Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 maja 2010 r.
21:09
Edytuj ten wpis

Mieszkańcy wściekli, bo spółdzielnia zbuduje garaże przy ul. Filaretów

0 22 A A

Wytną drzewa i zbudują garaże. Spółdzielnia Mieszkaniowa "Czuby” nie zamierza uwzględniać protestów. Inwestor tłumaczy, że nowych miejsc parkingowych domagali się sami mieszkańcy. Budowa zacznie się w lipcu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Garaże powstaną na os. Skarpa, wzdłuż ul. Filaretów. Inwestycja oznacza wycięcie kilkunastu drzew. Stanowią one jedyną barierę, która chroni mieszkańców przed hałasem i spalinami z ulicy. Przedstawiciele SM "Czuby” tłumaczą, że budowa to wynik m.in. ich próśb.

– Skarpa jako jedyne osiedle nie posiada żadnych garaży na swoim terenie – mówi Anna Urbanek, zastępca prezesa spółdzielni. – Inwestycja została zaprojektowana zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Spółdzielnia otrzymała zgodę na usunięcie drzew, w zamian za nasadzenia zastępcze.

Część mieszkańców Skarpy zapowiada, że nie dopuści do inwestycji. W piątek kilkadziesiąt osób spotkało się, by omówić problem. Rozpoczęli zbieranie podpisów pod listem protestacyjnym. Są wściekli. Jak twierdzą, nikt dokładnie nie poinformował ich o budowie. Nie było też mowy o wycinaniu drzew.

– Ogłoszenie o zamiarze przystąpienia do budowy umieszczono w każdej klatce schodowej i na tablicach ogłoszeń w kwietniu 2009 roku – komentuje Urbanek.

Protestujący twierdzą, że o planowanej wycince dowiedzieli się przed paroma miesiącami. Prosili wówczas miasto o nowe nasadzenia w swojej okolicy. Ratusz odmówił, bo już w styczniu pozwolił spółdzielni na usunięcie drzew. Mieszkańcy zwrócili się więc o pomoc do rady dzielnicy Czuby Północne.

– Spółdzielnia uważa, że jak powiesi kartkę, to wszystko jest załatwione – mówi Zbigniew Ławniczak, przewodniczący RD. – Tymczasem ludziom trzeba wytłumaczyć, że będą parkingi, ale znikną drzewa. Niech sami zdecydują, co wybrać. Może potrzebne jest kompromisowe rozwiązanie? Mam nadzieję, że ten spór uda się zakończyć porozumieniem.

– Nawet jeśli ktoś wnioskował o te garaże, to dlaczego nie zapytano nas, mieszkających najbliżej – dodaje Mirosława Małecka z os. Skarpa.

Zdaniem protestujących, spółdzielnia nie udziela rzetelnych informacji na temat budowy. Nie wiadomo też z czyjej kasy pokryte zostaną koszty inwestycji, ani kto będzie mógł korzystać ze 160 garaży i miejsc postojowych. SM "Czuby” zapewnia, że koszty poniosą ich przyszli właściciele. Przyjmowanie podań trwa. Pierwszeństwo będą mieli mieszkańcy os. Skarpa.

Komentarze 22

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
OBSERWATOR / 13 maja 2010 o 23:28
0
DZISIAJ WŁAŚNIE WYJAŚNIALI CI KTÓRZY ZAPISALI SIĘ NA TE GARAŻE ZAPISY TO FARSA ......... CO ONI POWIEDZIELI....I MIESZKAŃCY SKARPY W PRZYSZŁYM TYGODNIU W,, ZDARZENIACH,, MOŻNA BĘDZIE OBEJRZEĆ TVP LUBLIN.......
Avatar
poczytaj mi mamo / 13 maja 2010 o 13:25
0
RYSZARD napisał:
A GDZIE SĄ NA FORACH CI MIESZKAŃCY SKARPY KTÓRZY CHCĄ KUPIĆ GARAŻ DLACZEGO MILCZĄ ....CZY POZNALI CENĘ I REGULAMIN KUPNA NR MIEJSCA W KOLEJCE ITD.....PREZES LISTY NIE WYWIESIŁ ....TAJNA !!!!


