Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

23 kwietnia 2016 r.
13:09

Obrońcy górek czechowskich: Miasto to nie tylko beton

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 47 A A

Publicznej debaty o górkach czechowskich żądają przeciwnicy zabudowy terenu. – To miasto, nie inwestor jest dla nas stroną do rozmów – tłumaczą. Ratusz stwierdza, że nie zacznie rozmów, nim inwestor nie pokaże swych planów. – Za dwa miesiące – odpowiada spółka

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Na Czechowie, i nie tylko, wciąż trwa zbiórka podpisów pod protestem przeciw zabudowie górek czechowskich. Ich nowy właściciel, spółka lubelskiej grupy TBV, chce zapełnić mieszkaniami 40 proc. obszaru, a reszta miałaby pozostać terenem zielonym. I właśnie takich zmian w planie zagospodarowania terenu oczekuje inwestor, a miejscy planiści już nad zmianami pracują.

Zielone światło częściowej zabudowy górek chce zapalić prezydent Lublina i nazywa to rozwiązaniem kompromisowym. Inaczej widzą to ci, którzy nie zgadzają się na bloki na dawnym poligonie.

– Kompromis to ustępstwa, a tu jest „dajemy Wam wszystko, a Wy nam podziękujcie” – ocenia Krzysztof Gorczyca z Towarzystwa dla Natury i Człowieka. – Górki czechowskie to nie tylko kwestia mieszkańców Czechowa, nie tylko Lublina, bo wartość przyrodnicza tych terenów jest ponadlokalna.
Górki czechowskie były mieszkaniem chronionych chomików i siedliskiem cennych roślin. Ile z tego zostało? – Trzeba tu zrobić inwentaryzację – stwierdza Andrzej Filus ze Stowarzyszenia Obrony Górek Czechowskich. – Musimy wiedzieć na czym stoimy, na ile ten teren został zdegradowany.

– Nawet, jeśli nie ma tu tego chomika, jeśli nie ma roślinności leczniczej, o której mówią profesorowie, to miasto nie składa się tylko z betonu – podkreśla Gorczyca. I dodaje, że to jeden z trzech tak dużych obszarów zieleni w Lublinie i jedyny w północnej części miasta.

– Jesteśmy za tym, by górki pozostały terenem zielonym – mówi Krzysztof Szewczyk, rzecznik stowarzyszenia, które żąda od władz miasta przystąpienia do publicznej dyskusji nad przyszłością górek czechowskich. – Naszym partnerem do rozmów w sprawie przyszłości tego terenu jest miasto, a nie prywatny właściciel terenu.

Inaczej taką debatę widzi Ratusz, który nie zmienia swojego stanowiska. – Powinna się odbyć z udziałem właściciela terenu. Dlatego czekamy aż inwestor przedstawi swoje zamierzenia – powtarza Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta. Kiedy to nastąpi? – Będę przygotowany do przedstawienia wstępnej koncepcji w ciągu dwóch miesięcy – mówi Wojciech Dzioba, prezes TBV.

Przeciwnicy zabudowy górek nie składają broni i zapowiadają dalszą walkę. Wczoraj wsparł ich szef działającej przy prezydencie miasta Rady Kultury Przestrzeni. – Popieramy tę inicjatywę – oświadczył Jan Kamiński.

Czytaj też:

Komentarze 47

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 24 kwietnia 2016 o 18:29
0
A od kogo kupili przecież tam był poligon. Prywaciarz kiedyś bunkry stawiał i czołgi. Miasto sprzedało to ludzie teraz mają :) Mogli by zrobić duży park :). W sam raz jak zabudują wszystko dookoła. Może tak jak w Nowym Jorku :)
Avatar
Gość / 24 kwietnia 2016 o 14:07
0

JA NIESTETY ZNAM TAMTEJSZĄ OKOLICĘ Z INNEJ STRONY. OTO JAK AKTUALNIE WYGLĄDAJĄ GÓRKI CZECHOWSKIE:

bleeee

rozwiń
Avatar
Gość / 24 kwietnia 2016 o 14:06
0
jak odkupią działkę od TBV to sobie mogą z nią robić co chcą a póki to nie ich to spadać na drzewo i nie zwracać gitary
Avatar
Gość / 24 kwietnia 2016 o 14:05
0

