Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

12 listopada 2017 r.
19:52

Lotnisko Lublin: Terminal czeka rozbudowa

0 21 A A

W drugim kwartale przyszłego roku ruszą prace przy rozbudowie terminalu w Porcie Lotniczym Lublin. Wiadomo już, że inwestycja będzie kosztować o kilka milionów złotych więcej niż zakładano

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Terminal po rozbudowie będzie mógł obsłużyć do 1 mln pasażerów rocznie. W planach jest budowa nowej hali odlotów o powierzchni 1,8 tys. mkw. Ta istniejąca zostanie przystosowana do obsługi połączeń poza strefą Schengen (w przypadku lubelskiego portu, chodzi o loty do wszystkich lotnisk w Wielkiej Brytanii oraz do Dublina, Burgas, Tel Awiwu i Kijowa).

W kwietniu ogłoszono przetarg na wykonanie prac. Zgłosił się do niego tylko jeden oferent. Warszawski Budimex wybudowanie nowego terminalu wycenił na 12,6 mln zł. Było to o cztery miliony więcej, niż lotnisko planowało wydać. Postępowanie przetargowe zostało unieważnione, a poszukiwania wykonawcy rozpoczęto na nowo. Tym razem to władze portu zwróciły się do sześciu firm, z którymi usiadły do rozmów. – Dodatkowy czas, który mamy, poświęcamy na dokładniejsze uzgodnienia. W tej chwili rozmawiamy z trzema potencjalnymi wykonawcami – mówi nam Krzysztof Wójtowicz, prezes Portu Lotniczego Lublin.

Negocjacje oznaczały przesunięcie inwestycji w czasie. W ich trakcie wyjaśniło się też, że nowy terminal będzie kosztował więcej, niż zakładano. – To jest skomplikowany obiekt, który ma w sobie dużo różnych systemów. Okazuje się, że kłopotliwe jest dostawienie nowego budynku do ściany obecnego. W miejscu, do którego chcemy dostawić nowy segment, kończą się wszystkie instalacje. Będzie je trzeba praktycznie budować od nowa i to nam podraża koszty. Szukamy takich rozwiązań, aby były one jak najniższe – wyjaśnia prezes PLL.

I przyznaje, że ostateczny koszt inwestycji może być zbliżony do wyceny z unieważnionego przetargu. Potencjalni wykonawcy do końca roku mają otrzymać zaproszenia do składania ofert. Prace miałyby ruszyć na przełomie marca i kwietnia. Potrwają około roku. – Chcemy, żeby nowy terminal w pełni funkcjonował w szczycie sezonu letniego w 2019 roku – zapowiada Wójtowicz.

Według wcześniejszych zapowiedzi nowa hala odlotów miała być gotowa w przyszłym roku. Tymczasem już teraz zdarzają się dni, gdy na lubelskim lotnisku robi się tłoczno. Między innymi dlatego niedawno podjęto działania w celu usprawnienia ruchu w terminalu. Utworzono dwa dodatkowe miejsca odprawy paszportowej. Ustawiona ma zostać także wiata z miejscami do obsługi pasażerów strefy Non Schengen oczekujących na wejście do samolotu.

W okresie od stycznia do października br. z Portu Lotniczego Lublin skorzystało ok. 360 tys. pasażerów. Władze lotniska założyły, że w całym 2017 roku obsłuży ono 400 tys. podróżnych.

Czytaj więcej o:

