Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

9 grudnia 2010 r.
18:07
Edytuj ten wpis

Żuk przejmuje władzę w Lublinie. Wojciechowski nie będzie jego zastępcą?

Autor: Zdjęcie autora DOMINIK SMAGA
0 12 A A

To ostatnie dni rządów Adama Wasilewskiego. W poniedziałek władzę w mieście przejmie Krzysztof Żuk. Do niedzieli powie, kto będzie jego trzecim zastępcą. Na czwarte takie stanowisko może liczyć PiS.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Zbliżamy się do kompromisu, co do celów strategicznych i wspólnego zarządzania miastem – stwierdza Piotr Kowalczyk, radny PiS, przewodniczący rady. Na razie nikt nie mówi na głos o formalnej koalicji mającego większość głosów PiS z Platformą Obywatelską, która ma prezydenta. Ale w czwartek po raz pierwszy od wyborów prezydent-elekt powiedział wprost, że jeden z foteli jego zastępców może dostać PiS.

– Możemy rozmawiać o rekomendacji na to stanowisko ze strony klubu PiS – mówi Krzysztof Żuk. – Debatujemy nad konkretnymi rozwiązaniami, chodzi też o zakres kompetencyjny i możliwość wpływu na zarządzanie miastem – podkreśla Kowalczyk.

Żuk szuka też zastępcy ds. infrastruktury. Kusi równocześnie trzy osoby. – Nie jest łatwo namówić kogoś do podjęcia się takiej roli – wyjaśnia. Nazwisko ma ogłosić w tym tygodniu. To, że obecny zastępca Wasilewskiego, Włodzimierz Wysocki, zachowa stanowisko, ogłosił już w nocy po wyborach. Ale to, że drugie stanowisko trafi do Zbigniewa Wojciechowskiego, niezależnego kandydata na prezydenta, który poparł go w drugiej turze, aż tak pewne już nie jest.

Pojawiły się pogłoski, że Wojciechowski może jednak wybrać mandat w Sejmie, który trafi do niego, jeśli zgodnie z zapowiedziami z Wiejskiej odejdzie Janusz Palikot. W PO mówi się, że wtedy Żuk może odpłacić się za pomoc w kampanii Dariuszowi Piątkowi, mianując zastępcą ds. społecznych Monikę Lipińską, która kieruje Regionalnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej.

W czwartek wieczorem miejskie struktury PO miały rozważać, jak wskazać przynajmniej jednego zastępcę. Część działaczy liczyła się jednak z tym, że Żuk może przystać na zastępców z PO, ale wskazanych przez siebie.


Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
imię / 11 grudnia 2010 o 19:54
0
[quote name='Stanisław Ziemnicki' timestamp='1291930282' post='402485']
[font="Arial Narrow"]Czy przypadkiem Pan Radny Województwa Lubelskiego Krzysztof Żuk (PO) nie
złamał ustawy o samorządzie wojewódzkim art 23 ust 3 pkt 3 w brzmieniu
iż " Mandatu radnego województwa nie można łączyć z: członkostwem w organie innej
jednostki samorządu terytorialnego"
oraz art. 27 pkt 2 ustawy o samorządzie gminnym „Funkcji wójta oraz jego zastępcy nie
można łączyć z: członkostwem w organach jednostek samorządu terytorialnego,
w tym w gminie, w której jest wójtem lub zastępcą wójta”,

Pan Radny jest jednocześnie zastępcą prezydenta Miasta Lublin??
Dla przypomnienia 1 grudnia 2010 pan Żuk złożył w Sali Kolumnowej Lubelskiego
Urzędu Wojewódzkiego ślubowanie treści"Uroczyście ślubuję rzetelnie i sumiennie
wykonywać obowiązki wobec Narodu Polskiego, strzec suwerenności i interesów
Państwa Polskiego, czynić wszystko dla pomyślności Ojczyzny, wspólnoty
samorządowej województwa i dobra obywateli, przestrzegać Konstytucji i
innych praw Rzeczypospolitej Polskiej". jednocześnie w wywiadzie dla
Kuriera Lubelskiego zamieszczonego w internecie w dniu 7 XII 2010
powiedział "Cały czas pracuję w ratuszu. Robię swoje, prowadzę
sprawy, które podlegają mi jako zastępcy prezydenta Lublina".
http://www.kurierlubelski.pl/wiadomosci/342360,zuk-chce-porozumienia-ponad-podzialami,id,t.html

