Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

30 września 2013 r.
17:03
Edytuj ten wpis

Lublin w korku. Bo wrócili studenci

Autor: Zdjęcie autora (drs)
0 48 A A
W jeden wielki korek zamieniły się dzisiejszego popołudnia główne ulice w centrum miasta (Łukasz Min
W jeden wielki korek zamieniły się dzisiejszego popołudnia główne ulice w centrum miasta (Łukasz Min

W jeden wielki korek zamieniły się dzisiejszego popołudnia główne ulice w centrum miasta.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Ruch odbywa się bardzo powoli, a pojazdy komunikacji miejskiej mają gigantyczne opóźnienia. Najgorsza sytuacja panuje na Al. Racławickich, jednej z głównych dróg prowadzących w rejon miasteczka akademickiego.

– Godzinę zajął mi przejazd z ul. Narutowicza przez Kołłątaja w lewo w Krakowskie Przedmieście w okolice KUL – relacjonuje Łukasz. – Dużo było samochodów z rejestracjami spoza Lublina. Za KUL było już łatwiej.

O tym, jak duże są utrudnienia świadczą choćby dane z internetowej mapy Zarządu Transportu Miejskiego, na której można śledzić autobusy i trolejbusy. Tuż po godz. 16.30 na ciągu ulic Prusa-Dolna 3 Maja-3 Maja w jednym czasie utknęły trzy pojazdy linii 26 jadące na Węglin. Miały od ponad 20 do 46 minut opóźnienia względem rozkładu jazdy. Inny wóz tej samej linii, który dotarł już do skrętu w ul. Sowińskiego ma ponad 50 minut opóźnienia, a ten, który jest już na Czubach spóźnił się godzinę. Ponad 50 minut sięgają opóźnienia na liniach 31 i 57 w stronę Czubów, ponad pół godziny m.in. na linii 9.

Komentarze 48

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
guest / 2 października 2013 o 19:48
0

bydło z wioch się zjechało to co się dziwić

Avatar
abc / 1 października 2013 o 17:00
0

Tak narzekacie, a może sami przesiedlibyście się do komunikacji miejskiej, a nie również tworzycie te gigantyczne korki.

Myślisz, że w komunikacji miejskiej jest lepiej? Multum ludzi śmiga, rano tłok taki, ze ho ho, a do tego autobusy mają też problem z przebiciem się przez pewne ciągi, których za bardzo nie ma jak ominąć.

Najlepeij zgonić na Bogu winnych studentów!

Skończyły się wakacje to jeszcze było znośnie pomimo remontów. Zaczął się październik i naprawdę jest lipa.

cje to jeszcze było znośnie pomimo remontów. Zaczął się październik i naprawdę jest lipa.

rozwiń
Avatar
BF / 1 października 2013 o 16:18
0

Może odpowiem "znawcy" - w jaki sposób likwidacja tych dwóch przejść usprawniła by ruch w tym miejscu?? W żaden, bo likwidacja przejścia nie usprawni przecież przejazdu przez skrzyżowania, które są kilkaset metrów dalej. W ogóle zmuszanie ludzie do chodzenia niewygodnymi kładkami, to przejaw wioskowego myślenia("skoro jest, to trzeba korzystać!!"), skoro piesi tamujący na chwilę ruch na Sowińskiego dają możliwość wyjechania z Radziszewskiego. Bo co w zamian - kolejna sygnalizacja na Sowińskiego/Radziszewskiego??

"Likwidacja przejścia nie usprawni przecież przejazdu..." - jak to? Studenty notorycznie wyłączą na drogę nie patrząc na boki "no bo przecież musi się zatrzymać". Jeżeli jeździsz samochodem to wiesz, że przez nich w godzinach szczytu tworzą się zatory (na szczęście na razie krókie) na skrzyżowaniu Głębokiej/Sowińskiego. (Znaczenie ma również kultura jazdy kierowców, przyznaję, chodzi o ospałe ruszanie na światłach). Ponadto jest to pośrednią przyczyną stłuczek w tym rejonie. Wzrost ilości spalonej benzyny pomijam. Ponadto z obserwacji wnioskuję (przejeżdżam tamtędy nader często), że przejścia bezpośrednio przy skrzyżowaniu wcale nie ułatwiają skrętu w stopniu jaki sugerujesz, a nawet jeżeli "ułatwi" dwóm-trzem samochodom na minutę, to "cierpi" na tym 50 innych, nie mówiąc o wzroście zagrożenia wypadkiem. Przypominam, że mówimy o jednej z główniejszych arterii w mieście, która powinna być dwujezdniową drogą a nie wyglądać jak osiedlowa uliczka.

