Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 stycznia 2009 r.
20:33
Edytuj ten wpis

Ratusz wypędza gawrony z Ogrodu Saskiego

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 31 A A

W lutym znikną wszystkie gniazda z drzew w Ogrodzie Saskim. Na polecenie Urzędu Miasta zdejmą je alpiniści. Magistrat uznał, że ptaki za bardzo paskudzą na chodniki i ławki. Ekolodzy są oburzeni: To barbarzyństwo!

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Na pomysł takiej akcji wpadli miejscy urzędnicy z wydziału, który odpowiada zarówno za stan zieleni, jak też za czystość chodników. A w Ogrodzie Saskim chodniki cały czas są brudzone tym, co spada z drzew - ptasimi odchodami. Największy problem mają spacerowicze na alejkach w pobliżu al. Długosza oraz ludzie stojący na przystanku. W tych miejscach gniazd jest najwięcej. - Niepewnie się tu czuję i mam wrażenie, że zaraz coś na mnie pacnie - przyznaje pani Agnieszka, czekająca na autobus.

Niewdzięczną robotą zajmą się alpiniści. - Polecimy im usunięcie wszystkich gniazd w całym parku - mówi Tomasz Radzikowski, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miasta. Alpiniści wkroczą do parku w lutym i to w takim terminie, by akcja zakończyła się w ostatnich dniach miesiąca. - Jeśli zrobimy to za wcześnie, to ptaki wrócą. A 1 marca zacznie się okres ochronny i nie będziemy mogli już nic zrobić - dodaje.

- Rzeczywiście, prawo pozwala usuwać gniazda do końca lutego, jeśli chodzi o bezpieczeństwo lub względy sanitarne - przyznaje ornitolog Janusz Wójciak. Ale pomysłem miejskich urzędników jest oburzony. - Słowo "barbarzyństwo” jest w tym przypadku bardzo łagodne. Liczebność gawrona spada na łeb na szyję. Jestem pewien, że za parę lat będziemy szukali na Zachodzie pieniędzy na ratowanie tego gatunku.
Kolonia gawronów w Ogrodzie Saskim jest największą w Polsce. - Dwa lata temu były tu 302 gniazda. Tyle, co w całej Warszawie. To ewenement w skali Europy - mówi dr Waldemar Biaduń z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, fachowiec od miejskich ptaków. - Faktycznie, tak duża liczba gawronów wybitnie przeszkadza; ludziom trudno się z tym pogodzić i ja to rozumiem. Ale nie wiem, na ile skuteczna może być ta akcja, bo część gniazd na pewno pojawi się z powrotem i pieniądze mogą pójść na marne - dodaje.

- Zdaję sobie sprawę z tego, że ptaki będą chciały wrócić, ale może przynajmniej przeniosą się w głąb parku - przyznaje Radzikowski.

- Brzmi absurdalnie. To nie jest sposób na czystość - uważa Krzysztof Gorczyca, szef organizacji ekologicznej Towarzystwo dla Natury i Człowieka.

Na Ogrodzie Saskim miejscy urzędnicy nie chcą poprzestać. - Zlecimy fachowcom opracowanie programu ograniczenia populacji ptaków w Lublinie, żebyśmy nie robili w mieście hodowli ptactwa - zapowiada Radzikowski. - Uciekamy od tego problemu i uciekamy, a kiedyś go trzeba rozwiązać.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 31

