Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

4 stycznia 2013 r.
19:50
Edytuj ten wpis

Inwestycje w Lublinie. Czysta energia ze słomy

0 18 A A
Elektrownia co roku będzie potrzebowała dostaw blisko 300 tys. ton słomy (Tergopower)
Elektrownia co roku będzie potrzebowała dostaw blisko 300 tys. ton słomy (Tergopower)

Jeszcze w tym roku może ruszyć w Lublinie budowa nowej, ekologicznej elektrociepłowni za ponad 140 mln euro.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Za projektem, o którym pisaliśmy pod koniec grudnia, stoi norweska firma Tergopower. Spółka chce zbudować u nas instalację zdolną wytworzyć 43 MW energii elektrycznej i 15 MW energii cieplnej. Elektrociepłownia ma powstać przy ul. Mełgiewskiej, za sklepem sieci Castorama.

– Pracujemy nad analizą środowiskową. Przygotowujemy również wniosek o przyłączenie do sieci energetycznej – mówi Einar Vangsnes z zarządu Tergopower. – Pod koniec lutego dokument ten powinien trafić do PGE. Bardzo zaawansowane są również prace nad projektem technicznym samej instalacji.

Inwestorzy mają już za sobą rozmowy z operatorem sieci energetycznej, władzami Lublina i województwa.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni ze wsparcia ze strony samorządowców – dodaje Kenneth Fredriksen, dyrektor operacyjny Tergopower. – Chcielibyśmy jak najszybciej otrzymać pozwolenie na budowę. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to już pod koniec roku moglibyśmy rozpocząć prace.

Budowa instalacji ma potrwać 18 miesięcy. To oznacza, że w 2015 roku elektrownia rozpoczęłaby pracę. Inwestor nastawia się przede wszystkim na produkcję energii elektrycznej. Jako surowiec ma służyć słoma.
– Roczne zapotrzebowanie obliczamy na 270 tys. ton – precyzuje Fredriksen. – Myślę, że to bardzo dobra wiadomość dla lubelskich rolników. Oczywiście, zastosujemy bardzo elastyczną technologię, która pozwoli na wykorzystanie także innych surowców organicznych.

Wraz z elektrociepłownią, w całym regionie ma powstać sieć punktów skupu biomasy. Przedstawiciele inwestora poszukują już odpowiednich lokalizacji.

– Grunt pod budowę samej instalacji został już zabezpieczony – dodaje Sebastian Soluch z zarządu Tergopower. – Nasz wybór padł na Lublin ze względu na dobrą infrastrukturę. Chodzi m.in. o bliskość linii kolejowej i trasy w kierunku Zamościa. Przyłączenie do sieci energetycznej i ciepłowniczej również nie będzie wymagało wielkich nakładów. Poza tym Lubelskie to region rolniczy. Nie powinno więc być problemów z dostępem do biomasy.

Inwestor szacuje, że realizacja projektu pochłonie od 140 do 145 mln euro. Elektrociepłownia zatrudni ponad 30 pracowników, ale nawet kilkaset osób może znaleźć zajęcie przy dostawach surowców.

Komentarze 18

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Josef / 6 stycznia 2013 o 09:16
0
Ale ogłupiają społeczeństwo!Jak rolnicy przestają produkować,bo się lepiej opłacają odłogi to oni wprowadzają inwestycję na słomę.Kiedy się Naród podniesie i powie dość tej Tuskowej mafii???Jak to może być ,aby Polska ,kraj typowo rolniczy sprowadzał żywność na zaopatrzenie wewnętrzne.Co gorsza ,u władzy od okupacji jest rzekomo partia chłopska,która jak żadna inna dopasowuje się do układów ,a nie kształtuje sprzyjających naszej gospodarce!!!Jest jak rak na organiźmie,a społeczeństwo ich traktuje jak obrońców!
Avatar
saoguo / 5 stycznia 2013 o 23:08
0
[quote name='krzoy' timestamp='1357388210' post='716661']
Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem (jeśli potrafisz..) cały art. a nie tylko tytuł... Ponadto nie wolno co roku przyorywać słomy, gdyż zachwiało by to równowagę koloidalną w glebie. Dodatkowo powstaje coraz więcej upraw roślin energetycznych. Inwestycja ta jest konkurencją dla monopolistycznego rynku energetycznego w polsce, wiec jest to krok w dobrym kierunku...!
[/quote]

