Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 lutego 2010 r.
19:00
Edytuj ten wpis

Emerytom na otarcie łez - sprawdź o ile wzrośnie twoja emerytura

Autor: Zdjęcie autora Marek Kliza
0 31 A A

Emeryci mogą już liczyć, ile dostaną podwyżki od marca. Wyniki tych obliczeń z pewnością ich zaszokują.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
O tym, że w marcu czeka nas waloryzacja emerytur, było wiadomo od dawna. Ale dopiero teraz okazało się, że wskaźnik wzrostu emerytur będzie o pół procenta wyższy i wyniesie 4,6 proc. Emeryci dostaną więc 4,60 zł podwyżki od każdych 100 zł.

Janusz Jurkowski z Lublina przez 40 lat pracował jako projektant w pracowni projektowej TP SA. Przed przejściem na emeryturę jako jej kierownik. – Nie wiem, o ile wyższe świadczenie będę otrzymywał od marca – mówił nam wczoraj.

Szybko liczymy: wychodzi, że ok. 80 zł. – Dobrze, że choć tyle, ale mogłoby być lepiej – kwituje wynik wyliczeń Jurkowski.

Ale i tak jego podwyżka będzie wyższa niż przeciętnego emeryta. Średnie świadczenie wypłacane przez ZUS to ok. 1300 zł na rękę. Osoby, które je otrzymują, mogą więc liczyć na niecałe 58 zł więcej.
– W poprzednich latach podwyżki emerytur były jeszcze niższe – wspomina Irena Zawiejska z Lublina. – I w całości zjadały je podwyżki cen. Pewnie w tym roku będzie tak samo – mówi ze smutkiem.

Jak będzie teraz? Za prąd mieszkańcy regionu zapłacą w tym roku od 3 do 5 zł miesięcznie więcej.
Od marca w Lublinie zdrożeje woda i ścieki. – Koszt tej podwyżki dla przeciętnego mieszkańca wyniesie 34 grosze miesięcznie – zapowiada Marek Wagner, prezes MPWiK.

Szykuje się też 10-procentowa podwyżka cen gazu od kwietnia. Gdy zdrożeją prąd, woda i gaz, wzrośnie na pewno czynsz. O ile? Będzie zależało od tego, co spółdzielnie zechcą jeszcze "wrzucić” w podwyżkę.

W marcu o 20 proc. zdrożeją w Lublinie bilety komunikacji miejskiej. Na świecie drożeje cukier – może się to odbić i na polskim rynku.

Do tego dochodzą leki. – Nie zastanawiałam się, ale w ciągu roku na pewno zdrożały o ok. 5 proc. – szacuje kierowniczka jednej z lubelskich aptek. A emeryci chorują często…

Gdy się zsumuje mniejsze i większe podwyżki cen okaże się, że z tych kilkudziesięciu złotych zostanie niewiele albo zgoła nic!

Komentarze 31

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
marek 408 / 24 lutego 2010 o 15:13
0
No jasne że PO kłamie-masz rację Beduin! -tylko wielu ludzi jest "omotanych"kłamstwami z PO. Jest w Polsce kryzys i nie ma"zmiłuj"-a te wszystkie dane,że "Polska jest zieloną wyspą w Europie"to zmanipulowane kłamstwa. Politycy PO- to jak "wujaszek Stalin"-uśmiechał się spod wąsa,ludzie mu brawo bili i robili defilady-a po kątach Rosjanie z rozkazu Stalina mordowali swój naród. Podobnie jest w Polsce-Pan Donald & spółka uśmiechają się i mówią:"jest heppi!"-a tak naprawdę to jest pełno korupcji i złodziejstwa! Ale społeczeństwo i tak wybierze PO-laków...
No jasne że PO kłamie-masz rację Beduin! -tylko wielu ludzi jest "omotanych"kłamstwami z PO. Jest w Polsce kryzys i nie ma"zmiłuj"-a te wszystkie dane,że "Polska jest zieloną wyspą w Europie"to zmanipulowane kłamstwa. Politycy PO- to jak "wujaszek Stalin"-uśmiechał się spod wąsa,ludzie mu brawo bili i robili defilady-a po kątach Rosjanie z rozkazu Stalina mordowali swój naród. Podobnie jest w Polsce-Pan Donald & spółka uśmiechają się i mówią:"jest heppi!"-a tak naprawdę to jest pe... rozwiń
Avatar
beduin / 23 lutego 2010 o 20:30
0
Gość napisał:
Pogubiłeś to się Ty drogi Marku 408. Model o którym mówisz dąży do wyrównania świadczenia wyplacanego ( po odpowiedniej krotnosci waloryzacji). Nagle okaze sie ze w wieku 84 lat obaj mają niemalze tak samo wysokie swiadczenia. To chyba nie jest sprawiedliwy podział biorąc po uwagę to, że jeden z tych ludzi wpłacal co miesiąc 150zł a drugi 450zl.

