczywiście 2 pasy zwiększyły by przepustowość, aczkolwiek wąskim gardłem jest dalsza część Związkowej za skrzyżowaniem ze Spółdzielczości Pracy. I tak będzie się k... rozwiń
Avatar
kicha / 22 grudnia 2009 o 21:03
0
Beret napisał:
A swoją drogą to słyszałem, że to Mariawici mszczą się za bezczeszczenie ich cmentarza przy Związkowej i dlatego zesłali na okolicznych mieszkańców klątwę "kurzego mózgu". Inna wersja mówi, że w okolicach Jagodowej spadł kiedyś meteoryt i jego promieniowanie wyżera mózgi tam mieszkających. Coś musi być na rzeczy.

Wnioskuję, że chyba taka sytuacja miała miejsce skoro takie brednie wypisujesz! Coraz niższy poziom dyskusji w tym miejscu! A może i lotnisko na Jagodowej, po co się rozdrabniać.

Wnioskuję, że chyba taka sytuacja miała miejsce skoro takie brednie wypisujesz! Coraz niższy poziom dyskusji w tym miejscu! A może i lotnisko na Jagodowej, po co się rozdrabniać. rozwiń
Avatar
siuśmajtek / 22 grudnia 2009 o 20:21
0
Swołocz pokupowała mieszkania bez dojazdu i teraz morda się nie zamyka. Zrobcie se zrzutke na drogę z kostki brukowej posadźcie park. Jazda po glinianej drodze wam nie przeszkadzała a teraz trzeszczycie, że ktoś protestuje? Zdecydujcie się. Czego nie protestowaliście pieniędzmi przed zakupem mieszkań.
I jedni i drudzy nie mają racji.
Droga musi tam powstać bo szkoda, żeby był tam ten kikut - ale trzeba tam puścić ruch tranzytowy w stronę Chełma i Zamościa.
Avatar
Lublin ESK 2016 / 22 grudnia 2009 o 19:56
0
Po co ludzie mieszkaja w miescie skoro nie chca drog i ruchu nie ch sie przeprowadza na wies i beda mieli maly ruch kolo chalupy co najwyzej krowa sie ze..ra ma drodze tyle bedzie uciazliwosci
Avatar
Gość / 16 stycznia 2010 o 21:03
0
droga musi powstać na pewno... tylko wybudujmy ją z głową aby później nie obudzić sie z ręką w nocniku..gdy w przyszłości miasto nas wykiwa i wybuduje tam obwodnicę..... jeśli wybudują tam 4 pasmówkę to ulica walecznych będzie oblegana przez tiry jak wczesniej pan napisał tiry jadą od strony zamku i na Unickiej skręcają w prawo w kierunku Walecznych, następnie w lewo w Andersa aby znaleźć się na Spółdzielczości Pracy i dalej na Białystok. jak nie zrobią ograniczeń to tiry będą kierować się wzdłuż walecznych w stronę związkowej UCIERPI CAŁA UL. WALECZNYCH I OSIEDLE PONIKWODA A TAKŻE MIESZKAŃCY NOWEGO OSIEDLA będą mieli większe natężenie hałasu a tiry staną się niebezpieczne i uciążliwe dla WSZYSTKICH
A WIĘC NIECH KAŻDY Z CZEGOŚ ZREZYGNUJE NA RZECZ DRUGIEGO |(MIESZKAMY W JEDNYM MIEŚCIE A WIĘC WSPIERAJMY SIE I SZUKAJMY NAJLEPSZYCH ROZWIĄZAŃ||||||||)
droga musi powstać na pewno... tylko wybudujmy ją z głową aby później nie obudzić sie z ręką w nocniku..gdy w przyszłości miasto nas wykiwa i wybuduje tam obwodnicę..... jeśli wybudują tam 4 pasmówkę to ulica walecznych będzie oblegana przez tiry jak wczesniej pan napisał tiry jadą od strony zamku i na Unickiej skręcają w prawo w kierunku Walecznych, następnie w lewo w Andersa aby znaleźć się na Spółdzielczości Pracy i dalej na Białystok. jak nie zrobią ograniczeń to tiry będą kierować się wzdłuż walecznych w stronę związkowej UCIERPI CAŁA ... rozwiń
Avatar
Gość / 8 stycznia 2010 o 13:18
0
"Najgorsze ze duża cześć mieszkańców popiera tego typu rozwiązania i w kolejnych wyborach POprze różnych POparańców."

