Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

20 lutego 2002 r.
19:12
Edytuj ten wpis

Sprawdziliśmy fiata stilo w ekstremalnych warunkach

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 0 A A

Płyty poślizgowe, hamulec ręczny niespodziewanie zaciągany przez instruktora, ostre hamowanie z prędkości 180 km/h, gwałtowne manewry przy 120 km/h, quasi "test łosia” na płycie poślizgowej
- oto egzaminy, jakie musiał zdać fiat stilo podczas wymagających testów na wojskowym lotnisku
w Sochaczewie. Egzaminującymi byli dziennikarze wspomagani przez instruktorów z Akademii Jazdy Fiata.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Na początek śliskie rondo

Na pierwszy rzut przygotowano próbę jazdy po śliskim rondzie, imitującym jazdę po ostrych oblodzonych łukach. Nawierzchnia tego ronda była pokryta dwoma rodzajami nawierzchni, bardziej przyczepną oraz bardziej poślizgową.
Podczas przejazdu siedzący z boku instruktor polecił, aby stilo rozpędzić do 50 km/h i cały czas trzymać prędkość. W pewnym momencie, na śliskiej części ronda instruktor gwałtownie ciągnął za hamulec ręczny, imitując w ten sposób niespodziewany poślizg. Stilo za pomocą licznych systemów kontroli trakcji i hamowania niemal nie reagował na zmienne warunki. Lekka kontra kierownicą i auto bez problemu wracało do pierwotnego toru jazdy. Jak się później okazało, to nawet kontrowanie było niepotrzebne, bowiem elektronika zamontowana w tym samochodzie doskonale rozwiązywała problem chwilowego, sztucznie wywołanego, poślizgu kół tylnych.
Chwilę potem ten sam test, ale za kierownicą fiata brava. Instruktor gwałtownie szarpie za hamulec ręczny, a brava efektownie kręci bączka. Nie pomaga kontrowanie kierownicą ani operowanie hamulcem gazu.
Tak stabilne zachowanie się samochodu to zasługa seryjnego systemu ESP. Co oznacza ten skrót? Odpowiedzi szukać należy w ramce obok.

Quasi test łosia

Instruktor zapowiedział: 90 km/h o ostre manewry pomiędzy szpalerami gumowych pachołków. Próba przypominająca klasyczny "test łosia”, tak nie lubiany przez koncern DaimlerChrysler.
Stilo 1.8 o mocy 130 KM bez najmniejszego kłopotu, bardzo ochoczo, osiągnął "zamówione” 90 km/h. Pierwszy szpaler słupków, przeskok w lewo. Nic się nie dzieje, pedał gazu w podłodze, żadnego hamowania. Kolejny szpaler słupków przemknął obok lusterka. Kolejny manewr, tym razem w drugim kierunku. I nic. Prędkość dochodzi do 100 km/h, w tym momencie zapala się żółta lampka sygnalizująca niebezpieczeństwo, możliwość poślizgu. Kolejny manewr w prawo i w tym momencie swoje strażnik w postaci systemu ASR (zapraszamy do tabelki obok), który skutecznie przyhamował prawe przednie koło, wykazujące w momencie szybkiego manewru tendencje do poślizgu.

Jak na lodowisku

Kolejną próbą była płyta poślizgowa, imitująca warunki jazdy przy mokrej a nawet lekko oblodzonej nawierzchni. Słowem, prawie szklanka. Program testu przewidywał rozpędzenie stilo do 80 km/h, wjazd w szpaler pachołków, który prowadzi samochód najpierw ostro w prawo, by za chwilę ostro skręcić w lewo. To już dzieje się na mokrej płycie poślizgowej. W ten sposób imitowano sytuację nagłego pojawienia się przeszkody z lewej strony, jej ominięcie, a następnie ratowanie się przed "złapaniem” krawężnika lub pobocza. Sytuacja często spotykana na drodze.
Jak z tym poradził sobie stilo? Bez problemów. Auto z prędkością nawet wyższą pokonało to zadanie i jedynie niewielki, dziecinnie łatwy w opanowaniu poślizg, dał znać o ryzykownym manewrze.
Po chwili ten sam test odbywa się na bravo, z tym że instruktor prosi o utrzymywanie prędkości 70 km/h. Efekt, bravo niczym dziecięcy bąk kręci się na płycie poślizgowe, a kierowca nie ma nic do "powiedzenia”, z wyjątkiem wciśnięcia pedału sprzęgła, aby nie zdławić silnika.