Śmieszy mnie to całe stowarzyszenie. Raz mówią, że inwestor powinien sypnąć kasą, innym razem, że nie wolno zabudowywać górek. Raz, że postępuje degradacja górek a następnie, że górki mają się świetnie. W co drugim zdaniu sami sobie zaprzeczają. Stoją w rozkroku i sami do końca nie potrafią się jasno określić. A zwieńczeniem tego wszystkie była wczorajsza konferencja poświęcona górkom na której PiS-owski aparatczyk Filipowicz robił sobie kampanię wyborczą opowiadając o zadłużeniu miasta. No po prostu komedia i dramat w jednej odsłonie.

rozwiń
Avatar
Gość / 24 kwietnia 2016 o 14:04
0

Mam nadzieję że w końcu zagospodarują teren górek choćby kosztem zabudowania części tego śmietniska a na tym co ma pozostać zielenią powinno się zrobić porządny park dla mieszkańców Czechowa. Generalnie tak dla częściowej zabudowy o ile zostawi się odpowiednio dużo miejsca na zieleń i rekreację.

Avatar
Gość / 23 kwietnia 2016 o 19:30
0
Jedynym uczciwym rozwiązaniem byłaby oferta odkupienia całości tego gruntu przez miasto, po cenie zakupu powiększonej o jakiś zysk dewelopera. Abo nawet po cenie rynkowej, zieleń jest nic nie warta na rynku tak naprawdę. Pewnie dlatego deweloper nie chce się przyznać ile zapłacił, bo wydałoby się, że grosze. Miasto, które naprawdę troszczyłoby się o mieszkańców powinno powiedzieć: "proponujemy odkup terenu za dwukrotność ceny zakupu, jeżeli się pan nie zgodzi to trudno - nie będzie żadnej zmiany planu, nie wyrazimy zgody". W takiej sytuacji facet musiałby się zastanowić czy bardziej mu się opłaca odzyskać od razu kapitał z ładnym zyskiem, czy dalej liczyć na drapane w nieokreślonej przyszłości. Kokosów by może nie zarobił, ale przyroda zostałaby ocalona a zarobił i tak ładną sumkę. A przy okazji zrobił niezłą reklamę swojej firmy i jej innych inwestycji. Tylko to wymagałoby naprawdę uczciwych, dbających o interes miasta urzędników a z tym zdaje się mamy deficyt.
Jedynym uczciwym rozwiązaniem byłaby oferta odkupienia całości tego gruntu przez miasto, po cenie zakupu powiększonej o jakiś zysk dewelopera. Abo nawet po cenie rynkowej, zieleń jest nic nie warta na rynku tak naprawdę. Pewnie dlatego deweloper nie chce się przyznać ile zapłacił, bo wydałoby się, że grosze. Miasto, które naprawdę troszczyłoby się o mieszkańców powinno powiedzieć: "proponujemy odkup terenu za dwukrotność ceny zakupu, jeżeli się pan nie zgodzi to trudno - nie będzie żadnej zmiany planu, nie wyrazimy zgody". W takiej... rozwiń
Avatar
GUEST / 23 kwietnia 2016 o 17:24
0

Gmina zmieniając  plan naraża się na wysokie odszkodowanie. Zgodnie z ustawą o planowaniu przestrzennym jest odpowiedzialna za utratę wartości gruntu wskutek zmiany planu. 30 ha pod usługi jest wiele więcej warte niż 30 ha pod mieszkaniówkę. Na razie TBV  chce budować bloki ale jeśli PIS przerzuci dotacje do mieszkań czynszowych to budownictwo deweloperskie zostanie zatrzymane bo popyt bez dofinansowania ( obecnie 80 % ) wyschnie. I co wtedy ? Ano wtedy TBV przypomni sobie , że Gmina zmieniła im plan na gorszy. Na gorszy, bo centrum handlowe w tym miejscu ma sens i to coraz większy wobec dalszego rozwoju budownictwa na Botaniku , a mieszkaniówka przestanie się sprzedawać. No i TBV wystąpi w o kilkadziesiąt milionów odszkodowania a Gmina zapłaci bo nie będzie miała wyjścia. W biznesie nie ma sentymentów. TBV nie odpuści Gminie z wdzięczności, że kiedyś chciała im zrobić dobrze, bo tu chodzi o ogromne pieniądze. . Zastanówcie się na tym dobrze radni miejscy zanim podniesienie rękę głosując za uchwaleniem planu. Roszczenie łatwo wyliczyć : Grunt pod mieszkaniówkę 400 zł, grunt pod usługi 600 zł/m2 , różnica razy 30 ha daje okrągłe 60 milionów złotych. Tyle Gmina ryzykuje jeśli zmieni usługi na mieszkaniówkę !!!!!!! Radni myślcie !!!!!!