Zaraz zaraz to nie jest tak jeżeli piszecie to chyba powinniście wiedzieć że do tej pory istnieją oficjalnie dwa portfele naliczania i wypłat rent i emerytur i nie ma o co się kłócić bo wszyscy po trochu macie rację tylko wysilcie się nad tematem i zadajcie sobie pytanie dlaczego tak się dzieje stare portfele to ludzie pracujący za czasów komuny więc zarobki ale koszty utrzymania były inne inne też były składki na ZUS ale przez te niejednokrotnie 30 -40 czy 50 lat powinno się coś nazbierać tylko że wtedy nie było funduszy takich czy innych a składki trafiały do 1 worka stamtąd były dzielone i też nie zawsze równo bo jeżeli nie wiecie to np. księża są zwolnieni z opłat składek ZUS ale świadczenia wypłacane mają i wtedy było tak samo a sędziowie sądów itd itd później nastąpiły wypłaty emerytom partyjnym w pełni tego słowa jak np. żydówka Wolińska itd a reszta nieproduktywnych pajaców z PZPR do dziś pobiera wysokie uposażenia więc jeżeli dodamy nietrafione różne decyzje ZUS-u i fakt że pieniądze z tych składek trafiały do budżetu i skarbu państwa oraz co jest wszem i wobec wiadome że zostały ROZTRWONIONE a że nowi płatnicy składek w tym nie uczestniczyli odkładają ale i z ich kasy są wypłacane pieniądze na inne te wcześniejsze renty czy emerytury jest to węzeł gordyjski bo jeśli dodamy do tego rosnące bezrobocie ,bo likwiduje się zakłady pracy które mogły produkować zatrudniać i odprowadzać składki ,albo doprowadza się do bankructwa te na wskroś nowoczesne by za grosze sprzedać by ktoś kupił a kupcem jest najczęściej kontrahent np. Niemiecki w którego interesie leży upadłość bo jest to likwidacja konkurencji . Dlatego my jako Polacy jesteśmy traktowani jako społeczeństwo KONSUMPCYJNE .No i tani import z państw środka gdzie Unia nie robi nic aby temu zapobiec , ja rozumiem konkurencja ,ale właśnie ale niewolnicza praca za 60 centów dziennie i jeśli dodamy ilość ludzi itd to wtedy nie jest to żadna konkurencja ,a stosując ceny zaniżone można wielu zlikwidować .Wiele by można jeszcze napisać ale to nic nie zmieni dopóki jakikolwiek rząd nie zadba o interesy Polski i Polaków .Zaś wykładnikiem dostatku renty czy emerytury jak i pensji nie jest jej wysokość tylko co za nią można kupić ,czy da się za nią wyżyć ?! i co da się ?więc dalsza dyskusja staje się bezprzedmiotowa takie są prawa ekonomi a że opowiada się społeczeństwu głupoty by zyskać na sondażach szczególnie wśród ludzi młodych mało kumatych to i pan Rostowski minister powiadał że w Polsce nie ma kryzysu a jest co potwierdzają wyniki ale i niezależni zachodni eksperci , ale tu nie o kryzys idzie a poparcie dla PO gdzie każdy chyba polityk tej partii kłamie jak najęty o czym się przekonamy w niedługim czasie !.

