Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

10 marca 2010 r.
16:21
Edytuj ten wpis

Arcybiskup czeka, aż prześwietlą profesora z KUL

0 18 A A

Wielki Kanclerz KUL abp Józef Życiński czeka na wynik prowadzonego na KUL postępowania dyscyplinarnego wocec profesora historii. - Mam nadzieję, że sprawa będzie szybko rozwiązana – mówi tymczasem pobita na uczelni kobieta.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Przede wszystkim należy dokładnie tę sprawę wyjaśnić – podkreśla ks. Mieczysław Puzewicz, rzecznik lubelskiego metropolity. – Na uczelni są odpowiednie struktury, które powinny się tym zająć. Poczekajmy na efekty postępowania wyjaśniającego.

Wszczął je rzecznik dyscyplinarny KUL. Jak ujawniliśmy, postępowanie dotyczy awantury z udziałem profesora z Instytutu Historii KUL i jednej z jego współpracowniczek. Do czasu wyjaśnienia sprawy profesor oskarżony o jej pobicie został zawieszony.

Kobieta poszła do prokuratury. Zeznała, że w jednym z pokoi na uczelni mężczyzna ją popychał i uderzył pięściami w plecy. Potem, już na korytarzu, kilkanaście osób widziało, jak prof. K. szarpał koleżankę. Jako dowód pobicia pokrzywdzona pokazała wynik obdukcji.

Prokuratura zdecydowała jednak o umorzeniu postępowania, jeszcze przed jego wszczęciem. Ale kobieta zaskarżyła tę decyzję.

W przypadku udowodnienia winy profesorowi grozi grzywna, kara ograniczenia wolności lub 2 lata więzienia. Wiele zależy też od postępowania dyscyplinarnego prowadzonego na uczelni. W grę wchodzi nawet wyrzucenie K. z uczelni. Wpływ na karę może mieć też abp Józef Życiński. – Poczekajmy – ucina jego rzecznik.

Sam profesor nie chce się wypowiadać. Za to na uczelni po ujawnieniu afery zawrzało.

– Krążyły plotki o "dziwnych” relacjach między niektórymi wykładowcami. Jak widać, tym razem plotki okazały się prawdą – mówi nam jeden ze studentów z Wydziału Nauk Humanistycznych.

– Jestem w szoku – przyznaje inna ze studentek – Żeby profesor naubliżał kobiecie, a potem ją uderzył? To niepojęte.


Komentarze 18

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Astower / 11 marca 2010 o 11:05
0
W sprawie formalnej, kanclerz na każdej uczelni prywatnej jest przedstawicielem własciciela więc ma tutaj dużo do powiedzenia bo KUL jest uczelnią prywatną inaczej jest na uczelniach państwowych. To że są różnice zdań i ludzi eo różnych poglądach to chyba akurat dobrze jest tak na każdej uczelni. Na UMCS jest też masa karierowiczów i naukowych miernot to Lublin mierne miasteczko na wschodzie Polski, mające niewiele do zaoferowania jednostkom wybitnym. Może Ins. Historii we własnym sosie się dusi ale szereg innych Instytutów jest jak najbardziej otwarta na Polskę i Świat.
W sprawie formalnej, kanclerz na każdej uczelni prywatnej jest przedstawicielem własciciela więc ma tutaj dużo do powiedzenia bo KUL jest uczelnią prywatną inaczej jest na uczelniach państwowych. To że są różnice zdań i ludzi eo różnych poglądach to chyba akurat dobrze jest tak na każdej uczelni. Na UMCS jest też masa karierowiczów i naukowych miernot to Lublin mierne miasteczko na wschodzie Polski, mające niewiele do zaoferowania jednostkom wybitnym. Może Ins. Historii we własnym sosie się dusi ale szereg innych Instytutów jest jak najbardz... rozwiń
Avatar
Widzący z Lublina / 11 marca 2010 o 05:56
0
jolka napisał:
Proponuję ogłosić tydzień modlitwy w intencji nawrócenia i powrotu KUL na łono Kościoła Katolickiego. Przydał by się tam egzorcysta

