Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

15 grudnia 2016 r.
15:23

Dłuższa trakcja w Lublinie. Trolejbusy dojadą do nowych osiedli

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
85 33 A A
Do osiedla Poręba może zostać wydłużona trasa linii 151 (fot. Wojciech Nieśpiałowski)
Do osiedla Poręba może zostać wydłużona trasa linii 151 (fot. Wojciech Nieśpiałowski)

Przedłużona będzie trakcja trolejbusowa na ul. Jana Pawła II i al. Kraśnickiej. Wczoraj przetarg na budowę takiej sieci ogłosił Zarząd Dróg i Mostów. Wkrótce zamówionych ma być także 15 przegubowych trolejbusów z dodatkowym zasilaniem bateryjnym.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty
AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Sieć będzie się ciągnąć od skrzyżowania z Granitową do al. Kraśnickiej, zaś na samej al. Kraśnickiej nowy odcinek trakcji połączy się z tym doprowadzonym do pętli na Węglinie. Pozwoli to uruchomić komunikację trolejbusową dla nowych bloków powstających wzdłuż ul. Jana Pawła II w rejonie Gęsiej. Osiedla te nie mają teraz zbyt wielu połączeń z centrum. To ma się zmienić dzięki rozbudowie trakcji.

– Na pewno chcemy skierować tu co najmniej dwie linie trolejbusowe – informuje Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. Wstępne przymiarki mówią o liniach 151 i 161, które teraz kończą kursy na Węglinie, a miałyby jechać dalej al. Kraśnicką, skręcać w lewo w ul. Jana Pawła II i docierać do pętli „os. Poręba”. – Te dwie linie są najbardziej prawdopodobne, ale jest to jeszcze w fazie analiz.

Dodajmy, że skierowanie tędy linii 161 zrekompensowałoby pasażerom brak autobusowej linii 28, która na początku roku została przekształcona właśnie w „161” i skrócona do pętli „Węglin”.

Jak prędko można się spodziewać trolejbusów przy nowych osiedlach? W ogłoszonym wczoraj przetargu na budowę sieci Zarząd Dróg i Mostów zastrzegł, że trakcja z podstacją zasilającą ma być wykonana najpóźniej do końca sierpnia przyszłego roku. Nie oznacza to, że już od 1 września będzie można wysłać tu trolejbusy, bo trzeba choćby sprawdzić wykonanie sieci i załatwić formalności związane z podłączeniem zasilania.

– Należy się spodziewać, że komunikację uruchomimy jednak bliżej roku 2018 – mówi Malec. Zapowiada, że w pierwszym kwartale przyszłego roku ogłosi przetarg na 15 nowych trolejbusów. Mają to być pojazdy przegubowe, wyposażone w baterie, które umożliwią przejechanie pewnych odcinków bez zasilania z sieci trakcyjnej. ZTM zastrzega, że to dopiero pierwszy z serii takich zakupów.

Przyda się pętla

Miasto rozważa wstępnie budowę nowej pętli przy ul. Jana Pawła II obok ul. Wróblej. Pozwoliłaby ona nieco uporządkować komunikację w tym rejonie. Roli tej nie może pełnić pętla na Węglinie, bo nie da się wysłać stąd żadnej linii tak, by skręcała w lewo i jechała w stronę centrum przez ul. Jana Pawła II. Powód jest prosty: po przebudowie al. Kraśnickiej niemożliwy jest skręt z pętli na Węglinie w lewo.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 33

