Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

24 listopada 2008 r.
7:18
Edytuj ten wpis

Życiński: "Gazeta Polska" jest jak "Nie" Urbana

0 17 A A

- Opublikuję wszystkie dokumenty SB dotyczące mojej osoby. Ale najpierw niech użyją sobie prowokatorzy - powiedział abp Józef Życiński, odnosząc się w ten sposób do ostatniej publikacji "Gazety Polskiej" na jego temat.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Metropolita lubelski wypowiedział się w audycji "Pasterski kwadrans" radia eR na temat artykułu Leszka Misiaka pt. "Wykradziono kwity TW Filozofa" opublikowanym w "Gazecie Polskiej".

- Kiedy patrzę na łamy gazety drukującej podobne absurdy, jak na ironię nosi ona tytuł "Gazeta Polska", to myślę o tym, jak niepokojąca przemiana dokonała się w operowaniu słowami "polski", "patriotyzm", "narodowy". Bo to jest styl, który kiedyś odnajdywaliśmy na łamach tygodnika "Nie" redagowanego przez Jerzego Urbana - powiedział metropolita lubelski.

Autor "Gazety Polskiej" twierdził w swoim artykule, że w niewyjaśnionych okolicznościach z archiwum lubelskiego oddziału IPN zniknęły akta pułkownika SB Tadeusza Hawrota, który odpowiadał za agenturę SB w Kościele na Lubelszczyźnie.

Według publicysty "Gazety Polskiej" wśród dokumentów miały być akta TW Filozofa. GP przypomina, że dr Sławomir Cenckiewicz w swojej najnowszej książce "Sprawa Lecha Wałęsy" pisze, że obecny metropolita lubelski był w 1977 roku zarejestrowany jako TW Filozof przez częstochowskie SB. Agentem miał być do 1990 roku.

Abp Życiński zarzuca autorowi artykułu i Cenckiewiczowi mijanie się z prawdą. - Nie jest to sprawa błaha, bo żeby wpaść na pomysł, że z lubelskiego IPN zostały wykradzione moje dokumenty trzeba mieć nadzwyczajną fantazję - stwierdził metropolita wyjaśniając, że jego akt w archiwum lubelskiego IPN nigdy nie było, skoro w okresie PRL nie mieszkał na Lubelszczyźnie.

Jednocześnie metropolita przyznał, że spotykał się z byłymi esbekami, co według niego było efektem listu pasterskiego czytanego w kościołach w sierpniu 2006 roku. Abp Życiński apelował w nim do byłych funkcjonariuszy SB, by zgłaszali się do księży jeśli chcą odpokutować za zło, które czynili jako esbecy.

Komentarze 17

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 5 stycznia 2009 o 22:50
0
Pół życia donosił, a drugie pół kłamał. ...TW "Filozof".
Avatar
gs / 1 grudnia 2008 o 07:08
0
nieiwerzący, mądry Polak napisał:
podasz k=jakis pozytywny przykład/


Prawdziwy może tak ale nie polski chrześcijanin, zabonny, wierzący w klechy a nie w boga....

Biskup mówi o źle wyrządzanym przez SB,( 30 tys srebrnkików za uwiedzene kobiety)ale metody takie same stosuje CBA i inne wiadome służby. Czy biskup im wybaczy czy też teraz można????
me stosuje CBA i inne wiadome służby. Czy biskup im wybaczy czy też teraz można???? rozwiń
Avatar
nieiwerzący, mądry Polak / 29 listopada 2008 o 08:29
0
Leszek napisał:
2. Księża są różni... ( i wspaniali [/quote]podasz k=jakis pozytywny przykład/

[quote name='Leszek' post='70854' date='25.11.2008, 08:01']4. Prawdziwy Chrześcijanin potrafi wybaczać

Prawdziwy może tak ale nie polski chrześcijanin, zabonny, wierzący w klechy a nie w boga....
rozwiń
Avatar
antykaczor / 29 listopada 2008 o 08:25
0
wierząca napisał:
Szanuję księzy i biskupów,[/quote]
a ja mam ich w d***e
wierząca napisał:
Arcybiskup lubelski jest znany z antypatii do Kaczyńskich i sympatii do Wałęsy.[/quote] Jak zdecydowana większośc społęczeństwa.

[quote name='wierząca' post='71424' date='26.11.2008, 21:25']Teraz rozumiem dlaczego.
guzik rozumiesz, moher ci zasłannia[quote name='wierząca' post='71424' date='26.11.2008, 21:25']"Gazeto Polska" - dziękuję za odsłanianie PRAWDY.

