Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Kraśnik

10 sierpnia 2011 r.
19:50
Edytuj ten wpis

Afera w Kraśniku. Podejrzany przetarg na dostawę leków

4 42 A A
Dyrekcja DPS nie chce sprawy komentować. - Apteka , która wygrała dała najniższą cenę - podkreśla dy
Dyrekcja DPS nie chce sprawy komentować. - Apteka , która wygrała dała najniższą cenę - podkreśla dy

Przetarg na dostawę leków do Domu Pomocy Społecznej w Kraśniku, wygrała apteka, której współwłaścicielką jest córka kraśnickiego starosty. Apteka dostała to zlecenie już drugi rok z rzędu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Dom Pomocy Społecznej w Kraśniku to jednostka podlegająca pod Starostwo Powiatowe. Po raz drugi z rzędu przetarg na dostawę leków do tej placówki, wygrała apteka córki kraśnickiego starosty. Ale według Tadeusza Wojtaka nic w tym dziwnego.

– Nie widzę żadnej kolizji interesów – mówi Tadeusz Wojtak, starosta kraśnicki. – Nie można wykluczać pewnych podmiotów, tylko dlatego że są koneksje rodzinne. Poza tym byłoby to niedorzeczne, gdybym zabronił córce startu w tym przetargu.

– Każdy mógł przystąpić do tego przetargu – ucina córka starosty.

Do rozstrzygniętego pod koniec czerwca przetargu przystąpiło w sumie pięć aptek. Podobną liczbę punktów otrzymały dwie (różnica to zaledwie 2 punkty). Zbliżona była też cena, którą oferowały. Apteka, która wygrała, była o 194,10 zł (netto) tańsza.

Właściciele pozostałych aptek, którzy złożyli swoje oferty, nie chcą oficjalnie wypowiadać się na ten temat. – Moim zdaniem, apteka należąca do rodziny starosty nie powinna w ogóle startować – tłumaczy jeden z aptekarzy. – Odwoływać się jednak nie będę, bo to i tak nic nie da.

Dyrekcja DPS nie rozumie zamieszania wokół tej sprawy. – Dla mnie najważniejszy jest budżet, który mam. Nie interesuje mnie kto, tylko ile proponuje. Apteka, która wygrała, dała najniższą cenę – mówi Jolanta Drąg-Wnuk, dyrektor DPS w Kraśniku.

W tym roku na leki kraśnicki DPS chce wydać 33 tys. 105 zł. W ubiegłym roku było to 34 tys. 312 zł. Wtedy również leki i środki medyczne, jak strzykawki czy opatrunki, dostarczała ta sama apteka.

Zdaniem specjalistów z Fundacji im. Stefana Batorego, o bezpośrednim konflikcie interesów mówić nie można.

– W tym przypadku nie jest to takie jednoznaczne. Gdyby starosta był dyrektorem tego Domu Pomocy Społecznej, to co innego – mówi Grażyna Czubek z Programu Przeciw Korupcji. – Zasady procedury przetargowej są takie, że liczy się najniższa cena. W uzasadnieniu mogłaby się jednak znaleźć nie tylko liczba punktów, którą otrzymały poszczególne apteki, ale też opis, co dokładnie zdecydowało, że wygrała właśnie ta oferta.

Komentarze 42

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Marysieńka / 3 września 2011 o 20:45
0
[quote name='gość' timestamp='1315023956' post='525474']
"Ekspercie" od wszystkiego na tym forum (ale tak naprawdę to tylko od siedmiu boleści) - tradycyjnie piszesz banialuki. Co ma wspólnego kwota przeznaczona na zakup leków z kalkulacją cen apteki ? Mała marża apteki = dużo mniejszy zysk ze sprzedaży leków niż konkurencyjni oferanci. Trzydzieści parę tysięcy PLN to naprawdę niewielka część rocznego salda (obrotu) apteki. Reasumując: dostawca leków zarobi dużo mniej niż konkurencja - gdzie tu jest afera ??? Poza tym pisząc:

Przeciez córka starosty poprzez powiązania rodzinne mogła miec informację (Mogła mieć czy miała? Masz tą pewność?) Naruszasz czyjeś dobra osobiste, i powinnaś być pozwana z art.23 Kodeksu Cywilnego. To by zakończyło twoją radosną "tfurcosć" na forum (bo na LKR-rze cię zbanowali).[/quote]
Oj ma wspólnego , ma i to dużo. Przeciez zaleznie od kwoty przeznaczonej na leki apteka mogła zmniejszyc marżę na swoje leki( na to konkretne zamówienie) tak, żeby zmiescic sie w tej kwocie. To dla nich pewny zbyt większej ilosci i tym samym pewny zysk, a czego nie mieli by nie otrzymawszy tego przetargu.Pozostała by im jedynie sprzedaz detaliczna tak jak innym aptekom. A tak maja jedno i drugie. I moze takie trzydziesci parę tysięcy to jest nic dla apteki, ale zawsze cos i lepsze to niz nic.I jak by było takie nic, to nie opłacało by im sie w ogóle zawracac głowy przetargiem.
I banialuki to ty piszesz, bo nawet osoby, które nie siedzą w handlu powiedza ci, że zawsze lepiej jest sprzedac wieksza partie towaru w hurcie za niższa cenę, gdzie jest pewny zysk niz w sprzedazy detalicznej po wyzszej, gdzie ta sprzedaz i zysk mogą być rózne. Poza tym jak konkurencja mozę więcej zarobic niz dostawca, skoro konkurencja pozbawiona jest pewnego zysku z takiej sprzedaży hurtowej i musi liczyc tylko na to, co uda jej sie sprzedac w detalu. To działa całkiem tak jak w sklepie, że kupując większą ilosć mozna liczyc na upust i sprzedawcy sie opłaca bardziej niz sprzedaż po jednej sztuce bez rabatu.Weźty się schowaj ze swoim inteligentnym rozumowaniem, bo tylko sie osmieszasz i to nawet przed prostymi, niewykształconymi ludzmi, którzy jednak karkulować potrafią, co jest bardziej opłacalne.
I jak na razie nikogo dóbr osobistych nie naruszam, a jesli ktos uwaza inaczej, droga wolna, moze mnie pozywać. A znając niezawisłosć, sprawiedliwosć i beztronnosć ludzi w togach ma duze szanse usłyszec wyrok na swoją korzysc.
A ze moja rola ogranicza sie do oceny zaistniałej sytuacji, to dalej twierdzę, że córka starosty mogła miec informacje jaką kwotę zamierza DPS wydac na leki. Tym większe jest prawdopodobienstwo tego znając realia naszej polskiej i miastowej rzeczywistosci, w których koneksje rodzinne, kolesiowskie, zaleznosci kadrowe sa bardzo pomocne w dostaniu pracy, zlecenia i przy załatwianiu różnych transakcji i spraw.
A zeby miec pewnosc, to trzeba by tę winę udowodnić. A takie dogadywanie się na gębę między zainteresowanymi osobami trudno dowieść, a tym bardziej jesli kazda ze stron wchodząc w taki układ ma swój interes w tym i nie widzi potrzeby sie zdradzać sie z tym. I dlatego takie sytuacje tak nagminnie sa wykorzystywane przez ludzi z pozycjami.
I co ma do tego zbanowanie na LKR? nikogo nie pomawiałam. A nawet jesli bym to robiła, to nie forum jest rozjemcą w takich sprawach. A banując pokazuje jedynie , ze stoi na strazy propagandy głoszonej przez politycznych pachołkóworaz oraz pilnuje, żeby ciemne strony władzy pozostawały przemilczane.
[quote name='gość' timestamp='1315023956' post='525474']
"Ekspercie" od wszystkiego na tym forum (ale tak naprawdę to tylko od siedmiu boleści) - tradycyjnie piszesz banialuki. Co ma wspólnego kwota przeznaczona na zakup leków z kalkulacją cen apteki ? Mała marża apteki = dużo mniejszy zysk ze sprzedaży leków niż konkurencyjni oferanci. Trzydzieści parę tysięcy PLN to naprawdę niewielka część rocznego salda (obrotu) apteki. Reasumując: dostawca leków zarobi dużo mniej niż konkurencja - gdzie tu jest af... rozwiń
Avatar
gość / 3 września 2011 o 06:25
0
[quote name='Marysieńka' timestamp='1313180889' post='514124']
Ale dla jednych staniecie do przetargu i wygranie go przez córkę starosty moze być aferą, a dla innych nie. Przeciez córka starosty poprzez powiązania rodzinne mogła miec informację, jaka kwote DSP chce przeznaczyć w tym roku na lekarstwa i tak skarkulowac ceny, zeby sie zmiescic w nizszej kwocie.
Nie nalezy tez zapominac, że pan Starosta jest pracodawcą pani dyrektor DPS i jako przełozony może odpowiednio wpływac na swojego podwładnego.
[/quote]

