Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Zamość

1 września 2010 r.
11:22
Edytuj ten wpis

Władze Zamościa chcą poszerzenia granic miasta

Autor: Zdjęcie autora (bn)
0 16 A A

Zamość potrzebuje nowych terenów. Granice administracyjne miasta są dla niego za ciasne i trzeba je rozszerzyć. Brakuje miejsca m.in. na inwestycje, zakłady czy osiedla mieszkaniowe. Radni miejscy debatowali na ostatniej sesji Rady Miejskiej, jak to zmienić.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Poszerzenie granic Zamościa jest koniecznością – mówił na sesji Jacek Dziura, radny PiS. – Trzeba o tym napisać do premiera RP. Także ludzi mieszkających w sąsiedniej gminie trzeba do tego pomysłu przekonać. Wiadomo, że w gminie są trochę mniejsze podatki niż w mieście. Warto np. tym ludziom zagwarantować, że przez 10 lat nie wzrosną.

Granica Zamościa ma ponad 31 kilometrów długości. Znacząco poszerzono ją w 1973 r. Wtedy przyłączono do miasta 169 ha należących m.in. do sołectwa Płoskie i Sitaniec Błonie. Na tym terenie powstały m.in. osiedla mieszkaniowe.

Później granice rozszerzone zostały tylko raz. W 2007 r. powiększono je o 4 ha. Do Zamościa została włączona część sołectwa Sitaniec. Na tych działkach wybudowana jest obwodnica miasta. Dzięki przyłączeniu łatwiej nią administrować.

Jest jednak nadal za ciasno. Brakuje miejsca m.in. na rozwój Specjalnej Strefy Ekonomicznej, którą UM planuje rozszerzyć.

– Prowadziłem kilka lat temu rozmowy z wójtem gminy Zamość – mówił na sesji prezydent Marcin Zamoyski. – Wtedy rząd promował łączenie gmin. Ale każdy sobie rzepkę skrobie. Pomysł spotkał się ze zdecydowanym oporem wójta.

Prezydent się jednak nie poddał.

– Miasto się dusi – przyznał Zamoyski. – Nawet Szczebrzeszyn ma podobną wielkość jak Zamość. Warto o tym pomyśleć. Jednak trudno będzie przekonać mieszkańców gminy i przeforsować pomysł podczas ewentualnego referendum.

