Quantcast

Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

15 grudnia 2016 r.
15:23

Dłuższa trakcja w Lublinie. Trolejbusy dojadą do nowych osiedli

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
85 33 A A
Do osiedla Poręba może zostać wydłużona trasa linii 151 (fot. Wojciech Nieśpiałowski)
Do osiedla Poręba może zostać wydłużona trasa linii 151 (fot. Wojciech Nieśpiałowski)

Przedłużona będzie trakcja trolejbusowa na ul. Jana Pawła II i al. Kraśnickiej. Wczoraj przetarg na budowę takiej sieci ogłosił Zarząd Dróg i Mostów. Wkrótce zamówionych ma być także 15 przegubowych trolejbusów z dodatkowym zasilaniem bateryjnym.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty
AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Sieć będzie się ciągnąć od skrzyżowania z Granitową do al. Kraśnickiej, zaś na samej al. Kraśnickiej nowy odcinek trakcji połączy się z tym doprowadzonym do pętli na Węglinie. Pozwoli to uruchomić komunikację trolejbusową dla nowych bloków powstających wzdłuż ul. Jana Pawła II w rejonie Gęsiej. Osiedla te nie mają teraz zbyt wielu połączeń z centrum. To ma się zmienić dzięki rozbudowie trakcji.

– Na pewno chcemy skierować tu co najmniej dwie linie trolejbusowe – informuje Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. Wstępne przymiarki mówią o liniach 151 i 161, które teraz kończą kursy na Węglinie, a miałyby jechać dalej al. Kraśnicką, skręcać w lewo w ul. Jana Pawła II i docierać do pętli „os. Poręba”. – Te dwie linie są najbardziej prawdopodobne, ale jest to jeszcze w fazie analiz.

Dodajmy, że skierowanie tędy linii 161 zrekompensowałoby pasażerom brak autobusowej linii 28, która na początku roku została przekształcona właśnie w „161” i skrócona do pętli „Węglin”.

Jak prędko można się spodziewać trolejbusów przy nowych osiedlach? W ogłoszonym wczoraj przetargu na budowę sieci Zarząd Dróg i Mostów zastrzegł, że trakcja z podstacją zasilającą ma być wykonana najpóźniej do końca sierpnia przyszłego roku. Nie oznacza to, że już od 1 września będzie można wysłać tu trolejbusy, bo trzeba choćby sprawdzić wykonanie sieci i załatwić formalności związane z podłączeniem zasilania.

– Należy się spodziewać, że komunikację uruchomimy jednak bliżej roku 2018 – mówi Malec. Zapowiada, że w pierwszym kwartale przyszłego roku ogłosi przetarg na 15 nowych trolejbusów. Mają to być pojazdy przegubowe, wyposażone w baterie, które umożliwią przejechanie pewnych odcinków bez zasilania z sieci trakcyjnej. ZTM zastrzega, że to dopiero pierwszy z serii takich zakupów.

Przyda się pętla

Miasto rozważa wstępnie budowę nowej pętli przy ul. Jana Pawła II obok ul. Wróblej. Pozwoliłaby ona nieco uporządkować komunikację w tym rejonie. Roli tej nie może pełnić pętla na Węglinie, bo nie da się wysłać stąd żadnej linii tak, by skręcała w lewo i jechała w stronę centrum przez ul. Jana Pawła II. Powód jest prosty: po przebudowie al. Kraśnickiej niemożliwy jest skręt z pętli na Węglinie w lewo.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 33

