Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

31 grudnia 2008 r.
14:07
Edytuj ten wpis

Inspekcja szykuje przewoźnikom niespodzianki

Autor: Zdjęcie autora (PP)
0 9 A A

Siedem nowych aut osobowych, dwa motocykle trzy wideorejstratory oraz dwa najnowszej generacji laserowe mierniki prędkości - ten sprzęt jest już w Wojewódzkim Inspektoracie Transportu Drogowego.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W styczniu wejdą do akcji mieszane patrole policji drogowej i ITD.

Lada dzień nowe samochody - citroen C4, ford focus i dwa renault clio - wejdą do służby. Trzy z nich zostaną wyposażone w wideorejstratory. Inspektorzy otrzymają także trzy nowoczesne laserowe mierniki prędkości - mówi Cezary Jurkowski, dyrektor WITD w Lublinie.

Zgodnie z obowiązującym prawem inspektorzy transportu drogowego, zwani przez kierowców krokodylami, nie mogą samodzielnie rejestrować wykroczeń drogowych. - Dlatego zaproponujemy policji, aby do czasu zmiany prawa w pierwszym półroczu 2009, nowoczesny sprzęt był wykorzystywany przez patrole mieszane - dodaje Jurkowski. - Naszym głównym celem będzie dyscyplinowanie na drodze kierowców busów pasażerskich, z którymi mamy duży problem.

- Rzeczywiście, kierowcy busów lubią jeździć z nadmierną prędkością - przyznaje Arkadiusz Kalita z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie. - Wideorejestratory czy laserowe mierniki prędkości, to najbardziej skuteczna broń w walce z przewoźnikami przekraczającymi przepisy. Poza tym patrole mieszane, to możliwość wymiany doświadczeń w walce z drogową patologią.

Wiosną do akcji ruszą także dwa nowe motocykle inspekcji. - Maszyny już stoją w garażu i czekają na montaż zestawów wideo. Dzięki temu sprzętowi wyłapiemy tych przewoźników, którzy na wiadomość z CB-radia o lokalizacji naszych patroli uciekają w boczne drogi - mówi Cezary Jurkowski.

Komentarze 9

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
~kierowca~ / 1 stycznia 2009 o 23:18
0
po co mają wydawać kasę i budować drogi ??
prawo biznesu, inwestują kasę w coś co się szybko zwróci i zacznie zarabiać
gdyby im naprawdę chodziło o bezpieczeństwo to by się nie zbroili w te "akcesoria"
no ale cóż w polsce kierowca jest z ustawy bandytą i to ewidencjonowanym
po co mają ganiać i szukać prawdziwych przestępców skoro statystyki poprawią sobie kierowcami ...
Avatar
nick / 1 stycznia 2009 o 17:09
0
msb napisał:
al65, to co piszą o oddzieleniu ruchu lokalnego od krajowego jest ważniejsze niż te wszystkie kontrole. Chętnie będę jeździć 50km/h w mieście i 90km/h na trasie, jeżeli ruch będzie tak zorganizowany, żeby średnia prędkość na odcinkach, którymi jeżdżę była mniejsza od tych prędkości co najwyżej o 5%. Obecnie na trasie krajowej trzeba jechać około 130km/h, żeby prędkość średnia na trasie np. do stolicy wyniosła ok. 70km/h, czyli na autostradzie w Niemczech możnaby tą trasę pokonać skuterem piaggio w tym samym czasie. Po mieście za to średnia prędkość to 25km/h gdy jedzie się 60-70km/h, czyli powyżej dopuszczalnej. Jak jedziesz 50km/h w Lublinie, to średnia wychodzi 16-20km/h... jak rowerem. Miasto jest zbyt zakorkowane, a trasa zbyt wąska na bezpieczne wyprzedzanie w granicach prędkości dopuszczalnych... i mówisz, że jak komuś się spieszy, to ma szanować życie... tylko, że jak się nie będzie spieszył, wyleją go z pracy, bo nikt nie zaakceptuje takich czasów jazdy, o jakie się domagasz. Pociągiem? Uwierz, w bardzo wielu wypadkach nie wypada, takie prawa biznesu. W Polsce trudno jest prowadzić biznes, a mądrzyć się może emeryt lub rencista lub uczeń, którzy świata poza lokalnym miejscem zamieszkania nie znają.

