Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

5 grudnia 2019 r.
14:16

Po raz pierwszy w historii Lublin zamówił dziś elektryczne autobusy. Przyjadą także nowe trolejbusy

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
34 20 A A

Ponad 106 mln zł warte są podpisane dzisiaj umowy z firmą, która wyprodukuje dla Lublina klimatyzowane trolejbusy i autobusy elektryczne. Znane na naszych ulicach pojazdy marki Solaris zobaczymy w unowocześnionej wersji. Pierwsze dostawy planowane są na listopad 2020 r., ostatnie na wrzesień 2021 r.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Jako pierwsze mają dotrzeć do Lublina nowe trolejbusy. Miasto zamówiło 15 takich pojazdów, wszystkie będą przegubowe, klimatyzowane i wyposażone w automat biletowy na monety i karty płatnicze. Będą też gniazda umożliwiające pasażerom podładowanie telefonu komórkowego podczas jazdy. – Zaoferujemy mieszkańcom nowoczesny tabor – zachwala prezydent Krzysztof Żuk.

Lepsze przegubowce

Dzięki specjalnym bateriom będą mogły jechać ulicami, nad którymi nie ma sieci z prądem, co przyda się na niektórych liniach lub w razie awarii. Potrafią to już obecne w Lublinie przegubowe trolejbusy, ładując się podczas jazdy, ale nowe będą mieć lepsze baterie, dzięki którym zajadą dalej.

– Wymagaliśmy co najmniej 10 km, a zaoferowane trolejbusy będą w stanie przejechać około 30 km – mówi Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Zamówione trolejbusy mają trafić na linie 156, 158 i 160. Kiedy pojawią się na ulicach? Pierwsza piątka pojazdów powinna być dostarczona w listopadzie przyszłego roku, a ostatnie w kwietniu 2021.

Najazd elektrobusów

Po raz pierwszy w historii Lublin zamówił dzisiaj elektryczne autobusy. Umowa dotyczy dwudziestu takich pojazdów. Pięć z nich powinno dotrzeć w czerwcu 2021 r., a pozostałe najpóźniej do września tego samego roku.

Razem z pierwszą partią przyjechać mają także ładowarki. Te mocniejsze zostaną zainstalowane na pętli na Choinach, gdzie autobus będzie mógł szybko uzupełnić energię między kursami. – Wystarczy siedem, osiem minut – mówi Malec. Pełne ładowanie ma się odbywać nocami w zajezdni MPK przy ul. Grygowej. Na pętli autobus będzie pobierać prąd poprzez zamontowany na dachu pantograf, zaś w zajezdni poprzez wtyczkę.

Elektrobusy, jak zapowiada ZTM, mają być przypisane do linii 13, 23 i 29.

Solaris bierze wszystko

Wszystkie nowe pojazdy ma dostarczyć spółka Solaris Bus&Coach z Bolechowa koło Poznania. Umowa na pięć przegubowych trolejbusów opiewa na 14,8 mln zł, za dziesięć kolejnych miasto zapłaci 29,5 mln, natomiast kontrakt na autobusy elektryczne zostaną kupione za 62,5 mln zł.

– Dostarczymy pojazdy najwyższej jakości – zapowiada Petros Spinaris, wiceprezes Solarisa, którego autobusy kursują w lubelskiej komunikacji miejskiej już od 1996 roku. Te, które zaczną przyjeżdżać od przyszłorocznego listopada będą się różnić od starych nie tylko rozwiązaniami technicznymi, ale i wyglądem.

Będą kolejne zakupy

Miasto przymierza się już do następnych zamówień na autobusy elektryczne. – Dwa takie przetargi ogłosimy jeszcze w tym roku – zapowiada Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. Oba zlecenia mają dotyczyć łącznie dwunastu pojazdów. Najwięcej z nich, aż pięć, ma być przypisanych do obsługi linii 2, pozostałe trafią na linie 1, 6 i 7.

– Do roku 2022 zamierzamy mieć 50 proc. pojazdów elektrycznych w komunikacji miejskiej – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta. Ratusz zapowiada całkowite, choć stopniowe odejście od autobusów spalinowych. Jak szybkie? – Nie określamy sztywnego terminu.

Tempo rozstania ze spalinami ma zależeć głównie od dostępności unijnych dotacji do zakupu pojazdów. Autobusy i trolejbusy, których dotyczą podpisane dzisiaj umowy, są kupowane właśnie dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 20

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 5 grudnia 2019 r. o 16:47
+12
Od stycznia planowane są duże podwyżki cen prądu. Jak to przełoży się na wzrost kosztów i cen biletów z tym związany?
Avatar
HI / 5 grudnia 2019 r. o 14:50
+9
"Po raz pierwszy w historii Lublin zamówił dzisiaj elektryczne autobusy."+++ A cóż to za "dmuchany" patos??? Redakcjo, litości!!!
Avatar
Gość / 5 grudnia 2019 r. o 16:49
+8
Po co pisać do jakiej linii będzie przypisany. Jak i tak będzie inaczej. Nowe ursusy przegubowe miały jeździć na 151 a jeżdżą krótkie solarisy i ciasno w nich.
Avatar
Piotr / 5 grudnia 2019 r. o 20:20
+7
Mogli lepiej popracować nad wyglądem nadkoli bo, a nie na łatwiznę poszli i białe całe dali.
 Jeszcze żebyś wiedział w czym rzecz, to może w tym twoim wpisie była by jakakolwiek logika myśl i co więcej znajomość tematu. Ale nie ty g*wno wiesz a piszesz, i nie wiesz że autobusy i trolejbusy są zamawiane w barwach miasta, w przypadku Lublina to są kolory, zielony,biały i czerwony i tak właśnie wypada w malowaniu że nadkola są w białym kolorze na życzenie zamawiającego, ale skąd ty to możesz wiedzieć. 
Avatar
Gość / 5 grudnia 2019 r. o 23:49
+5
"Jako pierwsze mają dotrzeć do Lublina nowe trolejbusy. Miasto zamówiło 15 takich pojazdów, wszystkie będą przegubowe, klimatyzowane i wyposażone w automat biletowy na monety i karty płatnicze." - Bardzo ważna informacja, świetnie, że będą to pojazdy przegubowe i druga rzecz - że będą tam automaty biletowe na monety i karty płatnicze( a nie tylko karty płatnicze - lobby bezgotówkowe dostało prztyczka, ha ha, nie będzie eliminacji papierowych biletów). "Zamówione trolejbusy mają trafić na linie 156, 158 i 160." - I bardzo dobrze, wszystkie te linie są bardzo popularne pośród pasażerów i dzięki temu, że na tamtych liniach krótkie trolejbusy zostaną zastąpione przegubowymi, to te standardowej długości będą mogły pójść do obsługi tras trolejbusów mniej popularnych - będzie można zwiększyć częstotliwość np. linii 161 do chociaż co 20 minut w dzień powszedni, a nie jak obecnie co 25-30 minut, bo to za mało, będzie można także zwiększyć częstotliwość linii 153( zmiana częstotliwości z co 20 minut w dzień powszedni na co 15 minut) i 155( intensyfikacja kursowania w godzinach między szczytem komunikacyjnym z kursowania co 30 minut na co 15 minut). W przypadku linii 155 odkąd tylko została wydłużona ona do pętli Pancerniaków jest jakby więcej pasażerów, kto wie czy oprócz linii 158 czy to właśnie linia 155 nie zostanie w niedalekiej przyszłości obsługiwana również taborem przegubowym. "Elektrobusy, jak zapowiada ZTM, mają być przypisane do linii 13, 23 i 29." - I słusznie, też właśnie te linie w pierwszej kolejności obstawiałem jako te, które przez elektrobusy miały by być obsługiwane. "Ratusz zapowiada całkowite, choć stopniowe odejście od autobusów spalinowych. Jak szybkie? – Nie określamy sztywnego terminu." - Oj tutaj raczej należy zachować ostrożność, ekologia ekologią i fajnie że tabor się elektryfikuje ale prąd może podrożeć to i usługi przewozowe mogą być droższe, więc ostrożnie, autobusami spalinowymi nie należy pogardzać, ze 20 lat przynajmniej w dalszym ciągu mogą być używane w takim zakresie jaki uważa się za stosowny, można umówić się w ten sposób, że linie trolejbusowe wiodłyby prym w komunikacji miejskiej Lublina jeżdżąc co 10 minut, tym samym będąc niczym Krakowskie tramwaje( jednak, żeby tak ładnie, płynnie i często jeździły - to buspasy są niezbędne), a komunikacja autobusowa( spalinowe i elektryczne pojazdy) stanowiłaby wspomożenie , tj. większość linii jeździłaby co 20 minut, z paroma wyjątkami co 15 minut( linie o kluczowym znaczeniu komunikacyjnym, o znaczącym popycie pasażerskim). "Tempo rozstania ze spalinami ma zależeć głównie od dostępności unijnych dotacji do zakupu pojazdów. Autobusy i trolejbusy, których dotyczą podpisane dzisiaj umowy, są kupowane właśnie dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej." - O to bym się raczej nie martwił, Unia ponoć na transport mocno stawia, nowa perspektywa finansowa 2021-2027 z pewnością nowoczesny i ekologiczny, niskoemisyjny transport uwzględnia, wspomogła nas w znaczący sposób w kwestii rozwoju trakcji trolejbusowej, tabor też nam odnawia, myślę, że 2020 rok i następne lata dla rozwoju komunikacji miejskiej będą optymistyczne.
"Jako pierwsze mają dotrzeć do Lublina nowe trolejbusy. Miasto zamówiło 15 takich pojazdów, wszystkie będą przegubowe, klimatyzowane i wyposażone w automat biletowy na monety i karty płatnicze." - Bardzo ważna informacja, świetnie, że będą to pojazdy przegubowe i druga rzecz - że będą tam automaty biletowe na monety i karty płatnicze( a nie tylko karty płatnicze - lobby bezgotówkowe dostało prztyczka, ha ha, nie będzie eliminacji papierowych biletów). "Zamówione trolejbusy mają trafić na linie 156, 158 i 160." - I bardzo ... rozwiń
Avatar
Dzepetto / 5 grudnia 2019 r. o 15:55
+5
Świetnie wydaliśmy 100 mln na elektryczne autobusy a w Lublinie w starych piecach palą podłym węglem i byle czym smog w zimie jak na Śląsku. Miasto dofinansowuje wymianę pieców wydało na ten cel uwaga 1 mln złotych. Za 100 mln można by dofinasowac mieszkańcom wymianę pieców starych i pozbyć się z Lublina smogu ale cóż lepiej kupić 10 autobusów. ..
Avatar
Gość / 5 grudnia 2019 r. o 15:41
+3
Tiaa a jak elektrownia wyłączy prund to parę kółek zrobio a potem co ?
Avatar
zielony PR / 5 grudnia 2019 r. o 15:35
+3
Odrutować całe miasto trakcją, a następnie zamówić autobusy elektryczne, które podczas mrozów pasażerowie będą musieli pchać do najbliższej ładowarki. Witajcie w zaczarowanej krainie Zukolandii!
Avatar
ANTYGŁUPEKK / 1 lutego 2020 r. o 04:51
+2
CIESZCIE SIĘ WSIOKI, BO NIGDY NIE MIELIŚCIE TAKICH MASZYN!!BRAWO PANIE ŻUK,PODNOSI PAN LUBLIN Z ZACOFANIA,PO TAKICH OSZUSTACH I MIERNOTACH, JAK PRUSZKOWSKI!!
Avatar
Wyjaśniam / 5 grudnia 2019 r. o 14:40
+2
Dotacje z ministerstwa do autobusów załatwił poseł Artur Soboń
Avatar
Zwolennik.LKA-_ / 17 czerwca 2020 r. o 17:07
0
Tramwaje są spoko, ale rzeczywiście trzeba było myśleć wcześniej. Teraz można by pomyśleć nad Lubelskim Szybkim Trolejbusem. Coś jak poznańska PeSTka, tylko że w tunelu jeździłyby trolejbusy. LINIA 1 Majdanek-Węglin Przez: Basen Łabędzia, Kaufland Droga Męczenników Majdanka, Dworzec Główny PKP, Arena Lublin, Politechnika, Globus, Leclerc Zana, Szpital Kraśnicka, Kaufland Orkana. LINIA 2 Węglin-Ikea Przez: Os.Poręba, Os.Widok, Wąwóz, Globus, Park Akademicki, Liceum Staszic, Galeria Labirynt (tu wyjazd z tunelu i wyjazd na wiadukt), Orfeusz (tu znowu do tunelu), Auchan Czechów, Olimp, Dożynkowa. LINIA 3 Skansen-Felicity Przez: Generała Zajączka, R.Krwiodawców, Liceum Staszic, KUL, Ogród Saski, Plac Litewski, Brama Krakowska, Dworzec Autobusowy, Młyn Krauzego, Lublin Północny PKP, Carrefour. LINIA 4 "CIRCLE" Dworzec Autobusowy-Dworzec Autobusowy Przez: Park Bronowice, Dworzec Główny PKP, Arena Lublin, Politechnika, Globus, Leclerc, ZTM, R.Krwiodawców, Galeria Labirynt, Hotel Hampton by Hilton, IMW Chodźki LINIA 5 Ikea-Słoneczny Wrotków Przez: Dożynkowa, Olimp, Unicka, Dworzec Autobusowy, Park Bronowice, Dworzec Główny PKP, Herbapol, Os.Nałkowskich, Kościół Św. Jana Pawła II, Os.Marina. Takie rozwiazanie byłoby doskonałym lekarstwem na korki w mieście. Ludzie dojeżdzający do Lublina, zachęciliby się do korzystania z MPK, dzięki czemu zwolniłyby się także miejsca parkingowe w centrum miasta (można je wtedy zamienić na tereny zielone). Lubelski Szybki Trolejbus byłby bardzo ekologicznym środkiem transportu. Koszt tej inwestycji byłby spory, lecz napewno mniejszy niż Szybki Tramwaj, czy metro, ze względu na brak konieczności kładzenia torów. Dużą część sfinansowałaby Unia Europejska. W przyszłości można pomyśleć o rozbudowie LST do Świdnika i na lotnisko. Linie LST mogłyby być obsługiwane przez trolejbusy Trollino24 (3-członowe, z dwoma gumami). Na chwilę obecną Lublin nie ma takie pojazdów, ale w przypadku LST, zakup ich będzie bardzo opłacalny (na raz może on zabrać ponad 200 osób). Szybki Trolejbus to bardzo "zielony", szybki i bezpieczny sposób transportu, dlatego uważam (jako mieszkaniec Lublina), że będzie on doskonały dla Lublina. Pozdrawiam i mam nadzieję, że moja koncepcja nie zostanie odrzucona. Udostępnij proszę mój komentarz, gdzie tylko możesz. NIECH LUBLINIANIE ZDECYDUJĄ, CZY CHCĄ LST!!!
Tramwaje są spoko, ale rzeczywiście trzeba było myśleć wcześniej. Teraz można by pomyśleć nad Lubelskim Szybkim Trolejbusem. Coś jak poznańska PeSTka, tylko że w tunelu jeździłyby trolejbusy. LINIA 1 Majdanek-Węglin Przez: Basen Łabędzia, Kaufland Droga Męczenników Majdanka, Dworzec Główny PKP, Arena Lublin, Politechnika, Globus, Leclerc Zana, Szpital Kraśnicka, Kaufland Orkana. LINIA 2 Węglin-Ikea Przez: Os.Poręba, Os.Widok, Wąwóz, Globus, Park Akademicki, Liceum Staszic, Galeria Labirynt (tu wyjazd z tunelu i wyjazd na wiadukt), Orfeusz ... rozwiń
Avatar
Andrzej 2 / 2 lutego 2020 r. o 10:10
-1
A dziwne, że ZTM ma wydać w tym roku ponad 100 mln na nowy system BILETOWY !!!! Po co obecny system działa bardzo sprawnie i jest bardzo nowoczesny. 100 mln zł ta kwota wystarczyłaby na sprawne funkcjonowanie komunikacji w Lublinie na ok. 5 - 6 lat !!! Po co kupować ELEKTRYCZNE AUTOBUSY w Lublinie jak mamy super rozwiązanie - TROLEJBUSY. Elektryczne autobusy niech kupują miasta w których nie ma trolejbusów.
Avatar
O / 1 lutego 2020 r. o 10:59
0
ZtM zmniejsza liczbę kursów i powoli likwiduje transport publiczny w mieście,  więc potrzeba więcej taboru, czego tu nie rozumiecie? :D
Avatar
mało / 1 lutego 2020 r. o 10:57
0
Wspaniale że kolejne trolejbusy kupujemy... te co obecnie stoją i rdzewieją na zajezdni nieużywane, to za mało, wincyj!
Avatar
ANTYGŁUPEKK / 1 lutego 2020 r. o 04:51
+2
CIESZCIE SIĘ WSIOKI, BO NIGDY NIE MIELIŚCIE TAKICH MASZYN!!BRAWO PANIE ŻUK,PODNOSI PAN LUBLIN Z ZACOFANIA,PO TAKICH OSZUSTACH I MIERNOTACH, JAK PRUSZKOWSKI!!
Avatar
Gość / 5 grudnia 2019 r. o 23:49
+5
"Jako pierwsze mają dotrzeć do Lublina nowe trolejbusy. Miasto zamówiło 15 takich pojazdów, wszystkie będą przegubowe, klimatyzowane i wyposażone w automat biletowy na monety i karty płatnicze." - Bardzo ważna informacja, świetnie, że będą to pojazdy przegubowe i druga rzecz - że będą tam automaty biletowe na monety i karty płatnicze( a nie tylko karty płatnicze - lobby bezgotówkowe dostało prztyczka, ha ha, nie będzie eliminacji papierowych biletów). "Zamówione trolejbusy mają trafić na linie 156, 158 i 160." - I bardzo dobrze, wszystkie te linie są bardzo popularne pośród pasażerów i dzięki temu, że na tamtych liniach krótkie trolejbusy zostaną zastąpione przegubowymi, to te standardowej długości będą mogły pójść do obsługi tras trolejbusów mniej popularnych - będzie można zwiększyć częstotliwość np. linii 161 do chociaż co 20 minut w dzień powszedni, a nie jak obecnie co 25-30 minut, bo to za mało, będzie można także zwiększyć częstotliwość linii 153( zmiana częstotliwości z co 20 minut w dzień powszedni na co 15 minut) i 155( intensyfikacja kursowania w godzinach między szczytem komunikacyjnym z kursowania co 30 minut na co 15 minut). W przypadku linii 155 odkąd tylko została wydłużona ona do pętli Pancerniaków jest jakby więcej pasażerów, kto wie czy oprócz linii 158 czy to właśnie linia 155 nie zostanie w niedalekiej przyszłości obsługiwana również taborem przegubowym. "Elektrobusy, jak zapowiada ZTM, mają być przypisane do linii 13, 23 i 29." - I słusznie, też właśnie te linie w pierwszej kolejności obstawiałem jako te, które przez elektrobusy miały by być obsługiwane. "Ratusz zapowiada całkowite, choć stopniowe odejście od autobusów spalinowych. Jak szybkie? – Nie określamy sztywnego terminu." - Oj tutaj raczej należy zachować ostrożność, ekologia ekologią i fajnie że tabor się elektryfikuje ale prąd może podrożeć to i usługi przewozowe mogą być droższe, więc ostrożnie, autobusami spalinowymi nie należy pogardzać, ze 20 lat przynajmniej w dalszym ciągu mogą być używane w takim zakresie jaki uważa się za stosowny, można umówić się w ten sposób, że linie trolejbusowe wiodłyby prym w komunikacji miejskiej Lublina jeżdżąc co 10 minut, tym samym będąc niczym Krakowskie tramwaje( jednak, żeby tak ładnie, płynnie i często jeździły - to buspasy są niezbędne), a komunikacja autobusowa( spalinowe i elektryczne pojazdy) stanowiłaby wspomożenie , tj. większość linii jeździłaby co 20 minut, z paroma wyjątkami co 15 minut( linie o kluczowym znaczeniu komunikacyjnym, o znaczącym popycie pasażerskim). "Tempo rozstania ze spalinami ma zależeć głównie od dostępności unijnych dotacji do zakupu pojazdów. Autobusy i trolejbusy, których dotyczą podpisane dzisiaj umowy, są kupowane właśnie dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej." - O to bym się raczej nie martwił, Unia ponoć na transport mocno stawia, nowa perspektywa finansowa 2021-2027 z pewnością nowoczesny i ekologiczny, niskoemisyjny transport uwzględnia, wspomogła nas w znaczący sposób w kwestii rozwoju trakcji trolejbusowej, tabor też nam odnawia, myślę, że 2020 rok i następne lata dla rozwoju komunikacji miejskiej będą optymistyczne.
"Jako pierwsze mają dotrzeć do Lublina nowe trolejbusy. Miasto zamówiło 15 takich pojazdów, wszystkie będą przegubowe, klimatyzowane i wyposażone w automat biletowy na monety i karty płatnicze." - Bardzo ważna informacja, świetnie, że będą to pojazdy przegubowe i druga rzecz - że będą tam automaty biletowe na monety i karty płatnicze( a nie tylko karty płatnicze - lobby bezgotówkowe dostało prztyczka, ha ha, nie będzie eliminacji papierowych biletów). "Zamówione trolejbusy mają trafić na linie 156, 158 i 160." - I bardzo ... rozwiń
Avatar
Adam / 5 grudnia 2019 r. o 20:23
+1
Po co pisać do jakiej linii będzie przypisany. Jak i tak będzie inaczej. Nowe ursusy przegubowe miały jeździć na 151 a jeżdżą krótkie solarisy i ciasno w nich.
 To prawda przypisanie przypisaniem, a ZTM po społu z MPK i tak wysyłają tabor przegubowy na linie jakie im się podobają. 
Avatar
Piotr / 5 grudnia 2019 r. o 20:20
+7
Mogli lepiej popracować nad wyglądem nadkoli bo, a nie na łatwiznę poszli i białe całe dali.
 Jeszcze żebyś wiedział w czym rzecz, to może w tym twoim wpisie była by jakakolwiek logika myśl i co więcej znajomość tematu. Ale nie ty g*wno wiesz a piszesz, i nie wiesz że autobusy i trolejbusy są zamawiane w barwach miasta, w przypadku Lublina to są kolory, zielony,biały i czerwony i tak właśnie wypada w malowaniu że nadkola są w białym kolorze na życzenie zamawiającego, ale skąd ty to możesz wiedzieć. 
Avatar
Gość / 5 grudnia 2019 r. o 16:49
+8
Po co pisać do jakiej linii będzie przypisany. Jak i tak będzie inaczej. Nowe ursusy przegubowe miały jeździć na 151 a jeżdżą krótkie solarisy i ciasno w nich.
Avatar
Gość / 5 grudnia 2019 r. o 16:47
+12
Od stycznia planowane są duże podwyżki cen prądu. Jak to przełoży się na wzrost kosztów i cen biletów z tym związany?
Zobacz wszystkie komentarze 20

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

"Uciekałam z chemii i przychodziłam na treningi". Amazonki z Lublina pokazują, co to wola walki
Magazyn
galeria

"Uciekałam z chemii i przychodziłam na treningi". Amazonki z Lublina pokazują, co to wola walki

Amazonki Budowlani Lublin będą gospodarzem III Turnieju mistrzostw Polski Kobiet U 16 w Rugby 7. Zawody zaplanowano na 16 maja, początek o godzinie 11 na stadionie przy ul. Krasińskiego 11.

Tragedia na trasie wojewódzkiej w Lubelskiem. Rowerzysta wjechał wprost pod VW

Tragedia na trasie wojewódzkiej w Lubelskiem. Rowerzysta wjechał wprost pod VW

Nie żyje 40-letni mężczyzna, który z drogi podporządkowanej wjechał pod mknący trasą wojewódzką samochód

Omega Stary Zamość - Olimpia Miączyn 3:0. Wrócili do wygrywania

Omega Stary Zamość - Olimpia Miączyn 3:0. Wrócili do wygrywania

Omega Stary Zamość po dwóch meczach bez wygranej pokonała na swoim stadionie Olimpię Miączyn 3:0 dla której z kolei sobotnia porażka była pierwszą od czterech kolejek

Lubelskie: Czołowe zderzenie samochodów. Dwie osoby w szpitalu

Lubelskie: Czołowe zderzenie samochodów. Dwie osoby w szpitalu

Dwie osoby trafiły do szpitala z obrażeniami, które odniosły w wypadku w miejscowości Sawin (pow. chełmski).

Żużlowiec Mikkel Michelsen ukarany za wpis w mediach społecznościowych

Żużlowiec Mikkel Michelsen ukarany za wpis w mediach społecznościowych

10 tys. zł z kieszeni Mikkela Michelsena trafi na cele charytatywne. Komisja Orzekająca Ligi ukarała Duńczyka za jego zachowanie w trakcie i po meczu z Falubazem w PGE Ekstralidze

Eksplozja w fabryce medycznej marihuany we Włoszech. Zginęły dwie osoby
film

Eksplozja w fabryce medycznej marihuany we Włoszech. Zginęły dwie osoby

Gubbio, Włochy. Co najmniej dwie osoby zginęły, a trzy zostały ranne w wyniku eksplozji w fabryce medycznej marihuany.

Kolekcjonerzy strat, czyli jak się rządzi miejską spółką w Lublinie
Magazyn

Kolekcjonerzy strat, czyli jak się rządzi miejską spółką w Lublinie

Do wielomilionowych strat miejskiej spółki przyczyniły się niegospodarne decyzje jej władz – ocenia NIK, która badała Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji. Zbędne wydatki i organizacja imprez skazanych na porażkę to tylko część zarzutów. Tymczasem wypłaty dla szefów MOSiR nie były i nie są zależne od ich osiągnięć, a Ratusz dokarmia spółkę pieniędzmi podatników. Z kolei prezydentowi oberwało się za sposób ustalania wynagrodzeń dla szefów miejskich spółek.

Lubelskie: Nowy system roweru miejskiego już działa. Są nawet elektryki

Lubelskie: Nowy system roweru miejskiego już działa. Są nawet elektryki

Nałęczów jest pierwszą gminą w powiecie puławskim, która uruchomiła wypożyczalnie rowerów miejskich. Jednośladów jest 65. Do wyboru jedno i dwumiejscowe, z silnikami elektrycznymi i bez. Wypożyczalnie znajdziemy na placu, przy wejściu do parku, kościele i dworcu PKP.

Michał Dworczyk: Wszyscy pełnoletni Polacy od niedzieli mogą się rejestrować na szczepienie przeciw COVID-19

Michał Dworczyk: Wszyscy pełnoletni Polacy od niedzieli mogą się rejestrować na szczepienie przeciw COVID-19

Od niedzieli, 9 maja wszyscy pełnoletni Polacy mogą rejestrować się na konkretne terminy szczepień. Chcemy przekonać wszystkich niezdecydowanych, że warto się szczepić, bo to jedyna droga do powrotu do normalności - zauważył pełnomocnik rządu do spraw programu szczepień i szef KPRM Michał Dworczyk.

Lublin: Niecodzienne "miejsce parkingowe". Nocna podróż zakończona na skarpie [zdjęcia]
galeria

Lublin: Niecodzienne "miejsce parkingowe". Nocna podróż zakończona na skarpie [zdjęcia]

29-latek z Lublina zakończył podróż samochodem w dosyć nietypowym miejscu. Mężczyzna przejechał kilka metrów drogą dla rowerów przy ul. Janowskiej, a potem "pomylił biegi" i zsunął się po skarpie. Nie dość, że najadł się wstydu, to na dodatek grozi mu jeszcze mandat

Pandemia koronawirusa w Indiach: Brakuje łóżek, leków, tlenu, a nawet miejsc pochówku
Rozmowa

Pandemia koronawirusa w Indiach: Brakuje łóżek, leków, tlenu, a nawet miejsc pochówku

Lekarze z Indii alarmują, że sytuacja w tym kraju w zakresie epidemii COVID-19 jest dramatyczna – powiedziała w rozmowie z PAP prof. Joanna Zajkowska z Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku. Brakuje tam łóżek szpitalnych, leków, tlenu, a w konsekwencji nawet miejsc pochówku.

Biała Podlaska: Opóźnienie remontu ulicy Warszawskiej. Urzędnicy ujawnili nowe okoliczności

Biała Podlaska: Opóźnienie remontu ulicy Warszawskiej. Urzędnicy ujawnili nowe okoliczności

Nie tylko względy pogodowe przesądziły o wydłużeniu przebudowy ostatniego odcinka ulicy Warszawskiej. Umowę trzeba było aneksować. Radni Zjednoczonej Prawicy wytykają urzędnikom, że dopiero teraz dowiadują się o nowych okolicznościach.

Lubelskie: 177 nowych zakażeń koronawirusem. Najwięcej zgonów w Zamościu

Lubelskie: 177 nowych zakażeń koronawirusem. Najwięcej zgonów w Zamościu

Ministerstwo Zdrowia poinformowało dzisiaj, że w woj. lubelskim odnotowano 177 nowych przypadków zakażenia koronawirusem. Zmarło 9 osób,z czego 2 bez chorób współistniejących

Kolejna bariera przekroczona. Od początku pandemii koronawirusa zmarło ponad 70 tys. chorych

Kolejna bariera przekroczona. Od początku pandemii koronawirusa zmarło ponad 70 tys. chorych

3 852 nowe przypadki zakażenia koronawirusem i 147 ofiar śmiertelnych - Ministerstwo Zdrowia podało dzisiaj o godz. 10.30 najnowszy raport na temat sytuacji epidemiologicznej w Polsce.

Michał Sołtan wystąpi w Radiu Lublin
14 maja 2021, 19:00

Michał Sołtan wystąpi w Radiu Lublin

W piątek, 14 maja o godz. 19 w Radiu Lublin wystąpi Michał Sołtan z zespołem. Koncert odbędzie się w ramach cyklu "Nie tylko rock'n'roll".

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.