
Jeszcze w tym roku autobusy komunikacji miejskiej z Lublina mają dojeżdżać do Świdnika, a obowiązywać w nich będą te same bilety, co w Lublinie. W przyszłym tygodniu lubelski Zarząd Transportu Miejskiego ma się w tej sprawie spotkać z władzami Świdnika.

Autobusy miałyby kursować przez Zadębie, bo tu mogłyby wjeżdżać bezpośrednio z Lublina do Świdnika i na odwrót. W przypadku kursów przez Kalinówkę trasa autobusów wiodłaby przez więcej niż dwie gminy i do uruchomienia linii konieczna byłaby zgoda świdnickiego starostwa, które pomysłowi jest przeciwne i blokowało już wcześniejsze próby uruchomienia takich kursów podejmowane przez MPK. Dzięki wytyczeniu trasy przez Zadębie zgoda starostwa nie będzie konieczna.
Trasy nie są znane, wiadomo za to, że mają dojeżdżać do ścisłego centrum. W grę może wchodzić zarówno utworzenie nowej, jak i wydłużenie którejś z istniejących linii.
– Za wcześnie na jakiekolwiek sugestie, bo zaczną żyć własnym życiem – mówi Pudło. Najbliżej do Świdnika dojeżdża teraz na niektórych kursach linia 10, a równie atrakcyjna dla świdniczan może być kończąca bieg przy dawnej odlewni linia 57. – Skoordynowanie ich rozkładów może być ciężkie – przyznaje dyrektor.
By nowe linie ruszyły, porozumienie o ich wspólnym finansowaniu muszą wcześniej zawrzeć władze obu miast.
Komentarze 15
Skoro pracują w Lublinie, to ich firmy tam płacą podatek (z grubsza), jeśli tam wydają pieniądze, to spora część VATu jaki płacą idzie do kasy Lublina a jeśli mieszkają w Świdniku to choćby drogi, chodniki buduje, utrzymuje Świdnik. I odzczep się od biednego Bangladeszu.
Ty socjalista jakiś: wspólny rynek pracy, rozwój usług społecznych, na pohybel prywaciarzom itd. Pleciesz bzdury jak mało który i jeszcze innych o to podejrzewasz!
Jakim prawem MOJE pieniądze mają iść na socjalistyczne wymysły (dotacje). Po to walczyliśmy z socjalizmem, by go rozwijać? Małe jest piękne a moloch jak zrobi strajk to wszystko stoi. Jakie jest MPK każdy wie. Państwowe jest nieefektywne z natury (nowe auta dla prezesów MPWiK ostatnio: [url="http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100104/LUBLIN/491157041"]http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.d...UBLIN/491157041[/url] )
No i dlaczego prywaciarze a i np. Społem ma dopłacać do tego, by ich klienci za ich pieniądze jeździli do konkurencji, przecież to nielogiczne. Co nie znaczy, że nie chcę konkurencji -ale nie chcę by mi w tym "pomagano" (czytaj: domagano się wdzięczności np. w kolejnych wyborach łaskawców, którzy za MOJE pieniądze zrobią coś, co mi jest średnio potrzebne).
P.S. Dlaczego busiarzy nazywasz mafią, masz jakieś info na ten temat? Nie chodzi mi o dowody ale chciałbym wiedzieć, bo może nieświadomie wspieram mafię.
Skoro pracują w Lublinie, to ich firmy tam płacą podatek (z grubsza), jeśli tam wydają pieniądze, to spora część VATu jaki płacą idzie do kasy Lublina a jeśli mieszkają w Świdniku to choćby drogi, chodniki buduje, utrzymuje Świdnik. I odzczep się od biednego Bangladeszu.
Ty socjalista jakiś: wspólny rynek pracy, rozwój usług społecznych, na pohybel prywaciarzom itd. Pleciesz bzdury jak mało który i jeszcze innych o to podejrzewasz!
Jakim prawem MOJE pieniądze mają iść na socjalistyczne wymys... rozwiń
Popieram w 100%. Żółte busy mogą przecież jeździc dalej, klient ma wolną ręke, wybierze wygodniejsze rozwiązanie.
Dlaczego osoby z wykupionym biletem miesięcznym MPK nie mogą korzystając z tego biletu, jeździć do Świdnika?
Na pohybel kmiotom.
Popieram w 100%. Żółte busy mogą przecież jeździc dalej, klient ma wolną ręke, wybierze wygodniejsze rozwiązanie.
Dlaczego osoby z wykupionym biletem miesięcznym MPK nie mogą korzystając z tego biletu, jeździć do Świdnika?