No właśnie czytanie ze zrozumieniem.W notatce napisano że paliwem ma być słoma .Ja, gdybyś dokładnie przeczytał ze zrozumieniem napisałem że paliwem powinny być inne rośliny energetyczne a słoma ewentualnym uzupełnienie.Czytaj wszystko i łącz wyrazy w całość wtedy zrozumiesz sens.Pojedyncze słowa zwiodą cię na manowce.Co do przeorywania słomy.Pewnie jesteś zwolennikiem tylko nawozów mineralnych bez stosowania materiału organicznego.Uważam że myślisz bez perspektywicznego spojrzenia na problem.Pole to nie szklarnia gdzie hoduje się rośliny na wełnie mineralnej i roztworze nawozu sztucznego i dobrze jest gdy w glebie jest próchnica.Znawco.
[quote name='krzoy' timestamp='1357388210' post='716661']
Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem (jeśli potrafisz..) cały art. a nie tylko tytuł... Ponadto nie wolno co roku przyorywać słomy, gdyż zachwiało by to równowagę koloidalną w glebie. Dodatkowo powstaje coraz więcej upraw roślin energetycznych. Inwestycja ta jest konkurencją dla monopolistycznego rynku energetycznego w polsce, wiec jest to krok w dobrym kierunku...!
[/quote]

No właśnie czytanie ze zrozumieniem.W notatce napisano że p... rozwiń
Avatar
Ja / 5 stycznia 2013 o 16:11
0
[quote name='Andrzej' timestamp='1357390678' post='716669']
Diamentami też można palić, tylko dlaczego nikt tego nie robi?. Jaką wartość energetyczną ma słoma?. Gdzie transport, składowanie i inne koszty?. Może miast wozić tą słomę to opalać ciepłownie paliwem zurzytym na jej pozyskanie i transport?. Słoma nadaje się do wypchania pustych łbów tych "naukowców"
[/quote]
Masz rację, tylko nie o to w tym misiu chodzi. Chłopaki będą dzięki temu mieli zielone certyfikaty czyli nie będą musieli płacić za emisję CO2 w innym swoim geszewcie. A jak jeszcze podatki poprzez tzw. dotacje łunijne dofinansuje tego misia, to interes sam cymes.
[quote name='Andrzej' timestamp='1357390678' post='716669']
Diamentami też można palić, tylko dlaczego nikt tego nie robi?. Jaką wartość energetyczną ma słoma?. Gdzie transport, składowanie i inne koszty?. Może miast wozić tą słomę to opalać ciepłownie paliwem zurzytym na jej pozyskanie i transport?. Słoma nadaje się do wypchania pustych łbów tych "naukowców"
[/quote]
Masz rację, tylko nie o to w tym misiu chodzi. Chłopaki będą dzięki temu mieli zielone certyfikaty czyli nie będą musieli pł... rozwiń
Avatar
Andrzej / 5 stycznia 2013 o 13:57
0
Diamentami też można palić, tylko dlaczego nikt tego nie robi?. Jaką wartość energetyczną ma słoma?. Gdzie transport, składowanie i inne koszty?. Może miast wozić tą słomę to opalać ciepłownie paliwem zurzytym na jej pozyskanie i transport?. Słoma nadaje się do wypchania pustych łbów tych "naukowców"
Avatar
Gość / 5 stycznia 2013 o 13:50
0
Po co to pisac jak nie wiadomo czy wybuduja
Znajac zycie to nie
Avatar
krzoy / 5 stycznia 2013 o 13:16
0
[quote name='Adjacent sLasth' timestamp='1357374035' post='716611']
Ktoś nie myśli .Przecież słoma która zostanie spalona nie wróci do gleby by poprawić jej warunki zatrzymywania wody, powstawania próchnicy .Słoma powinna być tylko ewentualnym uzupełnieniem natomiast głównym paliwem wierzba i inne rośliny których rozkład jest długi i nie nadają się na nawóz.Lubelszczyzna stepowieje i sprzątnięcie całej masy organicznej z pól przyspieszy ten proces.
[/quote]
Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem (jeśli potrafisz..) cały art. a nie tylko tytuł... Ponadto nie wolno co roku przyorywać słomy, gdyż zachwiało by to równowagę koloidalną w glebie. Dodatkowo powstaje coraz więcej upraw roślin energetycznych. Inwestycja ta jest konkurencją dla monopolistycznego rynku energetycznego w polsce, wiec jest to krok w dobrym kierunku...!
[quote name='Adjacent sLasth' timestamp='1357374035' post='716611']
Ktoś nie myśli .Przecież słoma która zostanie spalona nie wróci do gleby by poprawić jej warunki zatrzymywania wody, powstawania próchnicy .Słoma powinna być tylko ewentualnym uzupełnieniem natomiast głównym paliwem wierzba i inne rośliny których rozkład jest długi i nie nadają się na nawóz.Lubelszczyzna stepowieje i sprzątnięcie całej masy organicznej z pól przyspieszy ten proces.
[/quote]
Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem (jeśli p... rozwiń
Avatar
skn.ogniwo / 5 stycznia 2013 o 12:41
0
Ciekawa wypowiedź prezesa Instytutu Energetyki Odnawialnej odnośnie biomasy: [url="http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lo3ThMc6tns"]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lo3ThMc6tns[/url]
Avatar
Gość / 5 stycznia 2013 o 12:15
0
A jakim transportem chcą taką wielkość słomy dostarczać , może furmankami .
Takie inwestycje lokuje się pod miastami , bliżej dostawców a nie w ich obrębie.
Avatar
Berni / 5 stycznia 2013 o 11:32
0
Ile razy będzie droższy prąd uzyskany tą metodą od prądu z elektrowni węglowej ! Kto będzie płacił wyższe rachunki ! Kto na tej inwestycji zarobi !
Avatar
racjonalizator / 5 stycznia 2013 o 11:30
0
Słomę trzeba jeszcze kupić, a z tego co wiem to w lubelskim jest raczej trudno, no chyba, że bedą płacić dużo większe stawki niż normalnie. Po drugie to żadna słoma nie zastąpi węgla, napewno nie taką jeszcze technologią. Ktoś przepchnął ustawę o emisji co2, a teraz chce na tym zarobić i tyle.
Avatar
Josef / 6 stycznia 2013 o 09:16
0
Ale ogłupiają społeczeństwo!Jak rolnicy przestają produkować,bo się lepiej opłacają odłogi to oni wprowadzają inwestycję na słomę.Kiedy się Naród podniesie i powie dość tej Tuskowej mafii???Jak to może być ,aby Polska ,kraj typowo rolniczy sprowadzał żywność na zaopatrzenie wewnętrzne.Co gorsza ,u władzy od okupacji jest rzekomo partia chłopska,która jak żadna inna dopasowuje się do układów ,a nie kształtuje sprzyjających naszej gospodarce!!!Jest jak rak na organiźmie,a społeczeństwo ich traktuje jak obrońców!
Avatar
saoguo / 5 stycznia 2013 o 23:08
0
[quote name='krzoy' timestamp='1357388210' post='716661']
Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem (jeśli potrafisz..) cały art. a nie tylko tytuł... Ponadto nie wolno co roku przyorywać słomy, gdyż zachwiało by to równowagę koloidalną w glebie. Dodatkowo powstaje coraz więcej upraw roślin energetycznych. Inwestycja ta jest konkurencją dla monopolistycznego rynku energetycznego w polsce, wiec jest to krok w dobrym kierunku...!
[/quote]