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
pt2000 / 18 grudnia 2016 r. o 19:38
0
A mnie sie pomysl podoba, 151 i 161 w rejonie Gesiej to bardzo dobry pomysl...ale nie, u nas wszytsko beee, na wszytsko musi spasc krtytka, ze brzydko, ze niepotrzebnie...Teraz tam malo co jezdzi, to skoro maja dodac czesto jezdzace 151 i dodatkowe bezposrednie polaczenia z dworcem PKP, ZUSem, Majdankiem i Felinem to czemu nie? Przestanmy w koncu na wszystko narzekac, sa "trajtki" w Lublinie i beda i koniec-kropka. Proponuje dodtakowo wycofanie z Poreby "13" i puszczenie jej z osiedla Widok po trasie planowanej wczesniej nowej "11", przez Nowy Swiat, niech zajezdza- w obie strony pod dworzec PKP, bo jesli miasto sie wycofuje lub niespecjalnie "pali" do uruchomienia nowej "11" to przynajmniej tak mozna by czesciowo to zrekompensowac.
A mnie sie pomysl podoba, 151 i 161 w rejonie Gesiej to bardzo dobry pomysl...ale nie, u nas wszytsko beee, na wszytsko musi spasc krtytka, ze brzydko, ze niepotrzebnie...Teraz tam malo co jezdzi, to skoro maja dodac czesto jezdzace 151 i dodatkowe bezposrednie polaczenia z dworcem PKP, ZUSem, Majdankiem i Felinem to czemu nie? Przestanmy w koncu na wszystko narzekac, sa "trajtki" w Lublinie i beda i koniec-kropka. Proponuje dodtakowo wycofanie z Poreby "13" i puszczenie jej z osiedla Widok po trasie planowanej wczesni... rozwiń
Avatar
Jaj / 16 grudnia 2016 r. o 20:04
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Dobrze nie gada - pałą go!Jeszcze minie wiele dziesięcioleci zanim akumulatory będą tak wydajne by obsłużyć rozkład całodniowy.Te obecne to zabawki na szczyty i to nie za dlugie.
Dobrze nie gada - pałą go!Jeszcze minie wiele dziesięcioleci zanim akumulatory będą tak wydajne by obsłużyć rozkład całodniowy.Te obecne to zabawki na szczyty i to nie za dlugie. rozwiń
Avatar
riss / 16 grudnia 2016 r. o 14:18
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Dobrze gada - polać mu! Kto dziś pcha się w nową trkację trolejbusową? Ta która jest to niech sobie już wisi póki da radę ale nie budujmy nowej, ludzie! Dla mnie to smierdzi na odległość - chyba ktoś nakupił podzespołów na zapas i nie może ich opchnąć, tak jak z "PAGIERAMI" w pewnej znanej komedii :D:D:D
Dobrze gada - polać mu! Kto dziś pcha się w nową trkację trolejbusową? Ta która jest to niech sobie już wisi póki da radę ale nie budujmy nowej, ludzie! Dla mnie to smierdzi na odległość - chyba ktoś nakupił podzespołów na zapas i nie może ich opchnąć, tak jak z "PAGIERAMI" w pewnej znanej komedii :D:D:D rozwiń
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 14:04
0
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w pr... rozwiń
Avatar
Mecenas / 16 grudnia 2016 r. o 13:39
0
gd napisał:
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
"mamy prawo oddychać powietrzem,nie ołowiem" - doucz się lewacki tłuczku co jest od wielu lat dodatkiem antystukowym do paliwa.
Z takimi ludźmi nie ma rozmowy. I tak nie zrozumieja
Masz rację.Jak ktoś jest tak leniwy że nie wyobraża sobie podróży 500 metrów do endokrynologa to mu nie wytłumaczysz że to on sam sobie źle robi.
Masz rację.Jak ktoś jest tak leniwy że nie wyobraża sobie podróży 500 metrów do endokrynologa to mu nie wytłumaczysz że to on sam sobie źle robi. rozwiń
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 08:56
0
Trajtki na 3 Maja i Krak. Przedmieściu? Nonsens. Wkrótce przecież deptak będzie znów przedłużany. Tym razem do Lipowej. Centrum wyłącznie dla rowerzystów! I w ostateczności pieszych, ale tylko w niektórych miejscach.
Avatar
marcin / 16 grudnia 2016 r. o 07:54
0
Kiedy budowa ulicy Berylowej od Koralowej do Onyksowej ?!?!?!?
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 06:52
0
KIEDY WRESZCIE TRAJTKI POJADĄ NA CZECHÓW??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 06:42
0
Panie prezesie ZTM, a co z os. Botanik, które istnieje od 2000r. i ciągle się powiększa? Komunikacja miejska z tego miejsca to żenada! A później pojawia się zdziwienie, że ludzie jeżdżą swoimi autami zamiast komunikacją miejską...
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 02:01
0
Miasto mogło by się wreszcie dogadać ze Świdnikiem i tam wybudować trakcje. Byli byś my takim mini konglomeratom miejskim.