Komentarze 16

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
3C / 19 października 2010 o 19:35
0
pomyslcie tylko po co w zamosciu tereny w ktore tylko miasto bedzie pchało pieniadze w jakies chodniki i kanalizacje a i tak mieszka tam kilka osob i praktycznie nikt ani nic nie bedzie tamtety ani przejezdzacc ani nic tam budowac czy inwestowac. aby perspektywa miasta miałą byc duza trzeba je poszerzyc o nowe drogi dojazdowe z dala od zamoscia. albo jak ktos powiedział cała gmine właczyc az do granic albo po 2do 3 miejscowosci w zaleznosci od wielkosci wzdłuz głownych drog.na zachod KALINOWICE I JAROSŁAWIEC NA POŁNOC LAPIGUZ SITANIC CAŁY WŁACZNIE WYSOKIE I BORTATYCZE,NA POŁUDNIE WOLKA PANIENSKA ZDANOW . NA ZACHOD PŁOSKIE ZAWADA I SIEDLISKA . TYLE WZDŁUZ DROG DO TEGO KILKA MIEJSCOWOSCI PRZYLEGŁYCH - MOKRE CHYZA SKOKOWKA SZOPINEK . I TO ROZWIAZE PROBLEM ALE CHODZI O PRZYŁACZENIE TYCH OBSZERNYCH MIEJSCOWOSCI W PASACH ZABUDOWAN BEZ ZBEDNYCH POL ROLNICZYCH
pomyslcie tylko po co w zamosciu tereny w ktore tylko miasto bedzie pchało pieniadze w jakies chodniki i kanalizacje a i tak mieszka tam kilka osob i praktycznie nikt ani nic nie bedzie tamtety ani przejezdzacc ani nic tam budowac czy inwestowac. aby perspektywa miasta miałą byc duza trzeba je poszerzyc o nowe drogi dojazdowe z dala od zamoscia. albo jak ktos powiedział cała gmine właczyc az do granic albo po 2do 3 miejscowosci w zaleznosci od wielkosci wzdłuz głownych drog.na zachod KALINOWICE I JAROSŁAWIEC NA POŁNOC LAPIGUZ SITANIC CAŁY WŁ... rozwiń
Avatar
zamojski / 19 października 2010 o 19:23
0
[quote name='mieszczuch' date='03 wrzesień 2010 - 09:07 ' timestamp='1283497622' post='340787']
do tes- tak, gmina zapewnia kanalizację ale z miejskiej oczyszczalni. Ja wiem, że tanio się mieszka w gminie a korzysta się z dóbr miasta. Jest wielu takich jak ty i krew mnie zalewa. Apeluję do Was wszyscy gminni mieszkańcy- nie korzystajcie z miejskich dróg, nie korzystajcie z nowego kina, przedszkoli, szkół, koncertów. Siedźcie sobie w gminie i bawcie się razem z wójtem Gliwińskim na przaśnych imprezach, kupujcie w wiejskich sklepikach.
Przepraszam, jak kogoś obraziłem ale ja chcialbym mieszkać w rowijającym się mieście i chcę się tym chwalić w Polsce, amen!
[/quote]
[quote name='mieszczuch' date='03 wrzesień 2010 - 09:07 ' timestamp='1283497622' post='340787']
do tes- tak, gmina zapewnia kanalizację ale z miejskiej oczyszczalni. Ja wiem, że tanio się mieszka w gminie a korzysta się z dóbr miasta. Jest wielu takich jak ty i krew mnie zalewa. Apeluję do Was wszyscy gminni mieszkańcy- nie korzystajcie z miejskich dróg, nie korzystajcie z nowego kina, przedszkoli, szkół, koncertów. Siedźcie sobie w gminie i bawcie się razem z wójtem Gliwińskim na przaśnych imprezach, ku... rozwiń
Avatar
dyzio / 7 września 2010 o 15:28
0
