Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

12 października 2011 r.
20:00
Edytuj ten wpis

Co i gdzie boli komunikację miejską w Lublinie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 22 A A
 (Archiwum)
(Archiwum)

Rozkłady jazdy trzeba poprawić. Do takiego wniosku doszli eksperci wynajęci przez Zarząd Transportu Miejskiego. Wytykają m.in. za drogie bilety nocne i zmuszanie pasażerów do biegania między przystankami leżącymi po dwóch stronach ulicy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Analiza przygotowana przez wrocławską firmę ma trzy części. Pierwsza ocenia stan obecny. Druga mówi, jak zmieniać układ tras już teraz i w przyszłości (w miarę rozbudowy trakcji trolejbusowej). Trzecia to propozycje docelowego układu sieci w 2015 r.

ZTM najpierw nie chciał pokazać dokumentu tłumacząc, że nie widział go prezydent. Po interwencji w Ratuszu dostaliśmy plan na 2015 r. Po drugiej – propozycje zmiany tras. Dopiero po trzeciej interwencji ZTM przysłał ocenę tego, co już mamy. I nie jest to laurka.

Eksperci firmy Trako krytykują m.in. taryfę. Radzą wprowadzić:
•bilet 90-minutowy za 3,60 zł
•bilet na 2 linie za 68 zł (zamiast na 1 linię za 62 zł)
•karnety z 10 biletów w cenie 9
•bilety 10-dniowe zamiast 7-dniowych.

Ich zdaniem nocne bilety powinny kosztować 4 zł (90-minutowy za 6 zł), bo teraz kilku osobom taniej wychodzi taksówka.

Chwalą za to wprowadzenie droższych biletów u kierowcy (za 2,80 zł) i biletu 30-minutowego.
Trako krytykuje sytuację na ul. Filaretów, gdzie linie do centrum odjeżdżają z przeciwnych stron ulicy (26 i 31 kontra 39). Tak jest też na Armii Krajowej (26 i 44 kontra 9 i 57).

Fachowcy z Wrocławia proponują zmiany tras: linia 1 do Chłodni zamiast "dziesiątki”, linia 5 z Ruskiej przez Popiełuszki na Willową, a w zamian przez Solidarności i Sikorskiego linia 20, linia 18 w obie strony przez Unicką, linia 26 skrócona do Poręby, 32 przez Sowińskiego, później Walecznych, 39 z Poręby przez Filaretów na Turystyczną, 44 z Nadbystrzyckiej skręca w Zana, dalej Filaretów, Bohaterów Monte Cassino i al. Kraśnicką na Węglin, 55 przez Kompozytorów Polskich, Szeligowskiego, Północną i 3 Maja.

Linie 23, 31, 36 i 40 do likwidacji.

Firma radzi też likwidację linii 152 i zastąpienie jej szczytową 161 z Abramowic na Helenów kursującą co 30 min, skrócenie 153 do Leclerca, a na Węglin jeździłaby nowa 159 z Mełgiewskiej przez Głęboką i Orkana.
– Ale, to tylko propozycje do dyskusji. Nie będziemy wprowadzać gwałtownych zmian, bo chodzi o zadowolenie pasażerów, nie ekspertów – zastrzega Lech Pudło, dyrektor ZTM.

Część dotycząca roku 2015 zakłada więcej linii trolejbusowych i poważne zmiany tras autobusowych. Jeden wariant zachowuje tradycyjną numerację linii, drugi daje trolejbusom numery 1–10, a autobusom trzycyfrowe od 100.

Eksperci szacują też, że wprowadzenie sygnalizacji dającej na skrzyżowaniach zielone światło komunikacji miejskiej pozwoli oszczędzić 16 mln zł na taborze i ok. 1 mln zł rocznie na jego eksploatacji. Przetarg na taki system już rozstrzygnięto, opracuje go rumuńsko-polskie konsorcjum.