Stanisław Ziemnicki Lublin[/font]
[/quote]


" Mandatu radnego województwa nie można łączyć z: członkostwem w organie innej
jednostki samorządu terytorialnego"

zastępca prezydenta miasta nie jest organem jst

„Funkcji wójta oraz jego zastępcy nie
można łączyć z: członkostwem w organach jednostek samorządu terytorialnego,
w tym w gminie, w której jest wójtem lub zastępcą wójta”

Sejmik Województwa, jak sama nazwa mówi, nie jest organem gminy
[quote name='Stanisław Ziemnicki' timestamp='1291930282' post='402485']
[font="Arial Narrow"]Czy przypadkiem Pan Radny Województwa Lubelskiego Krzysztof Żuk (PO) nie
złamał ustawy o samorządzie wojewódzkim art 23 ust 3 pkt 3 w brzmieniu
iż " Mandatu radnego województwa nie można łączyć z: członkostwem w organie innej
jednostki samorządu terytorialnego"
oraz art. 27 pkt 2 ustawy o samorządzie gminnym „Funkcji wójta oraz jego zastępcy nie
można łączyć z: członko... rozwiń
Avatar
Andrzej / 10 grudnia 2010 o 09:52
0
Jeśli Pan Żuk zrezygnuje z mianowania Wojciechowskiego na swojego zastępcę,to nie dlatego,że oprzytomniał,tylko dlatego,że Pan W. wybierze ciepła posadkę na wiejskiej. Szkoda,że w ogóle taka deklaracja padła, Pan Wojciechowski nie powinien być ani w zarządzie miasta,ani w polskim Sejmie. Widzę dla niego miejsce w organizacjach zajmujących się pomocą społeczną, ale oby dla Polaków.Za dużo w jego wypowiedziach Ukrainy, nawet na debatach prezydenckich słowo Ukraina padało już w pierwszych zadaniach, choć powinien raczej martwić się o to,jak zadbać o Lublin, którego prezydentem chciał tak bardzo zostać.
Jeśli Pan Żuk zrezygnuje z mianowania Wojciechowskiego na swojego zastępcę,to nie dlatego,że oprzytomniał,tylko dlatego,że Pan W. wybierze ciepła posadkę na wiejskiej. Szkoda,że w ogóle taka deklaracja padła, Pan Wojciechowski nie powinien być ani w zarządzie miasta,ani w polskim Sejmie. Widzę dla niego miejsce w organizacjach zajmujących się pomocą społeczną, ale oby dla Polaków.Za dużo w jego wypowiedziach Ukrainy, nawet na debatach prezydenckich słowo Ukraina padało już w pierwszych zadaniach, choć powinien raczej martwić się o to,jak zad... rozwiń
Avatar
Jakob / 10 grudnia 2010 o 08:52
0
Czy Żuk zrezynuje z innych swoich zajęć i zajmie się robotą dla miasta? Wątpię, rada nadzorcza,czy nawet mały,cichy interesik,ale swój.
Avatar
liberał / 10 grudnia 2010 o 08:46
0
Tylko żeby tej koniczyny nie było w Sejmiku i było by lux..........
Avatar
aaa / 10 grudnia 2010 o 07:59
0
Tylko nie Piątek! Jak ja nie lubię tego gościa!
Avatar
JAKI / 10 grudnia 2010 o 07:49
0
I dobrze!! Tylko jeszcze PO PiS w Sejmiku i będzie ok. Nie ma co się ukrywać że największe zmiany na plus w UMWL były za czasu PO PiSu.
Avatar
OO / 10 grudnia 2010 o 07:23
0
I w ten sposób NIC się nie zmieni.
Avatar
DefiCyt / 9 grudnia 2010 o 23:58
0
[quote name='Don' timestamp='1291935163' post='402547']
Aby zadowolić zwolenników PiSu, na miejscu Żuka zaproponowałbym na vice Sprawkę. Wilk syty i owca cała. A myślę, że nie byłby to głupi pomysł.
[/quote]

Przy takim długu publicznym i drastycznym spadku dochodów miasta to już nawet Święty Antoni nie pomoże.
Jedyna szansa to pełna odpowiedzialność prezydenta za miasto czyli "0" zastępców. Miesięczne oszczędności z tego tytułu będą gdzieś na poziomie 100 tysięcy złotych, za któr mozna w konkursie wyłonić doskonałych bezpartyjnych menedźerów.