Z pewnością łatwo się Gminie administruje terenami bezpośrednio przyległymi do miasta,zwłaszcza kiedy mieszkańcy tych terenów korzystają z jego infrastruktury. W mieście pracują, robią zakupy, posyłają dzieci do szkół i przedszkoli. W dodatku wszystkim nie od dzisiaj wiadomo, że na obrzeżach Zamościa swoje domy wybudowali najbogatsi jego mieszkańy. Gmina z pewnością nie odda takiej żyły złota (w końcu jej władze muszą się za coś bawić). Niższe podatki, czy wybudowanie jakiegoś chodniczka w takich warunkach nie stanowi większego problemu. Czyste działania na podpuchę jej mieszkańców bez żadnych większych perspektyw.W odleglejszych zakątkach Gminy Zamość już nie jest tak "zielono".
Wstyd drodzy państwo. Każdy z was żąda wielkich zmian, inwestycji hamujących wuludanianie się miasta (gminy także), myśląc przede wszystkim o własnej d....
Jakoś inne miasta i gminy były w stanie się dogadać za obopulną korzyścią, tylko unas ja zwykle zaścinkowo-wiejska mentalność. Zastanówcie się nastawieni negatywnie, czy naprawdę chcecie zrobić coś przyszłościowego dla siebie i swoich dzieci, czy dla wójta, który zwów będzie się chwalił, jakim to jest doskonałym zarządcą. I za co, za cenę tych kilkunastu złotych wyższego podatku od nieruchomości. Nie są to chyba aż tak znaczne koszty, których nie można by ponieść dla przyszłości tego terenu i nas samych.
Z pewnością łatwo się Gminie administruje terenami bezpośrednio przyległymi do miasta,zwłaszcza kiedy mieszkańcy tych terenów korzystają z jego infrastruktury. W mieście pracują, robią zakupy, posyłają dzieci do szkół i przedszkoli. W dodatku wszystkim nie od dzisiaj wiadomo, że na obrzeżach Zamościa swoje domy wybudowali najbogatsi jego mieszkańy. Gmina z pewnością nie odda takiej żyły złota (w końcu jej władze muszą się za coś bawić). Niższe podatki, czy wybudowanie jakiegoś chodniczka w takich warunkach nie stanowi większego problemu. Czy... rozwiń
Avatar
zamojszczak / 4 września 2010 o 12:14
0
Uważam, że miasto Zamość powinno zostać poszerzone o Szopinek, Kalinowice, Wólkę Panieńską, Skokówkę, część Mokrego położoną przy drodze łączącej Żdanów z Płoskim, część Płoskiego od CPN o granic Zamościa, Chyżą, część Sitańca od strony Zamojskich Parków Krajobrazowych pod wiadukt, z drugiej strony zaś o osiedle położone za wiaduktem do takiego strumyczka(rzeczki). Myślę, że rozwiązałoby to problemy infrastrukturalne w mieście na 30-40 lat. Gmina Zamość może sobie zostać. Nikt nie mówi włączeniu do granic miasta Lipska-Polesia, Wólki Wieprzeckiej, Zarzecza czy Bortatycz....
Uważam, że miasto Zamość powinno zostać poszerzone o Szopinek, Kalinowice, Wólkę Panieńską, Skokówkę, część Mokrego położoną przy drodze łączącej Żdanów z Płoskim, część Płoskiego od CPN o granic Zamościa, Chyżą, część Sitańca od strony Zamojskich Parków Krajobrazowych pod wiadukt, z drugiej strony zaś o osiedle położone za wiaduktem do takiego strumyczka(rzeczki). Myślę, że rozwiązałoby to problemy infrastrukturalne w mieście na 30-40 lat. Gmina Zamość może sobie zostać. Nikt nie mówi włączeniu do granic miasta Lipska-Polesia, Wólki Wieprze... rozwiń
Avatar
stices has / 3 września 2010 o 09:21
0
"tak, gmina zapewnia kanalizację ale z miejskiej oczyszczalni" - nic za darmo...tak samo sie płaci...
spokojnie z tą krwią - błogosławcie a nie złorzeczcie...poszukaj źródła
ps wiejskie sklepiki poupadały przez miejskie hiper...
ps2 i watpie zeby miasto umorzyło podwyzki na zawsze...


