Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

10 sierpnia 2018 r.
13:01

Absurd na osiedlu w Lublinie. Mieszkańcy skłóceni. Zaczęła się walka na słupki

106 33 A A
– Kiedy pojawiły się nasze słupki, Spółdzielnia ustawiła swoje. My chcieliśmy, żeby nam nie wjeżdżali, a Spółdzielnia, żebyśmy my nie wjeżdżali – tłumaczy pani Agnieszka Kalisz-Zalewska<br />
– Kiedy pojawiły się nasze słupki, Spółdzielnia ustawiła swoje. My chcieliśmy, żeby nam nie wjeżdżali, a Spółdzielnia, żebyśmy my nie wjeżdżali – tłumaczy pani Agnieszka Kalisz-Zalewska
(fot. Wojciech Nieśpiałowski)

Wspólnota postawiła swoje słupki, w odwecie spółdzielnia dostawiła swoje. Efekt jest taki, że na parking żaden samochód nie wjedzie. Słupkomania na lubelskim osiedlu trwa w najlepsze

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Zasada jest taka, że jak się żyje po sąsiedzku, to należałoby żyć w zgodzie, ale najczęściej tak nie jest – mówi Andrzej Borawski, prezes Spółdzielni Mieszkaniowej „Rudnik” w Lublinie.

W tym przypadku współpracy na pewno nie ma. – Na ul. Organowej jest ogromny problem z parkowaniem, poza mieszkańcami, których jest bardzo dużo, parkują tam również rodziny pacjentów szpitala dziecięcego – mówi pan Paweł, były mieszkaniec.

– Ale też i pracownicy pobliskich biurowców – dodaje Agnieszka Kalisz-Zalewska, mieszkanka bloku przy ul. Organowej 2.

Tylko w tym bloku jest nieco ponad 100 mieszkań. Dlatego też Wspólnota Mieszkaniowa Organowa 2 chciała oznaczyć swoje miejsca parkingowe i nikogo tam nie wpuszczać. W tym celu ustawiła na parkingu przy swoim bloku stalowe słupki zamykane na kłódkę, które przy parkowaniu można położyć.

Na reakcję sąsiada nie trzeba było długo czekać. – Kiedy pojawiły się nasze słupki, Spółdzielnia ustawiła swoje. My chcieliśmy, żeby nam nie wjeżdżali, a Spółdzielnia, żebyśmy my nie wjeżdżali – wyjaśnia pani Agnieszka.

– Słupki Wspólnoty stoją na ich działce, ale wjazd na ten parking jest już po naszej stronie – dodaje prezes SM „Rudnik”, zdaniem którego Wspólnota bawi się „w partyzantkę”.

– Nasze słupki to oznaczenie granicy naszej działki – podkreśla prezes. – Dopóki Wspólnota tej batalii nie rozkręciła, nie stawialiśmy ich. Nie było takiej potrzeby. Gdyby zarząd Wspólnoty do nas przyszedł, na pewno byśmy doszli do porozumienia.

Finał jest taki, że obecnie zaparkować w tym miejscu mogą jedynie motocykliści i rowerzyści. Żaden samochód się nie przeciśnie.

– To jakiś absurd. Miejsca są, a wjechać samochodem nie można – narzeka pani Anna, mieszkanka pobliskiego bloku.

– Jesteśmy skłóceni jak „Sami swoi” – mówi kolejna z kobiet, z którą wczoraj rozmawialiśmy.

– Generalnie to tej wojny mamy już naprawdę dosyć – dodaje jeden z mieszkańców bloku Wspólnoty.

– W środę wystąpiliśmy do zarządcy o wyjaśnienie tej sytuacji, bo to jest rzecz nie do końca zrozumiała – przyznaje Łukasz Bilik, rzecznik prasowy Zarządu Nieruchomości Komunalnych w Lublinie (miasto ma 90 proc. udziałów we Wspólnocie Mieszkaniowej Organowa 2 – red.). – Tym bardziej, że nie wiadomo, jakie funkcje miałyby spełniać zarówno jedne, jak i drugie słupki.