Zaraz zaraz to nie jest tak jeżeli piszecie to chyba powinniście wiedzieć że do tej pory istnieją oficjalnie dwa portfele naliczania i wypłat rent i emerytur i nie ma o co się kłócić bo wszyscy po trochu macie rację tylko wysilcie się nad tematem i zadajcie sobie pytanie dlaczego tak się dzieje stare portfele to ludzie pracujący za czasów komuny więc zarobki ale koszty utrzymania były inne inne też były składki na ZUS ale przez te niejednokrotnie 30 -40 czy 50 lat powinno się coś nazbierać tylko że wtedy nie było funduszy... rozwiń
Avatar
Gość / 14 lutego 2010 o 15:57
0
Ot sedno sprawy!
Avatar
marek 408 / 14 lutego 2010 o 10:12
0
No dobra-niech Wam będzie,że macie rację z tą"matematyką"-ale póki co będę się upierał-tak jak jeden z moich przedmówców-że najniższe renty/emerytury powinny zapewniać godziwe warunki życia dla tych którzy biorą najmniej-tak,aby nie mieli dylematu: czy kupić leki?-czy jedzenie?
Avatar
harlawy / 13 lutego 2010 o 19:35
0
A JA MAM 98 LAT MIJA STARA88 ONA BIERZE EMERYTURE 1548ZŁ,JA2.458ZŁ DOSTANIEMY JESZCZE PO 98ZŁ 68/100 I CO WYDAJEMY PRAWIE WSZYSTKO NA JEDZENIE,LEKOW NIE BIERZEMY BO LEKIEM NA NASZE ZYCIE JEST SEX,JEDYNIE TYLKO KUPUJE PREZERWATYWY,BO STARA BOI SIE ZE ZAJDZIE
Avatar
Gość / 13 lutego 2010 o 19:02
0
Panowie z dwóch ostatnich wpisów darujcie sobie matematykę - zostawcie to poprzednikowi. Nie bede wam tego tłumaczyl. Weźcie kartkę i olówek i przećwiczcie kilka wariantów roznych kwot waloryzacji i roznych emerytur wyjsciowych a zrozumiecie o czym mowił Gość z 23 wpisu.
Avatar
Gość / 13 lutego 2010 o 18:37
0
no tak!-Gościu z wpisu#23 Ty się chyba w rachunkach pogubiłeś,jeśli uważasz że 3100zł to prawie tyle samo co 1100zł.
Avatar
~gość~ / 13 lutego 2010 o 17:32
0
Co Ty to chrzanisz człowieku? 3 tys.zł + (np.)100zł po kilku latach waloryzacji-a 1 tys.zł + 100zł po tych samych latach co pierwszy przykład,to według Ciebie"niemalże takie same wysokości świadczeń" ? A po drugie-masz nadzieję,że nasze"cherlawe pokolenie"dożyje tych 84 lat? -bo moim zdaniem to mało kto tego wieku dożyje gdy już"pokolenie II Wojny Światowej"powymiera-a to już tylko kwestia co najwyżej kilkunastu lat...
Avatar
Gość / 13 lutego 2010 o 16:19
0
marek 408 napisał:
Zaraz,zaraz-boście się pogubili w tych"rozważaniach". PODWYŻKI rent i emerytur powinny być KWOTOWE zamiast procentowe. A to,że ktoś kiedyś więcej pracował i większe składki odprowadzał-ten nie powinien mieć teraz krzywdy i urazy-bo przecież nie bierze renty/emerytury najniższej-lecz np.3 tys.(lub mniej czy więcej)-a ten mniej zarabiający i mniejsze składki płacący ma teraz mniejszą rentę/emeryturę -przecież to proste i o czym TU dyskutować? A natomiast: prąd,gaz,żywność,ubrania,itp.itd. drożeją wszystkim jednakowo-wszystkim koszty utrzymania rosną tak samo-no chyba,że ktoś chce żyć luksusowo-to już wtedy jego wybór i powinien się z tym liczyć. Nie jestem "bolszewikiem"ani "komunistą"-bo jeszcze za mały w tamtych czasach byłem...

Pogubiłeś to się Ty drogi Marku 408. Model o którym mówisz dąży do wyrównania świadczenia wyplacanego ( po odpowiedniej krotnosci waloryzacji). Nagle okaze sie ze w wieku 84 lat obaj mają niemalze tak samo wysokie swiadczenia. To chyba nie jest sprawiedliwy podział biorąc po uwagę to, że jeden z tych ludzi wpłacal co miesiąc 150zł a drugi 450zl.