To świadczy o niedoinformowaniu plany dwupasmówki powstały za rządów Pruszkowskiego a Wasilewski je kontynuuje jak widać tutaj nie ma znaczenia kto jest u władzy.
Avatar
Zdezo / 8 stycznia 2010 o 11:34
0
Tak apropo głosów że ludzie nie wiedzieli że będzie dwupasmówka na przedłużeniu Związkowej. Kiedy powstawały ostatnie bloki na Bazylianówce w planach była zwykła droga osiedlowa. Zostały plany zmienione podczas przebudowy Spółdzielczości. Tak wiec nie można mówić, że nie wiadomo było co ma tu powstać. To miasto zmieniło swoje plany i jest zdziwione że ludzie protestują.
Avatar
Hipcio / 23 grudnia 2009 o 09:20
0
Jedni chcą 2-pasmówki. Drudzy chcą 1-pasmówki z ekranami. Trzeci chcą zwykłej uliczki osiedlowej. Dla czwartych może być 2-pasmówka ale z ograniczeniem do 3.5t. A "piąci" w ogóle nie chcą drogi. I wszyscy razem protestują Tylko w Tubtinie ludziska potrafią się tak zjednoczyć we wspólnym proteście. Wzruszyć się można
Avatar
gac / 23 grudnia 2009 o 08:28
0
[quote name='Tomasz' date='22.12.2009, 23:00:30' post='209986']
Panie, domków (a raczej bloczków) w "dolinie" też jest kilka, więc zachowajmy rozsądne proporcje :-). Nie jest powiedziane, że protestujący nie chcą drogi. Z tego co się orientuję protest dotyczy raczej formy tej drogi. A więc nie "czy" tylko "jak". Ludzie po tamtej stronie oraz właściciele domków jednorodzinnych w okolicach Walecznych wolą aktualne bagno, niż "trasę szybkiego ruchu" na dwa pasy. Ale drodze jako takiej nie sprzeciwiają się. Chodzi tylko o drogę, która generowałaby jak najmniejszy hałas i jak najmniej mikrowstrząsów, czyli "osiedlówkę" a nie "tranzyt" z ciężarówkami.

I o to chodzi. Jestem mieszkańcem ulicy Walecznych i popieram protest. Jeśli UM wyraźnie nie określi ograniczenia tonażowego ( do 3,5 t ) dla tych ulic - protest i kolejne odwołania do SKO będą trwały. Precz z tirami z osiedli mieszkaniowych !!.
[quote name='Tomasz' date='22.12.2009, 23:00:30' post='209986']
Panie, domków (a raczej bloczków) w "dolinie" też jest kilka, więc zachowajmy rozsądne proporcje :-). Nie jest powiedziane, że protestujący nie chcą drogi. Z tego co się orientuję protest dotyczy raczej formy tej drogi. A więc nie "czy" tylko "jak". Ludzie po tamtej stronie oraz właściciele domków jednorodzinnych w okolicach Walecznych wolą aktualne bagno, niż "trasę szybkiego ruchu" na dwa pasy. Ale drodze ja... rozwiń
Avatar
Tomasz / 22 grudnia 2009 o 23:00
0
Seba napisał:
Wiele osób piszących tutaj nie wie, że ulica Jagodowa dzieli się na dwie części. Część pierwsza to domki na wzgórzu, ledwie kilka, które to właśnie one protestują, a część druga to osiedle w dole, które chce tej drogi. Wystarczy, że ci z domków krzyczą i wychodzi na to że Jagodowa nie chce drogi, a jest to nieprawda.[/quote]

Panie, domków (a raczej bloczków) w "dolinie" też jest kilka, więc zachowajmy rozsądne proporcje :-). Nie jest powiedziane, że protestujący nie chcą drogi. Z tego co się orientuję protest dotyczy raczej formy tej drogi. A więc nie "czy" tylko "jak". Ludzie po tamtej stronie oraz właściciele domków jednorodzinnych w okolicach Walecznych wolą aktualne bagno, niż "trasę szybkiego ruchu" na dwa pasy. Ale drodze jako takiej nie sprzeciwiają się. Chodzi tylko o drogę, która generowałaby jak najmniejszy hałas i jak najmniej mikrowstrząsów, czyli "osiedlówkę" a nie "tranzyt" z ciężarówkami.

Jeśli nawet Związkowej nie przedłużą w przyszłości do obwodnicy to i tak przy dwupasmówce bez ograniczeń będą jeździły tiry. Widzę często taką strategię ciężarówek - jadą od strony zamku i na Unickiej skręcają w prawo w kierunku Walecznych, następnie w lewo w Andersa aby znaleźć się na Spółdzielczości Pracy i dalej na Białystok. Gdy powstanie dwupasmówka to można jechać cały czas prosto obok cmentarza przez Ponikwodę, potem w lewo w Związkową i pięknie znaleźć się nieco dalej na Spółdzielczości Pracy. Chyba że są jakieś ograniczenia na Ponikwodzie dla dużych pojazdów, ale nie kojarzę.

