Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

19 stycznia 2015 r.
6:30
Edytuj ten wpis

Tor Lublin. Grożą zablokowaniem Lublina, chcą nowego toru wyścigowego

1066 84 A A

Miłośnicy sportów motorowych grożą, że wyjadą na ulice i zablokują miasto, jeśli prezydent Krzysztof Żuk nie podejmie z nimi rozmów na temat budowy toru wyścigowego

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Wybudowano nowy stadion, który stoi pusty, a zlikwidowano tor, z którego korzystało dużo ludzi. Gdzie tu logika? - denerwuje się Maciej Grzelak z Lublina. Zorganizował na Facebooku akcję "Walczymy o nowy tor dla Lublina! Blokujemy Miasto Lublin?”. Dołączyło do niej już 2000 osób.

Jak przyznał Grzelak, sam jest trochę zaskoczony takim odzewem, bo akcję utworzył w ubiegły piątek. - I widzi pan, w ciągu dwóch dni zapisało się tak dużo ludzi. To oznacza, że ta sprawa nie dotyczy garstki zapaleńców, a wielu osób, które chętnie przychodziły na Zemborzycką pojeździć czy pooglądać zawody - dodaje.

Tor przy ul. Zemborzyckiej jest zamknięty od 1 stycznia. Teren ten dzierżawił lubelski klub Moto-Sekcja, ale właściciel działki (jeden z deweloperów) wypowiedział umowę i od nowego roku zamknął obiekt. Nikt nie może tam wjeżdżać, przed bramą wykopano głęboki dół. Prawdopodobnie w miejsce toru powstaną bloki mieszkalne.

- To było miejsce, gdzie mogliśmy się bezpiecznie wyszaleć, ścigać się i doskonalić swoje umiejętności jazdy samochodem czy motocyklem. Teraz zostaliśmy wypchnięci na ulice - dodaje Maciej Grzelak.

Miłośnicy sportów motorowych chcą, by po zlikwidowaniu toru przy ul. Zemborzyckiej miasto zorganizowało dla nich nowe miejsce. - Przed wyborami prezydent obiecał nam nowy tor, ale obietnicy nie dotrzymał - mówi Grzelak.

Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta, tłumaczy, że budowa toru nie należy do zadań miasta. - Ale prezydent w porozumieniu z wójtem Lubartowa wskazał możliwość lokalizacji nowego toru koło Lubartowa, na terenach po dawnej kopalni piasku. Propozycja ta jest znana przedstawicielom sportu motorowego w Lublinie - wyjaśnia.

Maciej Grzelak nie zamierza jednak odpuszczać. - Dzisiaj albo jutro złożymy do Ratusza wniosek o zgodę na protest. Nie zależy nam na tym, żeby blokować drogi, ale jeżeli prezydent nie będzie chciał z nami w ogóle rozmawiać, wtedy wyjedziemy na ulice. Będziemy robić to cyklicznie - zapowiada.

- Jeżeli padnie propozycja spotkania się, to prezydent z pewnością na nią odpowie - kończy Beata Krzyżanowska.
Czytaj więcej o:

Komentarze 84

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
yatzek / 22 stycznia 2015 o 19:04
0
Oczywiscie, ze bedziemy placic, co w tym zlego? Nikt nie chce za darmo! No, chyba ze sa "inteligentni inaczej" ktorzy tego wlasnie oczekuja
Avatar
Lublin-srublin / 21 stycznia 2015 o 21:59
0

Zrobią Wam nowy tor. I będziecie płącić za korzystanie z niego. Ceny w godzinach szczytu podkręcone na maxa - jak na lodowisku. Jak na Lublin przystało, mega-zaściankowo:(

Avatar
Mateusz / 20 stycznia 2015 o 21:38
0

Nie jestem z Lublina ani nawet z okolic, ale i tak popieram.

Avatar
Sil / 19 stycznia 2015 o 23:18
0

Oprucz pojazdów motorowych możliwe jest spożytmowanie takiego toru przez rolkarzy, deskorolkarzy, saneczkarzy rolkowych, itp. Wystarczy zainstalować na słupach liki ciągowe, tak jak dla narciarzy wodnych na zalewie. Jaki był dostęp i korzystanie z narciarstwa wodnego, tego nie wiem, a było by to miarą, ilu chętnych byłoby na rolkarstwo toowe. W zimie oczywiście narciarstwo, łyżwiarstwo na lince.

Gratuluję ortografii  :) Do nauki  !! i dopiero później do komentarzy

Gratuluję ortografii  :) Do nauki  !! i dopiero później do komentarzy

rozwiń
Avatar
Bane / 19 stycznia 2015 o 23:13
0

Ad. 1. Płacił za wjazd będzie każdy chętny. 40zł za godzinę wolnej jazdy, 100zł za godzinę z instruktorem.

Ad 2. Torów jest dużo? A gdzie to są te tory? Najbliższy i JEDYNY tor na lubelszczyźnie jest w Biłgoraju, byłem widziałem, dwa razy mniejszy od toru przy Zemborzyckiej. Do tego zaniedbany. Ułęż i Biała Podlaska to lotniska, a nie tory i ich istnienie jest równie niepewne jak tego lubelskiego. ;)

Kolejne tory znajdują się już poza województwem, ponad 100 km od Lublina. Powiedz mi, którego studenta będzie stać pojechać 120 km, zapłacić za wjazd na tor, zapłacić za paliwo? Jeden taki wyjazd to koszt ok. 500zł, a jak nie daj Boże uszkodzisz auto? Laweta kolejne 500zł. Kogo na to stać?

Widać, że nie masz zielonego pojęcia o motosporcie.

Ad. 3. Organizacja zawodów na torze przy Zemborzyckiej spowodowała wymarcie słynnych ulicznych wyścigów na ul. Inżynierskiej. ;) Wielu z nas zaczynało przygodę z autami właśnie na tej ulicy. Obecnie, zamknięcie toru spowodowało, że powstały dwa nowe miejsca organizacji wyścigów. Tzw. "tor w Bangladeszu" i "tor w Marakeszu". Ścigają się tam dotychczasowi użytkownicy toru Lublin. Z wiadomych względów nie napiszę gdzie te miejsca się znajdują. ;)

Ad. 4. Nie po to płacimy podatki żebyśmy musieli sami sobie wszystko budować i organizować. Jeśli zniesiesz podatki, nie ma sprawy, wtedy możemy szukać sponsorów. 

Ad. 5 Dlaczego zmieniasz temat? Nie pisałem w tym momencie o ścieżkach lecz o torze rowerowym. 7 mn zł. wydano na tor, z którego NIKT nie korzysta! Stoi i niszczeje!

Wracając do ścieżek rowerowych. Co z tego, że są, skoro rowerzyści i tak pchają się na ulice? Zapraszam na ul. JPII i Nadbystrzycką. Piękne ścieżki rowerowe, a rowerzyści i tak blokują prawy pas jadąc ulicą.