GOWNO prawdy[quote name='wierząca' date='26.11.2008, 21:25' post='71424']


pewnie zgadzaj się z kurduplami, socjalistami

GOWNO prawdy[quote name='wierząca' date='26.11.2008, 21:25' post='71424']


pewnie zgadzaj się z kurduplami, socjalistami rozwiń
Avatar
G. prawda / 29 listopada 2008 o 08:21
0
novik napisał:
Gazeta Polska pisze prawde
a nawet [size=5]G Ó W N O prawde
[/size]
Avatar
antyklecha walczący / 29 listopada 2008 o 08:19
0
kasia napisał:
A co ci do tego...? To jest prywatna sprawa agaty a nie czarnych...

ale czarni się wpier***ali.... to teraz czarny iech poczuje jak dobrze byc na ustach gawiedzi. Dabrze mu tak
Avatar
novik / 29 listopada 2008 o 05:33
0
Tytul artykulu jest wypowiedzia ksiedza Zycinskiego a ja poprostu z tym nie zgadzam sie, gdyz Gazeta Polska pisze prawde o sprawach ktore interesuja Polakow.Widac,ze prawda w oczy kole.Za grzechy powinna byc kara a o swojej niewinnosci mozna bylo mowic kilka lat temu.Natomiast w srodkach przekazu bylismy informowani o szkodliwosci lustracji.Niestety to byla prawda a gdzie konsekwencja.
Avatar
wierząca / 26 listopada 2008 o 21:25
0
Szanuję księzy i biskupów, ale w sprawach społecznych nie ze wszystkimi się zgadzam. Oni sami też w tym zakresie mają rożne poglądy. Arcybiskup lubelski jest znany z antypatii do Kaczyńskich i sympatii do Wałęsy.Teraz rozumiem dlaczego.
"Gazeto Polska" - dziękuję za odsłanianie PRAWDY.
Avatar
Leszek / 25 listopada 2008 o 08:01
0
Z całym szacunkiem:
1. Naród nie jest głupi...
2. Księża są różni... kiepscy i wspaniali
3. Nie wiem jak było, (wygląda to na tanią sensację) to nie osądzam...
4. Prawdziwy Chrześcijanin potrafi wybaczać - taka jest nauka Jezusa zatem jakby na to nie patrzeć - jestem po stronie ks. biskupa...
Z całym szacunkiem:
1. Naród nie jest głupi...
2. Księża są różni... kiepscy i wspaniali
3. Nie wiem jak było, (wygląda to na tanią sensację) to nie osądzam...
4. Prawdziwy Chrześcijanin potrafi wybaczać - taka jest nauka Jezusa zatem jakby na to nie patrzeć - jestem po stronie ks. biskupa... rozwiń
Avatar
olo / 25 listopada 2008 o 06:53
0
Ten cały Biskup to tylko kasę potrafi brać. Zresztą oni wszyscy dobrzy są. Ciekawe ile wyciągnął za otwarcie mostu w Puławach....

Wszyscy byśmy się zdziwili ile można dostać za coś takiego... samochód spokojnie by sobie można było kupić.

"Dziwny jest ten świat."
Cz. Niemen


Czarni mają, a polski naród jak biedny był tak jest. Ale jak głupi i wsadza im w dupę....
Avatar
Gość / 5 stycznia 2009 o 22:50
0
Pół życia donosił, a drugie pół kłamał. ...TW "Filozof".
Avatar
gs / 1 grudnia 2008 o 07:08
0
nieiwerzący, mądry Polak napisał:
podasz k=jakis pozytywny przykład/


Prawdziwy może tak ale nie polski chrześcijanin, zabonny, wierzący w klechy a nie w boga....

Biskup mówi o źle wyrządzanym przez SB,( 30 tys srebrnkików za uwiedzene kobiety)ale metody takie same stosuje CBA i inne wiadome służby. Czy biskup im wybaczy czy też teraz można????
me stosuje CBA i inne wiadome służby. Czy biskup im wybaczy czy też teraz można???? rozwiń
Avatar
nieiwerzący, mądry Polak / 29 listopada 2008 o 08:29
0
Leszek napisał:
2. Księża są różni... ( i wspaniali [/quote]podasz k=jakis pozytywny przykład/

[quote name='Leszek' post='70854' date='25.11.2008, 08:01']4. Prawdziwy Chrześcijanin potrafi wybaczać

Prawdziwy może tak ale nie polski chrześcijanin, zabonny, wierzący w klechy a nie w boga....
rozwiń
Avatar
antykaczor / 29 listopada 2008 o 08:25
0
wierząca napisał:
Szanuję księzy i biskupów,[/quote]
a ja mam ich w d***e
wierząca napisał:
Arcybiskup lubelski jest znany z antypatii do Kaczyńskich i sympatii do Wałęsy.[/quote] Jak zdecydowana większośc społęczeństwa.

[quote name='wierząca' post='71424' date='26.11.2008, 21:25']Teraz rozumiem dlaczego.
guzik rozumiesz, moher ci zasłannia[quote name='wierząca' post='71424' date='26.11.2008, 21:25']"Gazeto Polska" - dziękuję za odsłanianie PRAWDY.