[url="######www.sm.czuby.lublin.pl/rady-nadzorczej/protok-nr-05-2009-z-dnia-21.04.2009-r.html"]######www.sm.czuby.lublin.pl/rady-nadzorc....04.2009-r.html[/url]

[url="######www.sm.czuby.lublin.pl/archiwum-informator-w/nr.-35-grudzie-2008-inwestycje-realizowane-przez-sm-czuby-w-2009-r.html"]######www.sm.czuby.lublin.pl/archiwum-inf...y-w-2009-r.html[/url]


[url="######www.sm.czuby.lublin.pl/rady-nadzorczej/protok-nr-05-2009-z-dnia-21.04.2009-r.html"]######www.sm.czuby.lublin.pl/rady-nadzorc....04.2009-r.html[/url]

[url="######www.sm.czuby.lublin.pl/archiwum-informator-w/nr.-35-grudzie-2008-inwestycje-realizowane-przez-sm-czuby-w-2009-r.html"]######www.sm.czuby.lublin.pl/archiwum-inf...y-w-2009-r.html[/url] rozwiń
Avatar
RYSZARD / 13 maja 2010 o 08:42
0
A GDZIE SĄ NA FORACH CI MIESZKAŃCY SKARPY KTÓRZY CHCĄ KUPIĆ GARAŻ DLACZEGO MILCZĄ ....CZY POZNALI CENĘ I REGULAMIN KUPNA NR MIEJSCA W KOLEJCE ITD.....PREZES LISTY NIE WYWIESIŁ ....TAJNA !!!!
Avatar
Ogrodnik / 12 maja 2010 o 18:17
0
Musi być atak na gościa i wiemy kto go atakuje ....najlepiej aby nie przeszkadzał i nic nie robił ....to my wiemy najlepiej co jest dobre dla mieszkańców i ich pozbawimy drzew bo są zbędne i przeszkadzają mają po 30 lat i za długo rosną trzeba wyciąć i nasadzić nowe na kolejne 30 lat.
Nas nie trzeba pytać o zdanie bo po co jesteśmy wichrzycielami jak sie upominamy o swoje prawa.
Avatar
ałtor / 12 maja 2010 o 16:04
0
trzeba być niezłym nieukiem żeby uważać, że trzymetrowe drzewo chroni przed spalinami unoszącymi się naokoło bloków od samej ziemi do wysokości kilku kilometrów.
Avatar
odpowiadający / 12 maja 2010 o 11:41
0
COTY napisał:
Widzę że pisze to ta sama osoba która pomawia o nieczyste intencje inicjatora protestów. No ale trudno, reszty można się domyśleć o co chodzi.
1. Skoro budowa ma być finansowana z pieniędzy przyszłych użytkowników to wątpię aby do lipca udało się zapełnić garaże chętnymi. Więc kto będzie finansował budowę? Skoro na chodnik udało się wziąć kredyt, na budowę parkingu tym bardziej bo byłoby pewne źródło przychodów z jego prowadzenia więc dla banku jest to solidne zabezpieczenie. Tutaj też pojawia się problem myślenia dłuższego niż do pojutrza.
2. Koszt budowy jednokondygnacyjnej platformy nie byłby wyższy niż budowa kilkuset boksów, które będą musiał być uzbrojone w pełną instalację elektryczną itp. urządzenia.
3. Jeśli już budowa platformy jest zbyt kosztowna, lepiej byłoby ogrodzić parking, powiększyć go o kilkanaście miejsc postojowych i zrobić płatny parking strzeżony jak ten nieopodal?
3. Przypominam, że od kilku lat spółdzielnie mieszkaniowe mają możliwość korzystania ze środków unijnych. Nie posiadam żadnych informacji czy SM Czuby o takie wsparcie na jakąkolwiek inwestycję zabiegała. Jeśli tak to proszę o informację.
4. Pytanie co z boiskiem obok parkingu. Czy też ma być zlikwidowany? To może w zamian jakiś sklep całonocny z alkoholem żeby młodzież miała gdzie się wyszumieć.
5. Dlaczego tak uparcie dąży się do oszpecenia terenu i budowy garaży?? Kto teraz stawia garaże na istniejących osiedlach?
6. Nie o wycinanie drzew mi chodzi. Człowieka który jest na zdjęciu w życiu nie widziałem i nie znam go. Chodzi mi tylko o nieoszpecanie przestrzeni publicznej. Na siłę robi się z tej części osiedla slumsy. Wiem, że z jakością przestrzeni publicznej w Lublinie nie jest kolorowo ale proponuję równać w górę a nie w dół.