lepsza byłaby wymiana kanclerza. Wiec jak apelował śp Prof. Eugeniusz Wiśniowski należy sie modlic o jego rychły awans - tak aby wyniósł sie z Lublina jak najszybciej i jak najdalej. A wówczas jest szansa ze gazetowyborcze lobby z M.F., R.W i H.G. z InstytutuHistorii zostanie wypędzone
Avatar
chłopek bez magistra / 11 marca 2010 o 00:10
0
asystent napisał:
Prawda jest, że prof. JK jest bufonem i chamem, wrednym i niemilym typem.
prawda, że na KULu walczą ze sobą środowiska liberalne, bliskie GW ze środowiskami konserwacyjnymi.
prawda,że stoim za tymi rozgrywkami abp, mający w tym własne korzyści i używjący do tego historyków niewierzących, nastawionych antykościelnie a pracujących na KULu.
prawda jest, że promuje się ludzi biernych, miernych i powiazanych rodzinnie i politycznie, także na historii na KULu.
prawda jest, że JK dał się podejść jak dziecko, ale tytuł naukowy mądrości nie czyni, o czym mu wielokrotnie mówiono. Został wykorzystany do zastraszania pozostałych pracowników z historii z czym nikt z nich sie nie kryje.

Ale taka sytuacja, tacy ludzie sa wszedzie i jest ich coraz wiecej. I nikomu to nie przeszkadza, więc skąd ten problem teraz? Gnojki są na kazdej uczelni i wśród nas.

Jesli to wszytko co piszesz jest prawdą to ten cały KUL ma niewiele wspolengo z prawdziwym Uniwersytetem!! Uniwesytet powinen słuzyc prawdzie a nie jakiemukolwiek lobby. Nauka dąży do prawdy a nie do sytuacji , ze kazdy złamas ma swoja bajke i sie gryzą lansujac sie na intelektualistów. Teorie moga byc rózne- ale bez jaj- intrygi,kumoterstwo koterie, walka róznych srodowisk - co to kurde jest Uczelnia czy Óczelnia.
dziekuje za uwage

Jesli to wszytko co piszesz jest prawdą to ten cały KUL ma niewiele wspolengo z prawdziwym Uniwersytetem!! Uniwesytet powinen słuzyc prawdzie a nie jakiemukolwiek lobby. Nauka dąży do prawdy a nie do sytuacji , ze kazdy złamas ma swoja bajke i sie gryzą lansujac sie na intelektualistów. Teorie moga byc rózne- ale bez jaj- intrygi,kumoterstwo koterie, walka róznych srodowisk - co to kurde jest Uczelnia czy Óczelnia.
dziekuje za uwage rozwiń
Avatar
jolka / 11 marca 2010 o 00:03
0
Proponuję ogłosić tydzień modlitwy w intencji nawrócenia i powrotu KUL na łono Kościoła Katolickiego. Przydał by się tam egzorcysta
Avatar
asystent / 10 marca 2010 o 23:25
0
Prawda jest, że prof. JK jest bufonem i chamem, wrednym i niemilym typem.
prawda, że na KULu walczą ze sobą środowiska liberalne, bliskie GW ze środowiskami konserwacyjnymi.
prawda,że stoim za tymi rozgrywkami abp, mający w tym własne korzyści i używjący do tego historyków niewierzących, nastawionych antykościelnie a pracujących na KULu.
prawda jest, że promuje się ludzi biernych, miernych i powiazanych rodzinnie i politycznie, także na historii na KULu.
prawda jest, że JK dał się podejść jak dziecko, ale tytuł naukowy mądrości nie czyni, o czym mu wielokrotnie mówiono. Został wykorzystany do zastraszania pozostałych pracowników z historii z czym nikt z nich sie nie kryje.

