Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

2 września 2014 r.
10:45
Edytuj ten wpis

Nowe pasy rowerowe zastawione samochodami

Autor: Zdjęcie autora (drs)
4 27 A A

Rowerzyści skarżą się na dopiero co wydzielone na jezdniach niektórych ulic pasy dla jednośladów. Chodzi m.in. o ul. Wileńską, gdzie pas rowerowy jest zastawiony samochodami.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Magistrat, który zleca wytyczanie takich pasów przyznaje, że na razie oznakowanie jest niejednoznaczne. Co prawda znaki pionowe nie zakazują parkowania na Wileńskiej (po prawej stronie patrząc w dół ulicy), ale kierowcy stają na wymalowanym na jezdni pasie dla rowerów. Oznakowanie dopiero ma być doprowadzone do właściwego stanu.

Zmiany na Wileńskiej skutkować mają też przeniesieniem postoju taksówek, przez który teraz przebiega pas dla rowerów. Nowa lokalizacja postoju nie jest jeszcze znana.

Podobna przeprowadzka czeka z tego samego powodu taksówkarzy czekających na pasażerów na ul. Radziszewskiego w pobliżu kina Bajka i klubu Archiwum. Miasto ma rozważyć przeniesienie postoju na jedną z przecznic ul. Radziszewskiego, a urzędnicy podkreślają jednocześnie, że w okolicy są dwa postoje: jeden tuż obok - przy Domu Nauczyciela, a drugi w pobliżu Chatki Żaka.

Komentarze 27

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
jtqsg / 16 września 2014 o 02:41
0
Polacy nie mają w zwyczaju przestrzegać głupich zakazów (np ograniczenie do 30 w miejscu gdzie były roboty) więc i tego nie rrspektują. Tyle w temacie.
Avatar
alicja / 15 września 2014 o 21:42
0

Na Dunikowskiego cały pas drogi rowerowej od Kruczkowskiego do Mickiewicza nie można przejechać rowerem. Zastawiony jest parkującymi samochodami. 

Avatar
Emilian / 3 września 2014 o 11:47
0

Drodzy Lublinianie!

Po co te nerwy? Na drogach muszą się dobrze czuć zaróno rowerzyści, jak i kierowcy samochodów, a głównym problemem wymienianym przez tych drugich jest jazda rowerzystów po ulicy, co spowalnia ruch. Tylko poprzez budowę nowych pasów i ścieżek rowerowych możemy rozwiązać ten problem. Kiedy pytam znajomych, dlaczego nie dojeżdżają rowerami do pracy, urzędów, czy szkoły w większości przypadków odpowiadają, że spowodowane jest to brakiem stosownej infrastruktury- najzwyczajniej ludzie boją się jechać ulicami (de facto ów strach powodowany jest brawurą kierowców), a nie mogą chodnikami. Tylko poprzez takie działania w perspektywie będziemy mogli zmniejszyć korki w mieście- ludzie dostrzegą, że po co mają stać w korku, i płacić krocie za benzynę, jak mogą za darmo, z troską o zdrowie i nierzadko szybciej dotrzeć do celu rowerem.

Drodzy kierowcy- rozumiem, że wszelkie zmiany zawsze budzą opór wśród ludzi, jednak musicie się przyzwyczaić, że coraz więcej osób będzie wybierało rower (patrz Warszawa w ciągu ostatnich kilku lat) w Lublinie też systematycznie choć z mniejszą dynamiką rośnie liczba rowerzystów. Dla wizerunku miasta dużo lepsze będzie cichsze i mniej zanieczyszczone niż głośniejsze, mniej bezpieczne oraz jak by nie mówić zasmrodzone miasto.

Co do potu- jeżdżę od paru lat w relacji Bronowice-centrum, gdzie w obie strony pokonuję spore wzniesienia (Dr. Męcz. Majd i Mościckiego. Jednak przy umiejętnym posługiwaniu się przerzutkami można je pokonać w prawdzie wolniej, ale bez zbędnego wysiłku, czy jak tu podkreślacie "spocenia". Poza tym- w ostatnich latach prężnie rozwija się rynek rowerów elektrycznych, dzięki którym takie wzniesienia nie stanowią dużego problemu, a koszt przejechania 100 km. waha się od 1 do kilku zł.