Jak nie znasz przepisó to nie zabieraj głosu. Autobusy poza obszarem zabudowanym mogą poruszaćsięz prędkością do 70 km/h na drogach jednojezdniowych, a na pozostałych do 80 km/h. Nie wiem gdzie możesz jechać 90 km/h zgodnie z przepisami? Nikogo nie interesuje, że ktoś ma napięty rozkład jazdy, przewoźnik nie musiał go akceptować jak wiedział, że jadąc zgodnie z przepisami nie będzie mógł go zrealizować. Narażanie ludzi na niebezpieczeństwo na drodze to czysta głupota.

Jak nie znasz przepisó to nie zabieraj głosu. Autobusy poza obszarem zabudowanym mogą poruszaćsięz prędkością do 70 km/h na drogach jednojezdniowych, a na pozostałych do 80 km/h. Nie wiem gdzie możesz jechać 90 km/h zgodnie z przepisami? Nikogo nie interesuje, że ktoś ma napięty rozkład jazdy, przewoźnik nie musiał go akceptować jak wiedział, że jadąc zgodnie z przepisami nie będzie mógł go zrealizować. Narażanie ludzi na niebezpieczeństwo na drodze to czysta głupota. rozwiń
Avatar
~kierowca~ / 1 stycznia 2009 o 16:45
0
al65 napisał:
Kilka dni temu zginął na drodze młody letni chłopak.... Dość bezsensownych śmierci na naszych drogach!!! Wszystko co do tego doprowadzi jest dobre. Jeśli chcesz szaleć kolego nie musisz tego robić na drodze. Masz salę gimnastyczną, stok..... Szanuj swoich rodziców - bo auto to nie zabawa, a życie masz jedno - to nie gra.

nie rozumiem przesłania choć się z nim zgadzam jednak jest to pewna demagogia ponieważ każdy odpowiada za siebie jednach własnie bezsensowne śnierci coś powoduje i skrajnością jest uogólnienie że to kierowcy jeżdzą za szybko czy też niewyspani lub co gorsza pijani tylko 02 promila można mieć po zjedzeniu jabłek w innych krajach jest to poziom wyższy i jakoś nie ma tragedii np Francja. choć to nie znaczy że trzeba pić i jechać ale np jazda na tzw kacu gdzie człowiek czuje się w porządku a we krwi jeszcze coś buszuje i po kontroli -pijak za kierownicą jednak jest ktoś kto pozwala takim ludziom wsiadać za kierownicę rodzina znajomi. a żeby uniknąć bezsensownych śmierci trzeba zmienić ich przyczynę czyli polskie drogi bo bez tego żadne obostrzenia nie dadzą nijakiego efektu sam jeżdże jak inni i znając polskie warunki po jednym wyjeżdzie na ok 150 km to każdy kierowca stracił by prawko przy kontroli takiego wyjazdu i jego zgodności z prawem i nie piszcie że to nieprawda.