Ad 6. Dlaczego nie protestowałeś przeciwko temu? Poza tym, tutaj nie chodzi o jakieś nasze widzimisię! Był tor, sprzedano go, pieniądze gdzieś się podziały. Teraz niech władze odnajdą te pieniądze i zbudują nowy tor. Nie trzeba się wcale zadłużać, ani wydawać publicznych pieniędzy. Przecież te 9 mln, które zapłacił deweloper gdzieś są, a PZM to "państwowa" instytucja. Czyli wszystko zostało w rodzinie. ;)

Ad.7. Jeszcze raz powtórzę. Nie po to oddajemy 40% swoich zarobków, żeby wszystko robić z własnych pieniędzy. Niech zniosą podatki, wtedy bardzo chętnie dołożę się do budowy nowego toru. ;)

Ad. 8. Jakie konkretne dane? Podałem Ci średnią frekwencję na Motorze - 700 osób. Średnia frekwencja na torze rowerowym - 0 osób. Średnia frekwencja na wyciągu narciarskim na globusie - 0 osób. Statystyk z koszykówki nie udało mi się odnaleźć. Frekwencji na torze nikt nie liczył. W zawodach brało udział zazwyczaj od 40 do 80 uczestników. Widzów nikt nie liczył, ale było ich spokojnie kilkaset każdego dnia zawodów (200-300 osób spokojnie). To samo na treningach driftu. Tor nie był tylko miejscem do jazdy, ale też spotkań znajomych. Wiesz ile w Lublinie jest spotów w weekendy? (spot to takie spotkanie miłośników danej marki, jedni spotykają się na globusie, inni pod Olimpem) Co weekend kilkaset osób bierze udział w takich spotkaniach. Kiedyś takie spoty odbywały się na torze przy okazji imprez tam organizowanych.

Wrócę jeszcze do tego, że nazwałeś mnie pasożytem. Rozumiem, że Ty pasożytem nie jesteś? Leczysz się prywatnie, a dzieci wysłałeś do prywatnych szkół? ;)

 Ad.1 OK spoko.

ad.2 studenta pracującego? moi znajomi zarabiają od 2-3k na rękę nie mając nawet inżyniera/licencjatu. więc jak sie chce to można kwestia checi. Zresztą moto sport nie jest tani.

ad.3. I tak ludzie się ścigali czy był tor czy nie po ulicach. (może zmniejszył tylko skale) Zresztą dla idiotów którzy ściagją sie na ulicach i ogólnie dla piratów drogowych powinno powstać prawo dające specjalne uprawnienia policjantom. ala  usa. Nie zatrzymujesz się, uciekasz...no cóż jak cię zabiją to twoja decyzja była i żadnego policjanta za to targać po sądach nie będą. ZA DUZO osób zgineło przez takich idiotów. 
ad.4 uważam że skoro podatki są powinny pójść na lepsze cele, napisałem jakie dla dobra wszystkich, a nie garstki.
ad.5 ok my bad źle zrozumiałem.

ad6. To rozlicz ich z tego. Ale nadal grupa niewieli nie może dyktować większości. Mamy demokracje :D

ad.7 w takim razie to twój prywatny ból i innych maniaków, możecie jeżdzić na inne tory. macie szczęście że najbliższy jest tylko 120km stąd. są miejsca gdzie ludzie muszą jeździć większe odległości. A motosporty do tanich nie należa :)

ad.8 źródła jakieś? o to mi chodziło bo jakoś nadal ich nie widzę. Sam mogę powiedzieć że np. "w biedrocne obok mnie frekwencja dzienna wynosi 60osób" ale to raczej wątpliwe.
Leczę się w luxmed :P a każda lepsza firma daje ci prywatna służbę zdrowia, karte multisport itd. itp. Kwestia ambicji i umiejętności. A o moje dzieci się nie martw. Jak postanowię je mieć to raczej będę mieszkał w innym kraju gdzie pośle je na najlepsze uczelnie/szkoły prywatne, ale znów na to muszę zapracować i to moja broszka prawda?

 Ad.1 OK spoko.

ad.2 studenta pracującego? moi znajomi zarabiają od 2-3k na rękę nie mając nawet inżyniera/licencjatu. więc jak sie chce to można kwestia checi. Zresztą moto sport nie jest tani.

ad.3. I tak ludzie się ścigali czy był tor czy nie po ulicach. (może zmniejszył tylko skale) Zresztą dla idiotów którzy ściagją sie na ulicach i ogólnie dla piratów drogowych powinno powstać prawo dające specjalne uprawnienia policjantom. ala  usa. Nie zatrzymujesz się, uciekasz...no cóż jak cię zabiją to twoja decyzja był... rozwiń

Avatar
Piotr / 19 stycznia 2015 o 21:54
0

Brawo, popieram w 100 % a jeśli Pan Prezydent obiecał przed wyborami i słowa nie dotrzyma, to obawiam się, że następnych wyborów nie wygra !!!

Avatar
kwas / 19 stycznia 2015 o 18:33
0

Najbardziej potrzebne w Lublinie jest pole golfowe, nieprawdaż panie Prezydencie?

Avatar
Tutnik. / 19 stycznia 2015 o 18:22
0
Oprucz pojazdów motorowych możliwe jest spożytmowanie takiego toru przez rolkarzy, deskorolkarzy, saneczkarzy rolkowych, itp. Wystarczy zainstalować na słupach liki ciągowe, tak jak dla narciarzy wodnych na zalewie. Jaki był dostęp i korzystanie z narciarstwa wodnego, tego nie wiem, a było by to miarą, ilu chętnych byłoby na rolkarstwo toowe. W zimie oczywiście narciarstwo, łyżwiarstwo na lince.
Avatar
nabuzowany / 19 stycznia 2015 o 18:04
0

1. I kto będzie za to płacił?

Po 1. Tor byłby obiektem użyteczności publicznej. Każdy kierowca mógłby podjechać i się podszkolić.

Po 2. Na dotychczasowym torze szkolili się np. policjanci drogówki, strażacy itp.

Po 3. Tor poprawiłby bezpieczeństwo na ulicach Lublina. Znikną uliczne wyścigi, młodzi kierowcy mogliby się wyżyć na torze, a nie na ulicach miasta.

Po 4. Czy my w Polsce wiecznie musimy wyręczać władze??

Po 5. Płacimy podatki tak samo jak rowerzyści, łyżwiarze, narciarze i cała reszta. Dlatego chcemy, żeby te nasze podatki były wykorzystane z korzyścią również dla nas.

Po 6. Planuje się, że stadion będzie rocznie przynosił 5mln zł. strat, więc po co ten stadion??

Po 7. Odpowiednie zaplanowanie imprez na torze i tor spokojnie będzie przynosił niemałe zyski.

Po 8. Przez tor przewijało się co miesiąc ponad tysiąc osób. Na treningi i imprezy przyjeżdżały osoby z całej Polski. To "niewielu"? Jak jest średnia frekwencja na meczach koszykówki i piłki ręcznej? Na Motor średnio przycodzi 700 osób, więc tak na prawdę to stadion na chwilę obecną zaspokaja niewielu.

2. Torów jest dużo w polsce mogą to robić gdziekolwiek.

3. Taaa jasne argument z du... Już to widzę. Sorry raczej tutaj trzeba zmienić mentalność narodu. Z reszta proszę...

na devil cars masz link do mapy z najbliższymi torami Jak się chce to dość niedaleko jest do najbliższego toru.

4. Czasy komuny się skończyły, teraz to my powinniśmy dążyć żeby być jak najbardziej niezależni od państwa i być sami odpowiedzialni za  siebie ciągle się rozwijając. I gdzie tu wyręczanie? To biznes jeśli jesteście pewni że takie coś wypali, załóżcie stowarzyszenie, róbcie zbiórki, weźcie dotacje może wam się uda.

5. Powiedziałem coś na ten temat. Ścieżki rowerowe maja większy sens niż tor, dodatkowo mówiłem też że lepiej te parę mln dać na rozbudowę infrastruktury czy zmniejszenie korków.

6. Złe zarządzanie?, też mi się to nie podoba ale to już jest wybudowane kasa poszła. po co nam kolejny obiekt który prawdopodobnie jak będzie należał do państwa będzie źle zarządzany i przynosił straty?
7. To samo można powiedzieć o wszystkim. Ja powiedziałem jeśli wierzycie w to spróbujcie sił zakładając stowarzyszenie i szukając pieniędzy etc etc.