No właśnie czytanie ze zrozumieniem.W notatce napisano że paliwem ma być słoma .Ja, gdybyś dokładnie przeczytał ze zrozumieniem napisałem że paliwem powinny być inne rośliny energetyczne a słoma ewentualnym uzupełnienie.Czytaj wszystko i łącz wyrazy w całość wtedy zrozumiesz sens.Pojedyncze słowa zwiodą cię na manowce.Co do przeorywania słomy.Pewnie jesteś zwolennikiem tylko nawozów mineralnych bez stosowania materiału organicznego.Uważam że myślisz bez perspektywicznego spojrzenia na problem.Pole to nie szklarnia gdzie hoduje się rośliny na wełnie mineralnej i roztworze nawozu sztucznego i dobrze jest gdy w glebie jest próchnica.Znawco.
[quote name='krzoy' timestamp='1357388210' post='716661']
Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem (jeśli potrafisz..) cały art. a nie tylko tytuł... Ponadto nie wolno co roku przyorywać słomy, gdyż zachwiało by to równowagę koloidalną w glebie. Dodatkowo powstaje coraz więcej upraw roślin energetycznych. Inwestycja ta jest konkurencją dla monopolistycznego rynku energetycznego w polsce, wiec jest to krok w dobrym kierunku...!
[/quote]