Czy warto go mieć?

Po raz pierwszy Fiat wprowadza na rynek samochód droższy od konkurencji. Stilo przewyższa ceną swoich bezpośrednich rywali. Czy to jednak jest prawda.
Kilka dni temu, w miniony weekend, odbyły się drzwi otwarte u dealerów Fiata, podczas których poznaliśmy stilo. Cena wersji bazowej, z silnikiem 1.2, wynosi 52 900 złotych. Sporo, więcej jak za golfa, peugeota 307, renault mégane.
Za tę jednak kwotę Fiat oferuje 5 systemów bezpieczeństwa, nadzorujących trakcję i hamowanie, system audio, 6 poduszek powietrznych najnowszej generacji, chroniących także pasażerów na tylnym fotelu, komputer pokładowy. Słowem o wiele więcej niż konkurencja. To jest właśnie typowy przykład nowej filozofii tworzenia samochodów Fiat, która brzmi: "wyprzedza myślą”.
Czy zatem warto wydać pozornie więcej pieniędzy na tak wyposażony i bezpieczny samochód. Odpowiedź należy do Was, drodzy Czytelnicy.

Parada silników fiata stilo

Silnik 1.2 16V posiada moc 59 kW (80 KM) przy 5000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 114 Nm przy 4000 obr./min. Maksymalna prędkość dochodzi do 172 km/h (170 dla wersji 5-drzwiowej). Przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w 13,4 sekundy (13,8 dla wersji 5-drzwiowej). Zużycie paliwa w cyklu mieszanym szacuje się na 6,3 l/100 km w wersji 3-drzwiowej i na 6,5 l/100 km w wersji 5-drzwiowej.
Silnik 1.6 16V maksymalną moc 76 kW (103 KM) osiąga przy 5750 obr./min, a maksymalny moment (145 Nm) przy 4000 obrotów. Wyposażony w ten silnik 3-drzwiowy fiat Stilo osiąga 185 km/godz. (183 km/godz. w wersji 5-drzwiowej). Przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w 10,5 sekundy (10,9 w wersji 5-drzwiowej). W cyklu mieszanym zużywa 7,3 l/100 km (7,4 w wersji 5-drzwiowej).
silnik 1.8 16V osiąga maksymalną moc 98 kW (133 KM) przy 6400 obr./min oraz moment obrotowy162 Nm przy 3.500 obr./min. Silnik ten pozwala na rozwinięcie prędkości do 202 km/godz. (200 km/godz. dla wersji 5-drzwiowej)
i umożliwia przyspieszenie
od 0 do 100 km/godz.
w 9,9 sekundy (10,3 dla wersji 5-drzwiowej). W cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 8,0 l/100 km dla pojazdu 3-drzwiowego oraz 8,1 l/100 km dla 5-drzwiowego.
Silnik 2.4 20V z przekładnią Selespeed, znajduje się na szczycie gamy fiata stilo. Jest wynikiem ewolucji silników pięciocylindrowych i osiąga moc 170 KM (125 kW) przy 6000 obr./min oraz moment 221 Nm już przy 3500 obr./min. Maksymalna prędkość dla pojazdu 3-drzwiowego wynosi 215 km/h (213 km/h dla wersji 5-drzwiowej). Przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w 8,5 sekundy (8,9 sekundy dla pojazdu 5-drzwiowego). Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 9,7 l/100 km (9,8 dla wersji 5-drzwiowej).
Silnik 1.9 JTD dostarcza moc 80 KM już przy 4000 obr./min oraz moment 196 Nm przy 1500 obr./min. Wyposażony w ten silnik fiat stilo 3-drzwiowy ociera się o 172 km/godz. (170 km/godz. dla wersji 5-drzwiowej), przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w ciągu 12,9 sekundy (13,3 w wersji 5-drzwiowej) w cyklu mieszanym zużywa 5,4 l/100 km (5,5 wersja 5-drzwiowa).
Silnik 1.9 JTD 115 KM różni się od wersji 80 KM obecnością intercoolera oraz turbiny o zmiennej geometrii. Osiąga maksymalną moc przy 4000 obr./min, a maksymalny moment wynosi 255 Nm przy 2000 obr./min. Osiąga maksymalną prędkość 192 km/godz. w wersji 3-drzwiowej (190 km/godz. w wersji 5-drzwiowej), a przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. wynosi 10,3 sekundy (10,7 w wersji 5-drzwiowej). Zużycie paliwa dla wersji 3-drzwiowej wynosi 5,3 l/100 km (5,4 dla wersji 5-drzwiowej).

