Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

9 grudnia 2009 r.
16:12
Edytuj ten wpis

Rozebrali samowolę budowlaną, a przy okazji zniszczyli drogę

0 31 A A

Droga jest tak zryta, że nie mam szans wjechać na swoją działkę, by posprzątać to, co zostało z mojego domu – oskarża Marek Pawłowski. – Zażądam odszkodowania – zapowiada.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Z budynku pana Marka w podpuławskich Bronowicach została tylko sterta gruzu. Ponad tydzień temu nadzór budowlany siłą rozebrał dom, który tu stał, a był zdaniem inspektorów samowolą budowlaną.

– Zobaczcie, droga jest całkowicie zniszczona – wskazuje Pawłowski. – A robotnicy zostawili po sobie stertę gruzu i teraz nawet nie mam jak tego wszystkiego posprzątać. A przecież jakbym chciał sprzedać teraz działkę, to nikt nie kupi jej w takim stanie.

Droga wjazdowa na skarpę została wręcz przeorana przez ciężki sprzęt budowlany, który posłużył do rozbiórki. W jednym z miejsc znajduje się głęboka wyrwa, skutecznie uniemożliwiająca przejazd samochodem. Co cenniejsze rzeczy pan Marek w trakcie rozbiórki wywiózł do znajomych. Stare cegły i gruz robotnicy zostawili jednak na działce. Całość wygląda jak wielkie pobojowisko.

– Moim zdaniem, jak ktoś podejmuje się takich czynności, to odpowiada za to co robi. Będę domagał się odszkodowania za zniszczoną drogę – zapowiada Pawłowski.

Jednak zdaniem urzędników mężczyzna nie ma racji. – Przez tyle lat opóźniał nasze czynności. W tej chwili sam jest sobie winien zaistniałej sytuacji. Nie poczuwamy się do odpowiedzialności za jakieś zniszczenia. My musieliśmy wykonać rozbiórkę zastępczą, a to on zbudował dom bez wymaganych dokumentów – odpowiada Elżbieta Dudzińska, powiatowy inspektor nadzoru budowlanego w Puławach.

Dodaje, że jeśli właściciel działki ma jakieś roszczenia, to powinien się z nimi udać do organów ścigania. Marek Pawłowski twierdzi, że zamierza walczyć o swoje.

Właściciel działki w tej chwili nie wie jeszcze, czy będzie odbudowywał dom, czy też sprzeda działkę, żeby spłacić karę nałożoną przez nadzór budowlany. Bo oprócz zapłaty za pracę firmy budowlanej, która dokonała rozbiórki (niecałe 9 tys. zł), mężczyzna musi jeszcze spłacić poprzednio nałożoną na niego karę w celu przymuszenia do rozebrania domu. A to kolejnych 26 tys. złotych.

Komentarze 31

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
elmo / 26 czerwca 2010 o 21:43
0
Nie wiem czy się państwo orientują ale pani Dudzińska - bohaterka artykułu ma w zwyczaju chodzenie po mieszkaniach podlegających starostwu na przeszpiegi. Zwykle mówi, że jest ze starostwa i chciałaby sprawdzić czy państwo mieszkają w ludzkich warunkach. Na miejscu wyciąga aparat cyfrowy i zaczyna robić zdjęcia... Po co???
Avatar
darmowe porady / 21 grudnia 2009 o 18:00
0
do zasypania powstałych przy rozbiórce dziur,wyrw,kolein i tym podobnych ubytków na działce i drodze dojazdowej można użyć gruzu powstałego przy wyżej wymienionej rozbiórce.
Avatar
ken / 21 grudnia 2009 o 16:47
0
sas napisał:
Hitlerowcy też realizowali tylko prawo. Byłaby świetnym urzędnikiem w tamtej administracji.

Czarny mundur SS-manki do niej pasowałby.
Avatar
sas / 21 grudnia 2009 o 07:54
0
Hitlerowcy też realizowali tylko prawo. Byłaby świetnym urzędnikiem w tamtej administracji.
Avatar
TW JAGA / 15 grudnia 2009 o 15:31
0
Pani Dudzińska członek SLD wydała nakaz rozbiórki nigdy nie będąc na w/w działce.Wydanie tak drastycznej decyzji podyktowała mozliwością zawalenia się budynku, gdyż nie przedstawiono projektu przebudowy oraz wszelkiego rodzaju uzgodnień i pozwoleń.
Gdyby ten Pan przebrnął przez machinę urzędniczych przepisów i stracił kilkanaście tysięcy złotych to ten sam budynek stał by zgodnie z prawem i nie stwarzał niebezpieczeństwa zawalenia.

Tak czy inaczej dla Dudzińskiej itp. liczą się tylko kwity ,dokumenty itd. Gdyby procedura uzyskania pozwolenia na budowę była bezstresowa, krótka i bezpłatna to tacy ludzie jak ona stracili by pracę. Mnogość przepisów, ustaw ,przepisów od przepisów oraz interpretacje tego wszystkiego dają możliwość zatrudniania tępych ale wiernych i bezwzględnych członków partii lub protegowanych .Gdyby urzędnik miał podjąć sam decyzję zgodnie z logicznym myśleniem to mogło by go to doprowadzić do przegrzania zwojów w mini kalkulatorze jaki noszą pod czaszką. Wiedząc o tym jacy ludzie są urzędnikami dano im jak na tacy ogromną stertę przepisów aby sami nie musieli myśleć.

Jest jeszcze ogromny problem odpowiedzialności urzędnika a raczej jej brak za idiotyczne i bezprawne decyzje. Ta decyzja mogła być uchylona ,jednak dumna z siebie protegowana SLD oraz jej kolesie urzędnicy nie dopuszczą do tego aby racja była zwykłego obywatela.

Twierdze, że w Polsce mamy dwa państwa. Jedno ludzi uczciwych i myślących, a drugie to państwo polityków ,urzędników, złodzieji itp. którzy żerują na nas i są pasożytem którego nie można wykroić ze zdrowej tkanki. To drugie państwo stało się większe od tego pierwszego i my zwykli obywatele nie dajemy już rady wyżywić tego pasożyta. Tylko taki urzędnik tego nie widzi ,rozrasta się i pasie na nas aż zdechniemy .

Przypomnę ,że ten dom został wyremontowany ,zmieniony dach, oraz ścianki działowe. Przed tymi czynnościami inwestor był w starostwie gdzie poinformowano go ,że nie musi uzyskiwać zezwoleń na taki remont. Ufając tym którzy mają nam służyć i działać tylko i wyłącznie dla naszego dobra nie upomniał się o takie zapewnienie na piśmie.

Machina absurdów urzędniczo-prawniczych ruszyła .Niech plebs wie kto rządzi w tym państwie i jaki jest silny.
Pani Dudzińska członek SLD wydała nakaz rozbiórki nigdy nie będąc na w/w działce.Wydanie tak drastycznej decyzji podyktowała mozliwością zawalenia się budynku, gdyż nie przedstawiono projektu przebudowy oraz wszelkiego rodzaju uzgodnień i pozwoleń.
Gdyby ten Pan przebrnął przez machinę urzędniczych przepisów i stracił kilkanaście tysięcy złotych to ten sam budynek stał by zgodnie z prawem i nie stwarzał niebezpieczeństwa zawalenia.

Tak czy inaczej dla Dudzińskiej itp. liczą się tylko kwity ,dokumenty itd. Gdyby procedura u... rozwiń
Avatar
ja / 14 grudnia 2009 o 11:31
0
keron napisał:
Ta Dudzińska jest pojebańcem.

Za mało powiedziane, i jeszcze k... za nasze podatki bierze wypłatę !!!!!!!!!!
Avatar
keron / 10 grudnia 2009 o 19:40
0
Ta Dudzińska jest pojebańcem.
Avatar
~gość~ / 10 grudnia 2009 o 18:31
0
Robi napisał:
Nie gorączkuj się, nei mówimy tu o pobudowaniu domu od podstaw gdzi esię gościowi podobało a o wyremontowaniu starej chałupy, która stała od 70 lat. Nie wiesz jak było a się gorączkujesz. Facet miał dom po swoich rodzicach, zmienił dach, trochę ulepszył ale nei zmienił obrysu domu. N iestety w tym pioje..nym kraju na wszystko musisz mieć pozwolenie. W tym wypadku potrzebował pozowolenia na budowę. Tak jakby chłupę budował od podstaw. Jak mi się leje na łeb to nei zapie...lam do spółdzielni jak większość frajerów w tym kraju i nie drę ryja, że mi się należy remont bo jakieś gówniane pieniądze płacę w czynszu tylko muszę dach naprawić. Wówczas Inspektora gówno to obchodzi, niech mi się leje bo to moje. Ale jak zmienię dach to oczywiście na to potrzebuję pozwolenia na budowę z projektem od architekta i całą masą pozwoleń. Sam to przerabiam. Dom z lat 50 ale jak chcę pozwolenie to jeszcze potrzebuję zgody WODR na wjazd na budowę. Parodia. Droga na moja posesję istnieje na wszystkich mapach geodezyjnych od ponad 100 lat ale i tak muszę mieć zgodę. Do tej zasranej zgody na drogę istniejącą 100 lat i uzywaną codziennie muszę dołączyć projekt zjazdu za 2 tyś złotych
Popier..lony kraj i prawo.
Nie wiem czy wiecie ale jak zechcesz sobbie zmienić okna z drewnianych na plastikowe to MUSISZ UZYSKAĆ zgodę od starosty, tzn. musisz taki fakt zmiany okien zgłosić w Starostwie. Jka tego nei zrobisz to starosta może nakazać aby przyjechali i ci te okna ciągnikiem wyrwali albo zapłać karę
Poczytaj najpierw a potem się wypowiadaj.
Kraj złodzieji i absurdów. Skoro mam chałupę to moge WŁASNY DOM wyremontować dopiero jeśli łąskawie jakiś idiota w starostwie wyda zgodę, poprzedzając wcześniej drenażem mojej kasy na wszystkie pozwolenia.

Dodatkowo chłopina powinien zaskarżyć rozbiórkę, nawet egzekucyjnej nei powinno się robić w zimie.
Brak mi słów, bluzgo same się cisną ale jeśli ktoś się nei spotkał z tym prawem oko w oko nei zrozumie. łatwo wam oceniać po kilku zdaniach pismaków z gazety. Zainteresujcie się jakie są fakty.

PS. Projekt budowlany na rozbudowę domu jest droższy niż gotowy projekt to jako ciekawostka.
Chory deb***ny Kraj a te patafiany z rządu zajmują się aferami hazardowymi ajkby to szaremu człowiekowi było do życia potrzebne
masz rację ,tylko chaotycznie piszesz z tych nerwów.Ja wiem coś o tym bo remontowałam stare pomieszczenie adaptacja na cele mieszkalne.Dziesiątki pism,opłat ,prowadzenie dziennika budowy i pies z kulawą nogą nie zajrzał po przeróbce czy to zgodne czy nie .Rzygać się chce co z ludźmi wyprawiają w niby państwie prawa.
masz rację ,tylko chaotycznie piszesz z tych nerwów.Ja wiem coś o tym bo remontowałam stare pomieszczenie adaptacja na cele mieszkalne.Dziesiątki pism,opłat ,prowadzenie dziennika budowy i pies z kulawą nogą nie zajrzał po przeróbce czy to zgodne czy nie .Rzygać się chce co z ludźmi wyprawiają w niby państwie prawa. rozwiń
Avatar
~gość~ / 10 grudnia 2009 o 18:23
0
grzegor napisał:
Draństwo najwyższego kalibru. Zniszczyć dom w kraju, w którym wg oficjalnych źródeł brakuje ponad 1 mln mieszkań. Ciekawe czy znajdzie się inny urzędas równie zaparty, żeby zapewnić dach nad głową właścicielowi zburzonego domku. Panie inspektorze teraz wygląd działki i otoczenia jest architektonicznym rarytasem. Czy coś takiego przewiduje plan zagospodarowania terenu . Czy o to panu/śtwu chodziło.
to nie pan tylko pani inspektor taka mądra.
Avatar
~gość~ / 10 grudnia 2009 o 18:17
0
morda napisał:
Tak jest powiesić i niech się ludzie budują gdzie chcą - w parkach, na cmentarzach, w lasach, na działkach sąsiadów...
człowiek pobudował się na swojej działce i nie mędrkujo cmentarzach itp.
Avatar
elmo / 26 czerwca 2010 o 21:43
0
Nie wiem czy się państwo orientują ale pani Dudzińska - bohaterka artykułu ma w zwyczaju chodzenie po mieszkaniach podlegających starostwu na przeszpiegi. Zwykle mówi, że jest ze starostwa i chciałaby sprawdzić czy państwo mieszkają w ludzkich warunkach. Na miejscu wyciąga aparat cyfrowy i zaczyna robić zdjęcia... Po co???
Avatar
darmowe porady / 21 grudnia 2009 o 18:00
0
do zasypania powstałych przy rozbiórce dziur,wyrw,kolein i tym podobnych ubytków na działce i drodze dojazdowej można użyć gruzu powstałego przy wyżej wymienionej rozbiórce.
Avatar
ken / 21 grudnia 2009 o 16:47
0
sas napisał:
Hitlerowcy też realizowali tylko prawo. Byłaby świetnym urzędnikiem w tamtej administracji.