"Skoro jest, to trzeba korzystać!" - Nie trzeba. Można. Nie ma jeszcze przymusu chodzenia. Nikt nie twierdzi, że jest to wygodne. Ale jeżeli szukamy jakiegoś kompromisu, to jest on podany na tacy. Nie twierdzę, że to skrzyżowanie w takiej formie jak obecnie jest optymalne, bo oczywiście nie jest.

"...skoro piesi tamujący na chwilę ruch na Sowińskiego dają możliwość wyjechania z Radziszewskiego." - Idea, że to samochód ma być zdany na "łaskę" pieszego (już to gdzieś słyszałem) jest tak pokrętna, iż niemożliwe aby powstała w naszym kręgu kulturowo/cywilizacyjnym. To postawienie podstawowych zasad na głowie. Taka teza może wydawać się szokująca, szczególnie w obliczu podobnego myślenia w wielu obszarach, w polityce, czy przestrzeni publicznej, ale zapewniam, że jest prawdziwa.

Poza tym polecam pod rozwagę jedną opinię i jeden fakt.
- Jezdnia jest dla samochodów. Pieszy na drodze jest intruzem, nawet na przejściu dla pieszych (choć przepisy mówią inaczej).
- Samochodów w naszym pieknym mieście regularnie przybywa, pieszych - nie, w każdym razie nie w takim stopniu (możliwe, że wręcz odwrotnie, w skali kilku lat na pewno).

Termin "wioskowe myślenie" dotyczył sposobu rozumowania, a nie Ciebie personalnie, jeżeli uraziłem - przepraszam.

Co do "znawców" - życzyłbym sobie i wszystkim aby tacy zasiadali na właściwych posadach. To co piszę, to jedynie logiczne rozumowanie, poparte obserwacjami.

"Likwidacja przejścia nie usprawni przecież przejazdu..." - jak to? Studenty notorycznie wyłączą na drogę nie patrząc na boki "no bo przecież musi się zatrzymać". Jeżeli jeździsz samochodem to wiesz, że przez nich w godzinach szczytu tworzą się zatory (na szczęście na razie krókie) na skrzyżowaniu Głębokiej/Sowińskiego. (Znaczenie ma również kultura jazdy kierowców, przyznaję, chodzi o ospałe ruszanie na światłach). Ponadto jest to pośrednią przyczyną stłuczek w tym rejonie. Wzrost ilości spalonej benzyny pomijam. Ponadto ... rozwiń

Avatar
qwert / 1 października 2013 o 12:35
0

ciekawe, że większosc tych studentow w korkach ma rejestracje LU

Racja, zamiejscowi już tak chętnie Lublina nie wybierają - większość lubelskich studentów to miejscowi. Studiowanie w Lublinie nie jest już w ogóle atrakcyjne(a będzie coraz gorzej), a łatwiej będzie przecież znaleźć pracę po studiach, czy jeszcze na studiach, w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, stąd Lublin jako miasto akademickie zaczyna przegrywać

Avatar
on / 1 października 2013 o 12:25
0

Bidoki studenty wróciły. Drą się jak chcą jakiekolwiek ulgi im zabrać a samochodami się rozbijają. Z akademika na uczelnie nie pójdzie na piechotę bo nóżki zabolą, samochodem trzeba, i korki gwarantowane.

Bidoki studenty wróciły. Drą się jak chcą jakiekolwiek ulgi im zabrać a samochodami się rozbijają. Z akademika na uczelnie nie pójdzie na piechotę bo nóżki zabolą, samochodem trzeba, i korki gwarantowane.

