Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

4 września 2008 r.
8:49
Edytuj ten wpis

Dziś 10 dzień protestu sadowników

0 14 A A

W konflikcie sadownicy-przetwórcy w powiecie opolskim wczoraj do kontrataku przystąpiła firma Appol.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Na bramie zakładu w Opolu Lubelskim pojawiło się ogłoszenie a w nim groźba, że jeśli blokada firmy nie zostanie przerwana, to od każdego z protestujących zakład będzie domagał się rekompensaty. Jest też informacja o śledztwie toczącym się w kwestii blokady.

- Prowadzimy dochodzenie w sprawie zmuszania do określonego zachowania - potwierdza Jerzy Strawa, rzecznik komendanta policji w Opolu. - Straszą nas prokuratorem za to, że ich utrzymujemy - komentują zbulwersowani rolnicy.

Protest sadowników blokujących przetwórnie w Opolu i Zagłobie trwa już 10 dzień. Plantatorzy mają dość za niskich, ich zdaniem, cen skupu jabłek przemysłowych. Żądają, aby zakłady przetwórcze za kilogram spadów zapłaciły im minimum 35 groszy. Na razie dostają 14. Sadownicy zapowiadają, że protestować będą do skutku.

Tymczasem w Opolu i Zagłobie pojawił się wczoraj Wojciech Olejniczak (SLD), były minister rolnictwa. To już szósty parlamentarzysta, który w ostatnich dniach postanowił spotkać się z rolnikami.

- Będziemy rozmawiać z ministrem rolnictwa. Musimy wymóc na nim większą aktywność. To nie jest tak, że zakłady przetwórcze nie są zależne od Unii Europejskiej i polskiego rządu. Są różne instrumenty, które należy uruchomić - mówił do trzydziestu sadowników Olejniczak. Jakie instrumenty tego już nie zdążył opowiedzieć. Jego wizyta w Opolu trwała kwadrans.

- Przyjeżdżają i mówią: "chłopi, jesteśmy z wami”. Ale o konkretach już nie mówią i odjeżdżają - podsumowuje efekty wizyt Sławomir Brzusek, sadownik z Moniak.

Komentarze 14

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
świadom / 8 września 2008 o 16:23
0
sts napisał:
też znależiście sobie temat! podstawowe pytanie jest takie: zcy którakolweik ekipa rządząca zropbiła cokolwiek dla producentów owoców? Nie robiła zadna nic! Przypominają sobie o nas tylko w okresie wyborów. Jak sami sobie nie wywalczymy cen i szacunku, to nikt nam tego nie zafunduje!
pierniczycie o SLD, PSL i innych zamiast się zotrganizować i wymusić na odbiorcach owoców i rządzie konkretnych działań! Przecież 90% producentów w tej chwili olewa ten protest i posłusznie odwozi jabłka na skupy po głodowych stawkach! Dla mnie obojętnie kto, z jakiejkolwiek partii, jesli tylko będzie nam mógł pomóc ( a szczególnie z partii opozycyjnych) powinien być traktowany powaznie.Bo zmiany trzeba wymóc naciskiem, na odbiorców i rząd, a tu jest wielka rola opozycji bo nikt nie lubi być krytykowanym.


Jesteś w błędzie twierdząc,że jest Ci obojętne kto rządzi. Przypomnę,że w polskim parlamencie są podziały przebiegające nie pionowo lecz poziomo. Co to znaczy, ano nic więcej tylko tyle,że w jednym obozie są ze sobą posłowie od lewa do prawa. Jak się to ma w praktyce otóż z ekipy Krauzego są i w psl.sld,pis,po w głosowaniach tak głosują by korzyści odnosił kartel Krauzego. Swoich ma np Kulczyk on nawet tego nie ukrywał nie ważne która partia wygrywa,ważne byle swój. Zapomniałeś o kupczeniu ustawami?. Pytanie jest tylko takie kto zbudował ten układ ludzie z jakiej formacji, i gdzie jest ich najwięcej. Po takiej analizie sam stwierdzisz,że w żadnym wypadku nie ludzie z psl-oni z każdym kwestia za ile. Ich elektorat brany na festynach pod włos pompatycznymi wzniosłymi hasłami patriotyczno-klerykalnymi. Tam też i sld powsadzali ludzi specsłużb i rządzą dokonując niekiedy desantów przemyślanych do innych partii. W ten sposób zawsze rządzą ci sami. Wiadomo do rządzenia i do utrzymania władzy potrzebna jest kasa dlatego
firmy swoje robiły przy pomocy polityków lewą kasę wyciągając nam praktycznie bezczelnie z kieszeni. Dlatego jest silny związek biznesu i polityki.
Bez tego związku nie przetrwaliby ani jedni ani drudzy. Twoje stanowisko jest bardzo na rękę ekipom rządzącym by niepodzielnie królować nad folwarkiem. Tak też jest w opolu przykład powiązań biznesowych pana skokowskiego z kąpieliskiem. Ale to tylko mały szczególik jego i ich powiązań.
Czy ważne jest z jakiej partii wystawiony jest nas pan dariusz, czy po,czy małej ojczyzny. Nie nie ma to wielkiego znaczenia, chyba tylko na szanse list le4piej lub gorzej opłacanych głosów wyborczych. On bez względu na formalną przynależność będzie trzymał z układem i układ chronił.
Dopóki on będzie administrował dopóty będzie to samo bagno, a majątek topniał niczym kwietniowy śnieg.