Czarny mundur SS-manki do niej pasowałby.
Avatar
sas / 21 grudnia 2009 o 07:54
0
Hitlerowcy też realizowali tylko prawo. Byłaby świetnym urzędnikiem w tamtej administracji.
Avatar
TW JAGA / 15 grudnia 2009 o 15:31
0
Pani Dudzińska członek SLD wydała nakaz rozbiórki nigdy nie będąc na w/w działce.Wydanie tak drastycznej decyzji podyktowała mozliwością zawalenia się budynku, gdyż nie przedstawiono projektu przebudowy oraz wszelkiego rodzaju uzgodnień i pozwoleń.
Gdyby ten Pan przebrnął przez machinę urzędniczych przepisów i stracił kilkanaście tysięcy złotych to ten sam budynek stał by zgodnie z prawem i nie stwarzał niebezpieczeństwa zawalenia.

Tak czy inaczej dla Dudzińskiej itp. liczą się tylko kwity ,dokumenty itd. Gdyby procedura uzyskania pozwolenia na budowę była bezstresowa, krótka i bezpłatna to tacy ludzie jak ona stracili by pracę. Mnogość przepisów, ustaw ,przepisów od przepisów oraz interpretacje tego wszystkiego dają możliwość zatrudniania tępych ale wiernych i bezwzględnych członków partii lub protegowanych .Gdyby urzędnik miał podjąć sam decyzję zgodnie z logicznym myśleniem to mogło by go to doprowadzić do przegrzania zwojów w mini kalkulatorze jaki noszą pod czaszką. Wiedząc o tym jacy ludzie są urzędnikami dano im jak na tacy ogromną stertę przepisów aby sami nie musieli myśleć.

Jest jeszcze ogromny problem odpowiedzialności urzędnika a raczej jej brak za idiotyczne i bezprawne decyzje. Ta decyzja mogła być uchylona ,jednak dumna z siebie protegowana SLD oraz jej kolesie urzędnicy nie dopuszczą do tego aby racja była zwykłego obywatela.

Twierdze, że w Polsce mamy dwa państwa. Jedno ludzi uczciwych i myślących, a drugie to państwo polityków ,urzędników, złodzieji itp. którzy żerują na nas i są pasożytem którego nie można wykroić ze zdrowej tkanki. To drugie państwo stało się większe od tego pierwszego i my zwykli obywatele nie dajemy już rady wyżywić tego pasożyta. Tylko taki urzędnik tego nie widzi ,rozrasta się i pasie na nas aż zdechniemy .

Przypomnę ,że ten dom został wyremontowany ,zmieniony dach, oraz ścianki działowe. Przed tymi czynnościami inwestor był w starostwie gdzie poinformowano go ,że nie musi uzyskiwać zezwoleń na taki remont. Ufając tym którzy mają nam służyć i działać tylko i wyłącznie dla naszego dobra nie upomniał się o takie zapewnienie na piśmie.

Machina absurdów urzędniczo-prawniczych ruszyła .Niech plebs wie kto rządzi w tym państwie i jaki jest silny.
Pani Dudzińska członek SLD wydała nakaz rozbiórki nigdy nie będąc na w/w działce.Wydanie tak drastycznej decyzji podyktowała mozliwością zawalenia się budynku, gdyż nie przedstawiono projektu przebudowy oraz wszelkiego rodzaju uzgodnień i pozwoleń.
Gdyby ten Pan przebrnął przez machinę urzędniczych przepisów i stracił kilkanaście tysięcy złotych to ten sam budynek stał by zgodnie z prawem i nie stwarzał niebezpieczeństwa zawalenia.

Tak czy inaczej dla Dudzińskiej itp. liczą się tylko kwity ,dokumenty itd. Gdyby procedura u... rozwiń
Avatar
ja / 14 grudnia 2009 o 11:31
0
keron napisał:
Ta Dudzińska jest pojebańcem.

Za mało powiedziane, i jeszcze k... za nasze podatki bierze wypłatę !!!!!!!!!!
Avatar
keron / 10 grudnia 2009 o 19:40
0
Ta Dudzińska jest pojebańcem.
Avatar
~gość~ / 10 grudnia 2009 o 18:31
0
Robi napisał:
Nie gorączkuj się, nei mówimy tu o pobudowaniu domu od podstaw gdzi esię gościowi podobało a o wyremontowaniu starej chałupy, która stała od 70 lat. Nie wiesz jak było a się gorączkujesz. Facet miał dom po swoich rodzicach, zmienił dach, trochę ulepszył ale nei zmienił obrysu domu. N iestety w tym pioje..nym kraju na wszystko musisz mieć pozwolenie. W tym wypadku potrzebował pozowolenia na budowę. Tak jakby chłupę budował od podstaw. Jak mi się leje na łeb to nei zapie...lam do spółdzielni jak większość frajerów w tym kraju i nie drę ryja, że mi się należy remont bo jakieś gówniane pieniądze płacę w czynszu tylko muszę dach naprawić. Wówczas Inspektora gówno to obchodzi, niech mi się leje bo to moje. Ale jak zmienię dach to oczywiście na to potrzebuję pozwolenia na budowę z projektem od architekta i całą masą pozwoleń. Sam to przerabiam. Dom z lat 50 ale jak chcę pozwolenie to jeszcze potrzebuję zgody WODR na wjazd na budowę. Parodia. Droga na moja posesję istnieje na wszystkich mapach geodezyjnych od ponad 100 lat ale i tak muszę mieć zgodę. Do tej zasranej zgody na drogę istniejącą 100 lat i uzywaną codziennie muszę dołączyć projekt zjazdu za 2 tyś złotych
Popier..lony kraj i prawo.
Nie wiem czy wiecie ale jak zechcesz sobbie zmienić okna z drewnianych na plastikowe to MUSISZ UZYSKAĆ zgodę od starosty, tzn. musisz taki fakt zmiany okien zgłosić w Starostwie. Jka tego nei zrobisz to starosta może nakazać aby przyjechali i ci te okna ciągnikiem wyrwali albo zapłać karę
Poczytaj najpierw a potem się wypowiadaj.
Kraj złodzieji i absurdów. Skoro mam chałupę to moge WŁASNY DOM wyremontować dopiero jeśli łąskawie jakiś idiota w starostwie wyda zgodę, poprzedzając wcześniej drenażem mojej kasy na wszystkie pozwolenia.

Dodatkowo chłopina powinien zaskarżyć rozbiórkę, nawet egzekucyjnej nei powinno się robić w zimie.
Brak mi słów, bluzgo same się cisną ale jeśli ktoś się nei spotkał z tym prawem oko w oko nei zrozumie. łatwo wam oceniać po kilku zdaniach pismaków z gazety. Zainteresujcie się jakie są fakty.

PS. Projekt budowlany na rozbudowę domu jest droższy niż gotowy projekt to jako ciekawostka.
Chory deb***ny Kraj a te patafiany z rządu zajmują się aferami hazardowymi ajkby to szaremu człowiekowi było do życia potrzebne
masz rację ,tylko chaotycznie piszesz z tych nerwów.Ja wiem coś o tym bo remontowałam stare pomieszczenie adaptacja na cele mieszkalne.Dziesiątki pism,opłat ,prowadzenie dziennika budowy i pies z kulawą nogą nie zajrzał po przeróbce czy to zgodne czy nie .Rzygać się chce co z ludźmi wyprawiają w niby państwie prawa.
masz rację ,tylko chaotycznie piszesz z tych nerwów.Ja wiem coś o tym bo remontowałam stare pomieszczenie adaptacja na cele mieszkalne.Dziesiątki pism,opłat ,prowadzenie dziennika budowy i pies z kulawą nogą nie zajrzał po przeróbce czy to zgodne czy nie .Rzygać się chce co z ludźmi wyprawiają w niby państwie prawa. rozwiń
Avatar
~gość~ / 10 grudnia 2009 o 18:23
0
grzegor napisał:
Draństwo najwyższego kalibru. Zniszczyć dom w kraju, w którym wg oficjalnych źródeł brakuje ponad 1 mln mieszkań. Ciekawe czy znajdzie się inny urzędas równie zaparty, żeby zapewnić dach nad głową właścicielowi zburzonego domku. Panie inspektorze teraz wygląd działki i otoczenia jest architektonicznym rarytasem. Czy coś takiego przewiduje plan zagospodarowania terenu . Czy o to panu/śtwu chodziło.
to nie pan tylko pani inspektor taka mądra.
Avatar
~gość~ / 10 grudnia 2009 o 18:17
0
morda napisał:
Tak jest powiesić i niech się ludzie budują gdzie chcą - w parkach, na cmentarzach, w lasach, na działkach sąsiadów...
człowiek pobudował się na swojej działce i nie mędrkujo cmentarzach itp.
Zobacz wszystkie komentarze 31

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 26 września 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 26 września 2018 roku 0 0

Przedszkole będzie nosić imię Kaprala Niedźwiedzia Wojtka

Przedszkole będzie nosić imię Kaprala Niedźwiedzia Wojtka 0 1

Jednogłośnie Rada Miasta Świdnik zdecydowała wczoraj, że Przedszkole nr 4 będzie nosić imię zwierzęcia – Kaprala Niedźwiedzia Wojtka.

Co dalej z przebudową torów z Lublina do Warszawy? Włosi zalegają z płatnościami

Co dalej z przebudową torów z Lublina do Warszawy? Włosi zalegają z płatnościami 23 16

W „najbliższych tygodniach” ma zapaść decyzja, co do dalszych losów przebudowy torów z Lublina do Warszawy – informują Polskie Linie Kolejowe, niezadowolone z pracy generalnego wykonawcy. Rozmowy z włoską firmą nie doprowadziły do przełomu, a podwykonawcy upominają się o pieniądze

Seniorzy kichają na grypę. Gminny program darmowych szczepień

Seniorzy kichają na grypę. Gminny program darmowych szczepień 0 1

Po raz piąty Opole przygotowuje się do gminnego programu darmowych szczepień przeciwko grypie dla seniorów. Co roku z tego programu korzysta blisko 300 osób. Działanie samorządu zostało docenione przez ekspertów z Ogólnopolskiego Programu Zwalczania Grypy

Wiatr zerwał im dach razem z kominem. Czteroosobowa rodzina potrzebuje pomocy
film

Wiatr zerwał im dach razem z kominem. Czteroosobowa rodzina potrzebuje pomocy 27 14

Czteroosobowa rodzina państwa Paciejewskich z Chrząchowa w gminie Końskowola w ostatni poniedziałek dosłownie straciła dach nad głową. Wiatr był tak silny, że zrzucił na ziemię całą połać, łącznie z krokwiami i kominem. Dom nie był ubezpieczony

Szpital Legionowy w Lublinie: dwa lata opieki i pomocy
Magazyn
galeria

Szpital Legionowy w Lublinie: dwa lata opieki i pomocy 0 1

W sierpniu 1915 roku w Lublinie działalność rozpoczął Szpital Legionowy. Ranni i chorzy legioniści robili wszystko, żeby się do niego dostać, bo tu czuli się, jak u siebie