Ale taka sytuacja, tacy ludzie sa wszedzie i jest ich coraz wiecej. I nikomu to nie przeszkadza, więc skąd ten problem teraz? Gnojki są na kazdej uczelni i wśród nas.
Prawda jest, że prof. JK jest bufonem i chamem, wrednym i niemilym typem.
prawda, że na KULu walczą ze sobą środowiska liberalne, bliskie GW ze środowiskami konserwacyjnymi.
prawda,że stoim za tymi rozgrywkami abp, mający w tym własne korzyści i używjący do tego historyków niewierzących, nastawionych antykościelnie a pracujących na KULu.
prawda jest, że promuje się ludzi biernych, miernych i powiazanych rodzinnie i politycznie, także na historii na KULu.
prawda jest, że JK dał się podejść jak dziecko, ale tytuł nauko... rozwiń
Avatar
~KOLKA~ / 10 marca 2010 o 23:20
0
Katol napisał:
pisze ciekawe rzeczy, pewnie posiada poufną wiedzę, która moze sie wielu osobom nie podobać. Miałem "przyjemnosć" wysłuchać kilka razy wykładów Pana M.F (wówczas pana R.W jeszcze naszczęcie na KUL nie było gy ja studiowałem) były pelne ironii i szyderstw pod adresem jego ideologicznych przeciwników, a ikonami i autorytetami dla niego byli skrajni lewacy, trockisci, którzy opuscili po marcu PZPR za to ze stał sie nazbyt prawicowy i patriotyczny, gdyz odszedł od pogłebiania rewolucji - tzw komandosi, kórzy później przejęli kontorle nad "solidarnosciową opozycja". Fakt posiada ogromną wiedze i elokwencje, jest bystry i błyskotliwy co wykorzystuje w swoich gierkach i walkach skutecznie. Ale nie jest to osoba która powinna pracować na [color="#006400"]katolickiej[/color] uczelni. Dla niego idealnym miejscem byłby Wydział Historii Uniwersytetu Warszawskiego gdzie ponad 70 proc kadry naukowej stanowia bracia lożowi, ponieważ mniej więcej ten profil prezentuje

NO TO U Apostoła JÓZEFA NIC MU NIE GROZI

NO TO U Apostoła JÓZEFA NIC MU NIE GROZI rozwiń
Avatar
KANTY / 10 marca 2010 o 23:15
0
GDZIE POJAWIA SIĘ ARCY TO KTOŚ WYNOSZONY JEST NA TARCzY.KTÓRA ZE ZWAŚNIONYCH STRON NIE ZGADZAŁA SIĘ Z TEORIĄ NORMANA I HISTORYKÓW NA ETATACH GAZETY WYBORCZEJ.
Avatar
Katol / 10 marca 2010 o 21:13
0
~studentka~ napisał:
kim jesteś widzący z Lublina ? ))

