Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

3 października 2014 r.
6:30
Edytuj ten wpis

Chcą rozebrać deptak i położyć go od nowa

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
168 19 A A

Około 5 milionów złotych planuje wyłożyć miasto na przebudowę deptaka na Krakowskim Przedmieściu. Nowa nawierzchnia ma sięgać znacznie dalej, bo od ul. 3 Maja aż do Bramy Grodzkiej

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W różnych miastach nawierzchnia reprezentacyjnych ulic jest na bardzo wysokim poziomie - tłumaczy Tadeusz Dziuba, dyrektor Wydziału Inwestycji i Remontów w Urzędzie Miasta, który przymierza się już do opracowywania dokumentacji dla odnowę ulicy.

W przyszłym tygodniu deptak będzie świętować kolejne urodziny. A w przyszłym roku stanie się już pełnoletni. Jego budowa trwała cztery lata i budziła wiele kontrowersji. Przeciwnicy tej inwestycji obawiali się, że wyłączenie z ruchu jezdni na Krakowskim Przedmieściu sparaliżuje ruch w centrum. Nic takiego się nie stało.

Od nowości deptak stracił nieco na urodzie, bo gdzieniegdzie nawierzchnia trochę się zapadła, a i kostka brukowa w centrum miasta nie uchodzi już za szczyt elegancji. Władze miasta uznały, że ulicę można odnowić przy okazji planowanej przebudowy pl. Litewskiego, która ma wiązać się z przedłużeniem deptaka do ul. 3 Maja.

- Wstępnie rozmawialiśmy z konserwatorem zabytków w sprawie materiałów - mówi Dziuba. - Nowa nawierzchnia byłaby wykonana z kostki granitowej, ale większej. Takiej, jaka jest uwzględniona w projekcie przebudowy pl. Litewskiego.

Ratusz zapowiada, że nie będzie to również taka kostka, jaką znamy z ulic Starego Miasta, a która przeklinana jest przez panie idące na szpilkach, np. na śluby w Trybunale Koronnym. - Mówimy o nawierzchni bezspoinowej - zastrzega Dziuba.

W planach miejskich urzędników jest również nowa aranżacja zieleni oraz całkowita wymiana oświetlenia. I tu kolejna niespodzianka: mowa nie tylko o latarniach, ale również o reflektorach wmontowanych w bruk. Przebudowa ma objąć zarówno Krakowskie Przedmieście od skrzyżowania z ul. 3 Maja aż do Bramy Krakowskiej, ale też dalszy ciąg przez ul. Bramową i Grodzką do Bramy Grodzkiej.

Do przyszłorocznego budżetu urzędnicy chcą wprowadzić pieniądze niezbędne na wykonanie projektów. Ratusz nie zakłada, by w przyszłym roku rozpoczęła się już fizyczna przebudowa reprezentacyjnej ulicy. Jej finał wstępnie zapowiadany jest na rok 2017.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku
Czytaj więcej o:

Komentarze 19

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
katae / 4 października 2014 r. o 10:27
0

Ludzie, ale wy marudni jesteście! Aż ręce opadają! Jak wam się nic nie podoba! Jak się nic nie robi w Lublinie to źle, jak się robi to jeszcze gorzej, bo nie to co byście chcieli. Trzeba było swoje projekty zgłaszać do BO, to może by wam zrobili. O kostce brukowej na deptaku było głośno już wcześniej i jak dobrze pamiętam nikomu się ta kostka nie podobała, bo jest to materiał tani, oklepany, mało reprezentacyjny i nadający się na chodniki na wsiach, a nie na Deptak, który ma być jedną z wizytówek miasta. Zgadzam się z tym, że Deptak jeszcze całkiem nieźle się trzyma, ale bardzo podoba mi się, że zmienią wreszcie tą tandetną kostkę. I bardzo dobrze, że będzie Deptak przedłużony, i że zieleni będzie więcej. I tak jak jeden z Internautów napisał, że będzie można spokojnie usiąść bez konieczności zamawiania czegoś z menu. Co do kostki na Starym Mieście, to nie do końca jestem przekonana. Bardzo lubię te "kocie łby" nadają klimat. Z drugiej strony wiem, że są uciążliwe w użytkowaniu. A co do przedłużania deptaku - są miasta w których jest kategoryczny zakaz poruszania się pojazdami spalinowymi i to nie tylko w ścisłym centrum, bo ludzie dbają o zabytki, środowisko i o eliminowanie nadmiernego hałasu. Lublin naprawdę jest bardzo ładnym miastem, mamy się czym pochwalić, a jakby nie patrzeć, to jednak do Centrum i na Stare Miasto przyjeżdżają wycieczki i z Lublina zapamiętują to co właśnie tam się znajduje i może warto by było o to zadbać, a nie tylko narzekać na wszystko.