[quote name='Seba' post='209849' date='22.12.2009, 19:07:53']Te osoby, które nie chcą tej budowy to sami są ignorantami i mają zablokowane ważniejsze funkcje myślowe mózgu. Przecież ta droga to dojazd dla 3 DUŻYCH OSIEDLI. Kilkadziesiąt osób blokuje inwestycję, która ma służyć tysiącom. Sam mieszkam na ulicy Jagodowej co roku błoto, doły ale pewne osoby przez wrodzoną głupotę idą dalej w zaparte. Gdybyśmy mieli inny system prawny to za takie coś można było by im dopieprzyć takie kary, że odechciałby im się komitetów we własnej sprawie. Na dodatek wciskają kit ludziom, że oni chcą też naszego dobra.

A do pana który miesza w to politykę. Idź Pan się odlać do pisuaru a nie głupoty gadasz.


Nie do pana, tylko do Pana, Panie apolityczny w kwestiach inwestycji drogowych. I grzeczniej trochę...


Nie do pana, tylko do Pana, Panie apolityczny w kwestiach inwestycji drogowych. I grzeczniej trochę... rozwiń
Avatar
Gregor / 22 grudnia 2009 o 22:38
0
Mieszkaniec Jagodowej napisał:
Mieszkam na Jagodowej i jestem zwolennikiem dwupasmówki. Mam dość wilczych dołów, wiosennych bagienek i widoków rodem z brazylijskich slumsów. Jeśli mówić o jakimkolwiek problemie, to o przelotówce przez Jagodową na Cyprysową. Dziennie brukowaną drogą z ograniczeniem prędkości do 30 km/h przejeżdża kilka tysięcy samochodów. Za to powinni wisieć decydenci, a nie za budowę dwupasmówki. Szybciej budujcie bo min sie do wiosny podwozie w samochodzie rozleci. A niezmototoryzowanej mniejszośc nie słuchajcie. Przez takich oszołomów nie mamy elektrowni atomowej, zblokowano Rospudę i wiele innych. Na pohybel!



No właśnie, co za idioci zaprojektowali całe to blokowisko na cyprysowej (ciasnota jak na Ułanów na Czubach) i dojazd zrobili przez Jagodową, zamiast wyprowadzić inną drogę. Kogoś powinni za jaja za taki numer powiesić.

Pomimo, że lecą iskry w dyskusji, to większość wypowiadających się jest zwolennikami przedłużenia Związkowej. Może rzeczywiście 2 pasy zwiększyły by przepustowość, aczkolwiek wąskim gardłem jest dalsza część Związkowej za skrzyżowaniem ze Spółdzielczości Pracy. I tak będzie się korkowało, zwłaszcza, że duża część kierowców jedzie od strony Reala, przecina Spółdzielczość aby zawrócić i jechać w kierunku Elizówki.
Jeśli 2 pasy i ograniczenia prędkości i ciężaru pojazdów oraz sensowne zjazdy w Jagodową, Walecznych, Bazylianówkę i jeszcze chodniki po obu stronach to miałoby by to sens.



No właśnie, co za idioci zaprojektowali całe to blokowisko na cyprysowej (ciasnota jak na Ułanów na Czubach) i dojazd zrobili przez Jagodową, zamiast wyprowadzić inną drogę. Kogoś powinni za jaja za taki numer powiesić.

Pomimo, że lecą iskry w dyskusji, to większość wypowiadających się jest zwolennikami przedłużenia Związkowej. Może rzeczywiście 2 pasy zwiększyły by przepustowość, aczkolwiek wąskim gardłem jest dalsza część Związkowej za skrzyżowaniem ze Spółdzielczości Pracy. I tak będzie się k... rozwiń
Avatar
kicha / 22 grudnia 2009 o 21:03
0
Beret napisał:
A swoją drogą to słyszałem, że to Mariawici mszczą się za bezczeszczenie ich cmentarza przy Związkowej i dlatego zesłali na okolicznych mieszkańców klątwę "kurzego mózgu". Inna wersja mówi, że w okolicach Jagodowej spadł kiedyś meteoryt i jego promieniowanie wyżera mózgi tam mieszkających. Coś musi być na rzeczy.

