Quantcast

Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

28 listopada 2010 r.
20:41
Edytuj ten wpis

Nowe przystanki kolejowe w Lublinie powstaną w przyszłym roku

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 22 A A

Nowe przystanki kolejowe powstaną w północno-zachodniej części Lublina. Ich budowa ma się zacząć w przyszłym roku. Firma, która ma je wykonać, będzie znana w marcu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Stacje mają powstać przy okazji modernizacji linii kolejowej dla szynobusów z Lublina przez Lubartów do Parczewa. Kolejarze przymierzający się do tej inwestycji stwierdzili, że budowa nowych stacji jest konieczna, żeby przedsięwzięcie się opłaciło. – Chodzi o to, żeby zebrać odpowiednią liczbę pasażerów.

Pierwszą z nowych stacji ma być Lublin-Zadębie. Peron ma się znaleźć tuż przed przejazdem kolejowym w ciągu ul. Turystycznej. Druga stacja to Lublin-Ponikwoda, która ulokowana zostanie w pobliżu ulicy Torowej, nieopodal skrzyżowania z Grodzickiego. Stąd jest blisko do dzielnicy domków, i blokowisk Kalinowszczyzny.

Na trasie do Lubartowa planowana jest też budowa stacji Rudnik, Niemce oraz przesunięcie o 500 m stacji w Wandzinie tak, by była bliżej zabudowań.

Wszystkie nowe stacje będą miały tylko po jednym peronie. Przewidziane są też wiaty, pod którymi pasażerowie będą mogli schronić się przed deszczem lub śniegiem. Nie ma jednak w planach wznoszenia żadnych budynków, np. kas biletowych.

– Założyliśmy minimalne, 100-metrowe perony z możliwością ich późniejszej rozbudowy – mówi Andrzej Matysiewicz ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – W przyszłości może się okazać, że spółka PKP Intercity będzie zainteresowana skierowaniem tam pociągów Tanich Linii Kolejowych.

W marcu powinien być rozstrzygnięty przetarg na wykonanie inwestycji. Zwycięzca będzie odpowiadał jednocześnie za zaprojektowanie modernizacji, jak też jej późniejsze wykonanie. Prace potrwają ponad rok. Po przebudowie na linię wysłane zostaną spalinowe szynobusy, które mają kursować między Lublinem a Parczewem. Takie pojazdy miały wyjechać na tory już w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 12 grudnia, ale Urząd Marszałkowski zdecydował, że nie ma sensu uruchamianie połączenia, które za kilka miesięcy trzeba będzie zawiesić z powodu przebudowy linii.

Po modernizacji trasa kolejowa będzie przystosowana do jazdy pociągów z prędkością 120 km/h.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 22