Ludzie, ale wy marudni jesteście! Aż ręce opadają! Jak wam się nic nie podoba! Jak się nic nie robi w Lublinie to źle, jak się robi to jeszcze gorzej, bo nie to co byście chcieli. Trzeba było swoje projekty zgłaszać do BO, to może by wam zrobili. O kostce brukowej na deptaku było głośno już wcześniej i jak dobrze pamiętam nikomu się ta kostka nie podobała, bo jest to materiał tani, oklepany, mało reprezentacyjny i nadający się na chodniki na wsiach, a nie na Deptak, który ma być jedną z wizytówek miasta. Zgadzam się z tym, że Deptak jeszc... rozwiń

Avatar
moher / 4 października 2014 r. o 06:30
0
Trzeba będzie sprawdzić koligację pomiędzy zleceniodawcą a gen. wykonawcą:)
Avatar
Przemysław Leniak / 4 października 2014 r. o 01:02
0

Żuk na bruk...
czy aby nie potrzebny jest jakiś normalny prezydent?

Avatar
zenon / 4 października 2014 r. o 00:49
0

niech sobie ten debil co to wymyślił zrobi deptak u siebie i cały ruch kołowy skieruje pod swoje okna

bez przesady, w centrum ten mieszkają ludzie i nie usmiecha im się mieć jeszcze więcej aut pod oknami niż mają. potrzebny ten deptak do 3 maja jak dziwce rożaniec!!

co za moda w tym miescie zapanowała , najlepiej wszystko wysprzedać nastawiać molochów i biurowców poczym, naściągać call center żeby dymało ludzi za 1600 zł a wszem i wobec głosci jakaż to wielka metropolia.

Avatar
monika / 3 października 2014 r. o 10:37
0

Może zamiast wykładać tyle pieniędzy na coś co jakoś się trzyma, to czas zrobić coś co jest zniszczone, ruchome od lat wielu np.: ul. Grabskiego. Tu i asfalt i chodnik są żałosne. Trawa powrastana na metr w popękany chodnik, ścieżka rowerowa na pofałdowanym asfalcie, zamiast na nowym chodniku, który po remoncie miałby ok. 3 m szerokości i asfalt na jezdni, a nie coś na czym się podskakuje lub tonie w kałużach nawet na skrzyżowaniu? Jak się pozwoliło jeździć tirom pomiędzy domami po jezdni z dwoma pasami to teraz trzeba dbać o to, co przez swoje decyzje się zniszczyło!

Druga sprawa to nigdy nic nie będzie wyglądać elegancko, jak długo będzie każdy pies z innej budy. Całe Centrum powinno mieć chodniki w jednym kolorze i podobnego kształtu oraz wielkości. Lublin to miasto, a nie jarmark.

Urzędnicy zaś i członkowie partii oraz komitetu wyborczego niech się wezmą za pracę, a nie za pisanie chwalebnych komentarzy.

Może zamiast wykładać tyle pieniędzy na coś co jakoś się trzyma, to czas zrobić coś co jest zniszczone, ruchome od lat wielu np.: ul. Grabskiego. Tu i asfalt i chodnik są żałosne. Trawa powrastana na metr w popękany chodnik, ścieżka rowerowa na pofałdowanym asfalcie, zamiast na nowym chodniku, który po remoncie miałby ok. 3 m szerokości i asfalt na jezdni, a nie coś na czym się podskakuje lub tonie w kałużach nawet na skrzyżowaniu? Jak się pozwoliło jeździć tirom pomiędzy domami po jezdni z dwoma pasami to teraz trzeba dbać o to, co ... rozwiń

Avatar
Banan / 3 października 2014 r. o 10:23
0

Najlepiej od razu zrobić deptak do samego Ronda Honorowych Krwiodawców. Od razu będziemy mieli najdłuższy deptak w Polsce ! No bo po co samochody mają jeżdzić. Przecież takie wielce reprezentacyjne miasto jak Lublyn potrzebuje niezwykle reprezentacyjnej ulicy.