Nie pomawiam o „nieczyste intencje” stwierdzam fakt. Pan ze zdjęcia jawnie na każdym spotkaniu mówi o swoich planach przedstawiając się ze wszystkimi swoimi funkcjami i ksywką „Giuliani ze Skarpy”. Mnie nic do tego dziwię się jedynie, że tak aktywnie wspiera go lokalna gazeta i tyle.
Przedstawianie kolejnych pomysłów przy braku podstawowych informacji mija się z celem. Prawda jest taka, że każde finansowanie inne niż przez przyszłych użytkowników (dotyczy to wszystkich wariantów, parkingu, garaży, myjni także ew. mieszkań) wymaga zgody wszystkich (działka jest mieniem spółdzielni czyli kilkunastu tysięcy członków). Pieniądze z Unii na spółdzielniane inwestycje a garaże - szkoda gadać.

Nie pomawiam o „nieczyste intencje” stwierdzam fakt. Pan ze zdjęcia jawnie na każdym spotkaniu mówi o swoich planach przedstawiając się ze wszystkimi swoimi funkcjami i ksywką „Giuliani ze Skarpy”. Mnie nic do tego dziwię się jedynie, że tak aktywnie wspiera go lokalna gazeta i tyle.
Przedstawianie kolejnych pomysłów przy braku podstawowych informacji mija się z celem. Prawda jest taka, że każde finansowanie inne niż przez przyszłych użytkowników (dotyczy to wszystkich wariantów, parkingu, ga... rozwiń
Avatar
Łysoń / 12 maja 2010 o 10:16
0
Mieszkańcy Skarpy. Przecież Wami rzundzą kmiotki. Jeden z Opola Lubelskiego, a druga z Radzynia. Jest jeszcze łysy Kier. Administracji, który zmienia lokale i samochody i odwalił Wersal ( marmury ) w budynku administarcji i cieszcie się z tego. Łysy to nawet nie płaci za parking i za darmo trzyma swoją gablotę na parkingu SM ( widocznie za mało zarabia i nie ma z czego zapłacić za parking). Od lat wyszukują takie roboty dla firm kumpli i zlecają a to ocieplanie bloków, a to układanie chodników itp. Skończą się chodniki to zacznie się budowa garaży i robota się kręci za nasz glajc. Przecież zgodnie z prawem przy wykupieniu 51% lokali w bloku można oddzilić się od SM i założyć wspólnotę mieszkaniową i sami sie gospodarzyć. Wtedy będą pretensje do siebie a nie do dobrze opłacanych najmitów, którzy umią dbać o wlasną kasę.
Mieszkańcy Skarpy. Przecież Wami rzundzą kmiotki. Jeden z Opola Lubelskiego, a druga z Radzynia. Jest jeszcze łysy Kier. Administracji, który zmienia lokale i samochody i odwalił Wersal ( marmury ) w budynku administarcji i cieszcie się z tego. Łysy to nawet nie płaci za parking i za darmo trzyma swoją gablotę na parkingu SM ( widocznie za mało zarabia i nie ma z czego zapłacić za parking). Od lat wyszukują takie roboty dla firm kumpli i zlecają a to ocieplanie bloków, a to układanie chodników itp. Skończą się chodniki to zacznie się budowa... rozwiń
Avatar
daj / 12 maja 2010 o 09:56
0
Mamy wspaniały Zarząd; P. Prezes w wieku "chronionym. "Co mi mogą zrobić". Z-ca do spraw finansowych - "wybitna jednostka",wraz ze swoją świtą zajmują się lustaracjami innych spółdzielni ( oczywiście za grube pieniądze, w godzinach pracy ). W czsie lustracji pouczają Rady Nadzorcze spółdzielni i Zarządy jak szanować członków. Z-ca Ania chora. Co my możemy wymagać od tych ludzi.Chwała Najwyższemu,że przychodzą co Spółdzielni, a my wymagamy jeszcze pracy.Więcej serca dla Z a r z ą du Kochani.
Avatar
etaeta / 12 maja 2010 o 09:46