czy miasto jest rozwijające? dla niektórych tak...
jednak zastanowmy sie co zrobić aby nasza mlodziez nie uciekała...

ps apropo włączenia gminy to jestem za ale pod pewnym warunkami...mi tam gliwinski tez srednio sie podoba...

spokojnie mysle ze przez prace osiagnie się wiele...
"tak, gmina zapewnia kanalizację ale z miejskiej oczyszczalni" - nic za darmo...tak samo sie płaci...
spokojnie z tą krwią - błogosławcie a nie złorzeczcie...poszukaj źródła
ps wiejskie sklepiki poupadały przez miejskie hiper...
ps2 i watpie zeby miasto umorzyło podwyzki na zawsze...


czy miasto jest rozwijające? dla niektórych tak...
jednak zastanowmy sie co zrobić aby nasza mlodziez nie uciekała...

ps apropo włączenia gminy to jestem za ale pod pewnym warunkami...mi tam gliw... rozwiń
Avatar
mieszczuch / 3 września 2010 o 09:07
0
do tes- tak, gmina zapewnia kanalizację ale z miejskiej oczyszczalni. Ja wiem, że tanio się mieszka w gminie a korzysta się z dóbr miasta. Jest wielu takich jak ty i krew mnie zalewa. Apeluję do Was wszyscy gminni mieszkańcy- nie korzystajcie z miejskich dróg, nie korzystajcie z nowego kina, przedszkoli, szkół, koncertów. Siedźcie sobie w gminie i bawcie się razem z wójtem Gliwińskim na przaśnych imprezach, kupujcie w wiejskich sklepikach.
Przepraszam, jak kogoś obraziłem ale ja chcialbym mieszkać w rowijającym się mieście i chcę się tym chwalić w Polsce, amen!
do tes- tak, gmina zapewnia kanalizację ale z miejskiej oczyszczalni. Ja wiem, że tanio się mieszka w gminie a korzysta się z dóbr miasta. Jest wielu takich jak ty i krew mnie zalewa. Apeluję do Was wszyscy gminni mieszkańcy- nie korzystajcie z miejskich dróg, nie korzystajcie z nowego kina, przedszkoli, szkół, koncertów. Siedźcie sobie w gminie i bawcie się razem z wójtem Gliwińskim na przaśnych imprezach, kupujcie w wiejskich sklepikach.
Przepraszam, jak kogoś obraziłem ale ja chcialbym mieszkać w rowijającym się mieście i chcę się t... rozwiń
Avatar
Mike / 2 września 2010 o 17:38
0
@tes A jakby miasto zobowiązało się do inwestowania w nowo przyłączone tereny, albo do niepodnoszenia podatku od nieruchomości, to co wtedy? Wiadomo że z mieszkańcami trzeba negocjować tak żeby im się opłacało.
Avatar
tes / 2 września 2010 o 09:54
0
hmmm..jestem z gminy zamosc, jak bedziemy należec do zamościa to zapomnijmy o wodociagach, kanalizacjach chodnikach etc...nasze podatki beda szly na starowke etc...popatrzmy jedynie gmina zapewnia nam dostep do tych dobr. a na dodatek 10 lat szybko minie...
a i tak nie ma koncepcji na firmy w zamosciu...ups przepraszam jest koncpepcja na hipermarkety..w sumie w zamosciu przypada najwiecej hiper na osobe...wiec dlatego trzeba zmniejszyc te statystyke..
Zamosc potrzebuje "menadzera" ktory bedzie myslał biznesowo...kogoś kto potrafi mieć wizję rozwoju...
Hmmm klub rotary ma władze w zamosciu....i sie nie dziwmy.... hehe to dobrze ze choc posiagali plakietki swoje tablic na granicy miasta...

troche mało miasteczkowe u nas myslenie w kazdej firmie znajomosci...poparcia etc...masakra..młodzi wyjezdzaja...kto żyw....