Konflikt na linii Wspólnota Mieszkaniowa Organowa 2 – Spółdzielnia Mieszkaniowa „Rudnik” rozpoczął się już kilka lat temu. – Wspólnota zagrodziła nam wówczas drogę, żebyśmy nie mogli jeździć koło ich bloku – opisuje prezes Andrzej Borawski.

Najnowszą odsłoną konfliktu są słupki.

Komentarze 33

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 10 sierpnia 2018 o 13:07
+32
Prawidłowo. Masz samochód, albo dwa, albo trzy. Załatw sobie miejsce do trzymania tego złomu. Nie chodnik, nie trawnik. To ma być prywatne miejsce postojowe albo jezdnia.
Avatar
Gość / 10 sierpnia 2018 o 13:52
+31
"(miasto ma 90 proc. udziałów we Wspólnocie Mieszkaniowej Organowa 2 – red.)" .... więc niech Urząd Miasta wyjaśnia sprawę.
Avatar
Gość / 10 sierpnia 2018 o 13:15
+22
Jeździdła na gumowych kołach. To jest plaga naszych czasów. Korki, hałas i niekończące się parkingi. Droga 200 metrów do kioski po fajki - oczywiście samochodem. 6 przystanków do centrum - oczywiście samochodem. Nie ma gdzie zaparkować - zaparkuję pod drzwiami na chodniku, niech biedaki chodzą na około.
Avatar
Gość / 10 sierpnia 2018 o 13:09
+21
Jakby nie można było jeździć komunikacja miejska. Wszędzie trzeba jeździć samochodem.
Avatar
Gość / 10 sierpnia 2018 o 13:37
+14
A kto za ten burdel w mieście odpowiada ? Przecież jest jasno napisane 90% własności miasta
Avatar
Gucio / 10 sierpnia 2018 o 21:56
+10
tak gwoli ciekawości, w 1939 roku w województwie Lubelskim było zarejestrowanych 1100 (z haczykiem) samochodów. wszystkich rodzajów
Avatar
Gość / 10 sierpnia 2018 o 21:47
+9
Mieszkam na tym osiedlu od dziecka. I odkąd pamiętam mieszkańcy bloku nr 2 sprawiają problemy. Muszę podkreślić, że "dwójkę" na początku zamieszkiwały w większości rodziny przeniesione ze śródmieścia, były to głównie rodziny patologiczne. Na osiedlu często dochodziło do różnych sytuacji i sporów z udziałem "dresiarstwa" zamieszkującego w "dwójce". Z czasem zaczęło się uspakajać, część mieszkańców wykupiło mieszkania, aż w końcu założono Wspólnotę Mieszkaniową i wtedy zaczęło się pokazywanie "władzy". Najpierw pojawiły się słupki blokujące wjazd na tylny parking przy bloku nr 6 (był o tym artykuł). Z czasem pojawił się szlaban na początku tej drogi (przy kiosku). Następnie mieszkańcy wspólnoty chcieli sobie zamurować wejścia do klatek z jednej strony. Doszło do zamurowania paru wejść, jednak w trakcie prace zostały przerwane bo jednak okazało się, że coś jest nie zgodne z przepisami (również był o tym artykuł). Teraz akcja z tym parkingiem. Może takich przedsięwzięć było więcej - o tylu wiem. Nie udzielam się w żaden sposób w spółdzielni w tej sprawie, nie znam szczegółów formalnych, ale mieszkam tu od lat i obserwuję. Nie chcę nikogo obrazić i z całym szacunkiem do mieszkańców bloku nr 2, bo na pewno nie wszyscy są autorami tych super przedsięwzięć, ale te akcje to pokazanie na siłę jakiejś władzy i po prostu społeczniarstwo. A dla spółdzielni Rudnik należą się brawa za to, że próbuje walczyć o komfort dla mieszkańców swoich bloków, którzy i tak nie mają już gdzie parkować. Od zawsze te miejsca były "wspólne" i każdy mógł z nich korzystać, nagle teraz "dwójkowy inżynier" zechciał je ogrodzić, wziąć na wyłączność i zabrać Rudnikowi... no to nie będzie miał nikt :) w tym przypadku to bardziej sprawiedliwe niż zagrabienie kolejnego parkingu przez "dwójkowców" dla ich passatów i lanosów.
Mieszkam na tym osiedlu od dziecka. I odkąd pamiętam mieszkańcy bloku nr 2 sprawiają problemy. Muszę podkreślić, że "dwójkę" na początku zamieszkiwały w większości rodziny przeniesione ze śródmieścia, były to głównie rodziny patologiczne. Na osiedlu często dochodziło do różnych sytuacji i sporów z udziałem "dresiarstwa" zamieszkującego w "dwójce". Z czasem zaczęło się uspakajać, część mieszkańców wykupiło mieszkania, aż w końcu założono Wspólnotę Mieszkaniową i wtedy zaczęło się pokazywanie "władzy". N... rozwiń