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
aron mędrzec parczewski / 30 listopada 2010 r. o 07:06
Kolej aglomeracyjna w Lublinie miałaby sens gdyby dworzec PKP był na pl. Litewskim albo choćby na Podzamczu. A skoro jest tam gdzie jest to kolej aglomeracyjna nie ma sensu, bo co to za kolej, gdzie jeszcze potem trzeba przesiąść się na trolejbusa i odstać swoje w korku na Młyńskiej.
Avatar
aron / 30 listopada 2010 r. o 07:04
Oczywiście że kolej pasazerska nie ma sensu ekonomicznego, główną przyczyną jest złe położenie dworców PKP. Wiadomo że dla kolejarzy centrum Lublina to bazar na 1 Maja, ale jednak dla 99% mieszkańców centrum miasta to pl. Litewski i Krakowskie Przedmieście. Dlatego też ludzie wolą np. z Chełma czy Dęblina jechać busem który dowiezie ich na Podzamcze a nie pociągiem. Że już nie wspomnę o Lubartowie i Parczewie gdzie położenie dworców jest równie fatalne. Bus dowozi z centrum do centrum i to jest jego podstawowa zaleta plus częste kursowanie oczywiście. Nikt normalny nie będzie czekał 3 godziny na pociąg w Lubartowie skoro ma busy co 5 minut. Pociągiem pojadą kolejarze, ich rodziny czyli będzie to co na linii krasnickiej że frekwencja jest niewystarczająca żeby zapewnić opłacalność pociągów.
Dlatego moim zdaniem nie ma się co bawić w kolej pasażerską w woj. lubelskim tylko zająć się remontami dróg wojewódzkich. Tylko z drogi wojewódzkiej nr 815 korzysta codziennie ok. 5 tys. osób czyli więcej niż ze wszystkich pociągów regionalnych w woj. lubelskim razem wziętych. Do pociągów dopłaca się 30 mln rocznie, te pieniądze wystarczyłyby na remont tej drogi.
Gdyby zlikwidować pociągi regionalne na 10 lat to mielibyśmy dzięki temu naprawdę nieźle wyremontowane drogi wojewódzkie.
Oczywiście że kolej pasazerska nie ma sensu ekonomicznego, główną przyczyną jest złe położenie dworców PKP. Wiadomo że dla kolejarzy centrum Lublina to bazar na 1 Maja, ale jednak dla 99% mieszkańców centrum miasta to pl. Litewski i Krakowskie Przedmieście. Dlatego też ludzie wolą np. z Chełma czy Dęblina jechać busem który dowiezie ich na Podzamcze a nie pociągiem. Że już nie wspomnę o Lubartowie i Parczewie gdzie położenie dworców jest równie fatalne. Bus dowozi z centrum do centrum i to jest jego podstawowa zaleta plus częste kursowanie o... rozwiń
Avatar
t-r-h / 29 listopada 2010 r. o 22:59
Gdyby nie głośne plany modernizacji linii Nr 7 to kto wie ... może już coś by sie zrobiło w tym kierunku. Jednak perspektywa modernizacji linii a przy tym konieczność korekty łuków w miejscu gdzie miał być przystanek nakazały odłożyć ten pomysł. Jeśli nie bedzie w najbliższym czasie PEWNEGO finansowania dla tego projektu, to zapewne będzie konieczność powrotu do pomysłu budowy przystanku na Rurach ze środków m.Lublin i Woj. Lub. (pewnie PKP PLK grosza nie dołoży bo nie ma). Zwłaszcza że coraz głośniej mówi się o koleji aglomeracyjnej w Lublinie.
Avatar
Kamil Oroń / 29 listopada 2010 r. o 22:07
[quote name='aron mędrzec parczewski' timestamp='1291028733' post='393830']
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Niemcach) nalezy wyremontowac droge wojewodzka 815 Lubartow - Parczew z ktorej to drogi korzysta kilka tysiecy osob dziennie czyli wiecej niz jest pasazerow we wszystkich pociagach regionalnych w woj. lubelskim
[/quote]

Dla Ciebie chyba cała kolej nie ma sensu ekonomicznego-Ty byś najchętniej wszystko postawił na drogi.Ty chyba sam nie masz sensu ekonomicznego. Ruch aglomeracyjny w woj. lubelskim ma sens tylko trzeba do tego światłych i mądrych ludzi którzy zaprojektują i zrealizują to.
[quote name='aron mędrzec parczewski' timestamp='1291028733' post='393830']
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Ni... rozwiń
Avatar
ultramaryna / 29 listopada 2010 r. o 14:35
[quote name='Mario' timestamp='1291013184' post='393629']
A może kilka dodatkowych przystanków w innych częściach Lublina. Np Czyby. Tyle jest nowych bloków obok torów. Szynobus w Lubartowa mógłby nawet docerać właśnie w te rejony itd.
[/quote]
pamietam , ze w latach 90tych mówiło sie o dworcu kolejowym na czubach nie tylko o przystanku. LUblin Południe miał byc znajdowac sie w okolicach górek/widoku. jak widac nic z tego nie wyszło. moze chociaz kiedys przystanek tam zrobia
Avatar
aron busowy baron / 29 listopada 2010 r. o 12:16
Czlowieku zejdz na ziemie Desiro kosztuje 25 mln zl
Avatar
- / 29 listopada 2010 r. o 12:14
Na trasy zelektryfikowane zmodernizowane EN 57 na trasy bez trakcji np Siemens Desiro Classic albo MR MRD czy czeskie wagony samobiezne Skoda.
Avatar
aron mędrzec parczewski / 29 listopada 2010 r. o 12:05
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Niemcach) nalezy wyremontowac droge wojewodzka 815 Lubartow - Parczew z ktorej to drogi korzysta kilka tysiecy osob dziennie czyli wiecej niz jest pasazerow we wszystkich pociagach regionalnych w woj. lubelskim
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Niemcach) nalezy wyremontowac droge wojewodzka 815 Lubartow - Parczew z ktorej to drogi korzysta kilka tysie... rozwiń
Avatar
vx / 29 listopada 2010 r. o 11:41
Bez uruchomienia kolei podmiejskiej i miejskiej nie uzyska sie rozwoju i odblokowania miasta.Lublin Lubartów Swidnik i okolice to 500000 mieszkanców.Nie ma mozliwosci aby wszyscy poruszali się swoimi samochodami. Ruch musi przejąc transport kolejowy i autobusowy.
Avatar
Arclight / 29 listopada 2010 r. o 11:00
[quote name='gość' timestamp='1291016421' post='393661']
lublin-czuby już chyba nie powstanie, bo na Rurach skasowali ostatnio nastawnię i rozjazdy, także śmiało można zapomnieć o tym przystanku
[/quote]