myslmy nad tym by zamosc nie był turystyczny a biznesowy...turystyka dla wybranych a dla reszty?
hmmm..jestem z gminy zamosc, jak bedziemy należec do zamościa to zapomnijmy o wodociagach, kanalizacjach chodnikach etc...nasze podatki beda szly na starowke etc...popatrzmy jedynie gmina zapewnia nam dostep do tych dobr. a na dodatek 10 lat szybko minie...
a i tak nie ma koncepcji na firmy w zamosciu...ups przepraszam jest koncpepcja na hipermarkety..w sumie w zamosciu przypada najwiecej hiper na osobe...wiec dlatego trzeba zmniejszyc te statystyke..
Zamosc potrzebuje "menadzera" ktory bedzie myslał biznesowo...kogoś k... rozwiń
Avatar
Gość / 1 września 2010 o 21:41
0
A ribiliby urzędnicy i ich rodziny?
Avatar
txj / 1 września 2010 o 21:22
0
gmina Zamość jest zbędnym tworem organizacyjnym, skutecznie hamującym rozwój gospodarczy. poprawnym byłoby ją pilnie włączyć do miasta Zamościa.
Avatar
3C / 19 października 2010 o 19:35
0
pomyslcie tylko po co w zamosciu tereny w ktore tylko miasto bedzie pchało pieniadze w jakies chodniki i kanalizacje a i tak mieszka tam kilka osob i praktycznie nikt ani nic nie bedzie tamtety ani przejezdzacc ani nic tam budowac czy inwestowac. aby perspektywa miasta miałą byc duza trzeba je poszerzyc o nowe drogi dojazdowe z dala od zamoscia. albo jak ktos powiedział cała gmine właczyc az do granic albo po 2do 3 miejscowosci w zaleznosci od wielkosci wzdłuz głownych drog.na zachod KALINOWICE I JAROSŁAWIEC NA POŁNOC LAPIGUZ SITANIC CAŁY WŁACZNIE WYSOKIE I BORTATYCZE,NA POŁUDNIE WOLKA PANIENSKA ZDANOW . NA ZACHOD PŁOSKIE ZAWADA I SIEDLISKA . TYLE WZDŁUZ DROG DO TEGO KILKA MIEJSCOWOSCI PRZYLEGŁYCH - MOKRE CHYZA SKOKOWKA SZOPINEK . I TO ROZWIAZE PROBLEM ALE CHODZI O PRZYŁACZENIE TYCH OBSZERNYCH MIEJSCOWOSCI W PASACH ZABUDOWAN BEZ ZBEDNYCH POL ROLNICZYCH
pomyslcie tylko po co w zamosciu tereny w ktore tylko miasto bedzie pchało pieniadze w jakies chodniki i kanalizacje a i tak mieszka tam kilka osob i praktycznie nikt ani nic nie bedzie tamtety ani przejezdzacc ani nic tam budowac czy inwestowac. aby perspektywa miasta miałą byc duza trzeba je poszerzyc o nowe drogi dojazdowe z dala od zamoscia. albo jak ktos powiedział cała gmine właczyc az do granic albo po 2do 3 miejscowosci w zaleznosci od wielkosci wzdłuz głownych drog.na zachod KALINOWICE I JAROSŁAWIEC NA POŁNOC LAPIGUZ SITANIC CAŁY WŁ... rozwiń
Avatar
zamojski / 19 października 2010 o 19:23
0
[quote name='mieszczuch' date='03 wrzesień 2010 - 09:07 ' timestamp='1283497622' post='340787']
do tes- tak, gmina zapewnia kanalizację ale z miejskiej oczyszczalni. Ja wiem, że tanio się mieszka w gminie a korzysta się z dóbr miasta. Jest wielu takich jak ty i krew mnie zalewa. Apeluję do Was wszyscy gminni mieszkańcy- nie korzystajcie z miejskich dróg, nie korzystajcie z nowego kina, przedszkoli, szkół, koncertów. Siedźcie sobie w gminie i bawcie się razem z wójtem Gliwińskim na przaśnych imprezach, kupujcie w wiejskich sklepikach.
Przepraszam, jak kogoś obraziłem ale ja chcialbym mieszkać w rowijającym się mieście i chcę się tym chwalić w Polsce, amen!
[/quote]
[quote name='mieszczuch' date='03 wrzesień 2010 - 09:07 ' timestamp='1283497622' post='340787']
do tes- tak, gmina zapewnia kanalizację ale z miejskiej oczyszczalni. Ja wiem, że tanio się mieszka w gminie a korzysta się z dóbr miasta. Jest wielu takich jak ty i krew mnie zalewa. Apeluję do Was wszyscy gminni mieszkańcy- nie korzystajcie z miejskich dróg, nie korzystajcie z nowego kina, przedszkoli, szkół, koncertów. Siedźcie sobie w gminie i bawcie się razem z wójtem Gliwińskim na przaśnych imprezach, ku... rozwiń