Jesteś w błędzie twierdząc,że jest Ci obojętne kto rządzi. Przypomnę,że w polskim parlamencie są podziały przebiegające nie pionowo lecz poziomo. Co to znaczy, ano nic więcej tylko tyle,że w jednym obozie są ze sobą posłowie od lewa do prawa. Jak się to ma w praktyce otóż z ekipy Krauzego są i w psl.sld,pis,po w głosowaniach tak głosują by korzyści odnosił kartel Krauzego. Swoich ma np Kulczyk on nawet tego nie ukrywał nie ważne która partia wygrywa,ważne byle swój. Zapomniałeś o kupczeniu ustawami?. Pytanie jest ... rozwiń
Avatar
sts / 8 września 2008 o 15:29
0
też znależiście sobie temat! podstawowe pytanie jest takie: zcy którakolweik ekipa rządząca zropbiła cokolwiek dla producentów owoców? Nie robiła zadna nic! Przypominają sobie o nas tylko w okresie wyborów. Jak sami sobie nie wywalczymy cen i szacunku, to nikt nam tego nie zafunduje!
pierniczycie o SLD, PSL i innych zamiast się zotrganizować i wymusić na odbiorcach owoców i rządzie konkretnych działań! Przecież 90% producentów w tej chwili olewa ten protest i posłusznie odwozi jabłka na skupy po głodowych stawkach! Dla mnie obojętnie kto, z jakiejkolwiek partii, jesli tylko będzie nam mógł pomóc ( a szczególnie z partii opozycyjnych) powinien być traktowany powaznie.Bo zmiany trzeba wymóc naciskiem, na odbiorców i rząd, a tu jest wielka rola opozycji bo nikt nie lubi być krytykowanym.
też znależiście sobie temat! podstawowe pytanie jest takie: zcy którakolweik ekipa rządząca zropbiła cokolwiek dla producentów owoców? Nie robiła zadna nic! Przypominają sobie o nas tylko w okresie wyborów. Jak sami sobie nie wywalczymy cen i szacunku, to nikt nam tego nie zafunduje!
pierniczycie o SLD, PSL i innych zamiast się zotrganizować i wymusić na odbiorcach owoców i rządzie konkretnych działań! Przecież 90% producentów w tej chwili olewa ten protest i posłusznie odwozi jabłka na skupy po głodowych stawkach! ... rozwiń
Avatar
Gość / 7 września 2008 o 23:15
0
Nie jesteś ani rozsądny, ani zbyt spostrzegawczy. W żadnej mojej wypowiedzi nie znajdziesz sentymentu do PRL. Wręcz mi wstyd, że musiałem żyć w takim państwie jak tamto.
Jeżeli chodzi o eksport mięsa do Rosji, to embargo tylko wyszło naszym zakładom mięsnym na dobre ( poczytaj sobie branżowe pisma ). Bez problemu znaleźli nowe, lepsze rynki zbytu w zachodniej Europie. I wysyłamy tam kilka x więcej mięsa niż do Rosji.
Kwas miał b.d. kontakty ze wschodem. Ilekroć tam pojechał schlał się jak świnia. Najpierw w bodajże 1996 podczas wizyty na Białorusi pijany próbował wejść do swojej limuzyny przez bagażnik. W 1999 toku znieważył pamięć zamordowanych przez Sowietów polskich bohaterów, przewracając się po pijanemu na ich grobach w Charkowie. Wreszcie w tamtym roku wybrał się do Kijowa i na jednym z tamtejszych uniwersytetów wygłosił wykład po pijanemu. Zresztą przykładów takiego zachowania Olka Kwaso-żłopa było więcej. A na koniec, przy okazji 60 rocznicy zakończenia II wojny św. Putin postawił go w dziewiątym rzędzie. I to są jego osiągnięcia w kontaktach ze wschodem. Więc proszę nie ośmieszaj się!!!
Przez ciebie przemawiają emocje i nie trafiają do ciebie żadne argumenty. Na poparcie swoich tez też nie masz żadnych racji. Bo co to jest za argument, ze Kaczor kompromituje się każdego dnia swojej prezydentury. Pewnie popełnia błędy, ale nie ma ludzi nieomylnych.
I na koniec parę słów o twoim idolu, twoim bóstwie, złotym cielcu - W. Olejniczaku - któremu oddajesz hołd. Po I jest politykiem, którego działania lub zaniechania rzutują na sytuację w Polsce. Jest członkiem formacji, która odpowiada także za kształt obecnej Polski. Był w rządzie Miller i Belki i nic dla poprawy sytuacji polskiej wsi nie zrobił ( choćby jego resort "wynegocjował" dla Polski kwoty mleczne 2xniższe niż mała Dania).
Po II jeżeli chodzi o afery to Olejarski będąc jeszcze na studiach zaczął robić przekręty. Był przewodniczącym parlamentu studenckiego SGGW i jako jedyny w historii nie otrzymał absolutorium za swoją działalność. Aktywnie udzielał się też w Związku Młodzieży Wiejskiej. Tak mu dobrze szło, że udało mu się wy haczyć z organizacji kasę na nowe mieszkanie i kupił je jeszcze będąc studentem ( pisał o tym w tamtym roku bodajże Newsweek ).
Nie chodzę na wybory, nie głosuję szkoda mi czasu na takie rzeczy. Zostawiam to takim podnieconym osobnikom z rumieńcem na twarzy jak ty.
Nie jesteś ani rozsądny, ani zbyt spostrzegawczy. W żadnej mojej wypowiedzi nie znajdziesz sentymentu do PRL. Wręcz mi wstyd, że musiałem żyć w takim państwie jak tamto.
Jeżeli chodzi o eksport mięsa do Rosji, to embargo tylko wyszło naszym zakładom mięsnym na dobre ( poczytaj sobie branżowe pisma ). Bez problemu znaleźli nowe, lepsze rynki zbytu w zachodniej Europie. I wysyłamy tam kilka x więcej mięsa niż do Rosji.
Kwas miał b.d. kontakty ze wschodem. Ilekroć tam po... rozwiń
Avatar
Rozsądny / 7 września 2008 o 20:45
0
Gość napisał:
Tzw. III RP trwa 19 lat i twoi lewacy, postkomuchy sprawowali rządy przez wiekszą część tego okresu. W tym pijaczyna Kwas przez 10 lat znieważał urząd prezydenta. I co zrobili dla polskiego rolnika. Nic, kompletne zero! Położony przemysł rolno-przetwórczy, drastyczny spadek opłacalności produkcji rolnej ( na polskim chłopie dorabiają sie tylko posrednicy, w tym wiele firm nomenklaturowych), 1/4 wysokości dopłat ue dla rolników polskich, względem rolników w Europie zachodnie, itp itd.
W jednym się mogę zgodzić, państwo powinno w tak dramatycznej sytuacji interweniować, jednak państwu polskiemu "wyrwano zęby", osłabiając jego znaczenie w wielu obszarach życia społecznego. Tu też się klaniają twoi lewacy i nierządy. Resztę załatwiają dyrektywy ue, w Polsce zaostrzane jescze przez rodzimych europederastów ( czyt. euroentuzjastów).
I mamy taki efekt, jaki mamy. Co widać już od miesiąca pod Apolem i Olejniczak jest ostatnią osobą, która tam się powinna pojawić.