No właśnie czytanie ze zrozumieniem.W notatce napisano że p... rozwiń
Avatar
Ja / 5 stycznia 2013 o 16:11
0
[quote name='Andrzej' timestamp='1357390678' post='716669']
Diamentami też można palić, tylko dlaczego nikt tego nie robi?. Jaką wartość energetyczną ma słoma?. Gdzie transport, składowanie i inne koszty?. Może miast wozić tą słomę to opalać ciepłownie paliwem zurzytym na jej pozyskanie i transport?. Słoma nadaje się do wypchania pustych łbów tych "naukowców"
[/quote]
Masz rację, tylko nie o to w tym misiu chodzi. Chłopaki będą dzięki temu mieli zielone certyfikaty czyli nie będą musieli płacić za emisję CO2 w innym swoim geszewcie. A jak jeszcze podatki poprzez tzw. dotacje łunijne dofinansuje tego misia, to interes sam cymes.
[quote name='Andrzej' timestamp='1357390678' post='716669']
Diamentami też można palić, tylko dlaczego nikt tego nie robi?. Jaką wartość energetyczną ma słoma?. Gdzie transport, składowanie i inne koszty?. Może miast wozić tą słomę to opalać ciepłownie paliwem zurzytym na jej pozyskanie i transport?. Słoma nadaje się do wypchania pustych łbów tych "naukowców"
[/quote]
Masz rację, tylko nie o to w tym misiu chodzi. Chłopaki będą dzięki temu mieli zielone certyfikaty czyli nie będą musieli pł... rozwiń
Avatar
Andrzej / 5 stycznia 2013 o 13:57
0
Diamentami też można palić, tylko dlaczego nikt tego nie robi?. Jaką wartość energetyczną ma słoma?. Gdzie transport, składowanie i inne koszty?. Może miast wozić tą słomę to opalać ciepłownie paliwem zurzytym na jej pozyskanie i transport?. Słoma nadaje się do wypchania pustych łbów tych "naukowców"
Avatar
Gość / 5 stycznia 2013 o 13:50
0
Po co to pisac jak nie wiadomo czy wybuduja
Znajac zycie to nie
Avatar
krzoy / 5 stycznia 2013 o 13:16
0
[quote name='Adjacent sLasth' timestamp='1357374035' post='716611']
Ktoś nie myśli .Przecież słoma która zostanie spalona nie wróci do gleby by poprawić jej warunki zatrzymywania wody, powstawania próchnicy .Słoma powinna być tylko ewentualnym uzupełnieniem natomiast głównym paliwem wierzba i inne rośliny których rozkład jest długi i nie nadają się na nawóz.Lubelszczyzna stepowieje i sprzątnięcie całej masy organicznej z pól przyspieszy ten proces.
[/quote]
Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem (jeśli potrafisz..) cały art. a nie tylko tytuł... Ponadto nie wolno co roku przyorywać słomy, gdyż zachwiało by to równowagę koloidalną w glebie. Dodatkowo powstaje coraz więcej upraw roślin energetycznych. Inwestycja ta jest konkurencją dla monopolistycznego rynku energetycznego w polsce, wiec jest to krok w dobrym kierunku...!
[quote name='Adjacent sLasth' timestamp='1357374035' post='716611']
Ktoś nie myśli .Przecież słoma która zostanie spalona nie wróci do gleby by poprawić jej warunki zatrzymywania wody, powstawania próchnicy .Słoma powinna być tylko ewentualnym uzupełnieniem natomiast głównym paliwem wierzba i inne rośliny których rozkład jest długi i nie nadają się na nawóz.Lubelszczyzna stepowieje i sprzątnięcie całej masy organicznej z pól przyspieszy ten proces.
[/quote]
Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem (jeśli p... rozwiń
Avatar
skn.ogniwo / 5 stycznia 2013 o 12:41
0
Ciekawa wypowiedź prezesa Instytutu Energetyki Odnawialnej odnośnie biomasy: [url="http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lo3ThMc6tns"]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lo3ThMc6tns[/url]
Avatar
Gość / 5 stycznia 2013 o 12:15
0
A jakim transportem chcą taką wielkość słomy dostarczać , może furmankami .
Takie inwestycje lokuje się pod miastami , bliżej dostawców a nie w ich obrębie.
Avatar
Berni / 5 stycznia 2013 o 11:32
0
Ile razy będzie droższy prąd uzyskany tą metodą od prądu z elektrowni węglowej ! Kto będzie płacił wyższe rachunki ! Kto na tej inwestycji zarobi !
Avatar
racjonalizator / 5 stycznia 2013 o 11:30
0
Słomę trzeba jeszcze kupić, a z tego co wiem to w lubelskim jest raczej trudno, no chyba, że bedą płacić dużo większe stawki niż normalnie. Po drugie to żadna słoma nie zastąpi węgla, napewno nie taką jeszcze technologią. Ktoś przepchnął ustawę o emisji co2, a teraz chce na tym zarobić i tyle.
Zobacz wszystkie komentarze 18

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Gastronomia na deptaku. Już wiadomo ile trzeba zapłacić za miejsce

Gastronomia na deptaku. Już wiadomo ile trzeba zapłacić za miejsce 0 0

Na 400 zł została ustalona stawka za jedno miejsce pod wózek gastronomiczny na odnowionym deptaku.