Pamiętajcie- tylko dzięki budowie infrastruktury rowerowej będziermy mogli uniknąć sporów i sytuacji kolizyjno- wypadkowych rowerzysta- kierowca

Z wyrazami szacunku'

Emilian

Drodzy Lublinianie!

Po co te nerwy? Na drogach muszą się dobrze czuć zaróno rowerzyści, jak i kierowcy samochodów, a głównym problemem wymienianym przez tych drugich jest jazda rowerzystów po ulicy, co spowalnia ruch. Tylko poprzez budowę nowych pasów i ścieżek rowerowych możemy rozwiązać ten problem. Kiedy pytam znajomych, dlaczego nie dojeżdżają rowerami do pracy, urzędów, czy szkoły w większości przypadków odpowiadają, że spowodowane jest to brakiem stosownej infrastruktury- najzwyczajniej ludzie boją się jechać ulicami (de fact... rozwiń

Avatar
Zenon / 3 września 2014 o 09:01
0

Jeżdzę rowerem jak i samochodem. Ale dlaczego jeżdząc rowerem mam mieć gorzej od jeżdzenia samochodem ? Przecież jak jeżdze rowerem to nie smrodzę, nie zajmuję miejsca parkinkowego. Jak będę miał pasy to nie będę blokował jazdy samochodom, będą mogli jechać obok mnie 50km/h a nie 25. To dajcie drogi mi abym miał gdzie przejechać.

Zgadzam się. Też jeżdżę rowerem i poruszając się rowerem chciałbym jeździć bezpiecznie. Nie zmienia to mojej oceny, że sprawa drogi rowerowej na Radziszewskiego przy Sowińskiego w obecnym kształcie jest nieprzemyślana - tam będzie od października po prostu dramat. To miejsce od lat prosi się o światła lub inne rozwiązanie umożliwiające bezpieczny skręt z Radziszewskiego w lewo w Sowińskiego.

Zgadzam się. Też jeżdżę rowerem i poruszając się rowerem chciałbym jeździć bezpiecznie. Nie zmienia to mojej oceny, że sprawa drogi rowerowej na Radziszewskiego przy Sowińskiego w obecnym kształcie jest nieprzemyślana - tam będzie od października po prostu dramat. To miejsce od lat prosi się o światła lub inne rozwiązanie umożliwiające bezpieczny skręt z Radziszewskiego w lewo w Sowińskiego.

rozwiń
Avatar
Robert / 3 września 2014 o 02:21
0

Jeżdzę rowerem jak i samochodem. Ale dlaczego jeżdząc rowerem mam mieć gorzej od jeżdzenia samochodem ? Przecież jak jeżdze rowerem to nie smrodzę, nie zajmuję miejsca parkinkowego. Jak będę miał pasy to nie będę blokował jazdy samochodom, będą mogli jechać obok mnie 50km/h a nie 25. To dajcie drogi mi abym miał gdzie przejechać.

Avatar
Zenon / 2 września 2014 o 22:20
0

To przesiądź się na rower, kierowco. Po co smrodzisz? Tak ma być bo tak jest na zachodzie, na przykład w Kopenhadze i w Amsterdamie i w Sztokholmie tyż, tam miasta zą dla rowerów i wszyscy są szcęśliwi a ludzie niech wypier***ają jak im się nie podoba.