Avatar
Rowerzysta / 10 sierpnia 2018 o 15:59
+8
Wreszcie ktoś pomyślał o rowerzystach i motocyklistach!
Avatar
kuwyl / 10 sierpnia 2018 o 15:10
+8
Wspólnota kilka lat temu sama zagrodziła teren i teraz narzeka, że robi to ktoś inny? Hipokryzja na najwyższym poziomie.
Avatar
Milicjant / 10 sierpnia 2018 o 19:26
+6
No i co, cwaniaczki? Skucha! Nie udało się! Po prostu trafiliście na gościa z większymi jajami, niż wam się wydawało. Jak mawiał klasyk - chcieliście wydymać Freda, ale Fred wydymał was! Jakoś mi was nie żal, biedak. Brawa dla prezesa.
Avatar
Bezstronny / 14 sierpnia 2018 o 12:52
+1
Nareszcie jakiś merytoryczny komentarz. Jeżeli to prawda co pisze „Mieszkaniec z 2”, to jak się czują „lepsi” mieszkańcy osiedla, którym ciężko przejść kilka kroków dalej do swojego n-tego samochodu. Łatwo jest kogoś obrzucić błotem, nie próbując nawet zastanowić się dlaczego był prowadzony remont nawierzchni przy murze. A Pan Prezes chyba, bez zbadania sprawy, dał się wmanewrować w gierki niektórych mieszkańców. Ale to dobrze, bo teraz wiemy, że SM Rudnik potrafi błyskawicznie zadziałać. Bo ja osobiście czekałem kilkanaście miesięcy na załatwienie sprawy, a dział techniczny nie raczył nawet odpowiedzieć na pisma i e-maile. Gratulacje również dla autorki tekstu za „rzetelne” przedstawienie tematu. Dlaczego w artykule nie ma stanowiska najważniejszej strony – Zarządcy Wspólnoty. W ten sposób media podsycają konflikt, zamiast rzetelnie przedstawić sytuację. Ale teraz najważniejsza jest sensacja, nieważne czyim kosztem. Ciekawe, czy autorka opublikuje tekst – sprostowanie, jak sprawa będzie wyjaśniona, że nie chodzi tu o zawiść, ale o gospodarność (ochrona muru oporowego) i ekonomię. Chyba najbardziej teraz krzyczą mieszkańcy „6”, bo głównie oni stawiali tam samochody. Łatwo kogoś krytykować za to, że nie chce jeżdżących samochodów pod swoim oknem. Tylko dlaczego sami zrezygnowali z garaży pod swoimi balkonami? Nie chcieli hałasu? Czysta hipokryzja i cwaniactwo. Niektórym wydaje się, że są lepsi, bardziej cwani i że należy im się więcej. Jestem bezstronnym obserwatorem życia na naszym osiedlu i widzę, że my mieszkańcy jesteśmy ofiarą bezmyślnych urzędniczych decyzji, jak np. podziały geodezyjne gruntów.
Nareszcie jakiś merytoryczny komentarz. Jeżeli to prawda co pisze „Mieszkaniec z 2”, to jak się czują „lepsi” mieszkańcy osiedla, którym ciężko przejść kilka kroków dalej do swojego n-tego samochodu. Łatwo jest kogoś obrzucić błotem, nie próbując nawet zastanowić się dlaczego był prowadzony remont nawierzchni przy murze. A Pan Prezes chyba, bez zbadania sprawy, dał się wmanewrować w gierki niektórych mieszkańców. Ale to dobrze, bo teraz wiemy, że SM Rudnik potrafi błyskawicznie zadziałać. Bo ja osobiście czekałem kilkanaście miesięcy na zała... rozwiń
Avatar
Mieszkaniec z 2 / 13 sierpnia 2018 o 17:38
0
Wstyd i hańba, bo to nie tylko „wojna polsko-polska”, ale wojna pomiędzy ludźmi spotykającymi się w tym samym kościele. W sprawie parkingów wyraźnie zabrakło dialogu i to z obu stron. I choć jestem mieszkańcem Wspólnoty nie popieram wszystkiego co się zdarzyło w jej imieniu. Jednak o ile działanie Wspólnoty da się wyjaśnić względami ekonomicznymi, o tyle działanie Spółdzielni to czyste emocje, które przedmówca nazwał po imieniu „no i co cwaniaczki….” To nie tylko brak dialogu, ale również niegospodarność. Stan muru oporowego, przy którym znajdują się parkingi pogarsza się z roku na rok o czym świadczą klamry, zacieki i pęknięcia. Koleiny wyrobione przez koła samochodów podjeżdżających pod sam mur skutecznie gromadziły wody opadowe i pogarszały ten stan. Wspólnota wystąpiła do Gminy o przejęcie tej części nieruchomości, jak również części ul. Organowej, niefortunnie należącej do Wspólnoty. Odzew