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
pt2000 / 18 grudnia 2016 r. o 19:38
A mnie sie pomysl podoba, 151 i 161 w rejonie Gesiej to bardzo dobry pomysl...ale nie, u nas wszytsko beee, na wszytsko musi spasc krtytka, ze brzydko, ze niepotrzebnie...Teraz tam malo co jezdzi, to skoro maja dodac czesto jezdzace 151 i dodatkowe bezposrednie polaczenia z dworcem PKP, ZUSem, Majdankiem i Felinem to czemu nie? Przestanmy w koncu na wszystko narzekac, sa "trajtki" w Lublinie i beda i koniec-kropka. Proponuje dodtakowo wycofanie z Poreby "13" i puszczenie jej z osiedla Widok po trasie planowanej wczesniej nowej "11", przez Nowy Swiat, niech zajezdza- w obie strony pod dworzec PKP, bo jesli miasto sie wycofuje lub niespecjalnie "pali" do uruchomienia nowej "11" to przynajmniej tak mozna by czesciowo to zrekompensowac.
A mnie sie pomysl podoba, 151 i 161 w rejonie Gesiej to bardzo dobry pomysl...ale nie, u nas wszytsko beee, na wszytsko musi spasc krtytka, ze brzydko, ze niepotrzebnie...Teraz tam malo co jezdzi, to skoro maja dodac czesto jezdzace 151 i dodatkowe bezposrednie polaczenia z dworcem PKP, ZUSem, Majdankiem i Felinem to czemu nie? Przestanmy w koncu na wszystko narzekac, sa "trajtki" w Lublinie i beda i koniec-kropka. Proponuje dodtakowo wycofanie z Poreby "13" i puszczenie jej z osiedla Widok po trasie planowanej wczesni... rozwiń
Avatar
Jaj / 16 grudnia 2016 r. o 20:04
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Dobrze nie gada - pałą go!Jeszcze minie wiele dziesięcioleci zanim akumulatory będą tak wydajne by obsłużyć rozkład całodniowy.Te obecne to zabawki na szczyty i to nie za dlugie.
Dobrze nie gada - pałą go!Jeszcze minie wiele dziesięcioleci zanim akumulatory będą tak wydajne by obsłużyć rozkład całodniowy.Te obecne to zabawki na szczyty i to nie za dlugie. rozwiń
Avatar
riss / 16 grudnia 2016 r. o 14:18
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Dobrze gada - polać mu! Kto dziś pcha się w nową trkację trolejbusową? Ta która jest to niech sobie już wisi póki da radę ale nie budujmy nowej, ludzie! Dla mnie to smierdzi na odległość - chyba ktoś nakupił podzespołów na zapas i nie może ich opchnąć, tak jak z "PAGIERAMI" w pewnej znanej komedii :D:D:D
Dobrze gada - polać mu! Kto dziś pcha się w nową trkację trolejbusową? Ta która jest to niech sobie już wisi póki da radę ale nie budujmy nowej, ludzie! Dla mnie to smierdzi na odległość - chyba ktoś nakupił podzespołów na zapas i nie może ich opchnąć, tak jak z "PAGIERAMI" w pewnej znanej komedii :D:D:D rozwiń
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 14:04
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w pr... rozwiń
Avatar
Mecenas / 16 grudnia 2016 r. o 13:39
gd napisał:
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
"mamy prawo oddychać powietrzem,nie ołowiem" - doucz się lewacki tłuczku co jest od wielu lat dodatkiem antystukowym do paliwa.
Z takimi ludźmi nie ma rozmowy. I tak nie zrozumieja
Masz rację.Jak ktoś jest tak leniwy że nie wyobraża sobie podróży 500 metrów do endokrynologa to mu nie wytłumaczysz że to on sam sobie źle robi.
Masz rację.Jak ktoś jest tak leniwy że nie wyobraża sobie podróży 500 metrów do endokrynologa to mu nie wytłumaczysz że to on sam sobie źle robi. rozwiń
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 08:56
Trajtki na 3 Maja i Krak. Przedmieściu? Nonsens. Wkrótce przecież deptak będzie znów przedłużany. Tym razem do Lipowej. Centrum wyłącznie dla rowerzystów! I w ostateczności pieszych, ale tylko w niektórych miejscach.
Avatar
marcin / 16 grudnia 2016 r. o 07:54
Kiedy budowa ulicy Berylowej od Koralowej do Onyksowej ?!?!?!?
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 06:52
KIEDY WRESZCIE TRAJTKI POJADĄ NA CZECHÓW??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 06:42
Panie prezesie ZTM, a co z os. Botanik, które istnieje od 2000r. i ciągle się powiększa? Komunikacja miejska z tego miejsca to żenada! A później pojawia się zdziwienie, że ludzie jeżdżą swoimi autami zamiast komunikacją miejską...
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 02:01
Miasto mogło by się wreszcie dogadać ze Świdnikiem i tam wybudować trakcje. Byli byś my takim mini konglomeratom miejskim.
Avatar
pt2000 / 18 grudnia 2016 r. o 19:38
