Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

18 kwietnia 2012 r.
20:15
Edytuj ten wpis

PZL Świdnik zaprezentował śmigłowiec AW149 (wideo)

Autor: Zdjęcie autora ŁM
13 14 A A
 (Jacek Świerczyński)
(Jacek Świerczyński)

Wielofunkcyjny śmigłowiec AW149 prezentował w środę swoje możliwości w fabryce PZL Świdnik.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Komentarze 14

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
romi / 7 czerwca 2012 o 08:46
0
Popatrzcie sobie:
[url="http://epmlspotters.pl/1/3/6498/Zdjęcia-S-70i-Black-Hawk---dopinguje-drużynę-narodową-przed-meczem-Polska---Andora"]http://epmlspotters....Polska---Andora[/url]-
[url="http://www.hej.mielec.pl/galeria/art2651.html"]http://www.hej.miele...ia/art2651.html[/url]

Tak sie robi PR... Dziwi pasywność PZL Świdnik...
Avatar
Marecki / 1 czerwca 2012 o 21:40
0
Wiecie dlaczego wygra Black Hawk? Bo o kontrakt trzeba walczyć. Gdzie jest PR PZL Świdnik? Gdzie informacje o AW? W necie i mediach nie ma prawie nic. A PZL Mielec - jest promowane w iście amerykańskim (Hollywood'zkim) stylu...
Avatar
59 / 7 maja 2012 o 17:27
0
::))

::)) i już
Avatar
sikorsky radek / 23 kwietnia 2012 o 17:56
0
Nic dziwnego (i całe szczęście), że już nie pracujesz w PZL Świdnik. Teraz trochę dekonstrukcji:

Ale są to śmigłowce przede wszystkim na rynek cywilny. AW-149 to nic więcej jak przedłużona AW-139. Nie dajcie się nabierać na marketingowa papkę - popatrzcie też na AW-189 - zauważycie podobieństwo?

A S-92 to powiększony S-70. I co z tego? Tak przy okazji cwyliny wariant AW149 to AW189, oblatany w zeszłym roku. Biedni Włosi zrobili 'cywilnego' AW149 z AW139, oblatali w 2009 i ogłosili wojskowym. A potem przez kolejne 3 lata robili kolejną cywilną wersję jakoby już cywilnego śmigłowca. Ale zabrakło im takiego speca, jak ty do konsultingu.

S-70 i stary grat, konstrukcja 40 letnia????

Rok oblotu S-70 to 1974 i nic w tym fakcie nie zmienisz. A to, że w stary płatowiec da się włożyć nową awionikę? Nic nowego, nic dziwnego, vide Mi-8MTW-5.

A te bajeczki o doświadczeniu włochów w dziedzinie śmigłowców transportu taktycznego...błagam was. Przez długi czas montowali Ch-47, Bella 212... oni dopiero zdobywają doświadczenie, bo Aw-109 to inna klasa śmigłowca a to przez dłuższy czas był ich jedyny własny produkt.

Ba i jeszcze robili na licencji S-61, jako AS-61. Tylko jakoś zapomniałeś o ich własnych A129 (OK, szturmowy, ale za to Turcy go kupili jako T-129 zamiast amerykańskich, ale fajny argument ta Turcja, no nie?) i EH-101 (teraz AW101, brytyjsko-włoski). Ten drugi pod wzg. osiągów jest pełnoproawnym następcą dla Mi-17. Może porównasz AW101 i S-92?

Niestety w chwili obecnej jedyny rozsądny wybór to S-70i. I nie dlatego ze mam widzimisię. Po prostu relacja koszt efekt.

Teraz to się ośmieszyłeś na całego. S-70i kosztuje circa 30 mln USD (PZL Mielec sprzedano za 25 mln USD, a najzabawniejsze, że pieniądze wyłożyło polskie MON, Amerykanie nie wydali ani centa).

Hahaha - moja reakcja na argument o większej prędkości lotu - Panie Cieśla, jak kupuję dźwig to patrze na jego prędkość czy udźwig?

No to patrzymy:
S-70i - 4t zewnętrznie, 12 żołnierzy desantu
Mi-17(czyli Mi-8MT z 1977)- 4t wewnętrznie lub 5 ton zewnętrznie, 24 żołnierzy desantu
Mi-17W-5 (Mi-8MTW-5 z 1998)- przy ładowności jak wyżej wzrosły osiągi (prędkość/pułap/zasięg)
Cena Mi-17W-5? Nieco ponad 17 mln USD. Czyli Mi-17W-5 przewozi 2x więcej niż S-70i kosztując 2x mniej. Swietny deal ten S-70i.
A tuż, tuż mamy jeszcze nowego Mi-38.

Analogia jest wbrew pozorom bo mamy kupić śmigłowiec który skutecznie i bezpiecznie dostarczy żołnierzy na pole walki i ich z stamtąd zabierze

Do przetransportowania tej samej ilości żołnierzy potrzeba 2 S-70i w miejsce każdego Mi-17.

Śmigłowiec dla 25 Bryg. Kaw. Pow. - a o to w zasadzie idzie walka, następca Mi-8. powinien być wybierany pod kątem parametrów istotnych z punktu widzenia zagrożeń jakim może być poddany podczas operacji bojowych, ekonomi, ergonomii, łatwości obsługi, odporności ....tu mimo wszytko uważam wygrywa konstrukcja sprawdzona podczas prawdziwych wojen.

W normalnym kraju przetarg polega na serii testów, a nie łykania mieszanki reklamowych sloganów i wojennej propagandy. Jak S-70i jest taki 'naj' to pokona konkurencję i cześć.