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
MP / 26 stycznia 2009 r. o 11:59
+1
Zycze tym glupkom co im ptaki przeszkadzaja zeby jak najszybciej byli pozbawieni jakichkolwiek doznan przyrodniczych - niech beda pozbawieni jakiejkolwiek trawy, drzew, kwiatow, motyli , ptakow - po cholere to wszystko istnieje jak tylko brudzi samochody i chodniki ???!!! Zdychajcie w spalinach i kurzu - na pewno bedziecie zadowoleni !!! Ale ja nie i i na szczescie ogromna wiekszosc tez nie !!!!!!! Niech zyja gawrony !!!!!!
Avatar
Gość / 24 marca 2010 r. o 08:26
0
czy w tym roku też będą wypędzać ptaki z Ogrodu Saskiego ?
Avatar
duńczyk / 27 stycznia 2009 r. o 09:59
0
Sztandar Ludu - dobrze, że ktoś o tym przypomniał. Telewizja też kłamie!!! Niech żyją gawrony i inne krukowate też niech żyją,np: orzechówka
Avatar
~MIŚ~ / 27 stycznia 2009 r. o 09:28
0
turek napisał:
i tak gawronom g... zrobią- ptaki wrócą do parku jak tylko alpiniści zejdą z drzew. U mnie w parku gminnym w tamtym roku też zrzucili wszystkie gniazda, i jak tylko okres lęgowy zaczął sie na dobre- ptaki odbudowały ich więcej niż było do tej pory. A co do liczby gniazd w kolonii w Parku Saskim to chyba ktoś tu przesadził- 302 gniazda to średniej wielkości kolonia, a w parku gniazd jest co najmniej kilka tysięcy. Jeśli chodzi ekologów trzeba też umieć odróżnić prawdziwego przyrodnika ok "ekologa" którego kreują media - oszołoma i zadymiarza często kompletnie nie mającego pojęcia o tym co krzyczy. A przyrodę trzeba chronić, co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości, ale nie za wszelką cenę. Też jestem przyrodnikiem, ornitologiem ale muszę przyznać ze kolonia gawronów (a nie wron!!) w Parku Saskim też mnie denerwuje. (ptaszory mogły by się przenieść do Parku Ludowego - tam myślę że nie przeszkadzały by tak bardzo). Każdy kto choć trochę zna ten gatunek, wie że to pożyteczne ptaki, w przeciwieństwie do obsrajmurków z Placu Litewskiego, które powinny być przetrzebione w pierwszej kolejności.
A, jeszcze jedno-w sprawie Rospudy nie chodziło tylko o żuczki i żabki. Tutaj ważniejsza była polityka i prywatne interesy, niż dobro ludzi i przyrody. Kilka osób koniecznie chciało przepchnąć tą inwestycję, i zarobić gruba kasę. Tylko że potem, my- jako naród, musielibyśmy płacić olbrzymie kary które nałożyła by na nas UE. A to nie opłacało by się nam, mieszkańcom Augustowa (inwestycja najprawdopodobniej była by cofnięta, a stan przyrody musiał by zostać przywrócony do tego sprzed rozpoczęcia robót, co w przypadku tysiącletnich torfowiska jest NIEMOŻLIWE do zrobienia) ani żuczkom ani żabkom. Czyli nikomu!! (poza byłym ministrem Sz. i jego przydupasom)
Pozdro

Turek! Dobrze piszesz!!! Ale co zrobić jak tzw "swiatłe społeczeństwo" czerpie wiedzę z "Dziennika telewizyjnego" i i takich rzeczy jak " Sztandar Ludu"
Masz rację że 300 par to przecietna kolonia, ale "kilka tysięcy" to przesadziłeś nieco.... choć dawno w sasakim nie byłem.
MIŚ

Turek! Dobrze piszesz!!! Ale co zrobić jak tzw "swiatłe społeczeństwo" czerpie wiedzę z "Dziennika telewizyjnego" i i takich rzeczy jak " Sztandar Ludu"
Masz rację że 300 par to przecietna kolonia, ale "kilka tysięcy" to przesadziłeś nieco.... choć dawno w sasakim nie byłem.
MIŚ rozwiń
Avatar
~MIŚ~ / 27 stycznia 2009 r. o 09:18
0
"Sciąć drzewa!!! Taką mam koncepcję!" ;-)
Miś

Czy ktoś wie ile to bedzie kosztować? Pewnie gruba kasiorę i najlepiej wyjdą na tym alpiniści!
A gawrony pewnie i tak wrócą, szczególnie jak sie tyle jedzenia wywala do smietników!
A dlaczego to tzw. "ekolodzy" maja sprzątąć po brudasach?! Skąd sie biorą te góry smieci, we wszelkich zakamarkach miasta, może podrzucaja je cykiści i masoni?
A marszałka mozna przykryć wojskowym brezentem, albo folją... ;-)))
Chyba w Urzędzie Miasta chłopaki sie nudzą..... może by sie zajęli tymi co palą śmieci w ogródku i spuszczaja szambo do rzeki, kochani lublinianie....
blebleble... pa
WALCZĄCY GAWRON
"Sciąć drzewa!!! Taką mam koncepcję!" ;-)
Miś