Avatar
dyzio / 7 września 2010 o 15:28
0
Z pewnością łatwo się Gminie administruje terenami bezpośrednio przyległymi do miasta,zwłaszcza kiedy mieszkańcy tych terenów korzystają z jego infrastruktury. W mieście pracują, robią zakupy, posyłają dzieci do szkół i przedszkoli. W dodatku wszystkim nie od dzisiaj wiadomo, że na obrzeżach Zamościa swoje domy wybudowali najbogatsi jego mieszkańy. Gmina z pewnością nie odda takiej żyły złota (w końcu jej władze muszą się za coś bawić). Niższe podatki, czy wybudowanie jakiegoś chodniczka w takich warunkach nie stanowi większego problemu. Czyste działania na podpuchę jej mieszkańców bez żadnych większych perspektyw.W odleglejszych zakątkach Gminy Zamość już nie jest tak "zielono".
Wstyd drodzy państwo. Każdy z was żąda wielkich zmian, inwestycji hamujących wuludanianie się miasta (gminy także), myśląc przede wszystkim o własnej d....
Jakoś inne miasta i gminy były w stanie się dogadać za obopulną korzyścią, tylko unas ja zwykle zaścinkowo-wiejska mentalność. Zastanówcie się nastawieni negatywnie, czy naprawdę chcecie zrobić coś przyszłościowego dla siebie i swoich dzieci, czy dla wójta, który zwów będzie się chwalił, jakim to jest doskonałym zarządcą. I za co, za cenę tych kilkunastu złotych wyższego podatku od nieruchomości. Nie są to chyba aż tak znaczne koszty, których nie można by ponieść dla przyszłości tego terenu i nas samych.
Z pewnością łatwo się Gminie administruje terenami bezpośrednio przyległymi do miasta,zwłaszcza kiedy mieszkańcy tych terenów korzystają z jego infrastruktury. W mieście pracują, robią zakupy, posyłają dzieci do szkół i przedszkoli. W dodatku wszystkim nie od dzisiaj wiadomo, że na obrzeżach Zamościa swoje domy wybudowali najbogatsi jego mieszkańy. Gmina z pewnością nie odda takiej żyły złota (w końcu jej władze muszą się za coś bawić). Niższe podatki, czy wybudowanie jakiegoś chodniczka w takich warunkach nie stanowi większego problemu. Czy... rozwiń
Avatar
zamojszczak / 4 września 2010 o 12:14
0
Uważam, że miasto Zamość powinno zostać poszerzone o Szopinek, Kalinowice, Wólkę Panieńską, Skokówkę, część Mokrego położoną przy drodze łączącej Żdanów z Płoskim, część Płoskiego od CPN o granic Zamościa, Chyżą, część Sitańca od strony Zamojskich Parków Krajobrazowych pod wiadukt, z drugiej strony zaś o osiedle położone za wiaduktem do takiego strumyczka(rzeczki). Myślę, że rozwiązałoby to problemy infrastrukturalne w mieście na 30-40 lat. Gmina Zamość może sobie zostać. Nikt nie mówi włączeniu do granic miasta Lipska-Polesia, Wólki Wieprzeckiej, Zarzecza czy Bortatycz....
Uważam, że miasto Zamość powinno zostać poszerzone o Szopinek, Kalinowice, Wólkę Panieńską, Skokówkę, część Mokrego położoną przy drodze łączącej Żdanów z Płoskim, część Płoskiego od CPN o granic Zamościa, Chyżą, część Sitańca od strony Zamojskich Parków Krajobrazowych pod wiadukt, z drugiej strony zaś o osiedle położone za wiaduktem do takiego strumyczka(rzeczki). Myślę, że rozwiązałoby to problemy infrastrukturalne w mieście na 30-40 lat. Gmina Zamość może sobie zostać. Nikt nie mówi włączeniu do granic miasta Lipska-Polesia, Wólki Wieprze... rozwiń
Avatar
stices has / 3 września 2010 o 09:21
0
"tak, gmina zapewnia kanalizację ale z miejskiej oczyszczalni" - nic za darmo...tak samo sie płaci...
spokojnie z tą krwią - błogosławcie a nie złorzeczcie...poszukaj źródła
ps wiejskie sklepiki poupadały przez miejskie hiper...
ps2 i watpie zeby miasto umorzyło podwyzki na zawsze...