A mnie sie pomysl podoba, 151 i 161 w rejonie Gesiej to bardzo dobry pomysl...ale nie, u nas wszytsko beee, na wszytsko musi spasc krtytka, ze brzydko, ze niepotrzebnie...Teraz tam malo co jezdzi, to skoro maja dodac czesto jezdzace 151 i dodatkowe bezposrednie polaczenia z dworcem PKP, ZUSem, Majdankiem i Felinem to czemu nie? Przestanmy w koncu na wszystko narzekac, sa "trajtki" w Lublinie i beda i koniec-kropka. Proponuje dodtakowo wycofanie z Poreby "13" i puszczenie jej z osiedla Widok po trasie planowanej wczesniej nowej "11", przez Nowy Swiat, niech zajezdza- w obie strony pod dworzec PKP, bo jesli miasto sie wycofuje lub niespecjalnie "pali" do uruchomienia nowej "11" to przynajmniej tak mozna by czesciowo to zrekompensowac.
A mnie sie pomysl podoba, 151 i 161 w rejonie Gesiej to bardzo dobry pomysl...ale nie, u nas wszytsko beee, na wszytsko musi spasc krtytka, ze brzydko, ze niepotrzebnie...Teraz tam malo co jezdzi, to skoro maja dodac czesto jezdzace 151 i dodatkowe bezposrednie polaczenia z dworcem PKP, ZUSem, Majdankiem i Felinem to czemu nie? Przestanmy w koncu na wszystko narzekac, sa "trajtki" w Lublinie i beda i koniec-kropka. Proponuje dodtakowo wycofanie z Poreby "13" i puszczenie jej z osiedla Widok po trasie planowanej wczesni... rozwiń
Avatar
Jaj / 16 grudnia 2016 r. o 20:04
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Dobrze nie gada - pałą go!Jeszcze minie wiele dziesięcioleci zanim akumulatory będą tak wydajne by obsłużyć rozkład całodniowy.Te obecne to zabawki na szczyty i to nie za dlugie.
Dobrze nie gada - pałą go!Jeszcze minie wiele dziesięcioleci zanim akumulatory będą tak wydajne by obsłużyć rozkład całodniowy.Te obecne to zabawki na szczyty i to nie za dlugie. rozwiń
Avatar
riss / 16 grudnia 2016 r. o 14:18
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Dobrze gada - polać mu! Kto dziś pcha się w nową trkację trolejbusową? Ta która jest to niech sobie już wisi póki da radę ale nie budujmy nowej, ludzie! Dla mnie to smierdzi na odległość - chyba ktoś nakupił podzespołów na zapas i nie może ich opchnąć, tak jak z "PAGIERAMI" w pewnej znanej komedii :D:D:D
Dobrze gada - polać mu! Kto dziś pcha się w nową trkację trolejbusową? Ta która jest to niech sobie już wisi póki da radę ale nie budujmy nowej, ludzie! Dla mnie to smierdzi na odległość - chyba ktoś nakupił podzespołów na zapas i nie może ich opchnąć, tak jak z "PAGIERAMI" w pewnej znanej komedii :D:D:D rozwiń
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 14:04
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w przeciwieństwie do np. tramwaju więc i tu nie ma argumentu.
Co za delikatnie rzecz ujmując nierozumny człowiek chce nadal rozbudowywać sieć trolejbusową??? Panie Żuk, pilnuj Pan swoich urzędników! Obecnie kiedy są już elektryczne autobusy (nawet produkowane w Lublinie) nie ma już żadnego uzasadnienia dla wywalania OGROMNYCH PIENIĘDZY na budowę trakcji bardzo OSZPECAJĄCEJ miasto. Uzasadnienie było dotychczas takie, że chodzi o ograniczenie spalin w mieście - nawet mnie to przekonywało ale przy elektrycznych autobusach nie ma już żadnego uzasadnienia! I trolejbus i autobus i tak muszą stać w korku w pr... rozwiń
Avatar
Mecenas / 16 grudnia 2016 r. o 13:39
gd napisał:
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
"mamy prawo oddychać powietrzem,nie ołowiem" - doucz się lewacki tłuczku co jest od wielu lat dodatkiem antystukowym do paliwa.
Z takimi ludźmi nie ma rozmowy. I tak nie zrozumieja
Masz rację.Jak ktoś jest tak leniwy że nie wyobraża sobie podróży 500 metrów do endokrynologa to mu nie wytłumaczysz że to on sam sobie źle robi.
Masz rację.Jak ktoś jest tak leniwy że nie wyobraża sobie podróży 500 metrów do endokrynologa to mu nie wytłumaczysz że to on sam sobie źle robi. rozwiń
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 08:56
Trajtki na 3 Maja i Krak. Przedmieściu? Nonsens. Wkrótce przecież deptak będzie znów przedłużany. Tym razem do Lipowej. Centrum wyłącznie dla rowerzystów! I w ostateczności pieszych, ale tylko w niektórych miejscach.
Avatar
marcin / 16 grudnia 2016 r. o 07:54
Kiedy budowa ulicy Berylowej od Koralowej do Onyksowej ?!?!?!?
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 06:52
KIEDY WRESZCIE TRAJTKI POJADĄ NA CZECHÓW??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 06:42
Panie prezesie ZTM, a co z os. Botanik, które istnieje od 2000r. i ciągle się powiększa? Komunikacja miejska z tego miejsca to żenada! A później pojawia się zdziwienie, że ludzie jeżdżą swoimi autami zamiast komunikacją miejską...
Avatar
Gość / 16 grudnia 2016 r. o 02:01
Miasto mogło by się wreszcie dogadać ze Świdnikiem i tam wybudować trakcje. Byli byś my takim mini konglomeratom miejskim.
Zobacz wszystkie komentarze 33