Na pohybel kmiotom. rozwiń
Choćby dlatego, że pracują w Lublinie a płacą podatki w Świdniku. Inaczej mówiąc - skoro mamy wspólny rynek pracy, to mamy też wspólne obowiązki związane z rozwojem usług społecznych. Obecny układ - czyli mafia busiarzy pasuje do Bangladeszu. W nowoczesnym świecie rozwija się metropolie i dla obu miast będzie korzystna stopniowa integracja. Na wypadek gdybyś nie zrozumiał o czym mówię (bez urazy, ale z inteligencją u forumowiczów różnie: słyszałeś o Trójmieście? A o Górnośląskim Okręgu Przemysłowym (Katowice itd.) ?A o Zagłebiu Ruhry? Pewnie tak. I te przykłady można mnożyć. Wszędzie tam samorządy lokalne łaczą siły do rozwoju koumunikacji publicznej pomiędzy miastami. Z Sopotu do Gdyni można dojechać do Gdyni tym samym pociągiem, podobnie np. z Bonn do Kolonii. Czy jest jakiś powód, dla którego nie można tego zrobić ze Lublinem i Świdnikiem? No jasne - banda skorumpowanych, zaściankowych kmiotów, którym zależy na utrzymaniu tego chorego układu.
Reasumując - to jest bardzo dobra wiadomość. Busiarzom na pohybel, niech żyje XXI wiek!
Choćby dlatego, że pracują w Lublinie a płacą podatki w Świdniku. Inaczej mówiąc - skoro mamy wspólny rynek pracy, to mamy też wspólne obowiązki związane z rozwojem usług społecznych. Obecny układ - czyli mafia busiarzy pasuje do Bangladeszu. W nowoczesnym świecie rozwija się metropolie i dla obu miast będzie korzystna stopniowa integracja. Na wypadek gdybyś nie zrozumiał o czym mówię (bez urazy, ale z inteligencją u forumowiczów różnie: słyszałeś o Trójmieście? A o Górnośląskim Okręgu Przemysłowym (Katowice itd.) ... rozwiń
Nr rejestracyjny to nie wszystko. Znajdź logo MPK na autobusie. Wstyd dla Ciebie, trzeba pójśc do okulisty.
Widać twoja edukacja skończyła się na przedszkolu.
Jak BYK na zdjęciu jest logo MPK , a te numry rejstracyne to dlatego że są kupione pod zastaw bankowy (lub coś takiego) i gdy zostaną spłacone to dopiero otrzymają lubelskie numery.
A tak a propo to takich mercedesów jest w MPK 3 sztuki - mają 2 drzwi.
Widać twoja edukacja skończyła się na przedszkolu.
Jak BYK na zdjęciu jest logo MPK , a te numry rejstracyne to dlatego że są kupione pod zastaw bankowy (lub coś takiego) i gdy zostaną spłacone to dopiero otrzymają lubelskie numery.
A tak a propo to takich mercedesów jest w MPK 3 sztuki - mają 2 drzwi. rozwiń
Czyżby to pisała pani rzecznik MPK?
Wiec dlaczego przy pierwszym lepszym większym mrozie potrafi 3 po kolei nie przyjechać?
Czyżby to pisała pani rzecznik MPK?
Wiec dlaczego przy pierwszym lepszym większym mrozie potrafi 3 po kolei nie przyjechać? rozwiń
Skoro pracują w Lublinie, to ich firmy tam płacą podatek (z grubsza), jeśli tam wydają pieniądze, to spora część VATu jaki płacą idzie do kasy Lublina a jeśli mieszkają w Świdniku to choćby drogi, chodniki buduje, utrzymuje Świdnik. I odzczep się od biednego Bangladeszu.
Ty socjalista jakiś: wspólny rynek pracy, rozwój usług społecznych, na pohybel prywaciarzom itd. Pleciesz bzdury jak mało który i jeszcze innych o to podejrzewasz!
Jakim prawem MOJE pieniądze mają iść na socjalistyczne wymysły (dotacje). Po to walczyliśmy z socjalizmem, by go rozwijać? Małe jest piękne a moloch jak zrobi strajk to wszystko stoi. Jakie jest MPK każdy wie. Państwowe jest nieefektywne z natury (nowe auta dla prezesów MPWiK ostatnio: [url="http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100104/LUBLIN/491157041"]http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.d...UBLIN/491157041[/url] )
No i dlaczego prywaciarze a i np. Społem ma dopłacać do tego, by ich klienci za ich pieniądze jeździli do konkurencji, przecież to nielogiczne. Co nie znaczy, że nie chcę konkurencji -ale nie chcę by mi w tym "pomagano" (czytaj: domagano się wdzięczności np. w kolejnych wyborach łaskawców, którzy za MOJE pieniądze zrobią coś, co mi jest średnio potrzebne).