"Ekspercie" od wszystkiego na tym forum (ale tak naprawdę to tylko od siedmiu boleści) - tradycyjnie piszesz banialuki. Co ma wspólnego kwota przeznaczona na zakup leków z kalkulacją cen apteki ? Mała marża apteki = dużo mniejszy zysk ze sprzedaży leków niż konkurencyjni oferanci. Trzydzieści parę tysięcy PLN to naprawdę niewielka część rocznego salda (obrotu) apteki. Reasumując: dostawca leków zarobi dużo mniej niż konkurencja - gdzie tu jest afera ??? Poza tym pisząc:

Przeciez córka starosty poprzez powiązania rodzinne mogła miec informację (Mogła mieć czy miała? Masz tą pewność?) Naruszasz czyjeś dobra osobiste, i powinnaś być pozwana z art.23 Kodeksu Cywilnego. To by zakończyło twoją radosną "tfurcosć" na forum (bo na LKR-rze cię zbanowali).

Ojoj,ciekawe czyja apteka nie wygrała przetargu???Któż to może być tak okropnie skrzywdzony,ale ujmie się za nim super wiarygodny Dziennik Wschodni?


Może trzeba spytać o to takiego pana z branży, jeżdżącego samochodem terenowym ?

I na koniec taka mała konkluzja: a czy przetarg nie wygrał Sławomir Sz. ?


Może trzeba spytać o to takiego pana z branży, jeżdżącego samochodem terenowym ?