Czy ktoś wie ile to bedzie kosztować? Pewnie gruba kasiorę i najlepiej wyjdą na tym alpiniści!
A gawrony pewnie i tak wrócą, szczególnie jak sie tyle jedzenia wywala do smietników!
A dlaczego to tzw. "ekolodzy" maja sprzątąć po brudasach?! Skąd sie biorą te góry smieci, we wszelkich zakamarkach miasta, może podrzucaja je cykiści i masoni?
A marszałka mozna przykryć wojskowym brezentem, albo folją... ;-)))
C... rozwiń
Avatar
karolka / 26 stycznia 2009 r. o 18:50
0
Matko i córko, czy oni nie mają na co pieniędzy wydawać???? niech gałęzie popodcinają i ptaki nie będą sie załtwiać na alejki ani na ławki, wilk będzie syty i owca cała. A poza tym wydaje mi się że ludziom w tym mieście się poprostu nudzi, gołębie problem, wrony problem, koty problem itp. itd. Antynaturalistom proponuję przeprowadzkę do Nowego Yorku tam ani drzewa ani ptaka tylko beton no i problem z głowy. GRATULUJĘ POMYSŁOWOŚCI.
aha po co niszczyć gniazda, wrony i tak je odbudują lepiej może powystrzelać, po co nam ptaki tylko srają i kraczą i tlen nam zabierają...
Matko i córko, czy oni nie mają na co pieniędzy wydawać???? niech gałęzie popodcinają i ptaki nie będą sie załtwiać na alejki ani na ławki, wilk będzie syty i owca cała. A poza tym wydaje mi się że ludziom w tym mieście się poprostu nudzi, gołębie problem, wrony problem, koty problem itp. itd. Antynaturalistom proponuję przeprowadzkę do Nowego Yorku tam ani drzewa ani ptaka tylko beton no i problem z głowy. GRATULUJĘ POMYSŁOWOŚCI.
aha po co niszczyć gniazda, wrony i tak je odbudują lepiej może powystrzelać, po co nam ptaki tylko srają ... rozwiń
Avatar
gawron / 26 stycznia 2009 r. o 17:30
0
rr napisał:
W końcu brawo :-)
Mam nadzieje że operacja okaże się skuteczna !!



Nie, operacja nie okaże się skuteczna, bo ptaki przecież i tak mogą siadać na gałęziach. Operacja okaże się skuteczna kiedy wytniemy wszystkie drzewa w Ogrodzie Saskim. Dopiero wtedy będziemy mogli bez obaw przechadzać się po naszym pięknym parku rozkoszując się obcowaniem z przyrodą
Avatar
Dani / 26 stycznia 2009 r. o 16:36
0
we napisał:
W pełni popieram i również wskazuję problem Ratuszowi.Ale jeżeli jest systematycznie obsrywany przez gołąbki pomnik NACZELNIKA a władze nie widzą problemu-to chyba już tak musi być i tak pozostanie.Ważniejsze są gołąbki,wronki niż obsrane pomniki,ludzie ,ławki,alejki i nawet otoczenie ratusza.