Gmina zmieniając  plan naraża się na wysokie odszkodowanie. Zgodnie z ustawą o planowaniu przestrzennym jest odpowiedzialna za utratę wartości gruntu wskutek zmiany planu. 30 ha pod usługi jest wiele więcej warte niż 30 ha pod mieszkaniówkę. Na razie TBV  chce budować bloki ale jeśli PIS przerzuci dotacje do mieszkań czynszowych to budownictwo deweloperskie zostanie zatrzymane bo popyt bez dofinansowania ( obecnie 80 % ) wyschnie. I co wtedy ? Ano wtedy TBV przypomni sobie , że Gmina zmieniła im plan na gorszy. Na gorszy, bo cen... rozwiń

Avatar
GUEST / 23 kwietnia 2016 o 17:23
0

Gmina zmieniając  plan naraża się na wysokie odszkodowanie. Zgodnie z ustawą o planowaniu przestrzennym jest odpowiedzialna za utratę wartości gruntu wskutek zmiany planu. 30 ha pod usługi jest wiele więcej warte niż 30 ha pod mieszkaniówkę. Na razie TBV  chce budować bloki ale jeśli PIS przerzuci dotacje do mieszkań czynszowych to budownictwo deweloperskie zostanie zatrzymane bo popyt bez dofinansowania ( obecnie 80 % ) wyschnie. I co wtedy ? Ano wtedy TBV przypomni sobie , że Gmina zmieniła im plan na gorszy. Na gorszy, bo centrum handlowe w tym miejscu ma sens i to coraz większy wobec dalszego rozwoju budownictwa na Botaniku , a mieszkaniówka przestanie się sprzedawać. No i TBV wystąpi w o kilkadziesiąt milionów odszkodowania a Gmina zapłaci bo nie będzie miała wyjścia. W biznesie nie ma sentymentów. TBV nie odpuści Gminie z wdzięczności, że kiedyś chciała im zrobić dobrze, bo tu chodzi o ogromne pieniądze. . Zastanówcie się na tym dobrze radni miejscy zanim podniesienie rękę głosując za uchwaleniem planu. Roszczenie łatwo wyliczyć : Grunt pod mieszkaniówkę 400 zł, grunt pod usługi 600 zł/m2 , różnica razy 30 ha daje okrągłe 60 milionów złotych. Tyle Gmina ryzykuje jeśli zmieni usługi na mieszkaniówkę !!!!!!! Radni myślcie !!!!!!

Gmina zmieniając  plan naraża się na wysokie odszkodowanie. Zgodnie z ustawą o planowaniu przestrzennym jest odpowiedzialna za utratę wartości gruntu wskutek zmiany planu. 30 ha pod usługi jest wiele więcej warte niż 30 ha pod mieszkaniówkę. Na razie TBV  chce budować bloki ale jeśli PIS przerzuci dotacje do mieszkań czynszowych to budownictwo deweloperskie zostanie zatrzymane bo popyt bez dofinansowania ( obecnie 80 % ) wyschnie. I co wtedy ? Ano wtedy TBV przypomni sobie , że Gmina zmieniła im plan na gorszy. Na gorszy, bo cen... rozwiń