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
kent / 12 listopada 2017 o 21:08
+1
rg44 napisał:
Przecież wiadomo wszystkim, że buda o przepraszam bydynek portu lotniczego miał być większy. Tak był zaprojektowany a potem go zmniejszono do tych mikroskopijnych rozmiarów. Oczywiście (za to nikt nie beknie) "zapomniano" przewidzieć rozbudowy. No i teraz mamy to co mamy, trzeba od nowa kłaść  wszelkie instalacje medialne. Fajnie, co?. Znowu za nasze podatki to się zrobi.
 Podziękować za to należy byłemu prezesowi lotniska, PiS-owcowi Muszyńskiemu.
Avatar
Gość / 25 listopada 2017 o 20:57
0
I bardzo dobrze , niech lotnisko prosperuje mimo , ze nie jest rentowne..Lubimy narzekac , nic nam sie nie podoba. taka nasza natura:)) . przez takie inwestycje lubelszczyzna odbija sie od dna zasciankowego. Pozdrawiam wszystkich, mieszkaniec lubelszczyzny.
Avatar
Gość / 21 listopada 2017 o 13:12
0
na wiecej nie bo nie wierza w efekt 500 + który nie daje zwieskzenie narodzin chcesz zwiekszyc liczbę narodzin zdrowych dzieci 6,8 % PKB na zdrowie
Avatar
janusz / 20 listopada 2017 o 20:12
0
Dlczego nie przygotować terminal na 1.5 mil pasażerów tak jak lotnisko w Rzeszowie Jesionka,gdzie przepustowośc wynosi 1.5 mil pasażerów.Wszystko w tym Lublinie robią na  dziś zamiast myśleć 30-50,lat do przodu,Żuk to wszstko robi byle było na dziś tak nie myślą w Rzeszowie czy Białymstoku OPera  sala  na 1.5 tys widzów Stadion na 22.4 tys widzów a Słoneczko Żuk Opera np na 900 miejsc ,stadion 15,4tys widzów a co byle było panie Żuk???????????
Avatar
Gość / 18 listopada 2017 o 11:14
0
Ciągle podatnika pieniądze idą na lotnisko w Świdniku ,a usadowieni tam złodzieje biorą sowite wynagrodzenia w nierentownym obiekcie! Sławny wicepremier z faryzejskiej partii /PSL-Pawlak/,co to zawarł najdroższy kontrakt gazowy w Europie,czy Jacuś Sobczak dorobkiewicz na firmach pogrzebowych.I to tacy ludzie nadzorują lotnisko!
Avatar
Sn / 15 listopada 2017 o 09:53
0
PKS dla zmywaków a nie lotnisko :)))
Avatar
Gość / 14 listopada 2017 o 19:05
0
"Terminal po rozbudowie będzie mógł obsłużyć do 1 mln pasażerów rocznie" .... tylko że rentowność lotnisk w Polsce zaczyna się dopiero od 1 miliona pasażerów rocznie wzwyż. Połowa lotnisk jedzie na stratach, a druga połowa (ponad 1 milion pasażerów rocznie) jakoś zarabia na siebie. Przeczytajcie o tym w mediach.
Avatar
Gość / 14 listopada 2017 o 13:28
0
W 2008 roku nie było żadnego Hetmana. Marszałkiem Województwa Lubelskiego był Krzysztof Grabczuk od 2008r. do grudnia 2010r. !!! Projekt lotniska W 2008 zadecydowano, że port lotniczy Lublin-Świdnik zostanie wybudowany według projektu polsko-hiszpańskiego konsorcjum Sener-ARE-Polconsult[21]. Sąd konkursowy, któremu przewodniczył architekt Stefan Kuryłowicz, ogłosił decyzję w lubelskim Trybunale Koronnym. Odczytując wyniki sąd stwierdził, że będzie to najpiękniejsze lotnisko w Europie. Docenił projekt za sprawne połączenie terminalu z zabudową portową – spalinowe zespoły trakcyjne miały wjeżdżać wprost do terminalu lotniska[22]. W 2009 Sener zajęło się przygotowaniem dokumentacji, ARE zaprojektowało terminal i pozostałe budynki, a Polconsult – płytę lotniska i pas startowy[21]. Konsorcjum dostało 11 mln 610 tys. zł za projekt, a dodatkowy 1 mln 290 tys. zł został