Prawie jak Haszka (Szwejk). Nasłać żandarmów. Tylko na kogo? Na gołębie?
Avatar
turek / 26 stycznia 2009 r. o 13:55
0
i tak gawronom g... zrobią- ptaki wrócą do parku jak tylko alpiniści zejdą z drzew. U mnie w parku gminnym w tamtym roku też zrzucili wszystkie gniazda, i jak tylko okres lęgowy zaczął sie na dobre- ptaki odbudowały ich więcej niż było do tej pory. A co do liczby gniazd w kolonii w Parku Saskim to chyba ktoś tu przesadził- 302 gniazda to średniej wielkości kolonia, a w parku gniazd jest co najmniej kilka tysięcy. Jeśli chodzi ekologów trzeba też umieć odróżnić prawdziwego przyrodnika ok "ekologa" którego kreują media - oszołoma i zadymiarza często kompletnie nie mającego pojęcia o tym co krzyczy. A przyrodę trzeba chronić, co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości, ale nie za wszelką cenę. Też jestem przyrodnikiem, ornitologiem ale muszę przyznać ze kolonia gawronów (a nie wron!!) w Parku Saskim też mnie denerwuje. (ptaszory mogły by się przenieść do Parku Ludowego - tam myślę że nie przeszkadzały by tak bardzo). Każdy kto choć trochę zna ten gatunek, wie że to pożyteczne ptaki, w przeciwieństwie do obsrajmurków z Placu Litewskiego, które powinny być przetrzebione w pierwszej kolejności.
A, jeszcze jedno-w sprawie Rospudy nie chodziło tylko o żuczki i żabki. Tutaj ważniejsza była polityka i prywatne interesy, niż dobro ludzi i przyrody. Kilka osób koniecznie chciało przepchnąć tą inwestycję, i zarobić gruba kasę. Tylko że potem, my- jako naród, musielibyśmy płacić olbrzymie kary które nałożyła by na nas UE. A to nie opłacało by się nam, mieszkańcom Augustowa (inwestycja najprawdopodobniej była by cofnięta, a stan przyrody musiał by zostać przywrócony do tego sprzed rozpoczęcia robót, co w przypadku tysiącletnich torfowiska jest NIEMOŻLIWE do zrobienia) ani żuczkom ani żabkom. Czyli nikomu!! (poza byłym ministrem Sz. i jego przydupasom)
Pozdro
i tak gawronom g... zrobią- ptaki wrócą do parku jak tylko alpiniści zejdą z drzew. U mnie w parku gminnym w tamtym roku też zrzucili wszystkie gniazda, i jak tylko okres lęgowy zaczął sie na dobre- ptaki odbudowały ich więcej niż było do tej pory. A co do liczby gniazd w kolonii w Parku Saskim to chyba ktoś tu przesadził- 302 gniazda to średniej wielkości kolonia, a w parku gniazd jest co najmniej kilka tysięcy. Jeśli chodzi ekologów trzeba też umieć odróżnić prawdziwego przyrodnika ok "ekologa" którego kreują media - oszołoma i z... rozwiń
Avatar
bc / 26 stycznia 2009 r. o 12:43
0
MP napisał:
Zycze tym glupkom co im ptaki przeszkadzaja zeby jak najszybciej byli pozbawieni jakichkolwiek doznan przyrodniczych - niech beda pozbawieni jakiejkolwiek trawy, drzew, kwiatow, motyli , ptakow - po cholere to wszystko istnieje jak tylko brudzi samochody i chodniki ???!!! Zdychajcie w spalinach i kurzu - na pewno bedziecie zadowoleni !!! Ale ja nie i i na szczescie ogromna wiekszosc tez nie !!!!!!! Niech zyja gawrony !!!!!!

Jak obsrają ci gawrony twarz,ubranie,włosy i wtedy doznasz wrażeń przyrodniczych i może seksualnych to napisz.Chyba jest to jakaś nowa forma zboczenia.Jak będziesz miał orgazm to będę za a nawet przeciw i pójdę z tobą na obsranie.