Dzielą linie
Dokument sugeruje podział linii na:
• priorytetowe kursujące w szczycie 8 razy na godzinę (9, 15, 18, 26, 158),
• podstawowe, kursujące co 15 minut (6, 10, 13, 17, 29, 32, 34, 39, 44, 55, 57, 150, 151, 153, 155, 156, 157, 159 i 160),
• uzupełniające, kursujące co 30 minut (1, 2, 3, 5, 7, 8, 11, 14, 20, 28, 37, 42, 45 i 47) i dodatkowe, kursujące co 60 minut (0, 4, 12, 16, 19, 21, 22, 25, 50, 54, 56, 73, 78, 79, 85, 161, z wyjątkiem 74 co 45 min., 8 i 27 co 30 min.).
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 22

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Anka / 13 października 2011 r. o 15:15
0
Już po raz kolejny wszyscy zainteresowani wskazują tym "ekspertom", że likwidacja linii nr 31 to błąd. Autobus łączy dwie strony miasta, jeździ nim codziennie wiele osób, w tym studentów. Kiedy oni zaczną słuchać mieszkańców Lublina?
Avatar
marzena / 13 października 2011 r. o 13:08
0
Porażka z linią 27. Powinna być wpisana jako podstawowa i kursować co 15 minut. Proszę niech urzęnicy wsiądą około 16 w mały autobus kursujący na linii 27. powodzenia
Avatar
Pablo / 13 października 2011 r. o 12:42
0
Czy ktoś z Was potrafi trzeźwo przeczytać tekst od początku do końca? Bo chyba nie?
Zamiast 40tki co 15 minut, to na nałkowskich byłaby 15tka nie co 15 minut tylko co 7 minut.
Tak samo zamiast 31 co 15 minut i 26 co 15 minut byloby 26 co 7 minut
Avatar
rr / 13 października 2011 r. o 12:00
0
Czy "fachowcy" z zeszmaconego Wrocławia raczyli by się od nas wreszcie odpieprzyć?Wara wam od linii 31!
Avatar
domyślny / 13 października 2011 r. o 09:56
0
[quote name='Jurgenn' timestamp='1318482394' post='546777']
[size="5"]Mnie najbardziej wkurza jak autobusy i trolejbusy wyjeżdżają z opóźnieniem z przystanku początkowego !!! Nie wiem dlaczego kierowcy celowo opóżniają wyjazd . :-([/size]
[/quote]
Bo mają zbyt rozciągnięte czasy przejazdu między kolejnymi przystankami, więc musieliby jechać bardzo wolno lub długo na nich stać żeby nie odjeżdżać z przystanków przed czasem rozkładowym. A pasażerom chyba lepiej poczekać parę minut na "spóźniony" autobus niż przyjść na przystanek zgodnie z rozkładem jazdy, żeby się dowiedzieć, że jego autobus już pojechał a następny będzie za pół godziny.
[quote name='Jurgenn' timestamp='1318482394' post='546777']
[size="5"]Mnie najbardziej wkurza jak autobusy i trolejbusy wyjeżdżają z opóźnieniem z przystanku początkowego !!! Nie wiem dlaczego kierowcy celowo opóżniają wyjazd . :-([/size]
[/quote]
Bo mają zbyt rozciągnięte czasy przejazdu między kolejnymi przystankami, więc musieliby jechać bardzo wolno lub długo na nich stać żeby nie odjeżdżać z przystanków przed czasem rozkładowym. A pasażerom chyba lepiej poczekać parę minut ... rozwiń
Avatar
40 / 13 października 2011 r. o 08:57
0
Wszystko pięknie, ale czym mamy jeździć do centrum z Nałkowskich, jak zlikwidują 40? Dopiero co wywalczyliśmy, żeby 15 dojeżdżała do tego zapomnianego i ignorowanego przez ZTM osiedla, żeby teraz stracić 40???!!! Ktoś pomyślał o tym? Po co te zmiany? Po co? Zapraszam szanownych ekspertów na przejażdżkę 15 lub 40 w godzinach szczytu. Zapewniam, że odechce się im pisania takich głupot w przyszłości. Ps. Czy nie możemy zamówić ekspertyzy u rodzimych, lubelskich specjalistów, albo - co najlepsze - czy nie wystarczyłoby przeanalizować skargi klientów ZTM i wyciągnąć z nich wnioski? To najtańszy pomysł i gwarancja, że takich "kwiatków" eksperckich nie będzie. W końcu chyba chodzi o usprawnienie komunikacji miejskiej i o dobro pasażera, prawda? A może się mylę?
Wszystko pięknie, ale czym mamy jeździć do centrum z Nałkowskich, jak zlikwidują 40? Dopiero co wywalczyliśmy, żeby 15 dojeżdżała do tego zapomnianego i ignorowanego przez ZTM osiedla, żeby teraz stracić 40???!!! Ktoś pomyślał o tym? Po co te zmiany? Po co? Zapraszam szanownych ekspertów na przejażdżkę 15 lub 40 w godzinach szczytu. Zapewniam, że odechce się im pisania takich głupot w przyszłości. Ps. Czy nie możemy zamówić ekspertyzy u rodzimych, lubelskich specjalistów, albo - co najlepsze - czy nie wystarczyłoby przeanalizować... rozwiń