nie rozumiem przesłania choć się z nim zgadzam jednak jest to pewna demagogia ponieważ każdy odpowiada za siebie jednach własnie bezsensowne śnierci coś powoduje i skrajnością jest uogólnienie że to kierowcy jeżdzą za szybko czy też niewyspani lub co gorsza pijani tylko 02 promila można mieć po zjedzeniu jabłek w innych krajach jest to poziom wyższy i jakoś nie ma tragedii np Francja. choć to nie znaczy że trzeba pić i jechać ale np jazda na tzw kacu gdzie człowiek czuje się w porządku a we krwi jeszcze coś buszuje i po k... rozwiń
Avatar
msb / 1 stycznia 2009 o 15:48
0
al65, to co piszą o oddzieleniu ruchu lokalnego od krajowego jest ważniejsze niż te wszystkie kontrole. Chętnie będę jeździć 50km/h w mieście i 90km/h na trasie, jeżeli ruch będzie tak zorganizowany, żeby średnia prędkość na odcinkach, którymi jeżdżę była mniejsza od tych prędkości co najwyżej o 5%. Obecnie na trasie krajowej trzeba jechać około 130km/h, żeby prędkość średnia na trasie np. do stolicy wyniosła ok. 70km/h, czyli na autostradzie w Niemczech możnaby tą trasę pokonać skuterem piaggio w tym samym czasie. Po mieście za to średnia prędkość to 25km/h gdy jedzie się 60-70km/h, czyli powyżej dopuszczalnej. Jak jedziesz 50km/h w Lublinie, to średnia wychodzi 16-20km/h... jak rowerem. Miasto jest zbyt zakorkowane, a trasa zbyt wąska na bezpieczne wyprzedzanie w granicach prędkości dopuszczalnych... i mówisz, że jak komuś się spieszy, to ma szanować życie... tylko, że jak się nie będzie spieszył, wyleją go z pracy, bo nikt nie zaakceptuje takich czasów jazdy, o jakie się domagasz. Pociągiem? Uwierz, w bardzo wielu wypadkach nie wypada, takie prawa biznesu. W Polsce trudno jest prowadzić biznes, a mądrzyć się może emeryt lub rencista lub uczeń, którzy świata poza lokalnym miejscem zamieszkania nie znają.
al65, to co piszą o oddzieleniu ruchu lokalnego od krajowego jest ważniejsze niż te wszystkie kontrole. Chętnie będę jeździć 50km/h w mieście i 90km/h na trasie, jeżeli ruch będzie tak zorganizowany, żeby średnia prędkość na odcinkach, którymi jeżdżę była mniejsza od tych prędkości co najwyżej o 5%. Obecnie na trasie krajowej trzeba jechać około 130km/h, żeby prędkość średnia na trasie np. do stolicy wyniosła ok. 70km/h, czyli na autostradzie w Niemczech możnaby tą trasę pokonać skuterem piaggio w tym samym czasie. Po mieście za to średnia p... rozwiń
Avatar
dexster / 1 stycznia 2009 o 15:45
0
Ciekawe kto tym bedzie jeżdził, szczególnie motocyklami,te stare dziadki co stoja w Kazimierzówce i sprawdzaja ukrainskim kierowcom światła, bo tyle umieją.Mogliby sie wziąsc do roboty.Bo nie maja zielonego pojęcia.
Avatar
al65 / 1 stycznia 2009 o 14:04
0
Kilka dni temu zginął na drodze młody letni chłopak.... Dość bezsensownych śmierci na naszych drogach!!! Wszystko co do tego doprowadzi jest dobre. Jeśli chcesz szaleć kolego nie musisz tego robić na drodze. Masz salę gimnastyczną, stok..... Szanuj swoich rodziców - bo auto to nie zabawa, a życie masz jedno - to nie gra.
Avatar
~kierowca~ / 1 stycznia 2009 o 13:10
0
tak macie rację pieniądze muszą iść na wideoradary samochody pułapki ciągłe kontrole. Tylko żaden z tych chorych na ściganie kierowców i pakujących w to pieniądze nie puknie się w dynię i nie pomyśli że najpierw trzeba uporządkować drogi oddzielić ruch lokalny od tranzytowego i od pieszych, rowerzystów. Oczywiście trzeba zaostrzyć prawo egzaminy. tylko jak mówił Hołowczyc po co plac manewrowy dla kierowcy na egzaminie - czy ktoś się zabił wjeżdzając do garażu czy parkując lub podjeżdzając tirem pod załdunek - i takie przepisy to tylko pole popisoe dla łapowników. a wogóle to po co produkować samochody przecież zawsze może się trafić idiota który będąc normalny w pewnym czasie zaszaleje i doprowadzi do wypadku- są tego przykłady w wojsku policji życiu codziennym -czy ktoś mówi komentując wypadki naprzykład że zginęło w ciągu dnia 5 osób na 30mln jeżdzących po drogach --nie--a jaki to procent. Jest wygodniej szukanie sensacji i twożenie struktur na które wydajemy pieniądze z podatków by tylko zalegitymizować te działanie. A i tak wszyscy jadą na 90-od 110- 150 widzę to jeżdząc po drogach a nawet więcej tylko dzisiejszy wóz to nie maluch czy polonez tylko wozy z dobrymi hamulcami i bezpieczne dla kierowcy. /pomijając rozbite wraki z zachodu./
tak macie rację pieniądze muszą iść na wideoradary samochody pułapki ciągłe kontrole. Tylko żaden z tych chorych na ściganie kierowców i pakujących w to pieniądze nie puknie się w dynię i nie pomyśli że najpierw trzeba uporządkować drogi oddzielić ruch lokalny od tranzytowego i od pieszych, rowerzystów. Oczywiście trzeba zaostrzyć prawo egzaminy. tylko jak mówił Hołowczyc po co plac manewrowy dla kierowcy na egzaminie - czy ktoś się zabił wjeżdzając do garażu czy parkując lub podjeżdzając tirem pod załdunek - i takie przepisy to tylko pole ... rozwiń
Avatar
szerszen / 1 stycznia 2009 o 12:40
0
Podajcie jeszcze numery rejestracyjne tych aut!
To dobrze ,że policja i inspekcja wezmą się za porządek na drogach. Przekraczanie prędkości i chamstwo na drodze to polska norma. Trzeba jeszcze zakazać używania CB.Jeśli nie można używać telefonów,palić,jeść podczas kierowana!
Avatar
rozczarowany_2009 / 1 stycznia 2009 o 12:05
0
"Gratuluje" Policji i Inspekcji w końcu od przybytku głowa nie boli:)
Już niedługo dojdzie do sytuacji że będziemy mieli najefektywniejsze państwo policyjne na świecie zwłaszcza na drogach, bo złodziei i handlarzy narkotykowych nie będzie miał kto ścigać - wszyscy będą łapać kierowców, który przekraczają prędkość. Może Finlandia czy Norwegia mają bardziej restrykcyjne przepisy tylko różnica jest podstawowa w natężeniu ruch i jakości rozwiązań komunikacyjnych. W Polsce niestety inwestuje się ogromną kasę w środki restrykcji dla kierowców zamiast zająć się przygotowaniem infrastruktury a potem dopiero zacząć wymagać od ludzi. JAK ZWYKLE WSZYSTKO NA GŁOWIE.
I to jest kolejny powód dla którego warto udać się na emigracje dołączając do szeregu wykształconych, którzy budują gospodarki innych krajów.