Avatar
Cranford R PLZ / 23 kwietnia 2016 o 17:16
0

Działka owszem jest własnością TBV  ale przeznaczona była i jest w 70 %  pod park . Na pozostałym terenie ( watpliwe czy jest to akurat 30 ha, bo część terenu była przeznaczona pod zieleń towarzysząca usługom ) Gmina zgodziła się na wbudowanie usług czyli obiektów niskich, a nie 9 piętrowych budynków mieszkalnych ( i to nie za darmo jak teraz chce TBV a za 60 mln zł na przebudowę Ducha ). To zasadnicza różnica jeśli chodzi o funkcjonowanie korytarza powietrznego. Zabudowa Górek zniszczy ten korytarz napowietrzający miasto i będziemy się dusili w smogu. Ale co to obchodzi TBV ? Może nie wolno wymagać by ich to obchodziło, bo w końcu działają dla zysku. Tyle tylko, że powinno to  obchodzić radnych miejskich, którzy mają działać w interesie mieszkańców.RAdni powinni tez zadbać o pusta kase miejską. Nie ma żadnego powodu by robili ogromny prezent deweloperowi. Wszyscy, którzy budują w Lublinie pokrywają koszty budowy dróg gminnych. TBV nie będzie musiało nic pokrywać, bo skrzyżowanie Ducha miasto dziwnie pospiesznie już samo sfinansowało ...

Działka owszem jest własnością TBV  ale przeznaczona była i jest w 70 %  pod park . Na pozostałym terenie ( watpliwe czy jest to akurat 30 ha, bo część terenu była przeznaczona pod zieleń towarzysząca usługom ) Gmina zgodziła się na wbudowanie usług czyli obiektów niskich, a nie 9 piętrowych budynków mieszkalnych ( i to nie za darmo jak teraz chce TBV a za 60 mln zł na przebudowę Ducha ). To zasadnicza różnica jeśli chodzi o funkcjonowanie korytarza powietrznego. Zabudowa Górek zniszczy ten korytarz napowietrzający miasto i będz... rozwiń

Avatar
Gość / 23 kwietnia 2016 o 17:07
0

Przecież nawet ostatnio był raport PwC w którym stwierdzono, że w Lublinie buduje się zbyt mało i zbyt wolno. I nie zapominajmy, że nowe bloki to konkretne wpływy choćby z podatku od nieruchomości. Tak więc korzyści dla miasta będą i to niemałe. Osiedla będą dobrze skomunikowane z resztą miasta i dzielnicy więc nie trzeba będzie wydawać dodatkowych pieniędzy na infrastrukturę. Generalnie popieram pomysł częściowej zabudowy.

Bzdura. Raport PWC nie odnosił się do zabudowy mieszkaniowej, a już na pewno nie zawierał stwierdzenia w rodzaju: problem Lublina, to że nie buduje się tu zabudowy mieszkaniowej na terenach zielonych. To raczej odwrotnie - bilans zieleni jest istotny dla wskaźnika poziomu życia. Jeżeli twierdzisz inaczej to pokaż konkretny fragment lub cytat z raportu. Jestem zdecydowanie przeciwko zabudowie, nawet częściowej, bo w Lublinie w warunkach nadchodzącego niżu demograficznego, rezygnacja z terenów zielonych na rzecz budowy kolejnych mieszkań, nie jest uzasadniona. To nie jest interes miasta, tylko i wyłącznie interes konkretnego przedsiębiorcy. A rola miasta to patrzenie całościowe, a nie dostarczanie przedsiębiorcom możliwości zarobkowych, nawet wówczas kiedy stoi to w sprzeczności z ochroną przyrody. Nie da się zabudować "cześci" w taki sposób by nie zniszczyć tych częsci pozostających poza zabudową. To jest żywy organizm, nie klocki do przestawiania.

Bzdura. Raport PWC nie odnosił się do zabudowy mieszkaniowej, a już na pewno nie zawierał stwierdzenia w rodzaju: problem Lublina, to że nie buduje się tu zabudowy mieszkaniowej na terenach zielonych. To raczej odwrotnie - bilans zieleni jest istotny dla wskaźnika poziomu życia. Jeżeli twierdzisz inaczej to pokaż konkretny fragment lub cytat z raportu. Jestem zdecydowanie przeciwko zabudowie, nawet częściowej, bo w Lublinie w warunkach nadchodzącego niżu demograficznego, rezygnacja z terenów zielonych na rzecz budowy kolejny... rozwiń

Avatar
Gość / 24 kwietnia 2016 o 18:29
0
A od kogo kupili przecież tam był poligon. Prywaciarz kiedyś bunkry stawiał i czołgi. Miasto sprzedało to ludzie teraz mają :) Mogli by zrobić duży park :). W sam raz jak zabudują wszystko dookoła. Może tak jak w Nowym Jorku :)
Avatar
Gość / 24 kwietnia 2016 o 14:07
0