pisze ciekawe rzeczy, pewnie posiada poufną wiedzę, która moze sie wielu osobom nie podobać. Miałem "przyjemnosć" wysłuchać kilka razy wykładów Pana M.F (wówczas pana R.W jeszcze naszczęcie na KUL nie było gy ja studiowałem) były pelne ironii i szyderstw pod adresem jego ideologicznych przeciwników, a ikonami i autorytetami dla niego byli skrajni lewacy, trockisci, którzy opuscili po marcu PZPR za to ze stał sie nazbyt prawicowy i patriotyczny, gdyz odszedł od pogłebiania rewolucji - tzw komandosi, kórzy później przejęli kontorle nad "solidarnosciową opozycja". Fakt posiada ogromną wiedze i elokwencje, jest bystry i błyskotliwy co wykorzystuje w swoich gierkach i walkach skutecznie. Ale nie jest to osoba która powinna pracować na [color="#006400"]katolickiej[/color] uczelni. Dla niego idealnym miejscem byłby Wydział Historii Uniwersytetu Warszawskiego gdzie ponad 70 proc kadry naukowej stanowia bracia lożowi, ponieważ mniej więcej ten profil prezentuje
em "przyjemnosć" wysłuchać kilka razy wykładów Pana M.F (wówczas pana R.W jeszcze naszczęcie na KUL nie było gy ja studiowałem) były pelne ironii i szyderstw pod adresem jego ideologicznych przeciwników, a ikonami i autorytetami dla niego byli skrajni lewacy, trockisci, którzy opuscili po marcu PZPR za to ze stał sie nazbyt prawicowy i patriotyczny, gdyz odszedł od pogłebiania rewolucji - tzw komandosi, kórzy później przejęli kontorle nad "solidarnosciową opozycja". Fakt posiada ogromną wiedze i elokwencje, jest bystry ... rozwiń
Avatar
~studentka~ / 10 marca 2010 o 19:29
0
kim jesteś widzący z Lublina ? ))
Avatar
Widzący z Lublina / 10 marca 2010 o 19:22
0
ewt3 napisał:
Niestety główny bohater jest belwederskim profesorem
jedynym w instytucie historii i chłoptasie od TW Historyk postanowili działac , a za pionka na swej szachownicy upatrzyli w Panią dr S. B która nie donca znała relacje interpersonalne i zaczeli ją nastawiać przeciw prof. J.K. wiedząc ze jest porywczy. Idealnie odegrała rolę "Pożytecznej idiotki" jak zechcieli reżyszerzy tej intrygi prof. M.F z usuniętym z IPN prof. R.W. - gloryfikatorem hitlerowskich szowiniństów spod znaku OUN/UPA i majacym psychologiczne fobie na punkcie polskich narodowców spod znaku NSZ/ NZW - wychowankowie konfidenta SB o krypt Historyk sterowani przez innego kapusia TW Filozofa - masona i heretyka
jedynym w instytucie historii i chłoptasie od TW Historyk postanowili działac , a za pionka na swej szachownicy upatrzyli w Panią dr S. B która nie donca znała relacje interpersonalne i zaczeli ją nastawiać przeciw prof. J.K. wiedząc ze jest porywczy. Idealnie odegrała rolę "Pożytecznej idiotki" jak zechcieli reżyszerzy tej intrygi prof. M.F z usuniętym z IPN prof. R.W. - gloryfikatorem hitlerowskich szowiniństów spod znaku OUN/UPA i majacym psychologiczne fobie na punkcie polskich narodowców spod znaku NSZ/ NZW - wyc... rozwiń
Avatar
Astower / 11 marca 2010 o 11:05
0
W sprawie formalnej, kanclerz na każdej uczelni prywatnej jest przedstawicielem własciciela więc ma tutaj dużo do powiedzenia bo KUL jest uczelnią prywatną inaczej jest na uczelniach państwowych. To że są różnice zdań i ludzi eo różnych poglądach to chyba akurat dobrze jest tak na każdej uczelni. Na UMCS jest też masa karierowiczów i naukowych miernot to Lublin mierne miasteczko na wschodzie Polski, mające niewiele do zaoferowania jednostkom wybitnym. Może Ins. Historii we własnym sosie się dusi ale szereg innych Instytutów jest jak najbardziej otwarta na Polskę i Świat.
W sprawie formalnej, kanclerz na każdej uczelni prywatnej jest przedstawicielem własciciela więc ma tutaj dużo do powiedzenia bo KUL jest uczelnią prywatną inaczej jest na uczelniach państwowych. To że są różnice zdań i ludzi eo różnych poglądach to chyba akurat dobrze jest tak na każdej uczelni. Na UMCS jest też masa karierowiczów i naukowych miernot to Lublin mierne miasteczko na wschodzie Polski, mające niewiele do zaoferowania jednostkom wybitnym. Może Ins. Historii we własnym sosie się dusi ale szereg innych Instytutów jest jak najbardz... rozwiń
Avatar
Widzący z Lublina / 11 marca 2010 o 05:56
0
jolka napisał:
Proponuję ogłosić tydzień modlitwy w intencji nawrócenia i powrotu KUL na łono Kościoła Katolickiego. Przydał by się tam egzorcysta