Święty Antoni, Święty Antoni - cnotę straciłem pod miedzą...
[quote name='Don' timestamp='1291935163' post='402547']
Aby zadowolić zwolenników PiSu, na miejscu Żuka zaproponowałbym na vice Sprawkę. Wilk syty i owca cała. A myślę, że nie byłby to głupi pomysł.
[/quote]

Przy takim długu publicznym i drastycznym spadku dochodów miasta to już nawet Święty Antoni nie pomoże.
Jedyna szansa to pełna odpowiedzialność prezydenta za miasto czyli "0" zastępców. Miesięczne oszczędności z tego tytułu będą gdzieś na poziomie 100 tysięcy złotych, za kt... rozwiń
Avatar
Ordynat / 9 grudnia 2010 o 23:52
0
[quote name='kepasa' timestamp='1291932085' post='402509']
Nie, nie złamał. Radzę dokładnie zapoznać się z cytowana ustawą
[/quote]

Oczywiście, że złamał - chyba, że w momencie ślubowania przebywał już na bezpłatnym urlopie w związku z wyborem na radnego sejmiku wojewódzkiego. Nie on jedyny zresztą powinien mieć wygaszony mandat radnego i to jeszcze przed drugą turą wyborów.

Asekuranci!!!
[quote name='kepasa' timestamp='1291932085' post='402509']
Nie, nie złamał. Radzę dokładnie zapoznać się z cytowana ustawą
[/quote]

Oczywiście, że złamał - chyba, że w momencie ślubowania przebywał już na bezpłatnym urlopie w związku z wyborem na radnego sejmiku wojewódzkiego. Nie on jedyny zresztą powinien mieć wygaszony mandat radnego i to jeszcze przed drugą turą wyborów.

Asekuranci!!! rozwiń
Avatar
Don / 9 grudnia 2010 o 23:52
0
Aby zadowolić zwolenników PiSu, na miejscu Żuka zaproponowałbym na vice Sprawkę. Wilk syty i owca cała. A myślę, że nie byłby to głupi pomysł.
Avatar
imię / 11 grudnia 2010 o 19:54
0
[quote name='Stanisław Ziemnicki' timestamp='1291930282' post='402485']
[font="Arial Narrow"]Czy przypadkiem Pan Radny Województwa Lubelskiego Krzysztof Żuk (PO) nie
złamał ustawy o samorządzie wojewódzkim art 23 ust 3 pkt 3 w brzmieniu
iż " Mandatu radnego województwa nie można łączyć z: członkostwem w organie innej
jednostki samorządu terytorialnego"
oraz art. 27 pkt 2 ustawy o samorządzie gminnym „Funkcji wójta oraz jego zastępcy nie
można łączyć z: członkostwem w organach jednostek samorządu terytorialnego,
w tym w gminie, w której jest wójtem lub zastępcą wójta”,

Pan Radny jest jednocześnie zastępcą prezydenta Miasta Lublin??
Dla przypomnienia 1 grudnia 2010 pan Żuk złożył w Sali Kolumnowej Lubelskiego
Urzędu Wojewódzkiego ślubowanie treści"Uroczyście ślubuję rzetelnie i sumiennie
wykonywać obowiązki wobec Narodu Polskiego, strzec suwerenności i interesów
Państwa Polskiego, czynić wszystko dla pomyślności Ojczyzny, wspólnoty
samorządowej województwa i dobra obywateli, przestrzegać Konstytucji i
innych praw Rzeczypospolitej Polskiej". jednocześnie w wywiadzie dla
Kuriera Lubelskiego zamieszczonego w internecie w dniu 7 XII 2010
powiedział "Cały czas pracuję w ratuszu. Robię swoje, prowadzę
sprawy, które podlegają mi jako zastępcy prezydenta Lublina".
http://www.kurierlubelski.pl/wiadomosci/342360,zuk-chce-porozumienia-ponad-podzialami,id,t.html