0
Mieszkałem tam 25 lat. Przy ul.Sympatycznej bo poznaje blok 1 i 3 nigdy nie było się gdzie zaparkować (kombinowanie gdzie postawić samochód żeby mandatu nie dostać -- społeczniaków tam ponad 50% i tylko jak się wjechało pod klatkę za chwilę policja lub straż miejska). Mieszkańcom bloku 1 i 3 zawsze przeszkadzały samochody które stały za ich blokiem (jest tam ogromny parking). Ludzie okładali z okien jabłkami pomidorami cebulą itp stojące tam samochody. Teraz w końcu spółdzielnia robi z tym porządek. Wybudować im parkingi garaże itp. bo po co marnować tak wielki plac. Poza tym tam mieszkają w większości starcy którym wszystko przeszkadza. Co do drzew. I tak jest ich tam sporo, a jeśli komuś brakuje może pójść na spacer do wąwozu (3 min). Popieram pomysł spółdzielni...Trzeba iść do przodu i się rozwijać.
Mieszkałem tam 25 lat. Przy ul.Sympatycznej bo poznaje blok 1 i 3 nigdy nie było się gdzie zaparkować (kombinowanie gdzie postawić samochód żeby mandatu nie dostać -- społeczniaków tam ponad 50% i tylko jak się wjechało pod klatkę za chwilę policja lub straż miejska). Mieszkańcom bloku 1 i 3 zawsze przeszkadzały samochody które stały za ich blokiem (jest tam ogromny parking). Ludzie okładali z okien jabłkami pomidorami cebulą itp stojące tam samochody. Teraz w końcu spółdzielnia robi z tym porządek. Wybudować im parkingi garaże itp. bo po co... rozwiń
Avatar
wkurzony biernością ludzi / 12 maja 2010 o 09:24
0
Czyta, czytam i się dziwię mieszkańcom tego osiedla. Przecież w/g ustawy spółdzielnia to wy, prezes i RN to jedynie wybierani przez was pracownicy sezonowi, od absolutorium do absolutorium. Jak nie weźmiecie spraw w swoje ręce to dalej będziecie tkwić w tym kołchozie, płacić i narzekać i tak w kółko.
A każdą uchwałę RN można zaskarżyć do sądu. Można zawiadomić o sprawie lokalne media, radnych, posła itp. No ale na to potrzeba odrobinę wysiłku, a z tego co zdążyłem się przekonać większość spółdzielców w Polsce to bardzo leniwi ludzie i wolą żeby ktoś coś za nich zrobił, to chyba taki nawyk wyniesiony z PRLu. A prezio i jego świta to skwapliwie wykorzystują to na swoją korzyść.
Czyta, czytam i się dziwię mieszkańcom tego osiedla. Przecież w/g ustawy spółdzielnia to wy, prezes i RN to jedynie wybierani przez was pracownicy sezonowi, od absolutorium do absolutorium. Jak nie weźmiecie spraw w swoje ręce to dalej będziecie tkwić w tym kołchozie, płacić i narzekać i tak w kółko.
A każdą uchwałę RN można zaskarżyć do sądu. Można zawiadomić o sprawie lokalne media, radnych, posła itp. No ale na to potrzeba odrobinę wysiłku, a z tego co zdążyłem się przekonać większość spółdzielców w Polsce to bardzo leniwi ludzie i ... rozwiń
Avatar
OBSERWATOR / 13 maja 2010 o 23:28
0
DZISIAJ WŁAŚNIE WYJAŚNIALI CI KTÓRZY ZAPISALI SIĘ NA TE GARAŻE ZAPISY TO FARSA ......... CO ONI POWIEDZIELI....I MIESZKAŃCY SKARPY W PRZYSZŁYM TYGODNIU W,, ZDARZENIACH,, MOŻNA BĘDZIE OBEJRZEĆ TVP LUBLIN.......
Avatar
poczytaj mi mamo / 13 maja 2010 o 13:25
0
RYSZARD napisał:
A GDZIE SĄ NA FORACH CI MIESZKAŃCY SKARPY KTÓRZY CHCĄ KUPIĆ GARAŻ DLACZEGO MILCZĄ ....CZY POZNALI CENĘ I REGULAMIN KUPNA NR MIEJSCA W KOLEJCE ITD.....PREZES LISTY NIE WYWIESIŁ ....TAJNA !!!!