P.S. Dlaczego busiarzy nazywasz mafią, masz jakieś info na ten temat? Nie chodzi mi o dowody ale chciałbym wiedzieć, bo może nieświadomie wspieram mafię.
Skoro pracują w Lublinie, to ich firmy tam płacą podatek (z grubsza), jeśli tam wydają pieniądze, to spora część VATu jaki płacą idzie do kasy Lublina a jeśli mieszkają w Świdniku to choćby drogi, chodniki buduje, utrzymuje Świdnik. I odzczep się od biednego Bangladeszu.
Ty socjalista jakiś: wspólny rynek pracy, rozwój usług społecznych, na pohybel prywaciarzom itd. Pleciesz bzdury jak mało który i jeszcze innych o to podejrzewasz!
Jakim prawem MOJE pieniądze mają iść na socjalistyczne wymys... rozwiń
Popieram w 100%. Żółte busy mogą przecież jeździc dalej, klient ma wolną ręke, wybierze wygodniejsze rozwiązanie.
Dlaczego osoby z wykupionym biletem miesięcznym MPK nie mogą korzystając z tego biletu, jeździć do Świdnika?
Na pohybel kmiotom.
Popieram w 100%. Żółte busy mogą przecież jeździc dalej, klient ma wolną ręke, wybierze wygodniejsze rozwiązanie.
Dlaczego osoby z wykupionym biletem miesięcznym MPK nie mogą korzystając z tego biletu, jeździć do Świdnika?
Na pohybel kmiotom. rozwiń
Choćby dlatego, że pracują w Lublinie a płacą podatki w Świdniku. Inaczej mówiąc - skoro mamy wspólny rynek pracy, to mamy też wspólne obowiązki związane z rozwojem usług społecznych. Obecny układ - czyli mafia busiarzy pasuje do Bangladeszu. W nowoczesnym świecie rozwija się metropolie i dla obu miast będzie korzystna stopniowa integracja. Na wypadek gdybyś nie zrozumiał o czym mówię (bez urazy, ale z inteligencją u forumowiczów różnie: słyszałeś o Trójmieście? A o Górnośląskim Okręgu Przemysłowym (Katowice itd.) ?A o Zagłebiu Ruhry? Pewnie tak. I te przykłady można mnożyć. Wszędzie tam samorządy lokalne łaczą siły do rozwoju koumunikacji publicznej pomiędzy miastami. Z Sopotu do Gdyni można dojechać do Gdyni tym samym pociągiem, podobnie np. z Bonn do Kolonii. Czy jest jakiś powód, dla którego nie można tego zrobić ze Lublinem i Świdnikiem? No jasne - banda skorumpowanych, zaściankowych kmiotów, którym zależy na utrzymaniu tego chorego układu.
Reasumując - to jest bardzo dobra wiadomość. Busiarzom na pohybel, niech żyje XXI wiek!
Choćby dlatego, że pracują w Lublinie a płacą podatki w Świdniku. Inaczej mówiąc - skoro mamy wspólny rynek pracy, to mamy też wspólne obowiązki związane z rozwojem usług społecznych. Obecny układ - czyli mafia busiarzy pasuje do Bangladeszu. W nowoczesnym świecie rozwija się metropolie i dla obu miast będzie korzystna stopniowa integracja. Na wypadek gdybyś nie zrozumiał o czym mówię (bez urazy, ale z inteligencją u forumowiczów różnie: słyszałeś o Trójmieście? A o Górnośląskim Okręgu Przemysłowym (Katowice itd.) ... rozwiń
Nr rejestracyjny to nie wszystko. Znajdź logo MPK na autobusie. Wstyd dla Ciebie, trzeba pójśc do okulisty.
Widać twoja edukacja skończyła się na przedszkolu.
Jak BYK na zdjęciu jest logo MPK , a te numry rejstracyne to dlatego że są kupione pod zastaw bankowy (lub coś takiego) i gdy zostaną spłacone to dopiero otrzymają lubelskie numery.
A tak a propo to takich mercedesów jest w MPK 3 sztuki - mają 2 drzwi.
Widać twoja edukacja skończyła się na przedszkolu.
Jak BYK na zdjęciu jest logo MPK , a te numry rejstracyne to dlatego że są kupione pod zastaw bankowy (lub coś takiego) i gdy zostaną spłacone to dopiero otrzymają lubelskie numery.
A tak a propo to takich mercedesów jest w MPK 3 sztuki - mają 2 drzwi. rozwiń
Czyżby to pisała pani rzecznik MPK?
Wiec dlaczego przy pierwszym lepszym większym mrozie potrafi 3 po kolei nie przyjechać?
Czyżby to pisała pani rzecznik MPK?
Wiec dlaczego przy pierwszym lepszym większym mrozie potrafi 3 po kolei nie przyjechać? rozwiń