Słowniczek fiata stilo

ASR (AntiSlip Regulation) - urządzenie automatycznej kontroli trakcji, zapobiegające poślizgowi kół napędzanych w czasie przyspieszenia, poprzez zmniejszenie momentu obrotowego lub hamowanie
w zależności od przyczepności
do nawierzchni drogi.
EBD (Electronic Brakeforce Distribution) - zintegrowany z systemem ABS rozdzielacz siły hamowania. Wykrywa przyczepność tylnych kół i reguluje rozdział siły hamowania tak, aby uniemożliwić ich blokadę.
ECS (Early Crash Sensor) - dodatkowy czujnik, umieszczony blisko zamka pokrywy silnika, informujący centralkę o szybkim zbliżaniu się do przeszkody i o konieczności przyspieszenia działania przednich poduszek powietrznych. Sprawia, że napełniają się one, zanim jeszcze pasażerowie zaczną przesuwać się ku przodowi.
ESP (Electronic Stability Program) - elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, działający na moment napędowy i z różną siłą hamujący koła, dzięki czemu, w przypadku utraty przyczepności, pomaga przywrócić pojazdowi prawidłowy tor.
EVA (Emergency Valve Assistance) - mechaniczny system wspomagający awaryjne hamowanie Brake Assist, powodujący maksymalny wzrost ciśnienia w przewodach hamulcowych.
HBA (Hydraulic Brake Assistant) - elektroniczny system współdziałający z ABS i ESP, powodujący automatyczny wzrost ciśnienia w przewodach hamulcowych, podczas nagłego hamowania Brake Assist.
MSR (Motorschleppmomentregelung) - funkcja systemu ASR, zapobiegająca poślizgowi kół napędzanych w czasie zwalniania (redukcji biegów).

Komentarze 0

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.
Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Auto i telefon za dobre wyniki kontroli? Były szef Inspektoratu Pracy pod lupą prokuratury

Auto i telefon za dobre wyniki kontroli? Były szef Inspektoratu Pracy pod lupą prokuratury 0 0

Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie byłego zastępcy szefa Okręgowego Inspektoratu Pracy w Lublinie i działacza „Solidarności”. Krzysztof Sudoł miał latami korzystać z samochodu i telefonu, za który płaciła kontrolowana przez niego firma.

Spektakl "Telewizja kłamie" w Lublinie
16 listopada 2018, 19:00

Spektakl "Telewizja kłamie" w Lublinie 0 1

16 listopada o godz. 19 w Centrum Kongresowym UP (ul. Akademicka 15) odbędzie się pokaz spektaklu w gwiazdorskiej obsadzie Telewizja Kłamie.

Obietnice dla Świdnika: In vitro z budżetu miasta i nowe drogi

Obietnice dla Świdnika: In vitro z budżetu miasta i nowe drogi 0 1

Miejski program in vitro i darmowa komunikacja miejska dla seniorów znalazły się w programie wyborczym komitetu Świdnik Wspólna Sprawa. Członkowie świdnickiego stowarzyszenia idą do wyborów szeroką koalicją m.in. z Nowoczesną, PSL i SLD. Wczoraj komitet oficjalnie przedstawił swoich kandydatów do powiatu i miasta a także kandydata na burmistrza miasta.

250 kg bomba lotnicza znaleziona na polu

250 kg bomba lotnicza znaleziona na polu 4 0

Niewybuch bomby lotniczej znaleziono podczas prac polowych.

Korytarz życia na autostradzie. W jaki sposób powinni zachować się kierowcy?

Korytarz życia na autostradzie. W jaki sposób powinni zachować się kierowcy? 1 0

Gdy na drodze szybkiego ruchu zdarzy się wypadek, w wielu europejskich krajach kierowcy mają obowiązek utworzyć tzw. korytarz życia (inaczej korytarz ratunkowy), czyli pozostawić wolne miejsce na przejazd dla służb ratunkowych. Może to zwiększyć szansę na przeżycie uczestników wypadku nawet o 40 proc. W jaki sposób powinni zachować się kierowcy w Polsce, aby ułatwić straży pożarnej czy karetce pogotowia dojazd na miejsce wypadku?

