Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Kraśnik

8 maja 2014 r.
20:30
Edytuj ten wpis

Kraśnik woła o pomoc. Brakuje na składki ZUS dla nauczycieli. "Dramatyczna sytuacja"

6 75 A A

Miasto nie ma pieniędzy na zapłacenie składek ZUS dla nauczycieli. Wszystko - jak tłumaczą urzędnicy - przez konieczność spłaty nienależnie pobranej subwencji oświatowej przez poprzednie władze. Miesięczne trzeba oddawać ponad 200 tys. zł, a wkrótce nawet 300 tys. zł

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Sytuacja jest bardzo dramatyczna, bo może zagrozić płynności finansowej miasta - ubolewa Mirosław Włodarczyk, burmistrz Kraśnika, który w czwartek spotkał się z dziennikarzami. - Dlatego chciałbym, aby ta konferencja prasowa była również naszym wołaniem o pomoc.

Sprawa ma związek z nienależnie naliczoną subwencją oświatową w latach 2006-2010. - Na skutek błędnych decyzji poprzednich władz miasto musi zwrócić do kasy państwa 7,5 mln zł - wyjaśnia Jarosław Stawiarski, zastępca burmistrza Kraśnika. I dodaje: Do tej pory spłaciliśmy 2,7 mln zł. Zostało jeszcze ponad 4,7 mln zł.

- Rok 2007 mamy już spłacony. Do sierpnia mam zabezpieczone pieniądze na raty za 2006 r. i 2008 r. - precyzuje Barbara Jarosz, skarbnik miasta. - Miesięczna łączna rata wynosi ponad 200 tys. złotych. Problem w tym, że Ministerstwo Finansów przysłało nam decyzję, że mamy od zaraz zacząć spłatę 2010 r. To 1,7 mln zł.
Kraśnik ma na to półtora roku, zatem miesięczna dodatkowa rata to ponad 96 tys. złotych. Jeśli ministerstwo nie zmieni zdania, do końca roku Kraśnik musi znaleźć ponad 670 tys. zł. Za te pieniądze można wyremontować dwie miejskie drogi.

Problem jest też innej natury. - Gdybyśmy chcieli nawet przenieść pieniądze z inwestycji, to zabrania nam tego prawo - podkreśla skarbnik Kraśnika.
Problemy finansowe miasta już niekorzystnie odbijają się na oświacie. - Pierwszy raz od 3 lat składki ZUS zostaną zapłacone z opóźnieniem - przyznaje Stawiarski. - Będziemy musieli płacić odsetki.

- W poniedziałek przekazałam nauczycielom tę informację - mówi Irena Mróz, dyrektorka Miejskiego Przedszkola nr 6. - Są mocno zaniepokojeni.
Urzędnicy z magistratu zapewniają, że wielokrotnie zwracali się z prośbą do ministra finansów o rozłożenie należności na dłuższy okres czasu. Do tej pory bezskutecznie.

- 10 lat - to byłby najbardziej optymalny czas spłaty - szacuje burmistrz. - Dlatego zwraca się z prośbą o wstawiennictwo do polityków Platformy Obywatelskiej, w tym wojewody, który pochodzi z Kraśnika - dodaje burmistrz popierany przez PiS.

- Jeśli otrzymamy oficjalną informację na ten temat od burmistrza, dokonamy analizy prawnej, czy mamy możliwość podjęcia działań w tym zakresie - odpowiada Marcin Bielesz, rzecznik wojewody lubelskiego.

Biuro prasowe Ministerstwa Finansów nie odpowiedziało nam w czwartek na pytania o możliwość wydłużenia okresy spłaty zobowiązań Kraśnika. Mamy je dostać dopiero w piątek.

Komentarze 75

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
IGOR / 28 maja 2014 o 08:40
0

dziwne że władze nie starają się dochodzić swoich racji w sądach, jak inne samorządy - tylko oddają kasę. Może inna kontrola wykazałaby jeszcze inne ......KWOTY !!!! może Kraśnik stać na oddawanie pieniędzy .....  i  LAMENTY WŁADZY, kosztem nauczycieli..... i Chyba burmistrzom nie zależy na rozłożeniu spłaty a raczej na zbijaniu monopolu - głosów wyborców - tacy  są , nic nie mogą, nic nie zrobią, zadnej decyzji nie podajmą Ale Kraśnik "uleczą"  - chyba z pieniędzy. - bierna władza.....!!!!!! o fujjjjjj ! Łatwe wytłumaczenie dla wyborców - nicnierobienia.... już cała kadencja przeszła koło nosa....i nic...!!!! LAMENT !