I na koniec taka mała konkluzja: a czy przetarg nie wygrał Sławomir Sz. ? rozwiń
Avatar
gość / 2 września 2011 o 17:27
0
ta gazeta stala sie juz kompletnym brukowcem!-tytul zenujaco tandetni ,robienie afery z niczego...zadnych argumentow, fakty przecza rzekomej aferze...typowy artykulik na zamowienie dziennikarskich hien!kolejna dziennikarska kompromitacja... kompletne dno!
Avatar
Gość / 18 sierpnia 2011 o 13:29
0
Zapewne, zapewne...gabaryty się zgadzają, znajomości też...i kilka innych szczegółów także. Ale obsadzenie go na jakimkolwiek stanowisku urzędniczym będzie faktycznie gwoździem do trumny dla PIS w Kraśniku. Tu ludzie się znają, o krętaczach wiedzą i nie poprą tak uwikłanego układu.
Avatar
burek / 18 sierpnia 2011 o 11:19
0
czy chodzi o tego ubezpieczyciela znacznych rozmiarów , który rozstał się z poprzednim pracodawcą i miał sprawę karną za wynoszenie danych klientów byłego pracodawcy pamiętamy jak za starosty Stawiarskiego ten pan otrzymał lokal w starostwie i był wdzięczny przy wyborach i rozklejał plakaty pana Stawiarskiego przy wyborach parlamentarnych o mało nie spadł z drabiny
Avatar
wstyd za PIS / 18 sierpnia 2011 o 10:42
0
kurcze no nie wierze, zaraz po wyborach wiem ze ten pan( ubezpieczyciel) mocno domagał sie
'zapłaty",czyli mocnego podziękowania w formie np. stanowiska dyrektorskiego za mocny udział w kampanii wyborczej.............wreszcie go gdzies wsadzą???kompromitacja,
Avatar
wstyd za PIS / 18 sierpnia 2011 o 10:39
0
[quote name='Marysieńka' timestamp='1313653407' post='515562']
Ludzie, a co wy tak boicie sie i do tego anonimowo wymówić nazwisko grubego kumpla vicka?
[/quote]
Avatar
Marysieńka / 18 sierpnia 2011 o 09:43
0
Ludzie, a co wy tak boicie sie i do tego anonimowo wymówić nazwisko grubego kumpla vicka?
Avatar
Gość / 18 sierpnia 2011 o 09:18
0
Wielki powrót faceta z nazwiskiem przypominając do złudzenia nazwę jednej z dzielnic Lublina ja tam się cieszę z tego bo to kolejny kamyczek do szyi tego słabego, tchórzliwego i niekompetentnego układu. Kurcze ale nawet nie wiecie jaki ja się już czuje uleczony... z popierania PiS
Avatar
Gość / 17 sierpnia 2011 o 20:30
0
[quote name='Marysieńka' timestamp='1313586061' post='515379']
A o kim piszecie i o czyich konkursach, starostwa czy miasta?
[/quote]
Pewnie miasta, bo ten gruby to kumpel vicka.
Avatar
Marysieńka / 3 września 2011 o 20:45
0
[quote name='gość' timestamp='1315023956' post='525474']
"Ekspercie" od wszystkiego na tym forum (ale tak naprawdę to tylko od siedmiu boleści) - tradycyjnie piszesz banialuki. Co ma wspólnego kwota przeznaczona na zakup leków z kalkulacją cen apteki ? Mała marża apteki = dużo mniejszy zysk ze sprzedaży leków niż konkurencyjni oferanci. Trzydzieści parę tysięcy PLN to naprawdę niewielka część rocznego salda (obrotu) apteki. Reasumując: dostawca leków zarobi dużo mniej niż konkurencja - gdzie tu jest afera ??? Poza tym pisząc:

Przeciez córka starosty poprzez powiązania rodzinne mogła miec informację (Mogła mieć czy miała? Masz tą pewność?) Naruszasz czyjeś dobra osobiste, i powinnaś być pozwana z art.23 Kodeksu Cywilnego. To by zakończyło twoją radosną "tfurcosć" na forum (bo na LKR-rze cię zbanowali).[/quote]
Oj ma wspólnego , ma i to dużo. Przeciez zaleznie od kwoty przeznaczonej na leki apteka mogła zmniejszyc marżę na swoje leki( na to konkretne zamówienie) tak, żeby zmiescic sie w tej kwocie. To dla nich pewny zbyt większej ilosci i tym samym pewny zysk, a czego nie mieli by nie otrzymawszy tego przetargu.Pozostała by im jedynie sprzedaz detaliczna tak jak innym aptekom. A tak maja jedno i drugie. I moze takie trzydziesci parę tysięcy to jest nic dla apteki, ale zawsze cos i lepsze to niz nic.I jak by było takie nic, to nie opłacało by im sie w ogóle zawracac głowy przetargiem.
I banialuki to ty piszesz, bo nawet osoby, które nie siedzą w handlu powiedza ci, że zawsze lepiej jest sprzedac wieksza partie towaru w hurcie za niższa cenę, gdzie jest pewny zysk niz w sprzedazy detalicznej po wyzszej, gdzie ta sprzedaz i zysk mogą być rózne. Poza tym jak konkurencja mozę więcej zarobic niz dostawca, skoro konkurencja pozbawiona jest pewnego zysku z takiej sprzedaży hurtowej i musi liczyc tylko na to, co uda jej sie sprzedac w detalu. To działa całkiem tak jak w sklepie, że kupując większą ilosć mozna liczyc na upust i sprzedawcy sie opłaca bardziej niz sprzedaż po jednej sztuce bez rabatu.Weźty się schowaj ze swoim inteligentnym rozumowaniem, bo tylko sie osmieszasz i to nawet przed prostymi, niewykształconymi ludzmi, którzy jednak karkulować potrafią, co jest bardziej opłacalne.
I jak na razie nikogo dóbr osobistych nie naruszam, a jesli ktos uwaza inaczej, droga wolna, moze mnie pozywać. A znając niezawisłosć, sprawiedliwosć i beztronnosć ludzi w togach ma duze szanse usłyszec wyrok na swoją korzysc.
A ze moja rola ogranicza sie do oceny zaistniałej sytuacji, to dalej twierdzę, że córka starosty mogła miec informacje jaką kwotę zamierza DPS wydac na leki. Tym większe jest prawdopodobienstwo tego znając realia naszej polskiej i miastowej rzeczywistosci, w których koneksje rodzinne, kolesiowskie, zaleznosci kadrowe sa bardzo pomocne w dostaniu pracy, zlecenia i przy załatwianiu różnych transakcji i spraw.
A zeby miec pewnosc, to trzeba by tę winę udowodnić. A takie dogadywanie się na gębę między zainteresowanymi osobami trudno dowieść, a tym bardziej jesli kazda ze stron wchodząc w taki układ ma swój interes w tym i nie widzi potrzeby sie zdradzać sie z tym. I dlatego takie sytuacje tak nagminnie sa wykorzystywane przez ludzi z pozycjami.
I co ma do tego zbanowanie na LKR? nikogo nie pomawiałam. A nawet jesli bym to robiła, to nie forum jest rozjemcą w takich sprawach. A banując pokazuje jedynie , ze stoi na strazy propagandy głoszonej przez politycznych pachołkóworaz oraz pilnuje, żeby ciemne strony władzy pozostawały przemilczane.
[quote name='gość' timestamp='1315023956' post='525474']
"Ekspercie" od wszystkiego na tym forum (ale tak naprawdę to tylko od siedmiu boleści) - tradycyjnie piszesz banialuki. Co ma wspólnego kwota przeznaczona na zakup leków z kalkulacją cen apteki ? Mała marża apteki = dużo mniejszy zysk ze sprzedaży leków niż konkurencyjni oferanci. Trzydzieści parę tysięcy PLN to naprawdę niewielka część rocznego salda (obrotu) apteki. Reasumując: dostawca leków zarobi dużo mniej niż konkurencja - gdzie tu jest af... rozwiń
Avatar
gość / 3 września 2011 o 06:25
0
[quote name='Marysieńka' timestamp='1313180889' post='514124']
Ale dla jednych staniecie do przetargu i wygranie go przez córkę starosty moze być aferą, a dla innych nie. Przeciez córka starosty poprzez powiązania rodzinne mogła miec informację, jaka kwote DSP chce przeznaczyć w tym roku na lekarstwa i tak skarkulowac ceny, zeby sie zmiescic w nizszej kwocie.
Nie nalezy tez zapominac, że pan Starosta jest pracodawcą pani dyrektor DPS i jako przełozony może odpowiednio wpływac na swojego podwładnego.
[/quote]

