Najpopularniejsza na świecie przeglądarka internetowa ma nowy interfejs. Dzięki zmianom wyszukiwanie ma być łatwiejsze, szybsze i bardziej dokładne - twierdzi Google.
Co się zmieniło? Przede wszystkim opcje wyszukiwania, które nie są już schowane z lewej strony ekranu, ale pojawiają się tam także po wpisaniu wyszukiwanego hasła. Dzięki nim możemy m.in. korzystać wyszukiwania chronologicznego (np.: wybierania konkretnego zakresu dat, czy poszukiwania informacji nawet sprzed kilku lat).
Nowością są też nowe kategorie, dzięki którym możemy precyzować nasze wyszukiwanie, a wyniki będą bardziej adekwatne do tego, co chcieliśmy znaleźć (Wiadomości, Grafika, Filmy, Mapy, Książki, Blogi, Aktualizacje, Dyskusje). Oczywiście domyślnie, po wpisaniu hasła, Google wyświetli nam wszystkie wyniki wyszukiwania.
Wyszukiwarka odświeżyła także szatę graficzną. Nowe logo Google i przyciski są jaśniejsze i delikatniejsze, a co za tym idzie nowocześniejsze. Zlikwidowano niebieskie tło, a pasek wyszukiwarki został wydłużony. Rozjaśnione zostały linki w stopce wyszukiwarki.
- Jestem bardzo szczęśliwy z naszych ostatnich dokonań, ale zdaję sobie sprawę, że nasza praca nie jest jeszcze zakończona. Dlatego testujemy kolejne udoskonalenia, po to by, wychodząc na przeciw waszym oczekiwaniom, sprawić, by wyszukiwanie było jeszcze doskonalsze - pisze na oficjalnym blogu Google'a jeden z projektantów firmy Jon Wiley.