Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

26 stycznia 2010 r.
7:34
Edytuj ten wpis

Pogoda: Brrr, zimno! Zobacz, gdzie na Lubelszczyźnie padł rekord temperatury

Autor: Zdjęcie autora mok
0 15 A A

Aktualnie w Lublinie słupki termometrów pokazują 24 stopnie poniżej zera. Temperatura odczuwalna przez organizm to -30°. Zimno? Niekoniecznie, biorąc pod uwagę temperaturę, jaką zanotowano na Lubelszczyźnie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- O godz. 6.30 mój termometr pokazywał temperaturę 26,6 stopni poniżej zera - pisze pani Zdzisława z Lublina.

Tyle samo wynosiła najniższa temperatura minionej nocy w Radawcu, w Stacji Hydrologiczno-Meteorologicznej Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej. - Przy gruncie słupki termometru spadły do -26,6 stopni - informuje Andrzej Misztal, pracownik stacji.

Wydawałoby się, że rekord niskiej temperatury powinien paść w Terespolu, wysuniętym daleko na wschód, położonym tuż przy Białorusi. Tam termometry pokazywały nawet -31,5° przy gruncie.

Rekordowo niską temperaturę odnotowano jednak we Włodawie, leżącej nad Bugiem przy granicy z Białorusią. Dyżurna ze Stacji Hydrologiczno-Meteorologicznej poinformowała, że minionej nocy najniższa temperatura przy gruncie wynosiła -32,8 stopni poniżej zera.

Kiedy poprawa pogody? Serwis "Twoja pogoda" donosi, że już w czwartek, za sprawą niżu znad Islandii. Temperatura zacznie wzrastać, w czwartek słupki termometrów podniosą się do 5 stopni poniżej zera, a w sobotę mogą pokazać zero stopni.

W nocy z środy na czwartek spodziewane są intensywne opady śniegu. Meteorolodzy przewidują, że spadnie dodatkowe 5-15 centymetrów białego puchu. Będzie i sypać i dmuchać. Wiatr oosiągnie prędkość nawet do 80 kilometrów na godzinę i może wywołać zawieje i zamiecie śnieżne.

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 26 stycznia 2010 o 18:57
0
w skierbieszowie koło zamościa było -37
Avatar
thefajstos / 26 stycznia 2010 o 16:39
0
taka pogoda jacy wierni
Nie dali na Rydzyka wiec im zeslal mrozy

Nie lepiej bylo zadzwonic do radia i telefonicznie dac na tace miesieczne pobory?
Avatar
miś polarny / 26 stycznia 2010 o 16:08
0
jon napisał:
z takiego śniegu nie zrobisz bałwana ani igloo


łapiesz za słówka.. ale na saneczki jak najbardziej
Avatar
bruno / 26 stycznia 2010 o 16:06
0
lotnik napisał:
3 dni troche wiekszego mrozu i normalnie katastrofa ehheeh. Co za marudy, w zimie za zimno, na wiosne za mokro, w lecie za goraco, w jesieni wieje, nic tylko sie napic i siedziec w domu. To chyba normalne ze jak jest zima to musi być zimno!!!! Ja sie ciesze że w końcu jest prawdziwa zima i w lecie jak będzie gorąco to tez się będę cieszył. Pamietaj że to moze być Twoja ostatnia zima i nie matrudzić, tylko na spacerek


Hehe tak jak w Konopielce:

"W lesie są brzozy, w rzece są ryby, słońce wschodzi i zachodzi. Zimy są zimne, lata gorące..."


Hehe tak jak w Konopielce:

"W lesie są brzozy, w rzece są ryby, słońce wschodzi i zachodzi. Zimy są zimne, lata gorące..." rozwiń
Avatar
lotnik / 26 stycznia 2010 o 14:12
0
3 dni troche wiekszego mrozu i normalnie katastrofa ehheeh. Co za marudy, w zimie za zimno, na wiosne za mokro, w lecie za goraco, w jesieni wieje, nic tylko sie napic i siedziec w domu. To chyba normalne ze jak jest zima to musi być zimno!!!! Ja sie ciesze że w końcu jest prawdziwa zima i w lecie jak będzie gorąco to tez się będę cieszył. Pamietaj że to moze być Twoja ostatnia zima i nie matrudzić, tylko na spacerek
Avatar
Gość / 26 stycznia 2010 o 13:47
0
Andrzej napisał:
Poprawka do mojej wypowiedzi - powinno być współczuję mieszkańcom wsi,kolejarzom,energetykom