Pogubiłeś to się Ty drogi Marku 408. Model o którym mówisz dąży do wyrównania świadczenia wyplacanego ( po odpowiedniej krotnosci waloryzacji). Nagle okaze sie ze w wieku 84 lat obaj mają niemalze tak samo wysokie swiadczenia. To chyba nie jest sprawiedliwy podział biorąc po uwagę to, że jeden z tych ludzi wpłacal co miesiąc 150zł a drugi 450zl. rozwiń
Avatar
marek 408 / 13 lutego 2010 o 16:03
0
Zaraz,zaraz-boście się pogubili w tych"rozważaniach". PODWYŻKI rent i emerytur powinny być KWOTOWE zamiast procentowe. A to,że ktoś kiedyś więcej pracował i większe składki odprowadzał-ten nie powinien mieć teraz krzywdy i urazy-bo przecież nie bierze renty/emerytury najniższej-lecz np.3 tys.(lub mniej czy więcej)-a ten mniej zarabiający i mniejsze składki płacący ma teraz mniejszą rentę/emeryturę -przecież to proste i o czym TU dyskutować? A natomiast: prąd,gaz,żywność,ubrania,itp.itd. drożeją wszystkim jednakowo-wszystkim koszty utrzymania rosną tak samo-no chyba,że ktoś chce żyć luksusowo-to już wtedy jego wybór i powinien się z tym liczyć. Nie jestem "bolszewikiem"ani "komunistą"-bo jeszcze za mały w tamtych czasach byłem...
Zaraz,zaraz-boście się pogubili w tych"rozważaniach". PODWYŻKI rent i emerytur powinny być KWOTOWE zamiast procentowe. A to,że ktoś kiedyś więcej pracował i większe składki odprowadzał-ten nie powinien mieć teraz krzywdy i urazy-bo przecież nie bierze renty/emerytury najniższej-lecz np.3 tys.(lub mniej czy więcej)-a ten mniej zarabiający i mniejsze składki płacący ma teraz mniejszą rentę/emeryturę -przecież to proste i o czym TU dyskutować? A natomiast: prąd,gaz,żywność,ubrania,itp.itd. drożeją wszystkim jednakowo-wszystkim koszty ... rozwiń
Avatar
marek 408 / 24 lutego 2010 o 15:13
0
No jasne że PO kłamie-masz rację Beduin! -tylko wielu ludzi jest "omotanych"kłamstwami z PO. Jest w Polsce kryzys i nie ma"zmiłuj"-a te wszystkie dane,że "Polska jest zieloną wyspą w Europie"to zmanipulowane kłamstwa. Politycy PO- to jak "wujaszek Stalin"-uśmiechał się spod wąsa,ludzie mu brawo bili i robili defilady-a po kątach Rosjanie z rozkazu Stalina mordowali swój naród. Podobnie jest w Polsce-Pan Donald & spółka uśmiechają się i mówią:"jest heppi!"-a tak naprawdę to jest pełno korupcji i złodziejstwa! Ale społeczeństwo i tak wybierze PO-laków...
No jasne że PO kłamie-masz rację Beduin! -tylko wielu ludzi jest "omotanych"kłamstwami z PO. Jest w Polsce kryzys i nie ma"zmiłuj"-a te wszystkie dane,że "Polska jest zieloną wyspą w Europie"to zmanipulowane kłamstwa. Politycy PO- to jak "wujaszek Stalin"-uśmiechał się spod wąsa,ludzie mu brawo bili i robili defilady-a po kątach Rosjanie z rozkazu Stalina mordowali swój naród. Podobnie jest w Polsce-Pan Donald & spółka uśmiechają się i mówią:"jest heppi!"-a tak naprawdę to jest pe... rozwiń
Avatar
beduin / 23 lutego 2010 o 20:30
0
Gość napisał:
Pogubiłeś to się Ty drogi Marku 408. Model o którym mówisz dąży do wyrównania świadczenia wyplacanego ( po odpowiedniej krotnosci waloryzacji). Nagle okaze sie ze w wieku 84 lat obaj mają niemalze tak samo wysokie swiadczenia. To chyba nie jest sprawiedliwy podział biorąc po uwagę to, że jeden z tych ludzi wpłacal co miesiąc 150zł a drugi 450zl.

Zaraz zaraz to nie jest tak jeżeli piszecie to chyba powinniście wiedzieć że do tej pory istnieją oficjalnie dwa portfele naliczania i wypłat rent i emerytur i nie ma o co się kłócić bo wszyscy po trochu macie rację tylko wysilcie się nad tematem i zadajcie sobie pytanie dlaczego tak się dzieje stare portfele to ludzie pracujący za czasów komuny więc zarobki ale koszty utrzymania były inne inne też były składki na ZUS ale przez te niejednokrotnie 30 -40 czy 50 lat powinno się coś nazbierać tylko że wtedy nie było funduszy takich czy innych a składki trafiały do 1 worka stamtąd były dzielone i też nie zawsze równo bo jeżeli nie wiecie to np. księża są zwolnieni z opłat składek ZUS ale świadczenia wypłacane mają i wtedy było tak samo a sędziowie sądów itd itd później nastąpiły wypłaty emerytom partyjnym w pełni tego słowa jak np. żydówka Wolińska itd a reszta nieproduktywnych pajaców z PZPR do dziś pobiera wysokie uposażenia więc jeżeli dodamy nietrafione różne decyzje ZUS-u i fakt że pieniądze z tych składek trafiały do budżetu i skarbu państwa oraz co jest wszem i wobec wiadome że zostały ROZTRWONIONE a że nowi płatnicy składek w tym nie uczestniczyli odkładają ale i z ich kasy są wypłacane pieniądze na inne te wcześniejsze renty czy emerytury jest to węzeł gordyjski bo jeśli dodamy do tego rosnące bezrobocie ,bo likwiduje się zakłady pracy które mogły produkować zatrudniać i odprowadzać składki ,albo doprowadza się do bankructwa te na wskroś nowoczesne by za grosze sprzedać by ktoś kupił a kupcem jest najczęściej kontrahent np. Niemiecki w którego interesie leży upadłość bo jest to likwidacja konkurencji . Dlatego my jako Polacy jesteśmy traktowani jako społeczeństwo KONSUMPCYJNE .No i tani import z państw środka gdzie Unia nie robi nic aby temu zapobiec , ja rozumiem konkurencja ,ale właśnie ale niewolnicza praca za 60 centów dziennie i jeśli dodamy ilość ludzi itd to wtedy nie jest to żadna konkurencja ,a stosując ceny zaniżone można wielu zlikwidować .Wiele by można jeszcze napisać ale to nic nie zmieni dopóki jakikolwiek rząd nie zadba o interesy Polski i Polaków .Zaś wykładnikiem dostatku renty czy emerytury jak i pensji nie jest jej wysokość tylko co za nią można kupić ,czy da się za nią wyżyć ?! i co da się ?więc dalsza dyskusja staje się bezprzedmiotowa takie są prawa ekonomi a że opowiada się społeczeństwu głupoty by zyskać na sondażach szczególnie wśród ludzi młodych mało kumatych to i pan Rostowski minister powiadał że w Polsce nie ma kryzysu a jest co potwierdzają wyniki ale i niezależni zachodni eksperci , ale tu nie o kryzys idzie a poparcie dla PO gdzie każdy chyba polityk tej partii kłamie jak najęty o czym się przekonamy w niedługim czasie !.