Avatar
jw / 3 października 2014 r. o 10:21
0

Nie jeżdżę już do centrum, szkoda nerwów. Współczuję tym,którzy muszą.

Avatar
Gość / 3 października 2014 r. o 10:20
0

Dlaczego pracy nie wykonać wiezniami .Wielu więżniów mówi że woli pracować za Darmo niz siedzieć w Celi -proszę to wziąśc pod uwagę  -dlaczego podatnicy placą za prace jezeli to mozna wykonać taniej -PYTAMY -gdzie indziej mozna a w Lublinie nie .

Avatar
mieszkaniec / 3 października 2014 r. o 10:18
0

Sam jesteś nudny i szary

Avatar
Lu / 3 października 2014 r. o 10:01
0

Tego się nie spodziewałem :). Brawo! dobra decyzja. Mam nadzieję ta przestrzeń zostanie dobrze zaaranżowana, pojawi się wiele zieleni i miejsc odpoczynku, w których nie trzeba zamawiać czegoś z menu. Taka przebudowa może się przyczynić do tego, że centrum miasta odżyje, a Krakowskie Przedmieście nie będzie traktem, gdzie ludzie nie mają się po co zatrzymać. Na Starym Mieście aż prosi się o lepszą nawierzchnię. Nie chodzi jedynie o "panie w szpilkach", ale o ludzi z problemami w poruszaniu się, na wózkach czy rodziców, którzy wiozą dzieci.

Miejmy nadzieję, że to nie tylko kiełbasa wyborcza. Chociaż przebudowa Litewskiego jest planowana tyle lat, że możemy poczekać jeszcze długo.

Tego się nie spodziewałem :). Brawo! dobra decyzja. Mam nadzieję ta przestrzeń zostanie dobrze zaaranżowana, pojawi się wiele zieleni i miejsc odpoczynku, w których nie trzeba zamawiać czegoś z menu. Taka przebudowa może się przyczynić do tego, że centrum miasta odżyje, a Krakowskie Przedmieście nie będzie traktem, gdzie ludzie nie mają się po co zatrzymać. Na Starym Mieście aż prosi się o lepszą nawierzchnię. Nie chodzi jedynie o "panie w szpilkach", ale o ludzi z problemami w poruszaniu się, na wózkach czy rodziców, którzy wiozą dzieci.... rozwiń

Avatar
katae / 4 października 2014 r. o 10:27
0

Ludzie, ale wy marudni jesteście! Aż ręce opadają! Jak wam się nic nie podoba! Jak się nic nie robi w Lublinie to źle, jak się robi to jeszcze gorzej, bo nie to co byście chcieli. Trzeba było swoje projekty zgłaszać do BO, to może by wam zrobili. O kostce brukowej na deptaku było głośno już wcześniej i jak dobrze pamiętam nikomu się ta kostka nie podobała, bo jest to materiał tani, oklepany, mało reprezentacyjny i nadający się na chodniki na wsiach, a nie na Deptak, który ma być jedną z wizytówek miasta. Zgadzam się z tym, że Deptak jeszcze całkiem nieźle się trzyma, ale bardzo podoba mi się, że zmienią wreszcie tą tandetną kostkę. I bardzo dobrze, że będzie Deptak przedłużony, i że zieleni będzie więcej. I tak jak jeden z Internautów napisał, że będzie można spokojnie usiąść bez konieczności zamawiania czegoś z menu. Co do kostki na Starym Mieście, to nie do końca jestem przekonana. Bardzo lubię te "kocie łby" nadają klimat. Z drugiej strony wiem, że są uciążliwe w użytkowaniu. A co do przedłużania deptaku - są miasta w których jest kategoryczny zakaz poruszania się pojazdami spalinowymi i to nie tylko w ścisłym centrum, bo ludzie dbają o zabytki, środowisko i o eliminowanie nadmiernego hałasu. Lublin naprawdę jest bardzo ładnym miastem, mamy się czym pochwalić, a jakby nie patrzeć, to jednak do Centrum i na Stare Miasto przyjeżdżają wycieczki i z Lublina zapamiętują to co właśnie tam się znajduje i może warto by było o to zadbać, a nie tylko narzekać na wszystko.

