W nietypowy sposób władze miasta chcą promować komunikację miejską. Z biletem okresowym można od 5 lutego korzystać ze zniżek w sklepach, klubach, a nawet na lodowisku.
– Sprzedawca sprawdzi ważność biletu i dopiero wówczas klient otrzyma zniżkę – mówi Michał Krawczyk z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Właśnie ta spółka wymyśliła tę promocję. – Stworzyliśmy system motywacyjny oparty na realnych oszczędnościach w życiu codziennym – stwierdza Tomasz Fulara, prezes MPK.
Listę firm przyznających zniżki można znaleźć na stronie busbonus.pl. Także za pośrednictwem tej strony mogą zgłaszać się kolejni przedsiębiorcy, którzy byliby gotowi takie zniżki przyznawać. Teraz MPK zdołało pozyskać 27 partnerów.
Po co takie zachęty? – Skoro inwestujemy tak dużo w komunikację miejską chcielibyśmy, żeby mieszkańcy mogli w jak największy sposób z niej skorzystać – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. – Decyzja o związaniu się z komunikacją miejską powinna przynieść pasażerowi konkretne plusy – dodaje Krawczyk.
Co ważne, z rabatów nie będą mogli korzystać studenci, którzy swój bilet zakodowali na legitymacji studenckiej. Liczyć się będzie tylko Karta Biletu Elektronicznego, a takie karty posiada obecnie ok. 35 tys. mieszkańców.