Zachód to chyba znasz z filmów, jak chcesz tak bezkrytycznie przenosić tamtejsze okoliczności :-). W mieście zasadniczo nie przystosowanym do rowerów przystosowanie do rowerów bez modernizacji infrastruktury odbędzie się kosztem ruchu samochodowego i kropka. Propozycja przesiadki na rower w kontekście pasów dla rowerów to retoryka rodzaju: "chcę zarabiać więcej więc zmniejszcie pensje innym". Rower to jakiś sposób na życie, ale nie sądzę, żeby moim sposobem na życie zawodowe było dostarczanie towaru do sklepu rowerem. Nie patrz tylko swoim oczami. Przed utworzeniem pasów dla rowerów skręt z Radziszewskiego w lewo w Sowińskiego to w szczycie proces długotrwały i ryzykowny. W tym miejscu była kultura polegająca na tym, że Ci, którzy skręcali w lewo ustawiali się po lewej stronie pasa, a w Ci, którzy skręcali w prawo (szybszy przepływ) ustawiali się po prawej stronie pasa. Podobnie było przy przejeżdżaniu w poprzek Racławickich od Sowińskiego - potem urzędnicy to rozsądnie usankcjonowali oznakowaniem i chwała im za to. Teraz z pewnością skrzyżowanie Radziszewskiego i Sowińskiego zasłynie z jeszcze większej liczby kolizji i w mojej ocenie niestety statystycznie również z udziałem rowerzystów.

Zachód to chyba znasz z filmów, jak chcesz tak bezkrytycznie przenosić tamtejsze okoliczności :-). W mieście zasadniczo nie przystosowanym do rowerów przystosowanie do rowerów bez modernizacji infrastruktury odbędzie się kosztem ruchu samochodowego i kropka. Propozycja przesiadki na rower w kontekście pasów dla rowerów to retoryka rodzaju: "chcę zarabiać więcej więc zmniejszcie pensje innym". Rower to jakiś sposób na życie, ale nie sądzę, żeby moim sposobem na życie zawodowe było dostarczanie towaru do sklepu rowerem. Nie pa... rozwiń

Avatar
Rumcajs / 2 września 2014 o 20:51
0

Ten parking był,jest,będzie.Nikt tu nigdy nic kierowcom nie zrobi.To miasto gdzie przepisy nie obowiązują.Takim sztandarowym już przykladem jest linia 88.

Avatar
ja / 2 września 2014 o 20:41
0

Mandaciki to będą szczególnie za jazdę rowerek po chodniku.

Avatar
Rumek / 2 września 2014 o 20:14
0

Co prawda znaki pionowe nie zakazują parkowania na Wileńskiej (po prawej stronie patrząc w dół ulicy),

Na słupie wisi znak zakazu zatrzymywania i postoju,pod nią strzałka "początek".Z daleka gałęzie zasłaniają,z bliska doskonale widać (po prawej stronie patrząc w dół ulicy).

.

Avatar
Daj im trochę rozumu... / 2 września 2014 o 19:07
0

To że tak się ustawiali to żaden argument.Tam jest jeden pas i samochody nie powinny stawać obok siebie i się przeciskać.Teraz będzie porządek.A jak ci nie odpowiada stanie w korku to zostaw samochód i wsiadaj na rower-lada dzień będzie działać wypożyczalnia.Ten odcinek o którym mówisz przejedziesz w kilka minut czyli darmowo i zdrowo.Przestańcie jęczeć-samochodów w mieście jest za dużo i konieczne jest ograniczenie ich liczby.

 

Wybacz, ale ja jak będę śmierdział przepocony po pedałowaniu w pracy to moi klienci odejdą. To że nie przeszkadza to większości brudasów (widziałem kilka razy gustownie ubranych panów rowerkowców w ratuszu w polarach i nie pachniały zbyt ładnie). Osobiście uważam że teraz jest za dużo rowerów w centrum miasta i trzeba ich liczbę ograniczyć. 

 

Wybacz, ale ja jak będę śmierdział przepocony po pedałowaniu w pracy to moi klienci odejdą. To że nie przeszkadza to większości brudasów (widziałem kilka razy gustownie ubranych panów rowerkowców w ratuszu w polarach i nie pachniały zbyt ładnie). Osobiście uważam że teraz jest za dużo rowerów w centrum miasta i trzeba ich liczbę ograniczyć. 

rozwiń
Avatar
jtqsg / 16 września 2014 o 02:41
0
Polacy nie mają w zwyczaju przestrzegać głupich zakazów (np ograniczenie do 30 w miejscu gdzie były roboty) więc i tego nie rrspektują. Tyle w temacie.
Avatar
alicja / 15 września 2014 o 21:42
0

Na Dunikowskiego cały pas drogi rowerowej od Kruczkowskiego do Mickiewicza nie można przejechać rowerem. Zastawiony jest parkującymi samochodami. 