To, z kim się identyfikujesz? Bo chyba głosujesz?
Ton twojej wypowiedzi sugeruje, że tęsknisz do PRL-u. Kwaśniewski skompromitował się w czasie ostatniej kampanii wyborczej. Ale czy Kaczor nie robi tego każdego dnia swojej prezydentury? Jego obecność w Gruzji zapewne zwiększy eksport mięsa do Rosji:)))) Kwaśniewski akurat w kontaktach ze Wschodem był dobry. Uważam, że jeżeli chodzi o rynki wschodnie nie będzie lepszego. Właśnie, jeżeli chodzi o rolników powinniśmy szczególnie dbać o nasze kontakty z e wschodnim sąsiadem a nie prowokować do pokazania, co nam mogą zrobić...
Kto jest odpowiednią osobą, chyba jedynie TY. Bo nie Leper, Kalinowski, czy ten handlarz ludźmi i stanowiskami w rządzie PIS Wszyscy byli zamieszani w afery.
Powiedz czy słyszałeś o jakiejś aferze związanej z Olejniczakiem. Co masz konkretnie do jego osoby, oprócz oczywiście tego, że tak jak wielu innych ludzi chce państwa socjalnego i zdarzyło mu się kierować partią lewicową?


To, z kim się identyfikujesz? Bo chyba głosujesz?
Ton twojej wypowiedzi sugeruje, że tęsknisz do PRL-u. Kwaśniewski skompromitował się w czasie ostatniej kampanii wyborczej. Ale czy Kaczor nie robi tego każdego dnia swojej prezydentury? Jego obecność w Gruzji zapewne zwiększy eksport mięsa do Rosji:)))) Kwaśniewski akurat w kontaktach ze Wschodem był dobry. Uważam, że jeżeli chodzi o rynki wschodnie nie będzie lepszego. Właśnie, jeżeli chodzi o rolników powinniśmy szczególnie dbać o nasze kontakty z e wschod... rozwiń
Avatar
Gość / 7 września 2008 o 17:22
0
Rozsądny napisał:
Nie, nie mam oczu zaślepionych czerwienią. Mam natomiast poglądy lewicowe. Jestem za państwem socjalnym, czyli takim w którym w dramatycznej sytuacji np. producentów jabłek państwo działa a nie przygląda się i mówi, że nic nie może zrobić. "Niewidzialna ręka rynku" nie załatwi spraw zwykłych ludzi; w tym przypadku sadowników

Tzw. III RP trwa 19 lat i twoi lewacy, postkomuchy sprawowali rządy przez wiekszą część tego okresu. W tym pijaczyna Kwas przez 10 lat znieważał urząd prezydenta. I co zrobili dla polskiego rolnika. Nic, kompletne zero! Położony przemysł rolno-przetwórczy, drastyczny spadek opłacalności produkcji rolnej ( na polskim chłopie dorabiają sie tylko posrednicy, w tym wiele firm nomenklaturowych), 1/4 wysokości dopłat ue dla rolników polskich, względem rolników w Europie zachodnie, itp itd.
W jednym się mogę zgodzić, państwo powinno w tak dramatycznej sytuacji interweniować, jednak państwu polskiemu "wyrwano zęby", osłabiając jego znaczenie w wielu obszarach życia społecznego. Tu też się klaniają twoi lewacy i nierządy. Resztę załatwiają dyrektywy ue, w Polsce zaostrzane jescze przez rodzimych europederastów ( czyt. euroentuzjastów).
I mamy taki efekt, jaki mamy. Co widać już od miesiąca pod Apolem i Olejniczak jest ostatnią osobą, która tam się powinna pojawić.

Tzw. III RP trwa 19 lat i twoi lewacy, postkomuchy sprawowali rządy przez wiekszą część tego okresu. W tym pijaczyna Kwas przez 10 lat znieważał urząd prezydenta. I co zrobili dla polskiego rolnika. Nic, kompletne zero! Położony przemysł rolno-przetwórczy, drastyczny spadek opłacalności produkcji rolnej ( na polskim chłopie dorabiają sie tylko posrednicy, w tym wiele firm nomenklaturowych), 1/4 wysokości dopłat ue dla rolników polskich, względem rolników w Europie zachodnie, itp itd.
W jednym się mogę zgodzić,... rozwiń
Avatar
Rozsądny / 7 września 2008 o 15:24
0
Gość napisał:
Zadny tam rozsądny, zwykły zmiękczacz mózgu.
Do tego inkrustowany na wszelką argumentację.
Oczy zaślepione czerwienią, przypadek nieuleczalny. Szkoda na takiego czsu.



Nie, nie mam oczu zaślepionych czerwienią. Mam natomiast poglądy lewicowe. Jestem za państwem socjalnym, czyli takim w którym w dramatycznej sytuacji np. producentów jabłek państwo działa a nie przygląda się i mówi, że nic nie może zrobić. "Niewidzialna ręka rynku" nie załatwi spraw zwykłych ludzi; w tym przypadku sadowników