ciekawe, że większosc tych studentow w korkach ma rejestracje LU

że większosc tych studentow w korkach ma rejestracje LU

rozwiń
Avatar
asia nl / 1 października 2013 o 12:13
0

zgadzam sie z powyzszymi moda na rowery w takim klimacie jest durna poprostu i grozi licznymi schorzeniami na stare lata (ot, prozaiczny reumatyzm). w centrum poza tym brak infrastruktury. nie wiem czy bardziej mnie irytuje rowerzysta wpychajacy sie przed samochody na czerwonym i jadacy srodkiem pasa 3km/h czy brykajacy miedzy pieszymi po chodniku - jedno i drugie stanowi zagrozenie dla innych i dla samego rowerzysty. mozna rekreacyjnie latem czy wiosna pojechac nad zalew, pojezdzic po sciezkach, ale do cho lery niech ludnosc zrozumie - rower nie jest i nie bedzie u nas srodkiem komunikacji na rowni z mpk samochodem czy wlasnymi konczynami. po co lansujecie ta glupawa mode? nie jestem zlosliwa, ale gdzie mozna tam mozna. ktos powie "a w holandii" - w holandii tez nie ma zimy! jest chlodno i deszczowo przez pewien okres w roku ale to co innego (wiem bo mieszkalam pare lat). nie jestem wrogiem rowerow -jestem wrogiem rowerzystow w centrum i na ulicach. z gory za to przepraszam :)

zgadzam sie z powyzszymi moda na rowery w takim klimacie jest durna poprostu i grozi licznymi schorzeniami na stare lata (ot, prozaiczny reumatyzm). w centrum poza tym brak infrastruktury. nie wiem czy bardziej mnie irytuje rowerzysta wpychajacy sie przed samochody na czerwonym i jadacy srodkiem pasa 3km/h czy brykajacy miedzy pieszymi po chodniku - jedno i drugie stanowi zagrozenie dla innych i dla samego rowerzysty. mozna rekreacyjnie latem czy wiosna pojechac nad zalew, pojezdzic po sciezkach, ale do cho lery niech ludnosc zrozumie - r... rozwiń

Avatar
ŁK / 1 października 2013 o 12:02
0

sam dojeżdżaj rowerem ośle w taką pogodę! mi na przykład życie i zdrowie miłe, nie chcę potem do końca swych dni walczyć z zapaleniem zatok. a w kominiarce czy kasku jeździć nie zamierzam. co wy macie z tymi rowerami, to nie Paryż tu jest zimno przez 8 miesięcy w roku! widzieliście rowery w Petersburgu??? no tak... w większości zagadką jest gdzie leży to miasto... to może inaczej - Staliningrad :)

Gdzie Rzym, gdzie Krym - chyba Leningrad. Ale z argumentami się zgadzam, u nas nie ma odpowiedniego klimatu do całorocznej jazdy rowerem.

Gdzie Rzym, gdzie Krym - chyba Leningrad. Ale z argumentami się zgadzam, u nas nie ma odpowiedniego klimatu do całorocznej jazdy rowerem.

rozwiń
Avatar
ŁK / 1 października 2013 o 12:00
0

"Na ulicy Sowińskiego w rejonie kładki powinny zniknąć przejścia dla pieszych to by wystarczyło zeby wiecznie panujący tam korek troszkę sie rozładował "

Trzeźwe spojrzenie. Skoro za Gierka pożyczono, a potem wydano pieniądze na coś takiego (nawet w sumie to ładne i dość funkcjonalne), to po co 5 metrów niżej coś, co ma taką samą funkcję, ale dodatkowo masę innych wad?

"Jakby nie było tych przejść, to nigdy byś nie wyjechał z Radziszewskiego."

Sugerowanie, że przejścia posiadają funkcję regulacji natężenia ruchu to jest właśnie przejaw ww wioskowej mentalności. Przypominam o wyrzuconych w błoto 2 mln (co najmniej) złotych, przez poprzedniego prezydenta-artystę, na pocztet jakiś śmiesznych planów dot. przebudowy Sowińskiego. To pomoże przytomnie spojrzeć na zaistniały problem.

Może odpowiem "znawcy" - w jaki sposób likwidacja tych dwóch przejść usprawniła by ruch w tym miejscu?? W żaden, bo likwidacja przejścia nie usprawni przecież przejazdu przez skrzyżowania, które są kilkaset metrów dalej. W ogóle zmuszanie ludzie do chodzenia niewygodnymi kładkami, to przejaw wioskowego myślenia("skoro jest, to trzeba korzystać!!"), skoro piesi tamujący na chwilę ruch na Sowińskiego dają możliwość wyjechania z Radziszewskiego. Bo co w zamian - kolejna sygnalizacja na Sowińskiego/Radziszewskiego??