dziwne że władze nie starają się dochodzić swoich racji w sądach, jak inne samorządy - tylko oddają kasę. Może inna kontrola wykazałaby jeszcze inne ......KWOTY !!!! może Kraśnik stać na oddawanie pieniędzy .....  i  LAMENTY WŁADZY, kosztem nauczycieli..... i Chyba burmistrzom nie zależy na rozłożeniu spłaty a raczej na zbijaniu monopolu - głosów wyborców - tacy  są , nic nie mogą, nic nie zrobią, zadnej decyzji nie podajmą Ale Kraśnik "uleczą"  - chyba z pieniędzy. - bierna władza.....!!!!!! o fujjjjjj ! Łatwe wytłuma... rozwiń

Avatar
Gość / 18 maja 2014 o 16:45
0

a może te subwencje to był kredyt!!! dlatego teraz trzeba oddawać

A to bardzo ciekawy sposób na rozmycie cwaniactwa politycznego i elementarnego braku uczciwości, bo: kredytobiorca nie zgłaszał chęci wzięcia kredytu, a kredytodawca nie wiedział, że z jego kieszeni znikają miliony, nie zgodził sie na to - po prostu go okradziono!

I to jest w POrządku?

Wszyscy zamieszani w ten proceder POnieśli konsekwencje: AWANSOWALI ! Zarobili i nadal dużo zarabiają. Spłacać mają starcy, chorzy, ludzie na zasiłkach, dzieci.

To nam zafundowała Platforma Obywatelska, wynalazczyni Budżetu Obywatelskiego. Pewnie na otarcie łez...

A to bardzo ciekawy sposób na rozmycie cwaniactwa politycznego i elementarnego braku uczciwości, bo: kredytobiorca nie zgłaszał chęci wzięcia kredytu, a kredytodawca nie wiedział, że z jego kieszeni znikają miliony, nie zgodził sie na to - po prostu go okradziono!

I to jest w POrządku?

Wszyscy zamieszani w ten proceder POnieśli konsekwencje: AWANSOWALI ! Zarobili i nadal dużo zarabiają. Spłacać mają starcy, chorzy, ludzie na zasiłkach, dzieci.

To nam zafundowała Platforma Obywatelska, wynalazczyni Budżet... rozwiń

Avatar
kraśniczanin / 18 maja 2014 o 15:29
0

a może te subwencje to był kredyt!!! dlatego teraz trzeba oddawać

Avatar
niczyjdziałacz / 15 maja 2014 o 15:04
0

Wniosek z tego, że działacze PO /bo to oni są na stanowiskach/, dostali wytyczne, jak naciągnąć budżet tak, by nie ponosić za to konsekwencji prawnych i finansowych, a wymiar sprawiedliwości dostał wytyczne, by się nie czepiać.

Czy mam rację?

Działacze PO ponieśli jedynie konsekwencje służbowe: awansowali.

Obywatele poniosą konsekwencje finansowe: spłacą nie swoje długi.

Jak nazywa się tego, kto wyciąga łapy po pieniądze, które mu się nie należą? Jak nazywa się tego, kto nie spłaca swoich długów?

Jak z tym skończyć? Nie głosować na złodziei!

A były dyrektor 3, były zastępca burmistrza to czyj działacz? To się PO ucieszy z takiego członka.

"Jak nazywa się tego, kto wyciąga łapy po pieniądze, które mu się nie należą? Jak nazywa się tego, kto nie spłaca swoich długów?

Jak z tym skończyć? Nie głosować na złodziei!"

A były dyrektor 3, były zastępca burmistrza to czyj działacz? To się PO ucieszy z takiego członka.

"Jak nazywa się tego, kto wyciąga łapy po pieniądze, które mu się nie należą? Jak nazywa się tego, kto nie spłaca swoich długów?

Jak z tym skończyć? Nie głosować na złodziei!"

rozwiń
Avatar
Gość / 15 maja 2014 o 11:44
0

Wniosek z tego, że działacze PO /bo to oni są na stanowiskach/, dostali wytyczne, jak naciągnąć budżet tak, by nie ponosić za to konsekwencji prawnych i finansowych, a wymiar sprawiedliwości dostał wytyczne, by się nie czepiać.

Czy mam rację?

Działacze PO ponieśli jedynie konsekwencje służbowe: awansowali.

Obywatele poniosą konsekwencje finansowe: spłacą nie swoje długi.

Jak nazywa się tego, kto wyciąga łapy po pieniądze, które mu się nie należą? Jak nazywa się tego, kto nie spłaca swoich długów?

Jak z tym skończyć? Nie głosować na złodziei!