mieszkaniec lublina


mieszkam na wsi i nie przyjmuję twojego współczucia
u mnie jest pięknie:choinki zaśnieżone,pola białe,pies z białą grzywą niczym lew,sikorki na parapecie wcinają orzechy,cicho spokój raj


mieszkam na wsi i nie przyjmuję twojego współczucia
u mnie jest pięknie:choinki zaśnieżone,pola białe,pies z białą grzywą niczym lew,sikorki na parapecie wcinają orzechy,cicho spokój raj rozwiń
Avatar
jon / 26 stycznia 2010 o 13:20
0
królowa_śniegu napisał:
a mi się zima podoba:) wychodze kilka razy dziennie i juz chyba przyzwyczailam sie do mrozu bo coraz mniej odczuwam niską temperaturę. a wszystko dookoła jest takie piękne: drzewa, zasniezone dachy i ten bajeczny połysk śniegu na terenach niezadeptanych przez ludzi (a o to nie ma problemu, bo jak juz wczesniej ktos napisal-ludzie prawie nie wychodzą). Spokojnie, ten mróz nie zabija - jestem zywym przykładem, cała i zdrowa. jedyne co mi przeszkadza to to że jest bardzo ślisko i kilka razy omal nie polamalam sobie nóg, ale na szczescie jako takie poczucie równowagi ratowalo mnie wtedy z opresji. a to że w miescie dzieci rzadko wychodzą na dwór to nie tylko w takie mrozy, dziecinstwo spedzilam na wsi, tam dzieciaki niezaleznie od temperatury, aby spadl snieg, biegly na sanki i miały sie dobrze. a tutaj w lublinie, nawet przy temp zblizonej do zera dzieci siedza w domach, a bałwana to widzi sie bardzo sporadycznie (co obserwuje juz kilka lat chocby przez okno stancji). Ludzie - hartujcie się, zabierajcie dzieci na dwór, na saneczki, ulepcie razem balwana i zbudujcie igloo.. to świetna zabawa:)

z takiego śniegu nie zrobisz bałwana ani igloo

z takiego śniegu nie zrobisz bałwana ani igloo rozwiń
Avatar
0nLin / 26 stycznia 2010 o 11:15
0
Fantastycznie jest zrobiony monitoring temperatury online z Czechowa : www.fiskusmati.ittv.lublin.pl - aktualnie jest -13,9 na zewnatrz oraz +19,4 wewnatrz i temperatury kamer
Avatar
tomasz / 26 stycznia 2010 o 10:37
0
OBECNA ZIMA JEST CZYSTYM PRZYKŁADEM ŻE PRZYNAJMNIEJ W PRZYRODZIE ISTNIEJE SPRAWIEDLIWOŚĆ, CWANIACY I WYRWIGROSZE JUŻ NAS STRASZYLI GLOBALNYM OCIEPLENIEM, JUŻ KOMBINOWALI NOWE PODATKI KLIMATYCZNE, JUŻ SOBIE TWORZYLI I SZYKOWALI NOWE POSADKI ZA PIENIĄDZE PODATNIKÓW!!! A TU UPS MATKA NATURA ROZUMU UCZY!!!!!
Avatar
królowa_śniegu / 26 stycznia 2010 o 10:15
0
a mi się zima podoba:) wychodze kilka razy dziennie i juz chyba przyzwyczailam sie do mrozu bo coraz mniej odczuwam niską temperaturę. a wszystko dookoła jest takie piękne: drzewa, zasniezone dachy i ten bajeczny połysk śniegu na terenach niezadeptanych przez ludzi (a o to nie ma problemu, bo jak juz wczesniej ktos napisal-ludzie prawie nie wychodzą). Spokojnie, ten mróz nie zabija - jestem zywym przykładem, cała i zdrowa. jedyne co mi przeszkadza to to że jest bardzo ślisko i kilka razy omal nie polamalam sobie nóg, ale na szczescie jako takie poczucie równowagi ratowalo mnie wtedy z opresji. a to że w miescie dzieci rzadko wychodzą na dwór to nie tylko w takie mrozy, dziecinstwo spedzilam na wsi, tam dzieciaki niezaleznie od temperatury, aby spadl snieg, biegly na sanki i miały sie dobrze. a tutaj w lublinie, nawet przy temp zblizonej do zera dzieci siedza w domach, a bałwana to widzi sie bardzo sporadycznie (co obserwuje juz kilka lat chocby przez okno stancji). Ludzie - hartujcie się, zabierajcie dzieci na dwór, na saneczki, ulepcie razem balwana i zbudujcie igloo.. to świetna zabawa:)
a mi się zima podoba:) wychodze kilka razy dziennie i juz chyba przyzwyczailam sie do mrozu bo coraz mniej odczuwam niską temperaturę. a wszystko dookoła jest takie piękne: drzewa, zasniezone dachy i ten bajeczny połysk śniegu na terenach niezadeptanych przez ludzi (a o to nie ma problemu, bo jak juz wczesniej ktos napisal-ludzie prawie nie wychodzą). Spokojnie, ten mróz nie zabija - jestem zywym przykładem, cała i zdrowa. jedyne co mi przeszkadza to to że jest bardzo ślisko i kilka razy omal nie polamalam sobie nóg, ale na szczescie jako t... rozwiń
Avatar
Gość / 26 stycznia 2010 o 18:57
0
w skierbieszowie koło zamościa było -37
Avatar
thefajstos / 26 stycznia 2010 o 16:39
0
taka pogoda jacy wierni
Nie dali na Rydzyka wiec im zeslal mrozy