przeznaczony na nadzór autorski. Zgodnie z projektem powstała duża biała hala lotniska (według pierwotnego planu 160 m długości) ze świetlikami w dachu. Projekt przewidywał, że wewnątrz terminalu znajdzie się (z możliwością zwiększenia liczby punktów odpraw) dziewięć stanowisk do odpraw klasy ekonomicznej, trzy dla biznesowej i osobna strefa VIP, a także trzy taśmociągi do wydawania bagażu. Projekt dał możliwość przedzielenia hali ruchomą szklaną ścianą na część dla obywateli strefy Schengen i dla reszty pasażerów. Na piętrze umieszczono antresolę z miejscem na kawiarnię i restaurację – miejsce jest jednocześnie punktem widokowym na płytę lotniska i halę główną. W podziemiach zaplanowano budowę magazynów, pomieszczeń technicznych i urządzeń obsługujących wydawanie i przewożenie bagażu[23]. W roku 2011 zdecydowano o zmniejszeniu terminala lubelskiego lotniska z 24 tys. do 11 tys. m2. Zmniejszenie budynków wymusili eksperci unijni[24]. Budowa Prace budowlane na lotnisku, marzec 2011 Jesienią 2008 rozpoczęło się wyburzanie zabudowań na terenie cywilnego portu lotniczego, koniec prac przewidziano na wiosnę 2009. Na ich miejscu znalazł się pas startowy lotniska. Trzeba było wyburzyć 15 domów i wyciąć las na powierzchni ponad stu hektarów. Z terenu przyszłego lotniska musiały także zostać przeniesione mogiły wojskowe, znajdujące się na cmentarzu wojennym. Spoczywali na nim żołnierze polegli w czasie pierwszej i drugiej wojny światowej – obywatele Austro-Węgier i Imperium Rosyjskiego, ale także polscy żołnierze zabici w kampanii wrześniowej oraz Rosjanie, którzy zginęli w 1944 roku[25]. Ciała żołnierzy spoczęły na cmentarzu komunalnym w Świdniku[26]. W 2009 do Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie wpłynęła decyzja ministra zezwalająca na wycięcie 142 hektarów tzw. lasu szpitalnego wokół przyszłego lotniska. Spółka Port Lotniczy Lublin musiałaby zapłacić za to ok. 100 mln złotych, ale dopiero po tym, jak zakończyłyby się procedury wylesiania gruntów. Dzięki przepisom w specustawie lotniskowej nie trzeba było płacić za wycięcie. Z tak uzyskanych gruntów 118 hektarów przeznaczono na pas startowy i budynki infrastruktury lotniskowej, a na 23 hektarach powstały drogi dojazdowe[27]. Kolejne 125 ha gruntów położonych w Świdniku lubelski ratusz wniósł do spółki Port Lotniczy Lublin. Wartość ziemi sięgnęła 33 mln zł, co oznaczało, że miasto objęło ponad 70 procent akcji w przedsięwzięciu. Przekazane parcele samorząd Lublina odkupił w ostatnich latach od banku Pekao oraz prywatnych właścicieli – powstało na nich zielone lotnisko, a część gruntów trafiła w ręce Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej[14]. W 2010 wojewoda lubelska podpisała zgodę na wybudowanie lotniska, potwierdzając jednocześnie, że inwestycja zostanie zakończona wiosną 2012[28]. Dokument ten zatwierdził projekt budowlany, dokonał podziału nieruchomości, zezwolił na pełną wycinkę lasu i umożliwił rozpoczęcie budowy portu lotniczego. Marszałek województwa potwierdził też wcześniejsze rozstrzygnięcie pierwszych przetargów na budowę[29][30]. Budowa lubelskiego portu lotniczego rozpoczęła się jesienią 2010[31]. Rok później ukończono płytę postoju samolotów[32]. Wtedy też przetarg na budowę terminala wygrało przedsiębiorstwo Budimex. Zgodnie z ustaleniami miało ono postawić budynek w dziewięć miesięcy, a za pracę otrzymać blisko 67 milionów złotych. W ramach tych prac miał powstać także budynek lotniskowej straży pożarnej oraz budynek techniczny[33]. Budimex rozpoczął prace jesienią 2011[34].