jaki po długim czasie otrzymał Zarządca nie dawał nadziei na szybkie rozwiązanie problemu. Przed słynnym już wygrodzeniem swojego terenu Wspólnota przeprowadziła remont nawierzchni zapewniając spadek od muru. Zakaz parkowania nic nie zmienił. Blokady parkingowe zostały założone w miejscach gdzie samochody nie muszą dojeżdżać do muru oporowego, w celu wynajęcia miejsc, tak jak to się dzieje również w kilku innych miejscach terenu Wspólnoty. Teraz sprawę ratuje tylko dialog Zarządcy ze Spółdzielnią. Może rozwiązaniem jest przejęcie przez Spółdzielnię terenu z parkingami i murem (jak również z chodnikiem i schodami biegnącymi wzdłuż muru)? Tak czy inaczej słupki o narodowych barwach powinny zniknąć. A tak na marginesie - łatwo obrzucić mieszkańców Wspólnoty „dresiarstwem” i „patologią”, ale szkoda, że nikt nie napisał, że u podłoża rezygnacji korzystania z przejścia nad garażami stała próba podjęta przez właścicieli garaży wymuszenia na Wspólnocie remontu garaży. „Załatwiony” nakaz Inspektoratu Budowlanego w żadnej mierze nie był poprzedzony dialogiem. Sprawa zakończyła się w sądzie.
Wstyd i hańba, bo to nie tylko „wojna polsko-polska”, ale wojna pomiędzy ludźmi spotykającymi się w tym samym kościele. W sprawie parkingów wyraźnie zabrakło dialogu i to z obu stron. I choć jestem mieszkańcem Wspólnoty nie popieram wszystkiego co się zdarzyło w jej imieniu. Jednak o ile działanie Wspólnoty da się wyjaśnić względami ekonomicznymi, o tyle działanie Spółdzielni to czyste emocje, które przedmówca nazwał po imieniu „no i co cwaniaczki….” To nie tylko brak dialogu, ale również niegospodarność. Stan muru oporowego, przy którym z... rozwiń
Avatar
K*83 / 11 sierpnia 2018 o 21:03
+3
W większości miast teraz WM. , grodzą wszystko, co "ich" Niedługo chodnikiem pod "ich" blokiem nie będzie można przejść, bo "teren prywatny"
Avatar
Rychu z Milenijnej / 11 sierpnia 2018 o 09:52
-5
Bardzo dobre posunięcie panie prezesie! Teraz jest czas, skoro rozpoczął już Pan przyziemne prace na osiedlu, na likwidację tych leżących policjantów, które to towarzyszą mi z wyjazdu z Milenijnej. No i śmietnik, ten na wysokości apteki. Często jest mocno przepełniony, co skutkuje śmieciami porozrzucanymi w całej okolicy! Kawałek dalej, ekipa Mundka i Gienka wyrychtowała kawałek hasiora w krótkim czasie 8 tygodni, to może postawi Pan jeszcze jeden dodatkowy gdzieś w okolicy? Bardziej jest potrzebny od tych miejsc parkingowych.
Avatar
Szachermacher / 10 sierpnia 2018 o 22:20
0
Proponuję na granicy działek postawić stoły szachowe. Niech się chętni pojedynkują o miejsca parkingowe
Avatar
Gucio / 10 sierpnia 2018 o 21:56
+10
tak gwoli ciekawości, w 1939 roku w województwie Lubelskim było zarejestrowanych 1100 (z haczykiem) samochodów. wszystkich rodzajów
Avatar
Gość / 10 sierpnia 2018 o 21:47
+9
Mieszkam na tym osiedlu od dziecka. I odkąd pamiętam mieszkańcy bloku nr 2 sprawiają problemy. Muszę podkreślić, że "dwójkę" na początku zamieszkiwały w większości rodziny przeniesione ze śródmieścia, były to głównie rodziny patologiczne. Na osiedlu często dochodziło do różnych sytuacji i sporów z udziałem "dresiarstwa" zamieszkującego w "dwójce". Z czasem zaczęło się uspakajać, część mieszkańców wykupiło mieszkania, aż w końcu założono Wspólnotę Mieszkaniową i wtedy zaczęło się pokazywanie "władzy". Najpierw pojawiły się słupki blokujące wjazd na tylny parking przy bloku nr 6 (był o tym artykuł). Z czasem pojawił się szlaban na początku tej drogi (przy kiosku). Następnie mieszkańcy wspólnoty chcieli sobie zamurować wejścia do klatek z jednej strony. Doszło do zamurowania paru wejść, jednak w trakcie prace zostały przerwane bo jednak okazało się, że coś jest nie zgodne z przepisami (również był o tym artykuł). Teraz akcja z tym parkingiem. Może takich przedsięwzięć było więcej - o tylu