lepsza byłaby wymiana kanclerza. Wiec jak apelował śp Prof. Eugeniusz Wiśniowski należy sie modlic o jego rychły awans - tak aby wyniósł sie z Lublina jak najszybciej i jak najdalej. A wówczas jest szansa ze gazetowyborcze lobby z M.F., R.W i H.G. z InstytutuHistorii zostanie wypędzone
Avatar
chłopek bez magistra / 11 marca 2010 o 00:10
0
asystent napisał:
Prawda jest, że prof. JK jest bufonem i chamem, wrednym i niemilym typem.
prawda, że na KULu walczą ze sobą środowiska liberalne, bliskie GW ze środowiskami konserwacyjnymi.
prawda,że stoim za tymi rozgrywkami abp, mający w tym własne korzyści i używjący do tego historyków niewierzących, nastawionych antykościelnie a pracujących na KULu.
prawda jest, że promuje się ludzi biernych, miernych i powiazanych rodzinnie i politycznie, także na historii na KULu.
prawda jest, że JK dał się podejść jak dziecko, ale tytuł naukowy mądrości nie czyni, o czym mu wielokrotnie mówiono. Został wykorzystany do zastraszania pozostałych pracowników z historii z czym nikt z nich sie nie kryje.

Ale taka sytuacja, tacy ludzie sa wszedzie i jest ich coraz wiecej. I nikomu to nie przeszkadza, więc skąd ten problem teraz? Gnojki są na kazdej uczelni i wśród nas.

Jesli to wszytko co piszesz jest prawdą to ten cały KUL ma niewiele wspolengo z prawdziwym Uniwersytetem!! Uniwesytet powinen słuzyc prawdzie a nie jakiemukolwiek lobby. Nauka dąży do prawdy a nie do sytuacji , ze kazdy złamas ma swoja bajke i sie gryzą lansujac sie na intelektualistów. Teorie moga byc rózne- ale bez jaj- intrygi,kumoterstwo koterie, walka róznych srodowisk - co to kurde jest Uczelnia czy Óczelnia.
dziekuje za uwage

Jesli to wszytko co piszesz jest prawdą to ten cały KUL ma niewiele wspolengo z prawdziwym Uniwersytetem!! Uniwesytet powinen słuzyc prawdzie a nie jakiemukolwiek lobby. Nauka dąży do prawdy a nie do sytuacji , ze kazdy złamas ma swoja bajke i sie gryzą lansujac sie na intelektualistów. Teorie moga byc rózne- ale bez jaj- intrygi,kumoterstwo koterie, walka róznych srodowisk - co to kurde jest Uczelnia czy Óczelnia.
dziekuje za uwage rozwiń
Avatar
jolka / 11 marca 2010 o 00:03
0
Proponuję ogłosić tydzień modlitwy w intencji nawrócenia i powrotu KUL na łono Kościoła Katolickiego. Przydał by się tam egzorcysta
Avatar
asystent / 10 marca 2010 o 23:25
0
Prawda jest, że prof. JK jest bufonem i chamem, wrednym i niemilym typem.
prawda, że na KULu walczą ze sobą środowiska liberalne, bliskie GW ze środowiskami konserwacyjnymi.
prawda,że stoim za tymi rozgrywkami abp, mający w tym własne korzyści i używjący do tego historyków niewierzących, nastawionych antykościelnie a pracujących na KULu.
prawda jest, że promuje się ludzi biernych, miernych i powiazanych rodzinnie i politycznie, także na historii na KULu.
prawda jest, że JK dał się podejść jak dziecko, ale tytuł naukowy mądrości nie czyni, o czym mu wielokrotnie mówiono. Został wykorzystany do zastraszania pozostałych pracowników z historii z czym nikt z nich sie nie kryje.

