Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

1 września 2015 r.
10:55

Szkoły gotowe na uczniów. Nauczyciele gotowi na strajk

0 28 A A
– Na tym zamieszaniu skorzystają tylko właściciele sklepów działających w pobliżu szkół – uważa Tomasz Machoń, który prowadzi punkt gastronomiczny w SP nr 21 w Lublinie (Fot. Maciej Kaczanowski)
– Na tym zamieszaniu skorzystają tylko właściciele sklepów działających w pobliżu szkół – uważa Tomasz Machoń, który prowadzi punkt gastronomiczny w SP nr 21 w Lublinie (Fot. Maciej Kaczanowski)

W ławkach miały zasiąść wszystkie 6-latki, a szkolne sklepiki miały serwować tylko zdrową żywność. Jak jest w praktyce? Co trzeci 6-latek zostaje w przedszkolu, a ajenci sklepików wynoszą się ze szkół. Co gorsza – nauczyciele grożą strajkiem.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty
AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

W samym Lublinie w szkolnych ławkach zasiądzie dziś 45 260 dzieci. – Tyle uczniów pójdzie w sumie do szkół podstawowych, gimnazjów, liceów i szkół zawodowych – wylicza Agnieszka Adamska z wydziału oświaty i wychowania w Lublinie. – Tylko do klas pierwszych, na wszystkich etapach kształcenia przyjętych zostało 11811 uczniów. 2312 z nich to 6-latki rozpoczynające naukę w szkole podstawowej.

To ok. 62 proc. wszystkich dzieci z rocznika 2009 zameldowanych na terenie Lublina. Pozostałym zespół specjalistów (pedagog, logopeda, psycholog) odroczyli obowiązek szkolny.

Rok szkolny dopiero się zaczyna, a nauczyciele już mówią o strajku. – Dalecy jesteśmy od tego, żeby odchodzić od tablic, ale musimy się upominać o swoje – podkreśla Adam Sosnowski, prezes Okręgu Lubelskiego Związku Nauczycielstwa Polskiego, który dziś wchodzi w spór z rządem.

Znakiem tego będzie oflagowanie szkół i wyłożenie postulatów ZNP przy wejściach do szkół lub wywieszenie ich w tablicach informacyjnych.

Nauczyciele żądają zwiększenia nakładów na oświatę, zahamowania procesu przekazywania szkół publicznym osobom prywatnym i stowarzyszeniom, przywrócenia kompetencji kuratorów oświaty oraz podwyższenia wynagrodzenia o 10 proc. oraz zmiany w systemie wynagradzania pracowników samorządowych. Według ministra edukacji narodowej nauczycielskich postulatów zrealizować się nie da.

– Arogancja władzy jest w tym zakresie nieprawdopodobna – uważa Sosnowski. – Dlatego robimy pierwszy krok w kierunku rozpoczęcia strajku.

Jeśli ZNP nie dogada się z rządem, 21 września nauczyciele wejdą w spór zbiorowy z dyrektorami szkół pisemnie informując ich o swoich postulatach. Osiem dni później zasiądą do okrągłego stołu z przedstawicielami wszystkich startujących w wyborach partii.

– Dowiemy się wtedy, które ugrupowania są nam przychylne i kogo w wyborach warto wspierać – przyznaje Sosnowski. – Po wyborach będziemy mogli ich rozliczyć.

Jeśli nowy rząd nie spełni żądań nauczycieli, to jeszcze w listopadzie mogą oni rozpocząć strajk.
Zaskoczeniem w tym roku szkolnym może być likwidacja wielu szkolnych sklepików i stołówek. Po tym, jak urzędnicy z ministerstwa postanowili zrobić porządek z niezdrowym jedzeniem, część ajentów wymówiło ich prowadzenie. Pozostali przewidują upadek swoich przedsiębiorstw.

– Na tym zamieszaniu skorzystają tylko właściciele sklepów działających w pobliżu szkół – uważa Tomasz Machoń, który prowadzi punkt gastronomiczny w SP nr 21 w Lublinie. (CAŁA ROZMOWA TUTAJ)

Co się zmieni od 1 września

• Od września lekarze nie będą mogli wypisywać uczniom tradycyjnych zwolnień z w-f. Zamiast tego będą musieli opisać zakres ćwiczeń, których uczniowi wykonywać nie wolno.

• W sklepikach szkolnych nie znajdziemy już chipsów, czekolady, czy napojów gazowanych. Ich miejsce zajmą kanapki z ciemnym, warzywa i owoce

• Z darmowego elementarza uczyć będą się już nie tylko pierwszo-, ale i drugoklasiści. Bezpłatne podręczniki otrzymają także czwartoklasiści i uczniowie pierwszych klas gimnazjów.

• W ubiegłym roku szkolnym oceny opisowe wystawiano jedynie na etapie edukacji wczesnoszkolnej (klasy I-III szkoły podstawowej). Teraz możliwe będzie wprowadzenie ocen opisowych na wszystkich etapach nauczania.

Przeczytaj także: 

Sklepik ani stołówka w tej szkole nie ruszą. Właściciel zrezygnował

 

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 28

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
as / 1 września 2015 r. o 23:36
0

Po dużych podwyżkach, jakie pedagodzy otrzymali w ostatnich latach, ponad 
56 proc. spośród nich zarabia ponad 5 tys. zł, a kolejne 
26 proc. nie mniej niż 3,9 tys. zł. Tymczasem związki, grożąc strajkiem, argumentują, że nauczyciele powinni zarabiać przynajmniej tyle, ile wynosi średnia krajowa (3,9 tys. zł). Dane związkowców o płacach są jednak liczone jako średnie uposażenie wszystkich grup nauczycieli, a ponieważ najmniej zarabiający stażyści stanowią niewielką grupę (3,4 proc. ogółu), to wyliczona w ten sposób średnia nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Z danych resortu oświaty wynika, że nauczyciele obok podstawowego uposażenia dostają także różne dodatki do wynagrodzeń. Okazuje się, że niemal wszyscy pedagodzy (558 tys.) otrzymują miesięcznie 250 zł z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (m.in. gwarantowane świadczenie urlopowe w wysokości 1093 zł), kolejne 184 tys. pedagogów dostaje 285 zł miesięcznie dodatku wiejskiego, a 180 tys. – 58 zł dodatku mieszkaniowego. Na podstawie tych danych przyjęliśmy, że polski nauczyciel zarabia średnio ok. 4,7 
tys. zł miesięcznie.

Zarabiasz jako propagandzista?

skoro zarabiają 3900 to zarabiają mniej niż Ty, bo Ty zarabiasz powyżej 4000 (dane GUS i rządu). 

56%???? Jak to liczyłeś? na palcach? Spr szkoły w Lublinie i luknij kto ile zarabia. Ze świecą szukać osób, które zarabiają na rekę pow. 4000 i to nawet z nadgodzinami.

Miesięcznie nie otrzymują 250 pln z funduszu socjalnego ale im zabierają :) mała róznica. Jak każdemu zresztą, kto pracuje na etat (sumy różne). Potem im oddają na wakacje, faktycznie niebotyczny biznes:) w dodatku nie 1093 ale różne sumy zalezne od ilosci dzieci, dochodów itp.

Dodatki wiejskie??? Od kilku lat już ich nie ma, mają je jedynie starsze roczniki, pracujące po 20 lat i więcej.

Dodatek mieszkaniowy? patrz wyżej.

Zatem mit kłamstwem mit pogania..

Zarabiasz jako propagandzista?

skoro zarabiają 3900 to zarabiają mniej niż Ty, bo Ty zarabiasz powyżej 4000 (dane GUS i rządu). 

56%???? Jak to liczyłeś? na palcach? Spr szkoły w Lublinie i luknij kto ile zarabia. Ze świecą szukać osób, które zarabiają na rekę pow. 4000 i to nawet z nadgodzinami.

Miesięcznie nie otrzymują 250 pln z funduszu socjalnego ale im zabierają :) mała róznica. Jak każdemu zresztą, kto pracuje na etat (sumy różne). Potem im oddają na wakacje, faktycznie niebotyczny biznes:) w... rozwiń

Avatar
zamojski / 1 września 2015 r. o 23:30
0

Nie wiem dlaczego kłamiesz, bo podwyżki były dla nauczycieli w ostatnich latach. 1700 zł "na rękę" plus stażowe zarabiają osoby, które unikają awansu zawodowego (głupie, leniwe?) i tkwią na stanowiskach nauczyciela kontraktowego. Tak naprawdę takich nauczycieli powinno się eliminować ze szkół, bo tylko demoralizują dzieci  (pokazują nieuctwo, nieudacznictwo, brak ambicji).

Piszesz pierdoły by nie powiedzieć łżesz.

Poczytaj jak można zrobić awans zawodowy (ile to trwa), jak się w szkołach utrudnia od jakiegoś czasu, o przedszkolach nawet nie wspomnę.

Gdybyś miał jakiekolwiek pojecie o szkołach wiedziałbyś, że nie wiedza decyduje i umiejętnosci o pracy ale znajomości i legitymacja partyjna. Nie tylko na wsi ale i w Lublinie.

Piszesz pierdoły by nie powiedzieć łżesz.

Poczytaj jak można zrobić awans zawodowy (ile to trwa), jak się w szkołach utrudnia od jakiegoś czasu, o przedszkolach nawet nie wspomnę.

Gdybyś miał jakiekolwiek pojecie o szkołach wiedziałbyś, że nie wiedza decyduje i umiejętnosci o pracy ale znajomości i legitymacja partyjna. Nie tylko na wsi ale i w Lublinie.

rozwiń
Avatar
as / 1 września 2015 r. o 23:26
0

Powiedz tylko gdzie pracujesz i kiedy chcesz zrezygnować a chętnie cię zastąpię. Dzieci w końcu czegoś by się nauczyły. Praca w szkole niebezpieczna? Jak nie umiesz postępować z dziećmi to na głowę ci wejdą. Lekcją trzeba umieć zaciekawić ale ty tych umiejętności nie posiadasz skoro tak piszesz. Nawet nie wiesz ilu chętnych na twoje miejsce. 

Umiesz czytać ze zrozumieniem? Napisał, że nie jest nauczycielem. 

A co do pracy w szkole, owszem jest niebezpieczna, kto ma dzieci wie jak jest, reszta żyje mitem z PRLu...

Umiesz czytać ze zrozumieniem? Napisał, że nie jest nauczycielem. 

A co do pracy w szkole, owszem jest niebezpieczna, kto ma dzieci wie jak jest, reszta żyje mitem z PRLu...

rozwiń
Avatar
Gość / 1 września 2015 r. o 18:29
0
Po dużych podwyżkach, jakie pedagodzy otrzymali w ostatnich latach, ponad 
56 proc. spośród nich zarabia ponad 5 tys. zł, a kolejne 
26 proc. nie mniej niż 3,9 tys. zł. Tymczasem związki, grożąc strajkiem, argumentują, że nauczyciele powinni zarabiać przynajmniej tyle, ile wynosi średnia krajowa (3,9 tys. zł). Dane związkowców o płacach są jednak liczone jako średnie uposażenie wszystkich grup nauczycieli, a ponieważ najmniej zarabiający stażyści stanowią niewielką grupę (3,4 proc. ogółu), to wyliczona w ten sposób średnia nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Z danych resortu oświaty wynika, że nauczyciele obok podstawowego uposażenia dostają także różne dodatki do wynagrodzeń. Okazuje się, że niemal wszyscy pedagodzy (558 tys.) otrzymują miesięcznie 250 zł z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (m.in. gwarantowane świadczenie urlopowe w wysokości 1093 zł), kolejne 184 tys. pedagogów dostaje 285 zł miesięcznie dodatku wiejskiego, a 180 tys. – 58 zł dodatku mieszkaniowego. Na podstawie tych danych przyjęliśmy, że polski nauczyciel zarabia średnio ok. 4,7 
tys. zł miesięcznie.
Po dużych podwyżkach, jakie pedagodzy otrzymali w ostatnich latach, ponad 
56 proc. spośród nich zarabia ponad 5 tys. zł, a kolejne 
26 proc. nie mniej niż 3,9 tys. zł. Tymczasem związki, grożąc strajkiem, argumentują, że nauczyciele powinni zarabiać przynajmniej tyle, ile wynosi średnia krajowa (3,9 tys. zł). Dane związkowców o płacach są jednak liczone jako średnie uposażenie wszystkich grup nauczycieli, a ponieważ najmniej zarabiający stażyści stanowią niewielką grupę (3,4 proc. ogółu), to wyliczona w ten sposób średnia nie ma nic wspólne... rozwiń
Avatar
też nauczyciel / 1 września 2015 r. o 18:14
0

Od kilku lat podwyżek nie mieli, zatem nie pisz bajek.

Praca w szkole jest niebezpieczna, wystarczy podejśc pod jakieś gimnazjum,albo pod SP po wywiadówce, zobacz jak Tacy jak Ty rozmawiaja z nauczycielami. uczeń nie musi nic i tak musi zdać, nauczyciel wg twojej logiki musi wszystko włacznie z cudem aby ktoś wygrał olimpiade.

Masz rację, nauczyciele się nie przygotowują do lekcji, lekcje robią się same. Nie dopisałaś tylko, czy w tej bajce były smoki. Bo chyba były?

I zasadniczo, chcesz zobaczyć jak to jest, idź popracuj jako nauczyciel przez rok, zobaczysz. Dostaniesz 1700 na rekę plus stażowe, które sobie wypracowałaś. I uzeranie z biurokracją, rodzicami i niektórymi dziecmi.

Nie wiem dlaczego kłamiesz, bo podwyżki były dla nauczycieli w ostatnich latach. 1700 zł "na rękę" plus stażowe zarabiają osoby, które unikają awansu zawodowego (głupie, leniwe?) i tkwią na stanowiskach nauczyciela kontraktowego. Tak naprawdę takich nauczycieli powinno się eliminować ze szkół, bo tylko demoralizują dzieci  (pokazują nieuctwo, nieudacznictwo, brak ambicji).

Nie wiem dlaczego kłamiesz, bo podwyżki były dla nauczycieli w ostatnich latach. 1700 zł "na rękę" plus stażowe zarabiają osoby, które unikają awansu zawodowego (głupie, leniwe?) i tkwią na stanowiskach nauczyciela kontraktowego. Tak naprawdę takich nauczycieli powinno się eliminować ze szkół, bo tylko demoralizują dzieci  (pokazują nieuctwo, nieudacznictwo, brak ambicji).

rozwiń
Avatar
Gość / 1 września 2015 r. o 18:04
0
Pierwszy września i na ulicach lublina od rana gigantyczne korki! "Najbiedniejsza" grupa zawodowa wyruszyła do pracy! Jestem nauczycielem akademickim, więc mogę śmiało powiedzieć, że z roku na rok spada poziom wiedzy absolwentów szkół średnich. Jeśli nauczyciele zaczną uczyć jak należy, to można rozważyć wzrost zarobków. Tymczasem proponuję kontrolę wiedzy nauczycieli i ich kompetencji!
Avatar
mewa / 1 września 2015 r. o 16:59
0

Od kilku lat podwyżek nie mieli, zatem nie pisz bajek.

Praca w szkole jest niebezpieczna, wystarczy podejśc pod jakieś gimnazjum,albo pod SP po wywiadówce, zobacz jak Tacy jak Ty rozmawiaja z nauczycielami. uczeń nie musi nic i tak musi zdać, nauczyciel wg twojej logiki musi wszystko włacznie z cudem aby ktoś wygrał olimpiade.

Masz rację, nauczyciele się nie przygotowują do lekcji, lekcje robią się same. Nie dopisałaś tylko, czy w tej bajce były smoki. Bo chyba były?

I zasadniczo, chcesz zobaczyć jak to jest, idź popracuj jako nauczyciel przez rok, zobaczysz. Dostaniesz 1700 na rekę plus stażowe, które sobie wypracowałaś. I uzeranie z biurokracją, rodzicami i niektórymi dziecmi.

Powiedz tylko gdzie pracujesz i kiedy chcesz zrezygnować a chętnie cię zastąpię. Dzieci w końcu czegoś by się nauczyły. Praca w szkole niebezpieczna? Jak nie umiesz postępować z dziećmi to na głowę ci wejdą. Lekcją trzeba umieć zaciekawić ale ty tych umiejętności nie posiadasz skoro tak piszesz. Nawet nie wiesz ilu chętnych na twoje miejsce. 

Powiedz tylko gdzie pracujesz i kiedy chcesz zrezygnować a chętnie cię zastąpię. Dzieci w końcu czegoś by się nauczyły. Praca w szkole niebezpieczna? Jak nie umiesz postępować z dziećmi to na głowę ci wejdą. Lekcją trzeba umieć zaciekawić ale ty tych umiejętności nie posiadasz skoro tak piszesz. Nawet nie wiesz ilu chętnych na twoje miejsce. 

rozwiń
Avatar
nnki / 1 września 2015 r. o 16:52
0

O strajku mowa od roku, zatem coś Cie ominęło jak sama widzisz...

Nie znam nauczyciela, który miał 2 miesiące wakacji, ale skąd możesz o tym wiedzieć... Narzekać każdy potrafi.

Najbardziej roszczeniowa grupa społeczna. Jeszcze nie zaczęli pracować a już chcą strajkować. Zlikwidowań kartę nauczyciela i jak każdy zgodnie z kodeksem pracy

Avatar
btre / 1 września 2015 r. o 16:49
0

A w wakacje nie mogli strajkować?

Właśnie. Ledwo przyszli do pracy po ponad 2 miesiącach wakacji i już strajkują. To się napracowali... a jakie postulaty... Szkoda że takiego planu nie zrobili odnośnie priorytetów przekazywania wiedzy dzieciom. Dwa miesiące myśleli tylko o sobie. NAUCZYCIELE ZA GROSZ POKORY. Komu nie pasuje to do biedronki na pełny etat. Wolny kraj.

Avatar
eryk / 1 września 2015 r. o 14:34
0

Owszem druga kula w płot dla Ciebie, bo inaczej nie broniłbyś tak nauczycieli, aż tak nie podawał konkretów. Wynika z tego że kłamiesz Ty.

Nie trzeba być nauczycielem aby wiedzieć kto kiedy dostał podwyżkę w budżetówce:)

Nikogo nie bronie tylko prostuję...

Bardzo skrótowo myślisz...

Avatar
as / 1 września 2015 r. o 23:36
0

Po dużych podwyżkach, jakie pedagodzy otrzymali w ostatnich latach, ponad 
56 proc. spośród nich zarabia ponad 5 tys. zł, a kolejne 
26 proc. nie mniej niż 3,9 tys. zł. Tymczasem związki, grożąc strajkiem, argumentują, że nauczyciele powinni zarabiać przynajmniej tyle, ile wynosi średnia krajowa (3,9 tys. zł). Dane związkowców o płacach są jednak liczone jako średnie uposażenie wszystkich grup nauczycieli, a ponieważ najmniej zarabiający stażyści stanowią niewielką grupę (3,4 proc. ogółu), to wyliczona w ten sposób średnia nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Z danych resortu oświaty wynika, że nauczyciele obok podstawowego uposażenia dostają także różne dodatki do wynagrodzeń. Okazuje się, że niemal wszyscy pedagodzy (558 tys.) otrzymują miesięcznie 250 zł z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (m.in. gwarantowane świadczenie urlopowe w wysokości 1093 zł), kolejne 184 tys. pedagogów dostaje 285 zł miesięcznie dodatku wiejskiego, a 180 tys. – 58 zł dodatku mieszkaniowego. Na podstawie tych danych przyjęliśmy, że polski nauczyciel zarabia średnio ok. 4,7 
tys. zł miesięcznie.

Zarabiasz jako propagandzista?

skoro zarabiają 3900 to zarabiają mniej niż Ty, bo Ty zarabiasz powyżej 4000 (dane GUS i rządu). 

56%???? Jak to liczyłeś? na palcach? Spr szkoły w Lublinie i luknij kto ile zarabia. Ze świecą szukać osób, które zarabiają na rekę pow. 4000 i to nawet z nadgodzinami.

Miesięcznie nie otrzymują 250 pln z funduszu socjalnego ale im zabierają :) mała róznica. Jak każdemu zresztą, kto pracuje na etat (sumy różne). Potem im oddają na wakacje, faktycznie niebotyczny biznes:) w dodatku nie 1093 ale różne sumy zalezne od ilosci dzieci, dochodów itp.

Dodatki wiejskie??? Od kilku lat już ich nie ma, mają je jedynie starsze roczniki, pracujące po 20 lat i więcej.

Dodatek mieszkaniowy? patrz wyżej.

Zatem mit kłamstwem mit pogania..

Zarabiasz jako propagandzista?

skoro zarabiają 3900 to zarabiają mniej niż Ty, bo Ty zarabiasz powyżej 4000 (dane GUS i rządu). 

56%???? Jak to liczyłeś? na palcach? Spr szkoły w Lublinie i luknij kto ile zarabia. Ze świecą szukać osób, które zarabiają na rekę pow. 4000 i to nawet z nadgodzinami.

Miesięcznie nie otrzymują 250 pln z funduszu socjalnego ale im zabierają :) mała róznica. Jak każdemu zresztą, kto pracuje na etat (sumy różne). Potem im oddają na wakacje, faktycznie niebotyczny biznes:) w... rozwiń

Avatar
zamojski / 1 września 2015 r. o 23:30
0

Nie wiem dlaczego kłamiesz, bo podwyżki były dla nauczycieli w ostatnich latach. 1700 zł "na rękę" plus stażowe zarabiają osoby, które unikają awansu zawodowego (głupie, leniwe?) i tkwią na stanowiskach nauczyciela kontraktowego. Tak naprawdę takich nauczycieli powinno się eliminować ze szkół, bo tylko demoralizują dzieci  (pokazują nieuctwo, nieudacznictwo, brak ambicji).

Piszesz pierdoły by nie powiedzieć łżesz.

Poczytaj jak można zrobić awans zawodowy (ile to trwa), jak się w szkołach utrudnia od jakiegoś czasu, o przedszkolach nawet nie wspomnę.

Gdybyś miał jakiekolwiek pojecie o szkołach wiedziałbyś, że nie wiedza decyduje i umiejętnosci o pracy ale znajomości i legitymacja partyjna. Nie tylko na wsi ale i w Lublinie.

Piszesz pierdoły by nie powiedzieć łżesz.

Poczytaj jak można zrobić awans zawodowy (ile to trwa), jak się w szkołach utrudnia od jakiegoś czasu, o przedszkolach nawet nie wspomnę.

Gdybyś miał jakiekolwiek pojecie o szkołach wiedziałbyś, że nie wiedza decyduje i umiejętnosci o pracy ale znajomości i legitymacja partyjna. Nie tylko na wsi ale i w Lublinie.

rozwiń
Avatar
as / 1 września 2015 r. o 23:26
0

Powiedz tylko gdzie pracujesz i kiedy chcesz zrezygnować a chętnie cię zastąpię. Dzieci w końcu czegoś by się nauczyły. Praca w szkole niebezpieczna? Jak nie umiesz postępować z dziećmi to na głowę ci wejdą. Lekcją trzeba umieć zaciekawić ale ty tych umiejętności nie posiadasz skoro tak piszesz. Nawet nie wiesz ilu chętnych na twoje miejsce. 

Umiesz czytać ze zrozumieniem? Napisał, że nie jest nauczycielem. 

A co do pracy w szkole, owszem jest niebezpieczna, kto ma dzieci wie jak jest, reszta żyje mitem z PRLu...

Umiesz czytać ze zrozumieniem? Napisał, że nie jest nauczycielem. 

A co do pracy w szkole, owszem jest niebezpieczna, kto ma dzieci wie jak jest, reszta żyje mitem z PRLu...

rozwiń
Avatar
Gość / 1 września 2015 r. o 18:29
0
Po dużych podwyżkach, jakie pedagodzy otrzymali w ostatnich latach, ponad 
56 proc. spośród nich zarabia ponad 5 tys. zł, a kolejne 
26 proc. nie mniej niż 3,9 tys. zł. Tymczasem związki, grożąc strajkiem, argumentują, że nauczyciele powinni zarabiać przynajmniej tyle, ile wynosi średnia krajowa (3,9 tys. zł). Dane związkowców o płacach są jednak liczone jako średnie uposażenie wszystkich grup nauczycieli, a ponieważ najmniej zarabiający stażyści stanowią niewielką grupę (3,4 proc. ogółu), to wyliczona w ten sposób średnia nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Z danych resortu oświaty wynika, że nauczyciele obok podstawowego uposażenia dostają także różne dodatki do wynagrodzeń. Okazuje się, że niemal wszyscy pedagodzy (558 tys.) otrzymują miesięcznie 250 zł z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (m.in. gwarantowane świadczenie urlopowe w wysokości 1093 zł), kolejne 184 tys. pedagogów dostaje 285 zł miesięcznie dodatku wiejskiego, a 180 tys. – 58 zł dodatku mieszkaniowego. Na podstawie tych danych przyjęliśmy, że polski nauczyciel zarabia średnio ok. 4,7 
tys. zł miesięcznie.
Po dużych podwyżkach, jakie pedagodzy otrzymali w ostatnich latach, ponad 
56 proc. spośród nich zarabia ponad 5 tys. zł, a kolejne 
26 proc. nie mniej niż 3,9 tys. zł. Tymczasem związki, grożąc strajkiem, argumentują, że nauczyciele powinni zarabiać przynajmniej tyle, ile wynosi średnia krajowa (3,9 tys. zł). Dane związkowców o płacach są jednak liczone jako średnie uposażenie wszystkich grup nauczycieli, a ponieważ najmniej zarabiający stażyści stanowią niewielką grupę (3,4 proc. ogółu), to wyliczona w ten sposób średnia nie ma nic wspólne... rozwiń
Avatar
też nauczyciel / 1 września 2015 r. o 18:14
0

Od kilku lat podwyżek nie mieli, zatem nie pisz bajek.

Praca w szkole jest niebezpieczna, wystarczy podejśc pod jakieś gimnazjum,albo pod SP po wywiadówce, zobacz jak Tacy jak Ty rozmawiaja z nauczycielami. uczeń nie musi nic i tak musi zdać, nauczyciel wg twojej logiki musi wszystko włacznie z cudem aby ktoś wygrał olimpiade.

Masz rację, nauczyciele się nie przygotowują do lekcji, lekcje robią się same. Nie dopisałaś tylko, czy w tej bajce były smoki. Bo chyba były?

I zasadniczo, chcesz zobaczyć jak to jest, idź popracuj jako nauczyciel przez rok, zobaczysz. Dostaniesz 1700 na rekę plus stażowe, które sobie wypracowałaś. I uzeranie z biurokracją, rodzicami i niektórymi dziecmi.

Nie wiem dlaczego kłamiesz, bo podwyżki były dla nauczycieli w ostatnich latach. 1700 zł "na rękę" plus stażowe zarabiają osoby, które unikają awansu zawodowego (głupie, leniwe?) i tkwią na stanowiskach nauczyciela kontraktowego. Tak naprawdę takich nauczycieli powinno się eliminować ze szkół, bo tylko demoralizują dzieci  (pokazują nieuctwo, nieudacznictwo, brak ambicji).

Nie wiem dlaczego kłamiesz, bo podwyżki były dla nauczycieli w ostatnich latach. 1700 zł "na rękę" plus stażowe zarabiają osoby, które unikają awansu zawodowego (głupie, leniwe?) i tkwią na stanowiskach nauczyciela kontraktowego. Tak naprawdę takich nauczycieli powinno się eliminować ze szkół, bo tylko demoralizują dzieci  (pokazują nieuctwo, nieudacznictwo, brak ambicji).

rozwiń
Avatar
Gość / 1 września 2015 r. o 18:04
0
Pierwszy września i na ulicach lublina od rana gigantyczne korki! "Najbiedniejsza" grupa zawodowa wyruszyła do pracy! Jestem nauczycielem akademickim, więc mogę śmiało powiedzieć, że z roku na rok spada poziom wiedzy absolwentów szkół średnich. Jeśli nauczyciele zaczną uczyć jak należy, to można rozważyć wzrost zarobków. Tymczasem proponuję kontrolę wiedzy nauczycieli i ich kompetencji!
Avatar
mewa / 1 września 2015 r. o 16:59
0

Od kilku lat podwyżek nie mieli, zatem nie pisz bajek.

Praca w szkole jest niebezpieczna, wystarczy podejśc pod jakieś gimnazjum,albo pod SP po wywiadówce, zobacz jak Tacy jak Ty rozmawiaja z nauczycielami. uczeń nie musi nic i tak musi zdać, nauczyciel wg twojej logiki musi wszystko włacznie z cudem aby ktoś wygrał olimpiade.

Masz rację, nauczyciele się nie przygotowują do lekcji, lekcje robią się same. Nie dopisałaś tylko, czy w tej bajce były smoki. Bo chyba były?

I zasadniczo, chcesz zobaczyć jak to jest, idź popracuj jako nauczyciel przez rok, zobaczysz. Dostaniesz 1700 na rekę plus stażowe, które sobie wypracowałaś. I uzeranie z biurokracją, rodzicami i niektórymi dziecmi.

Powiedz tylko gdzie pracujesz i kiedy chcesz zrezygnować a chętnie cię zastąpię. Dzieci w końcu czegoś by się nauczyły. Praca w szkole niebezpieczna? Jak nie umiesz postępować z dziećmi to na głowę ci wejdą. Lekcją trzeba umieć zaciekawić ale ty tych umiejętności nie posiadasz skoro tak piszesz. Nawet nie wiesz ilu chętnych na twoje miejsce. 

Powiedz tylko gdzie pracujesz i kiedy chcesz zrezygnować a chętnie cię zastąpię. Dzieci w końcu czegoś by się nauczyły. Praca w szkole niebezpieczna? Jak nie umiesz postępować z dziećmi to na głowę ci wejdą. Lekcją trzeba umieć zaciekawić ale ty tych umiejętności nie posiadasz skoro tak piszesz. Nawet nie wiesz ilu chętnych na twoje miejsce. 

rozwiń
Avatar
nnki / 1 września 2015 r. o 16:52
0

O strajku mowa od roku, zatem coś Cie ominęło jak sama widzisz...

Nie znam nauczyciela, który miał 2 miesiące wakacji, ale skąd możesz o tym wiedzieć... Narzekać każdy potrafi.

Najbardziej roszczeniowa grupa społeczna. Jeszcze nie zaczęli pracować a już chcą strajkować. Zlikwidowań kartę nauczyciela i jak każdy zgodnie z kodeksem pracy

Avatar
btre / 1 września 2015 r. o 16:49
0

A w wakacje nie mogli strajkować?

Właśnie. Ledwo przyszli do pracy po ponad 2 miesiącach wakacji i już strajkują. To się napracowali... a jakie postulaty... Szkoda że takiego planu nie zrobili odnośnie priorytetów przekazywania wiedzy dzieciom. Dwa miesiące myśleli tylko o sobie. NAUCZYCIELE ZA GROSZ POKORY. Komu nie pasuje to do biedronki na pełny etat. Wolny kraj.

Avatar
eryk / 1 września 2015 r. o 14:34
0

Owszem druga kula w płot dla Ciebie, bo inaczej nie broniłbyś tak nauczycieli, aż tak nie podawał konkretów. Wynika z tego że kłamiesz Ty.

Nie trzeba być nauczycielem aby wiedzieć kto kiedy dostał podwyżkę w budżetówce:)

Nikogo nie bronie tylko prostuję...

Bardzo skrótowo myślisz...

Zobacz wszystkie komentarze 28

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Puławy: Drugi mural także jest już gotowy

Puławy: Drugi mural także jest już gotowy

W ostatnim tygodniu zakończyły się prace przy malowaniu dwóch puławskich murali.

Biała Podlaska: Mieszkańcy chcą uchylenia Samorządowej Karty Praw Rodzin. Złożyli projekt uchwały

Biała Podlaska: Mieszkańcy chcą uchylenia Samorządowej Karty Praw Rodzin. Złożyli projekt uchwały

Obywatelska inicjatywa w sprawie uchylenia w Białej Podlaskiej Samorządowej Karty Praw Rodzin trafiła już do biura radnych. Autorzy projektu zebrali ponad 350 podpisów. – Niedopuszczalne jest, by osoby o innej orientacji seksualnej, (…) czuły strach, brak akceptacji czy były szykanowane tylko z tego powodu, że kochają niezgodnie z oczekiwaniami innych – podkreślają wnioskodawcy.

Lubelskie: Mimo zakazów, na tym cmentarzu będzie możliwość złożenia wieńców na grobach bliskich

Lubelskie: Mimo zakazów, na tym cmentarzu będzie możliwość złożenia wieńców na grobach bliskich

W sobotę, niedzielę i poniedziałek cmentarze w całej Polsce będą zamknięte. W Chełmie, mającym groby bliskich na cmentarzu komunalnym pomogą miejscy pracownicy. Z kolei w Świdniku znicz na każdym grobie, na którym nie będzie światełka, zapalą pracownicy miejskiej spółki.

