Coraz trudniej o zaparkowanie w centrum Puław. Supermarket Kaufland wprowadza opłaty za parkowanie dłuższe niż 90 minut. Opłaty za stawanie w nocy na swoim parkingu ma również wprowadzić Galeria Zielona.
Teraz w ciągu dnia na parkingach w centrum Puław należących do sieci handlowych jest bardzo ciasno. Z miejsc parkingowych korzystają jednak nie tylko klienci, ale pracownicy pobliskich urzędów, sądu czy innych instytucji, przy których z kolei miejsc parkingowych brakuje.
Od teraz każdy kierowca, który będzie wjeżdżał na parking przy Kauflandzie będzie musiał pobrać bilet. Zapłaci za parkowanie jeśli będzie stał przy sklepie dłużej niż 90 minut. Bilet będzie można opłacić w kasie parkingowej, zlokalizowanej przy wyjściu z marketu. - Czas na wyjazd z parkingu wynosić będzie 15 minut od chwili zapłaty za parking. Oddanie systemu parkingowego dla klientów zaplanowane jest jeszcze tej jesieni - zapowiada Grzegorz Polak.
Przedstawiciele sieci nie ujawniają na razie ile trzeba będzie zapłacić za parkowanie dłuższe niż 90 minut. Wiadomo za to, że nawet kilkaset złotych trzeba będzie zapłacić za parkowanie w nocy na parkingu pobliskiej Galerii Zielona. Już teraz między godz. 22-8 parking jest zagradzany szlabanami. Powód? - Bez takiego rozwiązania mieliśmy problemy z autami, które były pozostawiane na noc lub parkowane przez pracowników pobliskich instytucji. Pozostawiane auta utrudniały sprzątanie a w zimie odśnieżanie - mówi Paweł Nocek z Galerii Zielona.
Opłaty nocne jeszcze bardziej mają odstraszać chętnych do parkowania obok galerii. W związku z wprowadzeniem nowego regulaminu parkowania Galeria Zielona ma wprowadzić również zakaz wjazdu samochodami i przyczepkami reklamowymi.
Jak problemem braku miejsc parkingowych planuje zająć się urząd miasta?
- Samochodów w naszym mieście przybywa, dlatego przy każdej budowie i modernizacji dróg staramy się maksymalizować liczbę miejsc parkingowych. W ostatniej kadencji przybyło ich około 400, przykładem jest choćby wybudowane ostatnio przedłużenie ulicy Krańcowej do Biblioteki Miejskiej - odpowiada Janusz Grobel, prezydent Puław. - Obowiązujące plany zagospodarowania regulują kwestię parkingów w ramach realizowanych inwestycji, na przykład na teren dawnego "Manhattanu” plan miejscowy nakłada obowiązek realizacji parkingu podziemnego. Generalnie problem miejsc parkingowych powstaje systemowo przy nagromadzeniu punktów usługowych, dzięki objęciu terenów planem inwestor ma obowiązek zapewnić odpowiednią ilość miejsc postojowych. Lokalizacyjnie istnieje także możliwość powstania parkingów wielopoziomowych, natomiast sprawą otwartą pozostaje wybór inwestora i formy finansowania.