[url="######www.sm.czuby.lublin.pl/rady-nadzorczej/protok-nr-05-2009-z-dnia-21.04.2009-r.html"]######www.sm.czuby.lublin.pl/rady-nadzorc....04.2009-r.html[/url]

[url="######www.sm.czuby.lublin.pl/archiwum-informator-w/nr.-35-grudzie-2008-inwestycje-realizowane-przez-sm-czuby-w-2009-r.html"]######www.sm.czuby.lublin.pl/archiwum-inf...y-w-2009-r.html[/url]


[url="######www.sm.czuby.lublin.pl/rady-nadzorczej/protok-nr-05-2009-z-dnia-21.04.2009-r.html"]######www.sm.czuby.lublin.pl/rady-nadzorc....04.2009-r.html[/url]

[url="######www.sm.czuby.lublin.pl/archiwum-informator-w/nr.-35-grudzie-2008-inwestycje-realizowane-przez-sm-czuby-w-2009-r.html"]######www.sm.czuby.lublin.pl/archiwum-inf...y-w-2009-r.html[/url] rozwiń
Avatar
RYSZARD / 13 maja 2010 o 08:42
0
A GDZIE SĄ NA FORACH CI MIESZKAŃCY SKARPY KTÓRZY CHCĄ KUPIĆ GARAŻ DLACZEGO MILCZĄ ....CZY POZNALI CENĘ I REGULAMIN KUPNA NR MIEJSCA W KOLEJCE ITD.....PREZES LISTY NIE WYWIESIŁ ....TAJNA !!!!
Avatar
Ogrodnik / 12 maja 2010 o 18:17
0
Musi być atak na gościa i wiemy kto go atakuje ....najlepiej aby nie przeszkadzał i nic nie robił ....to my wiemy najlepiej co jest dobre dla mieszkańców i ich pozbawimy drzew bo są zbędne i przeszkadzają mają po 30 lat i za długo rosną trzeba wyciąć i nasadzić nowe na kolejne 30 lat.
Nas nie trzeba pytać o zdanie bo po co jesteśmy wichrzycielami jak sie upominamy o swoje prawa.
Avatar
ałtor / 12 maja 2010 o 16:04
0
trzeba być niezłym nieukiem żeby uważać, że trzymetrowe drzewo chroni przed spalinami unoszącymi się naokoło bloków od samej ziemi do wysokości kilku kilometrów.
Avatar
odpowiadający / 12 maja 2010 o 11:41
0
COTY napisał:
Widzę że pisze to ta sama osoba która pomawia o nieczyste intencje inicjatora protestów. No ale trudno, reszty można się domyśleć o co chodzi.
1. Skoro budowa ma być finansowana z pieniędzy przyszłych użytkowników to wątpię aby do lipca udało się zapełnić garaże chętnymi. Więc kto będzie finansował budowę? Skoro na chodnik udało się wziąć kredyt, na budowę parkingu tym bardziej bo byłoby pewne źródło przychodów z jego prowadzenia więc dla banku jest to solidne zabezpieczenie. Tutaj też pojawia się problem myślenia dłuższego niż do pojutrza.
2. Koszt budowy jednokondygnacyjnej platformy nie byłby wyższy niż budowa kilkuset boksów, które będą musiał być uzbrojone w pełną instalację elektryczną itp. urządzenia.
3. Jeśli już budowa platformy jest zbyt kosztowna, lepiej byłoby ogrodzić parking, powiększyć go o kilkanaście miejsc postojowych i zrobić płatny parking strzeżony jak ten nieopodal?
3. Przypominam, że od kilku lat spółdzielnie mieszkaniowe mają możliwość korzystania ze środków unijnych. Nie posiadam żadnych informacji czy SM Czuby o takie wsparcie na jakąkolwiek inwestycję zabiegała. Jeśli tak to proszę o informację.
4. Pytanie co z boiskiem obok parkingu. Czy też ma być zlikwidowany? To może w zamian jakiś sklep całonocny z alkoholem żeby młodzież miała gdzie się wyszumieć.
5. Dlaczego tak uparcie dąży się do oszpecenia terenu i budowy garaży?? Kto teraz stawia garaże na istniejących osiedlach?
6. Nie o wycinanie drzew mi chodzi. Człowieka który jest na zdjęciu w życiu nie widziałem i nie znam go. Chodzi mi tylko o nieoszpecanie przestrzeni publicznej. Na siłę robi się z tej części osiedla slumsy. Wiem, że z jakością przestrzeni publicznej w Lublinie nie jest kolorowo ale proponuję równać w górę a nie w dół.