Wniosek z tego, że działacze PO /bo to oni są na stanowiskach/, dostali wytyczne, jak naciągnąć budżet tak, by nie ponosić za to konsekwencji prawnych i finansowych, a wymiar sprawiedliwości dostał wytyczne, by się nie czepiać.

Czy mam rację?

Działacze PO ponieśli jedynie konsekwencje służbowe: awansowali.

Obywatele poniosą konsekwencje finansowe: spłacą nie swoje długi.

Jak nazywa się tego, kto wyciąga łapy po pieniądze, które mu się nie należą? Jak nazywa się tego, kto nie spłaca swoich długów?

Jak z t... rozwiń

Avatar
Gość / 14 maja 2014 o 23:00
0

 Afera w sądeckiej oświacie: są nowe wątki
Błędy w wyliczaniu subwencji oświatowej mogą kosztować Nowy Sącz ponad 4,5 mln złotych. Taką kwotę miasto będzie musiało najprawdopodobniej zwrócić. Sprawa dotyczy kilku szkół specjalnych, w których w roku 2010 i 2011 zawyżano liczbę uczniów.

Zarzut wyłudzenia usłyszał już dyrektor jednej ze szkół. Jak dowiedziało się Radio Kraków, ten sam dyrektor został w 2011 roku zwolniony z pracy ale wygrał sprawę przed sądem i wrócił na stanowisko.

Prezydent Nowego Sącza Ryszard Nowak zapowiedział, sprawdzenie kto i w jaki sposób nadzorował finanse szkół.
Przypomnijmy, jak dowiedziało się Radio Kraków, w kilku przypadkach pobierano też zwiększone stawki na uczniów niepełnosprawnych, choć uczniowie wpisywani do dokumentów nie mieli orzeczeń o niepełnosprawności. Wysokość bezprawnie pobranych kwot wyliczono podczas kontroli Izby Skarbowej. Doniesienie do prokuratury w tej sprawie złożył też prezydent miasta Ryszard Nowak. Jego zdaniem w części przypadków można mówić o błędach, ale pozostałe były najprawdopodobniej celowym działaniem. - Jeśli zarzuty się potwierdzą, urzędnicy odpowiedzialni za nadzór nad szkołami poniosą konsekwencje – zapowiada prezydent Nowak.

Postępowanie w tej sprawie prowadzi prokuratura rejonowa w Gorlicach. Jak dowiedziało się Radio Kraków, zarzuty wyłudzenia lub celowego wprowadzenia w błąd usłyszeć może kilka osób.
Prowadząca śledztwo w tej sprawie prokuratura w Gorlicach nie wyklucza postawienia kolejnych zarzutów


Nawet gdyby w Kraśniku próbowano postawić podobne zarzuty, to skończyłoby się tak samo jak w Nowym Sączu.

 Afera oświatowa: umorzenie śledztwa nie kończy sprawy?
Umorzenie sprawy nieprawidłowości przy naliczaniu subwencji oświatowej dla Nowego Sącza nie oznacza, że miasto nie będzie musiało zwrócić ok. 4,5 mln zł do ministerstwa oświaty. Urząd Kontroli Skarbowej zakwestionował sposób, w jaki wyliczano subwencję w trzech szkołach. Jednak zdaniem prokuratury w Gorlicach nie doszło w tym przypadku do przestępstwa.
Jak uznali prokuratorzy z Gorlic, w tej sprawie można mówić o pewnych nieprawidłowościach w księgowaniu kwot i nadzorze nad finansami szkół, ale nie doszło do złamania prawa. Stąd decyzja o umorzeniu śledztwa. Prokuratura wycofała też zarzut wyłudzenia subwencji, jaki wcześniej usłyszał dyrektor jednej ze szkół.

Niestety ryzyko, że miasto będzie musiało zwrócić zakwestionowane pieniądze, jest ciągle aktualne. Ministerstwo Oświaty i Ministerstwo finansów odpowiada jedynie, że sprawa jest ciągle badana i na razie nie ma ostatecznej decyzji.

Prezydent Nowego Sącza Ryszard Nowak zapowiada natomiast, że jego zdaniem wszystko jest skutkiem nieprecyzyjnego prawa i miasto nie zamierza zwracać ponad 4,5 mln zł subwencji, która budzi zastrzeżenia. Jak dodaje, jeśli będzie trzeba, sprawa trafi do sądu
rozwiń
Avatar
Gość / 14 maja 2014 o 17:19
0

Nie, nikt nie może wytłumaczyć, bo Twoja wypowiedź świadczy,że sam wiesz wszystko najlepiej.