Likwidacja podg Rury nie ma znaczenia w przypadku zbudowania tam przystanku osobowego. Przystanek nie musi być osłonięty semaforami.
Avatar
aron mędrzec parczewski / 30 listopada 2010 r. o 07:06
Kolej aglomeracyjna w Lublinie miałaby sens gdyby dworzec PKP był na pl. Litewskim albo choćby na Podzamczu. A skoro jest tam gdzie jest to kolej aglomeracyjna nie ma sensu, bo co to za kolej, gdzie jeszcze potem trzeba przesiąść się na trolejbusa i odstać swoje w korku na Młyńskiej.
Avatar
aron / 30 listopada 2010 r. o 07:04
Oczywiście że kolej pasazerska nie ma sensu ekonomicznego, główną przyczyną jest złe położenie dworców PKP. Wiadomo że dla kolejarzy centrum Lublina to bazar na 1 Maja, ale jednak dla 99% mieszkańców centrum miasta to pl. Litewski i Krakowskie Przedmieście. Dlatego też ludzie wolą np. z Chełma czy Dęblina jechać busem który dowiezie ich na Podzamcze a nie pociągiem. Że już nie wspomnę o Lubartowie i Parczewie gdzie położenie dworców jest równie fatalne. Bus dowozi z centrum do centrum i to jest jego podstawowa zaleta plus częste kursowanie oczywiście. Nikt normalny nie będzie czekał 3 godziny na pociąg w Lubartowie skoro ma busy co 5 minut. Pociągiem pojadą kolejarze, ich rodziny czyli będzie to co na linii krasnickiej że frekwencja jest niewystarczająca żeby zapewnić opłacalność pociągów.
Dlatego moim zdaniem nie ma się co bawić w kolej pasażerską w woj. lubelskim tylko zająć się remontami dróg wojewódzkich. Tylko z drogi wojewódzkiej nr 815 korzysta codziennie ok. 5 tys. osób czyli więcej niż ze wszystkich pociągów regionalnych w woj. lubelskim razem wziętych. Do pociągów dopłaca się 30 mln rocznie, te pieniądze wystarczyłyby na remont tej drogi.
Gdyby zlikwidować pociągi regionalne na 10 lat to mielibyśmy dzięki temu naprawdę nieźle wyremontowane drogi wojewódzkie.
Oczywiście że kolej pasazerska nie ma sensu ekonomicznego, główną przyczyną jest złe położenie dworców PKP. Wiadomo że dla kolejarzy centrum Lublina to bazar na 1 Maja, ale jednak dla 99% mieszkańców centrum miasta to pl. Litewski i Krakowskie Przedmieście. Dlatego też ludzie wolą np. z Chełma czy Dęblina jechać busem który dowiezie ich na Podzamcze a nie pociągiem. Że już nie wspomnę o Lubartowie i Parczewie gdzie położenie dworców jest równie fatalne. Bus dowozi z centrum do centrum i to jest jego podstawowa zaleta plus częste kursowanie o... rozwiń
Avatar
t-r-h / 29 listopada 2010 r. o 22:59
Gdyby nie głośne plany modernizacji linii Nr 7 to kto wie ... może już coś by sie zrobiło w tym kierunku. Jednak perspektywa modernizacji linii a przy tym konieczność korekty łuków w miejscu gdzie miał być przystanek nakazały odłożyć ten pomysł. Jeśli nie bedzie w najbliższym czasie PEWNEGO finansowania dla tego projektu, to zapewne będzie konieczność powrotu do pomysłu budowy przystanku na Rurach ze środków m.Lublin i Woj. Lub. (pewnie PKP PLK grosza nie dołoży bo nie ma). Zwłaszcza że coraz głośniej mówi się o koleji aglomeracyjnej w Lublinie.
Avatar
Kamil Oroń / 29 listopada 2010 r. o 22:07
[quote name='aron mędrzec parczewski' timestamp='1291028733' post='393830']
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Niemcach) nalezy wyremontowac droge wojewodzka 815 Lubartow - Parczew z ktorej to drogi korzysta kilka tysiecy osob dziennie czyli wiecej niz jest pasazerow we wszystkich pociagach regionalnych w woj. lubelskim
[/quote]