A S-70i, cóż więc po kolei[...]U Sikorskiego wszytkie wersje bierzemy z półki, są sprawdzone, nie musimy wymyślać koła

Nie wmawiaj ludziom bzdur, że Polska dostanie wersje w specyfikacji sił zbrojnych USA, w szczególności MH-60G/HH-60G dla sił specjalnych, itd.

w Aguscie zapłacimy drogo za coś co prawdopodobnie tylko my będziemy używać

Nie przypominam sobie, aby na polskiej wersji F-16C/D Blk 52 latało USAF. Zresztą "mielecki" S-70i i UH-60M US Army to nie są identyczne maszyny. S-70i kupił dotąd Meksyk, Brunei i Arabia Saudyjska

sami włosi w tej kategorii kupują NH-90 NFH/TTH[...]czemu nam go nie zaoferowali

I jeszcze kupują AW101 i co im zrobisz? A tak poza tym to owszem zaoferowali. W Polsce NH-90 promowała właśnie AgustaWestland. Pewnie ocenili zasobność klienta i dali sobie spokój, jak z cięższym AW101

to jest prawdziwi konkurent S-70i

Hehehehe, chyba tylko pod wzg. ceny. Francja za swoje NH-90 płaci ok. 26 mln EUR/sztuka (jako producent, nie mylić z monterem, ma taniej).
Poza tym:
NH-90 - 20 żołnierzy desantu lub >4t ładunku wewnętrznie/zewnętrznie

Zainteresowanym proponuje poczytać o S-70i, NH-90 ( i kto go kupuje) zanim zaczną wydawać osądy o amerykańskim gracie. AW umoczyła spore pieniądze w AW-149 bo chcieli go sprzedać TURCJI, tam wygrał S-70.

Turcja wybrała T-70 na bazie S-70i. Czyli będzie miała własny śmigłowiec z ponad połową rodzimych podzespołów, produkowany w Turcji (a nie montowany w amerykańskich zakładach w Turcji z importowanych z USA części, vide Mielec) wraz z pełnym transferem technologii. Sytuacja w ogóle nieporównywalna, ani z S-70i w Mielcu, ani nawet z AW149 w Świdniku.
Nic dziwnego (i całe szczęście), że już nie pracujesz w PZL Świdnik. Teraz trochę dekonstrukcji:

Ale są to śmigłowce przede wszystkim na rynek cywilny. AW-149 to nic więcej jak przedłużona AW-139. Nie dajcie się nabierać na marketingowa papkę - popatrzcie też na AW-189 - zauważycie podobieństwo?

A S-92 to powiększony S-70. I co z tego? Tak przy okazji cwyliny wariant AW149 to AW189, oblatany w zeszłym roku. Biedni Włosi zrobili 'cywilnego' AW149 z AW139, oblatali w 2009 i ogłosili wojskowym. A potem przez ko... rozwiń
Avatar
Pracowałem w PZL / 21 kwietnia 2012 o 16:40
0
[quote name='f' timestamp='1334827448' post='622879']
Nic nigdy od Amerykanów! Żadnego Sikorskiego! Amerykanie ich już nie kupują więc wciskają ten złom do PL, żeby jak najwięcej z gasnącego projektu wycisnąć. Już wystarczająco złomu tutaj mamy.
Amerykanie robią z nas jeleni na każdym kroku - offset F-16, Afganistan. Naobiecują zawsze cudów a potem tylko oni na tym korzystają. Nawet byle wiz nam nigdy nie zamierzali znieść. Nigdy nas nie traktowali jako partnerów do jakichkolwiek rozmów. Nie mówię żeby nas traktowali równo bo wiadomo że są więksi i mają większe możliwości, ale to że w tak oczywisty sposób robią z nas idiotów po raz kolejny i kolejny.. Dość! Obiecanki cacanki a głupiemu radość.
Mam nadzieję ze AW-149 wygra. Część produkcji będzie w Świdniku i kasa zostanie chociaż w Europie!
Szkoda tylko że naciski USA sprawią że wygra Sikorski..
[/quote]
Człowieku z całym szacunkiem ale zanim zaczniesz pisać zapoznaj się z tematem. Znam dobrze i Sokoła miałem okazję zapoznać się z S-70i jak i z konstrukcjami AW. Nie da się ukryć, AW są śliczne, piękne...ale.
Ale są to śmigłowce przede wszystkim na rynek cywilny. AW-149 to nic więcej jak przedłużona AW-139. Nie dajcie się nabierać na marketingowa papkę - popatrzcie też na AW-189 - zauważycie podobieństwo?
S-70 i stary grat, konstrukcja 40 letnia???? To tak jak chce mi się śmiać z tekstów o starych gratach F-16. Ktoś z was widział S-70i z bliska? Zapoznał się jego konstrukcją?
To wiropłat skonstruowany zgodnie w wymogami pola walki. Konstrukcja sprawdzona od Grenady, przez Panamę, Zatokę Perską, Afganistan. Użytkowany od klimatów arktycznych poprzez bardzo gorący klimat. Konstrukcja która ciągle ewoluwoała w toku operacji bojowych. Co jak co ale armia amerykańska nie mogła sobie pozwolić na użytkowanie grata. A te bajeczki o doświadczeniu włochów w dziedzinie śmigłowców transportu taktycznego...błagam was. Przez długi czas montowali Ch-47, Bella 212... oni dopiero zdobywają doświadczenie, bo Aw-109 to inna klasa śmigłowca a to przez dłuższy czas był ich jedyny własny produkt.Może za 10 lat będą mogli powiedzieć że to konstrukcja sprawdzona wszechstronnie na polu walki.
Niestety w chwili obecnej jedyny rozsądny wybór to S-70i. I nie dlatego ze mam widzimisię. Po prostu relacja koszt efekt. Nie stać nas na bycie pierwszym użytkownikiem nowego śmigłowca. Przed AW-149 długa droga. Życze włochom sukcesu ale nie w tej chwili.
Hahaha - moja reakcja na argument o większej prędkości lotu - Panie Cieśla, jak kupuję dźwig to patrze na jego prędkość czy udźwig? Analogia jest wbrew pozorom bo mamy kupić śmigłowiec który skutecznie i bezpiecznie dostarczy żołnierzy na pole walki i ich z stamtąd zabierze a nie będzie szybko kursował po Polsce z generalicją...chyba że to właśnie o to chodzi. Jeśli AW-149 jest szybsze ok...w taki razie poproszę o maksymalną dopuszczalną prędkość lądowania przy której podwozie w AW-149 się nie złoży..bo tu S-70i stawia wysoko poprzeczkę, a to jest istotniejszy parametr z punku widzenia śmigłowca transportowego, jak szybko może wysadzić desant i jak szybko może odlecieć z strefy zagrożenia. S-70i może lądować z duża prędkością tak postępową jak i zniżania. Co zwiększa jego szanse na przetrwanie podczas lądowania w terenie będącym pod ostrzałem.
Więc jeszcze raz. Śmigłowiec dla 25 Bryg. Kaw. Pow. - a o to w zasadzie idzie walka, następca Mi-8. powinien być wybierany pod kątem parametrów istotnych z punktu widzenia zagrożeń jakim może być poddany podczas operacji bojowych, ekonomi, ergonomii, łatwości obsługi, odporności ....tu mimo wszytko uważam wygrywa konstrukcja sprawdzona podczas prawdziwych wojen. Ponadto wymogiem przetargu jest dostarczenie wojsku 4 wersji śmigłowca na jednej platformie: morski SAR, transportowy, lądowy SAR/CSAR, ZOP.
Augusta posiada jedynie dwie wersje jak narazie, a najdroższa do opracowani wersji ZOP nie istnieje, musielibyśmy zapłacić za jej opracowanie i mieć nadzieje że im się uda - bo to nie jest tak że biorę kadłub i wkładam do niego klocki i już. Jest wiele przykładów że firmy sobie nie radzą przykład nomen omen Sikorky S-92 w wersji ZOP dla Kanady CH-148 Cyclone - próba włożenia bebechów z SH-60 SeaHawk do większego śmigłowca - toż to epopeja kosztów i czasu trwania.