Jak obsrają ci gawrony twarz,ubranie,włosy i wtedy doznasz wrażeń przyrodniczych i może seksualnych to napisz.Chyba jest to jakaś nowa forma zboczenia.Jak będziesz miał orgazm to będę za a nawet przeciw i pójdę z tobą na obsranie. rozwiń
Avatar
Gość / 24 marca 2010 r. o 08:26
0
czy w tym roku też będą wypędzać ptaki z Ogrodu Saskiego ?
Avatar
duńczyk / 27 stycznia 2009 r. o 09:59
0
Sztandar Ludu - dobrze, że ktoś o tym przypomniał. Telewizja też kłamie!!! Niech żyją gawrony i inne krukowate też niech żyją,np: orzechówka
Avatar
~MIŚ~ / 27 stycznia 2009 r. o 09:28
0
turek napisał:
i tak gawronom g... zrobią- ptaki wrócą do parku jak tylko alpiniści zejdą z drzew. U mnie w parku gminnym w tamtym roku też zrzucili wszystkie gniazda, i jak tylko okres lęgowy zaczął sie na dobre- ptaki odbudowały ich więcej niż było do tej pory. A co do liczby gniazd w kolonii w Parku Saskim to chyba ktoś tu przesadził- 302 gniazda to średniej wielkości kolonia, a w parku gniazd jest co najmniej kilka tysięcy. Jeśli chodzi ekologów trzeba też umieć odróżnić prawdziwego przyrodnika ok "ekologa" którego kreują media - oszołoma i zadymiarza często kompletnie nie mającego pojęcia o tym co krzyczy. A przyrodę trzeba chronić, co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości, ale nie za wszelką cenę. Też jestem przyrodnikiem, ornitologiem ale muszę przyznać ze kolonia gawronów (a nie wron!!) w Parku Saskim też mnie denerwuje. (ptaszory mogły by się przenieść do Parku Ludowego - tam myślę że nie przeszkadzały by tak bardzo). Każdy kto choć trochę zna ten gatunek, wie że to pożyteczne ptaki, w przeciwieństwie do obsrajmurków z Placu Litewskiego, które powinny być przetrzebione w pierwszej kolejności.
A, jeszcze jedno-w sprawie Rospudy nie chodziło tylko o żuczki i żabki. Tutaj ważniejsza była polityka i prywatne interesy, niż dobro ludzi i przyrody. Kilka osób koniecznie chciało przepchnąć tą inwestycję, i zarobić gruba kasę. Tylko że potem, my- jako naród, musielibyśmy płacić olbrzymie kary które nałożyła by na nas UE. A to nie opłacało by się nam, mieszkańcom Augustowa (inwestycja najprawdopodobniej była by cofnięta, a stan przyrody musiał by zostać przywrócony do tego sprzed rozpoczęcia robót, co w przypadku tysiącletnich torfowiska jest NIEMOŻLIWE do zrobienia) ani żuczkom ani żabkom. Czyli nikomu!! (poza byłym ministrem Sz. i jego przydupasom)
Pozdro

Turek! Dobrze piszesz!!! Ale co zrobić jak tzw "swiatłe społeczeństwo" czerpie wiedzę z "Dziennika telewizyjnego" i i takich rzeczy jak " Sztandar Ludu"
Masz rację że 300 par to przecietna kolonia, ale "kilka tysięcy" to przesadziłeś nieco.... choć dawno w sasakim nie byłem.
MIŚ

Turek! Dobrze piszesz!!! Ale co zrobić jak tzw "swiatłe społeczeństwo" czerpie wiedzę z "Dziennika telewizyjnego" i i takich rzeczy jak " Sztandar Ludu"
Masz rację że 300 par to przecietna kolonia, ale "kilka tysięcy" to przesadziłeś nieco.... choć dawno w sasakim nie byłem.
MIŚ rozwiń
Avatar
~MIŚ~ / 27 stycznia 2009 r. o 09:18
0
"Sciąć drzewa!!! Taką mam koncepcję!" ;-)
Miś

Czy ktoś wie ile to bedzie kosztować? Pewnie gruba kasiorę i najlepiej wyjdą na tym alpiniści!
A gawrony pewnie i tak wrócą, szczególnie jak sie tyle jedzenia wywala do smietników!
A dlaczego to tzw. "ekolodzy" maja sprzątąć po brudasach?! Skąd sie biorą te góry smieci, we wszelkich zakamarkach miasta, może podrzucaja je cykiści i masoni?
A marszałka mozna przykryć wojskowym brezentem, albo folją... ;-)))
Chyba w Urzędzie Miasta chłopaki sie nudzą..... może by sie zajęli tymi co palą śmieci w ogródku i spuszczaja szambo do rzeki, kochani lublinianie....
blebleble... pa
WALCZĄCY GAWRON
"Sciąć drzewa!!! Taką mam koncepcję!" ;-)
Miś