"Półtorej" czy "półtora"? Minister edukacji upomina premiera
film

"Półtorej" czy "półtora"? Minister edukacji upomina premiera 0 8

Premier Mateusz Morawiecki podczas jednego ze swoich wystąpień użył niepoprawnego wyrażenia: "półtorej roku". Na ten językowy błąd - za namową dziennikarza - zwróciła mu we wtorek uwagę minister edukacji narodowej Anna Zalewska, z wykształcenia polonistka.

Jeździsz samochodem? Od poniedziałku duża zmiana. W życie wchodzą nowe przepisy

Jeździsz samochodem? Od poniedziałku duża zmiana. W życie wchodzą nowe przepisy 220 26

Od najbliższego poniedziałku dowód rejestracyjny i potwierdzenie ubezpieczenia będzie można zostawić w domu. W życie wchodzą nowe przepisy

Policyjny pościg za 15-latkiem za kierownicą. Razem z kolegami zabrał cudze auto

Policyjny pościg za 15-latkiem za kierownicą. Razem z kolegami zabrał cudze auto 17 10

Policjanci zatrzymali trzech nastolatków z Krasnegostawu, którzy zabrali cudzy samochód i ruszyli na przejażdżkę. Na widok mundurowych uciekali, uszkadzając po drodze auto.

V-Rally 4: Dziś szybka premiera (wideo)
film

V-Rally 4: Dziś szybka premiera (wideo) 0 0

Kilka typów rywalizacji i ponad 50 pojazdów. Seria wraca na rynek po 16 latach. Dziś premiera gry V-Rally 4.

Kandydatka na prezydenta Lublina: Więcej kultury w dzielnicach

Kandydatka na prezydenta Lublina: Więcej kultury w dzielnicach 19 11

Tworzenie placówek kulturalnych w dzielnicach zapowiedziała we wtorek Magdalena Długosz, kandydatka na prezydenta z komitetu „Miasto dla Ludzi – Lubelski Ruch Miejski”.

Mieszkańcy dziękują radnemu za chodnik? Oryginalny banner w Lublinie

Mieszkańcy dziękują radnemu za chodnik? Oryginalny banner w Lublinie 55 33

Nietypowy banner reklamowy stanął obok chodnika przy ul. Woronieckiego w dzielnicy Wrotków. „Naszemu radnemu Leszkowi Daniewskiemu dziękujemy za ten chodnik” – głosi napis na płachcie. Na dole widnieje podpis „Mieszkańcy ul. Woronieckiego”.

Hitman 2: Akcja w dżungli i edycja kolekcjonerska na PC (wideo)
film

Hitman 2: Akcja w dżungli i edycja kolekcjonerska na PC (wideo) 0 0

Zabójcza walizka i zabójcza kaczka. Miejmy nadzieję, że sama gra również będzie zabójcza. A nowy gameplay z gry Hitman 2 jest niezłą zapowiedzią tego, co nas czeka w listopadzie.

W tej wsi prawie nie ma już świń. ASF. "Pół miliarda zł na pomoc powinno być od zaraz"

W tej wsi prawie nie ma już świń. ASF. "Pół miliarda zł na pomoc powinno być od zaraz" 15 16

– Jeżeli rząd znalazł pół miliarda złotych na zakup „Damy z łasiczką”, to pół miliarda złotych na pomoc dla rolników powinno być od zaraz – mówił w Maniach (gm. Międzyrzec Podlaski) prezes PSL Władysław Kosiniak-Kamysz. Spotkanie odbyło się przy gospodarstwie rolnika, który o odszkodowania za 74 wybite świnie walczy w sądzie

Ledwie skończyło się lato, a tutaj już spadł śnieg [wideo]
film

Ledwie skończyło się lato, a tutaj już spadł śnieg [wideo] 0 1

Zakopane (woj. małopolskie). Na Kasprowym Wierchu i Śnieżce spadł śnieg, a prędkość wiatru sięgała 130 kilometrów na godzinę.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.