Ludzie, ale wy marudni jesteście! Aż ręce opadają! Jak wam się nic nie podoba! Jak się nic nie robi w Lublinie to źle, jak się robi to jeszcze gorzej, bo nie to co byście chcieli. Trzeba było swoje projekty zgłaszać do BO, to może by wam zrobili. O kostce brukowej na deptaku było głośno już wcześniej i jak dobrze pamiętam nikomu się ta kostka nie podobała, bo jest to materiał tani, oklepany, mało reprezentacyjny i nadający się na chodniki na wsiach, a nie na Deptak, który ma być jedną z wizytówek miasta. Zgadzam się z tym, że Deptak jeszc... rozwiń

Avatar
moher / 4 października 2014 r. o 06:30
0
Trzeba będzie sprawdzić koligację pomiędzy zleceniodawcą a gen. wykonawcą:)
Avatar
Przemysław Leniak / 4 października 2014 r. o 01:02
0

Żuk na bruk...
czy aby nie potrzebny jest jakiś normalny prezydent?

Avatar
zenon / 4 października 2014 r. o 00:49
0

niech sobie ten debil co to wymyślił zrobi deptak u siebie i cały ruch kołowy skieruje pod swoje okna

bez przesady, w centrum ten mieszkają ludzie i nie usmiecha im się mieć jeszcze więcej aut pod oknami niż mają. potrzebny ten deptak do 3 maja jak dziwce rożaniec!!

co za moda w tym miescie zapanowała , najlepiej wszystko wysprzedać nastawiać molochów i biurowców poczym, naściągać call center żeby dymało ludzi za 1600 zł a wszem i wobec głosci jakaż to wielka metropolia.

Avatar
monika / 3 października 2014 r. o 10:37
0

Może zamiast wykładać tyle pieniędzy na coś co jakoś się trzyma, to czas zrobić coś co jest zniszczone, ruchome od lat wielu np.: ul. Grabskiego. Tu i asfalt i chodnik są żałosne. Trawa powrastana na metr w popękany chodnik, ścieżka rowerowa na pofałdowanym asfalcie, zamiast na nowym chodniku, który po remoncie miałby ok. 3 m szerokości i asfalt na jezdni, a nie coś na czym się podskakuje lub tonie w kałużach nawet na skrzyżowaniu? Jak się pozwoliło jeździć tirom pomiędzy domami po jezdni z dwoma pasami to teraz trzeba dbać o to, co przez swoje decyzje się zniszczyło!

Druga sprawa to nigdy nic nie będzie wyglądać elegancko, jak długo będzie każdy pies z innej budy. Całe Centrum powinno mieć chodniki w jednym kolorze i podobnego kształtu oraz wielkości. Lublin to miasto, a nie jarmark.

Urzędnicy zaś i członkowie partii oraz komitetu wyborczego niech się wezmą za pracę, a nie za pisanie chwalebnych komentarzy.

Może zamiast wykładać tyle pieniędzy na coś co jakoś się trzyma, to czas zrobić coś co jest zniszczone, ruchome od lat wielu np.: ul. Grabskiego. Tu i asfalt i chodnik są żałosne. Trawa powrastana na metr w popękany chodnik, ścieżka rowerowa na pofałdowanym asfalcie, zamiast na nowym chodniku, który po remoncie miałby ok. 3 m szerokości i asfalt na jezdni, a nie coś na czym się podskakuje lub tonie w kałużach nawet na skrzyżowaniu? Jak się pozwoliło jeździć tirom pomiędzy domami po jezdni z dwoma pasami to teraz trzeba dbać o to, co ... rozwiń

Avatar
Banan / 3 października 2014 r. o 10:23
0

Najlepiej od razu zrobić deptak do samego Ronda Honorowych Krwiodawców. Od razu będziemy mieli najdłuższy deptak w Polsce ! No bo po co samochody mają jeżdzić. Przecież takie wielce reprezentacyjne miasto jak Lublyn potrzebuje niezwykle reprezentacyjnej ulicy.

Avatar
jw / 3 października 2014 r. o 10:21
0

Nie jeżdżę już do centrum, szkoda nerwów. Współczuję tym,którzy muszą.

Avatar
Gość / 3 października 2014 r. o 10:20
0

Dlaczego pracy nie wykonać wiezniami .Wielu więżniów mówi że woli pracować za Darmo niz siedzieć w Celi -proszę to wziąśc pod uwagę  -dlaczego podatnicy placą za prace jezeli to mozna wykonać taniej -PYTAMY -gdzie indziej mozna a w Lublinie nie .

Avatar
mieszkaniec / 3 października 2014 r. o 10:18
0

Sam jesteś nudny i szary

Avatar
Lu / 3 października 2014 r. o 10:01
0

Tego się nie spodziewałem :). Brawo! dobra decyzja. Mam nadzieję ta przestrzeń zostanie dobrze zaaranżowana, pojawi się wiele zieleni i miejsc odpoczynku, w których nie trzeba zamawiać czegoś z menu. Taka przebudowa może się przyczynić do tego, że centrum miasta odżyje, a Krakowskie Przedmieście nie będzie traktem, gdzie ludzie nie mają się po co zatrzymać. Na Starym Mieście aż prosi się o lepszą nawierzchnię. Nie chodzi jedynie o "panie w szpilkach", ale o ludzi z problemami w poruszaniu się, na wózkach czy rodziców, którzy wiozą dzieci.

Miejmy nadzieję, że to nie tylko kiełbasa wyborcza. Chociaż przebudowa Litewskiego jest planowana tyle lat, że możemy poczekać jeszcze długo.

Tego się nie spodziewałem :). Brawo! dobra decyzja. Mam nadzieję ta przestrzeń zostanie dobrze zaaranżowana, pojawi się wiele zieleni i miejsc odpoczynku, w których nie trzeba zamawiać czegoś z menu. Taka przebudowa może się przyczynić do tego, że centrum miasta odżyje, a Krakowskie Przedmieście nie będzie traktem, gdzie ludzie nie mają się po co zatrzymać. Na Starym Mieście aż prosi się o lepszą nawierzchnię. Nie chodzi jedynie o "panie w szpilkach", ale o ludzi z problemami w poruszaniu się, na wózkach czy rodziców, którzy wiozą dzieci.... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 19
Trwa cisza wyborcza
Do czasu jej zakończenia zamieszczanie komentarzy mających charakter agitacyjny jest zabronione przez polskie prawo. Odpowiedzialność za opublikowaną przez siebie treść ponosi autor.

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lubelskie: W których miastach i gminach zagłosowało najwięcej osób? Szczegółowa frekwencja
galeria

Lubelskie: W których miastach i gminach zagłosowało najwięcej osób? Szczegółowa frekwencja

Frekwencja do 12 w drugiej turze wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2020 r. Dane z Państwowej Komisji Wyborczej.

Wybory prezydenckie w powiecie puławskim. Bardzo wysoka frekwencja w Kazimierzu Dolnym

Wybory prezydenckie w powiecie puławskim. Bardzo wysoka frekwencja w Kazimierzu Dolnym

Co czwarty mieszkaniec powiatu puławskiego oddał już głos w II turze wyborów prezydenckich. Frekwencja do godz. 12 wyniosła 25,70 proc. Najwyższa była w gminie Kazimierz Dolny, mieście Puławy oraz gminie Janowiec. Najniższa - w gminie Markuszów.

Lubelskie: Znamy frekwencję do godz. 12 w drugiej turze wyborów w naszym regionie

Lubelskie: Znamy frekwencję do godz. 12 w drugiej turze wyborów w naszym regionie

23,39 proc. wyniosła do godz. 12 frekwencja w drugiej turze wyborów prezydenckich w Lubelskiem. Wśród szesnastu województw to czwarty wynik od końca.

Wykład i projekcja filmu "Rocky" na dachu CSK
16 lipca 2020, 21:00

Wykład i projekcja filmu "Rocky" na dachu CSK

W ramach cyklu Kultowe Lato Filmowe na dachu Centrum Spotkania Kultur, 16 lipca o godz. 21 odbędzie się plenerowy pokaz klasyka z Sylvestrem Stallone'em - "Rocky". Pokaz zostanie poprzedzony wykładem "Wytrwać do ostatniej rundy" w ramach Akademii Kina CSK.

Wybory 2020. Frekwencja do godz. 12 jest wyższa niż w pierwszej turze

Wybory 2020. Frekwencja do godz. 12 jest wyższa niż w pierwszej turze

Do godz. 12 w całym kraju zagłosowało 24,73 proc. uprawnionych do głosowania – poinformowała Państwowa Komisja Wyborcza. Frekwencja jest nieco wyższa niż dwa tygodnie temu, gdy do południa wynosiła 24,08 proc.

Start Lublin wraca do treningów

Start Lublin wraca do treningów

W poniedziałek o godz. 18 czerwono-czarni spotkają się na pierwszym treningu. W najbliższym czasie można się też spodziewać transferów zagranicznych graczy.

Nowe ognisko koronawirusa w powiecie bialskim. Zakażenia w zakładach mięsnych

Nowe ognisko koronawirusa w powiecie bialskim. Zakażenia w zakładach mięsnych

Aż 39 nowych zakażeń koronawirusem potwierdzono dzisiaj w województwie lubelskim. Wciąż najwięcej chorych jest z powiatu bialskiego, gdzie jest nowe, piąte już ognisko SARS-CoV-2.

Lubelskie: W pierwszej turze wyborów w tej gminie była najwyższa frekwencja. Jak jest teraz?
Zdjęcia
galeria

Lubelskie: W pierwszej turze wyborów w tej gminie była najwyższa frekwencja. Jak jest teraz?

Spory ruch panuje w komisji wyborczej w Motyczu w gminie Konopnica. W pierwszej turze ta gmina mogła pochwalić się najwyższą frekwencją w powiecie lubelskim.

Lublin: Karta ubrudzona tak, aby nie można było zagłosować na jednego z kandydatów?

Lublin: Karta ubrudzona tak, aby nie można było zagłosować na jednego z kandydatów?

Kartę do głosowania z plamą uniemożliwiającą oddanie głosu na jednego z kandydatów miał otrzymać wyborca głosujący w lokalu przy ul. Pana Wołodyjowskiego w Lublinie. O sprawie została poinformowana Miejska Komisja Wyborcza.

Lubelskie: Wyprzedzał ciężarówkę i musiał szybko wrócić na prawy pas. 6-latek ucierpiał w wypadku

Lubelskie: Wyprzedzał ciężarówkę i musiał szybko wrócić na prawy pas. 6-latek ucierpiał w wypadku

6-latek został ranny w wypadku, do którego doszło w piątek około godz. 21.35 w miejscowości Tchórzew (pow. radzyński) na drodze krajowej nr 19. Auto osobowe zderzyło się z ciężarówką.

Opolanin lepszy od Lublinianki, doświadczony napastnik dołączy do beniaminka?

Opolanin lepszy od Lublinianki, doświadczony napastnik dołączy do beniaminka?

Ciekawy sparing w sobotę odbył się w Opolu Lubelskim. Tamtejszy Opolanin, beniaminek IV ligi mógł sprawdzić się na tle Lublinianki. Lepsza okazała się pierwsza z ekip, która wygrała 1:0.

Trwa druga tura wyborów prezydenckich. Puławianie poszli do urn [zdjęcia]
galeria

Trwa druga tura wyborów prezydenckich. Puławianie poszli do urn [zdjęcia]

W drugiej turze wyborów prezydenckich do godz. 11 kolejek przed puławskimi lokalami nie było. Głosowanie odbywa się płynnie. Frekwencja jest zauważalnie niższa, niż dwa tygodnie temu.

Niewłaściwe zaplombowanie urn i nieprzestrzeganie zasady tajności. Obserwatorzy śledzą przebieg głosowania

Niewłaściwe zaplombowanie urn i nieprzestrzeganie zasady tajności. Obserwatorzy śledzą przebieg głosowania

Nieprzestrzeganie zasady tajności, głosowanie rodzinne, braki w wyszkoleniu komisji, w tym postępowanie z pakietami korespondencyjnymi czy stemplowanie kart do głosowania - obserwatorzy z Fundacji Odpowiedzialna Polityka na bieżąco śledzą przebieg głosowania w drugiej turze wyborów prezydenckich w Polsce i zgłaszają swoje zastrzeżenia.

Stare płaszcze, futra i palta. Pomysł na instalację artystyczną na Noc Kultury

Stare płaszcze, futra i palta. Pomysł na instalację artystyczną na Noc Kultury

Ze starych płaszczy, futer oraz palt stworzona ma być instalacja artystyczna na tegoroczną Noc Kultury, przeniesioną z czerwca na 9-11 października. Przerabianiem odzieży na dzieło sztuki zajmie się Jarosław Koziara, który co rok przystraja ulice w lampiony z sukien, ryby albo balony.

Lubelskie: Największy przyrost zakażeń koronawirusem od początku pandemii
Aktualizacja

Lubelskie: Największy przyrost zakażeń koronawirusem od początku pandemii

- Informuję, że na terenie województwa lubelskiego mamy trzydzieści dziewięć nowych przypadków zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2, potwierdzonych pozytywnymi wynikami testów laboratoryjnych - podaje Agnieszka Strzępka, rzecznik wojewody lubelskiego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.