Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Artykuły zewnętrzne

24 października 2023 r.
15:12

Image Recognition - Sztuczna inteligencja w służbie FMCG

W trakcie rozmowy z przedstawicielem spółki Marketeye odkrywamy najnowsze trendy w obszarze zaawansowanego rozpoznawania obrazu (Image Recognition), wspierane przez technologię sztucznej inteligencji. Marketeye to wiodący dostawca innowacyjnych rozwiązań, które zrewolucjonizowały sektor producentów, zwłaszcza w branży FMCG, poprzez skracanie czasu wizyt przedstawicieli handlowych oraz usprawnianie zarządzania ekspozycją produktów w sklepach.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Rozwiązania oparte na technologii Image Recognition, rozwijane przez Marketeye https://www.marketeye.pl, stanowią kluczowy element strategii przemysłu handlu detalicznego. Sieci sklepów wykorzystują te zaawansowane narzędzia, aby skuteczniej zarządzać swoimi placówkami, minimalizować ryzyko braków towarów oraz poprawić komunikację cenową. Dzięki temu osiągają wyraźnie lepsze wyniki w efektywności operacyjnej i jakości obsługi klienta.

Rozwiązania Image Recognition to nie tylko technologiczna innowacja, ale także narzędzia, które pozwalają firmom osiągnąć znaczącą przewagę konkurencyjną, dostosowując się do dynamicznie zmieniającego się rynku detalicznego. Warto zrozumieć, że technologie AI stają się kluczowym elementem strategii biznesowych wielu przedsiębiorstw.

Bartosz Nowak

Jak producenci starają się wpasować w aktualnie panujące trendy?

Bartosz Nowak: Z jednej strony marki dopasowując się do potrzeb klientów wprowadzają na rynek innowacje produktowe związane z ekologią oraz wellness, promują regionalne marki czy wykorzystują analizę danych, aby oferować spersonalizowane rekomendacje produktów. Z drugiej strony muszą działać w warunkach bardzo wysokiej konkurencyjności. Po spełnieniu wszystkich jakościowych oczekiwań klienta, to końcowa cena produktu na półce jest kluczowa. W warunkach wysokiej inflacji i rosnących kosztów pracy producenci jeszcze większą uwagę przykładają do optymalizacji procesów sprzedaży. To w czym my jako Marketeye pomagamy naszym klientom to dbanie o ograniczenie kosztów wizyt w sklepach oraz minimalizacja strat związanych z brakami produktów na półkach.

W jaki sposób powyższe działania przekładają się decyzje zakupowe konsumentów?

Klienci dokonują bardzo świadomych wyborów produktów zgodnych z ich co raz wyższymi wymaganiami. Rozwój rynku e-commerce, także w handlu detalicznym wpłynął na decyzje zakupowe klientów. Zakup poszukiwanego produktu, jest teraz łatwiejszy niż kiedykolwiek dla konsumenta. W związku z tym, aby zapewnić klientom oczekiwane portfolio produktów zarówno producenci jak i sklepy muszą przede wszystkim dbać o dostępność produktów na półce w oczekiwanym miejscu ekspozycji.

Jak producenci i sieci sklepów mogą wpływać na dostępność i poprawność ekspozycji?

Przede wszystkim produkt musi być dostępny w sklepie i widoczny dla konsumenta w najbardziej dogodnym miejscu ekspozycji. Producenci korzystają z systemów SFA mających na celu wspieranie w działaniach sprzedażowych przedstawicieli handlowych. Sieci sklepów budują automatyczne systemy zamawiania towarów. Powyższe działania mają na celu zminimalizowanie sytuacji, w której występują braki produktów w zapasach sklepu. Jednak te działania nie wystarczają w pełni do zaspokojenia potrzeb klientów. Niezbędne jest zadbanie o ułożenie i dostępność produktów na półce sklepowej. Tutaj z pomocą przychodzi m.in. technologia Image Recognition.

Jakie korzyści daje wykorzystywanie Image Recognition w handlu detalicznym?

Korzystanie z naszych rozwiązań mobilnych w wykorzystaniem technologii image recognition pozwala w bardzo krótkim czasie dokonać automatycznej weryfikacji standardu ułożenia produktów w miejscach ekspozycji. System w czasie rzeczywistym na podstawie intuicyjnie wykonanego zdjęcia rozpoznaje znajdujące się na nim produkty. Odpowiadamy zarówno producentom jak i właścicielom sklepów na pytanie czy na półce znajdują się wszystkie ustalone produkty, których produktów brakuje, a które są ustawione w nieodpowiednim miejscu. Jednocześnie zwracamy informacje o tym, czy zachowana jest poprawna komunikacja cenowa, co jest bardzo istotne dla konsumentów.

W jaki sposób Marketeye wspiera działania producentów?

Rozwiązania jakie oferujemy dla producentów mają za zadanie służyć jako narzędzia poprawy produktywności sił terenowym (przedstawicieli handlowych) lub jako narzędzia audytowe. W pierwszym przypadku przedstawiciel handlowy znacznie skraca (nawet o 50%) czas swojej wizyty w sklepie. Dzięki zastosowaniu image recognition zamiast ręcznie uzupełniać ankiety dostępności, ilości oraz cen, system wypełnia dane automatycznie. Co przy rosnących kosztach pracy znacznie optymalizuje cały proces.

Sieci sklepów również korzystają z zaprezentowanej przez Pana technologii, proszę powiedzieć w jaki sposób?

Wdrożenie systemu perfectstore w oparciu o naszą aplikację wraz z technologią image recognition umożliwia zarządzanie sklepem w oparciu o dane i trendy zakupowe i wpływa na rentowność i utrzymanie odpowiednich standardów w sklepie. Minimalizuje braki towarów oraz poprawia komunikację cenową.

Jednocześnie umożliwia bliższą i bardziej skuteczną współpracę z dostawcami i producentami dzięki skutecznej realizacji promocji, a to przez nie ponad 80% sprzedaży jest generowane.

System perfectstore umożliwia podejmowanie decyzji i analizę zaawansowanych danych bez konieczności fizycznej obecności w obiekcie. Jest to bardzo istotne dla wszystkich podmiotów realizujących handel (sklep, producent, agencje merchandisingowe) ponieważ znacznie ogranicza koszt obsługi sprzedaży.

e-Wydanie

Pozostałe informacje

Półfinałowa rywalizacja w Sopocie była bardzo ciekawa

PGE Start Lublin wyraźnie przegrał w Sopocie i po dwóch spotkaniach w tej parze jest remis

To był zupełnie inny mecz niż ten rozegrany w środę. Przede wszystkim widać, że Trefl Sopot odrobił pracę domową związaną z porażką w pierwszym spotkaniu. Tym razem to gospodarze byli górą - 95:79.

Avia znowu lepsza od Świdniczanki. O utrzymanie jeszcze będą musieli się postarać
ZDJĘCIA
galeria

Avia znowu lepsza od Świdniczanki. O utrzymanie jeszcze będą musieli się postarać

Świdniczanka prowadziła w derbach z Avią, ale drugi raz w tym sezonie musiała uznać wyższość sąsiada zza miedzy. Tym razem żółto-niebiescy wygrali 2:1. A to oznacza, że drużyna Łukasza Gieresza w ostatniej serii gier jeszcze będzie musiała powalczyć o utrzymanie

Myślał że chroni swoje oszczędności. Przekazał oszustom 180 tys. zł

Myślał że chroni swoje oszczędności. Przekazał oszustom 180 tys. zł

Policjanci z Lublina poszukują oszustów, którzy wyłudzili od jednego z mieszkańców ponad 180 tys. zł. Do mężczyzny zadzwonili oszuści z informacją, że jego oszczędności są zagrożone.

Panie aktywnie włączyły się w kampanię Rafała Trzaskowskiego
Wybory prezydenckie 2025

Lubelski sztab Trzaskowskiego podsumowuje kampanię: wybór między krawatem a bejsbolem

Wyraźne zmęczona europosłanka Marta Wcisło, jeszcze przed rozpoczęciem konferencji prasowej podsumowującej kampanię prezydencką Rafała Trzaskowskiego w naszym, regionie, po cichu powiedziała, że w końcu będzie miała czas posprzątać mieszkanie. A tak bardziej politycznie, to poseł Michał Krawczyk, szef lubelskiego komitetu, i jego ekipa przypomnieli, że 1 czerwca oddamy głos w niezwykle ważnych wyborach.

Ekran koło orlika zostaje. Skarga sąsiadów oddalona

Ekran koło orlika zostaje. Skarga sąsiadów oddalona

Zbudowany w marcu 2022 roku ekran akustyczny przy boisku szkolnym na os. Włostowice w Puławach decyzją Naczelnego Sądu Administracyjnego - nie zostanie rozebrany. O likwidację bariery starało się jedno z małżeństw. To samo, które doprowadziło do zamknięcia boiska.

Nawrocki mobilizuje "obóz patriotyczny" w Białej Podlaskiej. Niespodziewany gość na scenie
Zdjęcia
galeria

Nawrocki mobilizuje "obóz patriotyczny" w Białej Podlaskiej. Niespodziewany gość na scenie

Społecznego buntu przeciwko władzy Donalda Tuska już nie zatrzymamy, my wygramy- grzmiał w Białej Podlaskiej Karol Nawrocki. Kandydat na prezydenta zachęcał wyborców do pełnej mobilizacji w niedzielnych wyborach. Poparcia udzielił mu niedawny kontrkandydat, Marek Jakubiak.

Hanna Krall Honorową Obywatelką Lublina. „Może literatura ma jakiś sens”
ZDJĘCIA
galeria

Hanna Krall Honorową Obywatelką Lublina. „Może literatura ma jakiś sens”

- Franciszko Arnszteinowo... Rufciu Winograd... Pani Apolonio… Dzięki wam tutaj jestem. Bo pisałam. Ale i wy ze mną teraz jesteście, dzięki książce. Może literatura ma jakiś sens - mówiła Hanna Krall podczas uroczystości nadania Honorowego Obywatelstwa Lublina.

Bąkiewicz i awantura na sesji. Policja bada, czy złamano prawo

Bąkiewicz i awantura na sesji. Policja bada, czy złamano prawo

Nie prokuratura, ale policja ma zająć się wyjaśnieniem czy w ostatni poniedziałek, gdy podczas sesji Rady Miasta Zamość w Sali Consulatus pojawił się Robert Bąkiewicz z ekipą telewizji Republika, doszło do złamania prawa.

Oni stoją za Trzaskowskim. Kampania wyborcza podsumowana w Zamościu
galeria

Oni stoją za Trzaskowskim. Kampania wyborcza podsumowana w Zamościu

Panie w czerwonych koralach. Panowie z transparentami i flagami: polską i unijną. Nie zabrakło tabliczek i transparentów z podobizną i hasłami poparcia ich kandydata na prezydenta. Tak członkowie sztabu Rafała Trzaskowskiego w Zamościu podsumowali na kilka godzin przed ciszą wyborczą kończącą się kampanię.

„C” jak ciekawość, czary i czytanie – Festiwal Alfabet znów w Lublinie!

„C” jak ciekawość, czary i czytanie – Festiwal Alfabet znów w Lublinie!

Już po raz trzeci litery opanują Ogród Saski – a wszystko za sprawą Festiwalu Alfabet, który w dniach 31 maja – 2 czerwca zaprosi młodych (i nieco starszych) miłośników książek do wspólnego odkrywania magii czytania. W tym roku całą imprezą rządzi litera „C” – jak ciekawość, Carroll, Collodi, czary… i całe mnóstwo świetnych wydarzeń!

Marketing w erze cyfrowej: znaczenie kursów Google Ads, SEO i marketingu internetowego

Marketing w erze cyfrowej: znaczenie kursów Google Ads, SEO i marketingu internetowego

W dobie gwałtownego rozwoju technologii i przenoszenia się coraz większej części działalności gospodarczej do Internetu, umiejętności z zakresu marketingu cyfrowego stają się kluczowe dla każdego, kto chce skutecznie funkcjonować w świecie biznesu.

Gry karciane z pytaniami – idealny sposób na integrację i zabawę

Gry karciane z pytaniami – idealny sposób na integrację i zabawę

Gry karciane to jedna z najstarszych i najbardziej uniwersalnych form rozrywki. Współcześnie na rynku dostępnych jest wiele wersji gier karcianych, które nie polegają jedynie na klasycznych zasadach pokera, brydża czy pasjansa.

Księgowość e-commerce bez tajemnic: praktyczny przewodnik dla sprzedających online

Księgowość e-commerce bez tajemnic: praktyczny przewodnik dla sprzedających online

Rozwój handlu internetowego otworzył drzwi do biznesu tysiącom przedsiębiorców. Niezależnie od tego, czy prowadzisz własny sklep internetowy, sprzedajesz na platformach typu Allegro, Amazon czy działasz w modelu dropshipping – księgowość e-commerce to temat, którego nie da się pominąć. W tym artykule przedstawiamy praktyczny przewodnik, który pomoże Ci odnaleźć się w gąszczu obowiązków podatkowych i formalności związanych z prowadzeniem biznesu online.

Dzik zaprasza do odwiedzin w lubelskim skansenie

Dzik zaprasza do odwiedzin w lubelskim skansenie

Swego czasu Jan Brzechwa pisał "Dzik jest dziki, dzik jest zły...". Jednak ten z lubelskiego skansenu nie zrobi nam krzywdy i zaprasza do odwiedzin.

76-latka za kierownicą potrąciła 70-letnią rowerzystkę

76-latka za kierownicą potrąciła 70-letnią rowerzystkę

76-letnia kierująca renaultem potrąciła przejeżdżającą przez przejście 70-letnią rowerzystkę, po czym uciekła z miejsca zdarzenia. Seniorka z ciężkimi obrażeniami ciała trafiła do szpitala.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium