Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

16 grudnia 2010 r.
18:42
Edytuj ten wpis

Słynny archeolog chce odejść z UMCS. "Traktują nas jak robotników"

0 37 A A

Prof. Andrzej Kokowski, jeden z najbardziej cenionych archeologów w Polsce i szef Instytutu Archeologii na UMCS, złożył mandat senatora uniwersytetu i rozważa odejście z uczelni. – Dzieje się tu bardzo źle – mówi oburzony.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Prof. Kokowski wprawił w osłupienie pracowników uczelni na środowym posiedzeniu Senatu UMCS. Ogłosił, że składa mandat senatora.

– Z powodu przekształcenia uniwersytetu w zakład przemysłowy, gdzie traktuje się nas nie jak pracowników uczelni, tylko jak szeregowych robotników – tłumaczy naukowiec. – Nie ma znaczenia tytuł. Każdy jest traktowany jak petent.

Szalę goryczy przelały ostatnie prace prowadzone przez archeologów pod kierunkiem prof. Kokowskiego na terenie planowanej obwodnicy Lublina.

– Załatwienie 1-stronicowego aneksu do umowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, w sprawie przedłużenia terminu naszych prac, trwa na uczelni w nieskończoność – oburza się archeolog. – Trzeba było ponad tydzień chodzić od biura do biura na uczelni, żeby coś załatwić.

– Do tej pory do rektora nie wpłynęło żadne pismo z Instytutu Archeologii dotyczące przedłużenia prac. Odnaleźliśmy je w kwesturze, gdzie powinno trafić na końcu, już po podpisie rektora – odpowiada Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik UMCS. – Jeśli planuje się przedłużenie prac, należałoby o tym poinformować rektora i to z wyprzedzeniem. A nie tuż przed kończącym się terminem.

Kokowski ma więcej zarzutów. – Przygotuję przez weekend oświadczenie – zapowiada. – Na UMCS dzieje się bardzo źle. Jestem tutaj niepotrzebny. Dano mi do zrozumienia, że moje działania nie są dla uczelni interesujące.

• Chce pan wyjechać z Lublina?

– Mam mnóstwo propozycji – ucina Kokowski.

Czy w ślad za Kokowskim pójdą inni lubelscy naukowcy? – Na razie otrzymałem wiele telefonów od kolegów profesorów, którzy dzwonili do mnie z ciepłymi słowami. Dostałem też poparcie związków zawodowych.

– Zgadzamy się w częścią zarzutów, które wygłosił prof. Kokowski – przyznaje Józef Kaczor z NSZZ "Solidarność” UMCS. – Zwłaszcza z tymi, które dotyczą funkcjonowania administracji uczelni.
– Administracja uczelni jest w trakcie przeobrażeń i porządkowania. Wszystko po to, żeby ją usprawnić, z korzyścią dla wszystkich – mówi rzecznik uczelni.

– Profesor miałby odejść? Aż trudno uwierzyć – komentują zaskoczeni studenci. – Niewielu jest tak znanych i cenionych naukowców w Lublinie.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 37

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
troll / 18 grudnia 2010 r. o 09:53
0
Czas najwyższy spojrzeć na XV piętro i te interesy, które robią. A może ktoś popatrzy na sekretarkę Pana Rektora i to co ona robi.Jaka jest nieuprzejma,arogancka,niekompetentna. Ludzie dla niej to śmiecie, tylko ona się liczy.A te pieniądze co bierze i jakie może ktoś by się tym zainteresował. Ile razy w ciągu roku można brać nagrody? 60-100% premie, dodatki- tylko za co? za udawanie, że się pracuje? A wykształcenie? paniusia po szkole zawodowej spożywczej- i pan rektor tego nie widzi, nie wstydzi się, że ma taką sekretarkę? ludzie gdzie my jesteśmy w jakim kraju?
Avatar
elwira / 17 grudnia 2010 r. o 20:49
0
"– Administracja uczelni jest w trakcie przeobrażeń i porządkowania. Wszystko po to, żeby ją usprawnić, z korzyścią dla wszystkich – mówi rzecznik uczelni." Pani rzecznik miała chyba na myśli trwający od wielu miesięcy remont VIII i IX piętra, który trwa w obecności pracujących tam ludzi i przychodzących interesantów. Robotnicy, wiadra, drabiny, huk, kurz... A gdzie Inspekcja Pracy? Pan profesor powiedział także, że nie może dojść do porozumienia m.in. z Kanclerzem Uczelni, na co rzecznik odpowiedziała: "- Nie rozumiem zarzutów dotyczących grantu na badania w Czermnie - odpowiada Katarzyna Mieczkowska - Czerniak. - Dokumenty stanowiące załączniki są do pobrania np. na stronie internetowej, nie sądzę by z uzyskaniem ogólnouniwersyteckiej pieczątki i podpisów administracji był jakiś problem. Administracja i obsługa pełnią funkcję służebną wobec kadry naukowej, jednak wszystkich nas obowiązują przepisy. Z kolei trudno mi się odnieść do sporu dotyczącego prac przy obwodnicy Lublina. Jeżeli zaś chodzi o atmosferę na uczelni - to subiektywna ocena pana profesora. Trudną mi ją komentować." Otóż wydrukowanie sobie załączników ze strony UMCS nie jest problemem, ale uzyskanie stosownych pieczątek, a najpierw znalezienie wśród administracji osób kompetentnych w danej sprawie (włącznie z włądzami) stanowi poważny problem. Ludzie odsyłani są od drzwi do drzwi - na zasadzie spychologii - i najczęściej odchodzą z kwitkiem. Atmosfera na Uczelni jest "grobowa", ludzie zgorzkniali, a z Uczelni na siłę robi się zakład przemysłowy - tu Pan profesor trafnie zaobserwował. A co do służebnej roli kadry nienaukowej wobec naukowej - wielu myli ją z rolą służalczą. Takim właśnie żyje się dziś na Uczelni najlepiej. Są to na ogół "znajomi króliczka", zatrudniani w miejsce zwalnianych wcześniej, w celach oszczędnościowych, pracowników. Różnica polega na tym, że nie mają oni pojęcia o pracy, a dostają na wstępie stawkę kilka razy wyższą niż zwalniani. Można odnieść wrażenie, że stosuje się zasadę IM GORZEJ TYM LEPIEJ, a wszystko wieńczy przyklejony na stałe uśmiech dyżurny pana kanclerza... bleee...
"– Administracja uczelni jest w trakcie przeobrażeń i porządkowania. Wszystko po to, żeby ją usprawnić, z korzyścią dla wszystkich – mówi rzecznik uczelni." Pani rzecznik miała chyba na myśli trwający od wielu miesięcy remont VIII i IX piętra, który trwa w obecności pracujących tam ludzi i przychodzących interesantów. Robotnicy, wiadra, drabiny, huk, kurz... A gdzie Inspekcja Pracy? Pan profesor powiedział także, że nie może dojść do porozumienia m.in. z Kanclerzem Uczelni, na co rzecznik odpowiedziała: "- Nie rozumiem zarzutó... rozwiń
Avatar
pol / 17 grudnia 2010 r. o 16:49
0
[quote name='radny' timestamp='1292599458' post='407373']
"Traktują nas jak robotników" - to jak twoim zdaniem wykształciuchu można robotnika traktować? Żebyś mógł cokolwiek zrobić to ktoś mósi na to zapracować gnojku.
[/quote]
Brak szacunku dla ciężko pracujących ludzi to drugie imię tego gościa. W pełni się z Tobą zgadzam !!!
Avatar
Cecylia / 17 grudnia 2010 r. o 16:47
0
[quote name='Hypnos' timestamp='1292529461' post='406951']
Interesujące. Kto przegapił sprawę z aneksem, kto za to odpowie i czy Pan Profesor rzeczywiście porzuci uczelnię. Żeby to się tylko nie skończyło dla Niego tak, jak własna partia dla Posła Palikota... Ale sądzę, że nie odejdzie z uczelni. To jednak wymaga odwagi. Szczególnie jeśli jest się profesorem.
[/quote]
Avatar
Ja / 17 grudnia 2010 r. o 16:42
0
[quote name='aloes' timestamp='1292584432' post='407256']
Proszę przeczytać uważnie. Owszem, statut jest zawieszony na stronie, chodziło natomiast o poświadczenie go pieczątkami i podpisami.
[/quote]

Czytam uważnie. Potwierdzenie można bez problemu zdobyć w dziale organizacyjno-prawnym UMCS, podobnie jak opieczętowany dekret PKWN o utworzeniu UMCS, czyli drugi dokument, o który chodziło Kokowskiemu. Zajmuje to piętnaście minut. Bzdury opowiada Pan profesor. Albo ma słabych asystentów albo - jako archeolog - powinien podszkolic swój warsztat "odkopywania" właściwych dokumentów we właściwych miejscach. Bo jeśli się ich szuka w kwesturze, to się nie ma czemu dziwić, bo ich tam nie ma... ehh.
[quote name='aloes' timestamp='1292584432' post='407256']
Proszę przeczytać uważnie. Owszem, statut jest zawieszony na stronie, chodziło natomiast o poświadczenie go pieczątkami i podpisami.
[/quote]

Czytam uważnie. Potwierdzenie można bez problemu zdobyć w dziale organizacyjno-prawnym UMCS, podobnie jak opieczętowany dekret PKWN o utworzeniu UMCS, czyli drugi dokument, o który chodziło Kokowskiemu. Zajmuje to piętnaście minut. Bzdury opowiada Pan profesor. Albo ma słabych asystentów albo - ja... rozwiń
Avatar
radny / 17 grudnia 2010 r. o 16:24
0
"Traktują nas jak robotników" - to jak twoim zdaniem wykształciuchu można robotnika traktować? Żebyś mógł cokolwiek zrobić to ktoś mósi na to zapracować gnojku.
Avatar
PR / 17 grudnia 2010 r. o 15:27
0
[quote name='advocat' timestamp='1292584116' post='407252']
O ile mi wiadomo, rozwój kadrowy uzależniony jest od pracujących w Instytucie doktorów? Gdzie są ich habilitacje? Prawo do doktoryzowania uzależnione jest m.in. od ilości pracowników samodzielnych(od dr hab w górę)
[/quote]
Zgadza się. Ale przez 8 lat żaden doktor nie napisał habilitacji, bo gwiazda archeologii może być tylko jedna-AK. Cały czas gada o swoich magistrach-geniuszach. Niemal wszyscy w terminie nie zrobili doktoratów, ciągle dostają przedłużenia, zamiast wywalić ich jako nierobów z uczelni. AK to jedna wielka fasada, PR, za którym stoją niskie pobudki, zwłaszcza egotyzm. A do tego jeszcze gęba pełna frazesów o moralności!
[quote name='advocat' timestamp='1292584116' post='407252']
O ile mi wiadomo, rozwój kadrowy uzależniony jest od pracujących w Instytucie doktorów? Gdzie są ich habilitacje? Prawo do doktoryzowania uzależnione jest m.in. od ilości pracowników samodzielnych(od dr hab w górę)
[/quote]
Zgadza się. Ale przez 8 lat żaden doktor nie napisał habilitacji, bo gwiazda archeologii może być tylko jedna-AK. Cały czas gada o swoich magistrach-geniuszach. Niemal wszyscy w terminie nie zrobili doktoratów, ciągle dos... rozwiń
Avatar
TW / 17 grudnia 2010 r. o 12:59
0
Tak... Sprawdzona recepta. Żeby zatrzeć dawne grzeszki, trzeba udawać bardzo zaangażowanego...
Avatar
aloes / 17 grudnia 2010 r. o 12:13
0
[quote name='Zodialk' timestamp='1292533549' post='406990']
Upaść nie może, że np. może się połączyć z KUL , a swoją drogą Kokowski chyba jakiś niedouczony. Wyborcza napisała, że jego asystent nie mógł dostać statutu uczelni i jeszcze jakiegoś dokumentu - przecież to jest na stronie umcs - np.: http://www.umcs.pl/articles.php?aid=22 Albo pan profesor ma słabych współpracowników, albo coś buja. Albo dawno już o nim prasa nie pisała i trochę marketingu się przyda.
[/quote]

Proszę przeczytać uważnie. Owszem, statut jest zawieszony na stronie, chodziło natomiast o poświadczenie go pieczątkami i podpisami.
[quote name='Zodialk' timestamp='1292533549' post='406990']
Upaść nie może, że np. może się połączyć z KUL , a swoją drogą Kokowski chyba jakiś niedouczony. Wyborcza napisała, że jego asystent nie mógł dostać statutu uczelni i jeszcze jakiegoś dokumentu - przecież to jest na stronie umcs - np.: http://www.umcs.pl/articles.php?aid=22 Albo pan profesor ma słabych współpracowników, albo coś buja. Albo dawno już o nim prasa nie pisała i trochę marketingu się przyda.
[/quote]

Proszę przeczytać uwa... rozwiń
Avatar
advocat / 17 grudnia 2010 r. o 12:08
0
[quote name='PR' timestamp='1292532081' post='406977']
Kokowski! Gdzie ten obiecywany od 8 lat kierowania Instytutem Archeologii rozwój kadrowy? Zamiast niego zagrożenie zamknięcięm kierunku? Gdzie obiecywane prawa do doktoryzowania? Już Rzeszów ma prawa do habilitacji !!! Ale dla tego pana liczy sie tylko PR. Znowu piszą o nim w gazetach !!!!!!!
[/quote]

O ile mi wiadomo, rozwój kadrowy uzależniony jest od pracujących w Instytucie doktorów? Gdzie są ich habilitacje? Prawo do doktoryzowania uzależnione jest m.in. od ilości pracowników samodzielnych(od dr hab w górę)
[quote name='PR' timestamp='1292532081' post='406977']
Kokowski! Gdzie ten obiecywany od 8 lat kierowania Instytutem Archeologii rozwój kadrowy? Zamiast niego zagrożenie zamknięcięm kierunku? Gdzie obiecywane prawa do doktoryzowania? Już Rzeszów ma prawa do habilitacji !!! Ale dla tego pana liczy sie tylko PR. Znowu piszą o nim w gazetach !!!!!!!
[/quote]

O ile mi wiadomo, rozwój kadrowy uzależniony jest od pracujących w Instytucie doktorów? Gdzie są... rozwiń
Avatar
troll / 18 grudnia 2010 r. o 09:53
0
Czas najwyższy spojrzeć na XV piętro i te interesy, które robią. A może ktoś popatrzy na sekretarkę Pana Rektora i to co ona robi.Jaka jest nieuprzejma,arogancka,niekompetentna. Ludzie dla niej to śmiecie, tylko ona się liczy.A te pieniądze co bierze i jakie może ktoś by się tym zainteresował. Ile razy w ciągu roku można brać nagrody? 60-100% premie, dodatki- tylko za co? za udawanie, że się pracuje? A wykształcenie? paniusia po szkole zawodowej spożywczej- i pan rektor tego nie widzi, nie wstydzi się, że ma taką sekretarkę? ludzie gdzie my jesteśmy w jakim kraju?
Avatar
elwira / 17 grudnia 2010 r. o 20:49
0
"– Administracja uczelni jest w trakcie przeobrażeń i porządkowania. Wszystko po to, żeby ją usprawnić, z korzyścią dla wszystkich – mówi rzecznik uczelni." Pani rzecznik miała chyba na myśli trwający od wielu miesięcy remont VIII i IX piętra, który trwa w obecności pracujących tam ludzi i przychodzących interesantów. Robotnicy, wiadra, drabiny, huk, kurz... A gdzie Inspekcja Pracy? Pan profesor powiedział także, że nie może dojść do porozumienia m.in. z Kanclerzem Uczelni, na co rzecznik odpowiedziała: "- Nie rozumiem zarzutów dotyczących grantu na badania w Czermnie - odpowiada Katarzyna Mieczkowska - Czerniak. - Dokumenty stanowiące załączniki są do pobrania np. na stronie internetowej, nie sądzę by z uzyskaniem ogólnouniwersyteckiej pieczątki i podpisów administracji był jakiś problem. Administracja i obsługa pełnią funkcję służebną wobec kadry naukowej, jednak wszystkich nas obowiązują przepisy. Z kolei trudno mi się odnieść do sporu dotyczącego prac przy obwodnicy Lublina. Jeżeli zaś chodzi o atmosferę na uczelni - to subiektywna ocena pana profesora. Trudną mi ją komentować." Otóż wydrukowanie sobie załączników ze strony UMCS nie jest problemem, ale uzyskanie stosownych pieczątek, a najpierw znalezienie wśród administracji osób kompetentnych w danej sprawie (włącznie z włądzami) stanowi poważny problem. Ludzie odsyłani są od drzwi do drzwi - na zasadzie spychologii - i najczęściej odchodzą z kwitkiem. Atmosfera na Uczelni jest "grobowa", ludzie zgorzkniali, a z Uczelni na siłę robi się zakład przemysłowy - tu Pan profesor trafnie zaobserwował. A co do służebnej roli kadry nienaukowej wobec naukowej - wielu myli ją z rolą służalczą. Takim właśnie żyje się dziś na Uczelni najlepiej. Są to na ogół "znajomi króliczka", zatrudniani w miejsce zwalnianych wcześniej, w celach oszczędnościowych, pracowników. Różnica polega na tym, że nie mają oni pojęcia o pracy, a dostają na wstępie stawkę kilka razy wyższą niż zwalniani. Można odnieść wrażenie, że stosuje się zasadę IM GORZEJ TYM LEPIEJ, a wszystko wieńczy przyklejony na stałe uśmiech dyżurny pana kanclerza... bleee...
"– Administracja uczelni jest w trakcie przeobrażeń i porządkowania. Wszystko po to, żeby ją usprawnić, z korzyścią dla wszystkich – mówi rzecznik uczelni." Pani rzecznik miała chyba na myśli trwający od wielu miesięcy remont VIII i IX piętra, który trwa w obecności pracujących tam ludzi i przychodzących interesantów. Robotnicy, wiadra, drabiny, huk, kurz... A gdzie Inspekcja Pracy? Pan profesor powiedział także, że nie może dojść do porozumienia m.in. z Kanclerzem Uczelni, na co rzecznik odpowiedziała: "- Nie rozumiem zarzutó... rozwiń
Avatar
pol / 17 grudnia 2010 r. o 16:49
0
[quote name='radny' timestamp='1292599458' post='407373']
"Traktują nas jak robotników" - to jak twoim zdaniem wykształciuchu można robotnika traktować? Żebyś mógł cokolwiek zrobić to ktoś mósi na to zapracować gnojku.
[/quote]
Brak szacunku dla ciężko pracujących ludzi to drugie imię tego gościa. W pełni się z Tobą zgadzam !!!
Avatar
Cecylia / 17 grudnia 2010 r. o 16:47
0
[quote name='Hypnos' timestamp='1292529461' post='406951']
Interesujące. Kto przegapił sprawę z aneksem, kto za to odpowie i czy Pan Profesor rzeczywiście porzuci uczelnię. Żeby to się tylko nie skończyło dla Niego tak, jak własna partia dla Posła Palikota... Ale sądzę, że nie odejdzie z uczelni. To jednak wymaga odwagi. Szczególnie jeśli jest się profesorem.
[/quote]
Avatar
Ja / 17 grudnia 2010 r. o 16:42
0
[quote name='aloes' timestamp='1292584432' post='407256']
Proszę przeczytać uważnie. Owszem, statut jest zawieszony na stronie, chodziło natomiast o poświadczenie go pieczątkami i podpisami.
[/quote]

Czytam uważnie. Potwierdzenie można bez problemu zdobyć w dziale organizacyjno-prawnym UMCS, podobnie jak opieczętowany dekret PKWN o utworzeniu UMCS, czyli drugi dokument, o który chodziło Kokowskiemu. Zajmuje to piętnaście minut. Bzdury opowiada Pan profesor. Albo ma słabych asystentów albo - jako archeolog - powinien podszkolic swój warsztat "odkopywania" właściwych dokumentów we właściwych miejscach. Bo jeśli się ich szuka w kwesturze, to się nie ma czemu dziwić, bo ich tam nie ma... ehh.
[quote name='aloes' timestamp='1292584432' post='407256']
Proszę przeczytać uważnie. Owszem, statut jest zawieszony na stronie, chodziło natomiast o poświadczenie go pieczątkami i podpisami.
[/quote]

Czytam uważnie. Potwierdzenie można bez problemu zdobyć w dziale organizacyjno-prawnym UMCS, podobnie jak opieczętowany dekret PKWN o utworzeniu UMCS, czyli drugi dokument, o który chodziło Kokowskiemu. Zajmuje to piętnaście minut. Bzdury opowiada Pan profesor. Albo ma słabych asystentów albo - ja... rozwiń
Avatar
radny / 17 grudnia 2010 r. o 16:24
0
"Traktują nas jak robotników" - to jak twoim zdaniem wykształciuchu można robotnika traktować? Żebyś mógł cokolwiek zrobić to ktoś mósi na to zapracować gnojku.
Avatar
PR / 17 grudnia 2010 r. o 15:27
0
[quote name='advocat' timestamp='1292584116' post='407252']
O ile mi wiadomo, rozwój kadrowy uzależniony jest od pracujących w Instytucie doktorów? Gdzie są ich habilitacje? Prawo do doktoryzowania uzależnione jest m.in. od ilości pracowników samodzielnych(od dr hab w górę)
[/quote]
Zgadza się. Ale przez 8 lat żaden doktor nie napisał habilitacji, bo gwiazda archeologii może być tylko jedna-AK. Cały czas gada o swoich magistrach-geniuszach. Niemal wszyscy w terminie nie zrobili doktoratów, ciągle dostają przedłużenia, zamiast wywalić ich jako nierobów z uczelni. AK to jedna wielka fasada, PR, za którym stoją niskie pobudki, zwłaszcza egotyzm. A do tego jeszcze gęba pełna frazesów o moralności!
[quote name='advocat' timestamp='1292584116' post='407252']
O ile mi wiadomo, rozwój kadrowy uzależniony jest od pracujących w Instytucie doktorów? Gdzie są ich habilitacje? Prawo do doktoryzowania uzależnione jest m.in. od ilości pracowników samodzielnych(od dr hab w górę)
[/quote]
Zgadza się. Ale przez 8 lat żaden doktor nie napisał habilitacji, bo gwiazda archeologii może być tylko jedna-AK. Cały czas gada o swoich magistrach-geniuszach. Niemal wszyscy w terminie nie zrobili doktoratów, ciągle dos... rozwiń
Avatar
TW / 17 grudnia 2010 r. o 12:59
0
Tak... Sprawdzona recepta. Żeby zatrzeć dawne grzeszki, trzeba udawać bardzo zaangażowanego...
Avatar
aloes / 17 grudnia 2010 r. o 12:13
0
[quote name='Zodialk' timestamp='1292533549' post='406990']
Upaść nie może, że np. może się połączyć z KUL , a swoją drogą Kokowski chyba jakiś niedouczony. Wyborcza napisała, że jego asystent nie mógł dostać statutu uczelni i jeszcze jakiegoś dokumentu - przecież to jest na stronie umcs - np.: http://www.umcs.pl/articles.php?aid=22 Albo pan profesor ma słabych współpracowników, albo coś buja. Albo dawno już o nim prasa nie pisała i trochę marketingu się przyda.
[/quote]

Proszę przeczytać uważnie. Owszem, statut jest zawieszony na stronie, chodziło natomiast o poświadczenie go pieczątkami i podpisami.
[quote name='Zodialk' timestamp='1292533549' post='406990']
Upaść nie może, że np. może się połączyć z KUL , a swoją drogą Kokowski chyba jakiś niedouczony. Wyborcza napisała, że jego asystent nie mógł dostać statutu uczelni i jeszcze jakiegoś dokumentu - przecież to jest na stronie umcs - np.: http://www.umcs.pl/articles.php?aid=22 Albo pan profesor ma słabych współpracowników, albo coś buja. Albo dawno już o nim prasa nie pisała i trochę marketingu się przyda.
[/quote]

Proszę przeczytać uwa... rozwiń
Avatar
advocat / 17 grudnia 2010 r. o 12:08
0
[quote name='PR' timestamp='1292532081' post='406977']
Kokowski! Gdzie ten obiecywany od 8 lat kierowania Instytutem Archeologii rozwój kadrowy? Zamiast niego zagrożenie zamknięcięm kierunku? Gdzie obiecywane prawa do doktoryzowania? Już Rzeszów ma prawa do habilitacji !!! Ale dla tego pana liczy sie tylko PR. Znowu piszą o nim w gazetach !!!!!!!
[/quote]

O ile mi wiadomo, rozwój kadrowy uzależniony jest od pracujących w Instytucie doktorów? Gdzie są ich habilitacje? Prawo do doktoryzowania uzależnione jest m.in. od ilości pracowników samodzielnych(od dr hab w górę)
[quote name='PR' timestamp='1292532081' post='406977']
Kokowski! Gdzie ten obiecywany od 8 lat kierowania Instytutem Archeologii rozwój kadrowy? Zamiast niego zagrożenie zamknięcięm kierunku? Gdzie obiecywane prawa do doktoryzowania? Już Rzeszów ma prawa do habilitacji !!! Ale dla tego pana liczy sie tylko PR. Znowu piszą o nim w gazetach !!!!!!!
[/quote]

O ile mi wiadomo, rozwój kadrowy uzależniony jest od pracujących w Instytucie doktorów? Gdzie są... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 37

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lubartów. Nie będzie referendum, ale broni nie składają

Lubartów. Nie będzie referendum, ale broni nie składają

Definitywnie zakończyła się sprawa rozpisania referendum w sprawie odwołania Rady Miasta Lubartów. Wojewódzki Sąd Administracyjny odrzucił skargę na decyzję odmowną komisarza wyborczego. Organizatorzy nie poddają się i zapowiadaj starania o kolejne referendum. Tym razem będą chcieli odwołać także burmistrz .

Centralny Plac Zabaw: Jazzpospolita i Alameda 5
14 sierpnia 2020, 20:30

Centralny Plac Zabaw: Jazzpospolita i Alameda 5

Przed nami kolejny weekend atrakcji na Centralnym Placu Zabaw. Odwiedzających w najbliższych dniach Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) czekają m.in. koncerty zespołów Jazzpospolita i Alameda 5.

Biedronka zaskarży decyzję UOKiK. Chodzi o 115 mln zł kary

Biedronka zaskarży decyzję UOKiK. Chodzi o 115 mln zł kary

Właściciel sieci Biedronka odwoła się od 115-milionowej kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za rozbieżności między cenami na półkach a cenami w systemie kasowym. Spółka twierdzi, że różnice wynikały wyłącznie z nieumyślnych błędów pracowników

KAS walczy z hazardem. Przestępcy odpowiadają gazem łzawiącym

KAS walczy z hazardem. Przestępcy odpowiadają gazem łzawiącym

Pełne ręce roboty mieli w ostatnich dniach funkcjonariusze lubelskiej Krajowej Administracji Skarbowej. Zatrzymali aż 50 automatów do gier, a z nimi gotówkę na wypłaty wygranych i amfetaminę. Przestępcy nie pozostają dłużni – na śledczych czyhają zasadzki z miotaczami gazu.

Edach Budowlani przegrali sparing w Siedlcach

Edach Budowlani przegrali sparing w Siedlcach

Tydzień przed inauguracją nowego sezon Edach Budowlani Lublin rozegrali mecz kontrolny z Awentą Pogonią Siedlce. Już w weekend obie drużyny spotkają się ponownie, tym razem w walce o ligowe punkty.