Zaraz zaraz to nie jest tak jeżeli piszecie to chyba powinniście wiedzieć że do tej pory istnieją oficjalnie dwa portfele naliczania i wypłat rent i emerytur i nie ma o co się kłócić bo wszyscy po trochu macie rację tylko wysilcie się nad tematem i zadajcie sobie pytanie dlaczego tak się dzieje stare portfele to ludzie pracujący za czasów komuny więc zarobki ale koszty utrzymania były inne inne też były składki na ZUS ale przez te niejednokrotnie 30 -40 czy 50 lat powinno się coś nazbierać tylko że wtedy nie było funduszy... rozwiń
Avatar
Gość / 14 lutego 2010 o 15:57
0
Ot sedno sprawy!
Avatar
marek 408 / 14 lutego 2010 o 10:12
0
No dobra-niech Wam będzie,że macie rację z tą"matematyką"-ale póki co będę się upierał-tak jak jeden z moich przedmówców-że najniższe renty/emerytury powinny zapewniać godziwe warunki życia dla tych którzy biorą najmniej-tak,aby nie mieli dylematu: czy kupić leki?-czy jedzenie?
Avatar
harlawy / 13 lutego 2010 o 19:35
0
A JA MAM 98 LAT MIJA STARA88 ONA BIERZE EMERYTURE 1548ZŁ,JA2.458ZŁ DOSTANIEMY JESZCZE PO 98ZŁ 68/100 I CO WYDAJEMY PRAWIE WSZYSTKO NA JEDZENIE,LEKOW NIE BIERZEMY BO LEKIEM NA NASZE ZYCIE JEST SEX,JEDYNIE TYLKO KUPUJE PREZERWATYWY,BO STARA BOI SIE ZE ZAJDZIE
Avatar
Gość / 13 lutego 2010 o 19:02
0
Panowie z dwóch ostatnich wpisów darujcie sobie matematykę - zostawcie to poprzednikowi. Nie bede wam tego tłumaczyl. Weźcie kartkę i olówek i przećwiczcie kilka wariantów roznych kwot waloryzacji i roznych emerytur wyjsciowych a zrozumiecie o czym mowił Gość z 23 wpisu.
Avatar
Gość / 13 lutego 2010 o 18:37
0
no tak!-Gościu z wpisu#23 Ty się chyba w rachunkach pogubiłeś,jeśli uważasz że 3100zł to prawie tyle samo co 1100zł.
Avatar
~gość~ / 13 lutego 2010 o 17:32
0
Co Ty to chrzanisz człowieku? 3 tys.zł + (np.)100zł po kilku latach waloryzacji-a 1 tys.zł + 100zł po tych samych latach co pierwszy przykład,to według Ciebie"niemalże takie same wysokości świadczeń" ? A po drugie-masz nadzieję,że nasze"cherlawe pokolenie"dożyje tych 84 lat? -bo moim zdaniem to mało kto tego wieku dożyje gdy już"pokolenie II Wojny Światowej"powymiera-a to już tylko kwestia co najwyżej kilkunastu lat...
Avatar
Gość / 13 lutego 2010 o 16:19
0
marek 408 napisał:
Zaraz,zaraz-boście się pogubili w tych"rozważaniach". PODWYŻKI rent i emerytur powinny być KWOTOWE zamiast procentowe. A to,że ktoś kiedyś więcej pracował i większe składki odprowadzał-ten nie powinien mieć teraz krzywdy i urazy-bo przecież nie bierze renty/emerytury najniższej-lecz np.3 tys.(lub mniej czy więcej)-a ten mniej zarabiający i mniejsze składki płacący ma teraz mniejszą rentę/emeryturę -przecież to proste i o czym TU dyskutować? A natomiast: prąd,gaz,żywność,ubrania,itp.itd. drożeją wszystkim jednakowo-wszystkim koszty utrzymania rosną tak samo-no chyba,że ktoś chce żyć luksusowo-to już wtedy jego wybór i powinien się z tym liczyć. Nie jestem "bolszewikiem"ani "komunistą"-bo jeszcze za mały w tamtych czasach byłem...

Pogubiłeś to się Ty drogi Marku 408. Model o którym mówisz dąży do wyrównania świadczenia wyplacanego ( po odpowiedniej krotnosci waloryzacji). Nagle okaze sie ze w wieku 84 lat obaj mają niemalze tak samo wysokie swiadczenia. To chyba nie jest sprawiedliwy podział biorąc po uwagę to, że jeden z tych ludzi wpłacal co miesiąc 150zł a drugi 450zl.

Pogubiłeś to się Ty drogi Marku 408. Model o którym mówisz dąży do wyrównania świadczenia wyplacanego ( po odpowiedniej krotnosci waloryzacji). Nagle okaze sie ze w wieku 84 lat obaj mają niemalze tak samo wysokie swiadczenia. To chyba nie jest sprawiedliwy podział biorąc po uwagę to, że jeden z tych ludzi wpłacal co miesiąc 150zł a drugi 450zl. rozwiń
Avatar
marek 408 / 13 lutego 2010 o 16:03
0
Zaraz,zaraz-boście się pogubili w tych"rozważaniach". PODWYŻKI rent i emerytur powinny być KWOTOWE zamiast procentowe. A to,że ktoś kiedyś więcej pracował i większe składki odprowadzał-ten nie powinien mieć teraz krzywdy i urazy-bo przecież nie bierze renty/emerytury najniższej-lecz np.3 tys.(lub mniej czy więcej)-a ten mniej zarabiający i mniejsze składki płacący ma teraz mniejszą rentę/emeryturę -przecież to proste i o czym TU dyskutować? A natomiast: prąd,gaz,żywność,ubrania,itp.itd. drożeją wszystkim jednakowo-wszystkim koszty utrzymania rosną tak samo-no chyba,że ktoś chce żyć luksusowo-to już wtedy jego wybór i powinien się z tym liczyć. Nie jestem "bolszewikiem"ani "komunistą"-bo jeszcze za mały w tamtych czasach byłem...
Zaraz,zaraz-boście się pogubili w tych"rozważaniach". PODWYŻKI rent i emerytur powinny być KWOTOWE zamiast procentowe. A to,że ktoś kiedyś więcej pracował i większe składki odprowadzał-ten nie powinien mieć teraz krzywdy i urazy-bo przecież nie bierze renty/emerytury najniższej-lecz np.3 tys.(lub mniej czy więcej)-a ten mniej zarabiający i mniejsze składki płacący ma teraz mniejszą rentę/emeryturę -przecież to proste i o czym TU dyskutować? A natomiast: prąd,gaz,żywność,ubrania,itp.itd. drożeją wszystkim jednakowo-wszystkim koszty ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 31

