Panie prezesie, co się właściwie dzieje?
W wyniku doniesień medialnych dociera do nas coraz więcej pytań Klientów dotyczących kondycji banku. Chcę wszystkich zapewnić, iż bank pracuje normalnie. Zdajemy sobie jednak sprawę, że nasi Klienci mogą czuć się nieco zdezorientowani. My jednak pracujemy bez zmian, a wszystkie zlecenia Klientów realizujemy terminowo.
Jak wygląda kondycja banku?
W ostatnim czasie bank przeprowadził emisje akcji wzmacniające fundusze własne. W samym 2018 roku główny Akcjonariusz zasilił bank kwotą 390 milionów złotych. Sytuacja kapitałowa banku ulega istotnej poprawie, a bank skutecznie i zgodnie z harmonogramem wdraża strategię kapitałową na lata 2018-2019.
A wyniki operacyjne?
Czy mógłby pan uchylić rąbka tajemnicy? W ciągu ostatnich 12 miesięcy bank otworzył ponad 170 tys. flagowych kont. Na koniec czerwca br. udział środków na rachunkach bieżących i kontach oszczędnościowych w depozytach ogółem przekroczył 30%, co jest najlepszym wynikiem w historii naszego banku i oznacza znaczący wzrost zaufania do naszej instytucji.
W październiku udzieliliśmy kredytów gotówkowych na kwotę ponad 200 milionów złotych, co jest najlepszym wynikiem uzyskanym w ciągu ostatnich trzech lat. Ponadto, zgodnie z zapowiedziami, rozwijamy bankowość korporacyjną. W III kwartale wartość sprzedanych kredytów w tym segmencie wyniosła blisko 40% więcej w porównaniu z kwartałem poprzednim.
Dane te jednoznacznie potwierdzają, iż nasz bank funkcjonuje prawidłowo. Co szczególnie ważne z miesiąca na miesiąc obserwujemy poprawę parametrów biznesowych.
Czy może pan zatem zapewnić waszych Klientów, że ich środki, zdeponowane w Getin Noble Banku, są bezpieczne?
Getin Noble Bank S.A. jest częścią bezpiecznego i stabilnego polskiego systemu bankowego co potwierdza także czwartkowy komunikat Komitetu Stabilności Finansowej. Wszystkie środki pieniężne do kwoty stanowiącej równowartość 100 tys. euro, zgromadzone w bankach, co oczywiste także i w naszym banku objęte są gwarancjami Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.