Czy ktoś wie ile to bedzie kosztować? Pewnie gruba kasiorę i najlepiej wyjdą na tym alpiniści!
A gawrony pewnie i tak wrócą, szczególnie jak sie tyle jedzenia wywala do smietników!
A dlaczego to tzw. "ekolodzy" maja sprzątąć po brudasach?! Skąd sie biorą te góry smieci, we wszelkich zakamarkach miasta, może podrzucaja je cykiści i masoni?
A marszałka mozna przykryć wojskowym brezentem, albo folją... ;-)))
C... rozwiń
Avatar
karolka / 26 stycznia 2009 r. o 18:50
0
Matko i córko, czy oni nie mają na co pieniędzy wydawać???? niech gałęzie popodcinają i ptaki nie będą sie załtwiać na alejki ani na ławki, wilk będzie syty i owca cała. A poza tym wydaje mi się że ludziom w tym mieście się poprostu nudzi, gołębie problem, wrony problem, koty problem itp. itd. Antynaturalistom proponuję przeprowadzkę do Nowego Yorku tam ani drzewa ani ptaka tylko beton no i problem z głowy. GRATULUJĘ POMYSŁOWOŚCI.
aha po co niszczyć gniazda, wrony i tak je odbudują lepiej może powystrzelać, po co nam ptaki tylko srają i kraczą i tlen nam zabierają...
Matko i córko, czy oni nie mają na co pieniędzy wydawać???? niech gałęzie popodcinają i ptaki nie będą sie załtwiać na alejki ani na ławki, wilk będzie syty i owca cała. A poza tym wydaje mi się że ludziom w tym mieście się poprostu nudzi, gołębie problem, wrony problem, koty problem itp. itd. Antynaturalistom proponuję przeprowadzkę do Nowego Yorku tam ani drzewa ani ptaka tylko beton no i problem z głowy. GRATULUJĘ POMYSŁOWOŚCI.
aha po co niszczyć gniazda, wrony i tak je odbudują lepiej może powystrzelać, po co nam ptaki tylko srają ... rozwiń
Avatar
gawron / 26 stycznia 2009 r. o 17:30
0
rr napisał:
W końcu brawo :-)
Mam nadzieje że operacja okaże się skuteczna !!



Nie, operacja nie okaże się skuteczna, bo ptaki przecież i tak mogą siadać na gałęziach. Operacja okaże się skuteczna kiedy wytniemy wszystkie drzewa w Ogrodzie Saskim. Dopiero wtedy będziemy mogli bez obaw przechadzać się po naszym pięknym parku rozkoszując się obcowaniem z przyrodą
Avatar
rr / 26 stycznia 2009 r. o 17:14
-2
W końcu brawo :-)
Mam nadzieje że operacja okaże się skuteczna !!
Avatar
Dani / 26 stycznia 2009 r. o 16:36
0
we napisał:
W pełni popieram i również wskazuję problem Ratuszowi.Ale jeżeli jest systematycznie obsrywany przez gołąbki pomnik NACZELNIKA a władze nie widzą problemu-to chyba już tak musi być i tak pozostanie.Ważniejsze są gołąbki,wronki niż obsrane pomniki,ludzie ,ławki,alejki i nawet otoczenie ratusza.