A S-70i, cóż więc po kolei - transportowa to bazowa wersja śmigłowca, SAR np HH-60J Jayhawk - sprawdzony podczas huraganu Catrina i podczas codziennej trudnej służby w bazach ratowniczych na Alasce. SAR/CSAR lądowy to np. MH-60K, MH-60G śmigłowce użytkowane tak podczas pokoju jak i do misji CSAR czy wsparcia misji oddziałów specjalnych USA, śmigłowiec ZOP - SH-60 Seahawk, cała rodzina śmigłowców morskich użytkowanych przez Marynarki Wojenne wielu państw, używane m. in na lotniskowcach. U Sikorskiego wszytkie wersje bierzemy z półki, są sprawdzone, nie musimy wymyślać koła, w Aguscie zapłacimy drogo za coś co prawdopodobnie tylko my będziemy używać- sami włosi w tej kategorii kupują NH-90 NFH/TTH, śmigłowiec produkowany przez Agustę w kooperacji z Francją, Niemcami, śmigłowiec od podstaw projektowany dla wojska, w wersji lądowej i morskiej, to będzie podstawowy typ śmigłowca w europejskich armiach NATO, również Włoskiej...czemu nam go nie zaoferowali - to jest prawdziwi konkurent S-70i , pod wieloma względami go przewyższający a nie AW-149, w zasadzei jest to na swój sposób kopia S-70i, trochę po tuningu..

P.S. Nie mieszajcie proszę Sokoła i S-70i. To dwie różne kategorie śmigłowców. Żeby tak nakreślić pusty Sokół waży ok 3700 kg. Aw-149 i S-70i mają udżwig rzędu 4 ton...pojedynczy silnik z tych dwóch konstrukcji ma moc taką samą o ile nie większą niż ( moc nadzywczajna i takie tam) 2 silnik Sokoła.. To tak proforma bo niektórzy wychwalają Sokoła nad Czarnego Sokoła ( Black Hawk)

