Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

3 listopada 2014 r.
13:51
Edytuj ten wpis

Są w PiS, ale za Żukiem. "Lublina nie stać na eksperymenty personalne"

Autor: Zdjęcie autora drs
260 51 A A

Dwoje członków PiS, w tym były wicewojewoda i zastępca prezydenta Lublina, Grzegorz Jawor poparło w poniedziałek Krzysztofa Żuka, kandydata Platformy Obywatelskiej na prezydenta miasta. Razem z nim wystąpili na konferencji prasowej, na której kandydat zapewniał o swoim wsparciu dla lubelskich szkół wyższych.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Z uwagą zapoznałem się z materiałami wyborczymi, programami i wypowiedziami kandydatów do godności prezydenta Lublina, poszukując wątków akademickich i z pewnym zdziwieniem stwierdziłem, że w olbrzymiej większości są to tylko krótkie deklaracje o tym, że Lublin z uczelniami powinien współpracować. Ja takie deklaracje słyszę od 30 lat - mówi Grzegorz Jawor.

- Jedynym realnym, logicznie spójnym i możliwym do wykonania programem jest ten stworzony przez Krzysztofa Żuka. Cieszy mnie to, że miasto zrozumiało, że problem ciągle malejącej liczby studentów to nie jest problem uczelni, ale przyszłości miasta - dodaje Jawor.

Żuka chwali za program stypendiów dla najlepszych absolwentów szkół średnich pozostających na studiach w Lublinie, za stypendia dla doktorantów i "ambitny program ściągania obcokrajowców na studia”.
Wspomnianych obcokrajowców Żuk widziałby w Lublinie 5 tys., podczas gdy teraz zagranicznych studentów jest 3 tys. Podkreśla, że studenci są bardzo ważni dla gospodarki miasta. - Każdy student z Lublina zostawia miesięcznie 700-800 zł pomijając czesne. Student z regionu o 200 zł więcej, a zagraniczny ponad 4 tys. zł. To są realne dochody - podkreśla Żuk.

Drugą osobą z PiS, która w poniedziałek poparła Żuka jest Beata Petkowicz z Uniwersytetu Medycznego. - Każdy z nas ma swoje sympatie polityczne, ale w przypadku wyboru najważniejszej osoby w mieście musimy bardziej kierować się pragmatyzmem. Dlatego uważam, że Lublina w tej chwili nie stać na eksperymenty personalne - mówi Petkiewicz.

Po południu oficjalnie zareagował rzecznik PiS w regionie, Sylwester Tułajew przesyłając do mediów e-mail z następującą informacją: „G. Jawor już od dawna nie jest członkiem PiS. Dziś Prezes PiS poseł Krzysztof Michałkiewicz skreślił z listy członków PiS p. B. Petkowicz. Prawo i Sprawiedliwość jednoznacznie popiera Grzegorza Muszyńskiego jako najlepszego kandydata na prezydenta Lublina”

Komentarze 51

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
ponti / 4 listopada 2014 o 09:51
0

PIS nie szanuje ludzi, dlatego odchodzą i tak mnie dziwi fakt, ze  ta partia jeszcze istnieje, już tyle osób odeszlo i swoje partie założyli. A miło, że poparli Prezydenta Żuka i mieli odwagę przyznac,że jest dobrym wlodarzem

Avatar
doc. / 4 listopada 2014 o 08:31
0

"ambitny program ściągania obcokrajowców na studia"? Można prosić o szczegóły? I z jakich krajów ściągamy tych obcokrajowców?

A idz na miasteczka studenckie to sam zobaczysz.

Avatar
Gość / 4 listopada 2014 o 08:31
0

Nie wstyd Żukowi, że jest w PZPR, wróć, PO?

Nie uczyli Jasiu czytać w szkole powoli i ze zrozumieniem ?

Avatar
Adam / 4 listopada 2014 o 08:01
0

Nie wstyd Żukowi, że jest w PZPR, wróć, PO?

Avatar
lustrator / 4 listopada 2014 o 07:39
0


Zgadzam się w 100%. Wykorzystanie pieniędzy które "leżą na ulicy" to nie wielki wysiłek. Ci, którzy dorabiają do tego teorię są śmieszni jeśli faktycznie wierzą w to co piszą.