Na jakiej podstawie tak sądzisz? Co pozwala na przypuszczenia, że cokolwiek wiem na ten temat? Wiem tylko tyle, co było podane do publicznej wiadomości, czyli NIC. A od bezradnych/radnych, od władz miasta wreszcie należy mi się wyjaśnienie: dlaczego ja mam spłacać jakieś wyimaginowane/wyłudzone pieniądze, skoro organa ścigania nie widzą w tym procederze żadnego przestępstwa? Co zwracać i dlaczego? Jeżeli ktoś żył ponad stan, wydawał to, co do niego nie należało, to niech sam za to płaci.

Zmuszanie społeczeństwa do spłaty, a więc pośrednio obwinianie każdego mieszkańca o coś, na co nie miał wpływu, w czym nie uczestniczył, jest powrotem do zasady zbiorowej odpowiedzialności - jak za najgorszych komunistycznych czasów. Ja, jako obywatel tego miasta mam prawo wiedzieć i domagam sie tego.

Dlaczego radni nie informują o tym wyborców? Przecież mają dostęp do internetu!

Oraz do ponad 2tys. zł co miesiąc bez podatku!

Na jakiej podstawie tak sądzisz? Co pozwala na przypuszczenia, że cokolwiek wiem na ten temat? Wiem tylko tyle, co było podane do publicznej wiadomości, czyli NIC. A od bezradnych/radnych, od władz miasta wreszcie należy mi się wyjaśnienie: dlaczego ja mam spłacać jakieś wyimaginowane/wyłudzone pieniądze, skoro organa ścigania nie widzą w tym procederze żadnego przestępstwa? Co zwracać i dlaczego? Jeżeli ktoś żył ponad stan, wydawał to, co do niego nie należało, to niech sam za to płaci.

Zmuszanie społeczeństwa do spł... rozwiń

Avatar
gość / 14 maja 2014 o 09:20
0

Cała ta ekipa, co "nie potrafi" czytać ze zrozumieniem i liczyć do 10, to członkowie PO. Więcej niż członkowie, to aktyw i czołówka. A za te przekręty, za naciąganie, za "omyłki" /np. zamiast 300zł na wypłatę - 3000zł/ - za "karę" awansują. Lublin, Warszawa, Bruksela... to miejsca zsyłki, pokuty za nadużycia finansowe.

I jeszcze inna dziwna sprawa: w/g organów ścigania nie było nic niezgodnego z prawem w gospodarowaniu, bagatela, prawie 12 milionami, nikt nie ma zarzutów, nikt nie został oskarżony, ani ukarany, to dlaczego trzeba to zwracać?

Czy może mi to ktoś wytłumaczyć?

Nie, nikt nie może wytłumaczyć, bo Twoja wypowiedź świadczy,że sam wiesz wszystko najlepiej.

Nie, nikt nie może wytłumaczyć, bo Twoja wypowiedź świadczy,że sam wiesz wszystko najlepiej.

rozwiń
Avatar
Gość / 13 maja 2014 o 19:38
0

Dobrze ktoś tu pisał żeby pogonić tych nauczycieli z władz miasta, bo ta sitwa nas wykończy.
 

Cała ta ekipa, co "nie potrafi" czytać ze zrozumieniem i liczyć do 10, to członkowie PO. Więcej niż członkowie, to aktyw i czołówka. A za te przekręty, za naciąganie, za "omyłki" /np. zamiast 300zł na wypłatę - 3000zł/ - za "karę" awansują. Lublin, Warszawa, Bruksela... to miejsca zsyłki, pokuty za nadużycia finansowe.

I jeszcze inna dziwna sprawa: w/g organów ścigania nie było nic niezgodnego z prawem w gospodarowaniu, bagatela, prawie 12 milionami, nikt nie ma zarzutów, nikt nie został oskarżony, ani ukarany, to dlaczego trzeba to zwracać?

Czy może mi to ktoś wytłumaczyć?

Cała ta ekipa, co "nie potrafi" czytać ze zrozumieniem i liczyć do 10, to członkowie PO. Więcej niż członkowie, to aktyw i czołówka. A za te przekręty, za naciąganie, za "omyłki" /np. zamiast 300zł na wypłatę - 3000zł/ - za "karę" awansują. Lublin, Warszawa, Bruksela... to miejsca zsyłki, pokuty za nadużycia finansowe.

I jeszcze inna dziwna sprawa: w/g organów ścigania nie było nic niezgodnego z prawem w gospodarowaniu, bagatela, prawie 12 milionami, nikt nie ma zarzutów, nikt nie został oskarżony, ani ukarany, to dla... rozwiń

Avatar
Gość / 13 maja 2014 o 18:35
0

Jeden z dyrektorów awansował na stanowisko zastępcy burmistrza.