Nie, nie mam oczu zaślepionych czerwienią. Mam natomiast poglądy lewicowe. Jestem za państwem socjalnym, czyli takim w którym w dramatycznej sytuacji np. producentów jabłek państwo działa a nie przygląda się i mówi, że nic nie może zrobić. "Niewidzialna ręka rynku" nie załatwi spraw zwykłych ludzi; w tym przypadku sadowników rozwiń
Avatar
Gość / 6 września 2008 o 23:27
0
Zadny tam rozsądny, zwykły zmiękczacz mózgu.
Do tego inkrustowany na wszelką argumentację.
Oczy zaślepione czerwienią, przypadek nieuleczalny. Szkoda na takiego czsu.
Avatar
Rozsądny / 6 września 2008 o 20:20
0
Gość napisał:
Ten ku*** Olejniczak ( SLD )to po prostu wstydu nie ma !!!! Kto jak nie postkomunistyczna mafia, której jest członkiem doprowadziła do upadku polski przemysł rolno-przetwórczy? Kto się uwłaszczył na tych zakładach? Kto je przejmował za bezcen? Co sie nie dało rozgrabić ( ukraść ) sprzedali zagranicznym koncernom. Dziwię się, że rolnicy cierpliwie go słuchali, zamiast natłuc chamowi po mordzie.
Popieram protest sadowników. Niech protestują do skutku, a jak nic nie uda sie wywalczyć, to przynajmniej doprowadzą do bankructwa te złodziejskie firmy, które żerują na polskim rolniku.


Skąd w Tobie tyle jadu? Czyżbyś przed chwilą słuchał Rydzyka? Zapewne takim jak on składasz pokłony. Olejniczak jak dotąd był najlepszym ministrem rolnictwa. Jest ze wsi i ją rozumie. Wczoraj to on w Sejmie walczył o naszych sadowników. Pewnie wolałbyś, aby był to ktoś z PIS-u, ale kto tam się zajmuje dolą chłopa. Księża w niedziele przeczytali list i zaraz zapełnili sobie kiesy. A Ty popracuj trochę fizycznie to Ci ta agresja zejdzie;)))


Skąd w Tobie tyle jadu? Czyżbyś przed chwilą słuchał Rydzyka? Zapewne takim jak on składasz pokłony. Olejniczak jak dotąd był najlepszym ministrem rolnictwa. Jest ze wsi i ją rozumie. Wczoraj to on w Sejmie walczył o naszych sadowników. Pewnie wolałbyś, aby był to ktoś z PIS-u, ale kto tam się zajmuje dolą chłopa. Księża w niedziele przeczytali list i zaraz zapełnili sobie kiesy. A Ty popracuj trochę fizycznie to Ci ta agresja zejdzie;))) rozwiń
Avatar
Gość / 6 września 2008 o 17:00
0
Ten ku*** Olejniczak ( SLD )to po prostu wstydu nie ma !!!! Kto jak nie postkomunistyczna mafia, której jest członkiem doprowadziła do upadku polski przemysł rolno-przetwórczy? Kto się uwłaszczył na tych zakładach? Kto je przejmował za bezcen? Co sie nie dało rozgrabić ( ukraść ) sprzedali zagranicznym koncernom. Dziwię się, że rolnicy cierpliwie go słuchali, zamiast natłuc chamowi po mordzie.
Popieram protest sadowników. Niech protestują do skutku, a jak nic nie uda sie wywalczyć, to przynajmniej doprowadzą do bankructwa te złodziejskie firmy, które żerują na polskim rolniku.
Ten ku*** Olejniczak ( SLD )to po prostu wstydu nie ma !!!! Kto jak nie postkomunistyczna mafia, której jest członkiem doprowadziła do upadku polski przemysł rolno-przetwórczy? Kto się uwłaszczył na tych zakładach? Kto je przejmował za bezcen? Co sie nie dało rozgrabić ( ukraść ) sprzedali zagranicznym koncernom. Dziwię się, że rolnicy cierpliwie go słuchali, zamiast natłuc chamowi po mordzie.
Popieram protest sadowników. Niech protestują do skutku, a jak nic nie uda sie wywalczyć, to przynajmniej doprowadzą do bankruc... rozwiń
Avatar
Olaf / 5 września 2008 o 23:01
0
Resortem rolnictwa zawsze rządzi PSL. Obojętnie, w jakiej koalicji. Czy służy to polskim rolnikom? Gdyby mieli faktycznie pomysły na modernizacje rolnictwa zapewne zajęliby się wdrożeniem ich w życie a nie tylko upychaniem swoich na stanowiska.
Ciekaw jestem, na kogo głosowali moi poprzednicy. Zapewne na PIS. Brawo! Ci rolnictwo mieli kompletnie w d.... . Podczas gdy oni przerzucali się teczkami ministerstwem rolnictwa rządził warchoł oczywiście przy pomocy uciekiniera z PSL-u Podkańskiego. A Ci już umieli się ustawić...
Avatar
świadom / 8 września 2008 o 16:23
0
sts napisał:
też znależiście sobie temat! podstawowe pytanie jest takie: zcy którakolweik ekipa rządząca zropbiła cokolwiek dla producentów owoców? Nie robiła zadna nic! Przypominają sobie o nas tylko w okresie wyborów. Jak sami sobie nie wywalczymy cen i szacunku, to nikt nam tego nie zafunduje!
pierniczycie o SLD, PSL i innych zamiast się zotrganizować i wymusić na odbiorcach owoców i rządzie konkretnych działań! Przecież 90% producentów w tej chwili olewa ten protest i posłusznie odwozi jabłka na skupy po głodowych stawkach! Dla mnie obojętnie kto, z jakiejkolwiek partii, jesli tylko będzie nam mógł pomóc ( a szczególnie z partii opozycyjnych) powinien być traktowany powaznie.Bo zmiany trzeba wymóc naciskiem, na odbiorców i rząd, a tu jest wielka rola opozycji bo nikt nie lubi być krytykowanym.