P.S. Nie jestem z PISu i nie lubię tej partii. Na równi z obecnym prezydentem.

Kto ci w to jeszcze uwierzy ? nie jestem z PISu,nigdy nie byłem w PZPR, nigdy nie zjadłem dobrowolnie lub z przymusu swojej małej,czerwonej książeczki [ legitymacji ] partyjnej a w ogóle to nie ja.

Kto ci w to jeszcze uwierzy ? nie jestem z PISu,nigdy nie byłem w PZPR, nigdy nie zjadłem dobrowolnie lub z przymusu swojej małej,czerwonej książeczki [ legitymacji ] partyjnej a w ogóle to nie ja.

rozwiń
Avatar
BudŻet / 4 listopada 2014 o 05:56
0

skoro taki "nie wielki" dlaczego poprzednicy Żuka nie korzystali z unijnych środków? rozumiem, że było ich mniej, natomiast wmawianie, że wykorzystywano je tak efektywnie jak za Żuka trąca hipokryzją, zmarnowano 12 długich lat i wtedy kiedy inne miasta czerpały z UE ile się da, Lublin stał w miejscu a właściwie się cofał bo rządzili miastem ludzie niekompetentni a mówiąc wprost nieroby z partyjnego nadania, które nie miały pojęcia jak się za pewne sprawy zabrać

podsumowując Żuk to dobry gospodarz, prezydent na jakiego mieszkańcy długo czekali, wymierne efekty jego pierwszej kadencji będą widoczne lada chwila

Sprawdź kiedy zostały uruchomione pierwsze unijne transze oraz jaką rolę pełnił obecny prezydent w poprzednim zarządzie miasta.

Sprawdź również co sobie dolicza do tych wszystkich inwestycji.

Sprawdź jaką rolę pełnił w Lublinie jak były likwidowane największe firmy w mieście i regionie.

Sprawdź również poziom wszystkich dochodów z ostatnich 4 lata i porównaj z poziomem wydatków "inwestycyjnych" oraz ich celowością w relacji koszty planowane/koszty poniesione.

Na koniec sprawdź aktualny dług publiczny, niedobór finansowy oraz wykonanie dochodów i wydatków po III kwartałach bieżącego roku.

W zasadzie w tym ostatnim mogę ci pomóc, bo mam przed sobą podsumowanie:

Skumulowany niedobór finansowy dochodów nad wydatkami naszego miasta po III kwartałach bieżącego roku wynosi 1 miliard 50 milionów złotych.

Dług publiczny miasta przekroczył 1 miliard 108 milionów 500 tysięcy złotych według tytułów dłużnych oraz 1 miliard 346 milionów 541 tysięcy 924 złote i 86 groszy wraz z kredytami i pożyczkami oraz papierami wartościowymi wyemitowanymi na realizację programów, projektów lub zadań finansowanych z udziałem środków UE.

W tym samym okresie sprawozdawczym dochody naszego miasta wykonane zostały tylko w 45%, a wydatki w wysokości 67% planu rocznego.

Cytowane dane pochodzą ze sprawozdań finansowych Gminy Lublin za III kwartały bieżącego roku zatwierdzonych przez aktualnego jeszcze prezydenta naszego miasta.

Policzcie o ile nasze miasto przekroczyło tzw. próg ostrożnościowy po III kwartale bieżącego roku.

Retoryczne pytanie brzmi - kiedy do naszego miasta wejdzie komisarz?

 

Myślę, że stanie się to następnego dnia po przegraniu wyborów przez kandydata do reelekcji - do tego czasu przecież będziecie brali cały czas swoje niemałe jak na wysiłek pobory...

Sprawdź kiedy zostały uruchomione pierwsze unijne transze oraz jaką rolę pełnił obecny prezydent w poprzednim zarządzie miasta.

Sprawdź również co sobie dolicza do tych wszystkich inwestycji.

Sprawdź jaką rolę pełnił w Lublinie jak były likwidowane największe firmy w mieście i regionie.

Sprawdź również poziom wszystkich dochodów z ostatnich 4 lata i porównaj z poziomem wydatków "inwestycyjnych" oraz ich celowością w relacji koszty planowane/koszty poniesione.