Avatar
mario92 / 13 października 2011 r. o 08:04
0
LOL 23 wcale nie dubluje 55 bo jedzie po zupełnie innej trasie. I umówmy się jego likwidacja podobnie jak 36 raczej nie przejdzie. Co do 31 i 40 też będą mega protesty i... dobrze bo ten projekt cały jest do bani. W ogóle to porażką jest zwiększanie roli trolejbusów - przy awarii prądu całe miasto zostaje KOMPLETNIE sparaliżowane, a do tego trolejbusy kosztują prawie dwa razy drożej (np. gdyby na 158 jeździły autobusy to w tej cenie byłoby 9-10 kursów na godzinę a nie 6). Argument za ekologia ? tylko że bardziej psuje się środowisko wytwarzając prąd (w polskich warunkach no bo węgiel) niż spalinami a co się daje ludziom - wolniejszy przejazd
LOL 23 wcale nie dubluje 55 bo jedzie po zupełnie innej trasie. I umówmy się jego likwidacja podobnie jak 36 raczej nie przejdzie. Co do 31 i 40 też będą mega protesty i... dobrze bo ten projekt cały jest do bani. W ogóle to porażką jest zwiększanie roli trolejbusów - przy awarii prądu całe miasto zostaje KOMPLETNIE sparaliżowane, a do tego trolejbusy kosztują prawie dwa razy drożej (np. gdyby na 158 jeździły autobusy to w tej cenie byłoby 9-10 kursów na godzinę a nie 6). Argument za ekologia ? tylko że bardziej psuje się środowisko wytwarza... rozwiń
Avatar
qwerty / 13 października 2011 r. o 07:56
0
Idiotyzmem jest pomysł likwidacji linii 23, najstarszej jadącej na Felin. Niepotrzebnie wydłużono 55 na Czechów i zdublowano trasę 23. A tak na marginesie: parę lat temu zatrudniono "fachowców" z Krakowa którzy przekonywali że w Lublinie nie potrzeba autobusów przegubowych. Wrocławianie maja u siebie tramwaje wie co mogą wiedzieć o trolejbusach. Czy my nie mamy własnych inżynierów czy władze są tak zakompleksione że inni zrobia to lepiej?
Avatar
Jurgenn / 13 października 2011 r. o 07:06
0
[size="5"]Mnie najbardziej wkurza jak autobusy i trolejbusy wyjeżdżają z opóźnieniem z przystanku początkowego !!! Nie wiem dlaczego kierowcy celowo opóżniają wyjazd . :-([/size]
Avatar
bambuczko / 12 października 2011 r. o 23:06
0
przepraszam bardzo, a dlaczego rozkładem jazdy zajmuje się wrocławska firma? Co oni wiedzą o Lublinie?! Co za durni ludzie rządzą w Lublinie. To może niech zarządcy lubelscy zrobią roszadę z autobusami w Londynie czy Nowym Jorku
Avatar
Anka / 13 października 2011 r. o 15:15
0
Już po raz kolejny wszyscy zainteresowani wskazują tym "ekspertom", że likwidacja linii nr 31 to błąd. Autobus łączy dwie strony miasta, jeździ nim codziennie wiele osób, w tym studentów. Kiedy oni zaczną słuchać mieszkańców Lublina?
Avatar
marzena / 13 października 2011 r. o 13:08
0
Porażka z linią 27. Powinna być wpisana jako podstawowa i kursować co 15 minut. Proszę niech urzęnicy wsiądą około 16 w mały autobus kursujący na linii 27. powodzenia
Avatar
Pablo / 13 października 2011 r. o 12:42
0
Czy ktoś z Was potrafi trzeźwo przeczytać tekst od początku do końca? Bo chyba nie?
Zamiast 40tki co 15 minut, to na nałkowskich byłaby 15tka nie co 15 minut tylko co 7 minut.
Tak samo zamiast 31 co 15 minut i 26 co 15 minut byloby 26 co 7 minut
Avatar
rr / 13 października 2011 r. o 12:00
0
Czy "fachowcy" z zeszmaconego Wrocławia raczyli by się od nas wreszcie odpieprzyć?Wara wam od linii 31!
Avatar
domyślny / 13 października 2011 r. o 09:56
0
[quote name='Jurgenn' timestamp='1318482394' post='546777']
[size="5"]Mnie najbardziej wkurza jak autobusy i trolejbusy wyjeżdżają z opóźnieniem z przystanku początkowego !!! Nie wiem dlaczego kierowcy celowo opóżniają wyjazd . :-([/size]
[/quote]
Bo mają zbyt rozciągnięte czasy przejazdu między kolejnymi przystankami, więc musieliby jechać bardzo wolno lub długo na nich stać żeby nie odjeżdżać z przystanków przed czasem rozkładowym. A pasażerom chyba lepiej poczekać parę minut na "spóźniony" autobus niż przyjść na przystanek zgodnie z rozkładem jazdy, żeby się dowiedzieć, że jego autobus już pojechał a następny będzie za pół godziny.
[quote name='Jurgenn' timestamp='1318482394' post='546777']