JA NIESTETY ZNAM TAMTEJSZĄ OKOLICĘ Z INNEJ STRONY. OTO JAK AKTUALNIE WYGLĄDAJĄ GÓRKI CZECHOWSKIE:

bleeee

rozwiń
Avatar
Gość / 24 kwietnia 2016 o 14:06
0
jak odkupią działkę od TBV to sobie mogą z nią robić co chcą a póki to nie ich to spadać na drzewo i nie zwracać gitary
Avatar
Gość / 24 kwietnia 2016 o 14:05
0

Śmieszy mnie to całe stowarzyszenie. Raz mówią, że inwestor powinien sypnąć kasą, innym razem, że nie wolno zabudowywać górek. Raz, że postępuje degradacja górek a następnie, że górki mają się świetnie. W co drugim zdaniu sami sobie zaprzeczają. Stoją w rozkroku i sami do końca nie potrafią się jasno określić. A zwieńczeniem tego wszystkie była wczorajsza konferencja poświęcona górkom na której PiS-owski aparatczyk Filipowicz robił sobie kampanię wyborczą opowiadając o zadłużeniu miasta. No po prostu komedia i dramat w jednej odsłonie.

rozwiń
Avatar
Gość / 24 kwietnia 2016 o 14:04
0

Mam nadzieję że w końcu zagospodarują teren górek choćby kosztem zabudowania części tego śmietniska a na tym co ma pozostać zielenią powinno się zrobić porządny park dla mieszkańców Czechowa. Generalnie tak dla częściowej zabudowy o ile zostawi się odpowiednio dużo miejsca na zieleń i rekreację.

Avatar
Gość / 23 kwietnia 2016 o 19:30
0
Jedynym uczciwym rozwiązaniem byłaby oferta odkupienia całości tego gruntu przez miasto, po cenie zakupu powiększonej o jakiś zysk dewelopera. Abo nawet po cenie rynkowej, zieleń jest nic nie warta na rynku tak naprawdę. Pewnie dlatego deweloper nie chce się przyznać ile zapłacił, bo wydałoby się, że grosze. Miasto, które naprawdę troszczyłoby się o mieszkańców powinno powiedzieć: "proponujemy odkup terenu za dwukrotność ceny zakupu, jeżeli się pan nie zgodzi to trudno - nie będzie żadnej zmiany planu, nie wyrazimy zgody". W takiej sytuacji facet musiałby się zastanowić czy bardziej mu się opłaca odzyskać od razu kapitał z ładnym zyskiem, czy dalej liczyć na drapane w nieokreślonej przyszłości. Kokosów by może nie zarobił, ale przyroda zostałaby ocalona a zarobił i tak ładną sumkę. A przy okazji zrobił niezłą reklamę swojej firmy i jej innych inwestycji. Tylko to wymagałoby naprawdę uczciwych, dbających o interes miasta urzędników a z tym zdaje się mamy deficyt.
Jedynym uczciwym rozwiązaniem byłaby oferta odkupienia całości tego gruntu przez miasto, po cenie zakupu powiększonej o jakiś zysk dewelopera. Abo nawet po cenie rynkowej, zieleń jest nic nie warta na rynku tak naprawdę. Pewnie dlatego deweloper nie chce się przyznać ile zapłacił, bo wydałoby się, że grosze. Miasto, które naprawdę troszczyłoby się o mieszkańców powinno powiedzieć: "proponujemy odkup terenu za dwukrotność ceny zakupu, jeżeli się pan nie zgodzi to trudno - nie będzie żadnej zmiany planu, nie wyrazimy zgody". W takiej... rozwiń
Avatar
GUEST / 23 kwietnia 2016 o 17:24
0