Nie pomawiam o „nieczyste intencje” stwierdzam fakt. Pan ze zdjęcia jawnie na każdym spotkaniu mówi o swoich planach przedstawiając się ze wszystkimi swoimi funkcjami i ksywką „Giuliani ze Skarpy”. Mnie nic do tego dziwię się jedynie, że tak aktywnie wspiera go lokalna gazeta i tyle.
Przedstawianie kolejnych pomysłów przy braku podstawowych informacji mija się z celem. Prawda jest taka, że każde finansowanie inne niż przez przyszłych użytkowników (dotyczy to wszystkich wariantów, parkingu, garaży, myjni także ew. mieszkań) wymaga zgody wszystkich (działka jest mieniem spółdzielni czyli kilkunastu tysięcy członków). Pieniądze z Unii na spółdzielniane inwestycje a garaże - szkoda gadać.

Nie pomawiam o „nieczyste intencje” stwierdzam fakt. Pan ze zdjęcia jawnie na każdym spotkaniu mówi o swoich planach przedstawiając się ze wszystkimi swoimi funkcjami i ksywką „Giuliani ze Skarpy”. Mnie nic do tego dziwię się jedynie, że tak aktywnie wspiera go lokalna gazeta i tyle.
Przedstawianie kolejnych pomysłów przy braku podstawowych informacji mija się z celem. Prawda jest taka, że każde finansowanie inne niż przez przyszłych użytkowników (dotyczy to wszystkich wariantów, parkingu, ga... rozwiń
Avatar
Łysoń / 12 maja 2010 o 10:16
0
Mieszkańcy Skarpy. Przecież Wami rzundzą kmiotki. Jeden z Opola Lubelskiego, a druga z Radzynia. Jest jeszcze łysy Kier. Administracji, który zmienia lokale i samochody i odwalił Wersal ( marmury ) w budynku administarcji i cieszcie się z tego. Łysy to nawet nie płaci za parking i za darmo trzyma swoją gablotę na parkingu SM ( widocznie za mało zarabia i nie ma z czego zapłacić za parking). Od lat wyszukują takie roboty dla firm kumpli i zlecają a to ocieplanie bloków, a to układanie chodników itp. Skończą się chodniki to zacznie się budowa garaży i robota się kręci za nasz glajc. Przecież zgodnie z prawem przy wykupieniu 51% lokali w bloku można oddzilić się od SM i założyć wspólnotę mieszkaniową i sami sie gospodarzyć. Wtedy będą pretensje do siebie a nie do dobrze opłacanych najmitów, którzy umią dbać o wlasną kasę.
Mieszkańcy Skarpy. Przecież Wami rzundzą kmiotki. Jeden z Opola Lubelskiego, a druga z Radzynia. Jest jeszcze łysy Kier. Administracji, który zmienia lokale i samochody i odwalił Wersal ( marmury ) w budynku administarcji i cieszcie się z tego. Łysy to nawet nie płaci za parking i za darmo trzyma swoją gablotę na parkingu SM ( widocznie za mało zarabia i nie ma z czego zapłacić za parking). Od lat wyszukują takie roboty dla firm kumpli i zlecają a to ocieplanie bloków, a to układanie chodników itp. Skończą się chodniki to zacznie się budowa... rozwiń
Avatar
daj / 12 maja 2010 o 09:56
0
Mamy wspaniały Zarząd; P. Prezes w wieku "chronionym. "Co mi mogą zrobić". Z-ca do spraw finansowych - "wybitna jednostka",wraz ze swoją świtą zajmują się lustaracjami innych spółdzielni ( oczywiście za grube pieniądze, w godzinach pracy ). W czsie lustracji pouczają Rady Nadzorcze spółdzielni i Zarządy jak szanować członków. Z-ca Ania chora. Co my możemy wymagać od tych ludzi.Chwała Najwyższemu,że przychodzą co Spółdzielni, a my wymagamy jeszcze pracy.Więcej serca dla Z a r z ą du Kochani.
Avatar
etaeta / 12 maja 2010 o 09:46
0
Mieszkałem tam 25 lat. Przy ul.Sympatycznej bo poznaje blok 1 i 3 nigdy nie było się gdzie zaparkować (kombinowanie gdzie postawić samochód żeby mandatu nie dostać -- społeczniaków tam ponad 50% i tylko jak się wjechało pod klatkę za chwilę policja lub straż miejska). Mieszkańcom bloku 1 i 3 zawsze przeszkadzały samochody które stały za ich blokiem (jest tam ogromny parking). Ludzie okładali z okien jabłkami pomidorami cebulą itp stojące tam samochody. Teraz w końcu spółdzielnia robi z tym porządek. Wybudować im parkingi garaże itp. bo po co marnować tak wielki plac. Poza tym tam mieszkają w większości starcy którym wszystko przeszkadza. Co do drzew. I tak jest ich tam sporo, a jeśli komuś brakuje może pójść na spacer do wąwozu (3 min). Popieram pomysł spółdzielni...Trzeba iść do przodu i się rozwijać.
Mieszkałem tam 25 lat. Przy ul.Sympatycznej bo poznaje blok 1 i 3 nigdy nie było się gdzie zaparkować (kombinowanie gdzie postawić samochód żeby mandatu nie dostać -- społeczniaków tam ponad 50% i tylko jak się wjechało pod klatkę za chwilę policja lub straż miejska). Mieszkańcom bloku 1 i 3 zawsze przeszkadzały samochody które stały za ich blokiem (jest tam ogromny parking). Ludzie okładali z okien jabłkami pomidorami cebulą itp stojące tam samochody. Teraz w końcu spółdzielnia robi z tym porządek. Wybudować im parkingi garaże itp. bo po co... rozwiń
Avatar
wkurzony biernością ludzi / 12 maja 2010 o 09:24
0
Czyta, czytam i się dziwię mieszkańcom tego osiedla. Przecież w/g ustawy spółdzielnia to wy, prezes i RN to jedynie wybierani przez was pracownicy sezonowi, od absolutorium do absolutorium. Jak nie weźmiecie spraw w swoje ręce to dalej będziecie tkwić w tym kołchozie, płacić i narzekać i tak w kółko.
A każdą uchwałę RN można zaskarżyć do sądu. Można zawiadomić o sprawie lokalne media, radnych, posła itp. No ale na to potrzeba odrobinę wysiłku, a z tego co zdążyłem się przekonać większość spółdzielców w Polsce to bardzo leniwi ludzie i wolą żeby ktoś coś za nich zrobił, to chyba taki nawyk wyniesiony z PRLu. A prezio i jego świta to skwapliwie wykorzystują to na swoją korzyść.
Czyta, czytam i się dziwię mieszkańcom tego osiedla. Przecież w/g ustawy spółdzielnia to wy, prezes i RN to jedynie wybierani przez was pracownicy sezonowi, od absolutorium do absolutorium. Jak nie weźmiecie spraw w swoje ręce to dalej będziecie tkwić w tym kołchozie, płacić i narzekać i tak w kółko.
A każdą uchwałę RN można zaskarżyć do sądu. Można zawiadomić o sprawie lokalne media, radnych, posła itp. No ale na to potrzeba odrobinę wysiłku, a z tego co zdążyłem się przekonać większość spółdzielców w Polsce to bardzo leniwi ludzie i ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 22