[size="5"]Mnie najbardziej wkurza jak autobusy i trolejbusy wyjeżdżają z opóźnieniem z przystanku początkowego !!! Nie wiem dlaczego kierowcy celowo opóżniają wyjazd . :-([/size]
[/quote]
Bo mają zbyt rozciągnięte czasy przejazdu między kolejnymi przystankami, więc musieliby jechać bardzo wolno lub długo na nich stać żeby nie odjeżdżać z przystanków przed czasem rozkładowym. A pasażerom chyba lepiej poczekać parę minut ... rozwiń
Avatar
40 / 13 października 2011 r. o 08:57
0
Wszystko pięknie, ale czym mamy jeździć do centrum z Nałkowskich, jak zlikwidują 40? Dopiero co wywalczyliśmy, żeby 15 dojeżdżała do tego zapomnianego i ignorowanego przez ZTM osiedla, żeby teraz stracić 40???!!! Ktoś pomyślał o tym? Po co te zmiany? Po co? Zapraszam szanownych ekspertów na przejażdżkę 15 lub 40 w godzinach szczytu. Zapewniam, że odechce się im pisania takich głupot w przyszłości. Ps. Czy nie możemy zamówić ekspertyzy u rodzimych, lubelskich specjalistów, albo - co najlepsze - czy nie wystarczyłoby przeanalizować skargi klientów ZTM i wyciągnąć z nich wnioski? To najtańszy pomysł i gwarancja, że takich "kwiatków" eksperckich nie będzie. W końcu chyba chodzi o usprawnienie komunikacji miejskiej i o dobro pasażera, prawda? A może się mylę?
Wszystko pięknie, ale czym mamy jeździć do centrum z Nałkowskich, jak zlikwidują 40? Dopiero co wywalczyliśmy, żeby 15 dojeżdżała do tego zapomnianego i ignorowanego przez ZTM osiedla, żeby teraz stracić 40???!!! Ktoś pomyślał o tym? Po co te zmiany? Po co? Zapraszam szanownych ekspertów na przejażdżkę 15 lub 40 w godzinach szczytu. Zapewniam, że odechce się im pisania takich głupot w przyszłości. Ps. Czy nie możemy zamówić ekspertyzy u rodzimych, lubelskich specjalistów, albo - co najlepsze - czy nie wystarczyłoby przeanalizować... rozwiń
Avatar
mario92 / 13 października 2011 r. o 08:04
0
LOL 23 wcale nie dubluje 55 bo jedzie po zupełnie innej trasie. I umówmy się jego likwidacja podobnie jak 36 raczej nie przejdzie. Co do 31 i 40 też będą mega protesty i... dobrze bo ten projekt cały jest do bani. W ogóle to porażką jest zwiększanie roli trolejbusów - przy awarii prądu całe miasto zostaje KOMPLETNIE sparaliżowane, a do tego trolejbusy kosztują prawie dwa razy drożej (np. gdyby na 158 jeździły autobusy to w tej cenie byłoby 9-10 kursów na godzinę a nie 6). Argument za ekologia ? tylko że bardziej psuje się środowisko wytwarzając prąd (w polskich warunkach no bo węgiel) niż spalinami a co się daje ludziom - wolniejszy przejazd
LOL 23 wcale nie dubluje 55 bo jedzie po zupełnie innej trasie. I umówmy się jego likwidacja podobnie jak 36 raczej nie przejdzie. Co do 31 i 40 też będą mega protesty i... dobrze bo ten projekt cały jest do bani. W ogóle to porażką jest zwiększanie roli trolejbusów - przy awarii prądu całe miasto zostaje KOMPLETNIE sparaliżowane, a do tego trolejbusy kosztują prawie dwa razy drożej (np. gdyby na 158 jeździły autobusy to w tej cenie byłoby 9-10 kursów na godzinę a nie 6). Argument za ekologia ? tylko że bardziej psuje się środowisko wytwarza... rozwiń
Avatar
qwerty / 13 października 2011 r. o 07:56
0
Idiotyzmem jest pomysł likwidacji linii 23, najstarszej jadącej na Felin. Niepotrzebnie wydłużono 55 na Czechów i zdublowano trasę 23. A tak na marginesie: parę lat temu zatrudniono "fachowców" z Krakowa którzy przekonywali że w Lublinie nie potrzeba autobusów przegubowych. Wrocławianie maja u siebie tramwaje wie co mogą wiedzieć o trolejbusach. Czy my nie mamy własnych inżynierów czy władze są tak zakompleksione że inni zrobia to lepiej?
Avatar
Jurgenn / 13 października 2011 r. o 07:06
0
[size="5"]Mnie najbardziej wkurza jak autobusy i trolejbusy wyjeżdżają z opóźnieniem z przystanku początkowego !!! Nie wiem dlaczego kierowcy celowo opóżniają wyjazd . :-([/size]
Avatar
bambuczko / 12 października 2011 r. o 23:06
0
przepraszam bardzo, a dlaczego rozkładem jazdy zajmuje się wrocławska firma? Co oni wiedzą o Lublinie?! Co za durni ludzie rządzą w Lublinie. To może niech zarządcy lubelscy zrobią roszadę z autobusami w Londynie czy Nowym Jorku
Zobacz wszystkie komentarze 22

