Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

28 listopada 2010 r.
20:41
Edytuj ten wpis

Nowe przystanki kolejowe w Lublinie powstaną w przyszłym roku

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 22 A A

Nowe przystanki kolejowe powstaną w północno-zachodniej części Lublina. Ich budowa ma się zacząć w przyszłym roku. Firma, która ma je wykonać, będzie znana w marcu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Stacje mają powstać przy okazji modernizacji linii kolejowej dla szynobusów z Lublina przez Lubartów do Parczewa. Kolejarze przymierzający się do tej inwestycji stwierdzili, że budowa nowych stacji jest konieczna, żeby przedsięwzięcie się opłaciło. – Chodzi o to, żeby zebrać odpowiednią liczbę pasażerów.

Pierwszą z nowych stacji ma być Lublin-Zadębie. Peron ma się znaleźć tuż przed przejazdem kolejowym w ciągu ul. Turystycznej. Druga stacja to Lublin-Ponikwoda, która ulokowana zostanie w pobliżu ulicy Torowej, nieopodal skrzyżowania z Grodzickiego. Stąd jest blisko do dzielnicy domków, i blokowisk Kalinowszczyzny.

Na trasie do Lubartowa planowana jest też budowa stacji Rudnik, Niemce oraz przesunięcie o 500 m stacji w Wandzinie tak, by była bliżej zabudowań.

Wszystkie nowe stacje będą miały tylko po jednym peronie. Przewidziane są też wiaty, pod którymi pasażerowie będą mogli schronić się przed deszczem lub śniegiem. Nie ma jednak w planach wznoszenia żadnych budynków, np. kas biletowych.

– Założyliśmy minimalne, 100-metrowe perony z możliwością ich późniejszej rozbudowy – mówi Andrzej Matysiewicz ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – W przyszłości może się okazać, że spółka PKP Intercity będzie zainteresowana skierowaniem tam pociągów Tanich Linii Kolejowych.

W marcu powinien być rozstrzygnięty przetarg na wykonanie inwestycji. Zwycięzca będzie odpowiadał jednocześnie za zaprojektowanie modernizacji, jak też jej późniejsze wykonanie. Prace potrwają ponad rok. Po przebudowie na linię wysłane zostaną spalinowe szynobusy, które mają kursować między Lublinem a Parczewem. Takie pojazdy miały wyjechać na tory już w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 12 grudnia, ale Urząd Marszałkowski zdecydował, że nie ma sensu uruchamianie połączenia, które za kilka miesięcy trzeba będzie zawiesić z powodu przebudowy linii.

Po modernizacji trasa kolejowa będzie przystosowana do jazdy pociągów z prędkością 120 km/h.

