535 umów zawarły władze powiatu puławskiego w zeszłym roku. Starostwo inwestowało m.in. w nowy sprzęt komputerowy, zamawiało materiały promocyjne i sponsorowane wywiady w mediach.
Wśród najdroższych umów zawartych przez powiat w ubiegłym roku jest kontrakt z firmą Geopol (2,45 mln zł) za wykonanie prac geodezyjnych, a także z Impuls Consulting (2,28 mln zł) za ocieplenie ZS nr 3 im. M. Dąbrowskiej. Ta ostatnia firma otrzymała również 1,4 mln zł za dostosowanie pałacu w Kęble do wymogów przeciwpożarowych. Za usługi pocztowe powiat zapłacił Poczcie Polskiej 461 tys. zł, a internetowy abonament to koszt 8,4 tys. zł rocznie. Lubelskiemu Ośrodkowi Samopomocy za bezpłatną pomoc prawną w ośmiu gminach powiat przekazał ponad 126 tys. zł. Z kolei firma MW Concept za montaż systemu do obsługi sesji rady powiatu otrzymała 55 tys. zł.
Władze powiatu nie oszczędzały także na promocji, której częścią są audycje radiowe. I tak ponad 21 tys. zł zapłacono firmie Kablomedia za cykl 52 audycji dotyczących powiatu w Radiu Impuls, a także comiesięczne wywiady i artykuły w internecie. Radio Lublin za cykl audycji na swojej antenie w ciągu 2019 roku otrzymało 9 tys. zł, a za kolejnych 26 do połowy obecnego – 4,5 tys. zł. Za audycje promujące walory turystyczne powiat zapłacił także organizacji Kraina Lessowych Wąwozów (5 tys. zł). Ten sam podmiot otrzymał również 4 tys. zł za wykonanie kalendarza imprez.
Starostwo inwestowało także w materiały wideo, a to głównie z okazji jubileuszu XX-lecia samorządu powiatowego. Promocyjny film z tej okazji zamówiono o Marcina Kawki (za 14 tys. zł). Znacznie więcej (prawie 38 tys. zł) kosztowało przygotowanie i wydanie albumu fotograficznego zamówionego w Agencji Focus Dariusza Malinowskiego. Ta sama firma otrzymała jeszcze 8,4 tys. zł za wydanie tysiąca egzemplarzy książeczek dla dzieci pt. „Legenda o moście”. Na wydanie „Teki Puławskiej”, za którą odpowiada Towarzystwo Przyjaciół Puław, przeznaczono natomiast 6 tys. zł.
Stałym wydatkiem promocyjno-kulturalnym powiatu jest organizacja dożynek. W ubiegłym roku wiązało się to z przekazaniem Gminnemu Ośrodkowi Kultury w Kurowie 65 tys. zł.
Dodatkowe 16 tys. zł kosztowała obsługa techniczna imprezy, a ponad 6,5 tys. zł przekazano twórcom wieńców dożynkowych (234 zł za sztukę). Wsparcie otrzymali także organizatorzy cyklicznych imprez sportowo-rekreacyjnych. Przykładowo Towarzystwo Przyjaciół Gołębia otrzymał 3 tys. zł za projekt promujących tradycyjne zabawy dla dzieci, a TIW „Inspiracje” tysiąc złotych za organizację kolejnej edycji historycznego rajdu rowerowego.