Avatar
Emilian / 3 września 2014 o 11:47
0

Drodzy Lublinianie!

Po co te nerwy? Na drogach muszą się dobrze czuć zaróno rowerzyści, jak i kierowcy samochodów, a głównym problemem wymienianym przez tych drugich jest jazda rowerzystów po ulicy, co spowalnia ruch. Tylko poprzez budowę nowych pasów i ścieżek rowerowych możemy rozwiązać ten problem. Kiedy pytam znajomych, dlaczego nie dojeżdżają rowerami do pracy, urzędów, czy szkoły w większości przypadków odpowiadają, że spowodowane jest to brakiem stosownej infrastruktury- najzwyczajniej ludzie boją się jechać ulicami (de facto ów strach powodowany jest brawurą kierowców), a nie mogą chodnikami. Tylko poprzez takie działania w perspektywie będziemy mogli zmniejszyć korki w mieście- ludzie dostrzegą, że po co mają stać w korku, i płacić krocie za benzynę, jak mogą za darmo, z troską o zdrowie i nierzadko szybciej dotrzeć do celu rowerem.

Drodzy kierowcy- rozumiem, że wszelkie zmiany zawsze budzą opór wśród ludzi, jednak musicie się przyzwyczaić, że coraz więcej osób będzie wybierało rower (patrz Warszawa w ciągu ostatnich kilku lat) w Lublinie też systematycznie choć z mniejszą dynamiką rośnie liczba rowerzystów. Dla wizerunku miasta dużo lepsze będzie cichsze i mniej zanieczyszczone niż głośniejsze, mniej bezpieczne oraz jak by nie mówić zasmrodzone miasto.

Co do potu- jeżdżę od paru lat w relacji Bronowice-centrum, gdzie w obie strony pokonuję spore wzniesienia (Dr. Męcz. Majd i Mościckiego. Jednak przy umiejętnym posługiwaniu się przerzutkami można je pokonać w prawdzie wolniej, ale bez zbędnego wysiłku, czy jak tu podkreślacie "spocenia". Poza tym- w ostatnich latach prężnie rozwija się rynek rowerów elektrycznych, dzięki którym takie wzniesienia nie stanowią dużego problemu, a koszt przejechania 100 km. waha się od 1 do kilku zł.

Pamiętajcie- tylko dzięki budowie infrastruktury rowerowej będziermy mogli uniknąć sporów i sytuacji kolizyjno- wypadkowych rowerzysta- kierowca

Z wyrazami szacunku'

Emilian

Drodzy Lublinianie!

Po co te nerwy? Na drogach muszą się dobrze czuć zaróno rowerzyści, jak i kierowcy samochodów, a głównym problemem wymienianym przez tych drugich jest jazda rowerzystów po ulicy, co spowalnia ruch. Tylko poprzez budowę nowych pasów i ścieżek rowerowych możemy rozwiązać ten problem. Kiedy pytam znajomych, dlaczego nie dojeżdżają rowerami do pracy, urzędów, czy szkoły w większości przypadków odpowiadają, że spowodowane jest to brakiem stosownej infrastruktury- najzwyczajniej ludzie boją się jechać ulicami (de fact... rozwiń

Avatar
Zenon / 3 września 2014 o 09:01
0

Jeżdzę rowerem jak i samochodem. Ale dlaczego jeżdząc rowerem mam mieć gorzej od jeżdzenia samochodem ? Przecież jak jeżdze rowerem to nie smrodzę, nie zajmuję miejsca parkinkowego. Jak będę miał pasy to nie będę blokował jazdy samochodom, będą mogli jechać obok mnie 50km/h a nie 25. To dajcie drogi mi abym miał gdzie przejechać.