Avatar
pt2000 / 18 grudnia 2016 r. o 19:38
0
A mnie sie pomysl podoba, 151 i 161 w rejonie Gesiej to bardzo dobry pomysl...ale nie, u nas wszytsko beee, na wszytsko musi spasc krtytka, ze brzydko, ze niepotrzebnie...Teraz tam malo co jezdzi, to skoro maja dodac czesto jezdzace 151 i dodatkowe bezposrednie polaczenia z dworcem PKP, ZUSem, Majdankiem i Felinem to czemu nie? Przestanmy w koncu na wszystko narzekac, sa "trajtki" w Lublinie i beda i koniec-kropka. Proponuje dodtakowo wycofanie z Poreby "13" i puszczenie jej z osiedla Widok po trasie planowanej wczesniej nowej "11", przez Nowy Swiat, niech zajezdza- w obie strony pod dworzec PKP, bo jesli miasto sie wycofuje lub niespecjalnie "pali" do uruchomienia nowej "11" to przynajmniej tak mozna by czesciowo to zrekompensowac.
A mnie sie pomysl podoba, 151 i 161 w rejonie Gesiej to bardzo dobry pomysl...ale nie, u nas wszytsko beee, na wszytsko musi spasc krtytka, ze brzydko, ze niepotrzebnie...Teraz tam malo co jezdzi, to skoro maja dodac czesto jezdzace 151 i dodatkowe bezposrednie polaczenia z dworcem PKP, ZUSem, Majdankiem i Felinem to czemu nie? Przestanmy w koncu na wszystko narzekac, sa "trajtki" w Lublinie i beda i koniec-kropka. Proponuje dodtakowo wycofanie z Poreby "13" i puszczenie jej z osiedla Widok po trasie planowanej wczesni... rozwiń
Avatar
Jaj / 16 grudnia 2016 r. o 20:04
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Dobrze nie gada - pałą go!Jeszcze minie wiele dziesięcioleci zanim akumulatory będą tak wydajne by obsłużyć rozkład całodniowy.Te obecne to zabawki na szczyty i to nie za dlugie.
Dobrze nie gada - pałą go!Jeszcze minie wiele dziesięcioleci zanim akumulatory będą tak wydajne by obsłużyć rozkład całodniowy.Te obecne to zabawki na szczyty i to nie za dlugie. rozwiń
Avatar
riss / 16 grudnia 2016 r. o 14:18
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Dobrze gada - polać mu! Kto dziś pcha się w nową trkację trolejbusową? Ta która jest to niech sobie już wisi póki da radę ale nie budujmy nowej, ludzie! Dla mnie to smierdzi na odległość - chyba ktoś nakupił podzespołów na zapas i nie może ich opchnąć, tak jak z "PAGIERAMI" w pewnej znanej komedii :D:D:D
Dobrze gada - polać mu! Kto dziś pcha się w nową trkację trolejbusową? Ta która jest to niech sobie już wisi póki da radę ale nie budujmy nowej, ludzie! Dla mnie to smierdzi na odległość - chyba ktoś nakupił podzespołów na zapas i nie może ich opchnąć, tak jak z "PAGIERAMI" w pewnej znanej komedii :D:D:D rozwiń
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 14:04
0
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w pr... rozwiń
Avatar
Mecenas / 16 grudnia 2016 r. o 13:39
0
gd napisał:
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
"mamy prawo oddychać powietrzem,nie ołowiem" - doucz się lewacki tłuczku co jest od wielu lat dodatkiem antystukowym do paliwa.
Z takimi ludźmi nie ma rozmowy. I tak nie zrozumieja
Masz rację.Jak ktoś jest tak leniwy że nie wyobraża sobie podróży 500 metrów do endokrynologa to mu nie wytłumaczysz że to on sam sobie źle robi.
Masz rację.Jak ktoś jest tak leniwy że nie wyobraża sobie podróży 500 metrów do endokrynologa to mu nie wytłumaczysz że to on sam sobie źle robi. rozwiń
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 08:56
0
Trajtki na 3 Maja i Krak. Przedmieściu? Nonsens. Wkrótce przecież deptak będzie znów przedłużany. Tym razem do Lipowej. Centrum wyłącznie dla rowerzystów! I w ostateczności pieszych, ale tylko w niektórych miejscach.
Avatar
marcin / 16 grudnia 2016 r. o 07:54
0
Kiedy budowa ulicy Berylowej od Koralowej do Onyksowej ?!?!?!?
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 06:52
0
KIEDY WRESZCIE TRAJTKI POJADĄ NA CZECHÓW??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 06:42
0
Panie prezesie ZTM, a co z os. Botanik, które istnieje od 2000r. i ciągle się powiększa? Komunikacja miejska z tego miejsca to żenada! A później pojawia się zdziwienie, że ludzie jeżdżą swoimi autami zamiast komunikacją miejską...
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 02:01
0
Miasto mogło by się wreszcie dogadać ze Świdnikiem i tam wybudować trakcje. Byli byś my takim mini konglomeratom miejskim.
Zobacz wszystkie komentarze 33