Nie lepiej bylo zadzwonic do radia i telefonicznie dac na tace miesieczne pobory?
Avatar
miś polarny / 26 stycznia 2010 o 16:08
0
jon napisał:
z takiego śniegu nie zrobisz bałwana ani igloo


łapiesz za słówka.. ale na saneczki jak najbardziej
Avatar
bruno / 26 stycznia 2010 o 16:06
0
lotnik napisał:
3 dni troche wiekszego mrozu i normalnie katastrofa ehheeh. Co za marudy, w zimie za zimno, na wiosne za mokro, w lecie za goraco, w jesieni wieje, nic tylko sie napic i siedziec w domu. To chyba normalne ze jak jest zima to musi być zimno!!!! Ja sie ciesze że w końcu jest prawdziwa zima i w lecie jak będzie gorąco to tez się będę cieszył. Pamietaj że to moze być Twoja ostatnia zima i nie matrudzić, tylko na spacerek


Hehe tak jak w Konopielce:

"W lesie są brzozy, w rzece są ryby, słońce wschodzi i zachodzi. Zimy są zimne, lata gorące..."


Hehe tak jak w Konopielce:

"W lesie są brzozy, w rzece są ryby, słońce wschodzi i zachodzi. Zimy są zimne, lata gorące..." rozwiń
Avatar
lotnik / 26 stycznia 2010 o 14:12
0
3 dni troche wiekszego mrozu i normalnie katastrofa ehheeh. Co za marudy, w zimie za zimno, na wiosne za mokro, w lecie za goraco, w jesieni wieje, nic tylko sie napic i siedziec w domu. To chyba normalne ze jak jest zima to musi być zimno!!!! Ja sie ciesze że w końcu jest prawdziwa zima i w lecie jak będzie gorąco to tez się będę cieszył. Pamietaj że to moze być Twoja ostatnia zima i nie matrudzić, tylko na spacerek
Avatar
Gość / 26 stycznia 2010 o 13:47
0
Andrzej napisał:
Poprawka do mojej wypowiedzi - powinno być współczuję mieszkańcom wsi,kolejarzom,energetykom

mieszkaniec lublina


mieszkam na wsi i nie przyjmuję twojego współczucia
u mnie jest pięknie:choinki zaśnieżone,pola białe,pies z białą grzywą niczym lew,sikorki na parapecie wcinają orzechy,cicho spokój raj


mieszkam na wsi i nie przyjmuję twojego współczucia
u mnie jest pięknie:choinki zaśnieżone,pola białe,pies z białą grzywą niczym lew,sikorki na parapecie wcinają orzechy,cicho spokój raj rozwiń
Avatar
jon / 26 stycznia 2010 o 13:20
0
królowa_śniegu napisał:
a mi się zima podoba:) wychodze kilka razy dziennie i juz chyba przyzwyczailam sie do mrozu bo coraz mniej odczuwam niską temperaturę. a wszystko dookoła jest takie piękne: drzewa, zasniezone dachy i ten bajeczny połysk śniegu na terenach niezadeptanych przez ludzi (a o to nie ma problemu, bo jak juz wczesniej ktos napisal-ludzie prawie nie wychodzą). Spokojnie, ten mróz nie zabija - jestem zywym przykładem, cała i zdrowa. jedyne co mi przeszkadza to to że jest bardzo ślisko i kilka razy omal nie polamalam sobie nóg, ale na szczescie jako takie poczucie równowagi ratowalo mnie wtedy z opresji. a to że w miescie dzieci rzadko wychodzą na dwór to nie tylko w takie mrozy, dziecinstwo spedzilam na wsi, tam dzieciaki niezaleznie od temperatury, aby spadl snieg, biegly na sanki i miały sie dobrze. a tutaj w lublinie, nawet przy temp zblizonej do zera dzieci siedza w domach, a bałwana to widzi sie bardzo sporadycznie (co obserwuje juz kilka lat chocby przez okno stancji). Ludzie - hartujcie się, zabierajcie dzieci na dwór, na saneczki, ulepcie razem balwana i zbudujcie igloo.. to świetna zabawa:)