W 2008 roku nie było żadnego Hetmana. Marszałkiem Województwa Lubelskiego był Krzysztof Grabczuk od 2008r. do grudnia 2010r. !!! Projekt lotniska W 2008 zadecydowano, że port lotniczy Lublin-Świdnik zostanie wybudowany według projektu polsko-hiszpańskiego konsorcjum Sener-ARE-Polconsult[21]. Sąd konkursowy, któremu przewodniczył architekt Stefan Kuryłowicz, ogłosił decyzję w lubelskim Trybunale Koronnym. Odczytując wyniki sąd stwierdził, że będzie to najpiękniejsze lotnisko w Europie. Docenił projekt za sprawne połączenie terminalu z zabudow... rozwiń
Avatar
Gość / 14 listopada 2017 o 13:18
0
Kogo? Sosnowskiego i Hetmana??? Chyba Grabczuka i Sobczaka!!!
Avatar
Gość / 13 listopada 2017 o 17:30
0
Gdyby nie dzialania Zuka, Sosnowskiego i Hetmana tego lotniska wcale by nie było i po co bić pianę. Ja korzystam z tego portu i jestem wdzięczny decydentom że ono jest. Zlosliwcy zanim coś napiszecie proponuje dwa razy zastanowic sie
Avatar
Gość / 25 listopada 2017 o 20:57
0
I bardzo dobrze , niech lotnisko prosperuje mimo , ze nie jest rentowne..Lubimy narzekac , nic nam sie nie podoba. taka nasza natura:)) . przez takie inwestycje lubelszczyzna odbija sie od dna zasciankowego. Pozdrawiam wszystkich, mieszkaniec lubelszczyzny.
Avatar
Gość / 21 listopada 2017 o 13:12
0
na wiecej nie bo nie wierza w efekt 500 + który nie daje zwieskzenie narodzin chcesz zwiekszyc liczbę narodzin zdrowych dzieci 6,8 % PKB na zdrowie
Avatar
janusz / 20 listopada 2017 o 20:12
0
Dlczego nie przygotować terminal na 1.5 mil pasażerów tak jak lotnisko w Rzeszowie Jesionka,gdzie przepustowośc wynosi 1.5 mil pasażerów.Wszystko w tym Lublinie robią na  dziś zamiast myśleć 30-50,lat do przodu,Żuk to wszstko robi byle było na dziś tak nie myślą w Rzeszowie czy Białymstoku OPera  sala  na 1.5 tys widzów Stadion na 22.4 tys widzów a Słoneczko Żuk Opera np na 900 miejsc ,stadion 15,4tys widzów a co byle było panie Żuk???????????
Avatar
Gość / 18 listopada 2017 o 11:14
0
Ciągle podatnika pieniądze idą na lotnisko w Świdniku ,a usadowieni tam złodzieje biorą sowite wynagrodzenia w nierentownym obiekcie! Sławny wicepremier z faryzejskiej partii /PSL-Pawlak/,co to zawarł najdroższy kontrakt gazowy w Europie,czy Jacuś Sobczak dorobkiewicz na firmach pogrzebowych.I to tacy ludzie nadzorują lotnisko!
Avatar
Sn / 15 listopada 2017 o 09:53
0
PKS dla zmywaków a nie lotnisko :)))
Avatar
Gość / 14 listopada 2017 o 19:05
0
"Terminal po rozbudowie będzie mógł obsłużyć do 1 mln pasażerów rocznie" .... tylko że rentowność lotnisk w Polsce zaczyna się dopiero od 1 miliona pasażerów rocznie wzwyż. Połowa lotnisk jedzie na stratach, a druga połowa (ponad 1 milion pasażerów rocznie) jakoś zarabia na siebie. Przeczytajcie o tym w mediach.
Avatar
Gość / 14 listopada 2017 o 13:28
0
