Część linii pojedzie inną drogą, część będzie skrócona. Dotarliśmy do projektu jesiennych zmian tras komunikacji miejskiej. Lubelscy spece od rozkładów pominęli najmocniej krytykowane pomysły zgłoszone przez ekspertów z Krakowa. Teraz ruch należy do Ratusza.
Pełny wykaz zmian zaproponowanych przez Kraków opublikowaliśmy w środę. Wzbudził ogromne emocje. Pasażerowie linii nr 3 protestowali przeciw jej podziałowi na dwie osobne linie. Podobnie zareagowali pasażerowie „dwójki”. Ale MPK uznało, że krytykowane przez nich zmiany trzeba wprowadzić w życie. Najbardziej niezadowoleni byli mieszkańcy Tatar, którym nie spodobał się pomysł wycofania linii nr 9 z ul. Gospodarczej, Łęczyńskiej i Fabrycznej. Od byłego Daewoo miałaby jeździć przez Mełgiewską, al. Tysiąclecia, Świętoduską, Królewską i Bernardyńską. Dla protestujących mamy dobrą wiadomość: „dziewiątka” zostaje na starej trasie. MPK, przynajmniej na razie, nie wprowadzi także kilku innych zmian mocno krytykowanych przez mieszkańców.
Jak wygląda nowy rozkład? Obok publikujemy wykaz zmian, które uwzględnili fachowcy z MPK Lublin. I to właśnie one trafią na biurka urzędników Ratusza, którzy będą mogli jeszcze nanieść poprawki. Nowe trasy zostaną oficjalnie przedstawione prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. •
Przewidywane zmiany
Linia 2 będzie podzielona na dwie linie. Jedna z ul. Willowej pojedzie tylko do ul. Ruskiej, a druga od ul. Ruskiej do Turki.
Linię 3 czeka podobny los. Pierwsza linia ma kursować od Dąbrowicy do ul. Hempla. Druga od Hempla do Głuska.
Linia 7 najprawdopodobniej będzie skrócona do Centrum. Trasę skończy na ul. Mościckiego (przedłużenie Okopowej), a na Felin wróci przez ul. Rusałka, Zamojską i Fabryczną.
Linia 10 z Al. Racławickich skręci w lewo w ul. Sowińskiego. Stamtąd przez Głęboką i ul. Wileńską pojedzie do ul. Bohaterów Monte Cassino, stamtąd w lewo w al. Kraśnicką. MPK rozważa też skrócenie trasy „dziesiątki”, która zamiast do pętli na Węglinie kursowałaby... pod drzwi marketu Tesco.
Linia 20 nie dojedzie na Budowlaną.
Z al. Piłsudskiego nie pojedzie do ul. Kunickiego, ale zakończy swoją trasę przy Dworcu Głównym PKP.
Linia 25 z ul. Kunickiego ma skręcać w ul. Nowy Świat. Dalej pojedzie przez Wrotkowską i Inżynierską do Zemborzyckiej, a dalej po starej trasie do Prawiednik.
Linia 56 z ul. Głębokiej ma dojeżdżać tylko do ul. Filaretów. Tak, jak dawniej, zanim jej trasę wydłużono do ul. Nałęczowskiej na prośbę Akademii Rolniczej. Nie wiadomo jeszcze, czy skrócenie trasy zostanie zgłoszone do akceptacji Ratusza.
Powstaną dwie nowe linie. 52 i 55, które będą kursować na połówkach tras podzielonych linii 2 i 3.