"Ekspercie" od wszystkiego na tym forum (ale tak naprawdę to tylko od siedmiu boleści) - tradycyjnie piszesz banialuki. Co ma wspólnego kwota przeznaczona na zakup leków z kalkulacją cen apteki ? Mała marża apteki = dużo mniejszy zysk ze sprzedaży leków niż konkurencyjni oferanci. Trzydzieści parę tysięcy PLN to naprawdę niewielka część rocznego salda (obrotu) apteki. Reasumując: dostawca leków zarobi dużo mniej niż konkurencja - gdzie tu jest afera ??? Poza tym pisząc:

Przeciez córka starosty poprzez powiązania rodzinne mogła miec informację (Mogła mieć czy miała? Masz tą pewność?) Naruszasz czyjeś dobra osobiste, i powinnaś być pozwana z art.23 Kodeksu Cywilnego. To by zakończyło twoją radosną "tfurcosć" na forum (bo na LKR-rze cię zbanowali).

Ojoj,ciekawe czyja apteka nie wygrała przetargu???Któż to może być tak okropnie skrzywdzony,ale ujmie się za nim super wiarygodny Dziennik Wschodni?


Może trzeba spytać o to takiego pana z branży, jeżdżącego samochodem terenowym ?

I na koniec taka mała konkluzja: a czy przetarg nie wygrał Sławomir Sz. ?


Może trzeba spytać o to takiego pana z branży, jeżdżącego samochodem terenowym ?

I na koniec taka mała konkluzja: a czy przetarg nie wygrał Sławomir Sz. ? rozwiń
Avatar
gość / 2 września 2011 o 17:27
0
ta gazeta stala sie juz kompletnym brukowcem!-tytul zenujaco tandetni ,robienie afery z niczego...zadnych argumentow, fakty przecza rzekomej aferze...typowy artykulik na zamowienie dziennikarskich hien!kolejna dziennikarska kompromitacja... kompletne dno!
Avatar
Gość / 18 sierpnia 2011 o 13:29
0
Zapewne, zapewne...gabaryty się zgadzają, znajomości też...i kilka innych szczegółów także. Ale obsadzenie go na jakimkolwiek stanowisku urzędniczym będzie faktycznie gwoździem do trumny dla PIS w Kraśniku. Tu ludzie się znają, o krętaczach wiedzą i nie poprą tak uwikłanego układu.
Avatar
burek / 18 sierpnia 2011 o 11:19
0
czy chodzi o tego ubezpieczyciela znacznych rozmiarów , który rozstał się z poprzednim pracodawcą i miał sprawę karną za wynoszenie danych klientów byłego pracodawcy pamiętamy jak za starosty Stawiarskiego ten pan otrzymał lokal w starostwie i był wdzięczny przy wyborach i rozklejał plakaty pana Stawiarskiego przy wyborach parlamentarnych o mało nie spadł z drabiny
Avatar
wstyd za PIS / 18 sierpnia 2011 o 10:42
0
kurcze no nie wierze, zaraz po wyborach wiem ze ten pan( ubezpieczyciel) mocno domagał sie
'zapłaty",czyli mocnego podziękowania w formie np. stanowiska dyrektorskiego za mocny udział w kampanii wyborczej.............wreszcie go gdzies wsadzą???kompromitacja,
Avatar
wstyd za PIS / 18 sierpnia 2011 o 10:39
0
[quote name='Marysieńka' timestamp='1313653407' post='515562']
Ludzie, a co wy tak boicie sie i do tego anonimowo wymówić nazwisko grubego kumpla vicka?
[/quote]
Avatar
Marysieńka / 18 sierpnia 2011 o 09:43
0
Ludzie, a co wy tak boicie sie i do tego anonimowo wymówić nazwisko grubego kumpla vicka?
Avatar
Gość / 18 sierpnia 2011 o 09:18
0
Wielki powrót faceta z nazwiskiem przypominając do złudzenia nazwę jednej z dzielnic Lublina ja tam się cieszę z tego bo to kolejny kamyczek do szyi tego słabego, tchórzliwego i niekompetentnego układu. Kurcze ale nawet nie wiecie jaki ja się już czuje uleczony... z popierania PiS
Avatar
Gość / 17 sierpnia 2011 o 20:30
0
[quote name='Marysieńka' timestamp='1313586061' post='515379']
A o kim piszecie i o czyich konkursach, starostwa czy miasta?
[/quote]
Pewnie miasta, bo ten gruby to kumpel vicka.
Zobacz wszystkie komentarze 42