Dla Ciebie chyba cała kolej nie ma sensu ekonomicznego-Ty byś najchętniej wszystko postawił na drogi.Ty chyba sam nie masz sensu ekonomicznego. Ruch aglomeracyjny w woj. lubelskim ma sens tylko trzeba do tego światłych i mądrych ludzi którzy zaprojektują i zrealizują to.
[quote name='aron mędrzec parczewski' timestamp='1291028733' post='393830']
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Ni... rozwiń
Avatar
ultramaryna / 29 listopada 2010 r. o 14:35
[quote name='Mario' timestamp='1291013184' post='393629']
A może kilka dodatkowych przystanków w innych częściach Lublina. Np Czyby. Tyle jest nowych bloków obok torów. Szynobus w Lubartowa mógłby nawet docerać właśnie w te rejony itd.
[/quote]
pamietam , ze w latach 90tych mówiło sie o dworcu kolejowym na czubach nie tylko o przystanku. LUblin Południe miał byc znajdowac sie w okolicach górek/widoku. jak widac nic z tego nie wyszło. moze chociaz kiedys przystanek tam zrobia
Avatar
aron busowy baron / 29 listopada 2010 r. o 12:16
Czlowieku zejdz na ziemie Desiro kosztuje 25 mln zl
Avatar
- / 29 listopada 2010 r. o 12:14
Na trasy zelektryfikowane zmodernizowane EN 57 na trasy bez trakcji np Siemens Desiro Classic albo MR MRD czy czeskie wagony samobiezne Skoda.
Avatar
aron mędrzec parczewski / 29 listopada 2010 r. o 12:05
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Niemcach) nalezy wyremontowac droge wojewodzka 815 Lubartow - Parczew z ktorej to drogi korzysta kilka tysiecy osob dziennie czyli wiecej niz jest pasazerow we wszystkich pociagach regionalnych w woj. lubelskim
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Niemcach) nalezy wyremontowac droge wojewodzka 815 Lubartow - Parczew z ktorej to drogi korzysta kilka tysie... rozwiń
Avatar
vx / 29 listopada 2010 r. o 11:41
Bez uruchomienia kolei podmiejskiej i miejskiej nie uzyska sie rozwoju i odblokowania miasta.Lublin Lubartów Swidnik i okolice to 500000 mieszkanców.Nie ma mozliwosci aby wszyscy poruszali się swoimi samochodami. Ruch musi przejąc transport kolejowy i autobusowy.
Avatar
Arclight / 29 listopada 2010 r. o 11:00
[quote name='gość' timestamp='1291016421' post='393661']
lublin-czuby już chyba nie powstanie, bo na Rurach skasowali ostatnio nastawnię i rozjazdy, także śmiało można zapomnieć o tym przystanku
[/quote]

Likwidacja podg Rury nie ma znaczenia w przypadku zbudowania tam przystanku osobowego. Przystanek nie musi być osłonięty semaforami.
Zobacz wszystkie komentarze 22

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Uczelnia z Lublina w krajowej elicie w sporcie akademickim. Jak poradziły sobie inne szkoły wyższe z regionu?