8. Proszę tylko o konkretne dane tutaj wtedy będziemy mogli rozmawiać.

Sam odwiedzałem tor było fajnie. ale trudno to przeszłość są inne tory na których można poszaleć i dla zmotoryzowanego w sumie nie tak daleko. W szczególności po ostatnich obniżkach paliw to nie jest wielka przeszkoda.

Ad. 1. Płacił za wjazd będzie każdy chętny. 40zł za godzinę wolnej jazdy, 100zł za godzinę z instruktorem.

Ad 2. Torów jest dużo? A gdzie to są te tory? Najbliższy i JEDYNY tor na lubelszczyźnie jest w Biłgoraju, byłem widziałem, dwa razy mniejszy od toru przy Zemborzyckiej. Do tego zaniedbany. Ułęż i Biała Podlaska to lotniska, a nie tory i ich istnienie jest równie niepewne jak tego lubelskiego. ;)

Kolejne tory znajdują się już poza województwem, ponad 100 km od Lublina. Powiedz mi, którego studenta będzie stać pojechać 120 km, zapłacić za wjazd na tor, zapłacić za paliwo? Jeden taki wyjazd to koszt ok. 500zł, a jak nie daj Boże uszkodzisz auto? Laweta kolejne 500zł. Kogo na to stać?

Widać, że nie masz zielonego pojęcia o motosporcie.

Ad. 3. Organizacja zawodów na torze przy Zemborzyckiej spowodowała wymarcie słynnych ulicznych wyścigów na ul. Inżynierskiej. ;) Wielu z nas zaczynało przygodę z autami właśnie na tej ulicy. Obecnie, zamknięcie toru spowodowało, że powstały dwa nowe miejsca organizacji wyścigów. Tzw. "tor w Bangladeszu" i "tor w Marakeszu". Ścigają się tam dotychczasowi użytkownicy toru Lublin. Z wiadomych względów nie napiszę gdzie te miejsca się znajdują. ;)

Ad. 4. Nie po to płacimy podatki żebyśmy musieli sami sobie wszystko budować i organizować. Jeśli zniesiesz podatki, nie ma sprawy, wtedy możemy szukać sponsorów. 

Ad. 5 Dlaczego zmieniasz temat? Nie pisałem w tym momencie o ścieżkach lecz o torze rowerowym. 7 mn zł. wydano na tor, z którego NIKT nie korzysta! Stoi i niszczeje!

Wracając do ścieżek rowerowych. Co z tego, że są, skoro rowerzyści i tak pchają się na ulice? Zapraszam na ul. JPII i Nadbystrzycką. Piękne ścieżki rowerowe, a rowerzyści i tak blokują prawy pas jadąc ulicą.

Ad 6. Dlaczego nie protestowałeś przeciwko temu? Poza tym, tutaj nie chodzi o jakieś nasze widzimisię! Był tor, sprzedano go, pieniądze gdzieś się podziały. Teraz niech władze odnajdą te pieniądze i zbudują nowy tor. Nie trzeba się wcale zadłużać, ani wydawać publicznych pieniędzy. Przecież te 9 mln, które zapłacił deweloper gdzieś są, a PZM to "państwowa" instytucja. Czyli wszystko zostało w rodzinie. ;)

Ad.7. Jeszcze raz powtórzę. Nie po to oddajemy 40% swoich zarobków, żeby wszystko robić z własnych pieniędzy. Niech zniosą podatki, wtedy bardzo chętnie dołożę się do budowy nowego toru. ;)

Ad. 8. Jakie konkretne dane? Podałem Ci średnią frekwencję na Motorze - 700 osób. Średnia frekwencja na torze rowerowym - 0 osób. Średnia frekwencja na wyciągu narciarskim na globusie - 0 osób. Statystyk z koszykówki nie udało mi się odnaleźć. Frekwencji na torze nikt nie liczył. W zawodach brało udział zazwyczaj od 40 do 80 uczestników. Widzów nikt nie liczył, ale było ich spokojnie kilkaset każdego dnia zawodów (200-300 osób spokojnie). To samo na treningach driftu. Tor nie był tylko miejscem do jazdy, ale też spotkań znajomych. Wiesz ile w Lublinie jest spotów w weekendy? (spot to takie spotkanie miłośników danej marki, jedni spotykają się na globusie, inni pod Olimpem) Co weekend kilkaset osób bierze udział w takich spotkaniach. Kiedyś takie spoty odbywały się na torze przy okazji imprez tam organizowanych.

Wrócę jeszcze do tego, że nazwałeś mnie pasożytem. Rozumiem, że Ty pasożytem nie jesteś? Leczysz się prywatnie, a dzieci wysłałeś do prywatnych szkół? ;)

quote>

Ad. 1. Płacił za wjazd będzie każdy chętny. 40zł za godzinę wolnej jazdy, 100zł za godzinę z instruktorem.

Ad 2. Torów jest dużo? A gdzie to są te tory? Najbliższy i JEDYNY tor na lubelszczyźnie jest w Biłgoraju, byłem widziałem, dwa razy mniejszy od toru przy Zemborzyckiej. Do tego zaniedbany. Ułęż i Biała Podlaska to lotniska, a nie tory i ich istnienie jest równie niepewne jak tego lubelskiego. ;)

Kolejne tory znajdują się już poza województwem, ponad 100 km od Lublina. Powiedz mi, którego studenta będzie stać poje... rozwiń

Avatar
nabuzowany / 19 stycznia 2015 o 18:02
0

1. I kto będzie za to płacił?

Po 1. Tor byłby obiektem użyteczności publicznej. Każdy kierowca mógłby podjechać i się podszkolić.

Po 2. Na dotychczasowym torze szkolili się np. policjanci drogówki, strażacy itp.

Po 3. Tor poprawiłby bezpieczeństwo na ulicach Lublina. Znikną uliczne wyścigi, młodzi kierowcy mogliby się wyżyć na torze, a nie na ulicach miasta.

Po 4. Czy my w Polsce wiecznie musimy wyręczać władze??

Po 5. Płacimy podatki tak samo jak rowerzyści, łyżwiarze, narciarze i cała reszta. Dlatego chcemy, żeby te nasze podatki były wykorzystane z korzyścią również dla nas.

Po 6. Planuje się, że stadion będzie rocznie przynosił 5mln zł. strat, więc po co ten stadion??

Po 7. Odpowiednie zaplanowanie imprez na torze i tor spokojnie będzie przynosił niemałe zyski.

Po 8. Przez tor przewijało się co miesiąc ponad tysiąc osób. Na treningi i imprezy przyjeżdżały osoby z całej Polski. To "niewielu"? Jak jest średnia frekwencja na meczach koszykówki i piłki ręcznej? Na Motor średnio przycodzi 700 osób, więc tak na prawdę to stadion na chwilę obecną zaspokaja niewielu.

2. Torów jest dużo w polsce mogą to robić gdziekolwiek.

3. Taaa jasne argument z du... Już to widzę. Sorry raczej tutaj trzeba zmienić mentalność narodu. Z reszta proszę...

na devil cars masz link do mapy z najbliższymi torami Jak się chce to dość niedaleko jest do najbliższego toru.

4. Czasy komuny się skończyły, teraz to my powinniśmy dążyć żeby być jak najbardziej niezależni od państwa i być sami odpowiedzialni za  siebie ciągle się rozwijając. I gdzie tu wyręczanie? To biznes jeśli jesteście pewni że takie coś wypali, załóżcie stowarzyszenie, róbcie zbiórki, weźcie dotacje może wam się uda.