Nie może tak być w tym dzikim kraju !!!   Tusk musi odejść !!!

Avatar
IGOR / 28 maja 2014 o 08:40
0

dziwne że władze nie starają się dochodzić swoich racji w sądach, jak inne samorządy - tylko oddają kasę. Może inna kontrola wykazałaby jeszcze inne ......KWOTY !!!! może Kraśnik stać na oddawanie pieniędzy .....  i  LAMENTY WŁADZY, kosztem nauczycieli..... i Chyba burmistrzom nie zależy na rozłożeniu spłaty a raczej na zbijaniu monopolu - głosów wyborców - tacy  są , nic nie mogą, nic nie zrobią, zadnej decyzji nie podajmą Ale Kraśnik "uleczą"  - chyba z pieniędzy. - bierna władza.....!!!!!! o fujjjjjj ! Łatwe wytłumaczenie dla wyborców - nicnierobienia.... już cała kadencja przeszła koło nosa....i nic...!!!! LAMENT !

dziwne że władze nie starają się dochodzić swoich racji w sądach, jak inne samorządy - tylko oddają kasę. Może inna kontrola wykazałaby jeszcze inne ......KWOTY !!!! może Kraśnik stać na oddawanie pieniędzy .....  i  LAMENTY WŁADZY, kosztem nauczycieli..... i Chyba burmistrzom nie zależy na rozłożeniu spłaty a raczej na zbijaniu monopolu - głosów wyborców - tacy  są , nic nie mogą, nic nie zrobią, zadnej decyzji nie podajmą Ale Kraśnik "uleczą"  - chyba z pieniędzy. - bierna władza.....!!!!!! o fujjjjjj ! Łatwe wytłuma... rozwiń

Avatar
Gość / 18 maja 2014 o 16:45
0

a może te subwencje to był kredyt!!! dlatego teraz trzeba oddawać

A to bardzo ciekawy sposób na rozmycie cwaniactwa politycznego i elementarnego braku uczciwości, bo: kredytobiorca nie zgłaszał chęci wzięcia kredytu, a kredytodawca nie wiedział, że z jego kieszeni znikają miliony, nie zgodził sie na to - po prostu go okradziono!

I to jest w POrządku?

Wszyscy zamieszani w ten proceder POnieśli konsekwencje: AWANSOWALI ! Zarobili i nadal dużo zarabiają. Spłacać mają starcy, chorzy, ludzie na zasiłkach, dzieci.

To nam zafundowała Platforma Obywatelska, wynalazczyni Budżetu Obywatelskiego. Pewnie na otarcie łez...

A to bardzo ciekawy sposób na rozmycie cwaniactwa politycznego i elementarnego braku uczciwości, bo: kredytobiorca nie zgłaszał chęci wzięcia kredytu, a kredytodawca nie wiedział, że z jego kieszeni znikają miliony, nie zgodził sie na to - po prostu go okradziono!

I to jest w POrządku?

Wszyscy zamieszani w ten proceder POnieśli konsekwencje: AWANSOWALI ! Zarobili i nadal dużo zarabiają. Spłacać mają starcy, chorzy, ludzie na zasiłkach, dzieci.

To nam zafundowała Platforma Obywatelska, wynalazczyni Budżet... rozwiń

Avatar
kraśniczanin / 18 maja 2014 o 15:29
0

a może te subwencje to był kredyt!!! dlatego teraz trzeba oddawać

Avatar
niczyjdziałacz / 15 maja 2014 o 15:04
0

Wniosek z tego, że działacze PO /bo to oni są na stanowiskach/, dostali wytyczne, jak naciągnąć budżet tak, by nie ponosić za to konsekwencji prawnych i finansowych, a wymiar sprawiedliwości dostał wytyczne, by się nie czepiać.

Czy mam rację?

Działacze PO ponieśli jedynie konsekwencje służbowe: awansowali.

Obywatele poniosą konsekwencje finansowe: spłacą nie swoje długi.

Jak nazywa się tego, kto wyciąga łapy po pieniądze, które mu się nie należą? Jak nazywa się tego, kto nie spłaca swoich długów?

Jak z tym skończyć? Nie głosować na złodziei!

A były dyrektor 3, były zastępca burmistrza to czyj działacz? To się PO ucieszy z takiego członka.

"Jak nazywa się tego, kto wyciąga łapy po pieniądze, które mu się nie należą? Jak nazywa się tego, kto nie spłaca swoich długów?

Jak z tym skończyć? Nie głosować na złodziei!"