Jesteś w błędzie twierdząc,że jest Ci obojętne kto rządzi. Przypomnę,że w polskim parlamencie są podziały przebiegające nie pionowo lecz poziomo. Co to znaczy, ano nic więcej tylko tyle,że w jednym obozie są ze sobą posłowie od lewa do prawa. Jak się to ma w praktyce otóż z ekipy Krauzego są i w psl.sld,pis,po w głosowaniach tak głosują by korzyści odnosił kartel Krauzego. Swoich ma np Kulczyk on nawet tego nie ukrywał nie ważne która partia wygrywa,ważne byle swój. Zapomniałeś o kupczeniu ustawami?. Pytanie jest tylko takie kto zbudował ten układ ludzie z jakiej formacji, i gdzie jest ich najwięcej. Po takiej analizie sam stwierdzisz,że w żadnym wypadku nie ludzie z psl-oni z każdym kwestia za ile. Ich elektorat brany na festynach pod włos pompatycznymi wzniosłymi hasłami patriotyczno-klerykalnymi. Tam też i sld powsadzali ludzi specsłużb i rządzą dokonując niekiedy desantów przemyślanych do innych partii. W ten sposób zawsze rządzą ci sami. Wiadomo do rządzenia i do utrzymania władzy potrzebna jest kasa dlatego
firmy swoje robiły przy pomocy polityków lewą kasę wyciągając nam praktycznie bezczelnie z kieszeni. Dlatego jest silny związek biznesu i polityki.
Bez tego związku nie przetrwaliby ani jedni ani drudzy. Twoje stanowisko jest bardzo na rękę ekipom rządzącym by niepodzielnie królować nad folwarkiem. Tak też jest w opolu przykład powiązań biznesowych pana skokowskiego z kąpieliskiem. Ale to tylko mały szczególik jego i ich powiązań.
Czy ważne jest z jakiej partii wystawiony jest nas pan dariusz, czy po,czy małej ojczyzny. Nie nie ma to wielkiego znaczenia, chyba tylko na szanse list le4piej lub gorzej opłacanych głosów wyborczych. On bez względu na formalną przynależność będzie trzymał z układem i układ chronił.
Dopóki on będzie administrował dopóty będzie to samo bagno, a majątek topniał niczym kwietniowy śnieg.


Jesteś w błędzie twierdząc,że jest Ci obojętne kto rządzi. Przypomnę,że w polskim parlamencie są podziały przebiegające nie pionowo lecz poziomo. Co to znaczy, ano nic więcej tylko tyle,że w jednym obozie są ze sobą posłowie od lewa do prawa. Jak się to ma w praktyce otóż z ekipy Krauzego są i w psl.sld,pis,po w głosowaniach tak głosują by korzyści odnosił kartel Krauzego. Swoich ma np Kulczyk on nawet tego nie ukrywał nie ważne która partia wygrywa,ważne byle swój. Zapomniałeś o kupczeniu ustawami?. Pytanie jest ... rozwiń
Avatar
sts / 8 września 2008 o 15:29
0
też znależiście sobie temat! podstawowe pytanie jest takie: zcy którakolweik ekipa rządząca zropbiła cokolwiek dla producentów owoców? Nie robiła zadna nic! Przypominają sobie o nas tylko w okresie wyborów. Jak sami sobie nie wywalczymy cen i szacunku, to nikt nam tego nie zafunduje!
pierniczycie o SLD, PSL i innych zamiast się zotrganizować i wymusić na odbiorcach owoców i rządzie konkretnych działań! Przecież 90% producentów w tej chwili olewa ten protest i posłusznie odwozi jabłka na skupy po głodowych stawkach! Dla mnie obojętnie kto, z jakiejkolwiek partii, jesli tylko będzie nam mógł pomóc ( a szczególnie z partii opozycyjnych) powinien być traktowany powaznie.Bo zmiany trzeba wymóc naciskiem, na odbiorców i rząd, a tu jest wielka rola opozycji bo nikt nie lubi być krytykowanym.
też znależiście sobie temat! podstawowe pytanie jest takie: zcy którakolweik ekipa rządząca zropbiła cokolwiek dla producentów owoców? Nie robiła zadna nic! Przypominają sobie o nas tylko w okresie wyborów. Jak sami sobie nie wywalczymy cen i szacunku, to nikt nam tego nie zafunduje!
pierniczycie o SLD, PSL i innych zamiast się zotrganizować i wymusić na odbiorcach owoców i rządzie konkretnych działań! Przecież 90% producentów w tej chwili olewa ten protest i posłusznie odwozi jabłka na skupy po głodowych stawkach! ... rozwiń
Avatar
Gość / 7 września 2008 o 23:15
0
Nie jesteś ani rozsądny, ani zbyt spostrzegawczy. W żadnej mojej wypowiedzi nie znajdziesz sentymentu do PRL. Wręcz mi wstyd, że musiałem żyć w takim państwie jak tamto.
Jeżeli chodzi o eksport mięsa do Rosji, to embargo tylko wyszło naszym zakładom mięsnym na dobre ( poczytaj sobie branżowe pisma ). Bez problemu znaleźli nowe, lepsze rynki zbytu w zachodniej Europie. I wysyłamy tam kilka x więcej mięsa niż do Rosji.
Kwas miał b.d. kontakty ze wschodem. Ilekroć tam pojechał schlał się jak świnia. Najpierw w bodajże 1996 podczas wizyty na Białorusi pijany próbował wejść do swojej limuzyny przez bagażnik. W 1999 toku znieważył pamięć zamordowanych przez Sowietów polskich bohaterów, przewracając się po pijanemu na ich grobach w Charkowie. Wreszcie w tamtym roku wybrał się do Kijowa i na jednym z tamtejszych uniwersytetów wygłosił wykład po pijanemu. Zresztą przykładów takiego zachowania Olka Kwaso-żłopa było więcej. A na koniec, przy okazji 60 rocznicy zakończenia II wojny św. Putin postawił go w dziewiątym rzędzie. I to są jego osiągnięcia w kontaktach ze wschodem. Więc proszę nie ośmieszaj się!!!
Przez ciebie przemawiają emocje i nie trafiają do ciebie żadne argumenty. Na poparcie swoich tez też nie masz żadnych racji. Bo co to jest za argument, ze Kaczor kompromituje się każdego dnia swojej prezydentury. Pewnie popełnia błędy, ale nie ma ludzi nieomylnych.
I na koniec parę słów o twoim idolu, twoim bóstwie, złotym cielcu - W. Olejniczaku - któremu oddajesz hołd. Po I jest politykiem, którego działania lub zaniechania rzutują na sytuację w Polsce. Jest członkiem formacji, która odpowiada także za kształt obecnej Polski. Był w rządzie Miller i Belki i nic dla poprawy sytuacji polskiej wsi nie zrobił ( choćby jego resort "wynegocjował" dla Polski kwoty mleczne 2xniższe niż mała Dania).
Po II jeżeli chodzi o afery to Olejarski będąc jeszcze na studiach zaczął robić przekręty. Był przewodniczącym parlamentu studenckiego SGGW i jako jedyny w historii nie otrzymał absolutorium za swoją działalność. Aktywnie udzielał się też w Związku Młodzieży Wiejskiej. Tak mu dobrze szło, że udało mu się wy haczyć z organizacji kasę na nowe mieszkanie i kupił je jeszcze będąc studentem ( pisał o tym w tamtym roku bodajże Newsweek ).
Nie chodzę na wybory, nie głosuję szkoda mi czasu na takie rzeczy. Zostawiam to takim podnieconym osobnikom z rumieńcem na twarzy jak ty.
Nie jesteś ani rozsądny, ani zbyt spostrzegawczy. W żadnej mojej wypowiedzi nie znajdziesz sentymentu do PRL. Wręcz mi wstyd, że musiałem żyć w takim państwie jak tamto.
Jeżeli chodzi o eksport mięsa do Rosji, to embargo tylko wyszło naszym zakładom mięsnym na dobre ( poczytaj sobie branżowe pisma ). Bez problemu znaleźli nowe, lepsze rynki zbytu w zachodniej Europie. I wysyłamy tam kilka x więcej mięsa niż do Rosji.
Kwas miał b.d. kontakty ze wschodem. Ilekroć tam po... rozwiń
Avatar
Rozsądny / 7 września 2008 o 20:45
0
Gość napisał:
Tzw. III RP trwa 19 lat i twoi lewacy, postkomuchy sprawowali rządy przez wiekszą część tego okresu. W tym pijaczyna Kwas przez 10 lat znieważał urząd prezydenta. I co zrobili dla polskiego rolnika. Nic, kompletne zero! Położony przemysł rolno-przetwórczy, drastyczny spadek opłacalności produkcji rolnej ( na polskim chłopie dorabiają sie tylko posrednicy, w tym wiele firm nomenklaturowych), 1/4 wysokości dopłat ue dla rolników polskich, względem rolników w Europie zachodnie, itp itd.
W jednym się mogę zgodzić, państwo powinno w tak dramatycznej sytuacji interweniować, jednak państwu polskiemu "wyrwano zęby", osłabiając jego znaczenie w wielu obszarach życia społecznego. Tu też się klaniają twoi lewacy i nierządy. Resztę załatwiają dyrektywy ue, w Polsce zaostrzane jescze przez rodzimych europederastów ( czyt. euroentuzjastów).
I mamy taki efekt, jaki mamy. Co widać już od miesiąca pod Apolem i Olejniczak jest ostatnią osobą, która tam się powinna pojawić.