czy miasto jest rozwijające? dla niektórych tak...
jednak zastanowmy sie co zrobić aby nasza mlodziez nie uciekała...

ps apropo włączenia gminy to jestem za ale pod pewnym warunkami...mi tam gliwinski tez srednio sie podoba...

spokojnie mysle ze przez prace osiagnie się wiele...
"tak, gmina zapewnia kanalizację ale z miejskiej oczyszczalni" - nic za darmo...tak samo sie płaci...
spokojnie z tą krwią - błogosławcie a nie złorzeczcie...poszukaj źródła
ps wiejskie sklepiki poupadały przez miejskie hiper...
ps2 i watpie zeby miasto umorzyło podwyzki na zawsze...


czy miasto jest rozwijające? dla niektórych tak...
jednak zastanowmy sie co zrobić aby nasza mlodziez nie uciekała...

ps apropo włączenia gminy to jestem za ale pod pewnym warunkami...mi tam gliw... rozwiń
Avatar
mieszczuch / 3 września 2010 o 09:07
0
do tes- tak, gmina zapewnia kanalizację ale z miejskiej oczyszczalni. Ja wiem, że tanio się mieszka w gminie a korzysta się z dóbr miasta. Jest wielu takich jak ty i krew mnie zalewa. Apeluję do Was wszyscy gminni mieszkańcy- nie korzystajcie z miejskich dróg, nie korzystajcie z nowego kina, przedszkoli, szkół, koncertów. Siedźcie sobie w gminie i bawcie się razem z wójtem Gliwińskim na przaśnych imprezach, kupujcie w wiejskich sklepikach.
Przepraszam, jak kogoś obraziłem ale ja chcialbym mieszkać w rowijającym się mieście i chcę się tym chwalić w Polsce, amen!
do tes- tak, gmina zapewnia kanalizację ale z miejskiej oczyszczalni. Ja wiem, że tanio się mieszka w gminie a korzysta się z dóbr miasta. Jest wielu takich jak ty i krew mnie zalewa. Apeluję do Was wszyscy gminni mieszkańcy- nie korzystajcie z miejskich dróg, nie korzystajcie z nowego kina, przedszkoli, szkół, koncertów. Siedźcie sobie w gminie i bawcie się razem z wójtem Gliwińskim na przaśnych imprezach, kupujcie w wiejskich sklepikach.
Przepraszam, jak kogoś obraziłem ale ja chcialbym mieszkać w rowijającym się mieście i chcę się t... rozwiń
Avatar
Mike / 2 września 2010 o 17:38
0
@tes A jakby miasto zobowiązało się do inwestowania w nowo przyłączone tereny, albo do niepodnoszenia podatku od nieruchomości, to co wtedy? Wiadomo że z mieszkańcami trzeba negocjować tak żeby im się opłacało.
Avatar
tes / 2 września 2010 o 09:54
0
hmmm..jestem z gminy zamosc, jak bedziemy należec do zamościa to zapomnijmy o wodociagach, kanalizacjach chodnikach etc...nasze podatki beda szly na starowke etc...popatrzmy jedynie gmina zapewnia nam dostep do tych dobr. a na dodatek 10 lat szybko minie...
a i tak nie ma koncepcji na firmy w zamosciu...ups przepraszam jest koncpepcja na hipermarkety..w sumie w zamosciu przypada najwiecej hiper na osobe...wiec dlatego trzeba zmniejszyc te statystyke..
Zamosc potrzebuje "menadzera" ktory bedzie myslał biznesowo...kogoś kto potrafi mieć wizję rozwoju...
Hmmm klub rotary ma władze w zamosciu....i sie nie dziwmy.... hehe to dobrze ze choc posiagali plakietki swoje tablic na granicy miasta...

troche mało miasteczkowe u nas myslenie w kazdej firmie znajomosci...poparcia etc...masakra..młodzi wyjezdzaja...kto żyw....

myslmy nad tym by zamosc nie był turystyczny a biznesowy...turystyka dla wybranych a dla reszty?
hmmm..jestem z gminy zamosc, jak bedziemy należec do zamościa to zapomnijmy o wodociagach, kanalizacjach chodnikach etc...nasze podatki beda szly na starowke etc...popatrzmy jedynie gmina zapewnia nam dostep do tych dobr. a na dodatek 10 lat szybko minie...
a i tak nie ma koncepcji na firmy w zamosciu...ups przepraszam jest koncpepcja na hipermarkety..w sumie w zamosciu przypada najwiecej hiper na osobe...wiec dlatego trzeba zmniejszyc te statystyke..
Zamosc potrzebuje "menadzera" ktory bedzie myslał biznesowo...kogoś k... rozwiń
Avatar
Gość / 1 września 2010 o 21:41
0
A ribiliby urzędnicy i ich rodziny?
Avatar
txj / 1 września 2010 o 21:22
0
gmina Zamość jest zbędnym tworem organizacyjnym, skutecznie hamującym rozwój gospodarczy. poprawnym byłoby ją pilnie włączyć do miasta Zamościa.
Zobacz wszystkie komentarze 16

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 lipca 2018 r. 0 0

Hipermarket z Lublina obiecuje zwrot towarów w ciągu 30 dni. Ale nie w tym przypadku
Alarm 24

Hipermarket z Lublina obiecuje zwrot towarów w ciągu 30 dni. Ale nie w tym przypadku 4 9

Kupiony w hipermarkecie notebook okazał się wadliwy, ale sklep nie chce go przyjąć z powrotem, mimo że obiecuje klientom możliwość zwrotu towarów w ciągu 30 dni od zakupu. Hipermarket tłumaczy, że sprzęt jest już używany. Klient jest oburzony, ale zgodnie z prawem to sklep ma rację.