5. Powiedziałem coś na ten temat. Ścieżki rowerowe maja większy sens niż tor, dodatkowo mówiłem też że lepiej te parę mln dać na rozbudowę infrastruktury czy zmniejszenie korków.

6. Złe zarządzanie?, też mi się to nie podoba ale to już jest wybudowane kasa poszła. po co nam kolejny obiekt który prawdopodobnie jak będzie należał do państwa będzie źle zarządzany i przynosił straty?
7. To samo można powiedzieć o wszystkim. Ja powiedziałem jeśli wierzycie w to spróbujcie sił zakładając stowarzyszenie i szukając pieniędzy etc etc.

8. Proszę tylko o konkretne dane tutaj wtedy będziemy mogli rozmawiać.

Sam odwiedzałem tor było fajnie. ale trudno to przeszłość są inne tory na których można poszaleć i dla zmotoryzowanego w sumie nie tak daleko. W szczególności po ostatnich obniżkach paliw to nie jest wielka przeszkoda.

Ad. 1. Płacił za wjazd będzie każdy chętny. 40zł za godzinę wolnej jazdy, 100zł za godzinę z instruktorem.

Ad 2. Torów jest dużo? A gdzie to są te tory? Najbliższy i JEDYNY tor na lubelszczyźnie jest w Biłgoraju, byłem widziałem, dwa razy mniejszy od toru przy Zemborzyckiej. Do tego zaniedbany. Ułęż i Biała Podlaska to lotniska, a nie tory i ich istnienie jest równie niepewne jak tego lubelskiego. ;)

Kolejne tory znajdują się już poza województwem, ponad 100 km od Lublina. Powiedz mi, którego studenta będzie stać pojechać 120 km, zapłacić za wjazd na tor, zapłacić za paliwo? Jeden taki wyjazd to koszt ok. 500zł, a jak nie daj Boże uszkodzisz auto? Laweta kolejne 500zł. Kogo na to stać?

Widać, że nie masz zielonego pojęcia o motosporcie.

Ad. 3. Organizacja zawodów na torze przy Zemborzyckiej spowodowała wymarcie słynnych ulicznych wyścigów na ul. Inżynierskiej. ;) Wielu z nas zaczynało przygodę z autami właśnie na tej ulicy. Obecnie, zamknięcie toru spowodowało, że powstały dwa nowe miejsca organizacji wyścigów. Tzw. "tor w Bangladeszu" i "tor w Marakeszu". Ścigają się tam dotychczasowi użytkownicy toru Lublin. Z wiadomych względów nie napiszę gdzie te miejsca się znajdują. ;)

Ad. 4. Nie po to płacimy podatki żebyśmy musieli sami sobie wszystko budować i organizować. Jeśli zniesiesz podatki, nie ma sprawy, wtedy możemy szukać sponsorów. 

Ad. 5 Dlaczego zmieniasz temat? Nie pisałem w tym momencie o ścieżkach lecz o torze rowerowym. 7 mn zł. wydano na tor, z którego NIKT nie korzysta! Stoi i niszczeje!

Wracając do ścieżek rowerowych. Co z tego, że są, skoro rowerzyści i tak pchają się na ulice? Zapraszam na ul. JPII i Nadbystrzycką. Piękne ścieżki rowerowe, a rowerzyści i tak blokują prawy pas jadąc ulicą.

Ad 6. Dlaczego nie protestowałeś przeciwko temu? Poza tym, tutaj nie chodzi o jakieś nasze widzimisię! Był tor, sprzedano go, pieniądze gdzieś się podziały. Teraz niech władze odnajdą te pieniądze i zbudują nowy tor. Nie trzeba się wcale zadłużać, ani wydawać publicznych pieniędzy. Przecież te 9 mln, które zapłacił deweloper gdzieś są, a PZM to "państwowa" instytucja. Czyli wszystko zostało w rodzinie. ;)

Ad.7. Jeszcze raz powtórzę. Nie po to oddajemy 40% swoich zarobków, żeby wszystko robić z własnych pieniędzy. Niech zniosą podatki, wtedy bardzo chętnie dołożę się do budowy nowego toru. ;)

Ad. 8. Jakie konkretne dane? Podałem Ci średnią frekwencję na Motorze - 700 osób. Średnia frekwencja na torze rowerowym - 0 osób. Średnia frekwencja na wyciągu narciarskim na globusie - 0 osób. Statystyk z koszykówki nie udało mi się odnaleźć. Frekwencji na torze nikt nie liczył. W zawodach brało udział zazwyczaj od 40 do 80 uczestników. Widzów nikt nie liczył, ale było ich spokojnie kilkaset każdego dnia zawodów (200-300 osób spokojnie). To samo na treningach driftu. Tor nie był tylko miejscem do jazdy, ale też spotkań znajomych. Wiesz ile w Lublinie jest spotów w weekendy? (spot to takie spotkanie miłośników danej marki, jedni spotykają się na globusie, inni pod Olimpem) Co weekend kilkaset osób bierze udział w takich spotkaniach. Kiedyś takie spoty odbywały się na torze przy okazji imprez tam organizowanych.

Wrócę jeszcze do tego, że nazwałeś mnie pasożytem. Rozumiem, że Ty pasożytem nie jesteś? Leczysz się prywatnie, a dzieci wysłałeś do prywatnych szkół? ;)

quote>

Ad. 1. Płacił za wjazd będzie każdy chętny. 40zł za godzinę wolnej jazdy, 100zł za godzinę z instruktorem.

Ad 2. Torów jest dużo? A gdzie to są te tory? Najbliższy i JEDYNY tor na lubelszczyźnie jest w Biłgoraju, byłem widziałem, dwa razy mniejszy od toru przy Zemborzyckiej. Do tego zaniedbany. Ułęż i Biała Podlaska to lotniska, a nie tory i ich istnienie jest równie niepewne jak tego lubelskiego. ;)

Kolejne tory znajdują się już poza województwem, ponad 100 km od Lublina. Powiedz mi, którego studenta będzie stać poje... rozwiń

Avatar
yatzek / 22 stycznia 2015 o 19:04
0
Oczywiscie, ze bedziemy placic, co w tym zlego? Nikt nie chce za darmo! No, chyba ze sa "inteligentni inaczej" ktorzy tego wlasnie oczekuja
Avatar
Lublin-srublin / 21 stycznia 2015 o 21:59
0

Zrobią Wam nowy tor. I będziecie płącić za korzystanie z niego. Ceny w godzinach szczytu podkręcone na maxa - jak na lodowisku. Jak na Lublin przystało, mega-zaściankowo:(

Avatar
Mateusz / 20 stycznia 2015 o 21:38
0

Nie jestem z Lublina ani nawet z okolic, ale i tak popieram.

Avatar
Sil / 19 stycznia 2015 o 23:18
0

Oprucz pojazdów motorowych możliwe jest spożytmowanie takiego toru przez rolkarzy, deskorolkarzy, saneczkarzy rolkowych, itp. Wystarczy zainstalować na słupach liki ciągowe, tak jak dla narciarzy wodnych na zalewie. Jaki był dostęp i korzystanie z narciarstwa wodnego, tego nie wiem, a było by to miarą, ilu chętnych byłoby na rolkarstwo toowe. W zimie oczywiście narciarstwo, łyżwiarstwo na lince.