Na koniec sprawdź aktualny dług publiczny, nied... rozwiń

Avatar
misiek / 3 listopada 2014 o 23:57
0

Zgadzam się w 100%. Wykorzystanie pieniędzy które "leżą na ulicy" to nie wielki wysiłek. Ci, którzy dorabiają do tego teorię są śmieszni jeśli faktycznie wierzą w to co piszą.

P.S. Nie jestem z PISu i nie lubię tej partii. Na równi z obecnym prezydentem.

skoro taki "nie wielki" dlaczego poprzednicy Żuka nie korzystali z unijnych środków? rozumiem, że było ich mniej, natomiast wmawianie, że wykorzystywano je tak efektywnie jak za Żuka trąca hipokryzją, zmarnowano 12 długich lat i wtedy kiedy inne miasta czerpały z UE ile się da, Lublin stał w miejscu a właściwie się cofał bo rządzili miastem ludzie niekompetentni a mówiąc wprost nieroby z partyjnego nadania, które nie miały pojęcia jak się za pewne sprawy zabrać

podsumowując Żuk to dobry gospodarz, prezydent na jakiego mieszkańcy długo czekali, wymierne efekty jego pierwszej kadencji będą widoczne lada chwila

skoro taki "nie wielki" dlaczego poprzednicy Żuka nie korzystali z unijnych środków? rozumiem, że było ich mniej, natomiast wmawianie, że wykorzystywano je tak efektywnie jak za Żuka trąca hipokryzją, zmarnowano 12 długich lat i wtedy kiedy inne miasta czerpały z UE ile się da, Lublin stał w miejscu a właściwie się cofał bo rządzili miastem ludzie niekompetentni a mówiąc wprost nieroby z partyjnego nadania, które nie miały pojęcia jak się za pewne sprawy zabrać

podsumowując Żuk to dobry gospodarz, prezydent na jakiego mieszkańcy... rozwiń

Avatar
lopo / 3 listopada 2014 o 22:34
0

Żuk jest OK. PO niestety jako partia okazała się bandą złodziei.

Avatar
wyborca / 3 listopada 2014 o 22:32
0

Pierwszy raz przeczytałem o mądrych ludziach z PiS-u. Duży szacunek dla pana Jawora i pani Petkiewicz. Niestety jednak góra PiS-u aż kipi głupotą

Avatar
piszczaUka / 3 listopada 2014 o 22:28
0

Skończcie już urzędasy i pracownicy miejskich spółek oraz radni wspólnego lublina (choć to jedno i to samo) piać te peany na cześć żuka bo się już tego nie da czytać. Lublin się zmienia, rozwija i zadłuża. To normalne. Ale prawda jest taka, że kilkanaście - kilkadziesiąt kompetentnych osób pozyskuje kasę z unii i przeprowadza inwestycje.  W przypadku miasta wojewódzkiego to nie jest wielka sztuka. Ciekawe jakim magikiem byłby pan żuk jak skończy się zasiłek z unii. Co wtedy? Odsetki, długi i brak kasy na remont i utrzymanie. Żuk to sprawny piarowiec, a nie żaden zbawca z wizją. Nie zagłosuje na niego. Na kandydata pisu nie z pisu, którego nie znam też nie zagłosuje. W ogóle nie ma na kogo głosować niestety.

Panowie Czelej i Michałkiewicz w mieście gdzie PiS ma duże poparcie nie potrafią go w ogóle wykorzystać. Może pora zmienić te władze?

Zgadzam się w 100%. Wykorzystanie pieniędzy które "leżą na ulicy" to nie wielki wysiłek. Ci, którzy dorabiają do tego teorię są śmieszni jeśli faktycznie wierzą w to co piszą.

P.S. Nie jestem z PISu i nie lubię tej partii. Na równi z obecnym prezydentem.

Zgadzam się w 100%. Wykorzystanie pieniędzy które "leżą na ulicy" to nie wielki wysiłek. Ci, którzy dorabiają do tego teorię są śmieszni jeśli faktycznie wierzą w to co piszą.