Zgadzam się. Też jeżdżę rowerem i poruszając się rowerem chciałbym jeździć bezpiecznie. Nie zmienia to mojej oceny, że sprawa drogi rowerowej na Radziszewskiego przy Sowińskiego w obecnym kształcie jest nieprzemyślana - tam będzie od października po prostu dramat. To miejsce od lat prosi się o światła lub inne rozwiązanie umożliwiające bezpieczny skręt z Radziszewskiego w lewo w Sowińskiego.

Zgadzam się. Też jeżdżę rowerem i poruszając się rowerem chciałbym jeździć bezpiecznie. Nie zmienia to mojej oceny, że sprawa drogi rowerowej na Radziszewskiego przy Sowińskiego w obecnym kształcie jest nieprzemyślana - tam będzie od października po prostu dramat. To miejsce od lat prosi się o światła lub inne rozwiązanie umożliwiające bezpieczny skręt z Radziszewskiego w lewo w Sowińskiego.

rozwiń
Avatar
Robert / 3 września 2014 o 02:21
0

Jeżdzę rowerem jak i samochodem. Ale dlaczego jeżdząc rowerem mam mieć gorzej od jeżdzenia samochodem ? Przecież jak jeżdze rowerem to nie smrodzę, nie zajmuję miejsca parkinkowego. Jak będę miał pasy to nie będę blokował jazdy samochodom, będą mogli jechać obok mnie 50km/h a nie 25. To dajcie drogi mi abym miał gdzie przejechać.

Avatar
Zenon / 2 września 2014 o 22:20
0

To przesiądź się na rower, kierowco. Po co smrodzisz? Tak ma być bo tak jest na zachodzie, na przykład w Kopenhadze i w Amsterdamie i w Sztokholmie tyż, tam miasta zą dla rowerów i wszyscy są szcęśliwi a ludzie niech wypier***ają jak im się nie podoba.

Zachód to chyba znasz z filmów, jak chcesz tak bezkrytycznie przenosić tamtejsze okoliczności :-). W mieście zasadniczo nie przystosowanym do rowerów przystosowanie do rowerów bez modernizacji infrastruktury odbędzie się kosztem ruchu samochodowego i kropka. Propozycja przesiadki na rower w kontekście pasów dla rowerów to retoryka rodzaju: "chcę zarabiać więcej więc zmniejszcie pensje innym". Rower to jakiś sposób na życie, ale nie sądzę, żeby moim sposobem na życie zawodowe było dostarczanie towaru do sklepu rowerem. Nie patrz tylko swoim oczami. Przed utworzeniem pasów dla rowerów skręt z Radziszewskiego w lewo w Sowińskiego to w szczycie proces długotrwały i ryzykowny. W tym miejscu była kultura polegająca na tym, że Ci, którzy skręcali w lewo ustawiali się po lewej stronie pasa, a w Ci, którzy skręcali w prawo (szybszy przepływ) ustawiali się po prawej stronie pasa. Podobnie było przy przejeżdżaniu w poprzek Racławickich od Sowińskiego - potem urzędnicy to rozsądnie usankcjonowali oznakowaniem i chwała im za to. Teraz z pewnością skrzyżowanie Radziszewskiego i Sowińskiego zasłynie z jeszcze większej liczby kolizji i w mojej ocenie niestety statystycznie również z udziałem rowerzystów.

Zachód to chyba znasz z filmów, jak chcesz tak bezkrytycznie przenosić tamtejsze okoliczności :-). W mieście zasadniczo nie przystosowanym do rowerów przystosowanie do rowerów bez modernizacji infrastruktury odbędzie się kosztem ruchu samochodowego i kropka. Propozycja przesiadki na rower w kontekście pasów dla rowerów to retoryka rodzaju: "chcę zarabiać więcej więc zmniejszcie pensje innym". Rower to jakiś sposób na życie, ale nie sądzę, żeby moim sposobem na życie zawodowe było dostarczanie towaru do sklepu rowerem. Nie pa... rozwiń

Avatar
Rumcajs / 2 września 2014 o 20:51
0

Ten parking był,jest,będzie.Nikt tu nigdy nic kierowcom nie zrobi.To miasto gdzie przepisy nie obowiązują.Takim sztandarowym już przykladem jest linia 88.