Wnioskuję, że chyba taka sytuacja miała miejsce skoro takie brednie wypisujesz! Coraz niższy poziom dyskusji w tym miejscu! A może i lotnisko na Jagodowej, po co się rozdrabniać.

Wnioskuję, że chyba taka sytuacja miała miejsce skoro takie brednie wypisujesz! Coraz niższy poziom dyskusji w tym miejscu! A może i lotnisko na Jagodowej, po co się rozdrabniać. rozwiń
Avatar
siuśmajtek / 22 grudnia 2009 o 20:21
0
Swołocz pokupowała mieszkania bez dojazdu i teraz morda się nie zamyka. Zrobcie se zrzutke na drogę z kostki brukowej posadźcie park. Jazda po glinianej drodze wam nie przeszkadzała a teraz trzeszczycie, że ktoś protestuje? Zdecydujcie się. Czego nie protestowaliście pieniędzmi przed zakupem mieszkań.
I jedni i drudzy nie mają racji.
Droga musi tam powstać bo szkoda, żeby był tam ten kikut - ale trzeba tam puścić ruch tranzytowy w stronę Chełma i Zamościa.
Avatar
Lublin ESK 2016 / 22 grudnia 2009 o 19:56
0
Po co ludzie mieszkaja w miescie skoro nie chca drog i ruchu nie ch sie przeprowadza na wies i beda mieli maly ruch kolo chalupy co najwyzej krowa sie ze..ra ma drodze tyle bedzie uciazliwosci
Zobacz wszystkie komentarze 35

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Prawdziwek olbrzym. Takie grzyby rosną niedaleko Kraśnika
galeria

Prawdziwek olbrzym. Takie grzyby rosną niedaleko Kraśnika 0 0

Prawdziwka, którego średnica kapelusza wynosi blisko 30 cm znalazł pan Marek z Liśnika Dużego (powiat kraśnicki). Zdjęcie grzyba otrzymaliśmy od naszego Czytelnika.

Ostrzeżenie pogodowe. W Lubelskiem możliwe burze z gradem i silny wiatr
film

Ostrzeżenie pogodowe. W Lubelskiem możliwe burze z gradem i silny wiatr 0 0

Centrum Prognoz Meteorologicznych MeteoSky ostrzega przed burzami z gradem. Wieczorem i w nocy mogą wystąpić też intensywne opady deszczu i silny wiatr. Ostrzeżenie dotyczy pięciu województw, w tym lubelskiego.

Zaginął Tadeusz Głowacki. 64-latka poszukuje policja

Zaginął Tadeusz Głowacki. 64-latka poszukuje policja 4 0

Policjanci poszukują 64-letniego Tadeusza Głowackiego, który wczoraj w południe wyszedł z Domu Pomocy Społecznej w Tyszowcach (powiat tomaszowski) i do chwili obecnej nie powrócił. Policja prosi o pomoc osoby, które mają jakiekolwiek informacje dotyczące miejsca pobytu zaginionego.

Trąba powietrzna na terenie powiatu kraśnickiego? Wiatr zerwał część dachu
ZDJĘCIA, WIDEO

Trąba powietrzna na terenie powiatu kraśnickiego? Wiatr zerwał część dachu 0 1

Na dwadzieścia powiatów w Lubelskiem strażacy odnotowali zaledwie sześć interwencji związanych z wczorajszą pogodą. Między innymi w powiecie kraśnickim strażacy ochotnicy z OSP KSRG Liśnik Duży zabezpieczali uszkodzony podczas burzy dach.

Matka Tomasza Komendy: Chciałam otruć się tabletkami
film

Matka Tomasza Komendy: Chciałam otruć się tabletkami 0 3

Kilkanaście lat, które Tomasz Komenda niesłusznie przesiedział w zakładzie karnym, było czasem próby nie tylko dla niego, ale i dla jego najbliższych. Matka mężczyzny przyznaje, że w krytycznym momencie, była o krok od odebrania sobie życia.

Konwencja wyborcza PiS w Puławach. "Stwórzmy wspólnotę, w której wszyscy będą czuli się dobrze"
ZDJĘCIA, WIDEO
galeria
film

Konwencja wyborcza PiS w Puławach. "Stwórzmy wspólnotę, w której wszyscy będą czuli się dobrze" 15 33

Sala Pompejańska puławskiego starostwa wypełniła się po brzegi. W sobotę, swój program dla Puław i regionu, podczas konwencji wyborczej, zaprezentowało Prawo i Sprawiedliwość. Poznaliśmy również kandydatów na burmistrzów i wójtów popieranych przez partię rządzącą.