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Październik w Centrum Kultury w Lublinie i przestrzeń tańca
wideo
film

Październik w Centrum Kultury w Lublinie i przestrzeń tańca

Słowo „przestrzeń” nie pada tu przypadkowo, ale równie ważne jest to, że w październiku miłośnicy tańca będą bardzo zadowoleni.

Miasto Lublin musi zwrócić spory kawałek ziemi. Miała być szkoła, ale nie powstała

Miasto Lublin musi zwrócić spory kawałek ziemi. Miała być szkoła, ale nie powstała

Miasto przegrało sądowe spory o własność gruntów położonych między ul. Jana Pawła II a wąwozem. Władze Lublina muszą zwrócić tę ziemię spadkobiercom dawnych właścicieli. Wydane przedwczoraj wyroki są już prawomocne.

Pod koszami Dziennika Wschodniego im. Andrzeja Wawrzyckiego. W niedzielę rusza kolejny sezon najstarszych w naszym regionie rozgrywek

Pod koszami Dziennika Wschodniego im. Andrzeja Wawrzyckiego. W niedzielę rusza kolejny sezon najstarszych w naszym regionie rozgrywek

Tytułu broni zespół 4-tego Piętra. O jego sile stanowili w poprzednim sezonie głównie gracze podkoszowi jak Marcin Ożga, Łukasz Łukawski czy Marek Macieszczuk. Drugie miejsce zajęło The Reds Iglo-Klima, a podium uzupełnił Symbit

Bridget Jones wraca.  Program TV 30 września - 2 października 2022
30 września 2022, 20:00

Bridget Jones wraca. Program TV 30 września - 2 października 2022

W najbliższy weekend w telewizji będzie można zobaczyć m.in. festiwalowy "Portret kobiety w ogniu". Nie zabraknie też rozrywki w postaci takich filmów, jak "Alita: battle Angel" czy "Krzyk". Poniżej prezentuję kilka wybranych opcji filmowych na weekend.

Puławska Spółdzielnia Mieszkaniowa buduje nowe drogi. To strategiczna kwestia bezpieczeństwa

Puławska Spółdzielnia Mieszkaniowa buduje nowe drogi. To strategiczna kwestia bezpieczeństwa

Zgodnie wytycznymi straży pożarnej, zarządcy osiedli mieszkaniowych muszą poprawić dojazd do wskazanych budynków wielorodzinnych. Chodzi o to, by w razie zagrożenia, strażacy mogli szybko dotrzeć pod każdy adres. Nowych dróg pożarowych najszybciej przybywa na os. Niwa.

Już jutro zmiany na przystankach w Lublinie. Nowy rozkład komunikacji miejskiej

Już jutro zmiany na przystankach w Lublinie. Nowy rozkład komunikacji miejskiej

Od soboty będą obowiązywać nowe rozkłady jazdy autobusów i trolejbusów.