W 2008 roku nie było żadnego Hetmana. Marszałkiem Województwa Lubelskiego był Krzysztof Grabczuk od 2008r. do grudnia 2010r. !!! Projekt lotniska W 2008 zadecydowano, że port lotniczy Lublin-Świdnik zostanie wybudowany według projektu polsko-hiszpańskiego konsorcjum Sener-ARE-Polconsult[21]. Sąd konkursowy, któremu przewodniczył architekt Stefan Kuryłowicz, ogłosił decyzję w lubelskim Trybunale Koronnym. Odczytując wyniki sąd stwierdził, że będzie to najpiękniejsze lotnisko w Europie. Docenił projekt za sprawne połączenie terminalu z zabudową portową – spalinowe zespoły trakcyjne miały wjeżdżać wprost do terminalu lotniska[22]. W 2009 Sener zajęło się przygotowaniem dokumentacji, ARE zaprojektowało terminal i pozostałe budynki, a Polconsult – płytę lotniska i pas startowy[21]. Konsorcjum dostało 11 mln 610 tys. zł za projekt, a dodatkowy 1 mln 290 tys. zł został przeznaczony na nadzór autorski. Zgodnie z projektem powstała duża biała hala lotniska (według pierwotnego planu 160 m długości) ze świetlikami w dachu. Projekt przewidywał, że wewnątrz terminalu znajdzie się (z możliwością zwiększenia liczby punktów odpraw) dziewięć stanowisk do odpraw klasy ekonomicznej, trzy dla biznesowej i osobna strefa VIP, a także trzy taśmociągi do wydawania bagażu. Projekt dał możliwość przedzielenia hali ruchomą szklaną ścianą na część dla obywateli strefy Schengen i dla reszty pasażerów. Na piętrze umieszczono antresolę z miejscem na kawiarnię i restaurację – miejsce jest jednocześnie punktem widokowym na płytę lotniska i halę główną. W podziemiach zaplanowano budowę magazynów, pomieszczeń technicznych i urządzeń obsługujących wydawanie i przewożenie bagażu[23]. W roku 2011 zdecydowano o zmniejszeniu terminala lubelskiego lotniska z 24 tys. do 11 tys. m2. Zmniejszenie budynków wymusili eksperci unijni[24]. Budowa Prace budowlane na lotnisku, marzec 2011 Jesienią 2008 rozpoczęło się wyburzanie zabudowań na terenie cywilnego portu lotniczego, koniec prac przewidziano na wiosnę 2009. Na ich miejscu znalazł się pas startowy lotniska. Trzeba było wyburzyć 15 domów i wyciąć las na powierzchni ponad stu hektarów. Z terenu przyszłego lotniska musiały także zostać przeniesione mogiły wojskowe, znajdujące się na cmentarzu wojennym. Spoczywali na nim żołnierze polegli w czasie pierwszej i drugiej wojny światowej – obywatele Austro-Węgier i Imperium Rosyjskiego, ale także polscy żołnierze zabici w kampanii wrześniowej oraz Rosjanie, którzy zginęli w 1944 roku[25]. Ciała żołnierzy spoczęły na cmentarzu komunalnym w Świdniku[26]. W 2009 do Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie wpłynęła decyzja ministra zezwalająca na wycięcie 142 hektarów tzw. lasu szpitalnego wokół przyszłego lotniska. Spółka Port Lotniczy Lublin musiałaby zapłacić za to ok. 100 mln złotych, ale dopiero po tym, jak zakończyłyby się procedury wylesiania gruntów. Dzięki przepisom w specustawie lotniskowej nie trzeba było płacić za wycięcie. Z tak uzyskanych gruntów 118 hektarów przeznaczono na pas startowy i budynki infrastruktury lotniskowej, a na 23 hektarach powstały drogi dojazdowe[27]. Kolejne 125 ha gruntów położonych w Świdniku lubelski ratusz wniósł do spółki Port Lotniczy Lublin. Wartość ziemi sięgnęła 33 mln zł, co oznaczało, że miasto objęło ponad 70 procent akcji w przedsięwzięciu. Przekazane parcele samorząd Lublina odkupił w ostatnich latach od banku Pekao oraz prywatnych właścicieli – powstało na nich zielone lotnisko, a część gruntów trafiła w