A były dyrektor 3, były zastępca burmistrza to czyj działacz? To się PO ucieszy z takiego członka.

"Jak nazywa się tego, kto wyciąga łapy po pieniądze, które mu się nie należą? Jak nazywa się tego, kto nie spłaca swoich długów?

Jak z tym skończyć? Nie głosować na złodziei!"

rozwiń
Avatar
Gość / 15 maja 2014 o 11:44
0

Wniosek z tego, że działacze PO /bo to oni są na stanowiskach/, dostali wytyczne, jak naciągnąć budżet tak, by nie ponosić za to konsekwencji prawnych i finansowych, a wymiar sprawiedliwości dostał wytyczne, by się nie czepiać.

Czy mam rację?

Działacze PO ponieśli jedynie konsekwencje służbowe: awansowali.

Obywatele poniosą konsekwencje finansowe: spłacą nie swoje długi.

Jak nazywa się tego, kto wyciąga łapy po pieniądze, które mu się nie należą? Jak nazywa się tego, kto nie spłaca swoich długów?

Jak z tym skończyć? Nie głosować na złodziei!

Wniosek z tego, że działacze PO /bo to oni są na stanowiskach/, dostali wytyczne, jak naciągnąć budżet tak, by nie ponosić za to konsekwencji prawnych i finansowych, a wymiar sprawiedliwości dostał wytyczne, by się nie czepiać.

Czy mam rację?

Działacze PO ponieśli jedynie konsekwencje służbowe: awansowali.

Obywatele poniosą konsekwencje finansowe: spłacą nie swoje długi.

Jak nazywa się tego, kto wyciąga łapy po pieniądze, które mu się nie należą? Jak nazywa się tego, kto nie spłaca swoich długów?

Jak z t... rozwiń

Avatar
Gość / 14 maja 2014 o 23:00
0

 Afera w sądeckiej oświacie: są nowe wątki
Błędy w wyliczaniu subwencji oświatowej mogą kosztować Nowy Sącz ponad 4,5 mln złotych. Taką kwotę miasto będzie musiało najprawdopodobniej zwrócić. Sprawa dotyczy kilku szkół specjalnych, w których w roku 2010 i 2011 zawyżano liczbę uczniów.

Zarzut wyłudzenia usłyszał już dyrektor jednej ze szkół. Jak dowiedziało się Radio Kraków, ten sam dyrektor został w 2011 roku zwolniony z pracy ale wygrał sprawę przed sądem i wrócił na stanowisko.

Prezydent Nowego Sącza Ryszard Nowak zapowiedział, sprawdzenie kto i w jaki sposób nadzorował finanse szkół.
Przypomnijmy, jak dowiedziało się Radio Kraków, w kilku przypadkach pobierano też zwiększone stawki na uczniów niepełnosprawnych, choć uczniowie wpisywani do dokumentów nie mieli orzeczeń o niepełnosprawności. Wysokość bezprawnie pobranych kwot wyliczono podczas kontroli Izby Skarbowej. Doniesienie do prokuratury w tej sprawie złożył też prezydent miasta Ryszard Nowak. Jego zdaniem w części przypadków można mówić o błędach, ale pozostałe były najprawdopodobniej celowym działaniem. - Jeśli zarzuty się potwierdzą, urzędnicy odpowiedzialni za nadzór nad szkołami poniosą konsekwencje – zapowiada prezydent Nowak.

Postępowanie w tej sprawie prowadzi prokuratura rejonowa w Gorlicach. Jak dowiedziało się Radio Kraków, zarzuty wyłudzenia lub celowego wprowadzenia w błąd usłyszeć może kilka osób.
Prowadząca śledztwo w tej sprawie prokuratura w Gorlicach nie wyklucza postawienia kolejnych zarzutów


Nawet gdyby w Kraśniku próbowano postawić podobne zarzuty, to skończyłoby się tak samo jak w Nowym Sączu.

 Afera oświatowa: umorzenie śledztwa nie kończy sprawy?
Umorzenie sprawy nieprawidłowości przy naliczaniu subwencji oświatowej dla Nowego Sącza nie oznacza, że miasto nie będzie musiało zwrócić ok. 4,5 mln zł do ministerstwa oświaty. Urząd Kontroli Skarbowej zakwestionował sposób, w jaki wyliczano subwencję w trzech szkołach. Jednak zdaniem prokuratury w Gorlicach nie doszło w tym przypadku do przestępstwa.
Jak uznali prokuratorzy z Gorlic, w tej sprawie można mówić o pewnych nieprawidłowościach w księgowaniu kwot i nadzorze nad finansami szkół, ale nie doszło do złamania prawa. Stąd decyzja o umorzeniu śledztwa. Prokuratura wycofała też zarzut wyłudzenia subwencji, jaki wcześniej usłyszał dyrektor jednej ze szkół.

