Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Chełm

28 lipca 2009 r.
18:02
Edytuj ten wpis

Wulgaryzmy na billboardach w centrum Chełma: Zaje... i kur...

0 22 A A

"Zaje… wyprzedaż” – krzyczą wielkie plakaty w Chełmie. Jednych śmieszą, innych rażą. Ci drudzy mówią, że nawet autorzy reklam znanej niemieckiej sieci Media Markt tak daleko się nie posunęli.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Plakaty zapraszają chełmian do sklepów sieci handlowej z branży AGD RTV. Zwiastują "Zaje… wyprzedaż”, ale też okrzykiem "O kur...ka” zapowiadają, że w sklepie jest taniej do 40 proc. Litery "ka” są znacznie mniejsze niż początek wyrazu, co sprawia, że skojarzenie jest jednoznaczne.

– Nie życzymy sobie takich reklam – mówi Jerzy Grosman z Rady Osiedla Dyrekcja Dolna. – Mieszkańcy proszą, abym coś z tym zrobił. Tylko co ja mogę? Co najwyżej za pośrednictwem mediów napiętnować tych, którzy te bilbordy rozwiesili.

– Wczoraj te reklamy były u mnie tematem dnia – przyznaje Ireneusz Tchórzowski, barman jednego z chełmskich pubów. – Nawet młodzi klienci mówili, że są niesmaczne. Hasło "Nie dla idiotów” sieci Media Markt to przy tym pestka.

Kontrowersyjne plakaty są m.in. na bloku Wspólnoty Mieszkaniowej nr 7. – Umowę na umieszczanie reklam tej sieci zawarł mój poprzednik – mówi prezes Adam Szpetmański. – Do tej pory treść ich bilbordów nie budziła zastrzeżeń. Przyznaję, że w obecnym jest o jedno słowo za dużo. Mieszkańcy też zwracają mi na to uwagę.

Przy ul. Hrubieszowskiej na ścianie przylegającej do posesji pani Anny do niedawna była reklama pralki. – Niedawno sąsiadka zapytała mnie, czy zgodzę się na nową. W imię dobrego sąsiedztwa odpowiedziałam, że dlaczego nie – mówi. – Nie spodziewałam się, że nalepią coś takiego. Aż chciałoby się powiedzieć "o kur...”

Stanisław Mościcki, zastępca prezydenta Chełma, jeszcze plakatów nie widział. – Jestem zdecydowanym przeciwnikiem wulgaryzmów w reklamie – powiedział jednak. – Zgadzam się, że ma przyciągać wzrok, ale nie za wszelką cenę.

Zdaniem Mościckiego całą odpowiedzialność ponosi sieć sklepów. I zapewnia, że na komunalnych obiektach takich bilbordów nie ma. Dlatego nie przewiduje ze strony miasta żadnej interwencji.

Edyta Tomikowska, rzecznik warszawskiej centrali firmy AGD RTV nie chciała wczoraj skomentować sprawy. Stwierdziła, że powinien to zrobić prezes. Jest jednak na urlopie i Tomikowska nie była w stanie się z nim skontaktować.

Prof. Jerzy Bralczyk, językoznawca

Słowo "zajebiście” – czy się komu podoba, czy nie – nie powinno być w użyciu. Wyraz, od którego pochodzi, jest jednoznacznie wulgarny. Podobnie niestosowne jest użycie w reklamie nawet złagodzonego słowa "o kur...”. Nie dlatego oba te słowa są zakazane, że są magiczne, ale że nie mieszczą się w granicach przyzwoitości.

Co na to prawo?

Zgodnie z kodeksem wykroczeń "kto w miejscu publicznym umieszcza nieprzyzwoite ogłoszenie, napis lub rysunek albo używa słów nieprzyzwoitych, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1.500 złotych albo karze nagany”.

– To zwykle skomplikowane sprawy – zastrzega Jacek Deptuś z lubelskiej policji. – Muszą się wypowiedzieć specjaliści, którzy sięgną do wykładni kodeksu wykroczeń i reguł języka polskiego i ocenić, czy dane słowo w danej sytuacji można uznać za nieprzyzwoite.

Zagłosuj w ankiecie na stronie Dziennika Wschodniego

Komentarze 22

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
andy / 13 sierpnia 2009 o 09:00
0
marian napisał:
Śmiać mi się chce. Każdy udaje zbulwersowanie w momencie gdy ktos inny odważy się publicznie zrobić coś kontrwersyjnego to zaraz wielkie, udawane oburzenie. Wielcy katolicy - hipokryci... bo i tak każdy klnie, gdy nikt nie widzi... hipokryzja, że szok... Aha, i słowo "zajebisty" NIE jest wpisane na listę przekleństw


Czy w/g ciebe poczucie przyzwoitości jest wyłączną "przywarą" katolików?
Jeśli bluźniąc nie jesteś zażenowany własną wypowiedzią to ta reklama jest właśnie dla Ciebie i nie chodź do MediaMarkt.


Czy w/g ciebe poczucie przyzwoitości jest wyłączną "przywarą" katolików?
Jeśli bluźniąc nie jesteś zażenowany własną wypowiedzią to ta reklama jest właśnie dla Ciebie i nie chodź do MediaMarkt. rozwiń
Avatar
mz / 30 lipca 2009 o 14:40
0
marian napisał:
Śmiać mi się chce. Każdy udaje zbulwersowanie w momencie gdy ktos inny odważy się publicznie zrobić coś kontrwersyjnego to zaraz wielkie, udawane oburzenie. Wielcy katolicy - hipokryci... bo i tak każdy klnie, gdy nikt nie widzi... hipokryzja, że szok... Aha, i słowo "zajebisty" NIE jest wpisane na listę przekleństw

Urzędowa lista przekleństw potrzebna jest tylko chamom. Kulturalny człowiek bez niej wie któymi słowami mozna się posługiwac , a ktorymi nie.

Urzędowa lista przekleństw potrzebna jest tylko chamom. Kulturalny człowiek bez niej wie któymi słowami mozna się posługiwac , a ktorymi nie. rozwiń
Avatar
wujo / 30 lipca 2009 o 07:11
0
Ktoś powiesił reklamę w Chełmie,a Dziennik puścił w świat.To dopiero reklama.
Avatar
stara / 29 lipca 2009 o 18:31
0
autorka tej reklamy uważa, że wszystko jest w porządku - myli się, bo w naszym kraju większa część społeczeństwa jednak nie używa wulgaryzmów i ja to razi. Największą karą za takie traktowanie ludzi / jako głupków z zafajdanego podwórka/ będzie unikanie firmy, którą się reklamuje. Niech straci finansowo to na przyszłość okaże więcej szacunku dla ludzi.
Avatar
L-peska / 29 lipca 2009 o 15:37
0
pytanie w ankiecie jest mocno tendencyjne. na billboardach nigdzie nie widać żadnych wulgaryzmów. poza tym, jak ktoś już napisał słowo "zajebisty" nie jest przekleństwem.
Avatar
PEACE / 29 lipca 2009 o 14:25
0
pat33 napisał:
Równasz w dół, taka postawa prowadzi do świata bez kultury i zasad.

Natomiast ty nie równasz już nigdzie - jesteś na dnie (w percepcji myślowej)...
Skąd przekonanie, że życie w kulturalnym i pełnym zasad (na stworzenie, których w żadnej mierze nie miałaś wpływu) świecie jest czymś lepszym? Jaka kultura? Jakie zasady? A raczej: czyje, przez kogo i dla kogo/czego wprowadzane?!
Włącz WŁASNE myślenie... to naprawdę nie boli!
PEACE
Avatar
ialicjag / 29 lipca 2009 o 12:17
0
Skąd to stwierdzenie że to udawane oburzenie? Nie jestem katoliczką ani hipokrytką, a też uważam że to reklama nie na miejscu. Jak ją zobaczyłam pierwszy raz to nawet poczułam zażenowanie że coś takiego wisi na ulicach miasta i zrobiło mi się przykro, że stawia się na coś tak niskiego. Ale widać firma która ją wywiesiła kieruje swoją reklamę do określonego klienta - dresa, wiek 15-35 który pewnie widząc reklamę uśmiał się i pewnie był dumny że słowo "zajebisty" (używane przez niego tak często na określenie wielu stanów emocjonalnych) mógł w końcu gdzieś przeczytać, a wiadomo że tekstem pisanym tak rzadko się spotyka. Przykre.
Skąd to stwierdzenie że to udawane oburzenie? Nie jestem katoliczką ani hipokrytką, a też uważam że to reklama nie na miejscu. Jak ją zobaczyłam pierwszy raz to nawet poczułam zażenowanie że coś takiego wisi na ulicach miasta i zrobiło mi się przykro, że stawia się na coś tak niskiego. Ale widać firma która ją wywiesiła kieruje swoją reklamę do określonego klienta - dresa, wiek 15-35 który pewnie widząc reklamę uśmiał się i pewnie był dumny że słowo "zajebisty" (używane przez niego tak często na określenie wielu stanów emocjonalnyc... rozwiń
Avatar
pat33 / 29 lipca 2009 o 11:46
0
marian napisał:
Śmiać mi się chce. Każdy udaje zbulwersowanie w momencie gdy ktos inny odważy się publicznie zrobić coś kontrwersyjnego to zaraz wielkie, udawane oburzenie. Wielcy katolicy - hipokryci... bo i tak każdy klnie, gdy nikt nie widzi... hipokryzja, że szok... Aha, i słowo "zajebisty" NIE jest wpisane na listę przekleństw


Równasz w dół, taka postawa prowadzi do świata bez kultury i zasad.
Avatar
aaa / 29 lipca 2009 o 11:16
0
marian napisał:
Śmiać mi się chce. Każdy udaje zbulwersowanie w momencie gdy ktos inny odważy się publicznie zrobić coś kontrwersyjnego to zaraz wielkie, udawane oburzenie. Wielcy katolicy - hipokryci... bo i tak każdy klnie, gdy nikt nie widzi... hipokryzja, że szok... Aha, i słowo "zajebisty" NIE jest wpisane na listę przekleństw


Popieram w 100000%
Avatar
Gość / 29 lipca 2009 o 09:04
0
a jak dziewczyna dopisała dwie litery, które były obraźliwe to o mało nie zaprowadzono ją na szubienicę.
Avatar
andy / 13 sierpnia 2009 o 09:00
0
marian napisał:
Śmiać mi się chce. Każdy udaje zbulwersowanie w momencie gdy ktos inny odważy się publicznie zrobić coś kontrwersyjnego to zaraz wielkie, udawane oburzenie. Wielcy katolicy - hipokryci... bo i tak każdy klnie, gdy nikt nie widzi... hipokryzja, że szok... Aha, i słowo "zajebisty" NIE jest wpisane na listę przekleństw


Czy w/g ciebe poczucie przyzwoitości jest wyłączną "przywarą" katolików?
Jeśli bluźniąc nie jesteś zażenowany własną wypowiedzią to ta reklama jest właśnie dla Ciebie i nie chodź do MediaMarkt.


Czy w/g ciebe poczucie przyzwoitości jest wyłączną "przywarą" katolików?
Jeśli bluźniąc nie jesteś zażenowany własną wypowiedzią to ta reklama jest właśnie dla Ciebie i nie chodź do MediaMarkt. rozwiń
Avatar
mz / 30 lipca 2009 o 14:40
0
marian napisał:
Śmiać mi się chce. Każdy udaje zbulwersowanie w momencie gdy ktos inny odważy się publicznie zrobić coś kontrwersyjnego to zaraz wielkie, udawane oburzenie. Wielcy katolicy - hipokryci... bo i tak każdy klnie, gdy nikt nie widzi... hipokryzja, że szok... Aha, i słowo "zajebisty" NIE jest wpisane na listę przekleństw

Urzędowa lista przekleństw potrzebna jest tylko chamom. Kulturalny człowiek bez niej wie któymi słowami mozna się posługiwac , a ktorymi nie.

Urzędowa lista przekleństw potrzebna jest tylko chamom. Kulturalny człowiek bez niej wie któymi słowami mozna się posługiwac , a ktorymi nie. rozwiń
Avatar
wujo / 30 lipca 2009 o 07:11
0
Ktoś powiesił reklamę w Chełmie,a Dziennik puścił w świat.To dopiero reklama.
Avatar
stara / 29 lipca 2009 o 18:31
0
autorka tej reklamy uważa, że wszystko jest w porządku - myli się, bo w naszym kraju większa część społeczeństwa jednak nie używa wulgaryzmów i ja to razi. Największą karą za takie traktowanie ludzi / jako głupków z zafajdanego podwórka/ będzie unikanie firmy, którą się reklamuje. Niech straci finansowo to na przyszłość okaże więcej szacunku dla ludzi.
Avatar
L-peska / 29 lipca 2009 o 15:37
0
pytanie w ankiecie jest mocno tendencyjne. na billboardach nigdzie nie widać żadnych wulgaryzmów. poza tym, jak ktoś już napisał słowo "zajebisty" nie jest przekleństwem.
Avatar
PEACE / 29 lipca 2009 o 14:25
0
pat33 napisał:
Równasz w dół, taka postawa prowadzi do świata bez kultury i zasad.

Natomiast ty nie równasz już nigdzie - jesteś na dnie (w percepcji myślowej)...
Skąd przekonanie, że życie w kulturalnym i pełnym zasad (na stworzenie, których w żadnej mierze nie miałaś wpływu) świecie jest czymś lepszym? Jaka kultura? Jakie zasady? A raczej: czyje, przez kogo i dla kogo/czego wprowadzane?!
Włącz WŁASNE myślenie... to naprawdę nie boli!
PEACE
Avatar
ialicjag / 29 lipca 2009 o 12:17
0
Skąd to stwierdzenie że to udawane oburzenie? Nie jestem katoliczką ani hipokrytką, a też uważam że to reklama nie na miejscu. Jak ją zobaczyłam pierwszy raz to nawet poczułam zażenowanie że coś takiego wisi na ulicach miasta i zrobiło mi się przykro, że stawia się na coś tak niskiego. Ale widać firma która ją wywiesiła kieruje swoją reklamę do określonego klienta - dresa, wiek 15-35 który pewnie widząc reklamę uśmiał się i pewnie był dumny że słowo "zajebisty" (używane przez niego tak często na określenie wielu stanów emocjonalnych) mógł w końcu gdzieś przeczytać, a wiadomo że tekstem pisanym tak rzadko się spotyka. Przykre.
Skąd to stwierdzenie że to udawane oburzenie? Nie jestem katoliczką ani hipokrytką, a też uważam że to reklama nie na miejscu. Jak ją zobaczyłam pierwszy raz to nawet poczułam zażenowanie że coś takiego wisi na ulicach miasta i zrobiło mi się przykro, że stawia się na coś tak niskiego. Ale widać firma która ją wywiesiła kieruje swoją reklamę do określonego klienta - dresa, wiek 15-35 który pewnie widząc reklamę uśmiał się i pewnie był dumny że słowo "zajebisty" (używane przez niego tak często na określenie wielu stanów emocjonalnyc... rozwiń
Avatar
pat33 / 29 lipca 2009 o 11:46
0
marian napisał:
Śmiać mi się chce. Każdy udaje zbulwersowanie w momencie gdy ktos inny odważy się publicznie zrobić coś kontrwersyjnego to zaraz wielkie, udawane oburzenie. Wielcy katolicy - hipokryci... bo i tak każdy klnie, gdy nikt nie widzi... hipokryzja, że szok... Aha, i słowo "zajebisty" NIE jest wpisane na listę przekleństw


Równasz w dół, taka postawa prowadzi do świata bez kultury i zasad.
Avatar
aaa / 29 lipca 2009 o 11:16
0
marian napisał:
Śmiać mi się chce. Każdy udaje zbulwersowanie w momencie gdy ktos inny odważy się publicznie zrobić coś kontrwersyjnego to zaraz wielkie, udawane oburzenie. Wielcy katolicy - hipokryci... bo i tak każdy klnie, gdy nikt nie widzi... hipokryzja, że szok... Aha, i słowo "zajebisty" NIE jest wpisane na listę przekleństw


Popieram w 100000%
Avatar
Gość / 29 lipca 2009 o 09:04
0
a jak dziewczyna dopisała dwie litery, które były obraźliwe to o mało nie zaprowadzono ją na szubienicę.
Zobacz wszystkie komentarze 22

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin głosuje w Warszawie. Ale wyborców przybyło także w Lublinie

Lublin głosuje w Warszawie. Ale wyborców przybyło także w Lublinie 2 0

Blisko 22 tysiące osób dopisało się od początku roku do rejestru wyborców w stolicy. Najwięcej z nich pochodzi z Lublina. Z kolei w lubelskim magistracie, w ciągu ostatnich dwóch dni, wydano prawie pół tysiąca decyzji pozwalających osobom bez meldunku głosować w niedzielnych wyborach samorządowych. Co ciekawe, wśród nich nie brakuje mieszkańców stolicy.

Wojewódzki Lider Biznesu 2018: Lista nagrodzonych [zdjęcia]
galeria

Wojewódzki Lider Biznesu 2018: Lista nagrodzonych [zdjęcia] 0 0

W czwartek swoje ćwierćwiecze świętowała Regionalna Izba Gospodarcza w Lublinie.

Końskowola: "Zielone Powiśle" przegrało w sądzie z wójtem Gołębiowskim

Końskowola: "Zielone Powiśle" przegrało w sądzie z wójtem Gołębiowskim 0 1

Zakończył się proces w trybie wyborczym wytoczony przez KWW "Zielone Powiśle" wójtowi gminy Końskowola, Stanisławowi Gołębiowskiemu i lokalnemu tygodnikowi. Komitet domagał się przeprosin i sprostowania. Sąd te żądania odrzucił w całości. Wyrok nie jest prawomocny.

Czas wyborów, czas wyboru [komentarz]

Czas wyborów, czas wyboru [komentarz] 4 0

Czy zakaz organizacji Marszu Równości będzie przepustką dla Krzysztofa Żuka do trzeciej kadencji w Ratuszu, czy raczej zaprzepaszczeniem szansy na reelekcję już w pierwszej turze i nerwowe chwile przed drugą? Nie mam wątpliwości, że – wbrew temu, co jak mantrę powtarza ostatnio prezydent – jego decyzja była przede wszystkim polityczna.

Program TV na weekend 19-21 października. Jakie filmy warto zobaczyć?

Program TV na weekend 19-21 października. Jakie filmy warto zobaczyć? 0 0

W ten weekend w naziemnej telewizji cyfrowej zobaczymy zarówno kino rozrywkowe z Szybkimi i wściekłymi na czele, jak i ambitniejsze produkcje (Nawet góry przeminą). Będzie też miejsce na klasykę w postaci chociażby Leona Zawodowca.

"Ulubione piosenki" Agnieszki Grochowicz w DK LSM
26 października 2018, 18:00
film

"Ulubione piosenki" Agnieszki Grochowicz w DK LSM 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 26 października o godz. 18 w Domu Kultury LSM (ul. Wallenroda 4a) odbędzie się koncert Agnieszki Grochowicz Ulubione piosenki.

PiS złożył zawiadomienie do prokuratury. Przynieśli nagranie rozmowy Krzysztofa Grabczuka

PiS złożył zawiadomienie do prokuratury. Przynieśli nagranie rozmowy Krzysztofa Grabczuka 21 17

Prokuraturę Okręgową w Lublinie odwiedzili dziś także działacze Prawa i Sprawiedliwości. Złożyli zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez wicemarszałka województwa Krzysztofa Grabczuka z Platformy Obywatelskiej.

Coraz większa brutalizacja kampanii wyborczej. Rozmowa z politologiem
Magazyn

Coraz większa brutalizacja kampanii wyborczej. Rozmowa z politologiem 0 1

Rozmowa z dr Wojciechem Magusiem, politologiem i medioznawcą z UMCS.

Skutecznie pomogą pacjentom po udarze

Skutecznie pomogą pacjentom po udarze 1 0

Rozmowa z Arkadiuszem Bratkowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za służbę zdrowia o rozbudowie oddziału udarowego w zamojskim szpitalu

Stal kontra Motor, czyli mecz faworytów w Rzeszowie

Stal kontra Motor, czyli mecz faworytów w Rzeszowie 5 5

Tego meczu nie można przegapić. W sobotę o godz. 15 na stadionie w Rzeszowie naprzeciwko siebie staną dwaj główni kandydaci do awansu: Stal i Motor Lublin

Pieniądze z EFS przeciwko nowotworom

Pieniądze z EFS przeciwko nowotworom 0 0

Rak szyjki macicy oraz rak piersi to najczęstsze nowotwory występujące u kobiet. Rak jelita grubego zaś jest jednym z bardziej podstępnych i zabójczych. Wczesne wykrycie zmian i podjęcie terapii znacząco zwiększa szanse wyleczenia.

Polska w barażach o awans do finałów Euro U-21 zagra z Portugalią
film

Polska w barażach o awans do finałów Euro U-21 zagra z Portugalią 1 1

Reprezentacja Polski do lat 21 poznała rywala w barażach o awans do mistrzostw Europy. Kadra Czesława Michniewicza zmierzy się w dwumeczu z Portugalią, która zajęła drugie miejsce w grupie 8 za Rumunią.

Kolejna edycja „Akademii Zdrowego Serca”

Kolejna edycja „Akademii Zdrowego Serca” 0 0

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Białej Podlaskiej wyszedł z inicjatywą organizacji kolejnej edycji „Akademii Zdrowego Serca".

24 godziny z horrorem
27 października 2018, 10:00

24 godziny z horrorem 0 0

Co Gdzie Kiedy. Lubelskie Stowarzyszenie Fantastyki "Cytadela Syriusza" zaprasza na spotkanie 24 godziny z horrorem, które odbędzie się w dniach 27-28 października w godz. 10-22.

Zaduszki z Markiem Dyjakiem w Centrum Kultury
2 listopada 2018, 19:00

Zaduszki z Markiem Dyjakiem w Centrum Kultury 3 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 2 listopada o godz. 19 w Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) odbędzie się koncert zaduszkowy w wykonaniu Marka Dyjaka.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.