w jaki sposób likwidacja tych dwóch przejść usprawniła by ruch w tym miejscu?? W żaden, bo likwidacja przejścia nie usprawni przecież przejazdu przez skrzyżowania, które są kilkaset metrów dalej. W ogóle zmuszanie ludzie do chodzenia niewygodnymi kładkami, to przejaw wioskowego myślenia("skoro jest, to trzeba korzystać!!"), skoro piesi tamujący na chwilę ruch na Sowińskiego dają możliwość wyjechania z Radziszewskiego. Bo co w zamian - kolejna sygnalizacja na Sowińskiego/Radziszewskiego??

rozwiń
Avatar
power / 1 października 2013 o 11:55
0

Korki są dlatego, że kierowcy są zbyt wygodni. Wiele aut przewozi powietrze, a miasto nie jest w stanie pomieścić tylu aut na ulicach.

Niewiele osób myśli o innych sposobach mobilności, mało kto chodzi pieszo lub dojeżdża rowerem.

sam dojeżdżaj rowerem ośle w taką pogodę! mi na przykład życie i zdrowie miłe, nie chcę potem do końca swych dni walczyć z zapaleniem zatok. a w kominiarce czy kasku jeździć nie zamierzam. co wy macie z tymi rowerami, to nie Paryż tu jest zimno przez 8 miesięcy w roku! widzieliście rowery w Petersburgu??? no tak... w większości zagadką jest gdzie leży to miasto... to może inaczej - Staliningrad :)

sam dojeżdżaj rowerem ośle w taką pogodę! mi na przykład życie i zdrowie miłe, nie chcę potem do końca swych dni walczyć z zapaleniem zatok. a w kominiarce czy kasku jeździć nie zamierzam. co wy macie z tymi rowerami, to nie Paryż tu jest zimno przez 8 miesięcy w roku! widzieliście rowery w Petersburgu??? no tak... w większości zagadką jest gdzie leży to miasto... to może inaczej - Staliningrad :)

rozwiń
Avatar
lublinianin od zawsze / 1 października 2013 o 11:49
0

A może tak zrobić doświadczenie i wprowadzić coś takiego, że student posiadający legitymację studencką oraz np. dowód rejestracyjny pojazdu jeździ MPK za darmo lub za symboliczną złotówkę - i zobaczymy wtedy czy zmaleje ruch samochodów.

studenci nie mają samochodów "na siebie" bo mają jeszcze wzwyżki oc za szczeniacki wiek, więc jeżdżą złomami po dziadkach wujkach itd. z kolei jakby zrobić taką akcję że wystarczy jakikolwiek dowód rej to dogadaliby się z rodzinną wsią i każdy by coś miał :) straty mpk byłyby spore, więc nijak się tego zrobić nie da...

studenci nie mają samochodów "na siebie" bo mają jeszcze wzwyżki oc za szczeniacki wiek, więc jeżdżą złomami po dziadkach wujkach itd. z kolei jakby zrobić taką akcję że wystarczy jakikolwiek dowód rej to dogadaliby się z rodzinną wsią i każdy by coś miał :) straty mpk byłyby spore, więc nijak się tego zrobić nie da...

rozwiń
Avatar
guest / 2 października 2013 o 19:48
0

bydło z wioch się zjechało to co się dziwić

Avatar
abc / 1 października 2013 o 17:00
0

Tak narzekacie, a może sami przesiedlibyście się do komunikacji miejskiej, a nie również tworzycie te gigantyczne korki.

Myślisz, że w komunikacji miejskiej jest lepiej? Multum ludzi śmiga, rano tłok taki, ze ho ho, a do tego autobusy mają też problem z przebiciem się przez pewne ciągi, których za bardzo nie ma jak ominąć.

Najlepeij zgonić na Bogu winnych studentów!

Skończyły się wakacje to jeszcze było znośnie pomimo remontów. Zaczął się październik i naprawdę jest lipa.

cje to jeszcze było znośnie pomimo remontów. Zaczął się październik i naprawdę jest lipa.

rozwiń
Avatar
BF / 1 października 2013 o 16:18
0

Może odpowiem "znawcy" - w jaki sposób likwidacja tych dwóch przejść usprawniła by ruch w tym miejscu?? W żaden, bo likwidacja przejścia nie usprawni przecież przejazdu przez skrzyżowania, które są kilkaset metrów dalej. W ogóle zmuszanie ludzie do chodzenia niewygodnymi kładkami, to przejaw wioskowego myślenia("skoro jest, to trzeba korzystać!!"), skoro piesi tamujący na chwilę ruch na Sowińskiego dają możliwość wyjechania z Radziszewskiego. Bo co w zamian - kolejna sygnalizacja na Sowińskiego/Radziszewskiego??

"Likwidacja przejścia nie usprawni przecież przejazdu..." - jak to? Studenty notorycznie wyłączą na drogę nie patrząc na boki "no bo przecież musi się zatrzymać". Jeżeli jeździsz samochodem to wiesz, że przez nich w godzinach szczytu tworzą się zatory (na szczęście na razie krókie) na skrzyżowaniu Głębokiej/Sowińskiego. (Znaczenie ma również kultura jazdy kierowców, przyznaję, chodzi o ospałe ruszanie na światłach). Ponadto jest to pośrednią przyczyną stłuczek w tym rejonie. Wzrost ilości spalonej benzyny pomijam. Ponadto z obserwacji wnioskuję (przejeżdżam tamtędy nader często), że przejścia bezpośrednio przy skrzyżowaniu wcale nie ułatwiają skrętu w stopniu jaki sugerujesz, a nawet jeżeli "ułatwi" dwóm-trzem samochodom na minutę, to "cierpi" na tym 50 innych, nie mówiąc o wzroście zagrożenia wypadkiem. Przypominam, że mówimy o jednej z główniejszych arterii w mieście, która powinna być dwujezdniową drogą a nie wyglądać jak osiedlowa uliczka.

"Skoro jest, to trzeba korzystać!" - Nie trzeba. Można. Nie ma jeszcze przymusu chodzenia. Nikt nie twierdzi, że jest to wygodne. Ale jeżeli szukamy jakiegoś kompromisu, to jest on podany na tacy. Nie twierdzę, że to skrzyżowanie w takiej formie jak obecnie jest optymalne, bo oczywiście nie jest.

"...skoro piesi tamujący na chwilę ruch na Sowińskiego dają możliwość wyjechania z Radziszewskiego." - Idea, że to samochód ma być zdany na "łaskę" pieszego (już to gdzieś słyszałem) jest tak pokrętna, iż niemożliwe aby powstała w naszym kręgu kulturowo/cywilizacyjnym. To postawienie podstawowych zasad na głowie. Taka teza może wydawać się szokująca, szczególnie w obliczu podobnego myślenia w wielu obszarach, w polityce, czy przestrzeni publicznej, ale zapewniam, że jest prawdziwa.

Poza tym polecam pod rozwagę jedną opinię i jeden fakt.
- Jezdnia jest dla samochodów. Pieszy na drodze jest intruzem, nawet na przejściu dla pieszych (choć przepisy mówią inaczej).
- Samochodów w naszym pieknym mieście regularnie przybywa, pieszych - nie, w każdym razie nie w takim stopniu (możliwe, że wręcz odwrotnie, w skali kilku lat na pewno).

Termin "wioskowe myślenie" dotyczył sposobu rozumowania, a nie Ciebie personalnie, jeżeli uraziłem - przepraszam.

Co do "znawców" - życzyłbym sobie i wszystkim aby tacy zasiadali na właściwych posadach. To co piszę, to jedynie logiczne rozumowanie, poparte obserwacjami.

"Likwidacja przejścia nie usprawni przecież przejazdu..." - jak to? Studenty notorycznie wyłączą na drogę nie patrząc na boki "no bo przecież musi się zatrzymać". Jeżeli jeździsz samochodem to wiesz, że przez nich w godzinach szczytu tworzą się zatory (na szczęście na razie krókie) na skrzyżowaniu Głębokiej/Sowińskiego. (Znaczenie ma również kultura jazdy kierowców, przyznaję, chodzi o ospałe ruszanie na światłach). Ponadto jest to pośrednią przyczyną stłuczek w tym rejonie. Wzrost ilości spalonej benzyny pomijam. Ponadto ... rozwiń

Avatar
qwert / 1 października 2013 o 12:35
0

ciekawe, że większosc tych studentow w korkach ma rejestracje LU

Racja, zamiejscowi już tak chętnie Lublina nie wybierają - większość lubelskich studentów to miejscowi. Studiowanie w Lublinie nie jest już w ogóle atrakcyjne(a będzie coraz gorzej), a łatwiej będzie przecież znaleźć pracę po studiach, czy jeszcze na studiach, w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, stąd Lublin jako miasto akademickie zaczyna przegrywać

Avatar
on / 1 października 2013 o 12:25
0

Bidoki studenty wróciły. Drą się jak chcą jakiekolwiek ulgi im zabrać a samochodami się rozbijają. Z akademika na uczelnie nie pójdzie na piechotę bo nóżki zabolą, samochodem trzeba, i korki gwarantowane.

Bidoki studenty wróciły. Drą się jak chcą jakiekolwiek ulgi im zabrać a samochodami się rozbijają. Z akademika na uczelnie nie pójdzie na piechotę bo nóżki zabolą, samochodem trzeba, i korki gwarantowane.

ciekawe, że większosc tych studentow w korkach ma rejestracje LU

że większosc tych studentow w korkach ma rejestracje LU

rozwiń
Avatar
asia nl / 1 października 2013 o 12:13
0

zgadzam sie z powyzszymi moda na rowery w takim klimacie jest durna poprostu i grozi licznymi schorzeniami na stare lata (ot, prozaiczny reumatyzm). w centrum poza tym brak infrastruktury. nie wiem czy bardziej mnie irytuje rowerzysta wpychajacy sie przed samochody na czerwonym i jadacy srodkiem pasa 3km/h czy brykajacy miedzy pieszymi po chodniku - jedno i drugie stanowi zagrozenie dla innych i dla samego rowerzysty. mozna rekreacyjnie latem czy wiosna pojechac nad zalew, pojezdzic po sciezkach, ale do cho lery niech ludnosc zrozumie - rower nie jest i nie bedzie u nas srodkiem komunikacji na rowni z mpk samochodem czy wlasnymi konczynami. po co lansujecie ta glupawa mode? nie jestem zlosliwa, ale gdzie mozna tam mozna. ktos powie "a w holandii" - w holandii tez nie ma zimy! jest chlodno i deszczowo przez pewien okres w roku ale to co innego (wiem bo mieszkalam pare lat). nie jestem wrogiem rowerow -jestem wrogiem rowerzystow w centrum i na ulicach. z gory za to przepraszam :)

zgadzam sie z powyzszymi moda na rowery w takim klimacie jest durna poprostu i grozi licznymi schorzeniami na stare lata (ot, prozaiczny reumatyzm). w centrum poza tym brak infrastruktury. nie wiem czy bardziej mnie irytuje rowerzysta wpychajacy sie przed samochody na czerwonym i jadacy srodkiem pasa 3km/h czy brykajacy miedzy pieszymi po chodniku - jedno i drugie stanowi zagrozenie dla innych i dla samego rowerzysty. mozna rekreacyjnie latem czy wiosna pojechac nad zalew, pojezdzic po sciezkach, ale do cho lery niech ludnosc zrozumie - r... rozwiń

Avatar
ŁK / 1 października 2013 o 12:02
0

sam dojeżdżaj rowerem ośle w taką pogodę! mi na przykład życie i zdrowie miłe, nie chcę potem do końca swych dni walczyć z zapaleniem zatok. a w kominiarce czy kasku jeździć nie zamierzam. co wy macie z tymi rowerami, to nie Paryż tu jest zimno przez 8 miesięcy w roku! widzieliście rowery w Petersburgu??? no tak... w większości zagadką jest gdzie leży to miasto... to może inaczej - Staliningrad :)

Gdzie Rzym, gdzie Krym - chyba Leningrad. Ale z argumentami się zgadzam, u nas nie ma odpowiedniego klimatu do całorocznej jazdy rowerem.

Gdzie Rzym, gdzie Krym - chyba Leningrad. Ale z argumentami się zgadzam, u nas nie ma odpowiedniego klimatu do całorocznej jazdy rowerem.

rozwiń
Avatar
ŁK / 1 października 2013 o 12:00
0

"Na ulicy Sowińskiego w rejonie kładki powinny zniknąć przejścia dla pieszych to by wystarczyło zeby wiecznie panujący tam korek troszkę sie rozładował "

Trzeźwe spojrzenie. Skoro za Gierka pożyczono, a potem wydano pieniądze na coś takiego (nawet w sumie to ładne i dość funkcjonalne), to po co 5 metrów niżej coś, co ma taką samą funkcję, ale dodatkowo masę innych wad?

"Jakby nie było tych przejść, to nigdy byś nie wyjechał z Radziszewskiego."

Sugerowanie, że przejścia posiadają funkcję regulacji natężenia ruchu to jest właśnie przejaw ww wioskowej mentalności. Przypominam o wyrzuconych w błoto 2 mln (co najmniej) złotych, przez poprzedniego prezydenta-artystę, na pocztet jakiś śmiesznych planów dot. przebudowy Sowińskiego. To pomoże przytomnie spojrzeć na zaistniały problem.

Może odpowiem "znawcy" - w jaki sposób likwidacja tych dwóch przejść usprawniła by ruch w tym miejscu?? W żaden, bo likwidacja przejścia nie usprawni przecież przejazdu przez skrzyżowania, które są kilkaset metrów dalej. W ogóle zmuszanie ludzie do chodzenia niewygodnymi kładkami, to przejaw wioskowego myślenia("skoro jest, to trzeba korzystać!!"), skoro piesi tamujący na chwilę ruch na Sowińskiego dają możliwość wyjechania z Radziszewskiego. Bo co w zamian - kolejna sygnalizacja na Sowińskiego/Radziszewskiego??

w jaki sposób likwidacja tych dwóch przejść usprawniła by ruch w tym miejscu?? W żaden, bo likwidacja przejścia nie usprawni przecież przejazdu przez skrzyżowania, które są kilkaset metrów dalej. W ogóle zmuszanie ludzie do chodzenia niewygodnymi kładkami, to przejaw wioskowego myślenia("skoro jest, to trzeba korzystać!!"), skoro piesi tamujący na chwilę ruch na Sowińskiego dają możliwość wyjechania z Radziszewskiego. Bo co w zamian - kolejna sygnalizacja na Sowińskiego/Radziszewskiego??

rozwiń
Avatar
power / 1 października 2013 o 11:55
0

Korki są dlatego, że kierowcy są zbyt wygodni. Wiele aut przewozi powietrze, a miasto nie jest w stanie pomieścić tylu aut na ulicach.

Niewiele osób myśli o innych sposobach mobilności, mało kto chodzi pieszo lub dojeżdża rowerem.

sam dojeżdżaj rowerem ośle w taką pogodę! mi na przykład życie i zdrowie miłe, nie chcę potem do końca swych dni walczyć z zapaleniem zatok. a w kominiarce czy kasku jeździć nie zamierzam. co wy macie z tymi rowerami, to nie Paryż tu jest zimno przez 8 miesięcy w roku! widzieliście rowery w Petersburgu??? no tak... w większości zagadką jest gdzie leży to miasto... to może inaczej - Staliningrad :)

sam dojeżdżaj rowerem ośle w taką pogodę! mi na przykład życie i zdrowie miłe, nie chcę potem do końca swych dni walczyć z zapaleniem zatok. a w kominiarce czy kasku jeździć nie zamierzam. co wy macie z tymi rowerami, to nie Paryż tu jest zimno przez 8 miesięcy w roku! widzieliście rowery w Petersburgu??? no tak... w większości zagadką jest gdzie leży to miasto... to może inaczej - Staliningrad :)

rozwiń
Avatar
lublinianin od zawsze / 1 października 2013 o 11:49
0

A może tak zrobić doświadczenie i wprowadzić coś takiego, że student posiadający legitymację studencką oraz np. dowód rejestracyjny pojazdu jeździ MPK za darmo lub za symboliczną złotówkę - i zobaczymy wtedy czy zmaleje ruch samochodów.

studenci nie mają samochodów "na siebie" bo mają jeszcze wzwyżki oc za szczeniacki wiek, więc jeżdżą złomami po dziadkach wujkach itd. z kolei jakby zrobić taką akcję że wystarczy jakikolwiek dowód rej to dogadaliby się z rodzinną wsią i każdy by coś miał :) straty mpk byłyby spore, więc nijak się tego zrobić nie da...

studenci nie mają samochodów "na siebie" bo mają jeszcze wzwyżki oc za szczeniacki wiek, więc jeżdżą złomami po dziadkach wujkach itd. z kolei jakby zrobić taką akcję że wystarczy jakikolwiek dowód rej to dogadaliby się z rodzinną wsią i każdy by coś miał :) straty mpk byłyby spore, więc nijak się tego zrobić nie da...

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 48

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018 0 0

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie 13 8

Do dziś na lubelskich osiedlach powinny się pojawić kolorowe pojemniki do segregacji śmieci, ale mało gdzie je widać. Tylko właśnie do niedzieli miał trwać „okres przejściowy” w dzielnicach, które przechodzą na nowy system segregacji odpadów, ale okazuje się, że zamieszanie jeszcze może potrwać.