Niestety ryzyko, że miasto będzie musiało zwrócić zakwestionowane pieniądze, jest ciągle aktualne. Ministerstwo Oświaty i Ministerstwo finansów odpowiada jedynie, że sprawa jest ciągle badana i na razie nie ma ostatecznej decyzji.

Prezydent Nowego Sącza Ryszard Nowak zapowiada natomiast, że jego zdaniem wszystko jest skutkiem nieprecyzyjnego prawa i miasto nie zamierza zwracać ponad 4,5 mln zł subwencji, która budzi zastrzeżenia. Jak dodaje, jeśli będzie trzeba, sprawa trafi do sądu
rozwiń
Avatar
Gość / 14 maja 2014 o 17:19
0

Nie, nikt nie może wytłumaczyć, bo Twoja wypowiedź świadczy,że sam wiesz wszystko najlepiej.

Na jakiej podstawie tak sądzisz? Co pozwala na przypuszczenia, że cokolwiek wiem na ten temat? Wiem tylko tyle, co było podane do publicznej wiadomości, czyli NIC. A od bezradnych/radnych, od władz miasta wreszcie należy mi się wyjaśnienie: dlaczego ja mam spłacać jakieś wyimaginowane/wyłudzone pieniądze, skoro organa ścigania nie widzą w tym procederze żadnego przestępstwa? Co zwracać i dlaczego? Jeżeli ktoś żył ponad stan, wydawał to, co do niego nie należało, to niech sam za to płaci.

Zmuszanie społeczeństwa do spłaty, a więc pośrednio obwinianie każdego mieszkańca o coś, na co nie miał wpływu, w czym nie uczestniczył, jest powrotem do zasady zbiorowej odpowiedzialności - jak za najgorszych komunistycznych czasów. Ja, jako obywatel tego miasta mam prawo wiedzieć i domagam sie tego.

Dlaczego radni nie informują o tym wyborców? Przecież mają dostęp do internetu!

Oraz do ponad 2tys. zł co miesiąc bez podatku!

Na jakiej podstawie tak sądzisz? Co pozwala na przypuszczenia, że cokolwiek wiem na ten temat? Wiem tylko tyle, co było podane do publicznej wiadomości, czyli NIC. A od bezradnych/radnych, od władz miasta wreszcie należy mi się wyjaśnienie: dlaczego ja mam spłacać jakieś wyimaginowane/wyłudzone pieniądze, skoro organa ścigania nie widzą w tym procederze żadnego przestępstwa? Co zwracać i dlaczego? Jeżeli ktoś żył ponad stan, wydawał to, co do niego nie należało, to niech sam za to płaci.

Zmuszanie społeczeństwa do spł... rozwiń

Avatar
gość / 14 maja 2014 o 09:20
0

Cała ta ekipa, co "nie potrafi" czytać ze zrozumieniem i liczyć do 10, to członkowie PO. Więcej niż członkowie, to aktyw i czołówka. A za te przekręty, za naciąganie, za "omyłki" /np. zamiast 300zł na wypłatę - 3000zł/ - za "karę" awansują. Lublin, Warszawa, Bruksela... to miejsca zsyłki, pokuty za nadużycia finansowe.

I jeszcze inna dziwna sprawa: w/g organów ścigania nie było nic niezgodnego z prawem w gospodarowaniu, bagatela, prawie 12 milionami, nikt nie ma zarzutów, nikt nie został oskarżony, ani ukarany, to dlaczego trzeba to zwracać?

Czy może mi to ktoś wytłumaczyć?

Nie, nikt nie może wytłumaczyć, bo Twoja wypowiedź świadczy,że sam wiesz wszystko najlepiej.

Nie, nikt nie może wytłumaczyć, bo Twoja wypowiedź świadczy,że sam wiesz wszystko najlepiej.

rozwiń
Avatar
Gość / 13 maja 2014 o 19:38
0

Dobrze ktoś tu pisał żeby pogonić tych nauczycieli z władz miasta, bo ta sitwa nas wykończy.
 

Cała ta ekipa, co "nie potrafi" czytać ze zrozumieniem i liczyć do 10, to członkowie PO. Więcej niż członkowie, to aktyw i czołówka. A za te przekręty, za naciąganie, za "omyłki" /np. zamiast 300zł na wypłatę - 3000zł/ - za "karę" awansują. Lublin, Warszawa, Bruksela... to miejsca zsyłki, pokuty za nadużycia finansowe.