wiem. Nie udzielam się w żaden sposób w spółdzielni w tej sprawie, nie znam szczegółów formalnych, ale mieszkam tu od lat i obserwuję. Nie chcę nikogo obrazić i z całym szacunkiem do mieszkańców bloku nr 2, bo na pewno nie wszyscy są autorami tych super przedsięwzięć, ale te akcje to pokazanie na siłę jakiejś władzy i po prostu społeczniarstwo. A dla spółdzielni Rudnik należą się brawa za to, że próbuje walczyć o komfort dla mieszkańców swoich bloków, którzy i tak nie mają już gdzie parkować. Od zawsze te miejsca były "wspólne" i każdy mógł z nich korzystać, nagle teraz "dwójkowy inżynier" zechciał je ogrodzić, wziąć na wyłączność i zabrać Rudnikowi... no to nie będzie miał nikt :) w tym przypadku to bardziej sprawiedliwe niż zagrabienie kolejnego parkingu przez "dwójkowców" dla ich passatów i lanosów.
Mieszkam na tym osiedlu od dziecka. I odkąd pamiętam mieszkańcy bloku nr 2 sprawiają problemy. Muszę podkreślić, że "dwójkę" na początku zamieszkiwały w większości rodziny przeniesione ze śródmieścia, były to głównie rodziny patologiczne. Na osiedlu często dochodziło do różnych sytuacji i sporów z udziałem "dresiarstwa" zamieszkującego w "dwójce". Z czasem zaczęło się uspakajać, część mieszkańców wykupiło mieszkania, aż w końcu założono Wspólnotę Mieszkaniową i wtedy zaczęło się pokazywanie "władzy". N... rozwiń
Avatar
Gość / 10 sierpnia 2018 o 20:30
-5
Popatrzcie na to zdjęcie. A z drugiej strony tej czerwonej budki nie można zrobić wjazdu dla aut na ten parking ? Wąsko bo wąsko, ale każde auto się zmieści. Tylko zdjąć tę metalową barierkę i gotowe.
Avatar
Jerzy / 10 sierpnia 2018 o 20:09
-11
Sprawa jest bardziej złożona niż by się wydawało,w dużej mierze to wina miasta. Teren wokół bloku Organowa2 jest poszatkowany od ulicy Szeligowskiego pół parkingu należy do wspólnoty należy do miasta a pół do mieszkańców na którym w dużej mierze parkują pracownicy pobliskich biurowców z Szeligowskiego 4,6 i osiem do tego dochodzą pacjenci pobliskich szpitali tak że trudno wetknąć szpilkę.Z drugiej strony bloku gdzie są też wyjścia na taras oraz zjazdy dla osób niepełnosprawnych należy do Spółdzielni Rudnik która od roku blokuje wyjazd z tej strony.Tak samo teren pod sklepem gdzie postawiono słupki należy do dwóch jak nie do trzech właścicieli (nie jestem pewien). Wystarczyło by logiczne uregulowanie gruntów a konfliktu by nie było.Co maja zrobić osoby niepełnosprawne jak wyjechać samemu z bloku bez pomocy innych osób?Moja córka już od roku jest uwięziona i nie może wyjechać sama skuterem inwalidzkim,wprawdzie ADM zrobił podjazd na klatce schodowej od strony Ul Szeligowskie ale jest zbyt stromo aby zjechać skuterem nawet dla osoby zdrowej.Nie wiem komu Pan Prezes chciał zrobić na złość bo na pewno zrobił osobom niepełnosprawnym dla mnie taka polityka prowadzona przez Spółdzielnie Rudnik to zwykła łobuzerka. Pozdrawiam za równo ADM jak i Spółdzielnie Ródnik,prosze pantwa więcej rozumu i to z obu stron.
Sprawa jest bardziej złożona niż by się wydawało,w dużej mierze to wina miasta. Teren wokół bloku Organowa2 jest poszatkowany od ulicy Szeligowskiego pół parkingu należy do wspólnoty należy do miasta a pół do mieszkańców na którym w dużej mierze parkują pracownicy pobliskich biurowców z Szeligowskiego 4,6 i osiem do tego dochodzą pacjenci pobliskich szpitali tak że trudno wetknąć szpilkę.Z drugiej strony bloku gdzie są też wyjścia na taras oraz zjazdy dla osób niepełnosprawnych należy do Spółdzielni Rudnik która od roku blokuje wyjazd z tej... rozwiń
Avatar
Milicjant / 10 sierpnia 2018 o 19:26
+6
No i co, cwaniaczki? Skucha! Nie udało się! Po prostu trafiliście na gościa z większymi jajami, niż wam się wydawało. Jak mawiał klasyk - chcieliście wydymać Freda, ale Fred wydymał was! Jakoś mi was nie żal, biedak. Brawa dla prezesa.
Zobacz wszystkie komentarze 33