Rada powiatu bialskiego przeciwko „piątce dla zwierząt”. Nawet radni PiS

Rada powiatu bialskiego przeciwko „piątce dla zwierząt”. Nawet radni PiS

– To widmo bankructwa wielu gospodarstw indywidulanych – ostrzega Marek Sulima (PSL), radny powiatu bialskiego i rolnik. Radni jednomyślnie poparli apel do rządu w sprawie odrzucenia w całości projektu nowelizacji ustawy o ochronie zwierząt.

Większy ruch przy cmentarzach w Lublinie i regionie. Ludzie chcą zdążyć przed zamknięciem

Większy ruch przy cmentarzach w Lublinie i regionie. Ludzie chcą zdążyć przed zamknięciem

Dzisiejszego wieczoru policjanci zauważają wzmożony ruch w okolicach największych lubelskich nekropolii – informuje kom. Kamil Gołębiowski, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Lublinie.

Lublin ma nowy mural, powstał przy Mełgiewskiej. Żuki, honkery, lubliny, lubimy [zdjęcia]
galeria

Lublin ma nowy mural, powstał przy Mełgiewskiej. Żuki, honkery, lubliny, lubimy [zdjęcia]

– Efekt jest dokładnie taki jaki chciałem – mówi autor muralu, który powstał przy ul. Mełgiewskiej w Lublinie. W piątek został namalowany ostatni element. Mająca około 80 metrów długości historia nieistniejącej fabryki samochodów, jest gotowa

Autostrada A2 do Białej Podlaskiej. Jest pierwszy przetarg

Autostrada A2 do Białej Podlaskiej. Jest pierwszy przetarg

Autostrada A2 wydłuży się o kolejne 63 kilometry. Drogowcy właśnie ogłosili przetarg na pierwszy odcinek pomiędzy Siedlcami a Białą Podlaską.

Sezon na plus. Rozmowa z Szymonem Ładniakiem, kierowcą wyścigowym z Lublina
Magazyn

Sezon na plus. Rozmowa z Szymonem Ładniakiem, kierowcą wyścigowym z Lublina

Zacząłem jeździć bardziej agresywnie oraz lepiej zapoznałem się z ustawianiem samochodu. – Rozmowa z Szymonem Ładniakiem, kierowcą wyścigowym z Lublina.

Andrzej Zaucha Songbook - koncert w CSK
5 listopada 2020, 20:00

Andrzej Zaucha Songbook - koncert w CSK

W czwartek, 5 listopada o godz. 20 w Klubie Muzycznym Centrum Spotkania Kultur (plac Teatralny 1) odbędzie się koncert Andrzej Zaucha Songbook w wykonaniu zespołu Janusza Szroma.

Ministerstwo Zdrowia przekaże niemal 30 mln zł na powstanie tymczasowego szpitala w Targach Lublin

Ministerstwo Zdrowia przekaże niemal 30 mln zł na powstanie tymczasowego szpitala w Targach Lublin

Ponad 27 mln zł przekaże Ministerstwo Zdrowia na prace związane z powstaniem tymczasowego szpitala w Targach Lublin. Miejsce do leczenia pacjentów z koronawirusem z nawet 480 łóżkami może być gotowe w ciągu trzech tygodni.

Protest kobiet w Lublinie: "Propozycja Andrzeja Dudy to nie kompromis tylko kompromitacja"
Zdjęcia
galeria
film

Protest kobiet w Lublinie: "Propozycja Andrzeja Dudy to nie kompromis tylko kompromitacja"

Na pl. Litewskim w centrum Lublina zbierają się uczestnicy kolejnego protestu po orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji

Samochodowy protest kobiet w Lublinie. Trasa przejazdu
Zapis relacji na żywo
galeria
film

Samochodowy protest kobiet w Lublinie. Trasa przejazdu

Dziś kolejny dzień protestów kobiet w Lublinie. Jeden z nich organizują kierowcy.

Studenci KUL będą mieli problemy za udział w protestach kobiet? Uczelnia: Nic im nie grozi

Studenci KUL będą mieli problemy za udział w protestach kobiet? Uczelnia: Nic im nie grozi

Fundacja pro-life chce wyrzucać ze studiów uczestniczących w protestach studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Uczelnia zapewnia, nie bierze pod uwagę takiego rozwiązania.

Lublin odwołał zmiany przy cmentarzach, nie będzie też specjalnych linii autobusowych
galeria

Lublin odwołał zmiany przy cmentarzach, nie będzie też specjalnych linii autobusowych

Urząd Miasta odwołuje wszystkie zmiany w komunikacji związane z okresem Wszystkich Świętych. Tylko dzisiaj po ulicach Lublina kursować będzie specjalna linia autobusowa nr 200

Nowe obostrzenia i decyzje. Rząd zamyka cmentarze na Wszystkich Świętych
PILNE
galeria

Nowe obostrzenia i decyzje. Rząd zamyka cmentarze na Wszystkich Świętych

31 października oraz 1 i 2 listopada cmentarze w całym kraju będą zamknięte. Podczas piątkowej konferencji prasowej ogłosił to premier Mateusz Morawiecki.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.