Gratuluję ortografii  :) Do nauki  !! i dopiero później do komentarzy

Gratuluję ortografii  :) Do nauki  !! i dopiero później do komentarzy

rozwiń
Avatar
Bane / 19 stycznia 2015 o 23:13
0

Ad. 1. Płacił za wjazd będzie każdy chętny. 40zł za godzinę wolnej jazdy, 100zł za godzinę z instruktorem.

Ad 2. Torów jest dużo? A gdzie to są te tory? Najbliższy i JEDYNY tor na lubelszczyźnie jest w Biłgoraju, byłem widziałem, dwa razy mniejszy od toru przy Zemborzyckiej. Do tego zaniedbany. Ułęż i Biała Podlaska to lotniska, a nie tory i ich istnienie jest równie niepewne jak tego lubelskiego. ;)

Kolejne tory znajdują się już poza województwem, ponad 100 km od Lublina. Powiedz mi, którego studenta będzie stać pojechać 120 km, zapłacić za wjazd na tor, zapłacić za paliwo? Jeden taki wyjazd to koszt ok. 500zł, a jak nie daj Boże uszkodzisz auto? Laweta kolejne 500zł. Kogo na to stać?

Widać, że nie masz zielonego pojęcia o motosporcie.

Ad. 3. Organizacja zawodów na torze przy Zemborzyckiej spowodowała wymarcie słynnych ulicznych wyścigów na ul. Inżynierskiej. ;) Wielu z nas zaczynało przygodę z autami właśnie na tej ulicy. Obecnie, zamknięcie toru spowodowało, że powstały dwa nowe miejsca organizacji wyścigów. Tzw. "tor w Bangladeszu" i "tor w Marakeszu". Ścigają się tam dotychczasowi użytkownicy toru Lublin. Z wiadomych względów nie napiszę gdzie te miejsca się znajdują. ;)

Ad. 4. Nie po to płacimy podatki żebyśmy musieli sami sobie wszystko budować i organizować. Jeśli zniesiesz podatki, nie ma sprawy, wtedy możemy szukać sponsorów. 

Ad. 5 Dlaczego zmieniasz temat? Nie pisałem w tym momencie o ścieżkach lecz o torze rowerowym. 7 mn zł. wydano na tor, z którego NIKT nie korzysta! Stoi i niszczeje!

Wracając do ścieżek rowerowych. Co z tego, że są, skoro rowerzyści i tak pchają się na ulice? Zapraszam na ul. JPII i Nadbystrzycką. Piękne ścieżki rowerowe, a rowerzyści i tak blokują prawy pas jadąc ulicą.

Ad 6. Dlaczego nie protestowałeś przeciwko temu? Poza tym, tutaj nie chodzi o jakieś nasze widzimisię! Był tor, sprzedano go, pieniądze gdzieś się podziały. Teraz niech władze odnajdą te pieniądze i zbudują nowy tor. Nie trzeba się wcale zadłużać, ani wydawać publicznych pieniędzy. Przecież te 9 mln, które zapłacił deweloper gdzieś są, a PZM to "państwowa" instytucja. Czyli wszystko zostało w rodzinie. ;)

Ad.7. Jeszcze raz powtórzę. Nie po to oddajemy 40% swoich zarobków, żeby wszystko robić z własnych pieniędzy. Niech zniosą podatki, wtedy bardzo chętnie dołożę się do budowy nowego toru. ;)

Ad. 8. Jakie konkretne dane? Podałem Ci średnią frekwencję na Motorze - 700 osób. Średnia frekwencja na torze rowerowym - 0 osób. Średnia frekwencja na wyciągu narciarskim na globusie - 0 osób. Statystyk z koszykówki nie udało mi się odnaleźć. Frekwencji na torze nikt nie liczył. W zawodach brało udział zazwyczaj od 40 do 80 uczestników. Widzów nikt nie liczył, ale było ich spokojnie kilkaset każdego dnia zawodów (200-300 osób spokojnie). To samo na treningach driftu. Tor nie był tylko miejscem do jazdy, ale też spotkań znajomych. Wiesz ile w Lublinie jest spotów w weekendy? (spot to takie spotkanie miłośników danej marki, jedni spotykają się na globusie, inni pod Olimpem) Co weekend kilkaset osób bierze udział w takich spotkaniach. Kiedyś takie spoty odbywały się na torze przy okazji imprez tam organizowanych.

Wrócę jeszcze do tego, że nazwałeś mnie pasożytem. Rozumiem, że Ty pasożytem nie jesteś? Leczysz się prywatnie, a dzieci wysłałeś do prywatnych szkół? ;)

 Ad.1 OK spoko.

ad.2 studenta pracującego? moi znajomi zarabiają od 2-3k na rękę nie mając nawet inżyniera/licencjatu. więc jak sie chce to można kwestia checi. Zresztą moto sport nie jest tani.

ad.3. I tak ludzie się ścigali czy był tor czy nie po ulicach. (może zmniejszył tylko skale) Zresztą dla idiotów którzy ściagją sie na ulicach i ogólnie dla piratów drogowych powinno powstać prawo dające specjalne uprawnienia policjantom. ala  usa. Nie zatrzymujesz się, uciekasz...no cóż jak cię zabiją to twoja decyzja była i żadnego policjanta za to targać po sądach nie będą. ZA DUZO osób zgineło przez takich idiotów. 
ad.4 uważam że skoro podatki są powinny pójść na lepsze cele, napisałem jakie dla dobra wszystkich, a nie garstki.
ad.5 ok my bad źle zrozumiałem.

ad6. To rozlicz ich z tego. Ale nadal grupa niewieli nie może dyktować większości. Mamy demokracje :D

ad.7 w takim razie to twój prywatny ból i innych maniaków, możecie jeżdzić na inne tory. macie szczęście że najbliższy jest tylko 120km stąd. są miejsca gdzie ludzie muszą jeździć większe odległości. A motosporty do tanich nie należa :)

ad.8 źródła jakieś? o to mi chodziło bo jakoś nadal ich nie widzę. Sam mogę powiedzieć że np. "w biedrocne obok mnie frekwencja dzienna wynosi 60osób" ale to raczej wątpliwe.
Leczę się w luxmed :P a każda lepsza firma daje ci prywatna służbę zdrowia, karte multisport itd. itp. Kwestia ambicji i umiejętności. A o moje dzieci się nie martw. Jak postanowię je mieć to raczej będę mieszkał w innym kraju gdzie pośle je na najlepsze uczelnie/szkoły prywatne, ale znów na to muszę zapracować i to moja broszka prawda?

 Ad.1 OK spoko.

ad.2 studenta pracującego? moi znajomi zarabiają od 2-3k na rękę nie mając nawet inżyniera/licencjatu. więc jak sie chce to można kwestia checi. Zresztą moto sport nie jest tani.

ad.3. I tak ludzie się ścigali czy był tor czy nie po ulicach. (może zmniejszył tylko skale) Zresztą dla idiotów którzy ściagją sie na ulicach i ogólnie dla piratów drogowych powinno powstać prawo dające specjalne uprawnienia policjantom. ala  usa. Nie zatrzymujesz się, uciekasz...no cóż jak cię zabiją to twoja decyzja był... rozwiń

Avatar
Piotr / 19 stycznia 2015 o 21:54
0

Brawo, popieram w 100 % a jeśli Pan Prezydent obiecał przed wyborami i słowa nie dotrzyma, to obawiam się, że następnych wyborów nie wygra !!!

Avatar
kwas / 19 stycznia 2015 o 18:33
0

Najbardziej potrzebne w Lublinie jest pole golfowe, nieprawdaż panie Prezydencie?