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia]
galeria

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia] 13 0

Miłośnicy kwiatów z całego województwa lubelskiego w niedzielę przybyli do Końskowoli, żeby zrobić zakupy podczas Święta Róż. To jedna z najlepszych okazji do zaopatrzenia się w sadzonki, kwiaty, a także lokalne, zdrowe produkty żywnościowe. Na scenie zagrały m.in. zespoły taneczne.

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje"

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje" 0 4

Mieszkańcy coraz częściej odwiedzają folwark w łęczyńskim Podzamczu. Kibicują inwestycji, która odmienia ten dawniej zapuszczony fragment Łęcznej.

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach
16 lipca 2018, 19:00

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach 0 0

Przed nami trzeci koncert w ramach tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach. W poniedziałek, 16 lipca o godz. 19 w Kościele pw. św. Brata Alberta wystąpi Wacław Golonka.

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego 0 2

W poniedziałek zacznie się kolejny etap przebudowy sieci gazowej w rejonie powstającej drogi, która pobiegnie od Kunickiego do Wrotkowskiej.

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim
Wideo, zdjęcia
galeria
film

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim 451 40

Przy dźwiękach syren i okrzykach wściekłych rolników przemawiał w niedzielę w Kraśniku premier Mateusz Morawiecki. Uroczystość odsłonięcia pomnika smoleńskiego zamieniła się w antyrządowy protest przeciwko niskim cenom malin, agrestu, porzeczek i wiśni.

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018!
film

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018! 2 0

MUNDIAL 2018 Trójkolorowi wygrali w finale z Chorwacją 4:2 po kapitalnym spotkaniu na moskiewskich Łużnikach i zdobyli drugi w historii Puchar Świata. To ogromny sukces dla selekcjonera Didiera Deschampsa, który zdobył to trofeum zarówno jako piłkarz jak i trener

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków 7 0

Lubelscy policjanci szukają świadków dwóch wypadków drogowych, do których doszło na początku lipca.

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika
film

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika 17 9

Co znajdowało się na niewielkim wzgórzu zalanym podczas budowy Zalewu Zemborzyckiego?

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery 3 0

W piątkowe południe dyżurny łukowskiej komendy policji otrzymał telefoniczną informację o młodym mężczyźnie, którego zachowanie wskazywało, że chce ukraść rower. Zawiadamiający opisując jego wygląd, informował dyżurnego o trasie ucieczki młodzieńca.

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje 19 6

Rozpoczęła się przebudowa drogi Krężnica Jara - Strzeszkowice w powiecie lubelskim. To jedna z dwóch inwestycji, realizowanych przez samorząd powiatowy w ramach megaprojektu drogowego, w którym biorą udział także pozostałe powiaty ziemskie województwa lubelskiego.

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program]
16 lipca 2018, 17:30

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program] 2 0

Co Gdzie Kiedy. W poniedziałek w podróż po Lubelszczyźnie wyrusza Festiwal "Śladami Singera". W tym roku artyści zawitają do 12 miast i miejscowości. – Chcemy bawić, zachwycać, ale też skłaniać do refleksji – mówią organizatorzy. Słowo-klucz to pamięć lokalna.

MUNDIAL 2018. Francja – Chorwacja 4:2 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO]
film

MUNDIAL 2018. Francja – Chorwacja 4:2 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO] 6 4

W ostatnim meczu mistrzostw świata w Rosji Francja gra na Łużnikach z Moskwie z Chorwacją. Czy powtórzy wynik sprzed 20 lat, czy po raz pierwszy złoto zdobędzie zespół z Bałkanów?

Wyjeżdżasz za granicę? Ile trzeba poczekać na nowy paszport?

Wyjeżdżasz za granicę? Ile trzeba poczekać na nowy paszport? 0 5

Tradycyjnie już okres wakacyjny to czas wzmożonego ruchu w punktach paszportowych. Wiele osób dopiero tuż przed planowanym urlopem zdaje sobie sprawę, że ma nieważny paszport. Dlatego warto sprawdzić termin ważności naszego paszportu. Tylko w czerwcu br. wydano prawie 215 tys. nowych paszportów, a w całym pierwszym półroczu 2018 r. aż 977 tys. dokumentów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.