I jeszcze inna dziwna sprawa: w/g organów ścigania nie było nic niezgodnego z prawem w gospodarowaniu, bagatela, prawie 12 milionami, nikt nie ma zarzutów, nikt nie został oskarżony, ani ukarany, to dlaczego trzeba to zwracać?

Czy może mi to ktoś wytłumaczyć?

Cała ta ekipa, co "nie potrafi" czytać ze zrozumieniem i liczyć do 10, to członkowie PO. Więcej niż członkowie, to aktyw i czołówka. A za te przekręty, za naciąganie, za "omyłki" /np. zamiast 300zł na wypłatę - 3000zł/ - za "karę" awansują. Lublin, Warszawa, Bruksela... to miejsca zsyłki, pokuty za nadużycia finansowe.

I jeszcze inna dziwna sprawa: w/g organów ścigania nie było nic niezgodnego z prawem w gospodarowaniu, bagatela, prawie 12 milionami, nikt nie ma zarzutów, nikt nie został oskarżony, ani ukarany, to dla... rozwiń

Avatar
Gość / 13 maja 2014 o 18:35
0

Jeden z dyrektorów awansował na stanowisko zastępcy burmistrza.

Nie może tak być w tym dzikim kraju !!!   Tusk musi odejść !!!

Zobacz wszystkie komentarze 75

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 0

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 20 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi 0 1

Janusz Kobyłka jedzie dookoła Polski dla chorej Bianki. W trasę wyruszył z Lubartowa 30 czerwca. Wczoraj był już Lubuskiem. Do domu wróci w połowie sierpnia

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"?
galeria
film

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"? 17 9

Przed Bramą Krakowską zaczęły się prace przy zabezpieczaniu studni odkrytej podczas wymiany nawierzchni pl. Łokietka. Betonowy krąg ma wzmocnić konstrukcję i umożliwić późniejsze zamontowanie „okna czasu”, przez które zajrzymy w 22-metrową otchłań. Już w czwartek możemy poznać szczegóły tej nowej atrakcji.

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony 11 7

Po wtorkowej blokadzie rolników, inspekcja weterynaryjna wstrzymała akcję wybijania świń w miejscowości Dawidy (gm. Jabłoń).

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018 1 0

Co Gdzie Kiedy. Można już kupić bilety na wydarzenia 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się 28 lipca.

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem 30 14

Z białego sera ciekła granatowa serwatka, obiecywane przez jadłospis masło leżało w magazynie, a na talerzach lądowała margaryna, zaś żółty ser wcale nie był serem. Na takie ciekawostki natknęli się kontrolerzy w firmach dostarczających posiłki m.in. do szkół, przedszkoli, żłobków oraz szpitala.

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1 7 0

Wisła Puławy wygrała w środę z Chełmianką 2:1. W sobotę podopieczni Jacka Magnuszewskiego zagrają w Kozienicach z tamtejszą Energią. Mecz rozpocznie się o godz. 11

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku 19 4

Emperia, czyli właściciel ogólnopolskiej sieci supermarketów Stokrotka, nie musi płacić około 200 milionów złotych podatku – uznał we wtorek Wojewódzki Sądu Administracyjny w Warszawie i uchylił decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki?

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki? 3 0

Piłkarze ze Świdnika mają za sobą mecz kontrolny z kolejnym mocnym rywalem. W sobotę przegrali z Radomiakiem 0:2, a w środę zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej
9 września 2018, 19:00

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej 3 0

Co Gdzie Kiedy. 9 września o godz. 19 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi legenda polskiej sceny muzycznej - Urszula Dudziak. Artystka wystąpi z koncertem pt. Wyśpiewam wam więcej.

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia]
galeria

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia] 14 3

Karolina Wojtiuk, która została pierwszą wicemiss Lubelszczyzny 2018, będzie reprezentować nasze województwo podczas gali finałowej Miss Polski 2018. Impreza odbędzie się w grudniu w Krynicy Zdroju.

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny 0 1

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny. Władze miasta udzieliły już pozwolenia na budowę.

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy 20 0

3 lipca w Kocku (pow. lubartowski) zaginęła Maria Krystyna Nowicka.

Wyprzedzał ciągnik z dwoma przyczepami. Wtedy traktorzysta zaczął skręcać

Wyprzedzał ciągnik z dwoma przyczepami. Wtedy traktorzysta zaczął skręcać 16 2

We wtorek wieczorem w miejscowości Podhorce (pow. tomaszowski) ciągnik rolniczy zderzył się z motorowerem.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.