Pzdr.
Zainteresowanym proponuje poczytać o S-70i, NH-90 ( i kto go kupuje) zanim zaczną wydawać osądy o amerykańskim gracie. AW umoczyła spore pieniądze w AW-149 bo chcieli go sprzedać TURCJI, tam wygrał S-70. Teraz szukają frajera by chociaż trochę odbić sobie kasę wpakowaną w konstrukcję na którą w świecie a szczególnie w Europie nie będzie zbytu - sami Włosi kupią aż 10 sztuk dla swojego wojska...szał nie?? Więc jeśli już ktoś chce nas wyd..pczyć za przeproszeniem to nie kowboj z USA a piękny żigolo z południa europy. I tym kończę swój wywód.
Pzdr. rraz jeszcze.
[quote name='f' timestamp='1334827448' post='622879']
Nic nigdy od Amerykanów! Żadnego Sikorskiego! Amerykanie ich już nie kupują więc wciskają ten złom do PL, żeby jak najwięcej z gasnącego projektu wycisnąć. Już wystarczająco złomu tutaj mamy.
Amerykanie robią z nas jeleni na każdym kroku - offset F-16, Afganistan. Naobiecują zawsze cudów a potem tylko oni na tym korzystają. Nawet byle wiz nam nigdy nie zamierzali znieść. Nigdy nas nie traktowali jako partnerów do jakichkolwiek r... rozwiń
Avatar
powiatkrasnicki / 21 kwietnia 2012 o 15:40
0
Zapraszam jeśli chcesz zarobić troche kaski kliknij na obrazek [url=http://pl.20dollars2surf.com/?ref=567533][img]http://pic.20dollars2surf.com/ban_pl_8831_567533.gif[/img][/url] i zarejestruj sie:)
Avatar
iat / 21 kwietnia 2012 o 15:20
0
Fajnie, gdyby firma ze Świdnika wygrała przetarg. Raz, że to miejsca pracy w województwie lubelskim, a dwa to prestiż. Trzymam kciuki z Białej Podlaskiej!
Avatar
FGRT / 19 kwietnia 2012 o 18:08
0
PZL- ŚWIDNIK RATUJE TYLKO ŚMIGŁOWIEC SM1-POWODZENIA.
Avatar
f / 19 kwietnia 2012 o 11:24
0
Nic nigdy od Amerykanów! Żadnego Sikorskiego! Amerykanie ich już nie kupują więc wciskają ten złom do PL, żeby jak najwięcej z gasnącego projektu wycisnąć. Już wystarczająco złomu tutaj mamy.
Amerykanie robią z nas jeleni na każdym kroku - offset F-16, Afganistan. Naobiecują zawsze cudów a potem tylko oni na tym korzystają. Nawet byle wiz nam nigdy nie zamierzali znieść. Nigdy nas nie traktowali jako partnerów do jakichkolwiek rozmów. Nie mówię żeby nas traktowali równo bo wiadomo że są więksi i mają większe możliwości, ale to że w tak oczywisty sposób robią z nas idiotów po raz kolejny i kolejny.. Dość! Obiecanki cacanki a głupiemu radość.
Mam nadzieję ze AW-149 wygra. Część produkcji będzie w Świdniku i kasa zostanie chociaż w Europie!
Szkoda tylko że naciski USA sprawią że wygra Sikorski..
Nic nigdy od Amerykanów! Żadnego Sikorskiego! Amerykanie ich już nie kupują więc wciskają ten złom do PL, żeby jak najwięcej z gasnącego projektu wycisnąć. Już wystarczająco złomu tutaj mamy.
Amerykanie robią z nas jeleni na każdym kroku - offset F-16, Afganistan. Naobiecują zawsze cudów a potem tylko oni na tym korzystają. Nawet byle wiz nam nigdy nie zamierzali znieść. Nigdy nas nie traktowali jako partnerów do jakichkolwiek rozmów. Nie mówię żeby nas traktowali równo bo wiadomo że są więksi i mają większe mo... rozwiń
Avatar
domel / 19 kwietnia 2012 o 10:25
0
Bardzo fajny sprzęt fajnie się prezentuje-zycze wygranego przetargu.
Avatar
romi / 7 czerwca 2012 o 08:46
0
Popatrzcie sobie:
[url="http://epmlspotters.pl/1/3/6498/Zdjęcia-S-70i-Black-Hawk---dopinguje-drużynę-narodową-przed-meczem-Polska---Andora"]http://epmlspotters....Polska---Andora[/url]-
[url="http://www.hej.mielec.pl/galeria/art2651.html"]http://www.hej.miele...ia/art2651.html[/url]

Tak sie robi PR... Dziwi pasywność PZL Świdnik...
Avatar
Marecki / 1 czerwca 2012 o 21:40
0
Wiecie dlaczego wygra Black Hawk? Bo o kontrakt trzeba walczyć. Gdzie jest PR PZL Świdnik? Gdzie informacje o AW? W necie i mediach nie ma prawie nic. A PZL Mielec - jest promowane w iście amerykańskim (Hollywood'zkim) stylu...
Avatar
59 / 7 maja 2012 o 17:27
0
::))

::)) i już
Avatar
sikorsky radek / 23 kwietnia 2012 o 17:56
0
Nic dziwnego (i całe szczęście), że już nie pracujesz w PZL Świdnik. Teraz trochę dekonstrukcji:

Ale są to śmigłowce przede wszystkim na rynek cywilny. AW-149 to nic więcej jak przedłużona AW-139. Nie dajcie się nabierać na marketingowa papkę - popatrzcie też na AW-189 - zauważycie podobieństwo?

A S-92 to powiększony S-70. I co z tego? Tak przy okazji cwyliny wariant AW149 to AW189, oblatany w zeszłym roku. Biedni Włosi zrobili 'cywilnego' AW149 z AW139, oblatali w 2009 i ogłosili wojskowym. A potem przez kolejne 3 lata robili kolejną cywilną wersję jakoby już cywilnego śmigłowca. Ale zabrakło im takiego speca, jak ty do konsultingu.

S-70 i stary grat, konstrukcja 40 letnia????

Rok oblotu S-70 to 1974 i nic w tym fakcie nie zmienisz. A to, że w stary płatowiec da się włożyć nową awionikę? Nic nowego, nic dziwnego, vide Mi-8MTW-5.

A te bajeczki o doświadczeniu włochów w dziedzinie śmigłowców transportu taktycznego...błagam was. Przez długi czas montowali Ch-47, Bella 212... oni dopiero zdobywają doświadczenie, bo Aw-109 to inna klasa śmigłowca a to przez dłuższy czas był ich jedyny własny produkt.

Ba i jeszcze robili na licencji S-61, jako AS-61. Tylko jakoś zapomniałeś o ich własnych A129 (OK, szturmowy, ale za to Turcy go kupili jako T-129 zamiast amerykańskich, ale fajny argument ta Turcja, no nie?) i EH-101 (teraz AW101, brytyjsko-włoski). Ten drugi pod wzg. osiągów jest pełnoproawnym następcą dla Mi-17. Może porównasz AW101 i S-92?

Niestety w chwili obecnej jedyny rozsądny wybór to S-70i. I nie dlatego ze mam widzimisię. Po prostu relacja koszt efekt.

Teraz to się ośmieszyłeś na całego. S-70i kosztuje circa 30 mln USD (PZL Mielec sprzedano za 25 mln USD, a najzabawniejsze, że pieniądze wyłożyło polskie MON, Amerykanie nie wydali ani centa).

Hahaha - moja reakcja na argument o większej prędkości lotu - Panie Cieśla, jak kupuję dźwig to patrze na jego prędkość czy udźwig?

No to patrzymy:
S-70i - 4t zewnętrznie, 12 żołnierzy desantu
Mi-17(czyli Mi-8MT z 1977)- 4t wewnętrznie lub 5 ton zewnętrznie, 24 żołnierzy desantu
Mi-17W-5 (Mi-8MTW-5 z 1998)- przy ładowności jak wyżej wzrosły osiągi (prędkość/pułap/zasięg)
Cena Mi-17W-5? Nieco ponad 17 mln USD. Czyli Mi-17W-5 przewozi 2x więcej niż S-70i kosztując 2x mniej. Swietny deal ten S-70i.
A tuż, tuż mamy jeszcze nowego Mi-38.

Analogia jest wbrew pozorom bo mamy kupić śmigłowiec który skutecznie i bezpiecznie dostarczy żołnierzy na pole walki i ich z stamtąd zabierze

Do przetransportowania tej samej ilości żołnierzy potrzeba 2 S-70i w miejsce każdego Mi-17.

Śmigłowiec dla 25 Bryg. Kaw. Pow. - a o to w zasadzie idzie walka, następca Mi-8. powinien być wybierany pod kątem parametrów istotnych z punktu widzenia zagrożeń jakim może być poddany podczas operacji bojowych, ekonomi, ergonomii, łatwości obsługi, odporności ....tu mimo wszytko uważam wygrywa konstrukcja sprawdzona podczas prawdziwych wojen.

W normalnym kraju przetarg polega na serii testów, a nie łykania mieszanki reklamowych sloganów i wojennej propagandy. Jak S-70i jest taki 'naj' to pokona konkurencję i cześć.

A S-70i, cóż więc po kolei[...]U Sikorskiego wszytkie wersje bierzemy z półki, są sprawdzone, nie musimy wymyślać koła

Nie wmawiaj ludziom bzdur, że Polska dostanie wersje w specyfikacji sił zbrojnych USA, w szczególności MH-60G/HH-60G dla sił specjalnych, itd.

w Aguscie zapłacimy drogo za coś co prawdopodobnie tylko my będziemy używać

Nie przypominam sobie, aby na polskiej wersji F-16C/D Blk 52 latało USAF. Zresztą "mielecki" S-70i i UH-60M US Army to nie są identyczne maszyny. S-70i kupił dotąd Meksyk, Brunei i Arabia Saudyjska

sami włosi w tej kategorii kupują NH-90 NFH/TTH[...]czemu nam go nie zaoferowali

I jeszcze kupują AW101 i co im zrobisz? A tak poza tym to owszem zaoferowali. W Polsce NH-90 promowała właśnie AgustaWestland. Pewnie ocenili zasobność klienta i dali sobie spokój, jak z cięższym AW101

to jest prawdziwi konkurent S-70i

Hehehehe, chyba tylko pod wzg. ceny. Francja za swoje NH-90 płaci ok. 26 mln EUR/sztuka (jako producent, nie mylić z monterem, ma taniej).
Poza tym:
NH-90 - 20 żołnierzy desantu lub >4t ładunku wewnętrznie/zewnętrznie

Zainteresowanym proponuje poczytać o S-70i, NH-90 ( i kto go kupuje) zanim zaczną wydawać osądy o amerykańskim gracie. AW umoczyła spore pieniądze w AW-149 bo chcieli go sprzedać TURCJI, tam wygrał S-70.

Turcja wybrała T-70 na bazie S-70i. Czyli będzie miała własny śmigłowiec z ponad połową rodzimych podzespołów, produkowany w Turcji (a nie montowany w amerykańskich zakładach w Turcji z importowanych z USA części, vide Mielec) wraz z pełnym transferem technologii. Sytuacja w ogóle nieporównywalna, ani z S-70i w Mielcu, ani nawet z AW149 w Świdniku.
Nic dziwnego (i całe szczęście), że już nie pracujesz w PZL Świdnik. Teraz trochę dekonstrukcji:

Ale są to śmigłowce przede wszystkim na rynek cywilny. AW-149 to nic więcej jak przedłużona AW-139. Nie dajcie się nabierać na marketingowa papkę - popatrzcie też na AW-189 - zauważycie podobieństwo?

A S-92 to powiększony S-70. I co z tego? Tak przy okazji cwyliny wariant AW149 to AW189, oblatany w zeszłym roku. Biedni Włosi zrobili 'cywilnego' AW149 z AW139, oblatali w 2009 i ogłosili wojskowym. A potem przez ko... rozwiń
Avatar
Pracowałem w PZL / 21 kwietnia 2012 o 16:40
0
[quote name='f' timestamp='1334827448' post='622879']
Nic nigdy od Amerykanów! Żadnego Sikorskiego! Amerykanie ich już nie kupują więc wciskają ten złom do PL, żeby jak najwięcej z gasnącego projektu wycisnąć. Już wystarczająco złomu tutaj mamy.
Amerykanie robią z nas jeleni na każdym kroku - offset F-16, Afganistan. Naobiecują zawsze cudów a potem tylko oni na tym korzystają. Nawet byle wiz nam nigdy nie zamierzali znieść. Nigdy nas nie traktowali jako partnerów do jakichkolwiek rozmów. Nie mówię żeby nas traktowali równo bo wiadomo że są więksi i mają większe możliwości, ale to że w tak oczywisty sposób robią z nas idiotów po raz kolejny i kolejny.. Dość! Obiecanki cacanki a głupiemu radość.
Mam nadzieję ze AW-149 wygra. Część produkcji będzie w Świdniku i kasa zostanie chociaż w Europie!
Szkoda tylko że naciski USA sprawią że wygra Sikorski..
[/quote]
Człowieku z całym szacunkiem ale zanim zaczniesz pisać zapoznaj się z tematem. Znam dobrze i Sokoła miałem okazję zapoznać się z S-70i jak i z konstrukcjami AW. Nie da się ukryć, AW są śliczne, piękne...ale.
Ale są to śmigłowce przede wszystkim na rynek cywilny. AW-149 to nic więcej jak przedłużona AW-139. Nie dajcie się nabierać na marketingowa papkę - popatrzcie też na AW-189 - zauważycie podobieństwo?
S-70 i stary grat, konstrukcja 40 letnia???? To tak jak chce mi się śmiać z tekstów o starych gratach F-16. Ktoś z was widział S-70i z bliska? Zapoznał się jego konstrukcją?
To wiropłat skonstruowany zgodnie w wymogami pola walki. Konstrukcja sprawdzona od Grenady, przez Panamę, Zatokę Perską, Afganistan. Użytkowany od klimatów arktycznych poprzez bardzo gorący klimat. Konstrukcja która ciągle ewoluwoała w toku operacji bojowych. Co jak co ale armia amerykańska nie mogła sobie pozwolić na użytkowanie grata. A te bajeczki o doświadczeniu włochów w dziedzinie śmigłowców transportu taktycznego...błagam was. Przez długi czas montowali Ch-47, Bella 212... oni dopiero zdobywają doświadczenie, bo Aw-109 to inna klasa śmigłowca a to przez dłuższy czas był ich jedyny własny produkt.Może za 10 lat będą mogli powiedzieć że to konstrukcja sprawdzona wszechstronnie na polu walki.
Niestety w chwili obecnej jedyny rozsądny wybór to S-70i. I nie dlatego ze mam widzimisię. Po prostu relacja koszt efekt. Nie stać nas na bycie pierwszym użytkownikiem nowego śmigłowca. Przed AW-149 długa droga. Życze włochom sukcesu ale nie w tej chwili.
Hahaha - moja reakcja na argument o większej prędkości lotu - Panie Cieśla, jak kupuję dźwig to patrze na jego prędkość czy udźwig? Analogia jest wbrew pozorom bo mamy kupić śmigłowiec który skutecznie i bezpiecznie dostarczy żołnierzy na pole walki i ich z stamtąd zabierze a nie będzie szybko kursował po Polsce z generalicją...chyba że to właśnie o to chodzi. Jeśli AW-149 jest szybsze ok...w taki razie poproszę o maksymalną dopuszczalną prędkość lądowania przy której podwozie w AW-149 się nie złoży..bo tu S-70i stawia wysoko poprzeczkę, a to jest istotniejszy parametr z punku widzenia śmigłowca transportowego, jak szybko może wysadzić desant i jak szybko może odlecieć z strefy zagrożenia. S-70i może lądować z duża prędkością tak postępową jak i zniżania. Co zwiększa jego szanse na przetrwanie podczas lądowania w terenie będącym pod ostrzałem.
Więc jeszcze raz. Śmigłowiec dla 25 Bryg. Kaw. Pow. - a o to w zasadzie idzie walka, następca Mi-8. powinien być wybierany pod kątem parametrów istotnych z punktu widzenia zagrożeń jakim może być poddany podczas operacji bojowych, ekonomi, ergonomii, łatwości obsługi, odporności ....tu mimo wszytko uważam wygrywa konstrukcja sprawdzona podczas prawdziwych wojen. Ponadto wymogiem przetargu jest dostarczenie wojsku 4 wersji śmigłowca na jednej platformie: morski SAR, transportowy, lądowy SAR/CSAR, ZOP.
Augusta posiada jedynie dwie wersje jak narazie, a najdroższa do opracowani wersji ZOP nie istnieje, musielibyśmy zapłacić za jej opracowanie i mieć nadzieje że im się uda - bo to nie jest tak że biorę kadłub i wkładam do niego klocki i już. Jest wiele przykładów że firmy sobie nie radzą przykład nomen omen Sikorky S-92 w wersji ZOP dla Kanady CH-148 Cyclone - próba włożenia bebechów z SH-60 SeaHawk do większego śmigłowca - toż to epopeja kosztów i czasu trwania.

A S-70i, cóż więc po kolei - transportowa to bazowa wersja śmigłowca, SAR np HH-60J Jayhawk - sprawdzony podczas huraganu Catrina i podczas codziennej trudnej służby w bazach ratowniczych na Alasce. SAR/CSAR lądowy to np. MH-60K, MH-60G śmigłowce użytkowane tak podczas pokoju jak i do misji CSAR czy wsparcia misji oddziałów specjalnych USA, śmigłowiec ZOP - SH-60 Seahawk, cała rodzina śmigłowców morskich użytkowanych przez Marynarki Wojenne wielu państw, używane m. in na lotniskowcach. U Sikorskiego wszytkie wersje bierzemy z półki, są sprawdzone, nie musimy wymyślać koła, w Aguscie zapłacimy drogo za coś co prawdopodobnie tylko my będziemy używać- sami włosi w tej kategorii kupują NH-90 NFH/TTH, śmigłowiec produkowany przez Agustę w kooperacji z Francją, Niemcami, śmigłowiec od podstaw projektowany dla wojska, w wersji lądowej i morskiej, to będzie podstawowy typ śmigłowca w europejskich armiach NATO, również Włoskiej...czemu nam go nie zaoferowali - to jest prawdziwi konkurent S-70i , pod wieloma względami go przewyższający a nie AW-149, w zasadzei jest to na swój sposób kopia S-70i, trochę po tuningu..

P.S. Nie mieszajcie proszę Sokoła i S-70i. To dwie różne kategorie śmigłowców. Żeby tak nakreślić pusty Sokół waży ok 3700 kg. Aw-149 i S-70i mają udżwig rzędu 4 ton...pojedynczy silnik z tych dwóch konstrukcji ma moc taką samą o ile nie większą niż ( moc nadzywczajna i takie tam) 2 silnik Sokoła.. To tak proforma bo niektórzy wychwalają Sokoła nad Czarnego Sokoła ( Black Hawk)

Pzdr.
Zainteresowanym proponuje poczytać o S-70i, NH-90 ( i kto go kupuje) zanim zaczną wydawać osądy o amerykańskim gracie. AW umoczyła spore pieniądze w AW-149 bo chcieli go sprzedać TURCJI, tam wygrał S-70. Teraz szukają frajera by chociaż trochę odbić sobie kasę wpakowaną w konstrukcję na którą w świecie a szczególnie w Europie nie będzie zbytu - sami Włosi kupią aż 10 sztuk dla swojego wojska...szał nie?? Więc jeśli już ktoś chce nas wyd..pczyć za przeproszeniem to nie kowboj z USA a piękny żigolo z południa europy. I tym kończę swój wywód.
Pzdr. rraz jeszcze.
[quote name='f' timestamp='1334827448' post='622879']
Nic nigdy od Amerykanów! Żadnego Sikorskiego! Amerykanie ich już nie kupują więc wciskają ten złom do PL, żeby jak najwięcej z gasnącego projektu wycisnąć. Już wystarczająco złomu tutaj mamy.
Amerykanie robią z nas jeleni na każdym kroku - offset F-16, Afganistan. Naobiecują zawsze cudów a potem tylko oni na tym korzystają. Nawet byle wiz nam nigdy nie zamierzali znieść. Nigdy nas nie traktowali jako partnerów do jakichkolwiek r... rozwiń
Avatar
powiatkrasnicki / 21 kwietnia 2012 o 15:40
0
Zapraszam jeśli chcesz zarobić troche kaski kliknij na obrazek [url=http://pl.20dollars2surf.com/?ref=567533][img]http://pic.20dollars2surf.com/ban_pl_8831_567533.gif[/img][/url] i zarejestruj sie:)
Avatar
iat / 21 kwietnia 2012 o 15:20
0
Fajnie, gdyby firma ze Świdnika wygrała przetarg. Raz, że to miejsca pracy w województwie lubelskim, a dwa to prestiż. Trzymam kciuki z Białej Podlaskiej!
Avatar
FGRT / 19 kwietnia 2012 o 18:08
0
PZL- ŚWIDNIK RATUJE TYLKO ŚMIGŁOWIEC SM1-POWODZENIA.
Avatar
f / 19 kwietnia 2012 o 11:24
0
Nic nigdy od Amerykanów! Żadnego Sikorskiego! Amerykanie ich już nie kupują więc wciskają ten złom do PL, żeby jak najwięcej z gasnącego projektu wycisnąć. Już wystarczająco złomu tutaj mamy.
Amerykanie robią z nas jeleni na każdym kroku - offset F-16, Afganistan. Naobiecują zawsze cudów a potem tylko oni na tym korzystają. Nawet byle wiz nam nigdy nie zamierzali znieść. Nigdy nas nie traktowali jako partnerów do jakichkolwiek rozmów. Nie mówię żeby nas traktowali równo bo wiadomo że są więksi i mają większe możliwości, ale to że w tak oczywisty sposób robią z nas idiotów po raz kolejny i kolejny.. Dość! Obiecanki cacanki a głupiemu radość.
Mam nadzieję ze AW-149 wygra. Część produkcji będzie w Świdniku i kasa zostanie chociaż w Europie!
Szkoda tylko że naciski USA sprawią że wygra Sikorski..
Nic nigdy od Amerykanów! Żadnego Sikorskiego! Amerykanie ich już nie kupują więc wciskają ten złom do PL, żeby jak najwięcej z gasnącego projektu wycisnąć. Już wystarczająco złomu tutaj mamy.
Amerykanie robią z nas jeleni na każdym kroku - offset F-16, Afganistan. Naobiecują zawsze cudów a potem tylko oni na tym korzystają. Nawet byle wiz nam nigdy nie zamierzali znieść. Nigdy nas nie traktowali jako partnerów do jakichkolwiek rozmów. Nie mówię żeby nas traktowali równo bo wiadomo że są więksi i mają większe mo... rozwiń
Avatar
domel / 19 kwietnia 2012 o 10:25
0
Bardzo fajny sprzęt fajnie się prezentuje-zycze wygranego przetargu.
Zobacz wszystkie komentarze 14

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Chwila nieuwagi i takie efekty. Dachowanie audi [zdjęcia]
galeria

Chwila nieuwagi i takie efekty. Dachowanie audi [zdjęcia] 0 0

Do zdarzenia doszło w piątek po godz. 8 w Janowicach (pow. świdnicki).

Rzucił się z nożem na swoją matkę. Bo nie zostawili mu kotletów na kolację

Rzucił się z nożem na swoją matkę. Bo nie zostawili mu kotletów na kolację 19 5

Cztery lata więzienia i przymusowa terapia odwykowa. To kara dla 26-latka z okolic Puław, który ugodził nożem własną matkę. Wcześniej latami znęcał się nad rodziną.

Do ostatniego rzutu. Rozmowa z Pawłem Fajdkiem, zawodnikiem Agrosu Zamość
Magazyn

Do ostatniego rzutu. Rozmowa z Pawłem Fajdkiem, zawodnikiem Agrosu Zamość 2 0

Rozmowa z Pawłem Fajdkiem, zawodnikiem Agrosu Zamość

O ziołach, wirusie i drogach dla Niepodległej. Rozmowa ze Sławomirem Sosnowskim, Marszałkiem Województwa Lubelskiego

O ziołach, wirusie i drogach dla Niepodległej. Rozmowa ze Sławomirem Sosnowskim, Marszałkiem Województwa Lubelskiego 0

Rozmowa ze Sławomirem Sosnowskim, Marszałkiem Województwa Lubelskiego.

94 PZLA Mistrzostwa Polski: Złota niedziela AZS UMCS Lublin?

94 PZLA Mistrzostwa Polski: Złota niedziela AZS UMCS Lublin? 2 0

Organizatorzy mistrzostw Polski zadbali o to, żeby kibice każdego dnia zawodów mieli co oglądać. Dlatego już w piątek w akcji będzie można zobaczyć Pawła Fajdka

Cyrk Podwórkowy w Lublinie przed Carnavalem Sztukmistrzów [harmonogram]
22 lipca 2018, 17:00

Cyrk Podwórkowy w Lublinie przed Carnavalem Sztukmistrzów [harmonogram] 1 0

Co Gdzie Kiedy. Od najbliższej niedzieli po Lublinie będzie krążyć Cyrk Podwórkowy, który co rok jest oznaką zbliżającego się Carnavalu Sztukmistrzów. Artyści będą występować na terenie lubelskich dzielnic. Wszystkie występy są darmowe.

Napadli na bezdomnego koło dworca w Lublinie. Nie miał pieniędzy, wtedy zrobili coś jeszcze gorszego

Napadli na bezdomnego koło dworca w Lublinie. Nie miał pieniędzy, wtedy zrobili coś jeszcze gorszego 16 3

Bezdomny został pobity przez dwóch mężczyzn w okolicach dworca autobusowego przy al. Tysiąclecia w Lublinie.

Lublin: Dwie linie autobusowe w sobotę zmienią trasę

Lublin: Dwie linie autobusowe w sobotę zmienią trasę 0 0

Dodatkowy objazd wprowadzony będzie w sobotę na liniach autobusowych nr 7 oraz 50. Powodem są prace drogowe.

Program TV na weekend 20-22 lipca. Jakie filmu warto zobaczyć?
20 lipca 2018, 0:00

Program TV na weekend 20-22 lipca. Jakie filmu warto zobaczyć? 0 0

Stacje telewizyjne kontynuują zapoczątkowane filmowe serie. Miłośnicy fantasy będą mogli obejrzeć w ten weekend kolejne części cyklów Władca Pierścieni i Gwiezdne Wojny, z kolei fani kina superbohaterskiego zobaczą Człowieka ze stali. Sprawdźcie, jakie filmy będzie można zobaczyć w ten weekend w telewizji.

Szpital tonie w długach, kolejne grupy zawodowe walczą o podwyżki. Będzie nagroda dla dyrektora?

Szpital tonie w długach, kolejne grupy zawodowe walczą o podwyżki. Będzie nagroda dla dyrektora? 0 4

12 tys. zł nagrody rocznej może dostać dyrektor szpitala przy al. Kraśnickiej w Lublinie. Zdaniem jednego z członków rady społecznej lecznicy w obecnej napiętej sytuacji to nieetyczne, a związkowcy pytają o uczciwość.

Zostawił auto na parkingu. W nocy stanęło w ogniu
galeria

Zostawił auto na parkingu. W nocy stanęło w ogniu 4 6

Pożar samochodu wybuchł wczoraj w nocy na parkingu przy ul. Wiejskiej w Zamościu.

Górnik Łęczna rozpoczyna nowy sezon od meczu z Gryfem Wejherowo

Górnik Łęczna rozpoczyna nowy sezon od meczu z Gryfem Wejherowo 3 5

Po dwóch kompletnie nieudanych sezonach zielono-czarni rozpoczynają zmagania w II lidze. W sobotę podopieczni trenera Rafała Wójcika zmierzą się na wyjeździe z Gryfem Wejherowo. Początek spotkania zaplanowano na godz. 17

Najpierw pożar ciężarówki, potem zniszczony ładunek. Przedsiębiorca z Lublina daje 50 tys. zł za złapanie wandali [zdjęcia]
Alarm 24
galeria

Najpierw pożar ciężarówki, potem zniszczony ładunek. Przedsiębiorca z Lublina daje 50 tys. zł za złapanie wandali [zdjęcia] 34 13

Przedsiębiorcę z Lublina spotkał ogromny pech. Należąca do niego ciężarówka zapaliła się w trakcie jazdy. Co gorsza, wandale nie oszczędzili ładunku jaki znajdował się na naczepie. Teraz pan Michał chce złapać grafficiarzy dzięki zaoferowanym informatorom pieniądzom.

Matura 2018: Oto najlepsze szkoły w Lublinie i w każdym powiecie [szczegółowe wyniki]
galeria

Matura 2018: Oto najlepsze szkoły w Lublinie i w każdym powiecie [szczegółowe wyniki] 11 2

W oparciu o wyniki tegorocznych egzaminów maturalnych sprawdziliśmy, które szkoły uczą najlepiej. Na naszej liście znalazły się placówki z poszczególnych powiatów i miast regionu.

Lewart ciągle szuka wzmocnień

Lewart ciągle szuka wzmocnień 1 0

Łukasz Mierzejewski musi w lecie porządnie przebudować swoją drużynę. Lewart stracił wielu ważnych zawodników. Z klubem pożegnali się chociażby: Michał Zuber, Arkadiusz Adamczuk, czy Kamil Piasek

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.