Gmina zmieniając  plan naraża się na wysokie odszkodowanie. Zgodnie z ustawą o planowaniu przestrzennym jest odpowiedzialna za utratę wartości gruntu wskutek zmiany planu. 30 ha pod usługi jest wiele więcej warte niż 30 ha pod mieszkaniówkę. Na razie TBV  chce budować bloki ale jeśli PIS przerzuci dotacje do mieszkań czynszowych to budownictwo deweloperskie zostanie zatrzymane bo popyt bez dofinansowania ( obecnie 80 % ) wyschnie. I co wtedy ? Ano wtedy TBV przypomni sobie , że Gmina zmieniła im plan na gorszy. Na gorszy, bo centrum handlowe w tym miejscu ma sens i to coraz większy wobec dalszego rozwoju budownictwa na Botaniku , a mieszkaniówka przestanie się sprzedawać. No i TBV wystąpi w o kilkadziesiąt milionów odszkodowania a Gmina zapłaci bo nie będzie miała wyjścia. W biznesie nie ma sentymentów. TBV nie odpuści Gminie z wdzięczności, że kiedyś chciała im zrobić dobrze, bo tu chodzi o ogromne pieniądze. . Zastanówcie się na tym dobrze radni miejscy zanim podniesienie rękę głosując za uchwaleniem planu. Roszczenie łatwo wyliczyć : Grunt pod mieszkaniówkę 400 zł, grunt pod usługi 600 zł/m2 , różnica razy 30 ha daje okrągłe 60 milionów złotych. Tyle Gmina ryzykuje jeśli zmieni usługi na mieszkaniówkę !!!!!!! Radni myślcie !!!!!!

Gmina zmieniając  plan naraża się na wysokie odszkodowanie. Zgodnie z ustawą o planowaniu przestrzennym jest odpowiedzialna za utratę wartości gruntu wskutek zmiany planu. 30 ha pod usługi jest wiele więcej warte niż 30 ha pod mieszkaniówkę. Na razie TBV  chce budować bloki ale jeśli PIS przerzuci dotacje do mieszkań czynszowych to budownictwo deweloperskie zostanie zatrzymane bo popyt bez dofinansowania ( obecnie 80 % ) wyschnie. I co wtedy ? Ano wtedy TBV przypomni sobie , że Gmina zmieniła im plan na gorszy. Na gorszy, bo cen... rozwiń

Avatar
GUEST / 23 kwietnia 2016 o 17:23
0

Gmina zmieniając  plan naraża się na wysokie odszkodowanie. Zgodnie z ustawą o planowaniu przestrzennym jest odpowiedzialna za utratę wartości gruntu wskutek zmiany planu. 30 ha pod usługi jest wiele więcej warte niż 30 ha pod mieszkaniówkę. Na razie TBV  chce budować bloki ale jeśli PIS przerzuci dotacje do mieszkań czynszowych to budownictwo deweloperskie zostanie zatrzymane bo popyt bez dofinansowania ( obecnie 80 % ) wyschnie. I co wtedy ? Ano wtedy TBV przypomni sobie , że Gmina zmieniła im plan na gorszy. Na gorszy, bo centrum handlowe w tym miejscu ma sens i to coraz większy wobec dalszego rozwoju budownictwa na Botaniku , a mieszkaniówka przestanie się sprzedawać. No i TBV wystąpi w o kilkadziesiąt milionów odszkodowania a Gmina zapłaci bo nie będzie miała wyjścia. W biznesie nie ma sentymentów. TBV nie odpuści Gminie z wdzięczności, że kiedyś chciała im zrobić dobrze, bo tu chodzi o ogromne pieniądze. . Zastanówcie się na tym dobrze radni miejscy zanim podniesienie rękę głosując za uchwaleniem planu. Roszczenie łatwo wyliczyć : Grunt pod mieszkaniówkę 400 zł, grunt pod usługi 600 zł/m2 , różnica razy 30 ha daje okrągłe 60 milionów złotych. Tyle Gmina ryzykuje jeśli zmieni usługi na mieszkaniówkę !!!!!!! Radni myślcie !!!!!!

Gmina zmieniając  plan naraża się na wysokie odszkodowanie. Zgodnie z ustawą o planowaniu przestrzennym jest odpowiedzialna za utratę wartości gruntu wskutek zmiany planu. 30 ha pod usługi jest wiele więcej warte niż 30 ha pod mieszkaniówkę. Na razie TBV  chce budować bloki ale jeśli PIS przerzuci dotacje do mieszkań czynszowych to budownictwo deweloperskie zostanie zatrzymane bo popyt bez dofinansowania ( obecnie 80 % ) wyschnie. I co wtedy ? Ano wtedy TBV przypomni sobie , że Gmina zmieniła im plan na gorszy. Na gorszy, bo cen... rozwiń