P.S. Nie jestem z PISu i nie lubię tej partii. Na równi z obecnym prezydentem.

rozwiń
Avatar
ponti / 4 listopada 2014 o 09:51
0

PIS nie szanuje ludzi, dlatego odchodzą i tak mnie dziwi fakt, ze  ta partia jeszcze istnieje, już tyle osób odeszlo i swoje partie założyli. A miło, że poparli Prezydenta Żuka i mieli odwagę przyznac,że jest dobrym wlodarzem

Avatar
doc. / 4 listopada 2014 o 08:31
0

"ambitny program ściągania obcokrajowców na studia"? Można prosić o szczegóły? I z jakich krajów ściągamy tych obcokrajowców?

A idz na miasteczka studenckie to sam zobaczysz.

Avatar
Gość / 4 listopada 2014 o 08:31
0

Nie wstyd Żukowi, że jest w PZPR, wróć, PO?

Nie uczyli Jasiu czytać w szkole powoli i ze zrozumieniem ?

Avatar
Adam / 4 listopada 2014 o 08:01
0

Nie wstyd Żukowi, że jest w PZPR, wróć, PO?

Avatar
lustrator / 4 listopada 2014 o 07:39
0


Zgadzam się w 100%. Wykorzystanie pieniędzy które "leżą na ulicy" to nie wielki wysiłek. Ci, którzy dorabiają do tego teorię są śmieszni jeśli faktycznie wierzą w to co piszą.

P.S. Nie jestem z PISu i nie lubię tej partii. Na równi z obecnym prezydentem.

Kto ci w to jeszcze uwierzy ? nie jestem z PISu,nigdy nie byłem w PZPR, nigdy nie zjadłem dobrowolnie lub z przymusu swojej małej,czerwonej książeczki [ legitymacji ] partyjnej a w ogóle to nie ja.

Kto ci w to jeszcze uwierzy ? nie jestem z PISu,nigdy nie byłem w PZPR, nigdy nie zjadłem dobrowolnie lub z przymusu swojej małej,czerwonej książeczki [ legitymacji ] partyjnej a w ogóle to nie ja.

rozwiń
Avatar
BudŻet / 4 listopada 2014 o 05:56
0

skoro taki "nie wielki" dlaczego poprzednicy Żuka nie korzystali z unijnych środków? rozumiem, że było ich mniej, natomiast wmawianie, że wykorzystywano je tak efektywnie jak za Żuka trąca hipokryzją, zmarnowano 12 długich lat i wtedy kiedy inne miasta czerpały z UE ile się da, Lublin stał w miejscu a właściwie się cofał bo rządzili miastem ludzie niekompetentni a mówiąc wprost nieroby z partyjnego nadania, które nie miały pojęcia jak się za pewne sprawy zabrać

podsumowując Żuk to dobry gospodarz, prezydent na jakiego mieszkańcy długo czekali, wymierne efekty jego pierwszej kadencji będą widoczne lada chwila

Sprawdź kiedy zostały uruchomione pierwsze unijne transze oraz jaką rolę pełnił obecny prezydent w poprzednim zarządzie miasta.

Sprawdź również co sobie dolicza do tych wszystkich inwestycji.

Sprawdź jaką rolę pełnił w Lublinie jak były likwidowane największe firmy w mieście i regionie.

Sprawdź również poziom wszystkich dochodów z ostatnich 4 lata i porównaj z poziomem wydatków "inwestycyjnych" oraz ich celowością w relacji koszty planowane/koszty poniesione.

Na koniec sprawdź aktualny dług publiczny, niedobór finansowy oraz wykonanie dochodów i wydatków po III kwartałach bieżącego roku.

W zasadzie w tym ostatnim mogę ci pomóc, bo mam przed sobą podsumowanie:

Skumulowany niedobór finansowy dochodów nad wydatkami naszego miasta po III kwartałach bieżącego roku wynosi 1 miliard 50 milionów złotych.

Dług publiczny miasta przekroczył 1 miliard 108 milionów 500 tysięcy złotych według tytułów dłużnych oraz 1 miliard 346 milionów 541 tysięcy 924 złote i 86 groszy wraz z kredytami i pożyczkami oraz papierami wartościowymi wyemitowanymi na realizację programów, projektów lub zadań finansowanych z udziałem środków UE.