MKS Perła Lublin wraca do treningów

MKS Perła Lublin wraca do treningów 0 0

MKS Lublin dzisiaj wraca do treningów. Zespół mistrzyń Polski wzmocniło aż pięć nowych zawodniczek

Duże zmiany i nowa inwestycja na giełdzie w Elizówce. Są wiaty, będzie biurowiec
Tylko u nas
galeria

Duże zmiany i nowa inwestycja na giełdzie w Elizówce. Są wiaty, będzie biurowiec 1 1

Na terenie Lubelskiego Rynku Hurtowego ma powstać Centrum Obsługi Rolnictwa. – Chcemy sprowadzić do Elizówki jak najwięcej instytucji związanych z rolnictwem – zapowiada prezes największej rolno-spożywczej giełdy w regionie.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018 0 0

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie 21 11

Do dziś na lubelskich osiedlach powinny się pojawić kolorowe pojemniki do segregacji śmieci, ale mało gdzie je widać. Tylko właśnie do niedzieli miał trwać „okres przejściowy” w dzielnicach, które przechodzą na nowy system segregacji odpadów, ale okazuje się, że zamieszanie jeszcze może potrwać.

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia]
galeria

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia] 16 0

Miłośnicy kwiatów z całego województwa lubelskiego w niedzielę przybyli do Końskowoli, żeby zrobić zakupy podczas Święta Róż. To jedna z najlepszych okazji do zaopatrzenia się w sadzonki, kwiaty, a także lokalne, zdrowe produkty żywnościowe. Na scenie zagrały m.in. zespoły taneczne.

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje"

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje" 0 5

Mieszkańcy coraz częściej odwiedzają folwark w łęczyńskim Podzamczu. Kibicują inwestycji, która odmienia ten dawniej zapuszczony fragment Łęcznej.

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach
16 lipca 2018, 19:00

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach 0 0

Przed nami trzeci koncert w ramach tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach. W poniedziałek, 16 lipca o godz. 19 w Kościele pw. św. Brata Alberta wystąpi Wacław Golonka.

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego 0 3

W poniedziałek zacznie się kolejny etap przebudowy sieci gazowej w rejonie powstającej drogi, która pobiegnie od Kunickiego do Wrotkowskiej.

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim
Wideo, zdjęcia
galeria
film

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim 511 49

Przy dźwiękach syren i okrzykach wściekłych rolników przemawiał w niedzielę w Kraśniku premier Mateusz Morawiecki. Uroczystość odsłonięcia pomnika smoleńskiego zamieniła się w antyrządowy protest przeciwko niskim cenom malin, agrestu, porzeczek i wiśni.

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018!
film

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018! 2 0

MUNDIAL 2018 Trójkolorowi wygrali w finale z Chorwacją 4:2 po kapitalnym spotkaniu na moskiewskich Łużnikach i zdobyli drugi w historii Puchar Świata. To ogromny sukces dla selekcjonera Didiera Deschampsa, który zdobył to trofeum zarówno jako piłkarz jak i trener

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków 8 0

Lubelscy policjanci szukają świadków dwóch wypadków drogowych, do których doszło na początku lipca.

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika
film

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika 18 10

Co znajdowało się na niewielkim wzgórzu zalanym podczas budowy Zalewu Zemborzyckiego?

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery 3 0

W piątkowe południe dyżurny łukowskiej komendy policji otrzymał telefoniczną informację o młodym mężczyźnie, którego zachowanie wskazywało, że chce ukraść rower. Zawiadamiający opisując jego wygląd, informował dyżurnego o trasie ucieczki młodzieńca.

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje 19 10

Rozpoczęła się przebudowa drogi Krężnica Jara - Strzeszkowice w powiecie lubelskim. To jedna z dwóch inwestycji, realizowanych przez samorząd powiatowy w ramach megaprojektu drogowego, w którym biorą udział także pozostałe powiaty ziemskie województwa lubelskiego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.