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wisła: Królowa polskich śmieciarzy. Czy ktoś to w końcu posprząta?
galeria

Wisła: Królowa polskich śmieciarzy. Czy ktoś to w końcu posprząta?

Gdy Wisła się podnosi, wszystko, co ze sobą niesie, łącznie z górą śmieci i połamanych gałęzi, wpada na brzeg za jej zakolem na wysokości Wólki Gołębskiej. To teren należący do Wód Polskich. Pracownicy spółki przyznają, że na sprzątanie nie mają pieniędzy.

PiS walczy o głosy dla Andrzeja Dudy. Wiec pod pomnikiem Piłsudskiego w Lublinie

PiS walczy o głosy dla Andrzeja Dudy. Wiec pod pomnikiem Piłsudskiego w Lublinie

Politycy PiS, sympatycy tej partii wykorzystują ostatnie godziny kampanii, żeby pozyskać głosy dla Andrzeja Dudy.

Samorządowcy z KO murem za Trzaskowskim. Wiec poparcia w Lublinie

Samorządowcy z KO murem za Trzaskowskim. Wiec poparcia w Lublinie

Radni, burmistrzowie, prezydenci miast związani z Koalicją Obywatelską manifestowali swoje poparcie dla Rafała Trzaskowskiego.

Jarosław Kaczyński w TV Trwam prosi seniorów, żeby „iść na te wybory”

Jarosław Kaczyński w TV Trwam prosi seniorów, żeby „iść na te wybory”

- Mogę zapewnić, że udział w tych wyborach jest naprawdę całkowicie bezpieczny; bezpieczniejszy nawet niż pójście do sklepu; naprawdę nie ma się czego obawiać - powiedział w czwartek w TV Trwam prezes PiS Jarosław Kaczyński.

Sasin w Hrubieszowie. Polityczny konflikt w PiS [opinie i komentarze]

Sasin w Hrubieszowie. Polityczny konflikt w PiS [opinie i komentarze]

Wicepremier Jacek Sasin spotkał się z mieszkańcami. Na deptaku samorządowcy odbierali rządowe promesy. Symboliczny czek dla powiatu trzymała była starosta Maryla Symczuk, a nie Aneta Karpiuk, urzędujący starosta. Obecne władze powiatu są na liście osób do usunięcia z PiS

Rosyjska ciężarówka jechała bez tarczy i klocków hamulcowych

Rosyjska ciężarówka jechała bez tarczy i klocków hamulcowych

- Zupełny brak wyobraźni – tak funkcjonariusze ITD opisują sytuację z rosyjską ciężarówką, którą zatrzymali do kontroli.