LUK Lublin zaczyna sezon od meczu z Cerrad Enea Czarnymi Radom

LUK Lublin zaczyna sezon od meczu z Cerrad Enea Czarnymi Radom

Cerrad Enea Czarni Radom będą przeciwnikiem LUK Lublin w pierwszej kolejce nowego sezonu. Mecz rozegrany zostanie w hali Globus, w sobotę, o godz 20.30. Transmisja w Polsacie Sport Extra

Jak czas spędzają przedszkolaki w Chełmie? Np. z robotami

Jak czas spędzają przedszkolaki w Chełmie? Np. z robotami

Eko-warsztaty, nauka robotyki oraz zajęcia z ratownikami dotyczące bezpieczeństwa – takie atrakcje czekały na młodych mieszkańców i mieszkanki Chełma oraz okolic podczas tegorocznego „Lata z CEMEX”. W warsztatach, zabawach integracyjnych i wycieczkach uczestniczyło w sumie ponad 180 dzieci. Organizatorami wydarzenia byli: CEMEX Polska oraz Młodzieżowy Dom Kultury w Chełmie.

Lubelski ser ricotta. Wszystko zależy od szczęścia krowy
złota setka 2021

Lubelski ser ricotta. Wszystko zależy od szczęścia krowy

Szczęśliwe krowy biegają po ekologicznych łąkach i odpoczywają w promieniach słońca. Reklama? Nie, rzeczywistość w Ekologicznym Gospodarstwie „Pod Kasztanem”. Gospodarstwie, które produkuje wyjątkowy nabiał.

Historia klocków LEGO

Historia klocków LEGO

Trudno znaleźć jest osobę, która nie bawiłaby się w dzieciństwie klockami LEGO. Jeszcze trudniej znaleźć jest osobę, która by o nich nie słyszała. Klocki LEGO to zabawka, z którą większość utożsamia swoje dzieciństwo. Nie każdy jednak wie, jaka historia za nimi stoi i jak wyglądały początki LEGO. W tym artykule postaramy się przybliżyć tę kwestię i w skrócie przestawić historię owej firmy.

Koncert piosenek filmowych w Puławach
6 października 2022, 18:00

Koncert piosenek filmowych w Puławach

Dom Chemika w Puławach (ul. Wojska Polskiego 4) zaprasza na koncert "Tak jak w kinie" w wykonaniu zespołu STARsi. Wydarzenie odbędzie się 6 października o godz. 18.

Wdowa po Andrzeju Izdebskim przerywa milczenie. Mówi jak wyglądał zakup respiratorów za 200 mln zł

Wdowa po Andrzeju Izdebskim przerywa milczenie. Mówi jak wyglądał zakup respiratorów za 200 mln zł

Mąż nie chciał rozmawiać z mediami. Powiedział, że w ministerstwie obiecali mu, że jak będzie siedział cichutko, to oni mu za to załatwią inny duży kontrakt – mówi Ewa Izdebska, wdowa po właścicielu firmy E&K zamieszanego w jedną z najgłośniejszych afer ostatnich lat.

Męczy cię alergia? Zadbaj o higienę snu z materacami Hilding Anders

Męczy cię alergia? Zadbaj o higienę snu z materacami Hilding Anders

Alergia jest schorzeniem cywilizacyjnym, które jest diagnozowane u coraz większej części społeczeństwa. Dokuczliwe objawy choroby utrudniają codzienne funkcjonowanie, a także przyczyniają się do obniżenia jakości snu i nocnej regeneracji organizmu. Jednym ze sposobów na zapewnienie alergikowi najlepszych warunków do spania jest zakup materaca o właściwościach przeciwalergicznych. Jakie podłoża o takim działaniu można znaleźć w ofercie marki Hilding Anders?

60-latek zasnął za kierownicą?

60-latek zasnął za kierownicą?

Kierowca opla został ranny w wypadku, do którego doszło minionej nocy w Woli Dużej (powiat biłgorajski).

Jak przestrzegać segregacji odpadów na co dzień?

Jak przestrzegać segregacji odpadów na co dzień?

Codzienna segregacja śmieci wcale nie jest zadaniem trudnym. Wystarczy zapamiętać podstawowe zasady, jakie rządzą selektywną zbiórką odpadów. Warto również zwracać uwagę na surowce, z których składają się śmieci, tak by nie popełniać nieświadomie błędów nieprawidłowej interpretacji danego odpadu i nie wyrzucać go do kubła, do którego trafić nie powinien.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty