Miał być produkowany w Lublinie. Trafił do Anglii. Teraz chcą go kupić Rosjanie z firmy GAZ. Mowa o słynnym LD-100, największym projekcie motoryzacyjnym w dziejach Lubelszczyzny.
Przed wielkim bankructwem koreański koncern Daewoo szykował dwa modele samochodów dostawczych: większy LD-100 i mniejszy BD-100. Lublin miał być światowym centrum produkcji większego modelu. Natomiast angielska firma LDV miała produkować mniejsze auto. Po plajcie Daewoo w 2001 roku Anglicy przejęli za 5 mln dolarów maszyny i prawa do produkcji LD-100. Cztery lata później wyprodukowali pierwsze samochody. Kilka miesięcy później oni również zbankrutowali.
Ich firmę przejęła za 19 mln dolarów grupa amerykańskich inwestorów finansowych. I to właśnie oni chcą ją sprzedać Rosjanom z firmy GAZ. Cena - 150 mln USD. Do transakcji może dojść już pod koniec sierpnia.
- My również mamy nowy produkt - dodaje Jan Wielgus. - Pokażemy go pod koniec września na salonie w Hanowerze. Produkcja seryjna ruszy w przyszłym roku.