Ale taka sytuacja, tacy ludzie sa wszedzie i jest ich coraz wiecej. I nikomu to nie przeszkadza, więc skąd ten problem teraz? Gnojki są na kazdej uczelni i wśród nas.
Prawda jest, że prof. JK jest bufonem i chamem, wrednym i niemilym typem.
prawda, że na KULu walczą ze sobą środowiska liberalne, bliskie GW ze środowiskami konserwacyjnymi.
prawda,że stoim za tymi rozgrywkami abp, mający w tym własne korzyści i używjący do tego historyków niewierzących, nastawionych antykościelnie a pracujących na KULu.
prawda jest, że promuje się ludzi biernych, miernych i powiazanych rodzinnie i politycznie, także na historii na KULu.
prawda jest, że JK dał się podejść jak dziecko, ale tytuł nauko... rozwiń
Avatar
~KOLKA~ / 10 marca 2010 o 23:20
0
Katol napisał:
pisze ciekawe rzeczy, pewnie posiada poufną wiedzę, która moze sie wielu osobom nie podobać. Miałem "przyjemnosć" wysłuchać kilka razy wykładów Pana M.F (wówczas pana R.W jeszcze naszczęcie na KUL nie było gy ja studiowałem) były pelne ironii i szyderstw pod adresem jego ideologicznych przeciwników, a ikonami i autorytetami dla niego byli skrajni lewacy, trockisci, którzy opuscili po marcu PZPR za to ze stał sie nazbyt prawicowy i patriotyczny, gdyz odszedł od pogłebiania rewolucji - tzw komandosi, kórzy później przejęli kontorle nad "solidarnosciową opozycja". Fakt posiada ogromną wiedze i elokwencje, jest bystry i błyskotliwy co wykorzystuje w swoich gierkach i walkach skutecznie. Ale nie jest to osoba która powinna pracować na [color="#006400"]katolickiej[/color] uczelni. Dla niego idealnym miejscem byłby Wydział Historii Uniwersytetu Warszawskiego gdzie ponad 70 proc kadry naukowej stanowia bracia lożowi, ponieważ mniej więcej ten profil prezentuje

NO TO U Apostoła JÓZEFA NIC MU NIE GROZI

NO TO U Apostoła JÓZEFA NIC MU NIE GROZI rozwiń
Avatar
KANTY / 10 marca 2010 o 23:15
0
GDZIE POJAWIA SIĘ ARCY TO KTOŚ WYNOSZONY JEST NA TARCzY.KTÓRA ZE ZWAŚNIONYCH STRON NIE ZGADZAŁA SIĘ Z TEORIĄ NORMANA I HISTORYKÓW NA ETATACH GAZETY WYBORCZEJ.
Avatar
Katol / 10 marca 2010 o 21:13
0
~studentka~ napisał:
kim jesteś widzący z Lublina ? ))