To, z kim się identyfikujesz? Bo chyba głosujesz?
Ton twojej wypowiedzi sugeruje, że tęsknisz do PRL-u. Kwaśniewski skompromitował się w czasie ostatniej kampanii wyborczej. Ale czy Kaczor nie robi tego każdego dnia swojej prezydentury? Jego obecność w Gruzji zapewne zwiększy eksport mięsa do Rosji:)))) Kwaśniewski akurat w kontaktach ze Wschodem był dobry. Uważam, że jeżeli chodzi o rynki wschodnie nie będzie lepszego. Właśnie, jeżeli chodzi o rolników powinniśmy szczególnie dbać o nasze kontakty z e wschodnim sąsiadem a nie prowokować do pokazania, co nam mogą zrobić...
Kto jest odpowiednią osobą, chyba jedynie TY. Bo nie Leper, Kalinowski, czy ten handlarz ludźmi i stanowiskami w rządzie PIS Wszyscy byli zamieszani w afery.
Powiedz czy słyszałeś o jakiejś aferze związanej z Olejniczakiem. Co masz konkretnie do jego osoby, oprócz oczywiście tego, że tak jak wielu innych ludzi chce państwa socjalnego i zdarzyło mu się kierować partią lewicową?


To, z kim się identyfikujesz? Bo chyba głosujesz?
Ton twojej wypowiedzi sugeruje, że tęsknisz do PRL-u. Kwaśniewski skompromitował się w czasie ostatniej kampanii wyborczej. Ale czy Kaczor nie robi tego każdego dnia swojej prezydentury? Jego obecność w Gruzji zapewne zwiększy eksport mięsa do Rosji:)))) Kwaśniewski akurat w kontaktach ze Wschodem był dobry. Uważam, że jeżeli chodzi o rynki wschodnie nie będzie lepszego. Właśnie, jeżeli chodzi o rolników powinniśmy szczególnie dbać o nasze kontakty z e wschod... rozwiń
Avatar
Gość / 7 września 2008 o 17:22
0
Rozsądny napisał:
Nie, nie mam oczu zaślepionych czerwienią. Mam natomiast poglądy lewicowe. Jestem za państwem socjalnym, czyli takim w którym w dramatycznej sytuacji np. producentów jabłek państwo działa a nie przygląda się i mówi, że nic nie może zrobić. "Niewidzialna ręka rynku" nie załatwi spraw zwykłych ludzi; w tym przypadku sadowników

Tzw. III RP trwa 19 lat i twoi lewacy, postkomuchy sprawowali rządy przez wiekszą część tego okresu. W tym pijaczyna Kwas przez 10 lat znieważał urząd prezydenta. I co zrobili dla polskiego rolnika. Nic, kompletne zero! Położony przemysł rolno-przetwórczy, drastyczny spadek opłacalności produkcji rolnej ( na polskim chłopie dorabiają sie tylko posrednicy, w tym wiele firm nomenklaturowych), 1/4 wysokości dopłat ue dla rolników polskich, względem rolników w Europie zachodnie, itp itd.
W jednym się mogę zgodzić, państwo powinno w tak dramatycznej sytuacji interweniować, jednak państwu polskiemu "wyrwano zęby", osłabiając jego znaczenie w wielu obszarach życia społecznego. Tu też się klaniają twoi lewacy i nierządy. Resztę załatwiają dyrektywy ue, w Polsce zaostrzane jescze przez rodzimych europederastów ( czyt. euroentuzjastów).
I mamy taki efekt, jaki mamy. Co widać już od miesiąca pod Apolem i Olejniczak jest ostatnią osobą, która tam się powinna pojawić.