Uczelnia z Lublina w krajowej elicie w sporcie akademickim. Jak poradziły sobie inne szkoły wyższe z regionu?

Uniwersytet Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie spisał się najlepiej z uczelni z naszego regionu w zakończonym już sezonie Akademickich Mistrzostw Polski. Medale zdobywali sportowcy także z innych szkół wyższych

Syn uderzał swoją matkę młotkiem w głowę. Kobieta trafiła do szpitala, gdzie zmarła

Syn uderzał swoją matkę młotkiem w głowę. Kobieta trafiła do szpitala, gdzie zmarła

88-latka otrzymała kilka ciosów w głowę młotkiem, trafiła do szpitala z poważnymi obrażeniami i tam zmarła. Policjanci z Chełma zatrzymali jej 61-letniego syna, który usłyszał już zarzut zabójstwa. Grozi mu kara dożywotniego pozbawienia wolności

Dwa miesiące plenerowych atrakcji. Wraca Centralny Plac Zabaw
2 lipca 2022, 16:00

Dwa miesiące plenerowych atrakcji. Wraca Centralny Plac Zabaw

Warsztaty dla osób w każdym wieku, koncerty, spektakle i wiele więcej. 2 lipca wystartuje letnia inicjatywa dla wszystkich mieszkańców, czyli Centralny Plac Zabaw. Na atrakcje można liczyć codziennie nie tylko na placu przed Centrum Kultury, bowiem podobnie jak przed rokiem CPZ zawita także w inne rejony miasta: do Domu Kultury LSM i Muzeum Osiedli Mieszkaniowych.

Wypadek w szpitalu w Szczebrzeszynie. Zerwał się przewód z tlenem

Wypadek w szpitalu w Szczebrzeszynie. Zerwał się przewód z tlenem

Pracownik techniczny szpitala w Szczebrzeszynie został poszkodowany, gdy w poniedziałek, w pomieszczeniu, gdzie znajduje się instalacja tlenowa, doszło do zerwania jednego z przewodów.

Sąd nad drzewami, których już nie ma. Ratusz i deweloper odwołują się

Sąd nad drzewami, których już nie ma. Ratusz i deweloper odwołują się

Do sali rozpraw przenosi się spór o legalność zgód na wycinkę 37 drzew kolidujących z planami zaprzyjaźnionego z prezydentem dewelopera. Zezwolenia zostały unieważnione z powodu „rażącego naruszenia prawa”. Ratusz i deweloper odwołali się do sądu.

Nowe twarze w Keeza lubelskiej klasie okręgowej

Nowe twarze w Keeza lubelskiej klasie okręgowej

KS Góra Puławska, Tur Milejów i Stok Zakrzówek to nowi beniaminkowie rozgrywek

Niech łąka i las poukładają nam w głowie. "Wegetarianizm dał mi większą świadomość żywieniową i człowieczeństwa"
Magazyn

Niech łąka i las poukładają nam w głowie. "Wegetarianizm dał mi większą świadomość żywieniową i człowieczeństwa"

W Polsce rośnie ponad 3000 roślin, z tego około 1000 jest jadalnych. Nie ma atlasu ani książki, gdzie wszystkie te rośliny jadalne były zebrane - rozmowa z Justyną Pargiełą, zielarzem fitoterapeutą, dyplomowanym ziołoznawcą, uczennicą Łukasza Łuczaja, wegetarianką, pasjonatką dzikich roślin jadalnych

Po utonięciu 17-latka w zamojskim zalewie jest śledztwo. Ktoś przyczynił się do jego śmierci?
galeria

Po utonięciu 17-latka w zamojskim zalewie jest śledztwo. Ktoś przyczynił się do jego śmierci?

Prokuratura Rejonowa w Zamościu wyjaśnia, jak doszło do tragicznej śmierci 17-letniego mieszkańca gminy Tyszowce, którego zwłoki wyłowiono w weekend z zalewu w Zamościu. Śledztwo prowadzone jest w kierunku nieumyślnego spowodowania śmierci.