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Skąd się wzięły nowe zachorowania w Lublinie i okolicach? Niepokojące ognisko w powiecie lubelskim
film

Skąd się wzięły nowe zachorowania w Lublinie i okolicach? Niepokojące ognisko w powiecie lubelskim

Tylko dzisiaj w Lubelskiem zanotowano 22 nowe przypadki zakażeń koronawirusem, a władze obawiają się, że może gwałtownie ich przybyć.

Raport o zachorowaniach w Polsce [27 maja, godz. 17.30]

Raport o zachorowaniach w Polsce [27 maja, godz. 17.30]

O 170 nowych potwierdzonych przypadkach zakażenia koronawirusem poinformowało Ministerstwo Zdrowia. Na Covid-19 zmarły trzy osoby.

Jest decyzja radnych w sprawie kraśnickiej porodówki. Zaważył jeden głos

Jest decyzja radnych w sprawie kraśnickiej porodówki. Zaważył jeden głos

Były prośby m.in. ze strony położnych. Były pytania i wątpliwości wysuwane przez opozycyjnych radnych. Były też twarde dane – przedstawione przez władze powiatu i dyrekcję szpitala. Ostatecznie w głosowaniu Rada Powiatu w Kraśniku podjęła decyzję o likwidacji oddziału ginekologiczno-położniczo-noworodkowego.

Tak szkoły w woj. lubelskim walczą o uczniów

Tak szkoły w woj. lubelskim walczą o uczniów

Epidemia koronarowirusa sprawiła, że ósmoklasiści nie mogą odwiedzać szkół ponadpodstawowych żeby sprawdzić, czy chcieliby się w nich uczyć. Decyzja zostanie podjęta wyłącznie w oparciu o informacje znalezione w internecie. Nic dziwnego, że wszystkie szkoły prezentują się tam na skalę znacznie większą niż dotychczas.

Dwóch kandydatów na rektora KUL. Głosowanie w największej auli uniwersytetu

Dwóch kandydatów na rektora KUL. Głosowanie w największej auli uniwersytetu

Ks. prof. Krzysztof Góźdź oraz ks. Prof. Mirosław Kalinowski będą ubiegali się o stanowisko rektora Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Wybory na tej uczelni odbędą się 18 czerwca w największej auli uniwersytetu.