Inspektorom i polcjantom wszystkiego najlepszego w nowym 2009 roku, niedługo będziecie łapać samych siebie:-)
"Gratuluje" Policji i Inspekcji w końcu od przybytku głowa nie boli:)
Już niedługo dojdzie do sytuacji że będziemy mieli najefektywniejsze państwo policyjne na świecie zwłaszcza na drogach, bo złodziei i handlarzy narkotykowych nie będzie miał kto ścigać - wszyscy będą łapać kierowców, który przekraczają prędkość. Może Finlandia czy Norwegia mają bardziej restrykcyjne przepisy tylko różnica jest podstawowa w natężeniu ruch i jakości rozwiązań komunikacyjnych. W Polsce niestety inwestuje się ogromną kasę w środki restrykcji dl... rozwiń
Avatar
~kierowca~ / 1 stycznia 2009 o 23:18
0
po co mają wydawać kasę i budować drogi ??
prawo biznesu, inwestują kasę w coś co się szybko zwróci i zacznie zarabiać
gdyby im naprawdę chodziło o bezpieczeństwo to by się nie zbroili w te "akcesoria"
no ale cóż w polsce kierowca jest z ustawy bandytą i to ewidencjonowanym
po co mają ganiać i szukać prawdziwych przestępców skoro statystyki poprawią sobie kierowcami ...
Avatar
nick / 1 stycznia 2009 o 17:09
0
msb napisał:
al65, to co piszą o oddzieleniu ruchu lokalnego od krajowego jest ważniejsze niż te wszystkie kontrole. Chętnie będę jeździć 50km/h w mieście i 90km/h na trasie, jeżeli ruch będzie tak zorganizowany, żeby średnia prędkość na odcinkach, którymi jeżdżę była mniejsza od tych prędkości co najwyżej o 5%. Obecnie na trasie krajowej trzeba jechać około 130km/h, żeby prędkość średnia na trasie np. do stolicy wyniosła ok. 70km/h, czyli na autostradzie w Niemczech możnaby tą trasę pokonać skuterem piaggio w tym samym czasie. Po mieście za to średnia prędkość to 25km/h gdy jedzie się 60-70km/h, czyli powyżej dopuszczalnej. Jak jedziesz 50km/h w Lublinie, to średnia wychodzi 16-20km/h... jak rowerem. Miasto jest zbyt zakorkowane, a trasa zbyt wąska na bezpieczne wyprzedzanie w granicach prędkości dopuszczalnych... i mówisz, że jak komuś się spieszy, to ma szanować życie... tylko, że jak się nie będzie spieszył, wyleją go z pracy, bo nikt nie zaakceptuje takich czasów jazdy, o jakie się domagasz. Pociągiem? Uwierz, w bardzo wielu wypadkach nie wypada, takie prawa biznesu. W Polsce trudno jest prowadzić biznes, a mądrzyć się może emeryt lub rencista lub uczeń, którzy świata poza lokalnym miejscem zamieszkania nie znają.