Młodzieżówka Radzyń Podlaski – Grom Kąkolewnica 3:2. Wyniki Keeza bialskiej klasy okręgowej

Młodzieżówka Radzyń Podlaski – Grom Kąkolewnica 3:2. Wyniki Keeza bialskiej klasy okręgowej

Albert Krukow utrzelił hat-tricka dla ŁKS Łazy w spotkaniu z Tytanem Wisznice. Bramki gości bronił 59-letni prezes Zenon Stawecki. Bizon Jeleniec pokonał Orła Czemierniki 1:0 po ładnym golu Arkadiusza Osiaka

Lublin. Koniec bezpłatnej komunikacji miejskiej dla uchodźców z Ukrainy

Lublin. Koniec bezpłatnej komunikacji miejskiej dla uchodźców z Ukrainy

Od 1 lipca obywatele Ukrainy nie będą już zwolnieni z opłat za przejazdy lubelskimi autobusami i trolejbusami. Władze miasta postanowiły nie przedłużać ulgi wprowadzonej po napaści Rosji na naszego wschodniego sąsiada.

Sukienki z odkrytymi plecami – jak je nosić? 5 zasad, o których warto pamiętać

Sukienki z odkrytymi plecami – jak je nosić? 5 zasad, o których warto pamiętać

Sukienki bez pleców – czy istnieje fason, który sprawia, że czujemy się bardziej kobieco? To także jeden z najlepszych elementów garderoby na lato. Pozwala przetrwać największy upał, a do tego przykuwa uwagę. Warto poświęcić chwilę na to, by wybrać odpowiednią sukienkę – wbrew pozorom seksowne wycięcia da się dopasować do każdej figury. Żeby ci to ułatwić, zebraliśmy kilka zasad co do tego, jak nosić odkryte plecy w sukience.

Gdzie nowy proboszcz, a gdzie wikariusz? Zmiany w archidiecezji lubelskiej. Pełna lista

Gdzie nowy proboszcz, a gdzie wikariusz? Zmiany w archidiecezji lubelskiej. Pełna lista

Nowi proboszczowie w – Lublinie – parafie – archikatedralna i pw. św. Urszuli Ledóchowskiej (ul. Roztocze), w Kumowie, Żmudzi, Fajsławicach i Chełmie – parafia pw. Chrystusa Odkupiciela (ul. ks. Księdza Marcelego Mrozka). Zmiany są też w lubelskiej Kurii Metropolitalnej. Dotyczą też 50 wikariuszy, który zmianą miejsce swojej posługi. Niektórzy idą na roczny urlop.

Dyplomy, książki, świadectwa. Koniec roku w SP nr 23 w Lublinie
galeria

Dyplomy, książki, świadectwa. Koniec roku w SP nr 23 w Lublinie

Wręczeniem dyplomów absolwenta i nagród książkowych rozpoczęło się uroczyste zakończenie roku w Szkole Podstawowej nr 23 w Lublinie.

Miał być program in vitro w Lublinie. Ale miasto ma problemy finansowe

Miał być program in vitro w Lublinie. Ale miasto ma problemy finansowe

Władze Lublina nie uruchomią w tym roku zapowiadanego programu dopłat do zabiegów sztucznego zapłodnienia in vitro. Za wprowadzeniem takich dopłat niemal trzy lata temu opowiedziała się Rada Miasta. Dotychczas niewiele z tego wynikło.

Pogoń 96 Łaszczówka – Błękitni Obsza 0:3. Pozostałe wyniki Keeza zamojskiej klasy okręgowej

Pogoń 96 Łaszczówka – Błękitni Obsza 0:3. Pozostałe wyniki Keeza zamojskiej klasy okręgowej

Pogoń 96 Łaszczówka nie zdołała wykorzystać atutu własnego boiska i przegrała z Błękitnymi Obsza aż 0:3 w ostatniej kolejce rozgrywek. Zespół Jerzego Bojko może jednak mieć powody do zadowolenia, bo zaliczył świetną rundę wiosenną. Z kolei Błękitni wciąż wierzą, że to oni znajdą się na koniec sezonu na pierwszym miejscu.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty