Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Chełm

22 maja 2018 r.
20:34

Karczemna awantura, szarpanie i wyzwiska na przyjęciu komunijnym. O co poszło?

0 40 A A

Poszło o rosół, który ponoć miał być nieświeży. Do tego nie wszyscy mieli dostać drugie danie. Przyjęcie komunijne w restauracji „Krokus” w Chełmie zakończyło się karczemną awanturą, szarpaniem i wyzwiskami. Sprawą zajęła się policja i prokuratura.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Awantura, która wybuchła w lokalu, przeniosła się do internetu. Matka dziecka, która zamówiła przyjęcie, szczegółową informację o tym, co ją spotkało w „Krokusie”, zamieściła na facebookowej grupie „Mini giełda Chełm”.

Zdaniem pani Sylwii rosół ewidentnie był popsuty, a drugich dań zabrakło dla dwóch osób. Właściciel lokalu miał odmówić zwrotu pieniędzy, natomiast wobec niej miał kierować groźby i się z nią szarpać. Wszystko to działo się na zapleczu lokalu, gdyż jego gospodarz ponoć nie chciał wyjść do pani Sylwii, aby wysłuchać jej reklamacji. A podczas wymiany słów miał nazwać jej gości „bydłem”.

Pani Sylwia nie chciała rozmawiać z Dziennikiem twierdząc, że tak zasugerował jej zaangażowany przez nią adwokat. Jej post z zarzutami już został usunięty. Oliwy do ognia w całej tej sprawie dolał natomiast szef „Krokusa”, składając wyjaśnienia na firmowym koncie na Facebooku.

– Pani Sylwia mija się z prawdą – napisał Anatol Kowalczyk. – Przyjęcie zostało zrealizowane zgodnie ze złożonym zamówieniem, nie było żadnych braków ani zamian, o czym była mowa w poście.

– Jeśli chodzi o menu, nie mamy sobie nic do zarzucenia – mówi nam Kowalczyk. – Wydaliśmy to, co zostało zamówione. – Jeśli chodzi o rosół, to w obecności pani Sylwii przeprowadziliśmy z pracownicą degustację i był w porządku.

Kowalczyk zarzeka się, że zamówienie obejmowało 12 schabowych i siedem nugetsów. Tymczasem podczas przyjęcia pani Sylwia upierała się, że zamówiła 14 schabowych i pięć nugetsów.

– Chociaż byłem pewny swego, to aby nie popsuć sobie opinii zgodziłem się zwrócić klientce pieniądze za wydane rosoły i zakwestionowane przez nią nugetsy – dodaje Kowalczyk. – Otrzymała 170 zł. Kiedy myślałem, że jest już po sprawie, kobieta przyniosła mi robaczka, którego na cieście znalazł jeden z biesiadników. Wytłumaczyłem jej, że ciasta zostały do naszego lokalu dostarczone od innego producenta, a więc my z tą wpadką nie możemy mieć nic wspólnego.

Pani Sylwia wróciła do gości, którzy w „Krokusie” byli około czterech godzin. Kiedy pierwsi z nich zaczęli już opuszczać lokal, klientka zwróciła się do barmanki, aby oddała jej 90 zł za osobę, która nie przyszła na przyjęcie. Barmanka poszła z tym do szefa, który stanowczo odmówił wypłacenia pieniędzy. Gotów był zapakować i wydać nie zjedzony posiłek. I wtedy doszło do awantury.

– Usłyszałem między innymi, że jestem zdziercą, prostakiem, i że ona nie wyjdzie dopóki nie otrzyma pieniędzy – tłumaczy Kowalczyk. – W pewnym momencie kobieta wybiegła, po czym wróciła z siostrą. Zagroziły mi, że jeśli nie oddam kasy, to obsmarują mnie w internecie. Kiedy chciałem zadzwonić na policję, kobieta wyrwała mi telefon i cisnęła nim o półkę. Wszystko to działo się w pomieszczeniach produkcyjnych lokalu. Kobiety utrudniały pracę kuchni i stwarzały zagrożenie. Nie ukrywam, że w końcu siłą wypchnąłem je na zewnątrz. Wybiegły z krzykiem, że zostały pobite. Na te krzyki zareagował jej mąż i jego kolega. Obaj rzucili się na mnie z pięściami, aż rozdzieliła nas kucharka. W czasie szamotaniny krzyczeli, że jeszcze mnie zaje…ą na mieście.