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 października 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 października 2018 roku 0 0

Bialska Onkologia. Nowa inwestycja szpitala

Bialska Onkologia. Nowa inwestycja szpitala 0 1

Nowy budynek powstaje przy Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym w Białej Podlaskiej. Inwestycja ma być gotowa w sierpniu 2020 roku

"Nie mam z czego żyć". Przedsiębiorca rozpoczął strajk głodowy. Astaldi nie wypłaciło pieniędzy

"Nie mam z czego żyć". Przedsiębiorca rozpoczął strajk głodowy. Astaldi nie wypłaciło pieniędzy 42 15

Okupacyjny protest głodowy rozpoczął w środę jeden z przedsiębiorców pokrzywdzonych przez włoską firmę Astaldi, która nie płacąc podwykonawcom porzuciła przebudowę torów z Lublina do Dęblina. W czwartek może dojść do blokady dróg przez innych przedsiębiorców, którzy też czekają na zapłatę za swoją pracę

Azoty Puławy – Arka Gdynia 35:22. Nie mieli problemów

Azoty Puławy – Arka Gdynia 35:22. Nie mieli problemów 8 0

W spotkaniu 8. kolejki Azoty Puławy pokonały na swoim terenie outsidera tabeli Arkę Gdynia 35:22

Lublin - Łęczna. Nowe rondo na drodze. Tak ma wyglądać

Lublin - Łęczna. Nowe rondo na drodze. Tak ma wyglądać 0 13

Osiedle Borek w gminie Wólka już za rok będzie mieć nowe, wygodniejsze połączenie z drogą krajową numer 82. Skorzystają też kierowcy na trasie Lublin–Łęczna.

Naukowcy chcą dyscyplinarki dla wojewody lubelskiego. "Jest dla nas wręcz niewiarygodne..."

Naukowcy chcą dyscyplinarki dla wojewody lubelskiego. "Jest dla nas wręcz niewiarygodne..." 52 44

Wszczęcia postępowania dyscyplinarnego wobec Przemysława Czarnka domagają się od rektora Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego przedstawiciele środowisk naukowych. Ich zdaniem wojewoda, pracownik KUL, publicznie zaprzecza powszechnie przyjętym wartościom konstytucyjnym, jakimi są poszanowanie praw mniejszości i zakaz dyskryminacji

Pszczółki przegrały z Wisłą CanPack Kraków 56:66

Pszczółki przegrały z Wisłą CanPack Kraków 56:66 0 13

Na nic zdał się zryw lublinianek w ostatniej kwarcie. Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS przegrała na własnym parkiecie z Wisłą CanPack Kraków 56:66

Kandydat na prezydenta Lublina: Więcej miejsc parkingowych wzdłuż ulic

Kandydat na prezydenta Lublina: Więcej miejsc parkingowych wzdłuż ulic 0 4

Bezpłatne udostępnienie miejsc parkingowych wzdłuż ulic zapowiedział Marian Kowalski, kandydat komitetu „My z Lublina” na prezydenta miasta.

Radnym PiS nie podobają się billboardy

Radnym PiS nie podobają się billboardy 0 7

Cykl konferencji PiS zaczęli o godz. 10 radni starający się o kolejną kadencję. Nie podobają im się billboardy wymierzone w ich kandydata na prezydenta.

Stawiasz 1 zł, wygrywasz 10 tys. zł jeśli ten kandydat na prezydenta Lublina wygra

Stawiasz 1 zł, wygrywasz 10 tys. zł jeśli ten kandydat na prezydenta Lublina wygra 48 1

Rafał Trzaskowski, Jacek Majchrowski i Hanna Zdanowska to faworyci w wyścigu o fotel prezydenta w Warszawie, Krakowie i Łodzi. Do zmiany gospodarza powinno dojść w Gdańsku i Kielcach wynika z przewidywań analityków legalnego bukmachera TOTALbet.

Rowerem po Starym Mieście? Obietnica kandydata na prezydenta

Rowerem po Starym Mieście? Obietnica kandydata na prezydenta 0 4

Zezwolenie na jazdę rowerami po Starym Mieście zapowiada poseł Jakub Kulesza kandydujący na prezydenta miasta z komitetu „Kukiz, Wolność, Lubelscy Patrioci i Ruchy Miejskie”. W środę zobowiązał się również do tego, że wszelkie projekty dróg rowerowych będzie uzgadniać z samymi zainteresowanymi.

Obietnice Żuka. Co dostaną dzielnice?

Obietnice Żuka. Co dostaną dzielnice? 0 16

Kolejne obietnice złożył Krzysztof Żuk. Wrotków ma dostać szkołę i przedszkole. Szkoła „15” halę sportową, szkoła „30” nowe boiska. Mowa o odnowie Domu Kultury Kolejarza, rewitalizacji doliny Czerniejówki i okolic zalewu, planach zagospodarowania Głuska i Zemborzyc oraz asfalcie dla Kośminka.

Franciszek Smuda: Powrót do Górnika Łęczna jest realny

Franciszek Smuda: Powrót do Górnika Łęczna jest realny 4 4

ROZMOWA Z Franciszkiem Smudą, byłym trenerem Górnika Łęczna

Odmulą dno Zalewu Zemborzyckiego bez spuszczania wody? Za 40 mln zł
galeria

Odmulą dno Zalewu Zemborzyckiego bez spuszczania wody? Za 40 mln zł 106 28

Odmulenie dna Zalewu Zemborzyckiego bez konieczności spuszczania wody zakłada wstępna koncepcja rewitalizacji akwenu przedstawiona przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. Nie jest jednak jeszcze przesądzone, czy ten wariant zostanie zrealizowany.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.