Avatar
Tutnik. / 19 stycznia 2015 o 18:22
0
Oprucz pojazdów motorowych możliwe jest spożytmowanie takiego toru przez rolkarzy, deskorolkarzy, saneczkarzy rolkowych, itp. Wystarczy zainstalować na słupach liki ciągowe, tak jak dla narciarzy wodnych na zalewie. Jaki był dostęp i korzystanie z narciarstwa wodnego, tego nie wiem, a było by to miarą, ilu chętnych byłoby na rolkarstwo toowe. W zimie oczywiście narciarstwo, łyżwiarstwo na lince.
Avatar
nabuzowany / 19 stycznia 2015 o 18:04
0

1. I kto będzie za to płacił?

Po 1. Tor byłby obiektem użyteczności publicznej. Każdy kierowca mógłby podjechać i się podszkolić.

Po 2. Na dotychczasowym torze szkolili się np. policjanci drogówki, strażacy itp.

Po 3. Tor poprawiłby bezpieczeństwo na ulicach Lublina. Znikną uliczne wyścigi, młodzi kierowcy mogliby się wyżyć na torze, a nie na ulicach miasta.

Po 4. Czy my w Polsce wiecznie musimy wyręczać władze??

Po 5. Płacimy podatki tak samo jak rowerzyści, łyżwiarze, narciarze i cała reszta. Dlatego chcemy, żeby te nasze podatki były wykorzystane z korzyścią również dla nas.

Po 6. Planuje się, że stadion będzie rocznie przynosił 5mln zł. strat, więc po co ten stadion??

Po 7. Odpowiednie zaplanowanie imprez na torze i tor spokojnie będzie przynosił niemałe zyski.

Po 8. Przez tor przewijało się co miesiąc ponad tysiąc osób. Na treningi i imprezy przyjeżdżały osoby z całej Polski. To "niewielu"? Jak jest średnia frekwencja na meczach koszykówki i piłki ręcznej? Na Motor średnio przycodzi 700 osób, więc tak na prawdę to stadion na chwilę obecną zaspokaja niewielu.

2. Torów jest dużo w polsce mogą to robić gdziekolwiek.

3. Taaa jasne argument z du... Już to widzę. Sorry raczej tutaj trzeba zmienić mentalność narodu. Z reszta proszę...

na devil cars masz link do mapy z najbliższymi torami Jak się chce to dość niedaleko jest do najbliższego toru.

4. Czasy komuny się skończyły, teraz to my powinniśmy dążyć żeby być jak najbardziej niezależni od państwa i być sami odpowiedzialni za  siebie ciągle się rozwijając. I gdzie tu wyręczanie? To biznes jeśli jesteście pewni że takie coś wypali, załóżcie stowarzyszenie, róbcie zbiórki, weźcie dotacje może wam się uda.

5. Powiedziałem coś na ten temat. Ścieżki rowerowe maja większy sens niż tor, dodatkowo mówiłem też że lepiej te parę mln dać na rozbudowę infrastruktury czy zmniejszenie korków.

6. Złe zarządzanie?, też mi się to nie podoba ale to już jest wybudowane kasa poszła. po co nam kolejny obiekt który prawdopodobnie jak będzie należał do państwa będzie źle zarządzany i przynosił straty?
7. To samo można powiedzieć o wszystkim. Ja powiedziałem jeśli wierzycie w to spróbujcie sił zakładając stowarzyszenie i szukając pieniędzy etc etc.

8. Proszę tylko o konkretne dane tutaj wtedy będziemy mogli rozmawiać.

Sam odwiedzałem tor było fajnie. ale trudno to przeszłość są inne tory na których można poszaleć i dla zmotoryzowanego w sumie nie tak daleko. W szczególności po ostatnich obniżkach paliw to nie jest wielka przeszkoda.

Ad. 1. Płacił za wjazd będzie każdy chętny. 40zł za godzinę wolnej jazdy, 100zł za godzinę z instruktorem.

Ad 2. Torów jest dużo? A gdzie to są te tory? Najbliższy i JEDYNY tor na lubelszczyźnie jest w Biłgoraju, byłem widziałem, dwa razy mniejszy od toru przy Zemborzyckiej. Do tego zaniedbany. Ułęż i Biała Podlaska to lotniska, a nie tory i ich istnienie jest równie niepewne jak tego lubelskiego. ;)

Kolejne tory znajdują się już poza województwem, ponad 100 km od Lublina. Powiedz mi, którego studenta będzie stać pojechać 120 km, zapłacić za wjazd na tor, zapłacić za paliwo? Jeden taki wyjazd to koszt ok. 500zł, a jak nie daj Boże uszkodzisz auto? Laweta kolejne 500zł. Kogo na to stać?

Widać, że nie masz zielonego pojęcia o motosporcie.

Ad. 3. Organizacja zawodów na torze przy Zemborzyckiej spowodowała wymarcie słynnych ulicznych wyścigów na ul. Inżynierskiej. ;) Wielu z nas zaczynało przygodę z autami właśnie na tej ulicy. Obecnie, zamknięcie toru spowodowało, że powstały dwa nowe miejsca organizacji wyścigów. Tzw. "tor w Bangladeszu" i "tor w Marakeszu". Ścigają się tam dotychczasowi użytkownicy toru Lublin. Z wiadomych względów nie napiszę gdzie te miejsca się znajdują. ;)

Ad. 4. Nie po to płacimy podatki żebyśmy musieli sami sobie wszystko budować i organizować. Jeśli zniesiesz podatki, nie ma sprawy, wtedy możemy szukać sponsorów. 

Ad. 5 Dlaczego zmieniasz temat? Nie pisałem w tym momencie o ścieżkach lecz o torze rowerowym. 7 mn zł. wydano na tor, z którego NIKT nie korzysta! Stoi i niszczeje!

Wracając do ścieżek rowerowych. Co z tego, że są, skoro rowerzyści i tak pchają się na ulice? Zapraszam na ul. JPII i Nadbystrzycką. Piękne ścieżki rowerowe, a rowerzyści i tak blokują prawy pas jadąc ulicą.

Ad 6. Dlaczego nie protestowałeś przeciwko temu? Poza tym, tutaj nie chodzi o jakieś nasze widzimisię! Był tor, sprzedano go, pieniądze gdzieś się podziały. Teraz niech władze odnajdą te pieniądze i zbudują nowy tor. Nie trzeba się wcale zadłużać, ani wydawać publicznych pieniędzy. Przecież te 9 mln, które zapłacił deweloper gdzieś są, a PZM to "państwowa" instytucja. Czyli wszystko zostało w rodzinie. ;)

Ad.7. Jeszcze raz powtórzę. Nie po to oddajemy 40% swoich zarobków, żeby wszystko robić z własnych pieniędzy. Niech zniosą podatki, wtedy bardzo chętnie dołożę się do budowy nowego toru. ;)

Ad. 8. Jakie konkretne dane? Podałem Ci średnią frekwencję na Motorze - 700 osób. Średnia frekwencja na torze rowerowym - 0 osób. Średnia frekwencja na wyciągu narciarskim na globusie - 0 osób. Statystyk z koszykówki nie udało mi się odnaleźć. Frekwencji na torze nikt nie liczył. W zawodach brało udział zazwyczaj od 40 do 80 uczestników. Widzów nikt nie liczył, ale było ich spokojnie kilkaset każdego dnia zawodów (200-300 osób spokojnie). To samo na treningach driftu. Tor nie był tylko miejscem do jazdy, ale też spotkań znajomych. Wiesz ile w Lublinie jest spotów w weekendy? (spot to takie spotkanie miłośników danej marki, jedni spotykają się na globusie, inni pod Olimpem) Co weekend kilkaset osób bierze udział w takich spotkaniach. Kiedyś takie spoty odbywały się na torze przy okazji imprez tam organizowanych.

Wrócę jeszcze do tego, że nazwałeś mnie pasożytem. Rozumiem, że Ty pasożytem nie jesteś? Leczysz się prywatnie, a dzieci wysłałeś do prywatnych szkół? ;)

quote>

Ad. 1. Płacił za wjazd będzie każdy chętny. 40zł za godzinę wolnej jazdy, 100zł za godzinę z instruktorem.

Ad 2. Torów jest dużo? A gdzie to są te tory? Najbliższy i JEDYNY tor na lubelszczyźnie jest w Biłgoraju, byłem widziałem, dwa razy mniejszy od toru przy Zemborzyckiej. Do tego zaniedbany. Ułęż i Biała Podlaska to lotniska, a nie tory i ich istnienie jest równie niepewne jak tego lubelskiego. ;)

Kolejne tory znajdują się już poza województwem, ponad 100 km od Lublina. Powiedz mi, którego studenta będzie stać poje... rozwiń

Avatar
nabuzowany / 19 stycznia 2015 o 18:02
0

1. I kto będzie za to płacił?

Po 1. Tor byłby obiektem użyteczności publicznej. Każdy kierowca mógłby podjechać i się podszkolić.

Po 2. Na dotychczasowym torze szkolili się np. policjanci drogówki, strażacy itp.

Po 3. Tor poprawiłby bezpieczeństwo na ulicach Lublina. Znikną uliczne wyścigi, młodzi kierowcy mogliby się wyżyć na torze, a nie na ulicach miasta.

Po 4. Czy my w Polsce wiecznie musimy wyręczać władze??

Po 5. Płacimy podatki tak samo jak rowerzyści, łyżwiarze, narciarze i cała reszta. Dlatego chcemy, żeby te nasze podatki były wykorzystane z korzyścią również dla nas.

Po 6. Planuje się, że stadion będzie rocznie przynosił 5mln zł. strat, więc po co ten stadion??

Po 7. Odpowiednie zaplanowanie imprez na torze i tor spokojnie będzie przynosił niemałe zyski.

Po 8. Przez tor przewijało się co miesiąc ponad tysiąc osób. Na treningi i imprezy przyjeżdżały osoby z całej Polski. To "niewielu"? Jak jest średnia frekwencja na meczach koszykówki i piłki ręcznej? Na Motor średnio przycodzi 700 osób, więc tak na prawdę to stadion na chwilę obecną zaspokaja niewielu.

2. Torów jest dużo w polsce mogą to robić gdziekolwiek.

3. Taaa jasne argument z du... Już to widzę. Sorry raczej tutaj trzeba zmienić mentalność narodu. Z reszta proszę...

na devil cars masz link do mapy z najbliższymi torami Jak się chce to dość niedaleko jest do najbliższego toru.

4. Czasy komuny się skończyły, teraz to my powinniśmy dążyć żeby być jak najbardziej niezależni od państwa i być sami odpowiedzialni za  siebie ciągle się rozwijając. I gdzie tu wyręczanie? To biznes jeśli jesteście pewni że takie coś wypali, załóżcie stowarzyszenie, róbcie zbiórki, weźcie dotacje może wam się uda.

5. Powiedziałem coś na ten temat. Ścieżki rowerowe maja większy sens niż tor, dodatkowo mówiłem też że lepiej te parę mln dać na rozbudowę infrastruktury czy zmniejszenie korków.

6. Złe zarządzanie?, też mi się to nie podoba ale to już jest wybudowane kasa poszła. po co nam kolejny obiekt który prawdopodobnie jak będzie należał do państwa będzie źle zarządzany i przynosił straty?
7. To samo można powiedzieć o wszystkim. Ja powiedziałem jeśli wierzycie w to spróbujcie sił zakładając stowarzyszenie i szukając pieniędzy etc etc.

8. Proszę tylko o konkretne dane tutaj wtedy będziemy mogli rozmawiać.

Sam odwiedzałem tor było fajnie. ale trudno to przeszłość są inne tory na których można poszaleć i dla zmotoryzowanego w sumie nie tak daleko. W szczególności po ostatnich obniżkach paliw to nie jest wielka przeszkoda.

Ad. 1. Płacił za wjazd będzie każdy chętny. 40zł za godzinę wolnej jazdy, 100zł za godzinę z instruktorem.

Ad 2. Torów jest dużo? A gdzie to są te tory? Najbliższy i JEDYNY tor na lubelszczyźnie jest w Biłgoraju, byłem widziałem, dwa razy mniejszy od toru przy Zemborzyckiej. Do tego zaniedbany. Ułęż i Biała Podlaska to lotniska, a nie tory i ich istnienie jest równie niepewne jak tego lubelskiego. ;)

Kolejne tory znajdują się już poza województwem, ponad 100 km od Lublina. Powiedz mi, którego studenta będzie stać pojechać 120 km, zapłacić za wjazd na tor, zapłacić za paliwo? Jeden taki wyjazd to koszt ok. 500zł, a jak nie daj Boże uszkodzisz auto? Laweta kolejne 500zł. Kogo na to stać?

Widać, że nie masz zielonego pojęcia o motosporcie.

Ad. 3. Organizacja zawodów na torze przy Zemborzyckiej spowodowała wymarcie słynnych ulicznych wyścigów na ul. Inżynierskiej. ;) Wielu z nas zaczynało przygodę z autami właśnie na tej ulicy. Obecnie, zamknięcie toru spowodowało, że powstały dwa nowe miejsca organizacji wyścigów. Tzw. "tor w Bangladeszu" i "tor w Marakeszu". Ścigają się tam dotychczasowi użytkownicy toru Lublin. Z wiadomych względów nie napiszę gdzie te miejsca się znajdują. ;)

Ad. 4. Nie po to płacimy podatki żebyśmy musieli sami sobie wszystko budować i organizować. Jeśli zniesiesz podatki, nie ma sprawy, wtedy możemy szukać sponsorów. 

Ad. 5 Dlaczego zmieniasz temat? Nie pisałem w tym momencie o ścieżkach lecz o torze rowerowym. 7 mn zł. wydano na tor, z którego NIKT nie korzysta! Stoi i niszczeje!

Wracając do ścieżek rowerowych. Co z tego, że są, skoro rowerzyści i tak pchają się na ulice? Zapraszam na ul. JPII i Nadbystrzycką. Piękne ścieżki rowerowe, a rowerzyści i tak blokują prawy pas jadąc ulicą.

Ad 6. Dlaczego nie protestowałeś przeciwko temu? Poza tym, tutaj nie chodzi o jakieś nasze widzimisię! Był tor, sprzedano go, pieniądze gdzieś się podziały. Teraz niech władze odnajdą te pieniądze i zbudują nowy tor. Nie trzeba się wcale zadłużać, ani wydawać publicznych pieniędzy. Przecież te 9 mln, które zapłacił deweloper gdzieś są, a PZM to "państwowa" instytucja. Czyli wszystko zostało w rodzinie. ;)

Ad.7. Jeszcze raz powtórzę. Nie po to oddajemy 40% swoich zarobków, żeby wszystko robić z własnych pieniędzy. Niech zniosą podatki, wtedy bardzo chętnie dołożę się do budowy nowego toru. ;)

Ad. 8. Jakie konkretne dane? Podałem Ci średnią frekwencję na Motorze - 700 osób. Średnia frekwencja na torze rowerowym - 0 osób. Średnia frekwencja na wyciągu narciarskim na globusie - 0 osób. Statystyk z koszykówki nie udało mi się odnaleźć. Frekwencji na torze nikt nie liczył. W zawodach brało udział zazwyczaj od 40 do 80 uczestników. Widzów nikt nie liczył, ale było ich spokojnie kilkaset każdego dnia zawodów (200-300 osób spokojnie). To samo na treningach driftu. Tor nie był tylko miejscem do jazdy, ale też spotkań znajomych. Wiesz ile w Lublinie jest spotów w weekendy? (spot to takie spotkanie miłośników danej marki, jedni spotykają się na globusie, inni pod Olimpem) Co weekend kilkaset osób bierze udział w takich spotkaniach. Kiedyś takie spoty odbywały się na torze przy okazji imprez tam organizowanych.