Jeśli pod pierwszym postem pani Sylwii posypały się komentarze w dużej części krytyczne wobec jej oponenta, to już po jego wpisie ich ciężar gatunkowy się odwrócił. Przeważały w tonie ujętym przez jedną z internautek: „Za 90 złotych zepsuć własnemu dziecku taki ważny dzień... Żeby mi jedzenie ledwie przez gardło przechodziło to dwa razy bym się zastanowiła”.

Pani Sylwia stanowczo zareagowała na stanowisko restauratora, podtrzymując swoje wcześniejsze roszczenia i zarzucając oponentowi kłamstwa. Strony licytują się też, kto pierwszy wezwał policję. Na wniosek pani Sylwii do „Krokusa” cztery dni po incydencie zapukali inspektorzy sanepidu. Tak pani Sylwia, jak i restaurator złożyli w prokuraturze i na policji zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa.

– Wpłynęła do nas skarga na bliżej nie określone groźby i naruszenie nietykalności cielesnej – przyznaje Leszek Wieczerza, prokurator rejonowy w Chełmie. – Skarżąca będzie musiała to swoje wystąpienie skonkretyzować.

Z kolei Kowalczyk w złożonym w policji zawiadomieniu zarzucił kobiecie naruszenie miru domowego, uszkodzenie telefonu, kierowanie pod jego adresem gróźb karalnych oraz to, że jej mąż naruszył jego nietykalność.

>>>

Gdzie zjemy najlepsze burgery w Lublinie? Ranking TOP 6

Zobacz także: Ekspresówką pod prąd. Tak go poprowadziła nawigacja

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 40

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
. / 23 maja 2018 r. o 00:58
+3
Z doświadczenia wiem jak podli potrafią być  Klienci, dlatego stanowczo wierzę w słowa właściciela restauracji. Wiem takze że ludzie, którzy jeżdżą zajebistymi samochodami, u których widać że się przelewa z pieniędzmi są jeszcze większymi zlotowami. Nie popuszcza żadnej zlotoweczki, A gdy usłyszą że coś jest gratis to lecą z jezykiem na brodzie żeby odebrać darmową kawe, kanapkę. Czy cokolwiek innego. Pytanie brzmi po co tak usilnie trzymać się grosza skoro za jakiś czas w końcu będzie ktoś leżał sztywny i żadne pieniądze się nie przydadzą. Głupota ludzka i chciwość. Nic więcej. Szkoda że tracą przy tym rozsądek,  szacunek do drugiego człowieka i jakiekolwiek maniery. 
Z doświadczenia wiem jak podli potrafią być  Klienci, dlatego stanowczo wierzę w słowa właściciela restauracji. Wiem takze że ludzie, którzy jeżdżą zajebistymi samochodami, u których widać że się przelewa z pieniędzmi są jeszcze większymi zlotowami. Nie popuszcza żadnej zlotoweczki, A gdy usłyszą że coś jest gratis to lecą z jezykiem na brodzie żeby odebrać darmową kawe, kanapkę. Czy cokolwiek innego. Pytanie brzmi po co tak usilnie trzymać się grosza skoro za jakiś czas w końcu będzie ktoś leżał sztywny i żadne pieniądze się nie przydadzą.... rozwiń
Avatar
tomasz / 23 maja 2018 r. o 15:59
+2
Mieszkam koło tego lokalu i raz tam byłem. Widziałem wtedy właściciela w "akcji". Wcześniej ten sam pan w tym miejscu miał sklep spożywczy i towary delikatnie mówiąc najświeższe nie były dlatego zbankrutował. Dlatego wierzę tej Pani w każde słowo. Właściciel to cwaniak chcący zarobić na wszystkim.
Avatar
grześ / 23 maja 2018 r. o 08:39
+2
baba ze wsi wyjdzie, wieś z baby nie...
Avatar
Wiesiek / 22 maja 2018 r. o 21:52
+2
Ot i cały Chełm, niby miasto a jednak wieś :)
Avatar
rymcymcym / 22 maja 2018 r. o 21:52
+2
tak się bawi hołota mordy zbite i sztachety z płotów powyrywane
Avatar
jaro / 24 maja 2018 r. o 09:38
+1
Bzdury. Gdyby rosół był zepsuty to byłby mętny i pieniłby się po podgrzaniu.Próba wyłudzenia kasy, chyba dziecko za mało dostało w prezentach i chcieli się odkuć.
Avatar
buhahaha / 23 maja 2018 r. o 19:57
+1
typowi Janusze :P co za baba, rownie dobrze ktos z jej znajomych mogl polozyc tego robaczka zeby zaoszczedzic troche kasy :P
Avatar
Piotr / 23 maja 2018 r. o 18:30
+1
Sam prowadzę restaurację i wiem jacy potrafią być klienci i szukać problemu by jak najmniej zapłacić albo dostać rabat. Rosołu na komunię raczej nie gotował tydzień wcześniej bo by nie wytrzymał więc musiał być na świeżo a ugotować to to nie problem, dania główne zamówiła 12 ale zapomniała policzyć siebie takie sytuacje zdarzały się i u mnie albo zjawili się goście którzy nie potwierdzili wizyty, dlatego wszystkie ustalenia najlepiej mieć na emailu lub spisanie umowy i zawsze jest podkładka do bezsensownych kłótni i wyliczeń. Jeszcze jedno jeśli ktoś określa daną ilość gości to za nią płaci nie zależnie czy przyszli czy nie na weselach nikt nie zwraca kasy jeśli nie przyjdzie 10 osob ą to trochę wyższe koszty niż ta impreza, a wszystko to jest biznes robią rezerwacje na 20 osob przychodzi 10 i to właściciel ma być w plecy za to że klient nie może się okreslic ? Jeśli nie może to Mc Donald lub KFC obsłuży na określoną ilość gości i mogą nawet dokonać wyboru. Myślę że dla nie zdecydowanych klientów te dwa miejsca są najlepsze a przy okazji dzieci dostaną zabawkę i beda szczęśliwe.
Sam prowadzę restaurację i wiem jacy potrafią być klienci i szukać problemu by jak najmniej zapłacić albo dostać rabat. Rosołu na komunię raczej nie gotował tydzień wcześniej bo by nie wytrzymał więc musiał być na świeżo a ugotować to to nie problem, dania główne zamówiła 12 ale zapomniała policzyć siebie takie sytuacje zdarzały się i u mnie albo zjawili się goście którzy nie potwierdzili wizyty, dlatego wszystkie ustalenia najlepiej mieć na emailu lub spisanie umowy i zawsze jest podkładka do bezsensownych kłótni i wyliczeń. Jeszcze jedno j... rozwiń
Avatar
Ten co Ci kotleta przypali / 23 maja 2018 r. o 17:17
+1
Z pierwszej ręki wiem jak prowadzi się i pracuje w lokalach gastronomicznych. Z przykrością stwierdzam, że dość często spotykam się z bardzo dziwnymi wymysłami klientów. Począwszy od twierdzenia, że mięso jest nieświeże, bo jest miękkie i dobrze uduszone, przez próby wyłudzenia rabatu (bo mi nie smakowało, ale wszystko zniknęło z talerza), aż po odwoływanie zaplanowanych wcześniej imprez kilka godzin przez jej planowym rozpoczęciem. APELUJĘ!!! Restauratorzy!!! Nie dajcie sobie wejść ludziom na głowę. Lokale są wasze i macie prawo do selekcji gości oraz do wypraszania niestosownie "bawiących się" gości. Ciekaw jestem kiedy ludzie nauczą się przebywać w miejscach, gdzie odrobina kultury jest wymagana? Pozdrawiam ciepło :D
Z pierwszej ręki wiem jak prowadzi się i pracuje w lokalach gastronomicznych. Z przykrością stwierdzam, że dość często spotykam się z bardzo dziwnymi wymysłami klientów. Począwszy od twierdzenia, że mięso jest nieświeże, bo jest miękkie i dobrze uduszone, przez próby wyłudzenia rabatu (bo mi nie smakowało, ale wszystko zniknęło z talerza), aż po odwoływanie zaplanowanych wcześniej imprez kilka godzin przez jej planowym rozpoczęciem. APELUJĘ!!! Restauratorzy!!! Nie dajcie sobie wejść ludziom na głowę. Lokale są wasze i macie prawo do selekcj... rozwiń
Avatar
Beavis / 23 maja 2018 r. o 16:35
+1
Ludzie to czasami są jednak poj...ani żeby robić z takiego gówna awanturę :-)
Avatar
jaro / 24 maja 2018 r. o 09:38
+1
Bzdury. Gdyby rosół był zepsuty to byłby mętny i pieniłby się po podgrzaniu.Próba wyłudzenia kasy, chyba dziecko za mało dostało w prezentach i chcieli się odkuć.
Avatar
buhahaha / 23 maja 2018 r. o 19:57
+1
typowi Janusze :P co za baba, rownie dobrze ktos z jej znajomych mogl polozyc tego robaczka zeby zaoszczedzic troche kasy :P
Avatar
Piotr / 23 maja 2018 r. o 18:30
+1
Sam prowadzę restaurację i wiem jacy potrafią być klienci i szukać problemu by jak najmniej zapłacić albo dostać rabat. Rosołu na komunię raczej nie gotował tydzień wcześniej bo by nie wytrzymał więc musiał być na świeżo a ugotować to to nie problem, dania główne zamówiła 12 ale zapomniała policzyć siebie takie sytuacje zdarzały się i u mnie albo zjawili się goście którzy nie potwierdzili wizyty, dlatego wszystkie ustalenia najlepiej mieć na emailu lub spisanie umowy i zawsze jest podkładka do bezsensownych kłótni i wyliczeń. Jeszcze jedno jeśli ktoś określa daną ilość gości to za nią płaci nie zależnie czy przyszli czy nie na weselach nikt nie zwraca kasy jeśli nie przyjdzie 10 osob ą to trochę wyższe koszty niż ta impreza, a wszystko to jest biznes robią rezerwacje na 20 osob przychodzi 10 i to właściciel ma być w plecy za to że klient nie może się okreslic ? Jeśli nie może to Mc Donald lub KFC obsłuży na określoną ilość gości i mogą nawet dokonać wyboru. Myślę że dla nie zdecydowanych klientów te dwa miejsca są najlepsze a przy okazji dzieci dostaną zabawkę i beda szczęśliwe.
Sam prowadzę restaurację i wiem jacy potrafią być klienci i szukać problemu by jak najmniej zapłacić albo dostać rabat. Rosołu na komunię raczej nie gotował tydzień wcześniej bo by nie wytrzymał więc musiał być na świeżo a ugotować to to nie problem, dania główne zamówiła 12 ale zapomniała policzyć siebie takie sytuacje zdarzały się i u mnie albo zjawili się goście którzy nie potwierdzili wizyty, dlatego wszystkie ustalenia najlepiej mieć na emailu lub spisanie umowy i zawsze jest podkładka do bezsensownych kłótni i wyliczeń. Jeszcze jedno j... rozwiń
Avatar
Ten co Ci kotleta przypali / 23 maja 2018 r. o 17:17
+1
Z pierwszej ręki wiem jak prowadzi się i pracuje w lokalach gastronomicznych. Z przykrością stwierdzam, że dość często spotykam się z bardzo dziwnymi wymysłami klientów. Począwszy od twierdzenia, że mięso jest nieświeże, bo jest miękkie i dobrze uduszone, przez próby wyłudzenia rabatu (bo mi nie smakowało, ale wszystko zniknęło z talerza), aż po odwoływanie zaplanowanych wcześniej imprez kilka godzin przez jej planowym rozpoczęciem. APELUJĘ!!! Restauratorzy!!! Nie dajcie sobie wejść ludziom na głowę. Lokale są wasze i macie prawo do selekcji gości oraz do wypraszania niestosownie "bawiących się" gości. Ciekaw jestem kiedy ludzie nauczą się przebywać w miejscach, gdzie odrobina kultury jest wymagana? Pozdrawiam ciepło :D
Z pierwszej ręki wiem jak prowadzi się i pracuje w lokalach gastronomicznych. Z przykrością stwierdzam, że dość często spotykam się z bardzo dziwnymi wymysłami klientów. Począwszy od twierdzenia, że mięso jest nieświeże, bo jest miękkie i dobrze uduszone, przez próby wyłudzenia rabatu (bo mi nie smakowało, ale wszystko zniknęło z talerza), aż po odwoływanie zaplanowanych wcześniej imprez kilka godzin przez jej planowym rozpoczęciem. APELUJĘ!!! Restauratorzy!!! Nie dajcie sobie wejść ludziom na głowę. Lokale są wasze i macie prawo do selekcj... rozwiń
Avatar
lubelak / 23 maja 2018 r. o 16:37
0
Pochlało babsko i zrobilo chlew z restauracji.
Avatar
Beavis / 23 maja 2018 r. o 16:35
+1
Ludzie to czasami są jednak poj...ani żeby robić z takiego gówna awanturę :-)
Avatar
Gość / 23 maja 2018 r. o 16:24
+1
to kibice chełmianki oraz ich dżesiki a także .. brajanki !
Avatar
tomasz / 23 maja 2018 r. o 15:59
+2
Mieszkam koło tego lokalu i raz tam byłem. Widziałem wtedy właściciela w "akcji". Wcześniej ten sam pan w tym miejscu miał sklep spożywczy i towary delikatnie mówiąc najświeższe nie były dlatego zbankrutował. Dlatego wierzę tej Pani w każde słowo. Właściciel to cwaniak chcący zarobić na wszystkim.
Avatar
Gość / 23 maja 2018 r. o 14:52
+1
to "chory" zrobił sobie przychodnię z SORu.? i wtorek i środa? a potem kolejki jak 150 i nerwy,
Avatar
Chory / 23 maja 2018 r. o 13:41
+1
Może z innej beczki.... wtorek chełmski SOR w szpitalu nikogo nie ma na recepcji pięć osób czeka 30 minut. Ratownik mówi aby dzwonić do skutku. Środa nikogo nie ma na recepcji... Czy ktoś w końcu zrobi porzadek. Jak na SOR nie ma nikogo na recepcji
Zobacz wszystkie komentarze 40

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Jak trenują zawodnicy programu Akademickiego Centrum Szkolenia Sportowego w Lublinie?

Jak trenują zawodnicy programu Akademickiego Centrum Szkolenia Sportowego w Lublinie?

Minęły ponad dwa tygodnie od kiedy ogłoszono epidemię koronawirusa w Polsce. Jak w tym trudnym okresie trenują i spędzają czas zawodnicy należący do programu Akademickiego Centrum Szkolenia Sportowego w Lublinie?

W Lubartowie dwóch mężczyzn piło na ławce. Każdy ma teraz do zapłacenia po 5500 zł

W Lubartowie dwóch mężczyzn piło na ławce. Każdy ma teraz do zapłacenia po 5500 zł

Trzy decyzje administracyjne wydał sanepid na wniosek lubartowskiej policji za rażące łamanie przepisów dotyczących koronawirusa.

Opole Lubelskie: Beztroskie spacery ulicami miasta teraz drogo kosztują

Opole Lubelskie: Beztroskie spacery ulicami miasta teraz drogo kosztują

Aż siedem przypadków lekceważenia przepisów dotyczących bezpieczeństwa podczas epidemii odnotowali wczoraj opolscy policjanci.

Męskie kurtki przejściowe – aktualne trendy

Męskie kurtki przejściowe – aktualne trendy

Wiosna w pełni, lecz wciąż zdarzają się dni, gdy jest chłodniej. Brak ustabilizowanych temperatur to zwykle powód, który skłania większość z Panów do zakupu przynajmniej jednej wersji kurtki przejściowej. Jednak możliwości rynku są bardzo bogate. Jakie są główne rodzaje kurtek męskich, jakie możemy znaleźć w sklepach tej wiosny?

Pozycjonowanie stron - co to jest i jakie daje efekty?

Pozycjonowanie stron - co to jest i jakie daje efekty?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych to działania zwiększające widoczność strony w wynikach wyszukiwania. W chwili obecnej pozycjonowanie jest niezbędne, jeśli strona ma być widoczna w sieci i możliwa do odnalezienia. Pozycjonowanie wykonywane jest często z działaniami SEO.

Biała Podlaska: Handel na miejskim targowisku odblokowany. Ale tylko niektóre produkty

Biała Podlaska: Handel na miejskim targowisku odblokowany. Ale tylko niektóre produkty

Targowisko przy Al. Tysiąclecia w Białej Podlaskiej wznowi działalność, ale tylko dla sprzedających produkty rolno-spożywcze. Apelowali o to m.in. radni Zjednoczonej Prawicy.

Puławy: Ratusz chce kupić 40 tysięcy maseczek. Mieszkańcy znajdą je w skrzynkach na listy

Puławy: Ratusz chce kupić 40 tysięcy maseczek. Mieszkańcy znajdą je w skrzynkach na listy

Nawet 200 tysięcy złotych może kosztować dostawa 40 tysięcy maseczek ochronnych, których zamówienie na potrzeby mieszkańców miasta Puławy, zapowiedział prezydent Paweł Maj. Ich pierwsza partia powinna zostać dostarczona w przyszłym tygodniu. Maski mają być wielokrotnego użytku.

Dęblin kupił 5 tysięcy maseczek dla swoich mieszkańców. Rozdają je na miejskim targowisku

Dęblin kupił 5 tysięcy maseczek dla swoich mieszkańców. Rozdają je na miejskim targowisku

Pierwsza partia maseczek ochronnych wielokrotnego użytku dotarła już do Urzędu Miasta w Dęblinie. Udostępniono je pracownikom medycznym, strażakom oraz osobom pracującym w Ośrodku Pomocy Społecznej. Kolejne od dzisiaj rozdawane są na miejskim targowisku. Od poniedziałku będzie można je dostać w Ratuszu.

Bilet miesięczny za złotówkę. Gest kolejarzy dla medyków

Bilet miesięczny za złotówkę. Gest kolejarzy dla medyków

Nie tylko lekarze, ale również pielęgniarki, położne, diagności laboratoryjni, farmaceuci, kierowcy pogotowia ratunkowego, a nawet osoby sprzątające w placówkach służby zdrowia będą mieć prawo do zakupu kolejowego biletu miesięcznego za symboliczną złotówkę. Taką ofertę wprowadza dla nich od jutra spółka Polregio obsługująca połączenia lokalne.

Odszkodowania co musisz wiedzieć

Odszkodowania co musisz wiedzieć

Osoba, która doznała szkody, może ubiegać się o odszkodowanie. Sposoby postępowania w takich przypadkach regulują odpowiednie przepisy prawne. Z tego artykułu dowiesz się, co to jest odszkodowanie, kiedy możesz się o nie ubiegać i kto jest zobowiązany do jego wypłaty. Wyjaśnimy też, jakie są główne rodzaje i przykłady odszkodowań, w jaki sposób określa się ich wysokość oraz w których przypadkach o ich wypłacie powinien decydować sąd.

Holowanie samochodu – jak sobie poradzić? Doradza firma z Krakowa

Holowanie samochodu – jak sobie poradzić? Doradza firma z Krakowa

Możemy zrobić wszystko, żeby zapobiec awarii naszego auta na drodze, nie jesteśmy jednak w stanie przewidzieć wszystkich sytuacji. Każdy kierowca powinien być przygotowany do holowania pojazdu. Nawet jeżeli to nie nasz samochód się zepsuje, zawsze możemy zostać poproszeni o pomoc w holowaniu innego auta. Z tego względu zanim wyjedziemy na drogę, dowiedzmy się jak najwięcej o holowaniu.

Amatorska Liga Szachowa zaprasza na kolejne turnieju ONLINE

Amatorska Liga Szachowa zaprasza na kolejne turnieju ONLINE

To możliwość spędzenia mile czasu w tym trudnym okresie

203 nowe przypadki zakażenia koronawirusem w Polsce. Zmarły dwie pacjentki

203 nowe przypadki zakażenia koronawirusem w Polsce. Zmarły dwie pacjentki

Ministerstwo Zdrowia podało w piątek przed południem, że liczba osób zarażonych koronawirusem w Polsce wzrosła do 3 149 po tym, jak potwierdzono 203 kolejne przypadki zakażenia. Potwierdzono też śmierć dwóch pacjentek.

Najwięcej chorych przybywa w Lublinie. Nowe przypadki zakażenia koronawirusem w woj. lubelskim

Najwięcej chorych przybywa w Lublinie. Nowe przypadki zakażenia koronawirusem w woj. lubelskim

Mamy pięć nowych przypadków zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2, potwierdzony pozytywnymi wynikami testów laboratoryjnych – informuje Agnieszka Strzępka, rzecznik wojewody lubelskiego.

Puławy: Radny namawia do pozostania w domach, wywiesił transparent

Puławy: Radny namawia do pozostania w domach, wywiesił transparent

Andrzej Mitruczuk, radny powiatu puławskiego umieścił na swoim balkonie transparent z napisem "#zostań w domu". Jego celem jest promowanie odpowiedzialnego zachowania w trakcie epidemii. Do włączenia się w akcję samorządowiec przekonuje również innych mieszkańców regionu.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.