Kurów: Wjechał rowerem na przejście dla pieszych. Potrącił go samochód
galeria

Kurów: Wjechał rowerem na przejście dla pieszych. Potrącił go samochód 6 4

Dzisiaj przed godz. 9 w Kurowie mężczyzna wjechał rowerem na przejście dla pieszych. Potrącił go samochód. Karetka zabrała go do szpitala w Puławach.

Lublin: Kierowcy utknęli w dużych korkach. Przez zmiany na skrzyżowaniu

Lublin: Kierowcy utknęli w dużych korkach. Przez zmiany na skrzyżowaniu 14 12

W dużych korkach utknęli dzisiaj rano kierowcy jadący ul. Jana Pawła II w stronę Krochmalnej i dalej do Diamentowej i dworca kolejowego. To efekt zmian w organizacji ruchu na przebudowywanym skrzyżowaniu Krochmalnej z Diamentową.

Wernisaż wystawy "Kwiaty" w Puławach
27 września 2018, 18:00

Wernisaż wystawy "Kwiaty" w Puławach 3 0

Co Gdzie Kiedy. Puławska Akademia Plastyczna, świętująca X-lecie istnienia, organizuje jubileuszową wystawę Kwiaty, której wernisaż odbędzie się 27 września o godz. 18 w Galerii Inter Libros w Puławach (ul. Głęboka 7a).

Lubelskie: Premier Morawiecki organizuje w niedzielę wielkie dożynki. Zagra Zakopower
film

Lubelskie: Premier Morawiecki organizuje w niedzielę wielkie dożynki. Zagra Zakopower 39 8

Premier Mateusz Morawiecki przyjedzie w niedzielę do Wąwolnicy. Weźmie udział w pierwszym ogólnopolskim święcie „Wdzięczni Polskiej Wsi”.

Szalona ucieczka kierowcy po narkotykach. Policyjna blokada w Lublinie

Szalona ucieczka kierowcy po narkotykach. Policyjna blokada w Lublinie 2 2

Nie zatrzymał się do kontroli w Lubartowie, dlatego policjanci ruszyli za nim w pościg. 31-latek był po narkotykach.

Wspólnoty mieszkaniowe – kiedy powstają i na jakich zasadach funkcjonują

Wspólnoty mieszkaniowe – kiedy powstają i na jakich zasadach funkcjonują 0

Miał wrócić do Polski na narodziny swojej córki. Znaleźli jego ciało

Miał wrócić do Polski na narodziny swojej córki. Znaleźli jego ciało 20 5

Zakończyły się poszukiwania zaginionego w marcu 30-latka z Hutkowa. Ciało mężczyzny znaleziono na posesji jego rodziny.

Wyjazdy integracyjne, czyli Polski sposób na efektywną integrację pracowników.

Wyjazdy integracyjne, czyli Polski sposób na efektywną integrację pracowników. 0

Kondycja firmy zależy od wielu czynników, a jednym z ważniejszych są jej pracownicy. Można mieć najlepsze urządzenia, sale konferencyjne, pracować w pięknych wnętrzach, ale nie znaczyć nic na rynku, jeśli zatrudniona kadra nie spełnia pokładanych w niej nadziei. Czasem dzieje się tak z prozaicznego powodu - braku współpracy między różnymi działami. Im większa organizacja, tym kryzys może narastać. Rozwiązaniem tego problemu są wyjazdy integracyjne, które jednak wyglądają zupełnie inaczej niż dawniej. Co się zmieniło?

Od lekcji o ubezpieczeniach po indeksy na studia

Od lekcji o ubezpieczeniach po indeksy na studia 0 0

Jak działają ubezpieczenia społeczne? Skąd biorą się emerytury? Dowiedzą się tego uczniowie szkół, które przystąpią do projektu „Lekcje z ZUS”. A uczniowie, którzy wezmą również udział w olimpiadzie wiedzy o ubezpieczeniach społecznych, mają szansę na cenne nagrody i indeksy na studia.

Wybory samorządowe w Białej Podlaskiej: "Złośliwi twierdzą, że niepełnosprawni są w radzie od dawna"

Wybory samorządowe w Białej Podlaskiej: "Złośliwi twierdzą, że niepełnosprawni są w radzie od dawna" 1 2

Rozmowa z Pawłem Iwaniukiem, niepełnosprawnym z Białej Podlaskiej, który kandyduje do rady miasta.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.