W tym samym okresie sprawozdawczym dochody naszego miasta wykonane zostały tylko w 45%, a wydatki w wysokości 67% planu rocznego.

Cytowane dane pochodzą ze sprawozdań finansowych Gminy Lublin za III kwartały bieżącego roku zatwierdzonych przez aktualnego jeszcze prezydenta naszego miasta.

Policzcie o ile nasze miasto przekroczyło tzw. próg ostrożnościowy po III kwartale bieżącego roku.

Retoryczne pytanie brzmi - kiedy do naszego miasta wejdzie komisarz?

 

Myślę, że stanie się to następnego dnia po przegraniu wyborów przez kandydata do reelekcji - do tego czasu przecież będziecie brali cały czas swoje niemałe jak na wysiłek pobory...

Sprawdź kiedy zostały uruchomione pierwsze unijne transze oraz jaką rolę pełnił obecny prezydent w poprzednim zarządzie miasta.

Sprawdź również co sobie dolicza do tych wszystkich inwestycji.

Sprawdź jaką rolę pełnił w Lublinie jak były likwidowane największe firmy w mieście i regionie.

Sprawdź również poziom wszystkich dochodów z ostatnich 4 lata i porównaj z poziomem wydatków "inwestycyjnych" oraz ich celowością w relacji koszty planowane/koszty poniesione.

Na koniec sprawdź aktualny dług publiczny, nied... rozwiń

Avatar
misiek / 3 listopada 2014 o 23:57
0

Zgadzam się w 100%. Wykorzystanie pieniędzy które "leżą na ulicy" to nie wielki wysiłek. Ci, którzy dorabiają do tego teorię są śmieszni jeśli faktycznie wierzą w to co piszą.

P.S. Nie jestem z PISu i nie lubię tej partii. Na równi z obecnym prezydentem.

skoro taki "nie wielki" dlaczego poprzednicy Żuka nie korzystali z unijnych środków? rozumiem, że było ich mniej, natomiast wmawianie, że wykorzystywano je tak efektywnie jak za Żuka trąca hipokryzją, zmarnowano 12 długich lat i wtedy kiedy inne miasta czerpały z UE ile się da, Lublin stał w miejscu a właściwie się cofał bo rządzili miastem ludzie niekompetentni a mówiąc wprost nieroby z partyjnego nadania, które nie miały pojęcia jak się za pewne sprawy zabrać

podsumowując Żuk to dobry gospodarz, prezydent na jakiego mieszkańcy długo czekali, wymierne efekty jego pierwszej kadencji będą widoczne lada chwila

skoro taki "nie wielki" dlaczego poprzednicy Żuka nie korzystali z unijnych środków? rozumiem, że było ich mniej, natomiast wmawianie, że wykorzystywano je tak efektywnie jak za Żuka trąca hipokryzją, zmarnowano 12 długich lat i wtedy kiedy inne miasta czerpały z UE ile się da, Lublin stał w miejscu a właściwie się cofał bo rządzili miastem ludzie niekompetentni a mówiąc wprost nieroby z partyjnego nadania, które nie miały pojęcia jak się za pewne sprawy zabrać

podsumowując Żuk to dobry gospodarz, prezydent na jakiego mieszkańcy... rozwiń

Avatar
lopo / 3 listopada 2014 o 22:34
0

Żuk jest OK. PO niestety jako partia okazała się bandą złodziei.

Avatar
wyborca / 3 listopada 2014 o 22:32
0

Pierwszy raz przeczytałem o mądrych ludziach z PiS-u. Duży szacunek dla pana Jawora i pani Petkiewicz. Niestety jednak góra PiS-u aż kipi głupotą

Avatar
piszczaUka / 3 listopada 2014 o 22:28
0

Skończcie już urzędasy i pracownicy miejskich spółek oraz radni wspólnego lublina (choć to jedno i to samo) piać te peany na cześć żuka bo się już tego nie da czytać. Lublin się zmienia, rozwija i zadłuża. To normalne. Ale prawda jest taka, że kilkanaście - kilkadziesiąt kompetentnych osób pozyskuje kasę z unii i przeprowadza inwestycje.  W przypadku miasta wojewódzkiego to nie jest wielka sztuka. Ciekawe jakim magikiem byłby pan żuk jak skończy się zasiłek z unii. Co wtedy? Odsetki, długi i brak kasy na remont i utrzymanie. Żuk to sprawny piarowiec, a nie żaden zbawca z wizją. Nie zagłosuje na niego. Na kandydata pisu nie z pisu, którego nie znam też nie zagłosuje. W ogóle nie ma na kogo głosować niestety.