Wrócę jeszcze do tego, że nazwałeś mnie pasożytem. Rozumiem, że Ty pasożytem nie jesteś? Leczysz się prywatnie, a dzieci wysłałeś do prywatnych szkół? ;)

quote>

Ad. 1. Płacił za wjazd będzie każdy chętny. 40zł za godzinę wolnej jazdy, 100zł za godzinę z instruktorem.

Ad 2. Torów jest dużo? A gdzie to są te tory? Najbliższy i JEDYNY tor na lubelszczyźnie jest w Biłgoraju, byłem widziałem, dwa razy mniejszy od toru przy Zemborzyckiej. Do tego zaniedbany. Ułęż i Biała Podlaska to lotniska, a nie tory i ich istnienie jest równie niepewne jak tego lubelskiego. ;)

Kolejne tory znajdują się już poza województwem, ponad 100 km od Lublina. Powiedz mi, którego studenta będzie stać poje... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 84

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Sukces Katarzyny Krawczyk na zawodach w Hiszpanii

Sukces Katarzyny Krawczyk na zawodach w Hiszpanii 0 0

Katarzyna Krawczyk z Cementu-Gryfa Chełm zdobyła brązowy medal podczas Międzynarodowego Turnieju o Grand Prix Hiszpanii. Srebro wywalczyła inna z Polek Agnieszka Wieszczek-Kordus w kategorii 72 kg

Powiat lubartowski: Potrąciła pieszego, dlaczego odjechała z miejsca wypadku?

Powiat lubartowski: Potrąciła pieszego, dlaczego odjechała z miejsca wypadku? 0 0

Do zdarzenia doszło w niedzielę po godz. 21 na drodze krajowej nr 48 w miejscowości Wola Blizocka (pow. lubartowski).

18-latek wpadł podczas kontroli na ul. Turystycznej w Lublinie. Trzy miesiące aresztu

18-latek wpadł podczas kontroli na ul. Turystycznej w Lublinie. Trzy miesiące aresztu 0 1

W nocy z piątku na sobotę na ulicy Turystycznej policyjni wywiadowcy zatrzymali do kontroli drogowej samochód audi.

Lubelskie: Nieszczęśliwy skok ze spadochronem

Lubelskie: Nieszczęśliwy skok ze spadochronem 2 0

Do zdarzenia doszło w niedzielę na lotnisku w miejscowości Mokre koło Zamościa.

Znika popularna w Lublinie marka supermarketów. Połączenie z dużą siecią
galeria

Znika popularna w Lublinie marka supermarketów. Połączenie z dużą siecią 0 1

Jesienią z Lublina znikną sklepy Aldik. Zastąpią je Stokrotki. Pracownicy sieci czekają na zmiany z niepokojem.

PO zmieniła kandydata na prezydenta Wrocławia. Duże zaskoczenie
film

PO zmieniła kandydata na prezydenta Wrocławia. Duże zaskoczenie 1 0

Kazimierz Michał Ujazdowski nie będzie kandydatem Platformy Obywatelskiej na prezydenta Wrocławia – ogłosił przewodniczący tej partii Grzegorz Schetyna. Nowego kandydata Koalicji Obywatelskiej wskaże Nowoczesna. 

Musical "Metro" w Lublinie
14 października 2018, 18:00

Musical "Metro" w Lublinie 3 0

Co Gdzie Kiedy. Legendarny polski musical Metro zawita do Lublina. Znakomite przedstawienie w gwiazdorskiej obsadzie zobaczymy 14 października o godz. 18 w Hali Globus (ul. Kazimierza Wielkiego 8).

Awantura o znaną kawiarnię w centrum Lublina. PO pyta o browar i o to czyje interesy reprezentuje radny PiS

Awantura o znaną kawiarnię w centrum Lublina. PO pyta o browar i o to czyje interesy reprezentuje radny PiS 6 24

Prokuratura zbada okoliczności zerwania przez Centrum Kultury w Lublinie umowy z przedsiębiorcą, który wynajmował od CK lokal pod kawiarnię. To reakcja na zawiadomienie od przedsiębiorcy, który sugeruje, że na zerwanie umowy naciskał zastępca prezydenta. On sam zaprzecza i mówi, że rozważa pozew o zniesławienie.

Ruch Izbica wygrywa w sparingach i sprawdza bramkarzy

Ruch Izbica wygrywa w sparingach i sprawdza bramkarzy 2 0

CHEŁMSKA KLASA OKRĘGOWA Ruch Izbica zamierza jedynie uzupełnić skład. Pilnie poszukiwani są specjaliści od gry między słupkami W okresie przygotowawczym Ruch Izbica odniósł drugie zwycięstwo z rzędu. Tym razem zespół trenera Andrzeja Rycaka rozbił Deltę Nielisz 7:4

Polscy przedsiębiorcy już nie będą musieli stosować pieczątek

Polscy przedsiębiorcy już nie będą musieli stosować pieczątek 0 1

W ciągu roku zniesiony ma być wymóg stosowania pieczątek przez przedsiębiorców.

Radni PSL plan dla wsi przygotowany przez PiS nazywają wyborczą kpiną

Radni PSL plan dla wsi przygotowany przez PiS nazywają wyborczą kpiną 1 44

Przygotowany przez rząd PiS plan dla wsi jest zdaniem radnych powiatu bialskiego wyborczą kpiną. A Janusz Skólimowski wicestarosta bialski z PiS przekonuje, że program zapewni rolnictwu wsparcie, rozwój i ochronę.

Symbol Wolności na rocznicę Powstania Warszawskiego w Puławach
1 sierpnia 2018, 19:00

Symbol Wolności na rocznicę Powstania Warszawskiego w Puławach 10 4

Co Gdzie Kiedy. 1 sierpnia Puławy włączą się w obchody 74. rocznicy Powstania Warszawskiego. Mieszkańcy zbiorą się w centrum miasta o godz. 19, aby oddać hołd Powstańcom i ułożyć olbrzymi znak Polski Walczącej.

Lublin: Miasto wydało zgodę na maszt telefonii komórkowej

Lublin: Miasto wydało zgodę na maszt telefonii komórkowej 0 3

Przy Zemborzyckiej 53 w Lublinie może powstać stacja bazowa telefonii komórkowej Play.

Wyrzucił psa przez balkon w trakcie kłótni. Zwierzę spadło z 4 piętra

Wyrzucił psa przez balkon w trakcie kłótni. Zwierzę spadło z 4 piętra 381 12

W trakcie kłótni pijany mężczyzna wyrzucił psa przez balkon. Zwierzę wypadło z czwartego piętra.

Pamiętasz Baobab? Galeria Labirynt zbiera wspomnienia

Pamiętasz Baobab? Galeria Labirynt zbiera wspomnienia 0 0

Wspomnienia o najsłynniejszym lubelskim drzewie, wyciętym w maju zeszłego roku z pl. Litewskiego, jeszcze do końca sierpnia będzie zbierać Galeria Labirynt.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.