Tzw. III RP trwa 19 lat i twoi lewacy, postkomuchy sprawowali rządy przez wiekszą część tego okresu. W tym pijaczyna Kwas przez 10 lat znieważał urząd prezydenta. I co zrobili dla polskiego rolnika. Nic, kompletne zero! Położony przemysł rolno-przetwórczy, drastyczny spadek opłacalności produkcji rolnej ( na polskim chłopie dorabiają sie tylko posrednicy, w tym wiele firm nomenklaturowych), 1/4 wysokości dopłat ue dla rolników polskich, względem rolników w Europie zachodnie, itp itd.
W jednym się mogę zgodzić,... rozwiń
Avatar
Rozsądny / 7 września 2008 o 15:24
0
Gość napisał:
Zadny tam rozsądny, zwykły zmiękczacz mózgu.
Do tego inkrustowany na wszelką argumentację.
Oczy zaślepione czerwienią, przypadek nieuleczalny. Szkoda na takiego czsu.



Nie, nie mam oczu zaślepionych czerwienią. Mam natomiast poglądy lewicowe. Jestem za państwem socjalnym, czyli takim w którym w dramatycznej sytuacji np. producentów jabłek państwo działa a nie przygląda się i mówi, że nic nie może zrobić. "Niewidzialna ręka rynku" nie załatwi spraw zwykłych ludzi; w tym przypadku sadowników



Nie, nie mam oczu zaślepionych czerwienią. Mam natomiast poglądy lewicowe. Jestem za państwem socjalnym, czyli takim w którym w dramatycznej sytuacji np. producentów jabłek państwo działa a nie przygląda się i mówi, że nic nie może zrobić. "Niewidzialna ręka rynku" nie załatwi spraw zwykłych ludzi; w tym przypadku sadowników rozwiń
Avatar
Gość / 6 września 2008 o 23:27
0
Zadny tam rozsądny, zwykły zmiękczacz mózgu.
Do tego inkrustowany na wszelką argumentację.
Oczy zaślepione czerwienią, przypadek nieuleczalny. Szkoda na takiego czsu.
Avatar
Rozsądny / 6 września 2008 o 20:20
0
Gość napisał:
Ten ku*** Olejniczak ( SLD )to po prostu wstydu nie ma !!!! Kto jak nie postkomunistyczna mafia, której jest członkiem doprowadziła do upadku polski przemysł rolno-przetwórczy? Kto się uwłaszczył na tych zakładach? Kto je przejmował za bezcen? Co sie nie dało rozgrabić ( ukraść ) sprzedali zagranicznym koncernom. Dziwię się, że rolnicy cierpliwie go słuchali, zamiast natłuc chamowi po mordzie.
Popieram protest sadowników. Niech protestują do skutku, a jak nic nie uda sie wywalczyć, to przynajmniej doprowadzą do bankructwa te złodziejskie firmy, które żerują na polskim rolniku.


Skąd w Tobie tyle jadu? Czyżbyś przed chwilą słuchał Rydzyka? Zapewne takim jak on składasz pokłony. Olejniczak jak dotąd był najlepszym ministrem rolnictwa. Jest ze wsi i ją rozumie. Wczoraj to on w Sejmie walczył o naszych sadowników. Pewnie wolałbyś, aby był to ktoś z PIS-u, ale kto tam się zajmuje dolą chłopa. Księża w niedziele przeczytali list i zaraz zapełnili sobie kiesy. A Ty popracuj trochę fizycznie to Ci ta agresja zejdzie;)))


Skąd w Tobie tyle jadu? Czyżbyś przed chwilą słuchał Rydzyka? Zapewne takim jak on składasz pokłony. Olejniczak jak dotąd był najlepszym ministrem rolnictwa. Jest ze wsi i ją rozumie. Wczoraj to on w Sejmie walczył o naszych sadowników. Pewnie wolałbyś, aby był to ktoś z PIS-u, ale kto tam się zajmuje dolą chłopa. Księża w niedziele przeczytali list i zaraz zapełnili sobie kiesy. A Ty popracuj trochę fizycznie to Ci ta agresja zejdzie;))) rozwiń
Avatar
Gość / 6 września 2008 o 17:00
0
Ten ku*** Olejniczak ( SLD )to po prostu wstydu nie ma !!!! Kto jak nie postkomunistyczna mafia, której jest członkiem doprowadziła do upadku polski przemysł rolno-przetwórczy? Kto się uwłaszczył na tych zakładach? Kto je przejmował za bezcen? Co sie nie dało rozgrabić ( ukraść ) sprzedali zagranicznym koncernom. Dziwię się, że rolnicy cierpliwie go słuchali, zamiast natłuc chamowi po mordzie.
Popieram protest sadowników. Niech protestują do skutku, a jak nic nie uda sie wywalczyć, to przynajmniej doprowadzą do bankructwa te złodziejskie firmy, które żerują na polskim rolniku.
Ten ku*** Olejniczak ( SLD )to po prostu wstydu nie ma !!!! Kto jak nie postkomunistyczna mafia, której jest członkiem doprowadziła do upadku polski przemysł rolno-przetwórczy? Kto się uwłaszczył na tych zakładach? Kto je przejmował za bezcen? Co sie nie dało rozgrabić ( ukraść ) sprzedali zagranicznym koncernom. Dziwię się, że rolnicy cierpliwie go słuchali, zamiast natłuc chamowi po mordzie.
Popieram protest sadowników. Niech protestują do skutku, a jak nic nie uda sie wywalczyć, to przynajmniej doprowadzą do bankruc... rozwiń
Avatar
Olaf / 5 września 2008 o 23:01
0
Resortem rolnictwa zawsze rządzi PSL. Obojętnie, w jakiej koalicji. Czy służy to polskim rolnikom? Gdyby mieli faktycznie pomysły na modernizacje rolnictwa zapewne zajęliby się wdrożeniem ich w życie a nie tylko upychaniem swoich na stanowiska.
Ciekaw jestem, na kogo głosowali moi poprzednicy. Zapewne na PIS. Brawo! Ci rolnictwo mieli kompletnie w d.... . Podczas gdy oni przerzucali się teczkami ministerstwem rolnictwa rządził warchoł oczywiście przy pomocy uciekiniera z PSL-u Podkańskiego. A Ci już umieli się ustawić...
Zobacz wszystkie komentarze 14

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada 3 5

Radni opozycji ocenili wyniki kontroli w Centrum Kultury jako skandal i zażądali wyjaśnień od prezydenta miasta

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja?