Avatar
Cranford R PLZ / 23 kwietnia 2016 o 17:16
0

Działka owszem jest własnością TBV  ale przeznaczona była i jest w 70 %  pod park . Na pozostałym terenie ( watpliwe czy jest to akurat 30 ha, bo część terenu była przeznaczona pod zieleń towarzysząca usługom ) Gmina zgodziła się na wbudowanie usług czyli obiektów niskich, a nie 9 piętrowych budynków mieszkalnych ( i to nie za darmo jak teraz chce TBV a za 60 mln zł na przebudowę Ducha ). To zasadnicza różnica jeśli chodzi o funkcjonowanie korytarza powietrznego. Zabudowa Górek zniszczy ten korytarz napowietrzający miasto i będziemy się dusili w smogu. Ale co to obchodzi TBV ? Może nie wolno wymagać by ich to obchodziło, bo w końcu działają dla zysku. Tyle tylko, że powinno to  obchodzić radnych miejskich, którzy mają działać w interesie mieszkańców.RAdni powinni tez zadbać o pusta kase miejską. Nie ma żadnego powodu by robili ogromny prezent deweloperowi. Wszyscy, którzy budują w Lublinie pokrywają koszty budowy dróg gminnych. TBV nie będzie musiało nic pokrywać, bo skrzyżowanie Ducha miasto dziwnie pospiesznie już samo sfinansowało ...

Działka owszem jest własnością TBV  ale przeznaczona była i jest w 70 %  pod park . Na pozostałym terenie ( watpliwe czy jest to akurat 30 ha, bo część terenu była przeznaczona pod zieleń towarzysząca usługom ) Gmina zgodziła się na wbudowanie usług czyli obiektów niskich, a nie 9 piętrowych budynków mieszkalnych ( i to nie za darmo jak teraz chce TBV a za 60 mln zł na przebudowę Ducha ). To zasadnicza różnica jeśli chodzi o funkcjonowanie korytarza powietrznego. Zabudowa Górek zniszczy ten korytarz napowietrzający miasto i będz... rozwiń

Avatar
Gość / 23 kwietnia 2016 o 17:07
0

Przecież nawet ostatnio był raport PwC w którym stwierdzono, że w Lublinie buduje się zbyt mało i zbyt wolno. I nie zapominajmy, że nowe bloki to konkretne wpływy choćby z podatku od nieruchomości. Tak więc korzyści dla miasta będą i to niemałe. Osiedla będą dobrze skomunikowane z resztą miasta i dzielnicy więc nie trzeba będzie wydawać dodatkowych pieniędzy na infrastrukturę. Generalnie popieram pomysł częściowej zabudowy.

Bzdura. Raport PWC nie odnosił się do zabudowy mieszkaniowej, a już na pewno nie zawierał stwierdzenia w rodzaju: problem Lublina, to że nie buduje się tu zabudowy mieszkaniowej na terenach zielonych. To raczej odwrotnie - bilans zieleni jest istotny dla wskaźnika poziomu życia. Jeżeli twierdzisz inaczej to pokaż konkretny fragment lub cytat z raportu. Jestem zdecydowanie przeciwko zabudowie, nawet częściowej, bo w Lublinie w warunkach nadchodzącego niżu demograficznego, rezygnacja z terenów zielonych na rzecz budowy kolejnych mieszkań, nie jest uzasadniona. To nie jest interes miasta, tylko i wyłącznie interes konkretnego przedsiębiorcy. A rola miasta to patrzenie całościowe, a nie dostarczanie przedsiębiorcom możliwości zarobkowych, nawet wówczas kiedy stoi to w sprzeczności z ochroną przyrody. Nie da się zabudować "cześci" w taki sposób by nie zniszczyć tych częsci pozostających poza zabudową. To jest żywy organizm, nie klocki do przestawiania.

Bzdura. Raport PWC nie odnosił się do zabudowy mieszkaniowej, a już na pewno nie zawierał stwierdzenia w rodzaju: problem Lublina, to że nie buduje się tu zabudowy mieszkaniowej na terenach zielonych. To raczej odwrotnie - bilans zieleni jest istotny dla wskaźnika poziomu życia. Jeżeli twierdzisz inaczej to pokaż konkretny fragment lub cytat z raportu. Jestem zdecydowanie przeciwko zabudowie, nawet częściowej, bo w Lublinie w warunkach nadchodzącego niżu demograficznego, rezygnacja z terenów zielonych na rzecz budowy kolejny... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 47

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem 3 0

11-letnie dziecko zostało porażone prądem w wesołym miasteczku w Okunince.