Prawie jak Haszka (Szwejk). Nasłać żandarmów. Tylko na kogo? Na gołębie?
Avatar
paprotka / 26 stycznia 2009 r. o 14:56
-1
Bardzo dobrze, precz z brudzącymi ptakami. Ostatnio widziałam jak trzy ptaki lały wprost na alejke w parku. A jeden nawet to robił na kamienicę przy Rynku! Co prawda te ptaki były zakończone nawalonymi panami ale jak akcja to akcja, ten kwiat społeczeństwa chyba też ją odczuje. Chyba, że śmierdzą i brudzą jedynie ptaki co jedzą robaki i szkodniki. takie co jedzą viagre nie.
Avatar
turek / 26 stycznia 2009 r. o 13:55
0
i tak gawronom g... zrobią- ptaki wrócą do parku jak tylko alpiniści zejdą z drzew. U mnie w parku gminnym w tamtym roku też zrzucili wszystkie gniazda, i jak tylko okres lęgowy zaczął sie na dobre- ptaki odbudowały ich więcej niż było do tej pory. A co do liczby gniazd w kolonii w Parku Saskim to chyba ktoś tu przesadził- 302 gniazda to średniej wielkości kolonia, a w parku gniazd jest co najmniej kilka tysięcy. Jeśli chodzi ekologów trzeba też umieć odróżnić prawdziwego przyrodnika ok "ekologa" którego kreują media - oszołoma i zadymiarza często kompletnie nie mającego pojęcia o tym co krzyczy. A przyrodę trzeba chronić, co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości, ale nie za wszelką cenę. Też jestem przyrodnikiem, ornitologiem ale muszę przyznać ze kolonia gawronów (a nie wron!!) w Parku Saskim też mnie denerwuje. (ptaszory mogły by się przenieść do Parku Ludowego - tam myślę że nie przeszkadzały by tak bardzo). Każdy kto choć trochę zna ten gatunek, wie że to pożyteczne ptaki, w przeciwieństwie do obsrajmurków z Placu Litewskiego, które powinny być przetrzebione w pierwszej kolejności.
A, jeszcze jedno-w sprawie Rospudy nie chodziło tylko o żuczki i żabki. Tutaj ważniejsza była polityka i prywatne interesy, niż dobro ludzi i przyrody. Kilka osób koniecznie chciało przepchnąć tą inwestycję, i zarobić gruba kasę. Tylko że potem, my- jako naród, musielibyśmy płacić olbrzymie kary które nałożyła by na nas UE. A to nie opłacało by się nam, mieszkańcom Augustowa (inwestycja najprawdopodobniej była by cofnięta, a stan przyrody musiał by zostać przywrócony do tego sprzed rozpoczęcia robót, co w przypadku tysiącletnich torfowiska jest NIEMOŻLIWE do zrobienia) ani żuczkom ani żabkom. Czyli nikomu!! (poza byłym ministrem Sz. i jego przydupasom)
Pozdro
i tak gawronom g... zrobią- ptaki wrócą do parku jak tylko alpiniści zejdą z drzew. U mnie w parku gminnym w tamtym roku też zrzucili wszystkie gniazda, i jak tylko okres lęgowy zaczął sie na dobre- ptaki odbudowały ich więcej niż było do tej pory. A co do liczby gniazd w kolonii w Parku Saskim to chyba ktoś tu przesadził- 302 gniazda to średniej wielkości kolonia, a w parku gniazd jest co najmniej kilka tysięcy. Jeśli chodzi ekologów trzeba też umieć odróżnić prawdziwego przyrodnika ok "ekologa" którego kreują media - oszołoma i z... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 31

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Nocny pożar na Starym Mieście. Lokatorkę uratowali sąsiedzi

Lublin: Nocny pożar na Starym Mieście. Lokatorkę uratowali sąsiedzi

Zatruta dymem kobieta trafiła do szpitala z płonącego mieszkania na Starym Mieście. O jej życie walczyli strażacy. Pozostali lokatorzy kamienicy wrócili już do swoich mieszkań

Tragiczny wypadek w Biskupicach. 18-latek wszedł pod jadącą lokomotywę, zginął na miejscu

Tragiczny wypadek w Biskupicach. 18-latek wszedł pod jadącą lokomotywę, zginął na miejscu

18-latek wtargnął w nocy na tory kolejowe i został potrącony przez jadącą lokomotywę. Nastolatek zginął na miejscu.

Stal Kraśnik buduje zupełnie nowy zespół

Stal Kraśnik buduje zupełnie nowy zespół

Sprawdzany, co słychać u kolejnego spadkowicza. Tym razem chodzi o Stal Kraśnik. Niebiesko-żółci mają nowego prezesa, trenera i będą mieli zupełnie nowy zespół. Najbliższe lata klub chce poświecić na odbudowę drużyny, a o jej sile mają coraz bardziej stanowić zawodnicy z Kraśnika i okolic.

Bunt związkowców w szpitalu psychiatrycznym w Radecznicy. Nie chcą połączenia z placówką w Lublinie

Bunt związkowców w szpitalu psychiatrycznym w Radecznicy. Nie chcą połączenia z placówką w Lublinie

Jeśli nie pomogą pokojowe formy sprzeciwu, nie wykluczamy strajku – zapowiadają związkowcy z wojewódzkiego szpitala psychiatrycznego w Radecznicy. Nie zgadzają się na przejęcie ich placówki przez Szpital Neuropsychiatryczny w Lublinie

Kiermasz Rękodzieła w Puławach
1 sierpnia 2021, 10:00

Kiermasz Rękodzieła w Puławach

Klub Twórców Ludowych w Puławach zaprasza do odwiedzenia kolejnego w te wakacje Kiermaszu Rękodzieła. Najbliższa odsłona inicjatywy odbędzie się 1 sierpnia w godz. 10-17 na placu przed Domem Chemika.