Avatar
ja / 2 września 2014 o 20:41
0

Mandaciki to będą szczególnie za jazdę rowerek po chodniku.

Avatar
Rumek / 2 września 2014 o 20:14
0

Co prawda znaki pionowe nie zakazują parkowania na Wileńskiej (po prawej stronie patrząc w dół ulicy),

Na słupie wisi znak zakazu zatrzymywania i postoju,pod nią strzałka "początek".Z daleka gałęzie zasłaniają,z bliska doskonale widać (po prawej stronie patrząc w dół ulicy).

.

Avatar
Daj im trochę rozumu... / 2 września 2014 o 19:07
0

To że tak się ustawiali to żaden argument.Tam jest jeden pas i samochody nie powinny stawać obok siebie i się przeciskać.Teraz będzie porządek.A jak ci nie odpowiada stanie w korku to zostaw samochód i wsiadaj na rower-lada dzień będzie działać wypożyczalnia.Ten odcinek o którym mówisz przejedziesz w kilka minut czyli darmowo i zdrowo.Przestańcie jęczeć-samochodów w mieście jest za dużo i konieczne jest ograniczenie ich liczby.

 

Wybacz, ale ja jak będę śmierdział przepocony po pedałowaniu w pracy to moi klienci odejdą. To że nie przeszkadza to większości brudasów (widziałem kilka razy gustownie ubranych panów rowerkowców w ratuszu w polarach i nie pachniały zbyt ładnie). Osobiście uważam że teraz jest za dużo rowerów w centrum miasta i trzeba ich liczbę ograniczyć. 

 

Wybacz, ale ja jak będę śmierdział przepocony po pedałowaniu w pracy to moi klienci odejdą. To że nie przeszkadza to większości brudasów (widziałem kilka razy gustownie ubranych panów rowerkowców w ratuszu w polarach i nie pachniały zbyt ładnie). Osobiście uważam że teraz jest za dużo rowerów w centrum miasta i trzeba ich liczbę ograniczyć. 

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 27

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Śniadanie z muzyką na żywo w Centrum Kultury w Lublinie [zdjęcia]
galeria

Śniadanie z muzyką na żywo w Centrum Kultury w Lublinie [zdjęcia] 0 0

W niedzielę można było zjeść śniadanie przy dźwiękach fortepianu na wirydarzu Centrum Kultury w Lublinie. Wstęp kosztował 10 zł.

Wypadki w rolnictwie. Mężczyzna stracił palec w kombajnie

Wypadki w rolnictwie. Mężczyzna stracił palec w kombajnie 4 2

Pechowo, bo amputacją jednego palca, zakończyła się dla mieszkańca okolic Chełma sobota, 13 lipca.

Decyzja w sprawie Podlasia Biała Podlaska zapadnie w środę!

Decyzja w sprawie Podlasia Biała Podlaska zapadnie w środę! 0 0

Już kilka razy informowaliśmy, że piłkarze Podlasia dowiedzą się w końcu, w której lidze zagrają. Wydaje się, że ta telenowela już naprawdę zakończy się w najbliższą środę

Wypadek nad jeziorem w Okunince. 23-latek skoczył do wody na główkę

Wypadek nad jeziorem w Okunince. 23-latek skoczył do wody na główkę 59 3

23-latek skoczył na główkę z pomostu i prawdopodobnie uderzył głową o dno. Nieprzytomnego mężczyznę przetransportowano śmigłowcem do szpitala.

Avia - Podlasie 6:0. Tym razem znacznie skuteczniejsi

Avia - Podlasie 6:0. Tym razem znacznie skuteczniejsi 0 3

Po niedawnej porażce w Radzyniu Podlaskim (2:3) Avia osiągnęła duży lepszy wynik. W sobotę rozbiła Podlasie Biała Podlaska aż 6:0

Zdrowa kuchnia na upały. Co zjeść gdy jest gorąco? Najlepsze przepisy

Zdrowa kuchnia na upały. Co zjeść gdy jest gorąco? Najlepsze przepisy 0 0

Kiedy temperatura przekracza 30 stopni Celsjusza, najlepiej zjeść orzeźwiający chłodnik, twarożek z cebulą i kartoflami w mundurkach. Albo pyzy ze śliwką. Kto musi zjeść mięso, polecamy galaretę z octem jabłkowym. Oto zdrowa kuchnia na upały.