Panowie Czelej i Michałkiewicz w mieście gdzie PiS ma duże poparcie nie potrafią go w ogóle wykorzystać. Może pora zmienić te władze?

Zgadzam się w 100%. Wykorzystanie pieniędzy które "leżą na ulicy" to nie wielki wysiłek. Ci, którzy dorabiają do tego teorię są śmieszni jeśli faktycznie wierzą w to co piszą.

P.S. Nie jestem z PISu i nie lubię tej partii. Na równi z obecnym prezydentem.

Zgadzam się w 100%. Wykorzystanie pieniędzy które "leżą na ulicy" to nie wielki wysiłek. Ci, którzy dorabiają do tego teorię są śmieszni jeśli faktycznie wierzą w to co piszą.

P.S. Nie jestem z PISu i nie lubię tej partii. Na równi z obecnym prezydentem.

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 51

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pomnik ks. Jankowskiego w Gdańsku przewrócony. 3 osoby zatrzymane [wideo]
film

Pomnik ks. Jankowskiego w Gdańsku przewrócony. 3 osoby zatrzymane [wideo] 72 4

Pomnik ks. Henryka Jankowskiego przy ulicy Stolarskiej w Gdańsku został w nocy ze środy na czwartek przewrócony. Na wideo widać, że zrobiło to trzech mężczyzn. Zatrzymała ich policja.

Ruszają mistrzostwa świata w Seefeld

Ruszają mistrzostwa świata w Seefeld 0 0

Od dzisiaj do 3 marca polscy sportowcy powalczą o medale na mistrzostwach świata w Seefeld. Największe szanse mają oczywiście skoczkowie. Wystartują też Justyna Kowalczyk, a także reprezentantka MULKS Grupa Oscar Tomaszów Lubelski Monika Skinder

Hojne odprawy dla polityków. Wystarczy nie pracować, żeby dostać ekstrapieniądze

Hojne odprawy dla polityków. Wystarczy nie pracować, żeby dostać ekstrapieniądze 1 16

Blisko 160 tys. zł otrzymają w związku z odejściem z pracy w Lubelskich Dworcach byli członkowie zarządu marszałkowskiej spółki. Chodzi m.in. o wynagrodzenie wynikające z zakazu konkurencji. Podobne informacje na temat Andrzeja Pruszkowskiego dawkuje natomiast PGE Dystrybucja w której polityk PiS był wiceprezesem.

Policjanci w Lublinie z kamerami na mundurze. "Interwencja będzie nagrywana" [zdjęcia]
galeria

Policjanci w Lublinie z kamerami na mundurze. "Interwencja będzie nagrywana" [zdjęcia] 15 6

Policjanci z Lublina wyruszyli wczoraj na patrole wyposażeni w kamery. Urządzenia rejestrują wszystkie interwencje w miejscach publicznych, w tym przede wszystkim drogowe. Nagrania będą mogły posłużyć jako dowód w sądzie

Lubelski Ursus z nowym kontraktem? Gra idzie o 3 miliardy złotych
galeria

Lubelski Ursus z nowym kontraktem? Gra idzie o 3 miliardy złotych 0 4

Elektryzująca wiadomość. Lubelski Ursus Bus ma szansę na największy rządowy kontrakt w historii. Gra idzie o ponad 3 miliardy złotych i produkcję 1000 miejskich autobusów najnowszej generacji. Mimo tej szansy nie zmieniają się plany sprzedaży Ursus Bus z uwagi na problemy finansowe spółki-matki