ręce Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej[14]. W 2010 wojewoda lubelska podpisała zgodę na wybudowanie lotniska, potwierdzając jednocześnie, że inwestycja zostanie zakończona wiosną 2012[28]. Dokument ten zatwierdził projekt budowlany, dokonał podziału nieruchomości, zezwolił na pełną wycinkę lasu i umożliwił rozpoczęcie budowy portu lotniczego. Marszałek województwa potwierdził też wcześniejsze rozstrzygnięcie pierwszych przetargów na budowę[29][30]. Budowa lubelskiego portu lotniczego rozpoczęła się jesienią 2010[31]. Rok później ukończono płytę postoju samolotów[32]. Wtedy też przetarg na budowę terminala wygrało przedsiębiorstwo Budimex. Zgodnie z ustaleniami miało ono postawić budynek w dziewięć miesięcy, a za pracę otrzymać blisko 67 milionów złotych. W ramach tych prac miał powstać także budynek lotniskowej straży pożarnej oraz budynek techniczny[33]. Budimex rozpoczął prace jesienią 2011[34].
W 2008 roku nie było żadnego Hetmana. Marszałkiem Województwa Lubelskiego był Krzysztof Grabczuk od 2008r. do grudnia 2010r. !!! Projekt lotniska W 2008 zadecydowano, że port lotniczy Lublin-Świdnik zostanie wybudowany według projektu polsko-hiszpańskiego konsorcjum Sener-ARE-Polconsult[21]. Sąd konkursowy, któremu przewodniczył architekt Stefan Kuryłowicz, ogłosił decyzję w lubelskim Trybunale Koronnym. Odczytując wyniki sąd stwierdził, że będzie to najpiękniejsze lotnisko w Europie. Docenił projekt za sprawne połączenie terminalu z zabudow... rozwiń
Avatar
Gość / 14 listopada 2017 o 13:18
0
Kogo? Sosnowskiego i Hetmana??? Chyba Grabczuka i Sobczaka!!!
Avatar
Gość / 13 listopada 2017 o 17:30
0
Gdyby nie dzialania Zuka, Sosnowskiego i Hetmana tego lotniska wcale by nie było i po co bić pianę. Ja korzystam z tego portu i jestem wdzięczny decydentom że ono jest. Zlosliwcy zanim coś napiszecie proponuje dwa razy zastanowic sie
Avatar
Gość / 13 listopada 2017 o 14:04
0
Może przypomnę młodzieży i osobom z wybiórczą pamięcią uwarunkowania jakie były w czasie powstawania lotniska - pierwotnie projektowano znacznie większe lotnisko, ale w trakcie rozmów dotyczących otrzymania dofinansowania z UE, urzędnicy unijni (tzn. również polscy w unijnych urzędach) prognozowali znacznie mniejszy ruch lotniczy niż w rzeczywistości obecnie mamy. Można się przyczepiać do prognoz, chociaż prognozy mają to do siebie, że raz się sprawdzają, a raz nie. Zatem obrzucanie zarzutami o niekompetencji, kolesiostwo, czy korupcję ówczesne jak i obecne władze jest niczym innym jak powszechnym obecnie internetowym hejtem, a szerzej - pomówieniami.
Może przypomnę młodzieży i osobom z wybiórczą pamięcią uwarunkowania jakie były w czasie powstawania lotniska - pierwotnie projektowano znacznie większe lotnisko, ale w trakcie rozmów dotyczących otrzymania dofinansowania z UE, urzędnicy unijni (tzn. również polscy w unijnych urzędach) prognozowali znacznie mniejszy ruch lotniczy niż w rzeczywistości obecnie mamy. Można się przyczepiać do prognoz, chociaż prognozy mają to do siebie, że raz się sprawdzają, a raz nie. Zatem obrzucanie zarzutami o niekompetencji, kolesiostwo, czy korupcję ówcze... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Francja odbiera puchar mistrzostw świata, a w Strefie Kibica pustki
Od Czytelnika
galeria