Festiwal Dwa Brzegi 2018: Najlepsze filmy zagraniczne i najciekawsze polskie [program]
28 lipca 2018, 11:00

Festiwal Dwa Brzegi 2018: Najlepsze filmy zagraniczne i najciekawsze polskie [program] 12 3

Pokaz filmu „Złodziejaszki” Hirokazu Koreedy nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes, a potem wspólny koncert Nosowskiej i Zamilskiej na kazimierskim zamku. Tak będzie wyglądało otwarcie 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się już w następną sobotę 28 lipca.

Muzyka na lubelskim Zamku. Koncert Gabryś & Quinn Piano Duo
21 lipca 2018, 18:00

Muzyka na lubelskim Zamku. Koncert Gabryś & Quinn Piano Duo 2 0

Co Gdzie Kiedy. Duet Gabryś & Quinn wystąpi 21 lipca o godz. 18 w Muzeum Lubelskim w ramach cyklu Muzyka na lubelskim Zamku.

Rozbita karuzela VAT. Były wiceprezes Lotosu wśród zatrzymanych

Rozbita karuzela VAT. Były wiceprezes Lotosu wśród zatrzymanych 0 1

Cztery osoby, w tym prezes i dyrektorzy jednej ze spółek, zostali zatrzymani przez prokuratorów z Zamościa. Śledczy podejrzewają ich o wyłudzenia podatku VAT.

Bezpowrotny koniec marzeń o nowym „oknie czasu” przed Bramą Krakowską w Lublinie

Bezpowrotny koniec marzeń o nowym „oknie czasu” przed Bramą Krakowską w Lublinie 121 51

W czwartek zalano betonem studnię odkrytą przed Bramą Krakowską podczas przebudowy nawierzchni. Ratusz planował stworzenie w tym miejscu „okna czasu”, przez które można by zajrzeć do wnętrza. Ale takiej atrakcji jednak tu nie będzie. – Udostępnienie studni okazało się niemożliwe – oznajmił Urząd Miasta.

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
21 lipca 2018, 12:00

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego 3 1

Co Gdzie Kiedy. Inna Fundacja - IFKA zaprasza do udziału w projekcje NIE WYMIGASZ SIĘ OD HISTORII/HERSTORII, w ramach którego organizowane będą spacery prowadzone w języku polskim oraz migowym. Na początek spacery z okazji 100-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków 19 0

Zarzuty kradzieży i kradzieży z włamaniem usłyszeli dwaj 16-latkowie, którzy od początku lipca na basenie miejskim w Puławach kradli przedmioty pozostawione w szafkach.

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu
galeria

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu 57 0

Członkowie rodzin policjantów, którzy stracili życie na służbie odsłonili dziś tabliczki epitafijne. Jedna z nich poświęcona jest st. sierż. Magdalenie Dolebskiej z Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie
20 lipca 2018, 12:00

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie 0 0

W piątek, 20 lipca o godz. 12 w Kazimierzu Dolnym odbędzie się wycieczka z przewodnikiem, podczas której poznamy filmowe losy nadwiślańskiego miasta.

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti 2 5

Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej w nietypowy sposób walczy z wandalami. Na kilku najczęściej dewastowanych wiatach przystankowych pojawi się graffiti. Pierwsze już jest – na przystanku przy ulicy Warszawskiej

Azoty Puławy wróciły do treningów

Azoty Puławy wróciły do treningów 1 0

PIŁKA RĘCZNA Brązowi medaliści rozpoczęli przygotowania do nowego sezonu. Drużynę prowadzi były reprezentacyjny obrotowy Bartosz Jurecki

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy 0 9

Prawie 7 miesięcy drogowcy remontowali niespełna trzykilometrowy odcinek drogi 801, od Dęblina do Stężycy.

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia]
galeria

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia] 6 0

Nowe ulice i mosty, a w planach m.in. budowa placu zabaw – inwestycje w Zamościu nabierają tempa.

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca 0 0

Tej imprezy nie można przegapić. Od piątku do niedzieli Lublin będzie gospodarzem 94. PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce. Tylu gwiazd nie mieliśmy u siebie od... 34 lat.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.