Stanisław Ziemnicki Lublin[/font]
[/quote]


" Mandatu radnego województwa nie można łączyć z: członkostwem w organie innej
jednostki samorządu terytorialnego"

zastępca prezydenta miasta nie jest organem jst

„Funkcji wójta oraz jego zastępcy nie
można łączyć z: członkostwem w organach jednostek samorządu terytorialnego,
w tym w gminie, w której jest wójtem lub zastępcą wójta”

Sejmik Województwa, jak sama nazwa mówi, nie jest organem gminy
[quote name='Stanisław Ziemnicki' timestamp='1291930282' post='402485']
[font="Arial Narrow"]Czy przypadkiem Pan Radny Województwa Lubelskiego Krzysztof Żuk (PO) nie
złamał ustawy o samorządzie wojewódzkim art 23 ust 3 pkt 3 w brzmieniu
iż " Mandatu radnego województwa nie można łączyć z: członkostwem w organie innej
jednostki samorządu terytorialnego"
oraz art. 27 pkt 2 ustawy o samorządzie gminnym „Funkcji wójta oraz jego zastępcy nie
można łączyć z: członko... rozwiń
Avatar
Andrzej / 10 grudnia 2010 o 09:52
0
Jeśli Pan Żuk zrezygnuje z mianowania Wojciechowskiego na swojego zastępcę,to nie dlatego,że oprzytomniał,tylko dlatego,że Pan W. wybierze ciepła posadkę na wiejskiej. Szkoda,że w ogóle taka deklaracja padła, Pan Wojciechowski nie powinien być ani w zarządzie miasta,ani w polskim Sejmie. Widzę dla niego miejsce w organizacjach zajmujących się pomocą społeczną, ale oby dla Polaków.Za dużo w jego wypowiedziach Ukrainy, nawet na debatach prezydenckich słowo Ukraina padało już w pierwszych zadaniach, choć powinien raczej martwić się o to,jak zadbać o Lublin, którego prezydentem chciał tak bardzo zostać.
Jeśli Pan Żuk zrezygnuje z mianowania Wojciechowskiego na swojego zastępcę,to nie dlatego,że oprzytomniał,tylko dlatego,że Pan W. wybierze ciepła posadkę na wiejskiej. Szkoda,że w ogóle taka deklaracja padła, Pan Wojciechowski nie powinien być ani w zarządzie miasta,ani w polskim Sejmie. Widzę dla niego miejsce w organizacjach zajmujących się pomocą społeczną, ale oby dla Polaków.Za dużo w jego wypowiedziach Ukrainy, nawet na debatach prezydenckich słowo Ukraina padało już w pierwszych zadaniach, choć powinien raczej martwić się o to,jak zad... rozwiń
Avatar
Jakob / 10 grudnia 2010 o 08:52
0
Czy Żuk zrezynuje z innych swoich zajęć i zajmie się robotą dla miasta? Wątpię, rada nadzorcza,czy nawet mały,cichy interesik,ale swój.
Avatar
liberał / 10 grudnia 2010 o 08:46
0
Tylko żeby tej koniczyny nie było w Sejmiku i było by lux..........
Avatar
aaa / 10 grudnia 2010 o 07:59
0
Tylko nie Piątek! Jak ja nie lubię tego gościa!
Avatar
JAKI / 10 grudnia 2010 o 07:49
0
I dobrze!! Tylko jeszcze PO PiS w Sejmiku i będzie ok. Nie ma co się ukrywać że największe zmiany na plus w UMWL były za czasu PO PiSu.
Avatar
OO / 10 grudnia 2010 o 07:23
0
I w ten sposób NIC się nie zmieni.
Avatar
DefiCyt / 9 grudnia 2010 o 23:58
0
[quote name='Don' timestamp='1291935163' post='402547']
Aby zadowolić zwolenników PiSu, na miejscu Żuka zaproponowałbym na vice Sprawkę. Wilk syty i owca cała. A myślę, że nie byłby to głupi pomysł.
[/quote]

Przy takim długu publicznym i drastycznym spadku dochodów miasta to już nawet Święty Antoni nie pomoże.
Jedyna szansa to pełna odpowiedzialność prezydenta za miasto czyli "0" zastępców. Miesięczne oszczędności z tego tytułu będą gdzieś na poziomie 100 tysięcy złotych, za któr mozna w konkursie wyłonić doskonałych bezpartyjnych menedźerów.