Toksyczne śmieci lubelskich deweloperów zakopywali w polu pod Lubartowem

Toksyczne śmieci lubelskich deweloperów zakopywali w polu pod Lubartowem

Kryminalni z Lublina zatrzymali 44-latka, podejrzanego o nielegalne składowanie toksycznych odpadów w kopalniach piachu niedaleko Lubartowa. To kolejna odsłona śledztwa w tej sprawie. W ubiegłym roku oskarżono przedsiębiorcę, który miał organizować cały proceder.

Takim rzęchem wozili pasażerów z Lublina do Lubartowa

Takim rzęchem wozili pasażerów z Lublina do Lubartowa

Auto miało uszkodzone mocowanie przedniego amortyzatora, a korozja sprawiła, że brakowało elementów ramy nośnej – stwierdził patrol lubelskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

Zamkną fragment Nałęczowskiej. Cały ruch trafi na objazd

Zamkną fragment Nałęczowskiej. Cały ruch trafi na objazd

W piątek i sobotę zamknięty dla samochodów będzie remontowany 700-metrowy odcinek ul. Nałęczowskiej. Zmienionymi trasami będą kursować autobusy komunikacji miejskiej. W kolejnym etapie prac wprowadzony zostanie tu ruch wahadłowy, później ulica zostanie ponownie zamknięta, ale tylko na jeden dzień

Wojciech Chmielarz, „Wyrwa”

Wojciech Chmielarz, „Wyrwa”

Tytułowa wyrwa to pustka, dotkliwy brak. To coś, czego nic nie zmieni i nikt nie wypełni. To opowieść o stracie i poszukiwaniu. O tajemnicy i drodze do prawdy, która ma wiele odsłon.

Jest nowy wicewojewoda lubelski. To były wojskowy i starosta

Jest nowy wicewojewoda lubelski. To były wojskowy i starosta

Wojewoda lubelski Lech Sprawka ma kolejnego zastępcę. Dziś na stanowisko II wicewojewody został powołany Bolesław Gzik

Tak remontują dach, że po deszczu lokatorzy bloku na LSM mają zalane mieszkania
ALARM 24
galeria

Tak remontują dach, że po deszczu lokatorzy bloku na LSM mają zalane mieszkania

Opady deszczu dały się we znaki mieszkańcom bloku przy ul. Balladyny 12 w Lublinie. Zalane zostały ściany oraz podłogi. Lokatorzy podejrzewają, że to przez zaczęty w piątek remont bloku.

Trwa budowa świetlicy wiejskiej w Szarowoli. Wiemy, co się w niej znajdzie

Trwa budowa świetlicy wiejskiej w Szarowoli. Wiemy, co się w niej znajdzie

Ściany już stoją, a na więźbie dachowej wkrótce pojawi się pokrycie. Trwa budowa świetlicy wiejskiej, która spełniać będzie bardzo wiele zadań.

Uciekali z narkotykami. Poważne zarzuty dla lubelskich pseudokibiców
galeria
film

Uciekali z narkotykami. Poważne zarzuty dla lubelskich pseudokibiców

Nawet 12 lat więzienia grozi dwóm młodym mężczyznom, którzy uciekali przed policjantami. Zostali zatrzymani po tym, jak rozbili swoje auto na skrzyżowaniu al. Kraśnickiej i ul. Jana Pawła II w Lublinie. W samochodzie wieźli 3 kg marihuany.

Pijany kierowca potrącił dwóch chłopców i uciekł. Daleko nie zajechał
film

Pijany kierowca potrącił dwóch chłopców i uciekł. Daleko nie zajechał

60-latek potrącił samochodem dwoje dzieci w wieku 7 i 10 lat. Pijany kierowca uciekł z miejsca wypadku.

Bimbrownia w domu mieszkanki Radzynia Podlaskiego

Bimbrownia w domu mieszkanki Radzynia Podlaskiego

Radzyńscy kryminalni weszli wczoraj na posesję w Radzyniu Podlaskim.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.