Przebudowa ul. Poniatowskiego. Wyburzą budynek, ale nie kiedy są w nim pisklęta

Przebudowa ul. Poniatowskiego. Wyburzą budynek, ale nie kiedy są w nim pisklęta

Nieprędko zacznie się rozbiórka zasiedlonego przez ptaki pustostanu w miejscu, przez które będzie przebiegać nowa jezdnia ul. Poniatowskiego. Jej budowniczy dostali już zgodę na płoszenie ptaków, ale jedynie gołębi i to wyłącznie dorosłych, na dodatek pod warunkiem, że nie wychowują tu one piskląt i nie wysiadują jaj

Radna PiS „pomogła” głosować staruszce. „Dla mnie to wygląda podejrzanie"

Radna PiS „pomogła” głosować staruszce. „Dla mnie to wygląda podejrzanie"

Pani Janina ma 86 lat. Nie brała udziału w pierwszej turze wyborów. W drugiej zagłosowała korespondencyjnie. Pomogła jej w tym radna miejska z klubu PiS. Syn seniorki zgłosił sprawę na policję.

Biała Podlaska: We wrześniu poznamy nowy projekt przebudowy stadionu

Biała Podlaska: We wrześniu poznamy nowy projekt przebudowy stadionu

Radni Zjednoczonej Prawicy chcą poznać założenia nowego projektu przebudowy stadionu. Władze miasta odpowiadają, że koncepcja ma być gotowa do połowy września.

Powiat bialski. Kolejna inwestycja Wipaszu. Tym razem to instytut badawczy

Powiat bialski. Kolejna inwestycja Wipaszu. Tym razem to instytut badawczy

To ma być pierwszy taki instytut badawczy w Europie. W gminie Drelów buduje go firma Wipasz, która w sąsiednim Międzyrzecu Podlaskim ma swój największy zakład drobiarski.

Stosy zdechłych ryb na brzegach jez. Glinki. "Będziemy tu mieli epidemię"

Stosy zdechłych ryb na brzegach jez. Glinki. "Będziemy tu mieli epidemię"

Zamiast plażowiczów dziesiątki czarnych worków zaścielają brzegi jeziora Glinki w Powiecie włodawskim. To efekt trwającej od ponad tygodnia akcji wyławiania martwych ryb z jeziora. – Jeszcze nigdy nie było tak źle – mówi starosta włodawski Andrzej Romańczuk.

Kandydaci do Szkoła Mistrzostwa Sportowego Górnika przeszli testy sprawnościowe
film

Kandydaci do Szkoła Mistrzostwa Sportowego Górnika przeszli testy sprawnościowe

Ósmego lipca odbyły się pierwsze testy sprawnościowe do Szkoły Mistrzostwa Sportowego Górnika Łęczna. Był to obowiązkowy sprawdzian sportowy dla kandydatów na przyszłych uczniów klubowego Liceum.

Spore opóźnienia pociągów na dworcu w Lublinie. Awaria urządzeń

Spore opóźnienia pociągów na dworcu w Lublinie. Awaria urządzeń

Na Dworcu Lublin Główny występują opóźnienia w kursowaniu pociągów. Dotyczy to składów jadących przez Nałęczów, bo tam jest problem.

Pociągiem z Lublina do Włodawy w dwie godziny. Są już pierwsze podpisy

Pociągiem z Lublina do Włodawy w dwie godziny. Są już pierwsze podpisy

230 mln zł, 45 kilometrów długości i 50 minut z Chełma do Włodawy. Jest szansa, że pociągi będą kursowały ta malowniczą trasą.

Chełm. 7 lipca, godzina 17. Trzy osoby trafiły do szpitala, w trzech różnych wypadkach.

Chełm. 7 lipca, godzina 17. Trzy osoby trafiły do szpitala, w trzech różnych wypadkach.

Potrącony rowerzysta, 70-letnia piesza uderzona na przejściu i nieprzytomny 15-latek znaleziony w parku – policjanci i ratownicy, tylko jednego dnia interweniowali trzy razy w ciągu godziny w różnych częściach miasta.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.