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja? 0 1

Kamila Lendzion została rekomendowana na stanowisko dyrektora Teatru Muzycznego w Lublinie. Teraz tę kandydaturę musi zaakceptować Zarząd Województwa Lubelskiego, któremu podlega instytucja.

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin?

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin? 16 6

Motor Lublin potwierdził piąty transfer podczas letniego okienka. Kontrakt podpisał były, młodzieżowy reprezentant Ukrainy, a ostatnio zawodnik Wisły Puławy – Irakli Meskhia. Wkrótce kolejnym wzmocnieniem powinien być za to... Grzegorz Bonin

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym 30 4

Rada Dzielnicy Ponikwoda chce, żeby galeria handlowa Olimp znalazła się w jej granicach, a nie – jak teraz – na Czechowie Południowym. Tłumaczy, że dzięki temu mieszkańcy Ponikwody… będą mieć nowy ośrodek kulturalny

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej 0 1

Od wielu tygodni nie brakowało plotek, że dojdzie do połączenia Włodawianki z Eko Różanka. I wygląda na to, że kluby doszły już do porozumienia. Teraz swoją zgodę musi jeszcze wydać Lubelski Związek Piłki Nożnej

Nowy napastnik Górnika Łęczna

Nowy napastnik Górnika Łęczna 3 0

Sporo działo się we wtorek w obozie Górnika. Zielono-czarni mają nowego zawodnika – Jakuba Chrzanowskiego. Zmiany zaszły także w sztabie szkoleniowym i medycznym klubu z Łęcznej

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne 1 4

Niewiele ponad 34 tys. zł brakuje Ewelinie i Łukaszowi Czerwińskim do zrealizowania marzenia ich życia – kupna małego, ale własnego mieszkania. Para nie może dostać mieszkania komunalnego, bo przekracza próg dochodowy o 56 zł. Niepełnosprawny mężczyzna i jego żona wciąż mają jednak nadzieję, że dzięki pomocy internautów wszystko jest możliwe.

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze
21 lipca 2018, 20:00

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze 1 0

Co Gdzie Kiedy. Gwiazda duetu The Dumplings, Kuba Karaś, wystąpi 21 lipca w Plenerze. Zamiast własnych kawałków artysta sprawdzi się w roli DJ'a i rozkręci gorącą imprezę. Start o godz. 20.

Nawet 29 milionów złotych to za mało na park Ludowy w Lublinie

Nawet 29 milionów złotych to za mało na park Ludowy w Lublinie 0 16

Wczoraj unieważniony został przetarg na odnowę parku Ludowego. Najtańsza oferta przekraczała kwotę zarezerwowaną w kasie miasta. Teraz Ratusz zastanawia się nad dalszymi losami tej inwestycji, która już drugi raz okazała się sporo droższa niż spodziewali się urzędnicy.

Smaki Muzyki. Nowy projekt w Puławach
20 lipca 2018, 18:30

Smaki Muzyki. Nowy projekt w Puławach 2 1

W Puławach startuje cykl Smaki Muzyki organizowany przez Puławski Park Naukowo-Technologiczny. W piątek, 20 lipca o godz. 18.30 w Zielonym Pomidorze (Mościckiego 1) odbędzie się koncert Artura Miedzińskiego.

Lublin: Tutaj działała wytwórnia wind. Deweloper chce zbudować bloki

Lublin: Tutaj działała wytwórnia wind. Deweloper chce zbudować bloki 17 15

Siedem bloków mieszkalnych zamierza stawiać prywatna spółka na terenie wytwórni wind u zbiegu ul. Roztocze i Orkana. Ratusz uznał, że to dobre miejsce na mieszkania, a teraz będzie opracowywać nowy plan zagospodarowania terenu.

Lublin rozpoczął ogólnopolskie bieganie City Trial

Lublin rozpoczął ogólnopolskie bieganie City Trial 0 0

Nad Zalewem Zemborzyckim odbył się bieg City trail onTour, czyli wakacyjna zapowiedź największego cyklu zawodów przełajowych w kraju. Najszybszym na 5-kilometrowej trasie był miejscowy dominator – Artur Kern. Wśród kobiet zwycięstwo odniosła pochodząca z Wejherowa – Katarzyna Konkel

O leśnych przedszkolach w Rezerwacie Dzikich Dzieci

O leśnych przedszkolach w Rezerwacie Dzikich Dzieci 0 2

Zamiast klocków i lalek – patyki i błoto. Zamiast łóżka i materaca – ciepły śpiwór i gołe niebo. Przedszkolaki brodzą w kałużach, przedzierają przez śnieżne zaspy, a ich plac zabaw to las, łąka lub ogród.

MKS Perła Lublin już trenuje
galeria

MKS Perła Lublin już trenuje 2 1

Superliga piłkarek ręcznych MKS Perła Lublin ma za sobą pierwszy trening. W poniedziałek w hali MOSiR przy Al. Zygmuntowskich ćwiczyło 14 zawodniczek. Walentyna Nieściaruk i Gabriela Besen na razie trenowały indywidualnie

Wymieszał alkohol z lekami. Zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę

Wymieszał alkohol z lekami. Zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę 45 6

Recydywista z Łęcznej zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę. Wpadł w szał po tym, jak wymieszał alkohol z lekami – wynika z akt sprawy. Ofiara przeżyła tylko dzięki interwencji świadka i policjantów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.