Komentarze 22

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
aron mędrzec parczewski / 30 listopada 2010 o 07:06
0
Kolej aglomeracyjna w Lublinie miałaby sens gdyby dworzec PKP był na pl. Litewskim albo choćby na Podzamczu. A skoro jest tam gdzie jest to kolej aglomeracyjna nie ma sensu, bo co to za kolej, gdzie jeszcze potem trzeba przesiąść się na trolejbusa i odstać swoje w korku na Młyńskiej.
Avatar
aron / 30 listopada 2010 o 07:04
0
Oczywiście że kolej pasazerska nie ma sensu ekonomicznego, główną przyczyną jest złe położenie dworców PKP. Wiadomo że dla kolejarzy centrum Lublina to bazar na 1 Maja, ale jednak dla 99% mieszkańców centrum miasta to pl. Litewski i Krakowskie Przedmieście. Dlatego też ludzie wolą np. z Chełma czy Dęblina jechać busem który dowiezie ich na Podzamcze a nie pociągiem. Że już nie wspomnę o Lubartowie i Parczewie gdzie położenie dworców jest równie fatalne. Bus dowozi z centrum do centrum i to jest jego podstawowa zaleta plus częste kursowanie oczywiście. Nikt normalny nie będzie czekał 3 godziny na pociąg w Lubartowie skoro ma busy co 5 minut. Pociągiem pojadą kolejarze, ich rodziny czyli będzie to co na linii krasnickiej że frekwencja jest niewystarczająca żeby zapewnić opłacalność pociągów.
Dlatego moim zdaniem nie ma się co bawić w kolej pasażerską w woj. lubelskim tylko zająć się remontami dróg wojewódzkich. Tylko z drogi wojewódzkiej nr 815 korzysta codziennie ok. 5 tys. osób czyli więcej niż ze wszystkich pociągów regionalnych w woj. lubelskim razem wziętych. Do pociągów dopłaca się 30 mln rocznie, te pieniądze wystarczyłyby na remont tej drogi.
Gdyby zlikwidować pociągi regionalne na 10 lat to mielibyśmy dzięki temu naprawdę nieźle wyremontowane drogi wojewódzkie.
Oczywiście że kolej pasazerska nie ma sensu ekonomicznego, główną przyczyną jest złe położenie dworców PKP. Wiadomo że dla kolejarzy centrum Lublina to bazar na 1 Maja, ale jednak dla 99% mieszkańców centrum miasta to pl. Litewski i Krakowskie Przedmieście. Dlatego też ludzie wolą np. z Chełma czy Dęblina jechać busem który dowiezie ich na Podzamcze a nie pociągiem. Że już nie wspomnę o Lubartowie i Parczewie gdzie położenie dworców jest równie fatalne. Bus dowozi z centrum do centrum i to jest jego podstawowa zaleta plus częste kursowanie o... rozwiń
Avatar
t-r-h / 29 listopada 2010 o 22:59
0
Gdyby nie głośne plany modernizacji linii Nr 7 to kto wie ... może już coś by sie zrobiło w tym kierunku. Jednak perspektywa modernizacji linii a przy tym konieczność korekty łuków w miejscu gdzie miał być przystanek nakazały odłożyć ten pomysł. Jeśli nie bedzie w najbliższym czasie PEWNEGO finansowania dla tego projektu, to zapewne będzie konieczność powrotu do pomysłu budowy przystanku na Rurach ze środków m.Lublin i Woj. Lub. (pewnie PKP PLK grosza nie dołoży bo nie ma). Zwłaszcza że coraz głośniej mówi się o koleji aglomeracyjnej w Lublinie.
Avatar
Kamil Oroń / 29 listopada 2010 o 22:07
0
[quote name='aron mędrzec parczewski' timestamp='1291028733' post='393830']
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Niemcach) nalezy wyremontowac droge wojewodzka 815 Lubartow - Parczew z ktorej to drogi korzysta kilka tysiecy osob dziennie czyli wiecej niz jest pasazerow we wszystkich pociagach regionalnych w woj. lubelskim
[/quote]

Dla Ciebie chyba cała kolej nie ma sensu ekonomicznego-Ty byś najchętniej wszystko postawił na drogi.Ty chyba sam nie masz sensu ekonomicznego. Ruch aglomeracyjny w woj. lubelskim ma sens tylko trzeba do tego światłych i mądrych ludzi którzy zaprojektują i zrealizują to.
[quote name='aron mędrzec parczewski' timestamp='1291028733' post='393830']
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Ni... rozwiń
Avatar
ultramaryna / 29 listopada 2010 o 14:35
0
[quote name='Mario' timestamp='1291013184' post='393629']
A może kilka dodatkowych przystanków w innych częściach Lublina. Np Czyby. Tyle jest nowych bloków obok torów. Szynobus w Lubartowa mógłby nawet docerać właśnie w te rejony itd.
[/quote]
pamietam , ze w latach 90tych mówiło sie o dworcu kolejowym na czubach nie tylko o przystanku. LUblin Południe miał byc znajdowac sie w okolicach górek/widoku. jak widac nic z tego nie wyszło. moze chociaz kiedys przystanek tam zrobia
Avatar
aron busowy baron / 29 listopada 2010 o 12:16
0
Czlowieku zejdz na ziemie Desiro kosztuje 25 mln zl
Avatar
- / 29 listopada 2010 o 12:14
0
Na trasy zelektryfikowane zmodernizowane EN 57 na trasy bez trakcji np Siemens Desiro Classic albo MR MRD czy czeskie wagony samobiezne Skoda.
Avatar
aron mędrzec parczewski / 29 listopada 2010 o 12:05
0
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Niemcach) nalezy wyremontowac droge wojewodzka 815 Lubartow - Parczew z ktorej to drogi korzysta kilka tysiecy osob dziennie czyli wiecej niz jest pasazerow we wszystkich pociagach regionalnych w woj. lubelskim
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Niemcach) nalezy wyremontowac droge wojewodzka 815 Lubartow - Parczew z ktorej to drogi korzysta kilka tysie... rozwiń
Avatar
vx / 29 listopada 2010 o 11:41
0
Bez uruchomienia kolei podmiejskiej i miejskiej nie uzyska sie rozwoju i odblokowania miasta.Lublin Lubartów Swidnik i okolice to 500000 mieszkanców.Nie ma mozliwosci aby wszyscy poruszali się swoimi samochodami. Ruch musi przejąc transport kolejowy i autobusowy.
Avatar
Arclight / 29 listopada 2010 o 11:00
0
[quote name='gość' timestamp='1291016421' post='393661']
lublin-czuby już chyba nie powstanie, bo na Rurach skasowali ostatnio nastawnię i rozjazdy, także śmiało można zapomnieć o tym przystanku
[/quote]

Likwidacja podg Rury nie ma znaczenia w przypadku zbudowania tam przystanku osobowego. Przystanek nie musi być osłonięty semaforami.
Avatar
aron mędrzec parczewski / 30 listopada 2010 o 07:06
0
Kolej aglomeracyjna w Lublinie miałaby sens gdyby dworzec PKP był na pl. Litewskim albo choćby na Podzamczu. A skoro jest tam gdzie jest to kolej aglomeracyjna nie ma sensu, bo co to za kolej, gdzie jeszcze potem trzeba przesiąść się na trolejbusa i odstać swoje w korku na Młyńskiej.
Avatar
aron / 30 listopada 2010 o 07:04
0
Oczywiście że kolej pasazerska nie ma sensu ekonomicznego, główną przyczyną jest złe położenie dworców PKP. Wiadomo że dla kolejarzy centrum Lublina to bazar na 1 Maja, ale jednak dla 99% mieszkańców centrum miasta to pl. Litewski i Krakowskie Przedmieście. Dlatego też ludzie wolą np. z Chełma czy Dęblina jechać busem który dowiezie ich na Podzamcze a nie pociągiem. Że już nie wspomnę o Lubartowie i Parczewie gdzie położenie dworców jest równie fatalne. Bus dowozi z centrum do centrum i to jest jego podstawowa zaleta plus częste kursowanie oczywiście. Nikt normalny nie będzie czekał 3 godziny na pociąg w Lubartowie skoro ma busy co 5 minut. Pociągiem pojadą kolejarze, ich rodziny czyli będzie to co na linii krasnickiej że frekwencja jest niewystarczająca żeby zapewnić opłacalność pociągów.
Dlatego moim zdaniem nie ma się co bawić w kolej pasażerską w woj. lubelskim tylko zająć się remontami dróg wojewódzkich. Tylko z drogi wojewódzkiej nr 815 korzysta codziennie ok. 5 tys. osób czyli więcej niż ze wszystkich pociągów regionalnych w woj. lubelskim razem wziętych. Do pociągów dopłaca się 30 mln rocznie, te pieniądze wystarczyłyby na remont tej drogi.
Gdyby zlikwidować pociągi regionalne na 10 lat to mielibyśmy dzięki temu naprawdę nieźle wyremontowane drogi wojewódzkie.
Oczywiście że kolej pasazerska nie ma sensu ekonomicznego, główną przyczyną jest złe położenie dworców PKP. Wiadomo że dla kolejarzy centrum Lublina to bazar na 1 Maja, ale jednak dla 99% mieszkańców centrum miasta to pl. Litewski i Krakowskie Przedmieście. Dlatego też ludzie wolą np. z Chełma czy Dęblina jechać busem który dowiezie ich na Podzamcze a nie pociągiem. Że już nie wspomnę o Lubartowie i Parczewie gdzie położenie dworców jest równie fatalne. Bus dowozi z centrum do centrum i to jest jego podstawowa zaleta plus częste kursowanie o... rozwiń
Avatar
t-r-h / 29 listopada 2010 o 22:59
0
Gdyby nie głośne plany modernizacji linii Nr 7 to kto wie ... może już coś by sie zrobiło w tym kierunku. Jednak perspektywa modernizacji linii a przy tym konieczność korekty łuków w miejscu gdzie miał być przystanek nakazały odłożyć ten pomysł. Jeśli nie bedzie w najbliższym czasie PEWNEGO finansowania dla tego projektu, to zapewne będzie konieczność powrotu do pomysłu budowy przystanku na Rurach ze środków m.Lublin i Woj. Lub. (pewnie PKP PLK grosza nie dołoży bo nie ma). Zwłaszcza że coraz głośniej mówi się o koleji aglomeracyjnej w Lublinie.
Avatar
Kamil Oroń / 29 listopada 2010 o 22:07
0
[quote name='aron mędrzec parczewski' timestamp='1291028733' post='393830']
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Niemcach) nalezy wyremontowac droge wojewodzka 815 Lubartow - Parczew z ktorej to drogi korzysta kilka tysiecy osob dziennie czyli wiecej niz jest pasazerow we wszystkich pociagach regionalnych w woj. lubelskim
[/quote]

Dla Ciebie chyba cała kolej nie ma sensu ekonomicznego-Ty byś najchętniej wszystko postawił na drogi.Ty chyba sam nie masz sensu ekonomicznego. Ruch aglomeracyjny w woj. lubelskim ma sens tylko trzeba do tego światłych i mądrych ludzi którzy zaprojektują i zrealizują to.
[quote name='aron mędrzec parczewski' timestamp='1291028733' post='393830']
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Ni... rozwiń
Avatar
ultramaryna / 29 listopada 2010 o 14:35
0
[quote name='Mario' timestamp='1291013184' post='393629']
A może kilka dodatkowych przystanków w innych częściach Lublina. Np Czyby. Tyle jest nowych bloków obok torów. Szynobus w Lubartowa mógłby nawet docerać właśnie w te rejony itd.
[/quote]
pamietam , ze w latach 90tych mówiło sie o dworcu kolejowym na czubach nie tylko o przystanku. LUblin Południe miał byc znajdowac sie w okolicach górek/widoku. jak widac nic z tego nie wyszło. moze chociaz kiedys przystanek tam zrobia
Avatar
aron busowy baron / 29 listopada 2010 o 12:16
0
Czlowieku zejdz na ziemie Desiro kosztuje 25 mln zl
Avatar
- / 29 listopada 2010 o 12:14
0
Na trasy zelektryfikowane zmodernizowane EN 57 na trasy bez trakcji np Siemens Desiro Classic albo MR MRD czy czeskie wagony samobiezne Skoda.
Avatar
aron mędrzec parczewski / 29 listopada 2010 o 12:05
0
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Niemcach) nalezy wyremontowac droge wojewodzka 815 Lubartow - Parczew z ktorej to drogi korzysta kilka tysiecy osob dziennie czyli wiecej niz jest pasazerow we wszystkich pociagach regionalnych w woj. lubelskim
Pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego, a juz szczegolnie na jednotorze do Parczewa gdzie beda wieczne opoznienia i w efekcie bedzie tak jak na linii krasnickiej czyli pociagami bedzie jezdzic tylko rodzina kolejowa i pracownicy budzetowki ktorzy moga spozniac sie do pracy. Dlatego wlasnie zamiast uruchamiac bezsensowne pociagi pasazerskie ( bo remont moge zrozumiec pod katem pociagow towarowych do Orlenu w Niemcach) nalezy wyremontowac droge wojewodzka 815 Lubartow - Parczew z ktorej to drogi korzysta kilka tysie... rozwiń
Avatar
vx / 29 listopada 2010 o 11:41
0
Bez uruchomienia kolei podmiejskiej i miejskiej nie uzyska sie rozwoju i odblokowania miasta.Lublin Lubartów Swidnik i okolice to 500000 mieszkanców.Nie ma mozliwosci aby wszyscy poruszali się swoimi samochodami. Ruch musi przejąc transport kolejowy i autobusowy.
Avatar
Arclight / 29 listopada 2010 o 11:00
0
[quote name='gość' timestamp='1291016421' post='393661']
lublin-czuby już chyba nie powstanie, bo na Rurach skasowali ostatnio nastawnię i rozjazdy, także śmiało można zapomnieć o tym przystanku
[/quote]

Likwidacja podg Rury nie ma znaczenia w przypadku zbudowania tam przystanku osobowego. Przystanek nie musi być osłonięty semaforami.
Zobacz wszystkie komentarze 22

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia
galeria

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia 5 1

Pierwszy dzień rozgrywanych w Lublinie MP przyniósł wiele niezapomnianych emocji. Brąz wywalczyła Joanna Bemowska i Arkadiusz Rogowski, srebro Paweł Fajdek, a złoto Damian Kopeć

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny 0 5

Jerzy Rębek burmistrz Radzynia Podlaskiego uważa że pikieta Marii Kosidło ma podtekst polityczny.

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 9 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 0 11

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 4 1

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem!
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem! 1 1

Zawodnik Agrosu Zamość nie miał sobie równych i mimo ciężkich warunków na bieżni ze znakomitym wynikiem zdobył pierwsze miejsce na zawodach w Lublinie

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 4

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 13 8

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe
22 lipca 2018, 9:45

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe 5 0

Autobusy – Jelcz 120M i Jelcz M11 przyjadą w niedzielę z Lublina do Kraśnika. Podczas przejazdów będzie można posłuchać o historii komunikacji w Kraśniku i ważnych dla niej miejscach. O tym wszystkim będzie opowiadać Maksym Bratko, autor książki „Historia Komunikacji Publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim”, której premierę zaplanowano na niedzielę.

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku 28 12

Od poniedziałku aż do końca wakacji na ul. Nowy Świat obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Drogowcy zabierają się tutaj za przebudowę kanalizacji deszczowej. Skrót z Bronowic na Czuby coraz bardziej przypomina tor przeszkód.

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny 0 8

Utrudnienia na ul. Choiny w Lublinie. Jak informuje nasz Czytelnik Paweł doszło do potrącenia pieszego na przejściu.

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb 0

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.