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zostawił auto na parkingu. W nocy stanęło w ogniu
galeria

Zostawił auto na parkingu. W nocy stanęło w ogniu 2 1

Pożar samochodu wybuchł wczoraj w nocy na parkingu przy ul. Wiejskiej w Zamościu.

Górnik Łęczna rozpoczyna nowy sezon od meczu z Gryfem Wejherowo

Górnik Łęczna rozpoczyna nowy sezon od meczu z Gryfem Wejherowo 0 0

Po dwóch kompletnie nieudanych sezonach zielono-czarni rozpoczynają zmagania w II lidze. W sobotę podopieczni trenera Rafała Wójcika zmierzą się na wyjeździe z Gryfem Wejherowo. Początek spotkania zaplanowano na godz. 17

Najpierw pożar ciężarówki, potem zniszczony ładunek. Przedsiębiorca z Lublina daje 50 tys. zł za złapanie wandali [zdjęcia]
Alarm 24
galeria

Najpierw pożar ciężarówki, potem zniszczony ładunek. Przedsiębiorca z Lublina daje 50 tys. zł za złapanie wandali [zdjęcia] 16 7

Przedsiębiorcę z Lublina spotkał ogromny pech. Należąca do niego ciężarówka zapaliła się w trakcie jazdy. Co gorsza, wandale nie oszczędzili ładunku jaki znajdował się na naczepie.

Matura 2018: Oto najlepsze szkoły w Lublinie i w każdym powiecie [szczegółowe wyniki]
galeria

Matura 2018: Oto najlepsze szkoły w Lublinie i w każdym powiecie [szczegółowe wyniki] 3 1

W oparciu o wyniki tegorocznych egzaminów maturalnych sprawdziliśmy, które szkoły uczą najlepiej. Na naszej liście znalazły się placówki z poszczególnych powiatów i miast regionu.

Lewart ciągle szuka wzmocnień

Lewart ciągle szuka wzmocnień 1 0

Łukasz Mierzejewski musi w lecie porządnie przebudować swoją drużynę. Lewart stracił wielu ważnych zawodników. Z klubem pożegnali się chociażby: Michał Zuber, Arkadiusz Adamczuk, czy Kamil Piasek

13-latek umierał. Ratownicy stwierdzili, że udaje nieprzytomnego. Zniszczenia w mózgu dziecka są dramatyczne
film

13-latek umierał. Ratownicy stwierdzili, że udaje nieprzytomnego. Zniszczenia w mózgu dziecka są dramatyczne 0 5

Podczas wycieczki szkolnej Paweł poczuł się źle. Jego poważny stan zlekceważyła wychowawczyni klasy, a potem dwukrotnie załoga karetki pogotowia. Matka wzywająca pomoc, usłyszała, że jest „panikarą”, a lekarz wpisał w kartę pacjenta, że dziecko „udaje nieprzytomnego”.

Odliczanie zakończone. W Lublinie ruszyły mistrzostwa Polski!

Odliczanie zakończone. W Lublinie ruszyły mistrzostwa Polski! 1 1

Dzisiaj o godz. 9 w Lublinie rozpoczęły się mistrzostwa Polski w lekkoatletyce. Jako pierwsi walkę o medale rozpoczęli chodziarze rywalizujący na dystansie 10 km. O godz. 10 swoje umiejętności zaprezentują chodziarki.