"Wystaw to!" w Labiryncie
20 lipca 2018, 19:00

"Wystaw to!" w Labiryncie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Galeria Labirynt 2 (ul. Grodzka 3) zaprasza na wernisaż ekspozycji Wystaw to!. Otwarcie wystawy odbędzie się 20 lipca o godz. 19.

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi 17 4

Ze Straży Miejskiej odchodzi co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy – alarmują kontrolerzy z Ratusza. Komendant odpowiada, że zarobki są nieatrakcyjne, a fundusz płac zależy od tego, ile pieniędzy przekaże mu Ratusz. Czy w miejskiej kasie znajdą się pieniądze na podwyżki dla strażników?

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać 0 0

Podawał się za szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na operację córki. Wyłudził od kobiety ponad tysiąc złotych.

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie 2 0

Zawodniczki Górnika Łęczna wracają ze zgrupowania z zaledwie jednym zwycięstwem. Podopiecznym Piotra Mazurkiewicza udało się pokonać białoruski FK Mińsk

W Lubartowie powstanie kompleks sportowy [wizualizacje]
galeria

W Lubartowie powstanie kompleks sportowy [wizualizacje] 0 0

Będzie kolejny etap inwestycji przy ul. Parkowej w Lubartowie. Do końca września ma powstać budynek szatniowo-sanitarny z pełną infrastrukturą, a do lipca przyszłego roku: pełnowymiarowe boisko z naturalną nawierzchnią

Francja odbiera puchar mistrzostw świata, a w Strefie Kibica pustki
Od Czytelnika
galeria

Francja odbiera puchar mistrzostw świata, a w Strefie Kibica pustki 27 11

W niedzielę podczas finału Mistrzostw Świata nie było chętnych na wspólne kibicowanie w Strefie Kibica w Lublinie

Dziś będzie lało i grzmiało. Ostrzeżenie IMGW. Jaka pogoda w kolejne dni?

Dziś będzie lało i grzmiało. Ostrzeżenie IMGW. Jaka pogoda w kolejne dni? 6 1

Cały tydzień ma być deszczowy. Dzisiaj możemy spodziewać się również burz. IMGW wydał ostrzeżenie

Gastronomia na deptaku. Już wiadomo ile trzeba zapłacić za miejsce

Gastronomia na deptaku. Już wiadomo ile trzeba zapłacić za miejsce 0 3

Na 400 zł została ustalona stawka za jedno miejsce pod wózek gastronomiczny na odnowionym deptaku.

MKS Perła Lublin wraca do treningów

MKS Perła Lublin wraca do treningów 0 3

MKS Lublin dzisiaj wraca do treningów. Zespół mistrzyń Polski wzmocniło aż pięć nowych zawodniczek

Duże zmiany i nowa inwestycja na giełdzie w Elizówce
Tylko u nas
galeria

Duże zmiany i nowa inwestycja na giełdzie w Elizówce 1 6

Na terenie Lubelskiego Rynku Hurtowego ma powstać Centrum Obsługi Rolnictwa. – Chcemy sprowadzić do Elizówki jak najwięcej instytucji związanych z rolnictwem – zapowiada prezes największej rolno-spożywczej giełdy w regionie.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018 0 0

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie 30 18

Do dziś na lubelskich osiedlach powinny się pojawić kolorowe pojemniki do segregacji śmieci, ale mało gdzie je widać. Tylko właśnie do niedzieli miał trwać „okres przejściowy” w dzielnicach, które przechodzą na nowy system segregacji odpadów, ale okazuje się, że zamieszanie jeszcze może potrwać.

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia]
galeria

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia] 17 0

Miłośnicy kwiatów z całego województwa lubelskiego w niedzielę przybyli do Końskowoli, żeby zrobić zakupy podczas Święta Róż. To jedna z najlepszych okazji do zaopatrzenia się w sadzonki, kwiaty, a także lokalne, zdrowe produkty żywnościowe. Na scenie zagrały m.in. zespoły taneczne.

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje"

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje" 0 5

Mieszkańcy coraz częściej odwiedzają folwark w łęczyńskim Podzamczu. Kibicują inwestycji, która odmienia ten dawniej zapuszczony fragment Łęcznej.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.