z takiego śniegu nie zrobisz bałwana ani igloo

z takiego śniegu nie zrobisz bałwana ani igloo rozwiń
Avatar
0nLin / 26 stycznia 2010 o 11:15
0
Fantastycznie jest zrobiony monitoring temperatury online z Czechowa : www.fiskusmati.ittv.lublin.pl - aktualnie jest -13,9 na zewnatrz oraz +19,4 wewnatrz i temperatury kamer
Avatar
tomasz / 26 stycznia 2010 o 10:37
0
OBECNA ZIMA JEST CZYSTYM PRZYKŁADEM ŻE PRZYNAJMNIEJ W PRZYRODZIE ISTNIEJE SPRAWIEDLIWOŚĆ, CWANIACY I WYRWIGROSZE JUŻ NAS STRASZYLI GLOBALNYM OCIEPLENIEM, JUŻ KOMBINOWALI NOWE PODATKI KLIMATYCZNE, JUŻ SOBIE TWORZYLI I SZYKOWALI NOWE POSADKI ZA PIENIĄDZE PODATNIKÓW!!! A TU UPS MATKA NATURA ROZUMU UCZY!!!!!
Avatar
królowa_śniegu / 26 stycznia 2010 o 10:15
0
a mi się zima podoba:) wychodze kilka razy dziennie i juz chyba przyzwyczailam sie do mrozu bo coraz mniej odczuwam niską temperaturę. a wszystko dookoła jest takie piękne: drzewa, zasniezone dachy i ten bajeczny połysk śniegu na terenach niezadeptanych przez ludzi (a o to nie ma problemu, bo jak juz wczesniej ktos napisal-ludzie prawie nie wychodzą). Spokojnie, ten mróz nie zabija - jestem zywym przykładem, cała i zdrowa. jedyne co mi przeszkadza to to że jest bardzo ślisko i kilka razy omal nie polamalam sobie nóg, ale na szczescie jako takie poczucie równowagi ratowalo mnie wtedy z opresji. a to że w miescie dzieci rzadko wychodzą na dwór to nie tylko w takie mrozy, dziecinstwo spedzilam na wsi, tam dzieciaki niezaleznie od temperatury, aby spadl snieg, biegly na sanki i miały sie dobrze. a tutaj w lublinie, nawet przy temp zblizonej do zera dzieci siedza w domach, a bałwana to widzi sie bardzo sporadycznie (co obserwuje juz kilka lat chocby przez okno stancji). Ludzie - hartujcie się, zabierajcie dzieci na dwór, na saneczki, ulepcie razem balwana i zbudujcie igloo.. to świetna zabawa:)
a mi się zima podoba:) wychodze kilka razy dziennie i juz chyba przyzwyczailam sie do mrozu bo coraz mniej odczuwam niską temperaturę. a wszystko dookoła jest takie piękne: drzewa, zasniezone dachy i ten bajeczny połysk śniegu na terenach niezadeptanych przez ludzi (a o to nie ma problemu, bo jak juz wczesniej ktos napisal-ludzie prawie nie wychodzą). Spokojnie, ten mróz nie zabija - jestem zywym przykładem, cała i zdrowa. jedyne co mi przeszkadza to to że jest bardzo ślisko i kilka razy omal nie polamalam sobie nóg, ale na szczescie jako t... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018 0 0

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu
20 lipca 2018, 20:30

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu 1 0

W piątek, 20 lipca o godz. 20.30 na Zamku w Kazimierzu Dolnym odbędzie się koncert Sound'n'Grace & Filip Lato.

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo]
film

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo] 7 1

Pani Anna ma 30 lat. W internecie funkcjonuje jako 14-latka i od półtora roku odpowiada na ogłoszenia mężczyzn, oferujących dzieciom seks. Dzięki niej, policja zatrzymała już 40 pedofili.