pisze ciekawe rzeczy, pewnie posiada poufną wiedzę, która moze sie wielu osobom nie podobać. Miałem "przyjemnosć" wysłuchać kilka razy wykładów Pana M.F (wówczas pana R.W jeszcze naszczęcie na KUL nie było gy ja studiowałem) były pelne ironii i szyderstw pod adresem jego ideologicznych przeciwników, a ikonami i autorytetami dla niego byli skrajni lewacy, trockisci, którzy opuscili po marcu PZPR za to ze stał sie nazbyt prawicowy i patriotyczny, gdyz odszedł od pogłebiania rewolucji - tzw komandosi, kórzy później przejęli kontorle nad "solidarnosciową opozycja". Fakt posiada ogromną wiedze i elokwencje, jest bystry i błyskotliwy co wykorzystuje w swoich gierkach i walkach skutecznie. Ale nie jest to osoba która powinna pracować na [color="#006400"]katolickiej[/color] uczelni. Dla niego idealnym miejscem byłby Wydział Historii Uniwersytetu Warszawskiego gdzie ponad 70 proc kadry naukowej stanowia bracia lożowi, ponieważ mniej więcej ten profil prezentuje
em "przyjemnosć" wysłuchać kilka razy wykładów Pana M.F (wówczas pana R.W jeszcze naszczęcie na KUL nie było gy ja studiowałem) były pelne ironii i szyderstw pod adresem jego ideologicznych przeciwników, a ikonami i autorytetami dla niego byli skrajni lewacy, trockisci, którzy opuscili po marcu PZPR za to ze stał sie nazbyt prawicowy i patriotyczny, gdyz odszedł od pogłebiania rewolucji - tzw komandosi, kórzy później przejęli kontorle nad "solidarnosciową opozycja". Fakt posiada ogromną wiedze i elokwencje, jest bystry ... rozwiń
Avatar
~studentka~ / 10 marca 2010 o 19:29
0
kim jesteś widzący z Lublina ? ))
Avatar
Widzący z Lublina / 10 marca 2010 o 19:22
0
ewt3 napisał:
Niestety główny bohater jest belwederskim profesorem
jedynym w instytucie historii i chłoptasie od TW Historyk postanowili działac , a za pionka na swej szachownicy upatrzyli w Panią dr S. B która nie donca znała relacje interpersonalne i zaczeli ją nastawiać przeciw prof. J.K. wiedząc ze jest porywczy. Idealnie odegrała rolę "Pożytecznej idiotki" jak zechcieli reżyszerzy tej intrygi prof. M.F z usuniętym z IPN prof. R.W. - gloryfikatorem hitlerowskich szowiniństów spod znaku OUN/UPA i majacym psychologiczne fobie na punkcie polskich narodowców spod znaku NSZ/ NZW - wychowankowie konfidenta SB o krypt Historyk sterowani przez innego kapusia TW Filozofa - masona i heretyka
jedynym w instytucie historii i chłoptasie od TW Historyk postanowili działac , a za pionka na swej szachownicy upatrzyli w Panią dr S. B która nie donca znała relacje interpersonalne i zaczeli ją nastawiać przeciw prof. J.K. wiedząc ze jest porywczy. Idealnie odegrała rolę "Pożytecznej idiotki" jak zechcieli reżyszerzy tej intrygi prof. M.F z usuniętym z IPN prof. R.W. - gloryfikatorem hitlerowskich szowiniństów spod znaku OUN/UPA i majacym psychologiczne fobie na punkcie polskich narodowców spod znaku NSZ/ NZW - wyc... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 18

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu
galeria

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu 0 0

Członkowie rodzin policjantów, którzy stracili życie na służbie odsłonili dziś tabliczki epitafijne. Jedna z nich poświęcona jest st. sierż. Magdalenie Dolebskiej z Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie
20 lipca 2018, 12:00

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie 0 0

W piątek, 20 lipca o godz. 12 w Kazimierzu Dolnym odbędzie się wycieczka z przewodnikiem, podczas której poznamy filmowe losy nadwiślańskiego miasta.

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti 2 2

Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej w nietypowy sposób walczy z wandalami. Na kilku najczęściej dewastowanych wiatach przystankowych pojawi się graffiti. Pierwsze już jest – na przystanku przy ulicy Warszawskiej

Azoty Puławy wróciły do treningów

Azoty Puławy wróciły do treningów 1 0

PIŁKA RĘCZNA Brązowi medaliści rozpoczęli przygotowania do nowego sezonu. Drużynę prowadzi były reprezentacyjny obrotowy Bartosz Jurecki

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy 0 4

Prawie 7 miesięcy drogowcy remontowali niespełna trzykilometrowy odcinek drogi 801, od Dęblina do Stężycy.