Święty Antoni, Święty Antoni - cnotę straciłem pod miedzą...
[quote name='Don' timestamp='1291935163' post='402547']
Aby zadowolić zwolenników PiSu, na miejscu Żuka zaproponowałbym na vice Sprawkę. Wilk syty i owca cała. A myślę, że nie byłby to głupi pomysł.
[/quote]

Przy takim długu publicznym i drastycznym spadku dochodów miasta to już nawet Święty Antoni nie pomoże.
Jedyna szansa to pełna odpowiedzialność prezydenta za miasto czyli "0" zastępców. Miesięczne oszczędności z tego tytułu będą gdzieś na poziomie 100 tysięcy złotych, za kt... rozwiń
Avatar
Ordynat / 9 grudnia 2010 o 23:52
0
[quote name='kepasa' timestamp='1291932085' post='402509']
Nie, nie złamał. Radzę dokładnie zapoznać się z cytowana ustawą
[/quote]

Oczywiście, że złamał - chyba, że w momencie ślubowania przebywał już na bezpłatnym urlopie w związku z wyborem na radnego sejmiku wojewódzkiego. Nie on jedyny zresztą powinien mieć wygaszony mandat radnego i to jeszcze przed drugą turą wyborów.

Asekuranci!!!
[quote name='kepasa' timestamp='1291932085' post='402509']
Nie, nie złamał. Radzę dokładnie zapoznać się z cytowana ustawą
[/quote]

Oczywiście, że złamał - chyba, że w momencie ślubowania przebywał już na bezpłatnym urlopie w związku z wyborem na radnego sejmiku wojewódzkiego. Nie on jedyny zresztą powinien mieć wygaszony mandat radnego i to jeszcze przed drugą turą wyborów.

Asekuranci!!! rozwiń
Avatar
Don / 9 grudnia 2010 o 23:52
0
Aby zadowolić zwolenników PiSu, na miejscu Żuka zaproponowałbym na vice Sprawkę. Wilk syty i owca cała. A myślę, że nie byłby to głupi pomysł.
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu 0 0

11-letnia dziewczynka trafiła do szpitala po tym jak w auto w którym jechała uderzył inny samochód/

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami
film

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami 0 5

- Czy w ruinie, gdzie dykta zastępuje szyby, a dziury w ścianach mają wielkość pięści, montowanie kamer to najpilniejsza potrzeba? - pytają oburzeni mieszkańcy bloku socjalnego w Płocku.

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia]
galeria

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia] 13 2

W piątek można było premierowo zobaczyć nowe widowisko „Anioły lubelskie” w fontannie na pl. Litewskim.

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter 1 1

Rozmowa Z Rafałem Wójcikiem, trenerem Górnika Łęczna

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki?

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki? 5 8

Drogi są jak tętnice: dziurawe i pozapychane szybko prowadzą do zawału. Czy grozi nam wizyta u auto-kardiologa? Chyba nie, bo w naszym regionie inwestycje są realizowane na każdej kategorii dróg: od krajowych do gminnych. Wciąż jednak daleko nam do Śląska czy Wielkopolski, gdzie infrastruktura drogowa jest już na poziomie europejskim.

PZLA 94 Mistrzostwa Polski w Lublinie. Podsumowanie pierwszego dnia
zdjęcia
galeria

PZLA 94 Mistrzostwa Polski w Lublinie. Podsumowanie pierwszego dnia 7 1

Pierwszy dzień rozgrywanych w Lublinie MP przyniósł wiele niezapomnianych emocji. Brąz wywalczyła Joanna Bemowska i Arkadiusz Rogowski, srebro Paweł Fajdek, a złoto Dominik Kopeć

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny 0 7

Jerzy Rębek burmistrz Radzynia Podlaskiego uważa że pikieta Marii Kosidło ma podtekst polityczny.

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 10 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 2 17

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 4 1

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem!
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem! 1 1

Zawodnik Agrosu Zamość nie miał sobie równych i mimo ciężkich warunków na bieżni ze znakomitym wynikiem zdobył pierwsze miejsce na zawodach w Lublinie

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 7

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 27 9

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.