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej"

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej" 24 20

Setki tysięcy przydrożnych drzew w całym kraju może pójść pod topór. Szykuje się zmiana w prawie ułatwiająca wycinkę. Ekolodzy protestują, a fachowcy od bezpieczeństwa na drogach są w tej sprawie podzieleni.

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc 49 2

6-letni Michałek z Jedlanki urodził się z wadą genetyczną lewej nogi. Chłopczyk marzy aby we wrześniu pójść do zerówki. Będzie to możliwe, jeżeli dziecko przejdzie operację ratującą staw kolanowy i wyskakujące biodro. Ale potrzeba na to 176 tys. zł

Lublin: Zamkną ul. Staszica

Lublin: Zamkną ul. Staszica 0 0

Z powodu awarii kanalizacji burzowej zamknięty dla ruchu będzie we wtorek fragment ul. Staszica.

Lawina krytyki nad pomnikiem Lecha Kaczyńskiego w Kraśniku. Autor odpowiada
galeria
film

Lawina krytyki nad pomnikiem Lecha Kaczyńskiego w Kraśniku. Autor odpowiada 91 20

Postać Lecha Kaczyńskiego z pomnika smoleńskiego w Kraśniku zdaniem internautów i specjalistów przypomina raczej Maliniaka z „Czterdziestolatka” albo hobbita z trylogii Tolkiena niż tragicznie zmarłego prezydenta. Niektórzy wskazują też, że umieszczony na monumencie napis jest błędny.

Wege Festiwal znów w Lublinie
21 lipca 2018, 12:00

Wege Festiwal znów w Lublinie 4 0

Co Gdzie Kiedy. Klub Radość (ul. Bernardyńska 15) zaprasza na wakacyjną odsłonę Wege Festiwalu. Wydarzenie odbędzie się 21 lipca o godz. 12.

Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża
film

Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża 37 1

Po ulewie jaka przeszła w poniedziałek nad Lublinem tylko w jednym miejscu aż kilkunastu kierowców zgubiło tablice rejestracyjne.

Nowy pomysł na pomoc dla sadowników z woj. lubelskiego. Wojewoda winą obarcza PSL

Nowy pomysł na pomoc dla sadowników z woj. lubelskiego. Wojewoda winą obarcza PSL 66 106

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce chce wydzierżawiać zakład produkcyjny w Poniatowej i jak najszybciej rozpocząć skup interwencyjny oraz produkcję. Ma to pomóc w fatalnej sytuacji na rynku owoców miękkich.

Najlepsze z najgorszych: "Turecki Rambo" w Centrum Kultury w Lublinie
19 lipca 2018, 21:00

Najlepsze z najgorszych: "Turecki Rambo" w Centrum Kultury w Lublinie 2 1

Co Gdzie Kiedy. W ramach cyklu filmowego Najlepsze z najgorszych w Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) będzie można zobaczyć film Turecki Rambo. Projekcja odbędzie się 19 lipca o godz. 21.

Moje codzienne, dorosłe życie jest proste. Potomek królewskiego rodu Poniatowskich na południowym Podlasiu

Moje codzienne, dorosłe życie jest proste. Potomek królewskiego rodu Poniatowskich na południowym Podlasiu 0 2

Hrabia Guillaume de Louvencourt Poniatowski, potomek królewskiego rodu Poniatowskich od ponad dziesięciu lat odwiedza Polskę. Ostatnio był na południowym Podlasiu. Uczestniczył we mszy świętej w Sanktuarium Matki Bożej Leśniańskiej w Leśnej Podlaskiej.

Udane starty lubelskich żużlowców

Udane starty lubelskich żużlowców 1 0

Zawodnik lubelskiego Speed Car Motoru Robert Lambert wygrał II rundę Tauron SEC

Coraz ostrzejszy konflikt w puławskich Azotach. Poważne oskarżenia ze strony związkowców

Coraz ostrzejszy konflikt w puławskich Azotach. Poważne oskarżenia ze strony związkowców 19 21

Związkowcy zakładowej Solidarności zapowiadają ogólnopolską pikietę przed siedzibą Zakładów Azotowych Puławy. Zamierzają protestować przeciwko łamaniu swoich praw. Jednocześnie narasta konflikt między organizacjami działającymi w firmie.

Zaginęła 13-latka z Lublina. Policjanci znaleźli ją w krzakach

Zaginęła 13-latka z Lublina. Policjanci znaleźli ją w krzakach 7 10

W niedzielę wieczorem policjanci z VII komisariatu w Lublinie otrzymali zgłoszenie o zaginięciu nastolatki.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.