Slavic Jazz Underground w Muszli Koncertowej
14 sierpnia 2020, 19:00

Slavic Jazz Underground w Muszli Koncertowej

Jedną z gwiazd najbliższego weekendu w Muszli Koncertowej Ogrodu Saskiego będzie formacja Slavic Jazz Underground. Tradycyjnie nie zabraknie również teatru i dodatkowych atrakcji.

"Sztuka kochania" w Kinie Perła
14 sierpnia 2020, 21:00

"Sztuka kochania" w Kinie Perła

14 sieprnia w Kinie Perła (ul. Bernardyńska 15) będzie można zobaczyć m.in. docenioną "Sztukę kochania. Historię Michaliny Wisłockiej" oraz kultowego "Misia".

Jazda z duszą na ramieniu. Jedzie pociąg, a zapory podniesione
ALARM 24
galeria

Jazda z duszą na ramieniu. Jedzie pociąg, a zapory podniesione

Na przejazd wjeżdża pociąg, a rogatki są podniesione – tak działały szlabany w Miłocinie, gdzie tory krzyżują się z drogą wojewódzką Lublin-Nałęczów. Zdarzało się również i tak, że zapory były opuszczone, chociaż do przejazdu nie zbliżał się żaden pociąg

Zegarki sportowe Garmin - jakość, która się opłaca.

Zegarki sportowe Garmin - jakość, która się opłaca.

Firma Garmin jest jednym z najprężniej rozwijających się producentów zegarków sportowych. Łącząc nowoczesne moduły GPS z innowacyjnymi funkcjami sportowymi, producent uzyskał kompaktowe urządzenia, które wspomagają w planowaniu treningów i odczytywaniu ich wyników. Dlaczego warto zwrócić uwagę na zegarki Garmin?

Koronawirus w Lubelskiem: szwalnia, komisariat, gminny dom kultury

Koronawirus w Lubelskiem: szwalnia, komisariat, gminny dom kultury

Dziś Lubelski Urząd Wojewódzki poinformował o 17 nowych przypadkach zakażenia SARS-CoV-2. Pięć dotyczy Lublina, trzy – Białej Podlaskiej i powiatu bialskiego i kolejne trzy – powiatu opolskiego.

18. Festiwal Objazdowy Watch Docs w Lublinie
20 sierpnia 2020, 20:00

18. Festiwal Objazdowy Watch Docs w Lublinie

20-23 sierpnia w Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) zobaczymy filmy z 18. edycji Festiwalu Objazdowego Watch Docs. Prawa Człowieka w Filmie.

Nowy film Szumowskiej polskim kandydatem do Oscara

Nowy film Szumowskiej polskim kandydatem do Oscara

Nowy film Małgorzaty Szumowskiej i Michała Englerta polskim kandydatem do Oscara. Czy „Śniegu już więcej nie będzie” powtórzy sukces „Idy”?

Lublin: Zamojska zamknięta dla ruchu, komunikacja na objazdach
galeria

Lublin: Zamojska zamknięta dla ruchu, komunikacja na objazdach

Do godz. 15.30 mogą potrwać utrudnienia w ruchu w centrum Lublina gdzie zamknięta jest ul. Zamojska.

Pride of Poland 2020. Udana aukcja z jednym „ale" [komentarze i oceny]
galeria

Pride of Poland 2020. Udana aukcja z jednym „ale" [komentarze i oceny]

Nie udało się sprzedać wszystkich koni. Gdyby nie klacz Perfinka, to aukcja Pride of Poland nie byłaby sukcesem. Ale imprezę w stadninie koni arabskich w Janowie Podlaskim można uznać za udaną.

100 drzew, 16 samochodów. Liczenie strat po nawałnicy w Lublinie
galeria

100 drzew, 16 samochodów. Liczenie strat po nawałnicy w Lublinie

Przez cały poniedziałek trwało usuwanie skutków niedzielnej nawałnicy, która przeszła nad Lublinem i okolicami. Wiatr poczynił duże szkody, niszcząc dachy, drzewa i auta, a woda zalewała piwnice.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.