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wraca Puławskie Kino Samochodowe
27 lipca 2018, 0:00

Wraca Puławskie Kino Samochodowe 7 0

Co Gdzie Kiedy. Gratka dla miłośników kina w Puławach. W dniach 27-29 lipca odbędzie się kolejna już edycja Puławskiego Kina Samochodowego, nawiązującego do amerykańskiej tradycji seansów.

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia 0 0

Małgorzata Hołub-Kowalik i Karol Zalewski złotymi medalistami w biegu na 400 metrów. To dość spora niespodzianka bo za faworytów w obu przypadkach uchodzili inni uczestnicy finału

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia]
galeria
film

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia] 62 8

W Lublinie trwa koncert Siła Kobiet. Na scenie występują: Paulina Przybysz, Monika Brodka, Katarzyna Nosowska i Kayah. Na plac Zamkowy przyszły tłumy

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje
kraj
film

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje 3 1

Radomyśl (woj. wielkopolskie). Na trasie Wschowa-Radomyśl samochód osobowy uderzył w dwie nastolatki jadące na rowerach. Młodsza z dziewcząt, 13-latka, zginęła na miejscu. Jej rok starsza koleżanka została przewieziona do szpitala. Przyczyny wypadku bada prokuratura.

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek
2 sierpnia 2018, 17:00

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek 2 0

Co Gdzie Kiedy. Popularny spektakl Centrum Kultury - Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek będzie można zobaczyć bezpłatnie w ramach wakacyjnego projektu Lato na Placu Litewskim. Pokaz odbędzie się dwukrotnie - w czwartek, 2 sierpnia i piątek, 3 sierpnia o godz. 17 przy pomniku Unii Lubelskiej.

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić?
galeria

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić? 12 2

Żeby obejrzeć wszystkie występy, najlepiej zacząć w czwartek. Dlatego już dziś przedstawiamy program festiwalu, choć najwięcej spektakli będzie dopiero za tydzień. Jak zwykle warto zarezerwować dużo czasu, dobrze zaplanować dzień i zatroszczyć się o wygodne obuwie

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle!
film

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle! 0 0

Podczas inauguracyjnego konkursu Letniego Grand Prix 2018 na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle reprezentacja Polski zajęła pierwsze miejsce osiągając rekordową przewagę 71,3 punktu nad drugimi w klasyfikacji Niemcami. Trzecie miejsce przypadło Norwegom

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty 15 2

Przebudowany po drugim spadku z rzędu zespół z Łęcznej w pierwszym meczu nowego sezonu wywalczył punkt w Wejherowie chociaż po niespełna pół godzinie gry przegrywał 0:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2 3 0

Po sparingu Stali z Tomasovią zdecydowanie lepsze humory panują w obozie czwartoligowca. Drużyna Pawła Babiarza ograła beniaminka III ligi 4:2

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów 2 2

Zawodnik Agrosu Zamość w piątek został mistrzem Polski w biegu na 100 metrów, a w sobotę zapewnił sobie awans do finałowego biegu na dwa razy dłuższym dystansie.

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę?

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę? 0 4

Pierwszy wyjazd do pracy za granicą może wiązać się z dużym stresem. Podpowiadamy, jak się do niego przygotować, by uniknąć niepotrzebnych nerwów.

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0 0 4

Piłkarze Rafała Borysiuka ostro postrzelali przy okazji sobotniego meczu kontrolnego z Włodawianką. Zawody zakończyły się zwycięstwem trzecioligowca 7:0. Rywale pod okiem Marka Droba ćwiczą jednak dopiero od tygodnia i tak naprawdę budują nową drużynę

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia
28 lipca 2018, 0:00

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia 1 0

Co Gdzie Kiedy. 28 lipca odbędzie się pierwsza w historii letnia edycja Botanicznej Piątki na terenie Ogrodu Botanicznego UMCS w Lublinie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.