O wiele więcej mężczyzn niż kobiet uważa, że kobieca ładna buzia to wyznacznik urody. Z badań wynika, że kobiety bardziej zwracają uwagę na piersi niż panowie! Podobne zdanie obie płcie mają natomiast na temat urody damskich nóg.
– Inne badania przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Opolskiego wykazały, że osoby zaniedbane, postrzegane są jako leniwe, w ogóle nie podejmujące wyzwań, czy łatwo z nich rezygnujące – mówi psycholog Maria Rotkiel, komentując badania i rolę psychiki w ocenie kobiecej atrakcyjności.
Kobiety akceptują swój wygląd do 34 roku życia. Później jest z tym coraz gorzej. Za swój atut najczęściej uważają twarz, piersi i nogi. Tymczasem w męskiej hierarchii ważności kobiecego ciała najważniejsza jest twarz. Później długo nic. Piersi zdaniem facetów nie są tak ważne jak uważają kobiety.
Wśród swoich zalet kobiety wymieniają: twarz (37 proc.), piersi (26 proc.) oraz nogi (15proc.). Co ciekawe, mężczyźni znacznie bardziej doceniają kobiecą twarz (46 proc.), umniejszając znaczenie kobiecych piersi! 22 proc. pytanych mężczyzn uważa je za największy atut kobiecego ciała. Na temat damskich nóg obie płcie maja takie samo zdanie. Według 17 proc.mężczyzn to największy walor kobiecego ciała. Oprócz twarzy panowie częściej niż kobiety za zaletę uznają pośladki (10 proc.).
Na dodatek mężczyźni oceniają kobiece ciała znacznie lepiej niż kobiety same. Panowie są mniej krytyczni w stosunku do ciał swoich partnerek, niż one same. 83 procent ankietowanych panów oceniło je dobrze lub bardzo dobrze.
Wyniki badania o atrakcyjności kobiecego ciała pokazują, że kobiety, które gorzej oceniają swój brzuch, są niezadowolone z całego ciała i odwrotnie: złe samopoczucie na płaszczyźnie cielesnej wpływa na postrzeganie siebie w bardziej krytyczny sposób. 58 proc. badanych kobiet chciałoby mieć płaski brzuch, ale zaledwie, co piąta decyduje się na ćwiczenia fizyczne, by to osiągnąć. Tymczasem co druga ankietowana kobieta uważa swój brzuch za lekko zaokrąglony, co czwarta za wręcz obfity.
Badania "Atrakcyjność kobiecego ciała” przeprowadzono na zlecenie marki Activia. Jego celem było zbadanie postrzegania atrakcyjności kobiecego ciała przez kobiety i mężczyzn.