Wyremontują drogę z Nałęczowa do Strzelc

Wyremontują drogę z Nałęczowa do Strzelc 3 2

Ponad 1,2 kilometrowy odcinek drogi od skrzyżowania Poniatowskiego z ul. Pałuby w Nałęczowie kierunku Strzelc jeszcze w tym roku zostanie wyremontowany.

Historycznie w Niedrzwicy Dużej. Będzie koncert i poczęstunek z kuchni polowej
NASZ PATRONAT

Historycznie w Niedrzwicy Dużej. Będzie koncert i poczęstunek z kuchni polowej 0 1

Około 200 osób – mieszkańców gminy Niedrzwica Duża (powiat lubelski) i sąsiednich gmin weźmie udział w widowisku muzyczno – historycznym z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę. Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Niedrzwicy Dużej organizuje to wydarzenie w niedzielę (23 września).

Inwazja korników, modliszek i biedronek. "Zwiększa się liczba owadów, które żywią się ludzką krwią"
galeria

Inwazja korników, modliszek i biedronek. "Zwiększa się liczba owadów, które żywią się ludzką krwią" 11 6

Globalne ocieplenie ma wpływ na faunę i florę całej planety. Jak owady reagują na podwyższone temperatury w Polsce? Czy zmiany w świecie tych małych zwierząt mogą mieć wpływ na życie człowieka? Odpowiada dr hab. Katarzyna Golan, kierownik Zakładu Entomologii Uniwersytetu Przyrodniczego.

TBV Start wygrał Browar Kociewski Cup. W finale ograł Polpharmę

TBV Start wygrał Browar Kociewski Cup. W finale ograł Polpharmę 0 0

Koszykarze z Lublina jeszcze przed startem sezonu prezentują bardzo dobrą formę. Właśnie wygrali drugi z rzędu turniej towarzyski. Tym razem triumfowali w Browar Kociewski Cup, który został rozegrany w Starogardzie Gdański. Czerwono-czarni w sobotnim finale pokonali gospodarzy – Polpharmę 78:75

Motor Lublin – Sokół Sieniawa 2:1. Znowu horror z happy-endem
galeria

Motor Lublin – Sokół Sieniawa 2:1. Znowu horror z happy-endem 8 4

Tradycji stało się zadość. Motor w meczu u siebie znowu stracił gola, ale dostarczył też kibicom wielu emocji. Tym razem żółto-biało-niebiescy przegrywali z Sokołem Sieniawa 0:1. Ponownie potrafili jednak odwrócić losy spotkania i wygrać 2:1.

Podhale – Podlasie 1:0. Nie odbili się od dna

Podhale – Podlasie 1:0. Nie odbili się od dna 0 2

Trwa fatalna passa piłkarzy z Białej Podlaskiej. Podlasie właśnie zanotowało ósmy z rzędu mecz bez zwycięstwa. Tym razem podopieczni Przemysława Sałańskiego przegrali w Nowym Targu z tamtejszym Podhalem 0:1

Przebudzenia nie było. Francja pokonała Polaków na Mistrzostwach Świata

Przebudzenia nie było. Francja pokonała Polaków na Mistrzostwach Świata 2 1

Polacy nie podnieśli się po bolesnej przegranej z Argentyńczykami. Przegrali 1:3 z „Trójkolorowymi” i dali im nadzieję na awans do decydującej fazy turnieju. Sami za to postawili się pod ścianą – teraz ratuje ich wyłącznie wygrana za trzy punkty z Serbią.

Azoty Puławy – Chrobry Głogów 34:26. Odzyskali pierwsze miejsce

Azoty Puławy – Chrobry Głogów 34:26. Odzyskali pierwsze miejsce 3 0

Po trzech kolejkach Azoty prowadziły w tabeli PGNiG Superligi. W środę awansem swoje mecze czwartej serii gier wygrały jednak PGE Vive i Orlen Wisła. Puławianie po kilku dniach odzyskali fotel lidera po sobotnim zwycięstwie z chrobrym Głogów 34:26.

Pierwszy Marsz Równości przejdzie ulicami Lublina. Nie będzie zmiany terminu

Pierwszy Marsz Równości przejdzie ulicami Lublina. Nie będzie zmiany terminu 293 45

W sobotę 13 października ulicami Lublina po raz pierwszy przejdzie Marsz Równości. Jego uczestnicy chcą wyrazić poparcie m.in. dla osób wykluczonych z powodu orientacji seksualnej, tożsamości płciowej czy pochodzenia etnicznego. Przeciwko inicjatywie protestują środowiska narodowe. Były też sugestie, by wydarzenie odbyło się po wyborach samorządowych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.