GOWNO prawdy[quote name='wierząca' date='26.11.2008, 21:25' post='71424']


pewnie zgadzaj się z kurduplami, socjalistami

GOWNO prawdy[quote name='wierząca' date='26.11.2008, 21:25' post='71424']


pewnie zgadzaj się z kurduplami, socjalistami rozwiń
Avatar
G. prawda / 29 listopada 2008 o 08:21
0
novik napisał:
Gazeta Polska pisze prawde
a nawet [size=5]G Ó W N O prawde
[/size]
Avatar
antyklecha walczący / 29 listopada 2008 o 08:19
0
kasia napisał:
A co ci do tego...? To jest prywatna sprawa agaty a nie czarnych...

ale czarni się wpier***ali.... to teraz czarny iech poczuje jak dobrze byc na ustach gawiedzi. Dabrze mu tak
Avatar
novik / 29 listopada 2008 o 05:33
0
Tytul artykulu jest wypowiedzia ksiedza Zycinskiego a ja poprostu z tym nie zgadzam sie, gdyz Gazeta Polska pisze prawde o sprawach ktore interesuja Polakow.Widac,ze prawda w oczy kole.Za grzechy powinna byc kara a o swojej niewinnosci mozna bylo mowic kilka lat temu.Natomiast w srodkach przekazu bylismy informowani o szkodliwosci lustracji.Niestety to byla prawda a gdzie konsekwencja.
Avatar
wierząca / 26 listopada 2008 o 21:25
0
Szanuję księzy i biskupów, ale w sprawach społecznych nie ze wszystkimi się zgadzam. Oni sami też w tym zakresie mają rożne poglądy. Arcybiskup lubelski jest znany z antypatii do Kaczyńskich i sympatii do Wałęsy.Teraz rozumiem dlaczego.
"Gazeto Polska" - dziękuję za odsłanianie PRAWDY.
Avatar
Leszek / 25 listopada 2008 o 08:01
0
Z całym szacunkiem:
1. Naród nie jest głupi...
2. Księża są różni... kiepscy i wspaniali
3. Nie wiem jak było, (wygląda to na tanią sensację) to nie osądzam...
4. Prawdziwy Chrześcijanin potrafi wybaczać - taka jest nauka Jezusa zatem jakby na to nie patrzeć - jestem po stronie ks. biskupa...
Z całym szacunkiem:
1. Naród nie jest głupi...
2. Księża są różni... kiepscy i wspaniali
3. Nie wiem jak było, (wygląda to na tanią sensację) to nie osądzam...
4. Prawdziwy Chrześcijanin potrafi wybaczać - taka jest nauka Jezusa zatem jakby na to nie patrzeć - jestem po stronie ks. biskupa... rozwiń
Avatar
olo / 25 listopada 2008 o 06:53
0
Ten cały Biskup to tylko kasę potrafi brać. Zresztą oni wszyscy dobrzy są. Ciekawe ile wyciągnął za otwarcie mostu w Puławach....

Wszyscy byśmy się zdziwili ile można dostać za coś takiego... samochód spokojnie by sobie można było kupić.

"Dziwny jest ten świat."
Cz. Niemen


Czarni mają, a polski naród jak biedny był tak jest. Ale jak głupi i wsadza im w dupę....
Zobacz wszystkie komentarze 17

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Policjanci wchodzą do mieszkania, a 29-latek wychodzi. Zajrzeli do plecaka

Policjanci wchodzą do mieszkania, a 29-latek wychodzi. Zajrzeli do plecaka 0 1

Prawie 400 gramów suszu konopi indyjskich zabezpieczyli wczoraj policjanci z komisariatu w Bełżycach.

Dostawa nielegalnego towaru, a następnie policyjny pościg za kurierem

Dostawa nielegalnego towaru, a następnie policyjny pościg za kurierem 7 0

W środę na jednej z posesji w gminie Kamionka policjanci zabezpieczyli 9,5 litra alkoholu oraz prawie 3,5 tysiąca paczek papierosów bez polskich znaków skarbowych akcyzy.

Stal Kraśnik kontra Wisła Sandomierz, czyli wyjątkowy mecz dla trenera

Stal Kraśnik kontra Wisła Sandomierz, czyli wyjątkowy mecz dla trenera 2 0

W niedzielę o godz. 16 Stal Kraśnik zmierzy się u siebie z Wisłą Sandomierz, czyli byłym klubem trenera Jarosława Pacholarza. Gospodarze będą próbowali się podnieść po bardzo słabym występie w Sieniawie, gdzie dostali aż pięć bramek.

Ksiądz Jacek Stryczek rezygnuje po oskarżeniach o mobbing
film

Ksiądz Jacek Stryczek rezygnuje po oskarżeniach o mobbing 0 4

Po oskarżeniach o mobbing ksiądz Jacek Stryczek chce wycofać się z działalności Stowarzyszenia „Wiosna”. Sprawą ma zająć się prokuratura.

Kandydat na prezydenta Chełma chwali się, że „ma przełożenie na Warszawę” [zdjęcia]
galeria

Kandydat na prezydenta Chełma chwali się, że „ma przełożenie na Warszawę” [zdjęcia] 3 4

Piątkowa regionalna konwencja Prawa i Sprawiedliwości była wiecem poparcia dla Jakuba Banaszka, kandydata na prezydenta Chełma.

TBV Start Lublin zagra w finale Browar Kociewski Cup

TBV Start Lublin zagra w finale Browar Kociewski Cup 0 1

Przed tygodniem triumf na turnieju we Włocławku, a teraz dobra gra w Starogardzie Gdańskim. W piątek TBV Start rozbił w meczu półfinałowym Trefla Sopot aż 96:60. W sobotę o godz. 18.30 lublinianie zagrają w finale z gospodarzami zawodów – Polpharmą.

Mieszkaniec Lublina chciał poćwiczyć sterowanie paralotnią na ziemi. Nagle wiatr poderwał go do góry

Mieszkaniec Lublina chciał poćwiczyć sterowanie paralotnią na ziemi. Nagle wiatr poderwał go do góry 7 1

Obrażeniami ciała zakończyła się próba nauki sterowania paralotnią dla 46-letniego mieszkańca Lublina.

Jubileusz 65-lecia Zespołu Pieśni i Tańca "Powiśle"
28 września 2018, 0:00

Jubileusz 65-lecia Zespołu Pieśni i Tańca "Powiśle" 0 0

W tym roku puławski Zespół Pieśni i Tańca Powiśle obchodzi wyjątkowy jubileusz 65-lecia istnienia. Z tej okazji w dniach 28-30 września w Puławach będzie okazja do wspólnego świętowania - nie zabraknie koncertów i dodatkowych atrakcji.

Wokalista z Lublina walczy w The Voice of Poland. Wybrała go Markowska [wideo]
film

Wokalista z Lublina walczy w The Voice of Poland. Wybrała go Markowska [wideo] 10 1

Tomek Jasiński z Lublina bierze udział w telewizyjnym programie The Voice of Poland. Po swoim występie dostał owacje na stojąco i dołączył do zespołu Patrycji Markowskiej.

"Wieś w XX wieku". Międzynarodowa konferencja w IPN w Lublinie
26 września 2018, 0:00

"Wieś w XX wieku". Międzynarodowa konferencja w IPN w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. W dniach 26-28 września w siedzibie Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Lublinie (ul. Wodopojna 2) odbędzie się międzynarodowa konferencja naukowa Wieś w XX wieku. Wybrane problemy polityczne, społeczne, gospodarcze i kultura.

"Żyje i przeszczep się udał". Tak pani Ewa z Góry Puławskiej pomogła 26-letniemu Włochowi

"Żyje i przeszczep się udał". Tak pani Ewa z Góry Puławskiej pomogła 26-letniemu Włochowi 44 1

Rozmowa z Ewą Olszowy z Góry Puławskiej, dawcą komórek macierzystych szpiku.

Komunikacja miejska w Lublinie powinna być prywatna? Pomysł kandydatów

Komunikacja miejska w Lublinie powinna być prywatna? Pomysł kandydatów 52 24

Zmiany w działaniu komunikacji miejskiej w Lublinie zaproponowali w piątek działacze komitetu wyborczego „Kukiz, Wolność, Lubelscy Patrioci i Ruchy Miejskie”. Krytykowali też władze MPK.

Znany w Chełmie zabytek czekał na remont od międzywojnia

Znany w Chełmie zabytek czekał na remont od międzywojnia 1 0

Kaplica rodziny Bielskich na zabytkowym cmentarzu parafialnym przy ul. Lwowskiej w Chełmie doczekała się remontu. Miejscowi miłośnicy zabytków upominali się o to już w latach międzywojennych.

Wernisaż wystawy "Projektowanie Wszędzie" W Centrum Spotkania Kultur
28 września 2018, 17:00

Wernisaż wystawy "Projektowanie Wszędzie" W Centrum Spotkania Kultur 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 28 września o godz. 18 w Centrum Spotkania Kultur odbędzie się wernisaż wystawy Projektowanie wszędzie.

Radny PiS chce współpracy ze Smoleńskiem

Radny PiS chce współpracy ze Smoleńskiem 17 33

Czy rosyjski Smoleńsk zostanie nowym miastem partnerskim Puław? O tym, że to przyniesie nam wiele korzyści przekonuje radny PiS Ignacy Czeżyk.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.