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada 2 3

Radni opozycji ocenili wyniki kontroli w Centrum Kultury jako skandal i zażądali wyjaśnień od prezydenta miasta

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja?

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja? 0 1

Kamila Lendzion została rekomendowana na stanowisko dyrektora Teatru Muzycznego w Lublinie. Teraz tę kandydaturę musi zaakceptować Zarząd Województwa Lubelskiego, któremu podlega instytucja.

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin?

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin? 8 5

Motor Lublin potwierdził piąty transfer podczas letniego okienka. Kontrakt podpisał były, młodzieżowy reprezentant Ukrainy, a ostatnio zawodnik Wisły Puławy – Irakli Meskhia. Wkrótce kolejnym wzmocnieniem powinien być za to... Grzegorz Bonin

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym 14 2

Rada Dzielnicy Ponikwoda chce, żeby galeria handlowa Olimp znalazła się w jej granicach, a nie – jak teraz – na Czechowie Południowym. Tłumaczy, że dzięki temu mieszkańcy Ponikwody… będą mieć nowy ośrodek kulturalny

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej 0 1

Od wielu tygodni nie brakowało plotek, że dojdzie do połączenia Włodawianki z Eko Różanka. I wygląda na to, że kluby doszły już do porozumienia. Teraz swoją zgodę musi jeszcze wydać Lubelski Związek Piłki Nożnej