Francja odbiera puchar mistrzostw świata, a w Strefie Kibica pustki 5 4

W niedzielę podczas finału Mistrzostw Świata nie było chętnych na wspólne kibicowanie w Strefie Kibica w Lublinie

Dziś będzie lało i grzmiało. Ostrzeżenie IMGW. Jaka pogoda w kolejne dni?

Dziś będzie lało i grzmiało. Ostrzeżenie IMGW. Jaka pogoda w kolejne dni? 4 1

Cały tydzień ma być deszczowy. Dzisiaj możemy spodziewać się również burz. IMGW wydał ostrzeżenie

Gastronomia na deptaku. Już wiadomo ile trzeba zapłacić za miejsce

Gastronomia na deptaku. Już wiadomo ile trzeba zapłacić za miejsce 0 2

Na 400 zł została ustalona stawka za jedno miejsce pod wózek gastronomiczny na odnowionym deptaku.

MKS Perła Lublin wraca do treningów

MKS Perła Lublin wraca do treningów 0 2

MKS Lublin dzisiaj wraca do treningów. Zespół mistrzyń Polski wzmocniło aż pięć nowych zawodniczek

Duże zmiany i nowa inwestycja na giełdzie w Elizówce
Tylko u nas
galeria

Duże zmiany i nowa inwestycja na giełdzie w Elizówce 1 5

Na terenie Lubelskiego Rynku Hurtowego ma powstać Centrum Obsługi Rolnictwa. – Chcemy sprowadzić do Elizówki jak najwięcej instytucji związanych z rolnictwem – zapowiada prezes największej rolno-spożywczej giełdy w regionie.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018 0 0

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie 27 15

Do dziś na lubelskich osiedlach powinny się pojawić kolorowe pojemniki do segregacji śmieci, ale mało gdzie je widać. Tylko właśnie do niedzieli miał trwać „okres przejściowy” w dzielnicach, które przechodzą na nowy system segregacji odpadów, ale okazuje się, że zamieszanie jeszcze może potrwać.

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia]
galeria

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia] 16 0

Miłośnicy kwiatów z całego województwa lubelskiego w niedzielę przybyli do Końskowoli, żeby zrobić zakupy podczas Święta Róż. To jedna z najlepszych okazji do zaopatrzenia się w sadzonki, kwiaty, a także lokalne, zdrowe produkty żywnościowe. Na scenie zagrały m.in. zespoły taneczne.

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje"

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje" 0 5

Mieszkańcy coraz częściej odwiedzają folwark w łęczyńskim Podzamczu. Kibicują inwestycji, która odmienia ten dawniej zapuszczony fragment Łęcznej.

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach
16 lipca 2018, 19:00

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach 0 0

Przed nami trzeci koncert w ramach tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach. W poniedziałek, 16 lipca o godz. 19 w Kościele pw. św. Brata Alberta wystąpi Wacław Golonka.

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego 0 3

W poniedziałek zacznie się kolejny etap przebudowy sieci gazowej w rejonie powstającej drogi, która pobiegnie od Kunickiego do Wrotkowskiej.

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim
Wideo, zdjęcia
galeria
film

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim 591 57

Przy dźwiękach syren i okrzykach wściekłych rolników przemawiał w niedzielę w Kraśniku premier Mateusz Morawiecki. Uroczystość odsłonięcia pomnika smoleńskiego zamieniła się w antyrządowy protest przeciwko niskim cenom malin, agrestu, porzeczek i wiśni.

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018!
film

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018! 2 0

MUNDIAL 2018 Trójkolorowi wygrali w finale z Chorwacją 4:2 po kapitalnym spotkaniu na moskiewskich Łużnikach i zdobyli drugi w historii Puchar Świata. To ogromny sukces dla selekcjonera Didiera Deschampsa, który zdobył to trofeum zarówno jako piłkarz jak i trener

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków 8 0

Lubelscy policjanci szukają świadków dwóch wypadków drogowych, do których doszło na początku lipca.

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika
film

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika 18 11

Co znajdowało się na niewielkim wzgórzu zalanym podczas budowy Zalewu Zemborzyckiego?

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.