"Kumoterstwo" w Centrum Kultury w Lublinie? Prezydent wycofuje się i przeprasza

"Kumoterstwo" w Centrum Kultury w Lublinie? Prezydent wycofuje się i przeprasza 3 12

Prezydent Lublina wycofuje się ze słowa „kumoterstwo”, które znalazło się w podpisanym przez niego dokumencie z wnioskami z kontroli przeprowadzonej w Centrum Kultury. Dokument, o którym pisaliśmy obszernie tydzień temu, stał się powodem kolejnej politycznej burzy.

Orion Niedrzwica i Sokół Konopnica szykują się do nowego sezonu

Orion Niedrzwica i Sokół Konopnica szykują się do nowego sezonu 2 2

Lubelska klasa okręgowa Zespoły rozgrywają już pierwsze sparingi. Uwagę przyciąga debiut w roli trenera Orionu Niedrzwica Jacka Paździora

"To odwet ze strony poprzedniego kierownictwa". Były szef CBA z zarzutami
film

"To odwet ze strony poprzedniego kierownictwa". Były szef CBA z zarzutami 0 2

– Jest to zorganizowana zemsta i odwet na mnie ze strony poprzedniego kierownictwa CBA oraz obecnego kierownictwa CBA – powiedział Paweł Wojtunik po opuszczeniu krakowskiej prokuratury.

Repertuar kin i teatrów w weekend w Lublinie i regionie [20-22.07]
20 lipca 2018, 0:00

Repertuar kin i teatrów w weekend w Lublinie i regionie [20-22.07] 2 0

Co Gdzie Kiedy. Pierwsza noc oczyszczenia oraz Sicario 2 to jedne z tytułów, które zawitają w piątek na ekranach lubelskich kin. Przedpremierowo będzie też można zobaczyć kontynuację przeboju Mamma Mia. Sprawdź weekendowy repertuar kin i teatrów z Lublina oraz regionu.

Pogoda na piątek 20 lipca w woj. lubelskim. Jak będzie w weekend?
film

Pogoda na piątek 20 lipca w woj. lubelskim. Jak będzie w weekend? 2 0

Piątek deszczowy, ale sobota i niedziela z większymi przejaśnieniami. Sprawdź prognozę pogody na weekend 20-22 lipca w woj. lubelskim.

"Plaga”, „dziwactwo” i „sk....stwo”. Spółdzielcy poszli do prokuratury po słowach na nagraniu
Alarm 24

"Plaga”, „dziwactwo” i „sk....stwo”. Spółdzielcy poszli do prokuratury po słowach na nagraniu 7 4

Spółdzielcy ze Spółdzielni Mieszkaniowej „Wspólnota” w Łęcznej skierowali sprawę do prokuratury. Chodzi o nagranie, na którym słychać wypowiedź jednego z członków zarządu spółdzielni. W dość obcesowych słowach określa spółdzielców.

Podtopienia, zerwane drogi, hektary zniszczonych lasów. Krajobraz po nawałnicach [wideo]
film

Podtopienia, zerwane drogi, hektary zniszczonych lasów. Krajobraz po nawałnicach [wideo] 0 0

Burze i towarzyszące im ulewy w wielu rejonach Polski spowodowały znaczne zniszczenia.

Dzisiaj w Lublinie ruszają Mistrzostwa Polski w Lekkiej Atletyce

Dzisiaj w Lublinie ruszają Mistrzostwa Polski w Lekkiej Atletyce 1 1

Tego wydarzenia nie można przegapić. Dzisiaj w Lublinie rozpoczynają się 94. PZLA Mistrzostwa Polski. Przez trzy dni będziemy mogli podziwiać gwiazdy, które zdobywały medale na najważniejszych imprezach na świecie. Przyjadą do nas: Anita Włodarczyk, Paweł Wojciechowski, Piotr Lisek, Adam Kszczot, Marcin Lewandowski, czy Ewa Swoboda. Będą oczywiście także: Paweł Fajdek, Malwina Kopron i Paulina Guba

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.