Jest pierwszy medal dla Polski na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio!

Jest pierwszy medal dla Polski na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio!

Wioślarska czwórka podwójna - Agnieszka Kobus-Zawojska, Maria Sajdak, Marta Wieliczko i Katarzyna Zillmann - wywalczyły ostatniej nocy czasu polskiego srebrny medal na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio. Jest to pierwszy sukces biało-czerwonej reprezentacji na tej imprezie

Anoreksja coraz większym problemem wśród nastolatków. "Nie czułam, że robię sobie krzywdę"
Reportaż Uwagi! TVN
film

Anoreksja coraz większym problemem wśród nastolatków. "Nie czułam, że robię sobie krzywdę"

Anoreksja, bulimia, kompulsywne zajadanie stanowią wśród nastolatków olbrzymi problem. Sytuację pogorszył jeszcze lockdown. - Chciałam być idealna. Idealną córką, uczennicą, koszykarką, żeglarką, tancerką – opowiada jedna z bohaterek naszego reportażu.

Malina, owoc pożądania producentów i łakomy kąsek dla złodziei. Rekordowe ceny na skupie

Malina, owoc pożądania producentów i łakomy kąsek dla złodziei. Rekordowe ceny na skupie

Rekordowo wysoka cena za maliny. Kilogram tych owoców w skupie oscyluje na poziomie 12-13 złotych za kilogram. Okazuje się, że tak wysoka cena wcale nie musi oznaczać dobrych wiadomości dla producentów. Problemem jest brak pracowników na plantacjach. A także… złodzieje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 28 lipca 2021 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 28 lipca 2021 roku

Biała Podlaska: Plac przy ul. Zagrodowej z nazwą Ofiar Pacyfikacji Sielczyka 1944 roku?

Biała Podlaska: Plac przy ul. Zagrodowej z nazwą Ofiar Pacyfikacji Sielczyka 1944 roku?

Radni Zjednoczonej Prawicy chcą nazwać teren przy ulicy Zagrodowej placem Ofiar Pacyfikacji Sielczyka 1944 roku. Jest już projekt uchwały w tej sprawie.

Puławy walczą o stół Marszałka. Mamy odpowiedź ministerstwa

Puławy walczą o stół Marszałka. Mamy odpowiedź ministerstwa

Zaskoczenie i dezaprobata, że komuś taki pomysł przyszedł do głowy – Towarzystwo Przyjaciół Puław reaguje na artykuł Dziennika Wschodniego o sprawie przenosin stołu związanego Józefem Piłsudskim z Pałacu Czartoryskich w Puławach do Muzeum w Sulejówku.

Spektakl i koncert w Muszli Koncertowej
29 lipca 2021, 15:00

Spektakl i koncert w Muszli Koncertowej

W ramach projektu Muzyczne Czwartki w Zielonym Ogrodzie 29 lipca będzie można uczestniczyć w spektaklu i koncercie. W Muszli Koncertowej Ogrodu Saskiego wystąpią Teatr Seniora oraz Sokołowski & Menet.

Nikt nie chce karmić studentów w Kampusie Zachodnim UMCS. Co odstrasza przedsiębiorców?

Nikt nie chce karmić studentów w Kampusie Zachodnim UMCS. Co odstrasza przedsiębiorców?

Znów nie było chętnych do poprowadzenia lokali gastronomicznych w nowych obiektach UMCS przy ul. Głębokiej. Uczelnia oficjalnie tego nie potwierdza, ale przedsiębiorców najprawdopodobniej odstraszył brak pewności, że od października studenci wrócą do zajęć stacjonarnych

W Lublinie testowany jest autobus elektryczny

W Lublinie testowany jest autobus elektryczny

Do 20 sierpnia na lubelskich ulicach testowany będzie elektryczny autobus eCitaro marki Mercedes Benz.

Puławy: Parking zamiast galerii handlowej z multipleksem?

Puławy: Parking zamiast galerii handlowej z multipleksem?

Na jednej z ostatnich niezagospodarowanych, prywatnych działek przy ul. Fieldorfa-Nila w Puławach miało powstać centrum handlowe. Na to się jednak nie zanosi. Przybyło natomiast miejsc postojowych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.