Jaka będzie pogoda w niedzielę? Jest ostrzeżenie IMGW

Jaka będzie pogoda w niedzielę? Jest ostrzeżenie IMGW 1 2

To będzie gorąca niedziela. Niestety, piękną letnią pogodę mogą popsuć burze z gradem.

75. rocznica likwidacji niemieckiego więzienia na Zamku w Lublinie
22 lipca 2019, 8:00

75. rocznica likwidacji niemieckiego więzienia na Zamku w Lublinie 0 0

22 lipca w Muzeum Lubelskim odbędą się obchody 75. rocznicy likwidacji niemieckiego więzienia na Zamku w Lublinie.

Marsz szlakiem ostatniego transportu ewakuacyjnego z Majdanka [zdjęcia]
galeria

Marsz szlakiem ostatniego transportu ewakuacyjnego z Majdanka [zdjęcia] 1 0

Uczestnicy pokonali trasę, którą przeszli więźniowie opuszczający obóz tuż przed jego likwidacją w lipcu 1944 roku.

Orlęta Spomlek - Olimpia Zambrów 1:3. Z Chicago do Radzynia Podlaskiego?

Orlęta Spomlek - Olimpia Zambrów 1:3. Z Chicago do Radzynia Podlaskiego? 0 3

Są transfery w Orlętach Spomlek. Do drużyny dołączył już Rafał Nowak. Niewiele brakuje, żeby umowy podpisało trzech kolejnych zawodników. Biało-zieloni mają też za sobą niezły występ przeciwko Olimpii Zambrów, chociaż przegrali 1:3

Kino Niepodległej na placu Litewskim [zdjęcia]
galeria

Kino Niepodległej na placu Litewskim [zdjęcia] 0 0

W sobotę na pl. Litewskim odbył się plenerowy pokaz arcydzieł polskiej kinematografii z cyklu „Kino Niepodległej. Najważniejsze filmy stulecia”.

Święto Kolorów w Lublinie. Barwna impreza nad zalewem [zdjęcia]
galeria

Święto Kolorów w Lublinie. Barwna impreza nad zalewem [zdjęcia] 0 9

Kolejne święto kolorów w Lublinie. Tym razem barwna impreza odbyła się w sobotę na Słonecznym Wrotkowie nad Zalewem Zemborzyckim.

Oryginalny pomysł na biznes. Sami konstruują maszyny rolnicze
Lubelski Biznes

Oryginalny pomysł na biznes. Sami konstruują maszyny rolnicze 33 8

Paweł Pietrzak ze wspólnikiem na niedawnej wystawie rolniczej w Sitnie pokazali dwie maszyny własnej konstrukcji. Wzbudziły takie zainteresowanie, że sprzedały się na pniu, a do tego nowi właściciele, na prośbę organizatorów podobnej wystawy w Grabowcu, zgodzili się je tam udostępnić

Ilu obcokrajowców pracuje w woj. lubelskim? Ukraińców mniej, przybyło osób z innego kraju

Ilu obcokrajowców pracuje w woj. lubelskim? Ukraińców mniej, przybyło osób z innego kraju 0 8

Obywatele Ukrainy nie wybierają już tak chętnie województwa lubelskiego na miejsce pracy. W Polsce liczba Ukraińców ubezpieczonych w ZUS w ciągu kilku ostatnich miesięcy rosła, tymczasem w naszym regionie – spadła. Tę lukę częściowo zapełniają Białorusini.

Krzysztof Krawczyk wystąpi na urodzinach klubu Radość
10 sierpnia 2019, 20:00

Krzysztof Krawczyk wystąpi na urodzinach klubu Radość 0 1

Legenda polskiej sceny muzycznej, Krzysztof Krawczyk, zaśpiewa 10 sierpnia Radości (ul. Bernardyńska 15) na III urodziny klubu. Start koncertu o godz. 20.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.