Jak nie znasz przepisó to nie zabieraj głosu. Autobusy poza obszarem zabudowanym mogą poruszaćsięz prędkością do 70 km/h na drogach jednojezdniowych, a na pozostałych do 80 km/h. Nie wiem gdzie możesz jechać 90 km/h zgodnie z przepisami? Nikogo nie interesuje, że ktoś ma napięty rozkład jazdy, przewoźnik nie musiał go akceptować jak wiedział, że jadąc zgodnie z przepisami nie będzie mógł go zrealizować. Narażanie ludzi na niebezpieczeństwo na drodze to czysta głupota.

Jak nie znasz przepisó to nie zabieraj głosu. Autobusy poza obszarem zabudowanym mogą poruszaćsięz prędkością do 70 km/h na drogach jednojezdniowych, a na pozostałych do 80 km/h. Nie wiem gdzie możesz jechać 90 km/h zgodnie z przepisami? Nikogo nie interesuje, że ktoś ma napięty rozkład jazdy, przewoźnik nie musiał go akceptować jak wiedział, że jadąc zgodnie z przepisami nie będzie mógł go zrealizować. Narażanie ludzi na niebezpieczeństwo na drodze to czysta głupota. rozwiń
Avatar
~kierowca~ / 1 stycznia 2009 o 16:45
0
al65 napisał:
Kilka dni temu zginął na drodze młody letni chłopak.... Dość bezsensownych śmierci na naszych drogach!!! Wszystko co do tego doprowadzi jest dobre. Jeśli chcesz szaleć kolego nie musisz tego robić na drodze. Masz salę gimnastyczną, stok..... Szanuj swoich rodziców - bo auto to nie zabawa, a życie masz jedno - to nie gra.

nie rozumiem przesłania choć się z nim zgadzam jednak jest to pewna demagogia ponieważ każdy odpowiada za siebie jednach własnie bezsensowne śnierci coś powoduje i skrajnością jest uogólnienie że to kierowcy jeżdzą za szybko czy też niewyspani lub co gorsza pijani tylko 02 promila można mieć po zjedzeniu jabłek w innych krajach jest to poziom wyższy i jakoś nie ma tragedii np Francja. choć to nie znaczy że trzeba pić i jechać ale np jazda na tzw kacu gdzie człowiek czuje się w porządku a we krwi jeszcze coś buszuje i po kontroli -pijak za kierownicą jednak jest ktoś kto pozwala takim ludziom wsiadać za kierownicę rodzina znajomi. a żeby uniknąć bezsensownych śmierci trzeba zmienić ich przyczynę czyli polskie drogi bo bez tego żadne obostrzenia nie dadzą nijakiego efektu sam jeżdże jak inni i znając polskie warunki po jednym wyjeżdzie na ok 150 km to każdy kierowca stracił by prawko przy kontroli takiego wyjazdu i jego zgodności z prawem i nie piszcie że to nieprawda.

nie rozumiem przesłania choć się z nim zgadzam jednak jest to pewna demagogia ponieważ każdy odpowiada za siebie jednach własnie bezsensowne śnierci coś powoduje i skrajnością jest uogólnienie że to kierowcy jeżdzą za szybko czy też niewyspani lub co gorsza pijani tylko 02 promila można mieć po zjedzeniu jabłek w innych krajach jest to poziom wyższy i jakoś nie ma tragedii np Francja. choć to nie znaczy że trzeba pić i jechać ale np jazda na tzw kacu gdzie człowiek czuje się w porządku a we krwi jeszcze coś buszuje i po k... rozwiń
Avatar
msb / 1 stycznia 2009 o 15:48
0
al65, to co piszą o oddzieleniu ruchu lokalnego od krajowego jest ważniejsze niż te wszystkie kontrole. Chętnie będę jeździć 50km/h w mieście i 90km/h na trasie, jeżeli ruch będzie tak zorganizowany, żeby średnia prędkość na odcinkach, którymi jeżdżę była mniejsza od tych prędkości co najwyżej o 5%. Obecnie na trasie krajowej trzeba jechać około 130km/h, żeby prędkość średnia na trasie np. do stolicy wyniosła ok. 70km/h, czyli na autostradzie w Niemczech możnaby tą trasę pokonać skuterem piaggio w tym samym czasie. Po mieście za to średnia prędkość to 25km/h gdy jedzie się 60-70km/h, czyli powyżej dopuszczalnej. Jak jedziesz 50km/h w Lublinie, to średnia wychodzi 16-20km/h... jak rowerem. Miasto jest zbyt zakorkowane, a trasa zbyt wąska na bezpieczne wyprzedzanie w granicach prędkości dopuszczalnych... i mówisz, że jak komuś się spieszy, to ma szanować życie... tylko, że jak się nie będzie spieszył, wyleją go z pracy, bo nikt nie zaakceptuje takich czasów jazdy, o jakie się domagasz. Pociągiem? Uwierz, w bardzo wielu wypadkach nie wypada, takie prawa biznesu. W Polsce trudno jest prowadzić biznes, a mądrzyć się może emeryt lub rencista lub uczeń, którzy świata poza lokalnym miejscem zamieszkania nie znają.
al65, to co piszą o oddzieleniu ruchu lokalnego od krajowego jest ważniejsze niż te wszystkie kontrole. Chętnie będę jeździć 50km/h w mieście i 90km/h na trasie, jeżeli ruch będzie tak zorganizowany, żeby średnia prędkość na odcinkach, którymi jeżdżę była mniejsza od tych prędkości co najwyżej o 5%. Obecnie na trasie krajowej trzeba jechać około 130km/h, żeby prędkość średnia na trasie np. do stolicy wyniosła ok. 70km/h, czyli na autostradzie w Niemczech możnaby tą trasę pokonać skuterem piaggio w tym samym czasie. Po mieście za to średnia p... rozwiń
Avatar
dexster / 1 stycznia 2009 o 15:45
0
Ciekawe kto tym bedzie jeżdził, szczególnie motocyklami,te stare dziadki co stoja w Kazimierzówce i sprawdzaja ukrainskim kierowcom światła, bo tyle umieją.Mogliby sie wziąsc do roboty.Bo nie maja zielonego pojęcia.
Avatar
al65 / 1 stycznia 2009 o 14:04
0
Kilka dni temu zginął na drodze młody letni chłopak.... Dość bezsensownych śmierci na naszych drogach!!! Wszystko co do tego doprowadzi jest dobre. Jeśli chcesz szaleć kolego nie musisz tego robić na drodze. Masz salę gimnastyczną, stok..... Szanuj swoich rodziców - bo auto to nie zabawa, a życie masz jedno - to nie gra.
Avatar
~kierowca~ / 1 stycznia 2009 o 13:10
0
tak macie rację pieniądze muszą iść na wideoradary samochody pułapki ciągłe kontrole. Tylko żaden z tych chorych na ściganie kierowców i pakujących w to pieniądze nie puknie się w dynię i nie pomyśli że najpierw trzeba uporządkować drogi oddzielić ruch lokalny od tranzytowego i od pieszych, rowerzystów. Oczywiście trzeba zaostrzyć prawo egzaminy. tylko jak mówił Hołowczyc po co plac manewrowy dla kierowcy na egzaminie - czy ktoś się zabił wjeżdzając do garażu czy parkując lub podjeżdzając tirem pod załdunek - i takie przepisy to tylko pole popisoe dla łapowników. a wogóle to po co produkować samochody przecież zawsze może się trafić idiota który będąc normalny w pewnym czasie zaszaleje i doprowadzi do wypadku- są tego przykłady w wojsku policji życiu codziennym -czy ktoś mówi komentując wypadki naprzykład że zginęło w ciągu dnia 5 osób na 30mln jeżdzących po drogach --nie--a jaki to procent. Jest wygodniej szukanie sensacji i twożenie struktur na które wydajemy pieniądze z podatków by tylko zalegitymizować te działanie. A i tak wszyscy jadą na 90-od 110- 150 widzę to jeżdząc po drogach a nawet więcej tylko dzisiejszy wóz to nie maluch czy polonez tylko wozy z dobrymi hamulcami i bezpieczne dla kierowcy. /pomijając rozbite wraki z zachodu./
tak macie rację pieniądze muszą iść na wideoradary samochody pułapki ciągłe kontrole. Tylko żaden z tych chorych na ściganie kierowców i pakujących w to pieniądze nie puknie się w dynię i nie pomyśli że najpierw trzeba uporządkować drogi oddzielić ruch lokalny od tranzytowego i od pieszych, rowerzystów. Oczywiście trzeba zaostrzyć prawo egzaminy. tylko jak mówił Hołowczyc po co plac manewrowy dla kierowcy na egzaminie - czy ktoś się zabił wjeżdzając do garażu czy parkując lub podjeżdzając tirem pod załdunek - i takie przepisy to tylko pole ... rozwiń
Avatar
szerszen / 1 stycznia 2009 o 12:40
0
Podajcie jeszcze numery rejestracyjne tych aut!
To dobrze ,że policja i inspekcja wezmą się za porządek na drogach. Przekraczanie prędkości i chamstwo na drodze to polska norma. Trzeba jeszcze zakazać używania CB.Jeśli nie można używać telefonów,palić,jeść podczas kierowana!
Avatar
rozczarowany_2009 / 1 stycznia 2009 o 12:05
0
"Gratuluje" Policji i Inspekcji w końcu od przybytku głowa nie boli:)
Już niedługo dojdzie do sytuacji że będziemy mieli najefektywniejsze państwo policyjne na świecie zwłaszcza na drogach, bo złodziei i handlarzy narkotykowych nie będzie miał kto ścigać - wszyscy będą łapać kierowców, który przekraczają prędkość. Może Finlandia czy Norwegia mają bardziej restrykcyjne przepisy tylko różnica jest podstawowa w natężeniu ruch i jakości rozwiązań komunikacyjnych. W Polsce niestety inwestuje się ogromną kasę w środki restrykcji dla kierowców zamiast zająć się przygotowaniem infrastruktury a potem dopiero zacząć wymagać od ludzi. JAK ZWYKLE WSZYSTKO NA GŁOWIE.
I to jest kolejny powód dla którego warto udać się na emigracje dołączając do szeregu wykształconych, którzy budują gospodarki innych krajów.