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia]
galeria

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia] 4 0

Nowe ulice i mosty, a w planach m.in. budowa placu zabaw – inwestycje w Zamościu nabierają tempa.

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca 0 0

Tej imprezy nie można przegapić. Od piątku do niedzieli Lublin będzie gospodarzem 94. PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce. Tylu gwiazd nie mieliśmy u siebie od... 34 lat.

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie 0 0

Średnie wynagrodzenie za godzinę pracy w Unii Europejskiej wyniosło w 2017 roku 23,1 euro, natomiast w strefie euro 26,9 euro. Najwyższą stawkę otrzymali pracownicy w Luksemburgu, Danii i Belgii, a najniższą - w Bułgarii i Rumunii. W Polsce średnia stawka godzinowa to 6,3 euro – podaje Europejski Urząd Statystyczny.

W weekend w Zamościu odbędzie się turniej Plaża Open

W weekend w Zamościu odbędzie się turniej Plaża Open 3 0

Siatkówka plażowa W weekend w Zamościu odbędzie się Plaża Open, największy w naszym kraju turniej w tej dyscyplinie

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce: Powstaną dwie nowe hale pod konkretnych najemców

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce: Powstaną dwie nowe hale pod konkretnych najemców 1 0

Budowa dwóch hal oraz instalacja systemu kontroli wjazdów i wyjazdów samochodów z giełdy. Na Lubelskim Rynku Hurtowym szykują się nowe inwestycje.

Kapsuła życia będzie służyć pacjentom z woj. lubelskiego. Takiego sprzętu jeszcze u nas nie było

Kapsuła życia będzie służyć pacjentom z woj. lubelskiego. Takiego sprzętu jeszcze u nas nie było 36 0

Daje możliwość całkowitej izolacji chorego od otoczenia. Ma też własne zasilanie, dzięki czemu transport pacjenta zakażonego np. wirusem Ebola do specjalistycznego szpitala będzie łatwiejszy. Od czwartek Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe na nowy sprzęt. To kapsuła życia.

W piątek w Lublinie ruszają 94 PZLA Mistrzostwa Polski

W piątek w Lublinie ruszają 94 PZLA Mistrzostwa Polski 1 0

Od piątku w naszym mieście kibice będą mieli okazję obserwować zmagania najlepszych lekkoatletów w kraju. Na stadionie przy al. Piłsudskiego do rywalizacji przystąpi ponad 400 zawodników

Wernisaż wystawy "Tam gdzie teraz 2018" w Galerii Labirynt
21 lipca 2018, 17:00

Wernisaż wystawy "Tam gdzie teraz 2018" w Galerii Labirynt 2 0

Co Gdzie Kiedy. W sobotę, 21 lipca o godz. 17 w Galerii Labirynt (ul. Popiełuszki 5) odbędzie się wernisaż wystawy Tam gdzie teraz 2018.

Nowe perony i krótsza podróż. Po wakacjach otworzą przebudowywaną linię z Lublina
galeria

Nowe perony i krótsza podróż. Po wakacjach otworzą przebudowywaną linię z Lublina 21 3

Bez opóźnień powinna się zakończyć przebudowa linii kolejowej między Lublinem a Kraśnikiem. Na szlaku budowane są nowe perony: wygodniejsze dla pasażerów i dostępne dla osób niepełnosprawnych. Po wakacjach robotnicy przeniosą się na odcinek między Kraśnikiem a Zaklikowem.

W Lubliniance ze składem mogło być gorzej

W Lubliniance ze składem mogło być gorzej 1 1

Trener Lublinianki Dariusz Bodak buduje w lecie nowy zespół. Cieszy się jednak, że w klubie zostało kilku zawodników ze „starej” gwardii

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.