Nowy napastnik Górnika Łęczna

Nowy napastnik Górnika Łęczna 3 0

Sporo działo się we wtorek w obozie Górnika. Zielono-czarni mają nowego zawodnika – Jakuba Chrzanowskiego. Zmiany zaszły także w sztabie szkoleniowym i medycznym klubu z Łęcznej

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne 1 4

Niewiele ponad 34 tys. zł brakuje Ewelinie i Łukaszowi Czerwińskim do zrealizowania marzenia ich życia – kupna małego, ale własnego mieszkania. Para nie może dostać mieszkania komunalnego, bo przekracza próg dochodowy o 56 zł. Niepełnosprawny mężczyzna i jego żona wciąż mają jednak nadzieję, że dzięki pomocy internautów wszystko jest możliwe.

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze
21 lipca 2018, 20:00

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze 1 0

Co Gdzie Kiedy. Gwiazda duetu The Dumplings, Kuba Karaś, wystąpi 21 lipca w Plenerze. Zamiast własnych kawałków artysta sprawdzi się w roli DJ'a i rozkręci gorącą imprezę. Start o godz. 20.

Nawet 29 milionów złotych to za mało na park Ludowy w Lublinie

Nawet 29 milionów złotych to za mało na park Ludowy w Lublinie 0 16

Wczoraj unieważniony został przetarg na odnowę parku Ludowego. Najtańsza oferta przekraczała kwotę zarezerwowaną w kasie miasta. Teraz Ratusz zastanawia się nad dalszymi losami tej inwestycji, która już drugi raz okazała się sporo droższa niż spodziewali się urzędnicy.

Smaki Muzyki. Nowy projekt w Puławach
20 lipca 2018, 18:30

Smaki Muzyki. Nowy projekt w Puławach 2 1

W Puławach startuje cykl Smaki Muzyki organizowany przez Puławski Park Naukowo-Technologiczny. W piątek, 20 lipca o godz. 18.30 w Zielonym Pomidorze (Mościckiego 1) odbędzie się koncert Artura Miedzińskiego.

Lublin: Tutaj działała wytwórnia wind. Deweloper chce zbudować bloki

Lublin: Tutaj działała wytwórnia wind. Deweloper chce zbudować bloki 17 15

Siedem bloków mieszkalnych zamierza stawiać prywatna spółka na terenie wytwórni wind u zbiegu ul. Roztocze i Orkana. Ratusz uznał, że to dobre miejsce na mieszkania, a teraz będzie opracowywać nowy plan zagospodarowania terenu.

Lublin rozpoczął ogólnopolskie bieganie City Trial

Lublin rozpoczął ogólnopolskie bieganie City Trial 0 0

Nad Zalewem Zemborzyckim odbył się bieg City trail onTour, czyli wakacyjna zapowiedź największego cyklu zawodów przełajowych w kraju. Najszybszym na 5-kilometrowej trasie był miejscowy dominator – Artur Kern. Wśród kobiet zwycięstwo odniosła pochodząca z Wejherowa – Katarzyna Konkel

O leśnych przedszkolach w Rezerwacie Dzikich Dzieci

O leśnych przedszkolach w Rezerwacie Dzikich Dzieci 0 2

Zamiast klocków i lalek – patyki i błoto. Zamiast łóżka i materaca – ciepły śpiwór i gołe niebo. Przedszkolaki brodzą w kałużach, przedzierają przez śnieżne zaspy, a ich plac zabaw to las, łąka lub ogród.

MKS Perła Lublin już trenuje
galeria

MKS Perła Lublin już trenuje 2 1

Superliga piłkarek ręcznych MKS Perła Lublin ma za sobą pierwszy trening. W poniedziałek w hali MOSiR przy Al. Zygmuntowskich ćwiczyło 14 zawodniczek. Walentyna Nieściaruk i Gabriela Besen na razie trenowały indywidualnie

Wymieszał alkohol z lekami. Zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę

Wymieszał alkohol z lekami. Zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę 40 5

Recydywista z Łęcznej zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę. Wpadł w szał po tym, jak wymieszał alkohol z lekami – wynika z akt sprawy. Ofiara przeżyła tylko dzięki interwencji świadka i policjantów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.