Inspektorom i polcjantom wszystkiego najlepszego w nowym 2009 roku, niedługo będziecie łapać samych siebie:-)
"Gratuluje" Policji i Inspekcji w końcu od przybytku głowa nie boli:)
Już niedługo dojdzie do sytuacji że będziemy mieli najefektywniejsze państwo policyjne na świecie zwłaszcza na drogach, bo złodziei i handlarzy narkotykowych nie będzie miał kto ścigać - wszyscy będą łapać kierowców, który przekraczają prędkość. Może Finlandia czy Norwegia mają bardziej restrykcyjne przepisy tylko różnica jest podstawowa w natężeniu ruch i jakości rozwiązań komunikacyjnych. W Polsce niestety inwestuje się ogromną kasę w środki restrykcji dl... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 9

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wybory samorządowe 2018 - Susiec. Wyniki wyborów na wójta gminy

Wybory samorządowe 2018 - Susiec. Wyniki wyborów na wójta gminy 0 0

Wójtem Gminy Susiec zdobywając 65,74 proc. głosów został Zbigniew Naklicki.

Wybory samorządowe 2018 - gmina Tomaszów Lubelski. Wyniki wyborów na wójta

Wybory samorządowe 2018 - gmina Tomaszów Lubelski. Wyniki wyborów na wójta 0 0

2538 głosów, czyli 50,49 proc. wszystkich ważnych otrzymała Marzena Czubaj-Gancarz, która ponownie została wybrana na wójta Gminy Tomaszów Lubelski. 

Wybory Samorządowe 2018 - Adamów. Wyniki wyborów na wójta gminy

Wybory Samorządowe 2018 - Adamów. Wyniki wyborów na wójta gminy 0 0

Gmina Adamów. W pierwszej turze wyborów 57,97 proc. poparcia dostał i został wójtem Dariusz Szykuła.

Wybory samorządowe 2018 - gmina Zamość. Wyniki wyborów na wójta

Wybory samorządowe 2018 - gmina Zamość. Wyniki wyborów na wójta 0 0

Wójtem Gminy Zamość w pierwszej turze wyborów został Ryszard Gliwiński, którego poparło 6028 osób (63,35 proc.).

Wybory samorządowe 2018 - Komarów Osada. Wyniki wyborów na wójta

Wybory samorządowe 2018 - Komarów Osada. Wyniki wyborów na wójta 0 0

Wójtem Gmina Komarów - Osada została Wiesława Sieńkowska, na którą zagłosowały 1604 osoby – 61,06 wszystkich uczestników wyborów.

Wybory samorządowe 2018 - Adamów. Wyniki wyborów na wójta

Wybory samorządowe 2018 - Adamów. Wyniki wyborów na wójta 0 0

W pierwszej turze wyborów 57,97 proc. poparcia dostał i został wójtem Dariusz Szykuła.

Wybory samorządowe 2018 - Obsza. Wyniki wyborów na wójta

Wybory samorządowe 2018 - Obsza. Wyniki wyborów na wójta 0 0

Wójtem Gminy Obsza został jedyny kandydat na ten urząd – Andrzej Placek.

Wybory samorządowe 2018 - Sitno. Wyniki głosowania na wójta gminy

Wybory samorządowe 2018 - Sitno. Wyniki głosowania na wójta gminy 0 0

Gmina Sitno. W drugiej turze wyborów na wójta gminy zmierzą się Marian Bernat (45.43 proc. głosów) i Krzysztof Seń (36,38 proc.).

Wybory samorządowe 2018 - Tereszpol. Wyniki głosowania na wójta

Wybory samorządowe 2018 - Tereszpol. Wyniki głosowania na wójta 0 0

Gmina Tereszpol. Jedyny kandydat na wójta, Jacek Pawluk zyskał poparcie głosujących. 

Wybory samorządowe 2018 - gm. Biłgoraj. Wyniki głosowania na wójta

Wybory samorządowe 2018 - gm. Biłgoraj. Wyniki głosowania na wójta 0 0

Gmina Biłgoraj. Wójtem gminy Biłgoraj z 57,13 proc. wszystkich głosów został Wiesław Różyński. 

Wybory samorządowe 2018 - Józefów. Wyniki wyborów na burmistrza

Wybory samorządowe 2018 - Józefów. Wyniki wyborów na burmistrza 0 0

Roman Dziura zdobył 56,73 proc. głosów i został burmistrzem Józefowa. 

Wybory samorządowe 2018 - Biszcza. Wyniki głosowania na wójta gminy

Wybory samorządowe 2018 - Biszcza. Wyniki głosowania na wójta gminy 0 0

Gmina Biszcza. Zbigniew Pyczko (49,31 proc. głosów) i Genowefa Górna (38,43 proc.) zmierzą się w drugiej rundzie wyborów na stanowisko wójta Gminy Biszcza.

Aneta Łabuda (MKS Perła): Wymagać od siebie jeszcze więcej

Aneta Łabuda (MKS Perła): Wymagać od siebie jeszcze więcej 0 0

Rozmowa z Anetą Łabudą, skrzydłową MKS Perła Lublin

Wybory samorządowe 2018. Bochra nie sprostała Brzezińskiemu

Wybory samorządowe 2018. Bochra nie sprostała Brzezińskiemu 0 0

Zakończono liczenie głosów w gminie Puławy. Stanowisko wójta zachował Krzysztof Brzeziński, który z dużą przewagą pokonał Beatę Bochrę. Zwycięzca wyborów zdobył 3139 głosów, czyli ponad 61 proc.

Wybory samorządowe 2018 - Frampol. Wyniki wyborów na burmistrza

Wybory samorządowe 2018 - Frampol. Wyniki wyborów na burmistrza 1 0

Józef Rudy został burmistrzem Frampola. Głosowało na niego 1473 osoby, czyli 52,14 proc. wszystkich głosujących.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.