Liga Mistrzów. Atletico lepsze od Juventusu

Liga Mistrzów. Atletico lepsze od Juventusu 0 0

Zespół z Madrytu pokonał na swoim stadionie mistrzów Włoch 2:0 i jest bardzo bliski wywalczenia awansu do kolejnej fazy rozgrywek. Wynik spotkania mógł być wyższy, ale arbiter po użyciu VAR-u anulował trafienie Alvaro Moraty

Chełmianka lepsza od Orląt Spomlek. Wygrane Avii Świdnik i Stali Kraśnik

Chełmianka lepsza od Orląt Spomlek. Wygrane Avii Świdnik i Stali Kraśnik 10 0

Chełmianka wygrała w środę sparing z Orlętami Spomlek 2:1. Piłkarze Artura Bożyka już po pół godzinie gry prowadzili 2:0. Cieszy powrót do gry po kontuzjach kilku zawodników, w tym: Piotra Chodziutki i Przemysława Koszela

Lublin: 6 miejskich autobusów wycofanych z ruchu przez ITD

Lublin: 6 miejskich autobusów wycofanych z ruchu przez ITD 29 13

Sześć miejskich autobusów wycofano w środę z ruchu ze względu na zły stan techniczny, np. niesprawny prędkościomierz i oświetlenie. To efekt kontroli prowadzonej przez Inspekcję Transportu Drogowego

Motor wygrał z Hetmanem Zamość 2:0

Motor wygrał z Hetmanem Zamość 2:0 5 4

Motor wygrał w środę z Hetmanem Zamość 2:0 w swoim dziesiątym meczu kontrolnym podczas zimowych przygotowań.

Remont stadionu żużlowego w Lublinie. Trwa wyścig z czasem

Remont stadionu żużlowego w Lublinie. Trwa wyścig z czasem 41 12

Do końca marca potrwają prace na stadionie przy Al. Zygmuntowskich, który musi być dostosowany do wymogów żużlowej ekstraligi. Część robót udało się zacząć, część dopiero się rozpocznie, ale wciąż nie wybrano wykonawcy remontu trybun. – Zdążymy również z tym – zapewnia zarządca obiektu

Górnik Łęczna ma nowego bramkarza

Górnik Łęczna ma nowego bramkarza 9 8

Adrian Kostrzewski w środę podpisał kontrakt z zielono-czarnymi. 20-letni golkiper do klubu z Łęcznej przenosi się z Concordii Elbląg na zasadzie transferu definitywnego

Robert Biedroń w Lublinie okrzyknięty "nowym liderem opozycji". "Robimy polityczną rewolucję"
galeria
film

Robert Biedroń w Lublinie okrzyknięty "nowym liderem opozycji". "Robimy polityczną rewolucję" 409 49

W środę do Lublina przyjechał lider Wiosny Robert Biedroń. O godz. 18 w Centrum Kongresowym Uniwersytetu Przyrodniczego rozpoczęła się lokalna konwencja partii Wiosna

Miasto ma 140 tys. zł na walkę z hejtem. Wielu chętnych do gaszenia nienawiści

Miasto ma 140 tys. zł na walkę z hejtem. Wielu chętnych do gaszenia nienawiści 3 27

Z dużym odzewem spotkał się ogłoszony przez władze Lublina konkurs na przeprowadzenie w mieście „działań antydyskryminacyjnych”, na które samorząd gotów jest wydać 140 tys. zł.

Biedroń w Lublinie: "Skończmy z tym dziadostwem w polityce"

Biedroń w Lublinie: "Skończmy z tym dziadostwem w polityce" 891 53

Wyprowadzenie religii ze szkół, wyższe płace i dofinansowanie służby zdrowia – z takimi postulatami przyjechał w środę do Lublina lider Wiosny Robert Biedroń

Hrubieszów: Nie udało się uratować rannego myszołowa

Hrubieszów: Nie udało się uratować rannego myszołowa 0 4

Patrolujący granicę funkcjonariusze z placówki w Hrubieszowie w rejonie miejscowości Czumów na brzegu Bugu natknęli się na rannego myszołowa. Dzięki sprawnej akcji ptak szybko trafił do lecznicy przy zamojskim ZOO. Niestety, tamtejszym lekarzom nie udało się przywrócić go do zdrowia.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.